Forum >> Autóvásárlás

Liquid02-01-2010 15:41:37 // 21952
lehet hogy te azt mondod hogy szép kombi, amivel egyébként egyetértek, de az átlagembernek a passzátkombi a szép kombi, asszem nem kell többet magyarázni :)

túl sikeres nem lehetett eladásilag, legalábbis is a vadkeleten, mert olyan túl sok nem szaladgál belőlük, ettől még tudjuk hogy egy jó és jól felszerelt cucc, ami bőven megéri az árát

és attól hogy partiban van a 2.0TS-sel én és sokan mások inkább az Alfát választjuk, ennyi erővel egy csomó autót választhattunk vona, mert partiban vannak...:)
Satti02-01-2010 15:39:08 // 21951
A 156 és főleg a 147 az az átlagnak is teccik általában és az eladható, de egy Fiat Marea-val összevetve egy átlagembernek is jobban bejőnne az Alfa, persze ez árfüggő is.
Mint az előbb írtam is, a régebbi Fiatból a Brava az jól eladható, főleg az SX változat, de a Punto is jól elmegy.
GEORGE02-01-2010 15:38:50 // 21950
Gondoltam írsz még némi plusz extrát, de igazából nincs a 156-ban sem több.
Esetleg bőrülés, de az létezik a Mareához is....
GEORGE02-01-2010 15:37:25 // 21949
nagyon kell érteni hozzá.
leveszed a kormányburkolatoz rádugod a csatlakozót majd bepattintod a helyére a kart és kész.
Liquid02-01-2010 15:36:15 // 21948
"egy 2001-es 156 2,0 TS miben tud többet egy szintén ilyen Maris HLX-től?"

ezt pont te kérded :))
GEORGE02-01-2010 15:35:41 // 21947
érdekes fazon vagy.

Eddig mindig azt mondtad Alfát eladni csak célközönségnek lehet, mert drágábbak és rossz a hírük.
Erre most azt írod inkább választja az átlag a kevésbé felszerelt 156-ot mint a jobban felszerelt és jóval olcsóbb Mareát??

Most eldönthetnéd már a dolgokat :-))))
GEORGE02-01-2010 15:33:56 // 21946
szerintem meg kategóriájának az egyik legszebb kombija........de tudod mit azért mert én vettem legyen ronda aztán kész, nem én gyártottam nem engem bántasz vele.

Nem a legsikeresebb??? ehhez képest igen csak tele van vele a bármelyik város....tökéletes családi autó.

A 2.0 20v 5 hengeres moci se extra? Szerintem fényévekkel szebb hangja van bármely 4 hengeres motortól, és simán partiban van az Alfa 2,0 TS-el.
Azért az is érdekes, hogy most semmi extra pedig ez már a ti szavaitokkal élve már rendes üzemanyaggal üzemel.......

De nem vagyunk egyformák.........
Satti02-01-2010 15:31:19 // 21945
Megjelenésében ég és föld a 2 autó, a legtöbb embernek inkább kellene a kevésbé felszerelt 156, mint a gazdagon felszerelt Marea.
Satti02-01-2010 15:28:22 // 21944
A normális állapotút ks pénzért árulva viszonylag gyorsan el lehet adni, viszont 10 év körüli Fiat-ból egész jól a Brava-t lehet eladni, volt egy pár db az elmúlt évben beszámítva és amelyik jó volt, gyorsan elkelt.
GEORGE02-01-2010 15:28:22 // 21943
egy 2001-es 156 2,0 TS miben tud többet egy szintén ilyen Maris HLX-től?


2.0 20v 155 paci
FÉLAUT KLÍMA, ( detto mint a 146-ban )
ABS
4 lufi
plüss belső
4 elektromos ablak
könyöklő elöl hátul
motoros tükrök
gyári CD táras magnó ami sebességfüggő hangerő szabályzós
( sajna kilopták belőle a CD tárat )
Gyári riasztó mozgásérzékelővel ( ilyen volt a 147 riasztója is)
Távirányítós kulcs a központi zárhoz.

A 146ti volt ilyen felszereltségű csak abban 2 légzsák volt.
és a facelift előtti 156-ok sem tudnak többet...

tehát még1szer az Alfa más mint a Fiat de felszereltségben nem igen tud többet az azonos évjárat esetében.
Satti02-01-2010 15:25:33 // 21942
Azt nem tudom, mennyi bontva és mennyire egyszrerű bontottat találni, de ha megvan a gyári kiépítése, akkor tényleg gyorsan be lehet tenni, aki ért hozzá.
Liquid02-01-2010 15:25:00 // 21941
általában igaz szerintem, az vesz ilyet aki ilyet akar venni, az autókereskedésben lézengők még csak rá se néznek mert nincs benne a "német-japán-kisfogyasztású-eztajánlotta a szomszédszerelő" kosárban.

nalátod te se véletlenül vetted :)
Ferke02-01-2010 15:20:37 // 21940
Ezt most komolyan mondod?! bontva cca 8ezer ft egy tempomat, és amíg iszol egy kv-t, berakják:)))
Ezek szerint még van, aki egy 8e ftos cucc miatt nem vesz meg egy autót, ami egyébként minden szempontból makulátlan lenne?:))))
Satti02-01-2010 15:19:14 // 21939
Nincs is gond a felszereltséggel, csak egy átlagos, nem túl sikeres kombi autót, nem lehet egy nagyon szép, jól skerűlt sportos megjelenésű Alfához hasonlítani. Ennyi erővel sok igen gazdagon felszerelt off-os van, ami még jó is, de jellegtelen, átlagos.
Az Alfa 147 azért kerül többe, mint egy átlagos Fiat, mert egy exkluzívabb "termék".
A Marea, sajnos még a neve is elég bénán hangzik, egy praktikus "jómunkásember" autó, megfelel taxinak, munkához, ilyesmire, de semmi extra.
GEORGE02-01-2010 15:18:06 // 21938
jól felszerelt olasz autót közel 10 évesen nem véletlenül vesz valaki.

Ugye ez igaz Fiatra vagy Lanciára is??

Szerinted miért vettem kombiból Fiatot akár milyen OFFhoz képest???
hidd el ha lenne kombija az Alfának akkor azt vettem volna. De sajna nincs csak a Fiatnak.
Mert ugye a 156 SW az nem kombi...csak hasonlít rá-
Nem divatból kell a kombi, hanem valóban használom is.
A lehajtható hátsó lökhárító miatt meg a legjobb ilyen kombi a Tempra SW-vel egyetemben.
Liquid02-01-2010 15:16:28 // 21937
értemén koma :)

egy szóval se írtam, hogy nem lenne versenyképes a felszeretsége, az ára meg igencsak az

anno nézegettem a 2.0 Mareákat, csak éppen akkor nem volt olyan ami tetszik, meg a 156 jobban tetszett

DE attól még más a vevőköre, ha kombit keresek akkor nem veszek 147-et és fordítva, függetlenül a köztük lévő árkülönbségtől, ha másért nem hát azért mert azt írom a keresőbe hogy Alfa 147 vagy éppen FIAT Marea, ha beírod az egyiket nemigen talál a másikból, nem :)
GEORGE02-01-2010 15:10:36 // 21936
Mivel volt pár Alfám és Fiatom is, kijelentem, hogy a Marea HLX felszereltsége igen csak bőséges, sőt bizonyos felszereltségi szintű Alfáékon is túltesz.
A Fiat, a Mareát anno eggyel feljebb szánta, igaz ez nem jött be, de ettől még jobban szerelte fel mint az azonos alapokon lévő Bravát.

Pl, hogy egyet említsek nekem még egy Alfámba se volt motoros gerinctámasz állító és motoros ülőlap magasság állító.
A mostani 156-ban sincs ilyen, pedig az igen csak nem alap.
Igaz talikon már láttam motorosan állítható gerinctámaszos ülést 156-ban ( Rita autójában ) tehát ott is létezik.
A másik "fájó" pont, hogy igazából az Alfa -Fiat belsőben lévő több dolog tökre ugyan az :-)
A Marisban puha "bőrhatású" a műszerfal, sok Alfában kemény, amit szinte minden újságíró azonnal fikáz.
Szóval a Maris nem Alfa! Nem is áll felette, csupán annyit akartam mondani evvel a hsz-el, hogy páran meglepődnétek a 2001-es HLX felszereltéségen, mint ahogy nekem is kellems meglepetés volt mikor megláttam.
itt jegyezném meg, hogy nem minden Maris ilyen...ugyan úgy ahogy nem minden Alfa egyforma felszereltségű még akkor sem ha ugyan abba a felszereltségi szintbe tartozik.
Ferke02-01-2010 15:10:29 // 21935
Na igen. Külföldön. Ez így tényleg kicsit más:))
Liquid02-01-2010 15:02:58 // 21934
sajna azért nehezebb, mert az átlagembernek az a fixa ideája, hogy egy 1.4 kisfogyasztású egy 1.6 közepes, a 2.0 vagy neadjisten nagyobb meg egy benzintemető, amit levezettél odáig nem jutnak el, esetleg később morgolódik hogy már megint 10-et evett az 1.4-es góf, vagy éppen 16-ot az 1.5 ignác 160-nal, de a legtöbb úgyis letagadja...
nekem meg nem hisznek amikor azt mondom, hogy 180-nal 5 személlyel 10,5 a fogyasztás. ugyanígy mindenki szörnyűlködik mikor kimondom, hogy az UNO 14-et a Panda meg közel 10-et megeszik nagyhidegben rövid távokon (2-5km), persze ha venné a fáradtságot és rendesen lemérné akkor rájönne hogy az ő kisfogyasztásúnak mondott kocsija is közel ennyit bever azonos használat mellett...
:Szájmon:QV:147:GT:02-01-2010 14:57:39 // 21933
Aki azért veszi a dízelt mert kevesebbet fogyaszt az valószínűleg rá se néz az én 2.0 TS-emre... annak valszeg még az 1.6 TS ECO sem összehasonlítási alap...

Hogy mit fogok venni?? Ez jó kérdés....nálam nem az üzemanyag tipusa az első számú kritérium....lehet nem is Alfa lesz...hanem valami német csoda....de tény h a 2.4 mjet az igen csak vonzóó...de ez nem jelenti azt h ha 2.5 V6 akkor már rá se nézek...:DDD
Liquid02-01-2010 14:55:55 // 21932
teljesen egyetértek veled, jól felszerelt olasz autót közel 10 évesen nem véletlenül vesz valaki. És ha én teszemazt egy 147-re vágyom, akkor a legritkább esetben sem egyezek ki egy Marea kombival és fordítva, annyira más a 2 autó. Mivel nem lehet őket hasonlítani ezért felesleges az árszintjük összevetése is

az hogy valaki benzinest vagy dízelt keres szintén előre el van döntve az esetek nagy %-ában, perzse vannak kivételek

nekem is ajánlgatott egy idióta neper valahol BP külvárosban egy 1.4HDi 206-ot, mikozben fikázta a 156-ot, nemértem mire apellált :) persze ez azután volt, hogy megnéztünk egy szerencsétlen 1000 sebből vérző 156-ot
Piritu - 1.000.00002-01-2010 14:55:14 // 21931
"Ezt már többször akartam kérdezni: mi az, hogy behal az egr szelep?" - hát az hogy a végig szakszervizbe hordott autó pl. autópályán kiírja, hogy hiba lépett fel a motorvezérlő elektronikában, menj a szervizbe. Nyitva maradt az EGR szelep, mert a MAGYAR szakszerviz lusta utána járni egy hibaüzenetnek és egyszerűen törli, ráadásul 138000 km alatt egyszer sem mondták hogy az EGR-t tisztítani/cserélni kellene - én meg mint laikus nem nyúlhatok bele, mert ugrik a garancia :-(((
ystuc02-01-2010 14:55:05 // 21930
De vajon miért van ez? Városban kevesebbet eszik egy erősebb. Ha csak az 1,6-ost és a 2,0-est hasonlítjuk össze... Városban, araszolgatáskor a 2.0 fog kevesebbet enni, mert könnyebben megmozgatja a kasznit, míg az 1,6 többet erőlködik vele. Biztosítás is nagyjából ugyan annyi, a teljesítmény adó az egyetlen, amiben a 2,0 drágább. Na meg esetleg hosszú távú autózásokkor, országúton is picit többet eszik. Cserébe az előzés egyszerűbb, és még talán az élmény is több. Ha így nézzük, akkor gazdaságosabb az erősebb autó. :-)
Ebből a szemszögből nézve nem is értem, hogy miért nehezebb eladni az erősebbet.
GEORGE02-01-2010 14:53:33 // 21929
Igen azt írtam ,hogy kisebb mértékben terhelődnek, de ez NEM jelenti azt, hogy azon motor amelyiket felével üzemelteted az dupla annyit fog üzemelni.
:Szájmon:QV:147:GT:02-01-2010 14:51:55 // 21928
Sokban van de sok-ban nincs...
Hasonlítsd össze mondjuk 2milla alatti dízel és benzines 147-eseket.....
Azzurro02-01-2010 14:50:57 // 21927
Akkor ennyi erővel ne hasonlítsunk egy 1.6Ts, egy 2.0Ts-hez, ami szerintem még mindig jobba hasonlítható egymáshoz, mint egy disel.
Én csak azt mondtam, hogy bár ki aki ennyi pénzért akar autót venni, az el fog gondolkodni hogy milyet vegyen.Sőt minél nagyobb egy benzines annál nehezebb eladni jó áron.Vagyis sokkal kevesebbért lehet eladni, mint egy kisebbet.:-(((
ystuc02-01-2010 14:50:41 // 21926
Te csak ne nézd átlagemberként! Neked is van Alfád! :-)
Piritu - 1.000.00002-01-2010 14:50:10 // 21925
Nincs itt semmi ellentmondás, se szervíz se AR-Mo nem érdemli meg hogy odavidd a kocsit meg a zsét. Eddig kétszer voltam külföldön szervizben, ott kicsit más a szitu. Ott foglalkoznak a kocsival, itt jórészt azon múlik, hogy ki csinálja.
GEORGE02-01-2010 14:49:37 // 21924
Nekem ennek pont a forditottja a tapasztalatom.
Igen csak sok 147 JTD-ben látok tempomatot.
GEORGE02-01-2010 14:48:50 // 21923
én egy átlag ember szemszögéből néztem a kérdést.
Az pedig továbbra se fog cirka 60%-al drágábbért Alfát venni.

De olyant is írtam, csak ezt már nem vetted észre, hogy a te géped tuti egy Alfa fan fogja megvenni!
GEORGE02-01-2010 14:47:09 // 21922
Eladói oldalról én is firtatnám, hogy miért hasonlitja bárki is az én benyás autómhoz egy JTD verziót.

De vevői oldalról nagyon jogos a dolog.
cirka 1,5 milláért már megvehetem akár a benyást akár a JTD verziót.
Sajnos már ott tartunk a JTD-nél, hogy kimondottan jól autózható vele a 147, nem kell beállni a sor hátuljára.
A 2,0 ts plusz ereje ugyis csak gyorsulási versenyen és pályán jön elő, városban lényegesen jobb egy JTD és a felét issza meg 100-on.

példa.
Horvátból jöttünk haza. Egész pontosan Trogirból. Megtankoltunk mind a ketten. 156 1,6 TS 16V és a 147 1,9 JTD 8v. Mike ép hogy elért az M7-en lévő első benzinkútig, nekem meg fél alá fél alatt 1,3 felett volt a szint. Én onnan még elmentem Siófokra, majd paks érintésével Dunaföldváron tankoltam. Az a benzinkút asszem a 196-os kilométernél van valahol.......szóval cirka 200 220 kilométerre való volt még a tankba mikor a bezinesbe már muszáj volt tankolni.
Végig pályán jöttünk 140 alatt ritkán ahol lehetett ott inkább 160-al haladtunk. Mindkét autó egyforma teljesítményű vol,t na jó 4 lóerővel gyengébb a JTD.

Szóval érdemes vevői oldalról elgondolkodni, hogy ugyan azért a pénzért mit vegyek tartós használatra, ezért hasonlitja össze a benyást a JTD-vel.

Ha te eladod a benyást, milyent fogsz helyette venni? :-)
:Szájmon:QV:147:GT:02-01-2010 14:46:08 // 21921
Én nem azt mondtam h nincs tempomat a a dízel 147-ben hanem azt, h a nagy többségében nincsen!!!
:Szájmon:QV:147:GT:02-01-2010 14:42:05 // 21920
Nem értem a gondolat menetedet...azaz értem, csak nem tudom hova tenni..

"Aki ma autót akar venni és ilyen 9éves kategóriában gondolkodik annak sok a különbség a két autó közt."
Szerintem aki 147-est keres az nem fog Marea-t venni és ugyan ez igaz fordítva is.....

"De ennek ellenére nem éri meg az Alfa a 60% többletet."
Akkor most miért is vagyunk itt?? Vegyen mindeki fullos Vectrát, Lagunát, Mondeót stb mee ugyan az mint a 156....:DDD
Azzurro02-01-2010 14:41:35 // 21919
Én nem mondanám hogy kisebb fordulaton használt autó ugyanannyit bír ki, mint amit magasabb fordulaton használnak.Az hogy egy gyár meghatároz egy max terhelhetőséget egy autónál, az nem azt jelenti hogy azt folyamatosan gond nélkül garantálja, az autó minőségét, megbízhatóságát.Te saját szavaiddal írtad le, hogy "kisebb fordulaton üzemelő motor mozgó-kopó-forgó alkatrészei kisebb mértékben terheltek", ezzel akkor szinte bizonyítod hogy sokkal többet fog kibírni.Nem kap akkor terhelést a hajtókar, csapágyak és stb....
Biztosan tudod mekkora nyomást kap egy dugattyú nagyobb fordulaton.Nem ugyan akkorát mint kisebben. :-)))
GEORGE02-01-2010 14:36:16 // 21918
Ki mondta neked, hogy nincs tempomat a diesel 147-be.
A Martynak 2002-es év eleji 1,9 jtd 8v volt és ott volt a tempomat benne.
inkább azt mondom, hogy a 147 megjelenésével kezdett elterjedni a tempomat...
:Szájmon:QV:147:GT:02-01-2010 14:31:16 // 21917
Hát akkor a dízelt kell venni...:DD
De most miért hasonlítunk egy dízelt egy benzineshez....??? Ilyen erővel a legolcsóbb dízel áráért már kapni egy fiatalabb tipp-topp 1.6 TS-t....
.A dízel azért annyi mert dízel...a 2.0 TS meg azért annyi mert 2.0 TS.....felesleges egy kalap alá venni...egy 96-os tipp topp QV annyi mint egy 2000-res évjáratú 1.6 TS...miért?? csak mert QV...

Egyébként számomra rohadt fontos a tempomat...így pl kapásból kiesett a JTD-k 85%-a mert nem értem miért de nincs bennük....
GEORGE02-01-2010 14:28:19 // 21916
Direkt túlzol, de ez egy tipikus emberi tulajdonság.

Sose mondtam olyant, hogy ha a te példádnál maradunk, hogy 90-el illetve kontra 210 hajtanak egy motort akkor az egyszerre fog kidőlni.

De az is érdekes, hogy egy kurva egyszerű matematikai számolással bizonyított tényt képtelen vagy felfogni és inkább kifigurázod azokat akiknek ez a tudás alap.


Amúgy látszik, hogy nagyon nem konyítasz ehhez a szakmához.
A mai diesel autók 5000-5.500-nál tiltanak szemben a korábbi majd 1.000-el alacsonyabb fordulat határú dieselekhez képest, aztán az adagoló is eltünt belölük. a működési elvük "detto" mint egy turbó benzin csak más nyomással
Ez durván 30% os javulás. Ami gondolom neked lóf@sz, de hogy ez így lehessen és a mindennapokban tartósan működjön ezért komoly mérnökök dolgoztak....

Szóval ez a max fordulat bőven elég egy dieselhez.
Csak hogy tudjad, hogy mások is csinálnak autómotorokat az Alfán kívül, pl létezik egy Audi gyár.
Ahol A8 nagy limuzinba tesznek 4,2-es 8 hengeres diesel mocit. 3.000-el 8.ban 250-et megy! 5,4 alatt gyorsul 0-100-ra, míg a 4,2 benzines 5,7 alatt.
Szóval minek forogjon egy diesel 6-7ezret???
Amúgy meg a motorban zajló folyamatok miatt nem lehet az egekig emelni a fordulatot, de ez egy másik téma......
GEORGE02-01-2010 14:18:38 // 21915
Azt akarom mondani, hogy igazából a két autó "MAJDNEM" ugyan az.
itt mindenki azt szajkozza, hogy fiat Alfa emblémával.

Aki ma autót akar venni és ilyen 9éves kategóriában gondolkodik annak sok a különbség a két autó közt.

TERMÉSZETESEN az egyik egy Alfa a másik egy Fiat.
De ennek ellenére nem éri meg az Alfa a 60% többletet.

Fiatot azért vettem mert egy kombit muszáj volt venni és az Alfában nincs kombi :-(
Na meg legyünk öszinték 900 ért igen csak jót kaptam komoly felszereltséggel és állapotban.
A tiedét egy Alfa fan fogja majd megvenni.....
GEORGE02-01-2010 14:14:18 // 21914
Nézd lehet bennem van a baj, de én üzemeltetésből keresem a kenyérre valót mióta dolgozom.
Ezt tanultam ebben élek.

Továbbra is vallom, hogy egy adott motort amiben minden feltétel meg van az üzemeléshez, azt lehet tartósan a 2/3-os üzemi fordulaton járatni károsodás nélkül.

Egy TS 16V ami 7.300 szabályoz le annak számológéppel 4.866 fordulat a 2/3-a.
5.000-el 180-at megy ekkor egy 156-os evvel a motorral.
egy Mjet ami 5.000-nél szabályoz le annak 3.333-as fordulat a 2/3-a. a 2,4 mjet 6.-ban 3.500-al 180-at megy.

persze egyik motor sem örök életű, de tervszerű és szakszerű karbantartással kutya kötelessége üzemelni.
Most vonatkoztassunk el bizonyos típushibáktól.
természetesen egy kisebb fordulaton üzemelő motor mozgó-kopó-forgó alkatrészei kisebb mértékben terheltek, de ettől nem fog dupla annyi kilométert vagy üzemórát elmenni egy motor mert 5.000 helyett csak max 2.500-al forgattad!
A motort teljes fordulatszám tartományra "álmodnak" meg.
Biztosan vannak kritikus fordulatszám tartományok de elenyésző mert igen gyorsan változik egy autóba szerelt motor fordulatszáma.
A másik tény, hogy egy motor a forgatónyomatékához közel jó üzemeltetni. Akkor "dolgozik" rendesen-kiegyensúlyozottan az adott motor.

A széthajtásról meg még annyit, hogy pl a TS 16V 6500-on adja le a maximális teljesítményét. Ha valaki csak 5.000-en dolgoztatja akkor cirka 75%-on üzemelteti a motort.

De miért is állnak meg néha a TS 16V-k mikőzben hosszabb szakaszon hajszoltuk??
pl azért mert magasabb fordulaton Kidolgozza (MEGESZI) az olajat. Itt gyorsabban fogy mint amikor akár 2/3-os fordulaton használjuk csak.
Szóval az olaj folyamatosan fogy, a meglévő olaj meg nem tud rendesen visszahűlni, mert ugye egyre kevesebb van belőle, viszont a tartós terhelés miatt nagy a hő amit elkélne vezessen.... Ez a folyamat gerjeszti magát majd egy bizonyos hőfoknál elveszti a kenőképességét az olaj és már halljuk is főtengely kopogást.


Visszatérve az egész dolog elejére továbbra is állítom, ha minden okés akkor a 2/3-os fordulat simán tartható.
Erre van jó pár bizonyíték a nálam szolgált autókból.
Liquid02-01-2010 14:12:12 // 21913
igazán nem akarok beleugani, de

"hogy ha rendes kenés/hűtés/bemelegítés/stb, és mindenféle ideális körülmény között elindul két teljesen egyforma autó pl156 2.4Mjet egy tök egyenes úton, és az egyik 90-el csorog, a másik meg 210-el , akkor egyszerre fognak kidőlni mondjuk 2500 üzemóra múlva, csak a 2-es számú több mint 2-szer olyan messzire jut..."

ilyet nem állított senki, legalábbis én nem láttam

nemtom miért kell kiforgatnod, ha az egyikre kaptál egy überszájbarágós magyarázatot, egyből tereled másfelé ahelyett, hogy kicsit elgondolkoznál...

elképzelhető az is hogy ugyanannyit fog bírni a 2 motor, de valószínűleg nem fog a 90-es 2x annyit elmenni...
Azzurro02-01-2010 14:07:37 // 21912
Igen de ennyiért már kapok egy ugyan ilyen évjáratú 147 JTD.Ami nem biztos hogy rosszabb.:-)))És legtöbb ember akkor már lehet hogy inkább disel vesz.
Atesz198702-01-2010 14:07:08 // 21911
Nem gondolod, hogy ha a diesel motorok bírnák a tartós magas fordulatot, akkor a hatékonyabb égést figyelembe véve, már rég lemosták volna a színről a benzines autókat, és 5-6-7 ezreket forgó diesel autókkal járnánk? Ez persze csak elméleti kérdés...

Én vagyok buta? Te azt állítod, hogy ha rendes kenés/hűtés/bemelegítés/stb, és mindenféle ideális körülmény között elindul két teljesen egyforma autó pl156 2.4Mjet egy tök egyenes úton, és az egyik 90-el csorog, a másik meg 210-el , akkor egyszerre fognak kidőlni mondjuk 2500 üzemóra múlva, csak a 2-es számú több mint 2-szer olyan messzire jut... Hát, elég hihetetlenül hangzik... :)
:Szájmon:QV:147:GT:02-01-2010 14:04:27 // 21910
Miután az év kb. 330 napján Angliában van az autó....elég nehéz úgy eladni h átlag 3x1hetet vagyok vele Magyarországon....

Most ezzel azt akarod mondani h áruljam 900ezerért a 147-est, vagy azt hogy rohadt felesleges Alfát venni mert sokkal olcsóbbért a Fiat ugyan azt tudja???
Mert egyéb iránt nem értem mi az összefüggés a 2autó közt..?! :)
Ilyen erővel a Suzuki Swift Sport fele annyiért majdnem Mito...
GEORGE02-01-2010 13:49:04 // 21909
Elég régen árulod már.........

Tudom, hogy nem 147-es amit nem rég vettem, hanem egy Marea SW HLX 2,0 20V de 2001 májusi és 900ezerért vettem 2009 Októberben 123ezer kilométerrel.
Felszereltségben talán csak a kipörgés gátló nincs benne a 147-es képest.
Azzurro02-01-2010 13:45:41 // 21908
Biztosan lehet, csak hosszútávon nem kifizetendő.A motor kiköpi a lelkét. :-(((
GEORGE02-01-2010 13:44:26 // 21907
Bakker ha buta vagy akkor inkább hallgass :-)))

1óra alatt mész egy autóval amiben 2000-et forog percenkénta főtengely. Ehhez a fordulathoz tartozzon 100km/h-ás sebesség. Tehát 100 kilométert fog haladni.
Aztán máskor 4000-el mész szintén 100kilométert de ugye a sebességed 200km/h lesz. A 100kilométert ezért fél óra alatt tudod megtenni.


szóval szerinted mennyit fog fordulni mindkét esetben a főtengely????

Segítek inkább, mert gondolom még most sem érted....

2000 ford/perc 60 percen keresztül az 120.000 fordulat.

4000 ford/perc 30 percen keresztül az 120.000 fordulat.


Remélem már kezded érteni, és most már nem másokat tartasz hülyének :-))
GEORGE02-01-2010 13:27:56 // 21906
5.ben 5000-el 180-at megy a 156 2.0 TS 16v
5.ben 5000-el 170-et megy a 146 2.0 TS 16v

most akkor lehet 5ezren járatni egy Ts 16V motort vagy nem?
mert korábban azt írtad attól széthajtódik......eldönthetnéd már végre...
Liquid02-01-2010 13:23:02 // 21905
hát persze hogy van :) azé nem a szerpentinen megyek 200-zal :D
Atesz198702-01-2010 13:09:45 // 21904
Rosszul tudod. Épp nemrég fejtették ki az "offos verdás" topicban, hogy a mai modern dieselekre már nem vonatkoznak a fizika törvényei. ráadásul, ha 250-el mész 100 km-t, ugyannyit fog forogni a motor, mint ha 130-al tennéd ugyanezt, csak rövidebb idő alatt.

Érteni Én sem értem, de biztos így van, ha ennyien állítják... :)
Xixo02-01-2010 13:03:34 // 21903
Hogy is mondják, van erre egy kifejezés, asszem valami felelősség tudat vagy mi... :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.