Forum >> Autóvásárlás

tipoatti03-01-2014 10:53:19 // 34003
Azt kell, hogy írjam, Whiteshark cartárs leírta a kellemetlen igazságot. "Volt szerencsém" Tatabányán a Fiat Riegler-nél átvizsgáltatni "szakszerűen" az egyik eladott autómat, HAGYJUK. Lehangoló volt az egész szaktudás, hozzáállás részemről. SZAKÉRTŐ, "sima mezítlábas" szerelő SZAKEMBERREL sokkal többre mész!
DieselManiaco(NagyVad)03-01-2014 09:45:55 // 34002
és ez egy átvizsgálás,tudok hasonló horror storykat hogy miket csináltunk/tam(mert kellett) flottás illetve magánszemélyek autójával,de ezt itt talán nem fejteném ki.. egy szó mint száz nincs az a pénz hogy szakszervízbe vigyek autót(hála istennek nem is fenyeget a veszély)
DieselManiaco(NagyVad)03-01-2014 09:44:13 // 34001
Amikor még gyakornok voltam pesten soroksári út opel duna,egyszer jött független szakszervizes átvizsgálásra egy 66 2.4,az opel szerelők néztek bután hogy ez milyen autó milyen motor milyen futómű meg hű meg ha,a végén ott tartottunk hogy a hat szerelő aki a csarnokban volt egyszerre nézte és annyit tudtak megállapítani hogy valószínű törött volt,meg befog a jobb hátsó fék a kézifékkötél miatt,meg a turbocső olajos.
hozzá kell tennem számítógépes diagnosztika? az valahogy kimaradt,az autó egy hulladék volt a nyaka véres kategória,és nem derült ki róla semmi...
BeeGee03-01-2014 09:34:45 // 34000
Ez speciel az 500nál és a Pandáknál (ugyanaz gyakorlatilag) nem mérvadó, mert nagyon fos a bőrözés minősége a kormányon. 95Knál tud így kinézni, tapasztalat..
W.03-01-2014 09:09:05 // 33999
" Tehát lehet menni szerelővel,de messze menőkig nem ér annyit,mint egy jegyzőkönyves szakszervizes átvizsgálás! "
Ezt a demagóg ajánlást ugye Te sem gondoltad komolyan?!
Tudnék mesélni neked a "szakszervizes" átvizsgálásról, meg az árakról, meg az alkatrészekre rakott 200%-os haszonról, meg a nem beletöltött olajról, meg a javítàsra vállalt garanciáról, meg a szervizkönyves bejegyzésről, meg az ügyfelekkel szemben megengedett stílusról, stb., stb... Ezeket nem úgy hallottam a szomszéd szomszèdjától, hanem saját tapasztalat!!

Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a jegyzőkönyves szakszervizes átvizsgálás értelme = 0! Hozzáértő, lelkiismeretes szerelő kell és az itt van egy pár!
Norbi GT03-01-2014 08:44:04 // 33998
Szia!

Örülök,hogy ennyien próbáltok megvilágosítani a szakszervizekkel való kapcsolatban!
A kuplung még müködik,de már érezhető.hogy nem tökéletes,a lengéscsillapító még jó értékeket mutat,de már kezdenek szivárogni,első fékre és a lengőkarokra annyit mondtak,hogy nagyon rossz állapotban vannak,ezért csak saját felelőségre viheti el a tulaj! De nekem így is tetszett picit még engedtek és megvettem,
Amiket mondtak a szevízben az már 2-300 km megtétele után szinte minden kiderült.
Tehát hasznos volt számomra,mert tudom a hibáit és nem az van,hogy minden nap rá jövök egy-egy hibára!
Liquid03-01-2014 08:37:17 // 33997
416e-ért motort lehet cserélni, meg még marad pénz a komplett futómű felújításra is.
Szóval óvatosan kezeld ezt az árajánlatot. Mivel márkaszervízék mindent alkatrészcserével próbálnak megoldani, lehetőleg úgy hogy a kicserélt alkatrészek száma és ára a legnagyobb legyen. Nagyon kevés a kivétel, ha van egyáltalán, ahogy Ferke kiválóan összefoglalta.
Zolika15503-01-2014 07:05:28 // 33996
Szia Norbi. Nem tudom valamiért megemészteni, amit írtál. :)

Láttad is ezeket a hibákat? Megmutatták? Vagy csak rábólintottál, hogy ok?

Egy "szak" "szerviz" alap, hogy mindent amit csak lehet kicseréltet. Hiszen ebből él, a másik ember lehúzásából.
A legviccesebb az egészben, hogy ők megveszik a teli ár 50-60%-ért az alkatrészt de azért tőled a 100%-os árat kérik el. :) Emellett még lehúznak egy orbitális munkadíjjal is.

Mondjuk ha nagyon gazdag vagy és nem sajnálod a pénzt akkor tök mind1.

Persze ettől függetlenül a szerelő lehetett dilettáns.. Mert szerelő és szerelő közt is van óriási különbség. :)
Ferke03-01-2014 00:32:46 // 33995
Azert nyugtass meg: ugye nem ugy tudod, hogy pad,emelo es diag csak szakszervizben van?! A leirasodbol ez jon le...
Ferke03-01-2014 00:29:50 // 33994
No comment, egeszsegedre valjek;)
Csabo2202-01-2014 22:11:03 // 33993
Csak 1 példa: Renault Fluance - kb 6-8k km alatt lekopott nem 1ben a kormányról a festék.
Akkor ez mérvadó? Sajna nem. Árulkodó, de félrevezető is lehet.
Az enyémben valóban 145k van, de már 89-nél szarrá volt kopva a kormány bal oldala. Most beballagok Tatára, kihozok 1 újszerűt kb 12 ruppóból, és? Ettől növexik az értéke? Vagy bólogatnak a szakszervizben, h milyen szuper a gép, mert gyári a kormány? ;)
Csabo2202-01-2014 22:04:06 // 33992
Úgy úgy. Aki jó szakember, és egy kicsit élelmes, az nem fog elmenni a szakszervizbe robotolni bagóért.
Többek között nekem is van pl 1 ismerősöm, aki a Kárpát utcában dolgozott, aztán beintett nekik, mert elege lett a baromságokból. Most otthon bütyköl a sufnijában, de legalább nem kell a sok fasságot elviselnie a felette álló "nagyokosoktól".
Ha meg vki nem veszi észre az alap hibákat, amik miatt pl egy sima műszakin kiesik a kocsi (műszeres mérések ivételével) az ne akarjon szakérteni.
Csabo2202-01-2014 21:59:06 // 33991
Ott a pont. Felesleges is sztem tovább ragozni ezt.
A szakszervizes témát meg előttem szólók is helyesen megmondták, illetve azt is, h mitől lehet olcsóbb a használt autó.
Norbi GT02-01-2014 21:56:23 // 33990
A legelső Alfámat csak Alfa szalonban szereltettem 3-éven át és tudom,hogy diákok is szoktak dolgozni akik gyakorlaton vannak ott és valóban jogos,hogy miért dolgoznak 1-hónapot a szakemberek 100-150-ezerért amikor egy egyszerübb garázsban egy hét alatt megkeresnek ugyan annyit.?
Én azért látom a szakszervizes átvizsgálást jobbnak,mert ott felemelik,rádugják gépre,lengéscsillapítót-féket mérnek illetve mivel minden nap olyanokat szerelnek így jobban tudják mit kell nézni. Az én szerelőm lehet utoljára az én 500-asomat szerelte utoljára kb 2-éve.
Nekem már annyi miatt is megért 12.000-ft-ot hogy géppel megnézték volt-e már valaha nyitva valamelyik légzsák vagy éppen a kilométer állása...
Értem amiket írtok,hogy a szakszervíznél sokszor mindegyik szerelő jobb,de az én helyzetembe nekem segített és számomra megérte az árát,ha már csak a további alkudást nézzük már akkor is.
Piritu - 1.000.00002-01-2014 21:28:57 // 33989
Az általad felsorolt "hibákat" a parkolóban állva is fel lehet fedezni, nem kell még szerelőnek se lenni hozzá. A km-t is simán ki lehet olvasni.
Kristyon02-01-2014 21:26:36 // 33988
Hivatalos Alfa szerviztől vettem az autót ami 0km korától volt az ő tulajdonukban "frissen szervizeltként árulták" de úgy látszik nekem sem ártott volna egy másik szervizhez áttolni állapotfelvételre...
Piritu - 1.000.00002-01-2014 21:24:21 // 33987
két apró megjegyzés:
- A használt autó azért olcsóbb, mert a kopó alkatrészek cserések lesznek benne. A fék a kuplung, az akku, a lengőkar, stb. ez a kategória. Egy csomó dolgot meg mindenképp illik cserélni a vétel után.
- Egy márkaszerviznek érdeke, hogy minél több dolgot rossznak minősítsen, nem véletlenül kapsz árajánlatot is. Ráadásul az ő amúgy is vastagon fogó ceruzájukkal írva. Hasonló szerelők vették át anno a 156-omat is, aztán pár kérdés után (miből állapította meg?) minden lekerült az előzőleg több százezres listáról.
DieselManiaco(NagyVad)02-01-2014 21:22:36 // 33986
a ló másik oldalával nem akartam előhozakodni,én is dolgoztam márkaszervízben tudom mi megy ott....
416 ezerért elég sok mindent ki lehet cserélni nem csak egy akksit meg két telót,meg egy lengőkart:D
DieselManiaco(NagyVad)02-01-2014 21:20:29 // 33985
azt hogy egy műkörmös sok gyűrűs csaj vezette,az elvileg-et alátámasztja a számítógépes diag is?
Norbi GT02-01-2014 21:18:01 // 33984


95.500-km van elvileg az Autóban!
Kormányból mit mondasz? km?
Ferke02-01-2014 21:17:58 // 33983
Nem a fenét nem lehet átnézni rendesen. Nem egy embert ismerek, akik telefonon pontosabb diagnózist felállítanak, mint a legfaxább márkaszerviz.
Miért van az, hogy az összes megoldatlan ügy folyamatosan 2-3 ilyen szerelőhöz kerül a márkaszervizből, miután kicseréltették a csóri userrel már a fél autót fél milláért...
Nagyon durva, hogy a horror összegek és zéró teljesítmény ellenére is még mindig hitelesek tudnak lenni ezek a "márkaszervizek"...
Ferke02-01-2014 21:12:38 // 33982
Ja, csak tudod többet ér, ha egy szerelő nem a lengőkar szilent hibáját veszi észre ott, hanem mondjuk azt, ha az autó 2db-ból van összerakva.
Hagyjuk már ezt a szakszerviz dolgot, meg a félmilliós árajánlataikat a zéró melóra, a túlárazott alkatrészeiket meg az ipari tanuló srácokat, akik az autódon gyakorolnak.
Hozzáértő emberek nem egy szakszervizben dolgoznak havi 150 nettóért.
Az, hogy nem jó a szerelőd, nem jelenti azt, hogy a márkaszerviz jó....
DieselManiaco(NagyVad)02-01-2014 21:08:12 // 33981
jó persze vannak határi,de szar szilentet lengéscsillapítót azért csak észrevesz az ember próbakörön is(egy átlag kis technikai érzékű user is),a kilométer megállapításához ma már egy laptop meg egy kábel kell,a kormány ülés váltógomb pedálgumi csak ilyen iránymutató...
Norbi GT02-01-2014 21:05:09 // 33980
Szerelőnek jó szerelő,de viszont nem lehet egy Parkolóban úgy átnézni,mint egy állapotfelmérésen!
Nem is haragszok rá,amiért nem tudta a földön úgy megrángatni a kerekeket,hogy megtudja állapítani a szilentek állapotát,vagy a lengéscsillapítót,na meg a km-ert sem tudja csak úgy megállapítani a kormányból,mint a sok nagy okos! Stb-stb-stb!!!
Piritu - 1.000.00002-01-2014 21:04:51 // 33979
Kis korrekcióval így van: a jobb hátsó ajtónál.
vm02-01-2014 21:01:19 // 33978
Hát... a "hívtam egy szerelőt", tényleg nem sokat ér. Én a hónom alá csaptam azt a szerelőt, akihez 12 éve jártam, és nulla pulzussal vettem meg az öreglányt ;-)
Ricsi 14702-01-2014 20:58:36 // 33977
Szerintem egy jó szerelő nagyon sok gondtól megtud menteni, pl kuplungot tuti kiszúrná ha nem jó meg amit felsoroltál talán az aksi kivételével mindent ki tud szúrni, hogy rossz, ha tényleg ért hozzá meg normálisan át is nézi... egy jó szerelő sok pénzt bent tud hagyni a zsebedben meg ahogy te is leírtad elég sokat ki is tud venni belőle :(! Én most pl nagy gázban leszek, mert kintről akarok behozni 166-ot és valószínűleg nem fog tudni ki jönni velem a szerelő, úgyhogy nem tudom, milyen hozzá értő embert tudok rávenni, hogy kijöjjön velem :S!
DieselManiaco(NagyVad)02-01-2014 20:50:02 // 33976
csak megbízható szerelővel érdemes menni,nem egy ismeretlen utcáról leszólítottal,gondolom azért mindenkinek van olyan szerelő ismerőse akiben megbízik.
Norbi GT02-01-2014 20:42:00 // 33975
Szerelő!?
Kinéztem egy Fiat 500-ast jól felszerelt és jó áron is volt.
Hívtam egy szerelőt elmentünk megnéztük kipróbáltuk,szerelőm áldását adta a vételre!
Tulajjal meg is eggyeztünk,hogy másnap megveszem.
Csajom kitudakolta hogy mire is készülök és mondta,csak akkor fogadja el ha átnézettjük Fiat szakszervízbe,mert régebben már volt 500-asunk és akkor nagyon átvertek minket.
Jó Ok,azon a 10.000-ren ne múljon,foglaltattam időpontot elhozták az Autót és röpke 1-óra múlva jöttek az eredménnyel:Komplett első fék,kuplung,hátsó lengéscsillapítók kezdenek szivárogni,Akkumlátor,2db lengőkar 1db valamilyen szilent,első csapágy,na meg még pár apróság!
Szervízben adtak árajánlatot 416.500!

Tehát lehet menni szerelővel,de messze menőkig nem ér annyit,mint egy jegyzőkönyves szakszervizes átvizsgálás!

Összesítve:nem volt jó hallani azt a sok-sok hibát,de viszont az meg nagyon jó érzés,hogy tudok róla MINDENT,de MINDENT!!!

Mindenki Szakszervízbe vizsgáltassa át a kinézett Autót!
Üdv.
Bgabor02-01-2014 18:16:56 // 33974
Azért kint lehet találni jó autókat olcsóbban,sajnos itt Magyarországon a választékkal is gond van.
Kristyon02-01-2014 18:10:11 // 33973
tényleg volt neked is ilyen problémád, ha jól emlékszem mikor leadtad a 156-t akkor nem stimmelt valami a rétegvastagsággal a jobb első ajtónál...
Kristyon02-01-2014 18:08:25 // 33972
Hát a képek rengeteget csalnak az biztos, az enyém is szebben néz ki a képeken, de azért megteszek minden tőlem telhetőt, hogy élőben is kellőképpen tetsszen a szememnek :)
ALFI15602-01-2014 18:06:22 // 33971
Csodák nincsenek.Ami jó,kevés km. és még extrás is az kint többe van mint ithon.
Piritu - 1.000.00002-01-2014 17:36:51 // 33970
ez nem pesszimizmus, hanem tapasztalat :-P
Csabo2202-01-2014 17:35:35 // 33969
Hogyne. irtam is, h ha törve volt, de jól össze van rakva, akkor semmi baj. Hacsak nem a poraiból élesztették újra. De ez a fekete nem a szépen kivitelezett javitások kategóriájába esik :)
Képen viszont bitang jól néz ki.
Csabo2202-01-2014 17:33:37 // 33968
Ennyire azért nem kell pesszimistának lenni, talán ez már túlzás. De mint tudjuk a mai világot a profit "viszi előre2, úgyh ez is megeshet akár...
Kristyon02-01-2014 08:25:20 // 33967
Sajna ez is benne van....
Kristyon02-01-2014 08:24:52 // 33966
Hali!

Igen az enyémben is cseréltek szélvédőt, sajna nálam is ilyen trehány módon, hogy hiányoznak azok a kupakok, meg az ajtóoszlopnál is sérült a kárpit, gondolom a kivágás következtében...
Bár a miénknek nem csak a hátulja, hanem az elemeket meg a fényezést elnézve talán csak a jobb eleje nem sérült... de még mindig úgy érzem, hogy elég jól össze van rakva :)
Használt autóban ez benne van, hogy törött, vagy törve volt. Engem ez a része annyira nem is érdekel, csak akkor ne úgy hirdesse, hogy törésmentes...
Piritu - 1.000.00002-01-2014 07:19:01 // 33965
"Ha nem akarsz kockázatot, akkor meg beballagsz 1 szalonba és 2-3X-os áron megveszed az újat." ... és kapsz egy szállítási sérültből helyrekalapált autót :-(
Csabo2202-01-2014 00:05:43 // 33964
Ciao

Több lehetőséged is van:
1: fiat MO-tól kérsz infót alvázszám alapján. Ez csak akkor eredményes, ha hivatalos márkaszervizben gondoskodtak a kocsiról és nem csak a szervizkönyvet töltötték, hanem a szg-es rendszerben is rögzitették a munkálatokat. Egy szalonba is bemehetsz az alvázszámmal, ott is tudnak elvileg infót adni a kocsiról
2: kérsz a szervizkönyvről digitális példányt és felkeresed a bejegyzéseket végző szervizt.

3:
mivel használt autót vásárolsz, számolnod kell kockázattal, és ezt jó lenne végre ha minél többen felfognák! Nem árt vásárlás előtt begyűjteni a lehető legtöbb infót anélkül, h sok időt/energiát/üzemanyagot pazarolnánk olyan gépekre, amik nem érik meg a fáradtságot.
DE! nem leszel képes minden kockázatot kiiktatni. Sajna el kell menni megnézni egy hozzá értővel, és menni 1 próba kört (mégha van szépen vezetett szkönyv, akkor is). Ez van. Ha nem akarsz kockázatot, akkor meg beballagsz 1 szalonba és 2-3X-os áron megveszed az újat.
Bocs, ha őszinte voltam :)
Csabo2201-01-2014 23:53:13 // 33963
Ciao

Ezt a kocsit konkrétan elmentünk pestről megnézni mikor cimbi 156 SW-ket nézegetett.
Teljesen fals a hirdetés. Olyan extrákat szerepeltetnek benne, amik valójában nemhogy ebben a kocsiban, de 1átalán 156-ban, meg talán még Alfában sem voltak soha.
Ennek ellenére elmentünk megnézni, hátha...
A hátulja sérült volt, teljesen szarok a hézagok = nem smentes. nem is lenne ezzel baj, de szarul csinálták meg.
Eleje is kapott, pl az eblaktörlők alatti vizvályú műanyag boritásánál hiányzik a csavart takaró műanyag kupak, a szélvédő is cserés volt. Kérdem én ha a kupakot nem rakták vissza, akkor az üveg milyen precizen lett beleragasztva?
Xenon = ruppótlan kék fényű izzók. Nem Ti felnik, hanem Toora.
Tágulási tartályban olajos lerakódás.
A szervizkönyv elveszett. Hátpersze...
A tulaj faterja mutatta meg a kocsit, aki persze semmit nem tud magáról a kocsiról, csak azt, h tökéletes mind esztétikailag mind mechanikailag.
Egy idő és energia pocsékolás elmenni ezt megnézni.
Kristyon01-01-2014 20:00:45 // 33962
Olyanról már olvastam, hogy van olyan oldal ahova beírod az alvázszámot és kidobja, hogy volt-e törve az autó, és melyik biztosító mennyit fizetett a kár után, de hogy az alapján le lehessen követni a szervizelést, olyanról még nem hallottam...

Az SPQR szerviztől vettem az autót ami új kora óta az ő tulajdonukban volt, de hiába kérdeztem a szerviz felől, nem adtak semmi tájékoztatást, sőt az első találkozásnál a hölgy azt mondta, hogy nem tudja garantálni a szervizkönyvben leírtakat sem. Ezt később tagadta, hogy ő ilyet állított, de akkor még meg sem nézhettem a szervizkönyvet, bár elég nullának találom ezt a szervizkönyvet is, mert semmi érdemleges nincsen leírva benne..
Ezzel az erővel, azt én is beleírhatnám hogy mikor cseréltem olajat az autóban...
enká01-01-2014 19:12:28 // 33961
yoyo, nézegetek egy 3 éves alfa 159-est, külföldi, kevés km-rel.

Tud valaki segíteni abban közületek, hogy - gondolom - alvázszám alapján utánanéz(et) az utolsó szerviz információnak? Természetesen szívesen fizetek is érte egy keveset, ha ezen múlik.
Köszönöm előre is. És hátra is, persze.

(Tudom, el kellene vinnem szakszervizbe bevizsgáltatni, de ez kicsit nehézkes lenne, és ehhez az első körben nincs igazán energiám.)
Kristyon01-01-2014 18:36:03 // 33960
Kicsit sok lett a nulla :), de igen bosszantó, hogy mellé még garantálják a km állást, a flottába 4 autó volt 2 bézs szinű, és 2 fekete, az egyik bézs ide került, azt hiszem ebben volt a legkevesebb a km, vagy a másik bézs színűben, de az is 146e km-volt. Sokat vciláltam akkor, hogy melyiket vegyem, de hogy abban a feketében volt a legmagasabb a km óra állás az biztos...
indi6901-01-2014 18:34:11 // 33959
üdv. nekem már az egymillió kétszázezer is nagyon soknak tűnik, vagy nem?:)
Bgabor01-01-2014 18:19:47 // 33958
Az igazság hogy én is inkább állapot után veszek autót , de azért felháborító lenne ha, 1200000-km es autóban kiderülne hogy duplája van(Szerintem rendesen elbeszélgetnék az eladóval ) .Azért azt is hozzáteszem hogy kereskedésből vettem már több kocsit is ,és mindegyik valós km volt.
Kristyon01-01-2014 18:14:00 // 33957
Tartom valószínűnek, hogy tisztában van vele, mert ha tényleg a második tulaj akkor neki is az SPQR szerviztől kellett, hogy vegye az autót. Az enyémből kiindulva ők is belepiszkáltak a km óra állásba, mert nekem az ECU-ból nem kiolvasható az állás, óra szerint van jelenleg 226e km, és 178e-el vettem...
A szerviz garantálta a km óra állást, gondolom, hogy minimum annyi van benne amennyit az óra mutat :)
Bgabor01-01-2014 17:19:07 // 33956
Érdekes ,azért a tulajnak érdemes lenne felhívni a figyelmét a kocsi valós futására(bár valószínűleg teljesen tisztában van vele).
Kristyon01-01-2014 16:59:26 // 33955
Üdv urak!

Megtaláltam az autóm flottatársát a használtautón, úgy látszik az utóbbi 2.5 évben csak tolattak vele, vagy még mindig divat a km óra tekergetése... emlékeim szerint mikor az enyémet vettem akkor volt benne 190e km
Van pár elírás a hirdetésben kezdve azzal, hogy az is progression felszereltségű vagy menet közben Exclusive-ra módosították, kíváncsi volnék arra is melyik műszaki állomáson adnak ennyi idős autóra 3 év műszakit, mert akkor legközelebb én is oda viszem :) A színe is az eladó szerint sötétszürke... A felszereltségében is van némi hiba, bár az enyémet is úgy hirdették, hogy van benne kipörgésgátló, meg menetsabilizátor, majd később derült ki, hogy ezek nincsenek :(
Imi27-12-2013 19:36:02 // 33954
A 135 le 5 sebességes a 155le 6 sebességes ha jól tudom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.