Forum >> Autóvásárlás

Xixo02-01-2010 13:01:04 // 21902
Ne kezdj el Te is ezzel a kint minden aranyból van című szöveggel fárasztani...
András bácsi02-01-2010 12:35:21 // 21901
Nem ez a vita tárgya, hanem az, hogy mekkora fordulaton van az állandó üzemeltetés.
A terhelésváltás is nagyobb igénybevétel, de az is belátható némi műszaki elmélet után, hogy a kopást nagyban befolyásoló tényezők között a fordulatszám és a kenés kettőse az alapvető. Persze nem egyenes arányban.
Ha leegyszerűsíted, akkor a dugattyút (meg minden mást) húzol egy olajos felületen, ahol van egy surlódási együttható, és van egy időegység alatt megtett út. Az út meg ugye a foresz függvénye. Gyakorlati összehasonlítás: pl. egy hajómotor tulajdonképpen örökéletű, de egy tizenezret pörgő mkp-motornál általában 20e km után henger-dugó csere a javasolt.
Liquid02-01-2010 12:17:15 // 21900
mér ne menne a gyerek miatt 200-zal ? :) német autópályán persze, nem szerpentinen
:Szájmon:QV:147:GT:02-01-2010 11:39:31 // 21899
Na most én egy dolgot nem értek....:D
Eddig mindenhonnan azt hallottam szerelőktől és innen a fórumról is, h az autópályázás a "legjobb" egy autónak, főleg tempomattal...Valaki anno mondott is valami olyat, h 50km városban többet árt az autónak mint 1000km autópályán....Itt most nem csak a futóműről van szó h nem rázzák szét a kátyúk hanem a motorról is...az autópályán egy sebességi fokozatban tart egy bizonyos fordulatszámot a motor (+-500) aminek ilyenkor egy a fontos h olaj legyen benne...., Ilyenkor pl a szíjak sem kapnak akkora terhelést mint a városban, a folyamatos gyorsítások lassítások araszolgatások fel-le váltások miatt....
Épp ezek miatt én nem hiszem h ha valaki folyamatosan autópályán nagy tempóval használja az autóját akkor az káros lenne...( persze ez alatt én sem 4-esben 200-at értek)
Jó példa az előző 147-esem (1.6 TS) amiben 133ezer km volt...abból 100ezret autópályán tettek bele (Győr-Bp hetente többször)....na most annál tipp-toppabb Alfát keresve sem lehettett találni...133ezer km után sem lehetett belőle erőszakkal egy nyiszogást vagy csörgést előcsalogatni...és motorikusan is tipp-topp volt...pedig ha az alábbi írásokból indulok ki akkor 100ezer km autópályázás után már rég szét kellett volna esnie a motornak...

A jelenlegi 147-esem (2.0 TS) is az elmúlt 25ezer km-ét csak autópályán töltötte (Bp-Anglia)...átlag 160km/h-s tempóval...a németeknél gyakran 180 néha 200...:D
De az olajon és benzinen kívül mást még nem kért...ja de új izzókat...:DD
Amúgy h tartsam magam a topic témájához ez az autó ELADÓ!!!:D
Grando02-01-2010 11:19:08 // 21898
Te hova valósi vagy?
Scott02-01-2010 10:06:50 // 21897
A magyarokkal kapcsolatban. A kedvencem, amikor látok egy full full fapad új 116i bmw-t, lemezfelnikkel. Ilyet autót csak a tipikus csóró sznob magyar vesz. A lényeg, hogy bmw legyen, de pénze nincs megvenni egy normálisat. Persze amennyibe került a 116i, annyiból simán vehetett volna egy kevésbé sznob márkából egy full felszereltet. De ugye az nem lenne elég sznob..
Ferke02-01-2010 07:48:39 // 21896
Vazzze, ezt kvára benéztem, csak a hirdetés címét figyeltem, nem is láttam, hogy nem dízel, bocs:)))
Akkor így már nem csodálkozom annyira:))
Ferke02-01-2010 07:31:45 // 21895
Hát ja, 3.0 felesleges szerintem is, Alfából sem vennék, ha volna sem. Viszont milyen fura, hogy náluk egy 3.0-ás, 2 éves audi éves összes költsége feleannyi, mint nekem a 8 éves 1.9jtd-nek, itthon.
És a vizsgáztatásról ugye nem is beszélve. Egyre biztosabb, hogy ha cserélek, akkor ebből német rendszám lesz....röhej, ami itt megy...:(
Ferke02-01-2010 07:27:06 // 21894
Az ilyen mondjuk külön állatfaj, mármint a magyar...mindegy neki, csak audi legyen...érdekes, a németeknél nem nagyon látok a8-at, de ennyit tuti nem, mint itthon. Nekik fontosabb, hogy ne legyen benne 50ezer kmnél több..
Xixo02-01-2010 02:49:51 // 21893
Jól megy-jól megy, de ha belegondolsz, mifasznak olyan?!? Arra az évi egy-két nyaralós útra? Még arra se, mert a gyerekek miatt úgyse fogsz 200al menni. Hétköznap meg szintén nem fogjátok kihasználni, amikor elmentek a boltba.
Jáccósnak meg ott a Spint, nem? :))
Xixo02-01-2010 02:19:08 // 21892
Többnyire azok fikázzák, akiknek már nincsen vagy nem is volt. Akinek az van, az 99%ban elégedett vele... :))
Xixo02-01-2010 02:09:00 // 21891
Baszki, Te írtad, hogy a használtból mennyit fognak majd engedni... abból ér cigánykodni???
Amúgy elég érdekes, hogy pont egy autókereskedő jön ezzel a dumával, amikor mindent a piaci ár feléért akartok megvenni....

Ja és a hirdetésbe írják, hogy 2009es gyártású, köszi hogy elolvastad, ha már így osztod megint az észt...
Kompressz úr01-01-2010 23:57:58 // 21890
Mivel ez egy full fapad alap benzines (ha jól emlékszem 2006 elején még nem volt 1.8as motorral), és mire hazahozod 4M HUF, így inkább drága mint olcsó.
Dévid01-01-2010 23:14:54 // 21889
Nem, egy magas vékony srác. :)
Liquid01-01-2010 23:10:36 // 21888
gondolom kopasz és virslinyakú :))

bírom az ilyen arcokat
Tom1201-01-2010 23:02:05 // 21887
Huhhh, kösz a halvány reménysugárt, már éppen kezdett lelkiismeretfurdalásom lenni, hogy csak én vagyok ilyen "állat", hogy 150 - 180 között használom ezt a "primitív szerkezetet" /TS/. Sokszor tartósan /500 - 700 km, pályán/ , amibe itt - ott egy kis "futtatás" /200+/ is belefér...
Lehet, hogy ez a motor csak kakukktojás, de ez van...:-)
Dévid01-01-2010 22:43:41 // 21886
Ismerős, hétfőn megkaptam, hogy AUDI quattro az autó, az Alfa Romeo az semmire sem jó! :DDDDD
Öreg A8-a van a srácnak...
Ferke01-01-2010 22:38:22 // 21885
Nálunk épp tegnap volt ez téma, én most nem szeretnék sw-t, valahogy nagyon bejön a 159 berlina segge:) Anya eg az sw-re esküszik, a lökött audibuzi bátyja meg épp ma délig fárasztott, hogy mindenképp egy A5-ös audi volna az, amire nekem szükségem volna, csak én ezt nem tudom még, így 2x el kellett menjek a fosával budaörsig meg vissza...mondjuk az a rohadék 3.0 dejzel tényleg megyen...de akkor is csak egy audi, szóval szívtam a vérét...ő meg az enyémet, de ez a szokásos:)
Dévid01-01-2010 22:32:21 // 21884
Én is nézegetek 159-et, de szigorúan dízel SW-t, azok meg még kicsit drágák nekem. :)
Ferke01-01-2010 22:15:03 // 21883
Na, hogy egy kis on is legyen: durván kezd esni az ára, ez a 25k km meg szinte hihetetlennek tűnik: 159
András bácsi01-01-2010 22:06:02 // 21882
Na ahogy írod, ez nem az extrém, hanem az átlagos és normál használat. Nem állandó 160-180 között közlekedsz vele.
(és mellékesen nem a 2.0 TS-t hajtod állandó 5000+ fordulaton)
Ferke01-01-2010 22:05:22 // 21881
Jah. Csak győzd tankolni!:))))))))
Ferke01-01-2010 22:03:06 // 21880
Akkor ezek szerint tökfüggetlen...remek.
Ferke01-01-2010 21:59:36 // 21879
Esszüjeség! Nem hallottál még tdci fordot?!:) Az Ar dízelének kvajó hangja van!:)))
Erhard 242 (Pure Energy)01-01-2010 21:58:02 // 21878
szerintem egyszerűen nem bírja a hőt az elektronika :P
Ferke01-01-2010 21:56:40 // 21877
Nah, ezt nem értettem, nem vágtam, hogy más az mjetnél. TEhát ugyanúgy lekátrányosodik+még az elektronika is bexarik? De mitől?A ganéjtól?Vagy csak úgy függetlenül?
Ferke01-01-2010 21:55:12 // 21876
Ezt most tőled olvasom először, hogy a boxer enné az olajat:) Sosem hallottam még ilyet senkitől:)
Erhard 242 (Pure Energy)01-01-2010 21:54:07 // 21875
mit nem értesz? Mjetnél más az EGR csak 2 állásos, JTD-nél multifunkciós :P Mjetnél tönkre megy az elektronika és kuka hiába pucolgatod :P
WarbiRunner (Gyuri)01-01-2010 21:53:31 // 21874
Kizárt :-) Inkább nem szólok bele...:-)
Ferke01-01-2010 21:53:20 // 21873
Na jó, de esetedben a 850k nem csak arról szól, hogy ts vagy jtd, hanem hogy 145 vagy 147, és ez itt a 850 lényege, nem a motor:))
Van köztük pár év, a 147-esből a ts és a jtd között már nincs ekkora difi:)
Ferke01-01-2010 21:51:09 // 21872
Ezt már többször akartam kérdezni: mi az, hogy behal az egr szelep? Az egy szaros elektromos behúzótekercs és egy mechanikus szelep combó, ami totál lekátrányosodik 10e km alatt. Én mindenolajcserénél, azaz 10ezrenként annyi ganéjt szedek ki belőle, hogy csak na. tuti nem működik 10e után már, és kitakarítva megint hibátlan...
TEhát nem értem ezt a cserét...bár a szekszervízben biztos egyszerűbb a számlára íratni, mint ilyen koszos melót végezni, mint kitakarítás brigeciol-lal xarakodás, pfujj:)))
Satti01-01-2010 21:49:24 // 21871
Soxor nem a szervízzel van a gond, hanem a nem megfelelő szerelővel.
Erhard 242 (Pure Energy)01-01-2010 21:46:44 // 21870
5w30-as ll03 jah az a gyári... 1x beszéld rá wrd-re :DDD
WarbiRunner (Gyuri)01-01-2010 21:44:06 // 21869
Na persze :-)) Amúgyis ez neki nagy misztikum. Pont múlthéten ecsetelte, hogy az övébe valami extra olaj kell, nagyobb teljesítményű, mint az 1.9-be (2.0pdtdi Altea). Csak szervízben csináltat mindent (ismerőse a szalon tulaja, legalább ennyi esélye van, hogy nem vágják át). Szóval ebbe nem bonyolódok bel :-D
Ferke01-01-2010 21:43:52 // 21868
Na, de akkor ez most egy kis ellentmondás. A sufniműhelyek nem jók, az AR Mo. meg elbaxxa a szervizt. Valahol itt lesz a kutya elásva, nem lehet, hogy komoly hibaforrás maga a pocsék szervízháttér? Én egyszer vittem híresen jó, szakszervizbe az autót, nagyon sokba is került utána, szóval ennyit a márkaszervizekről:))
Satti01-01-2010 21:41:59 // 21867
Az öregemnek is az van, mármint 140 lovas pdtdi , most van benne 100 ezer és nem eszi az olajat.
Erhard 242 (Pure Energy)01-01-2010 21:36:44 // 21866
mond meg a titkot apósodnak ha nem részecskeszűrős a pédéje akkor nyugodtan rakjon bele 5w40-et azt nem fogja zabálni :D
WarbiRunner (Gyuri)01-01-2010 21:33:56 // 21865
4 ütemű volt, VW 1.3 mocis :-)
Ezekszerint én őrült módon hajtom az autómat...mégis az apósom pdtdi-je zabálja az olajat 60e km után, az enyém meg nem 170e után (2/3 pályaüzem, csak 3000 felett) :-)
WarbiRunner (Gyuri)01-01-2010 21:29:13 // 21864
Vagyis nagyrészt 3000 felett forog a JTD esetében. Hát beülhetsz mellém bármikor, autópályán tartósan és mindíg efölött a fordulat fölött használom. 140-150-es utazóval szoktam közlekedni (3200-as fordulat környékén), ha sietek 160 akár Debrecen-Budapest végig. 170-et nem forszírozom, de mentem már tartósan (100km nagyságrend) ennyivel, nem vágta földhöz, még a fogyasztást se dobta meg vészesen. 70e km-e így használom, nincs olajfogyásom, szép finom hangon működik a motor. Ha mégis sok lesz neki, és mondjuk holnap kihullik alólam (amit nem hinnék) akkor nem jó autó azt kell mondjam. Azért egy 2000 környékén kiadott nem városi dízel autónak kutya kötelessége 150-160-at tartósan mennie.
Satti01-01-2010 21:28:40 // 21863
Persze, most Kimi-vel "tartok", de max. csak addig, amíg a szezon tart, mert jövőre már sztem újra az F1-ben lesz. :-)
Amúgy ,eg egyszerűen volt egy nagyon alkalmi vétel, amit kár lett volna kihagyni, az csak teljesen véletlen, hogy típusazonos. :-)
pb_01-01-2010 21:28:12 // 21862
Néhány km 100-110 után, átszakadt a hardynak hívott akármi.D
pb_01-01-2010 21:25:02 // 21861
Szíved joga.)
Dévid01-01-2010 21:22:40 // 21859
Túl volt terhelve!
András bácsi01-01-2010 21:21:40 // 21858
Szerintem most varrja a lófejeket a spanyol zászlóra. :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)01-01-2010 21:21:28 // 21857
a trabimat tosztam szét nem a tartós 120-ra tervezték, a keverékből az olaj elég nagy hőfoknál nincs kenés :P
Piritu - 1.000.00001-01-2010 21:20:56 // 21856
A 156-ban "csak" max 185-re lehet a tempomatot állítani :-(
András bácsi01-01-2010 21:19:58 // 21855
Valaki soha sem nő fel. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)01-01-2010 21:19:57 // 21854
azt hittem a Finn-t követed, a Polo meg privilégium nálad :DDD
András bácsi01-01-2010 21:19:25 // 21853
Most miért írsz ilyet! A kispók is ment 110-et óra szerint, de utána meg is sült benne a főtg-szimmering. :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.