Forum >> Autóvásárlás

Liquid14-10-2011 15:17:37 // 29752
az teljesen életszerű, hogy 90 helyett 130-nál már plusz 1 liter
de ha nem kell 130, akkor sok az 1.5 :)
ystuc14-10-2011 14:59:15 // 29751
OK, nem vagyok életszerű... :-)
Atesz198714-10-2011 14:52:33 // 29750
Az 1.5 DCI 130-nál keményen zabál már. :) A sebesség megtartásához bő 1 literrel több kell, mint mondjuk 90-nél. 130-hoz már kevés az a motor. Legalább is a Kangoo magas kasztnijában. Hát ha meg a szél is fúj... :D Na de itt nem a kasztniról beszélgetünk. :)

Őszintén szólva, kétkedve fogadom a 6-ossal kezdődő fogyasztási adatokat a 2.4 Mjetnél. Nem mondom, hogy nem lehet annyit, de nem életszerű. Ennyi erővel Én is írhatom, hogy a kangoo 4.5 literrel is eljár, mivel már produkált annyit is. Igaz szélcsendben, szép időben, ideális körülmények között, hosszú országutas utazás, és persze szándékos spórolós közlekedés mellett. De az a fogyasztás nem életszerű. Ezért mondok mindig 6-t. Ebbe szinte minden belefér. Ha itt sorban 6.5-7-eket esznek a 2.4 Mjet, akkor itt senki nem használja ki a 170 lovas Alfa Romeójának képességeit... Hangsúlyozom, nem az a gondom, hogy nem ehet 6.5 a 170 lovas 2.4 Mjet, de nem életszerű.
ystuc14-10-2011 14:30:25 // 29749
Nagyban függ a vezetési technikától. Érdekes, hogy én sem tötymörgök, mégis csodájára jártak a fogyasztási adataimnak, mikor még a benzines 146-osom volt.
Nem sztárolom magam, de az adatok valósak az autóm adatlapján, és főleg városban használom az autót. Hogy mennyit, az más kérdés. De annak nincs is köze ahhoz, hogy 100-on mennyivel járok el...
ystuc14-10-2011 14:28:06 // 29748
Hmm, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy melyik gumi mennyit kopik, illetve a súrlódás miatt mennyivel nő a fogyasztás.
Lassan tényleg eljutunk addig, hogy autó sem kell, mert tulajdonképpen lehet élni nélküle, gyalogolni meg egészséges. Na, az a spórolás... :-)

Nekem picivel 6,5 felett van az átlag, ott van az autóm adatlapján. Ja, és főleg városban használom. Biztos rosszul csinálok valamit... :-D
ALFI15614-10-2011 13:54:25 // 29747
Jogos!Én a 2.4-el 6-7-kötött jártam el.Csak hosszútáv.Aki megvette az csak város és bizony 9-10.Hát persze,hogy etetni kell az 5 hengert.Az 1.9 az meg elmegy városba is 7alatt.Attól függ ki hol és mennyit használja.ystucnak mindegy mert nagyon keveset megy a kocsi.De aki napi szinten és város annak felesleges a 2.4.Oda jó az 1.9.
ALFI15614-10-2011 13:49:38 // 29746
Grando14-10-2011 13:41:22 // 29745
1 vödör zab? Az sok! Akkor inkább szamár. :DD
Liquid14-10-2011 13:29:04 // 29744
ha még kicsit sarkítjuk, akkor oda jutunk hogy a legjobb a lovaskocsi, mert az csak 1 vödör zabot eszik / nap....

szerintem kicsit túlzóak a fogyasztási adatok amivel számolsz, biztonsan van különbség, de ismét leírom, hogy nem minden esetben az alulmotorizáltság jelenti a jó utat, egyébként meg valszeg egy általad referenciának állított 1.5dízel is sok a 130-hoz, elég lenne egy 1.2 vagy 1.0 is....

ja, és mutass egy 1.5-ös 156-ot :))
155-ben láttam már de az benyás volt :D
Takibá14-10-2011 12:50:35 // 29743
Ciao! Csak innen a partszélről, nem "belevau" szándékkal a 2.4-hez: lassan 1,5 éve járok Bp.-ről Szhbattára, Dél-Pest-M0-M6 útvonalon. A városi rész kicsit tötymörgős, M0 ha engedi 100-120, M6 pedig valahol 120 és 160 között, igaz viszonylag rövid táv. Na most ez alatt a cca. 1,5 év alatt kétszer érte el a fogyasztásom a 7 liter/100km, jellemzően 6,5-6,8 között járok, attól függően, hogy munka mellett merre járok. Szerintem 8 litert max. dugóban enne, igaz akkor lehet többet is. Jah, a computer persze általában 4,5-5 között mutat. :)
slideshow14-10-2011 12:49:18 // 29742
156-bol nehez lesz 1.5-os dizelt szerezni. :)
De amugy teljesen igazad van...
Atesz198714-10-2011 12:24:54 // 29741
Azért ez nem ennyire egyszerű.

Évi 60'000 km Diesel (390 ft/l) 1.5 literig 4-6 liter 936'000-1'404'000
1.9-től minimum 6.5, de inkább 7 1'520'000-1'638'000
2.4+ 8-nál kevesebbet úgy sem fog enni. 1'872'000

Ez egyszerű fizika. Akármekkora a teljesítmény, akármennyire könnyen viszi a kasztnit, a hengereket fel kell tölteni üzemanyaggal. Nyilván van a 2.4 Mjetnek is egy minimum teljesítménye, amit mindenképpen lead. Sok fölös lovat meg kell etetni olyankor. 150-nél jobban nem hiszem, hogy érdemes napi rendszerességgel pályázni, erre meg bőven elég 115 ló.

A fenti számolásból meg el kell dönteni, hogy akarjuk-e évi 1 millió forintért 30-40-el túllépni a megengedett pálya sebességet. Ami mondjuk napi 500 km esetén 130-al 3.85 óra, 160-al meg 3.125 óra. Tehát évi 1 millió, vagy inkább 500 ezer forintért, megspórol minden nap 43 percet. Ez persze nem ennyire egyszerű, hiszen a 160-as átlagtempót arányaiban nehezebb elérni, mint a 130-ast, hiszen lényegesen gyorsabban megyünk, mint a sodrás. De biztos bennem van a hiba. Én mondjuk csak évi 30 ezreket megyek, de megnyugtat, hogy ezt 6 literes átlaggal teszem.
ystuc14-10-2011 12:11:05 // 29740
Tapasztalat, hogy a JTD is csal.
admirális14-10-2011 11:33:24 // 29739
Én eddig nem mondom hogy sok faceliftes 156-tal mentem, de az a néhány konzekvensen 1-1,5 litert csalt, mindig kedvezőbb értéket kiírva, mint amit a kúton mértem. Ezek TS-ek voltak.
slideshow14-10-2011 11:20:53 // 29738
Hm, ezeket a fogyasztasi adatokat a kompbol olvastad ki?
Nekem anno JTDben min. 1 litert csalt az excelhez kepest...
De meg ugy is q*va jo ertek lenne varosi fogyinak...

Autopalyan, a legalis taromanyban autozva szerintem a V6-tal is el lehet erni egyszamjegyu fogyasztast... De azert egy JTD, hatsebesseges valtoval racionalisabb valasztas. Talan :-)
ystuc14-10-2011 09:14:26 // 29737
És a klima se menjen, mert az is fogyaszt? Sőt, azzal, hogy megy a világítás, azzal is többet eszik az autó!
Grando14-10-2011 01:06:16 // 29736
Feltétlenül javaslom a váltást. A 3.0 V6 tökig rakodva krumpliszsákokkal 300-zal földúton alig eszik 0,8 litert. Az M0-n dugóban 1,3, de olyankor unalmában aranyfüstöt pöfög. Ja, és a levegőt is tisztíccsa. Mondjuk kicsit sokallom ezt a fogyasztást, úgyhogy most alkudozok egy 430-as Ferkára, bizony.
Üdvözlettel: Háry János
:DDD
Xixo13-10-2011 23:59:27 // 29735
(És 6 literes fogyival:) )
Xixo13-10-2011 23:58:57 // 29734
(Ezt még az 1,3 Mjet Grandém is tudja a maga 1200kilójával, igaz 6-os váltóval, de így 160 körül pörög 3ezret...)
Deani13-10-2011 23:57:34 // 29733
Csaó Süsnye!
Fogyasztási kérdéshez annyit,h. én nekem most egy 1.9 JTDm 140 lovas van, de volt 56-ban 1.6 TS is. Utóbbi 9.5 l-t evett amikor hetente 2X tettem meg Debrecen Egert.
Most 4.5 l az átlag 4.000 km alatt és a napi adat sem ment soha 6.5 l felé, úgy hogy szinte ki sem mozdulok Pestről!!!
Szerintem, ha egy kicsit is érzékeny valaki erre, akkor számoljon utána mit jelent ez 30.000 km alatt egy évben.... :(
Pedig most nálam is képbe kerültek a váltás és a nagy motorok 3.2 V6.....
szasza(SW)13-10-2011 23:23:39 // 29732
A 120-150-es tempot az 1,9jtd 8V is simán megoldja erőlködés nélkül.Evvel a tempóval nem is kerreg és 5-5,5 el elmegy.A kettöstömegű meg nem kell minden évben cserélni.kb 140K a csere a bukszából.Egy hajtókar csapágysor csere is 100K fölött van tehát csak riogatnak mindenkit a kettöstömegűvel:)
süsnye13-10-2011 23:08:47 // 29730
közben megelőztél, köszi :)
süsnye13-10-2011 23:04:51 // 29729
talán túlságosan lesarkítottam a dolgot.. :)
A 9-10 liter úgy értettem, h attópályás normál (értsd: 120-150) használat mellett..
Vagyis, ha akarok tudok vele úgy közlekedni, hogy ennyit egyen és nem nekem kell tolni ;)
Totti (NagyVad)13-10-2011 22:57:19 // 29728
A V6 egyáltalán nem igénytelen inkább azt mondnám hogy ha mindent meg adnak naki amit kér akkor örök + egy élet ! Azt is hozzá tenném hogy átlagos használatban el lehet járkálni 10 liter körül de minek ! :-)))) 56 V6 ban tudtommal nincsen ketöstömegű!
Szervíz költség tekintettében szerintem nagyjából ugyan ott vannak!
Grando13-10-2011 22:54:07 // 29727
Manus! Minden tiszteletem a tiéd, hogy vagy annyira autóbolond, hogy te is egy V6-on agyalsz. ;)))
A fogyasztásokat már számtalan kismilliószor leírtuk (pl. a nagyvadban). Itt, ebből az összevissza hablatyból sajnos úgysem leszel okosabb, mert az egyiknek tojások vannak a gázpedálja alatt, meg még füllent is, a másik meg jusztis a legnagyobb értéket mondja be, mert nagyzol.
De!
Ha 1 litereken dilemmázol, akkor tényleg inkább hagyd a fenébe. ;)))
süsnye13-10-2011 22:39:44 // 29726
húha.. :)
Köszönöm szépen a hsz-eket.
Ami így most összeállt a fejemben ezek alapján kb. az, amire számítottam.
Szal, 2.5V6-al ne legyenek illuzióim fogyasztás tekintetében.. :) Én őszintén szólva a jelenlegi helyzetemből indultam ki. A 155 1.8 TS 8V-vel az én használatomban 8-8,5 literrel eljárok (150 fölé ritkán megy :) ). Ennek fényében gondoltam, h ha mondjuk 9-10 literrel eljár a V6, akkor annyit megérne nekem a V6 fíling.
Csakhogy, az a marhára nem mindegy (és eddig erről kevés szó esett), h mi a helyzet a szervízigénnyel ill. annak ktg-ével.
Talán hülye kiindulási alap, de ha veszünk három 156ot (1.9, 2.4, 2.5), mindegyiket mondjuk 150e km-el, feltételezzük, hogy rendesen szervízelték, tehát, amit 150e-ig meg kellett csinálni, az meg lett rajta csinálva ill. cserélve lett, akkor mi a helyzet a jövőre nézve?
Mi a helyzet ezzel a kettős tömegű lendkerékkel? Mennyire jellemző hiba ez? Gondolom többen olvastátok a tc-n a vonatkozó cikket. Az megmaradt belőle, h ha az beszarik idő előtt. annak általában oka van és amíg az nincs orvosolva, addig nem lehet hossza élettartamra számítani az újjal sem. Meg az is, h 250e a csere. :)
Azt is olvastam itt, talán a 166 topicban, h pl. a 3.0V6-ban is az van. A 156 2.5V6-ban feltételezem nem az..
Egyáltalán érdemes aggódni ezen? Egy ilyen kettős tömegű lendekerék csere mutatvány ktg szempontjábólmennyire kirívó egyáltalán a JTD általános szervízelésénél?
A JTD és a V6 futóműve, a hajtás mennyire különbözik? V6 mennyire igénytelen motor?
Erhard 242 (Pure Energy)13-10-2011 22:21:07 // 29725
alkatrészek ugyan azok meg a hibák is :)
szasza(SW)13-10-2011 22:19:53 // 29724
És mi van a hibákkal és az akatrészekkel.Ott mekkora a különbség?
Grando13-10-2011 22:15:23 // 29723
Úgy van. ;)))
Liquid13-10-2011 21:51:11 // 29722
a lóerő/nyomaték nem azért jó ha sok van mert fetisizmus, meg egyebek, hanem azért mert nem mindegy, hogy felső határon megy mondjuk 160-at vagy lazán kisfordulaton. attól hogy erős autó van alattad még nem feltétlenül kell gyorsan menni mindig, viszont ad egyfajta biztonságérzetet, hogy tudod ha kell visszakapcsolsz / tolsz egy kövéret és megy a vas, biztonságban befejezel egy előzést stb. ennyi erővel az 1.5 szívódízel is elég, mert egy golf1-et az is elmozgat A-ból B-be nemsok gázolajért cserébe.
alapvetően a vas súlya mérete határozza meg mia minimum és mi a recommended config :)
Erhard 242 (Pure Energy)13-10-2011 21:22:12 // 29721
a 115 mega 150 le 56-nál kb 0,5-1L fogyasztás különbség volt viszont menet dinamikában óriási
falcokc13-10-2011 20:56:40 // 29720
ez jóóó :-))))
piktortom13-10-2011 20:55:13 // 29719
Kedves RossoNero!

Regadó témában eléggé otthon vagyok most per pillanat. Az 50%-os kedvezmény csak azoknak jár, akik külföldi rendszámmal közlekednek, vagyis az autón érvényes külföldi forgalmi engedély van (nem vonták ki a forgalomból). Ha E-s rendszámmal közlekedik itthon valaki, akkor ebben az esetben nem érvényes a kedvezmény. Valamint, ha az adásvételi szerződésen az áll, hogy külföldön történt az adásvétel és a te neved áll a papíron, akkor nem kell illetéket fizetni, csak a rendszámot (D típus esetén 12300) és törzskönyvet (12000) illetve az érvényesítő címkét (585) , valamint szerintem egy műszaki vizsga árát (40000).(nekem legalábbis eddig ezek a költségek vannak)
Reisztrációs adóval viszont az a helyzet, hogy a nyár folyamán hozott törvénymódosítás szerint most vegyes kalkulációval számolnak, új kategóriákkal, régi szorzókkal (ha jól tudom), ezért kevesebb összegek jönnek ki végeredményképpen, mint a nyár előtt. Nekem 261000-et számoltak 2,4 jtdre. Remélem tudtam segíteni.
ystuc13-10-2011 20:49:25 // 29718
"Nem úr, aki nem herdál..."
:-)
falcokc13-10-2011 20:49:10 // 29717
hát az is olyan mint az alfa, ha megfertőz akkor már nem tudsz nélküle létezni :-))
Grando13-10-2011 20:44:57 // 29716
Főleg!
(Egyszer kell egy vmilyen olyan... ;))) )
Grando13-10-2011 20:43:09 // 29715
Az már sok! Fúj! Minek az neked? :DD ;)))
Atesz198713-10-2011 20:42:48 // 29714
Ez igaz, de annak meg is van az ára. Ha fontos az olcsó üzemelés, meg a 6 liter körüli fogyasztás, akkor el kell felejteni az 1.9-esnél nagyobb motorokat.

Én sem büszkélkedhetek a 106 lovas 1,5 dci-met, de teszi a dolgát, és civilben 5.5-6-t eszik, futóval meg 6.5 körül. Mindezt az új Kangoo kasztnijában. 90-100 -ig viszonylag megy is. Dolgozni ez bőven elég. Olcsón autózok.

Mivel Süsnye nem hobbi autónak szánja, hanem valamilyen szinten a munkaeszköze lesz, az üzemeltetési költségeket is figyelembe kell venni. 115 ló, mivel JTD-ről van szó, az rengeteg a 156 kasztnijában. Ugye nem kell ecsetelnem, hogy a 2008-as 106 lovas 1.5 DCI, meg a 1998-s 1.9 105 lovas JTD között mekkora különbség van. Nem merném összekötni a két autót, az enyém a picsába sincs ahhoz a 10 éves konstrukcióhoz képest, pedig az enyém már "változó geometriás turbójú", igaz a térfogata kisebb, de akkor is égbekiáltó a különbség, pedig papíron egyformák. Ezzel azt akarom mondani, hogy a puszta lóerő adatoknak semmi jelentősége sincs. Meg kell nézni mit mutat a járgány menet közben. Sztem a 115 lovas JTD is bőven elég lehet dolgozni járni. Igaz, nem 170, meg 150 ló, de nem is eszik annyit.
falcokc13-10-2011 20:40:23 // 29713
meg mellé egy V8 :-))))
ystuc13-10-2011 20:28:05 // 29712
A 2,4-es meg még annál is jobban megy! :-)
Sissy13-10-2011 20:16:44 // 29711
Sziasztok,ezen a német honlapon is kereshettek Alfát ! www.autoscout24.de
Atesz198713-10-2011 19:59:19 // 29710
Nem értem ezt a lóerő fetisizmust. Ültem a sima 105 lovas 1.9 JTD-ben, és nagyon ment. Ráadásul alig eszik. A 115 lovas meg még jobban megy. Nem értem, miért ne lenne elég 115 ló...
GTPeti13-10-2011 19:56:03 // 29709
"Én még a 115Le-s változatot is bevállalnám, nem hiszem hogy annyira rosszul megy, és gondolom ez nem is szempont annyira."

Egy picit megpiszkálva, tényleg abszolút vállalható, pályán is.
Longman13-10-2011 19:54:01 // 29708
Szia,

Egyet nem határoztál meg, mennyit szánsz rá? Bár ha jól gondolom olyan 5000EUR környékén?
hát én a mostani viszonyok között, inkább a racionális megoldás felé húznék..

Márpedig ebből a listából adja magát hogy a lehető legfiatalabb, legjobban felszerelt 1.9 156 SW-k közül érdemes szerintem válogatni..
Én még a 115Le-s változatot is bevállalnám, nem hiszem hogy annyira rosszul megy, és gondolom ez nem is szempont annyira.
Meg lehet nézni hogy milyen 2.4-et kapsz ennyiért, de csak ha lényegesen idősebbet akkor én nem azt választanám.
+ a járulékos költségei is jóval magasabbak gondolom, bár nem vagyok tisztában a német sarcokkal...

A V6 meg nagyon jó, egészen addig amíg ki nem számolod mennyi pénzt költesz el üzemanyagra egyikkel, és mennyit a másikkal.

Most beírtam a mobile-ra hogy 156, dízel, 4-5000EUR között, németország. Sok újabb fajta 2.4 nincs a 123 találat között..

Vannak viszont:
1
2
3
4
5
GTPeti13-10-2011 19:40:46 // 29707
Egyértelmű, hogy JTD...

Én is nagyrészt ilyen (No-Bp) üzemmódban használom az enyémet. 6,5-ös fogyasztás mellett. Egy 1.9 is tökéletes pályázni, de 2.4-gyel lehet igazán oktatni. :)
Peta7413-10-2011 18:07:55 // 29706
2.5 v6 a nyerő az érzést még a MasterCard kártya sem pótolja.
EngineCoffeeTables13-10-2011 18:04:51 // 29705
Nekem volt 2,5 V6 és 3,0 V6 is a fogyasztásban nincs akkora különbség, a probléma azzal lesz hogy a V6nál gyakran elgurul a gyógyszer és ilyenkor "javítod" min 15-16literesre az átlagfogyasztásod:)))) De ha te olyan vagy akinek nem szokott elgurulni a gyógyszer akkor meg fölösleges a V6. Viszont ez olyan betegség hogy mindig úgy mész a kútra benzinért hogy: Kérek méééééég!
Roll198313-10-2011 17:57:35 // 29704
Én a helyedben a JTD-t választanám. 2.4-est, de nem 136 lovasat, hanem az erősebbet. Ennyi kilométernél már bőven a dízel a nyerő.
slideshow13-10-2011 17:22:28 // 29703
Pontosan :D
A V6 es az esz erv nem teljesen kompatibilis fogalmak... De sebaj, mert a hangja... :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.