Forum >> Csevegés (Á la Alfa Romeo....szerelem)

zolee14510-08-2005 10:38:20 // 13730
az, hogy valami a kora alapján garanciális az nem azt jelenti, hogy nem történt-e vele valami garanciát kizáró dolog, pl garanciális szervíz elmulasztása. ha a zsír új autóra rakatok valami sufnituning műhelyben egy turbót, majd bediktálom az alvázszámot akkor valszeg a telefonba azt mondják majd hogy garanciális. szétesik a motor az első sztrítrészingnél és megyek a szervízbe hogy tessék nekem megjavítani.:)
10-08-2005 10:37:40 // 13729
A jog harmonizáció csak elmélet. Nem lehet egyik pillanatról a másikra megoldani az országonkénti törvények harmonizációját. A jó példa a mostani BKV kamerás rendszer. A legtöbb helyen engedélyezett de nálunk az adatvédelmi biztos aggályosnak tartja. Csak Ő senki más.
Peti16V10-08-2005 10:37:35 // 13728
Ez így van! Nem olyan rég volt az a balhé a bébiételekkel kapcsolatban. A gyártók közül csak a Hipp vállalta a riportot, amiben elhangzott, hogy kétféle kupak létezik, ezeket használja kivétel nélkül az összes gyártó. Ők már 2 éve nem használják azt a fajtát, amivel kapcsolatban felmerült a gyanú. Mégis mindenki azt jegyezte meg, hogy a Hipp bébiétel rákkeltő!!! Ezt abból tudom, hogy mi főleg ilyennel tömjük a fiamat és már vagy öten megkérdezték tőlünk, hogy normálisak vagyunk -e? :)))
András bácsi10-08-2005 10:35:21 // 13727
Én úgy látom, hogy mi csak elméletben csatlakoztunk az EU-hoz. Hivatkozunk agyba-főbe jogharmozicóra, egységes belső piacra miegymásra, de a szabályaink egy belső érdekkör tagjait védik. Átveszünk olyan szabályokat, amitől csak a munka meg a papír lesz több, és mi több ezt nem írja elő senki és semmi, csak valami okos kitalálja, hogy így jobb lesz.
10-08-2005 10:32:18 // 13726
Hogy mi hangzott el a telefonban nem lehet tudni de a szervíz könyvet biztosan nem látta. Így a garanciát max. a dátum alapján tudta megmondani. Amiben igaza is van de ott van a HA vagyis a szervízkönyv.
András bácsi10-08-2005 10:30:55 // 13725
Nem a konkrét esetben szereplő illetőt faszfejezem, hanem azokat általában, akik így próbálkoznak bizonyítani igazukat, anélkül, hogy a törvényes utat igénybe vennék. Erre sajnos számos példát tudok saját praxisomból, és tényleg csak azért nem rohángál az ember bíróságra a saját igazáért, mert a sajtó miatt (vagy ki tudja miatt) gyakran tényleg mosakodásnak gondolják az emberek.
BeeGee10-08-2005 10:30:41 // 13724
Az importőr mér mondja, hogy garanciális hasra ütés szerűen?
10-08-2005 10:28:51 // 13723
Minden szervízkönybe be vannak írva a garanciális feltételek. El kellett volna olvasni ha már ennyi lóvét beleölt a vasba. :(
10-08-2005 10:27:32 // 13722
Stílusosan Lancia-val tudnék menni, persze ha addig vigyázz valaki a három vadállatra itthon. :)
BeeGee10-08-2005 10:26:29 // 13721
A törött és az enyhén sérült között azért van különbség. Azt miért nem látjátok, hogy emberünk korrekt vásárt akart csinálni (igaz nem itthon, hanem az EUban) ezért korrekt papírokkal rendelkező keresett, amit le is ellenőriztetett itthon is. Ezek után azt mondta a Fiat, hogy okés a gép akkor miért ne vágott volna bele és miért ne hisztizne most, ha a Fiat töltöte ki hiányosan a szervizkönyvét, a Fiat mondta, hogy garos autó, stb. És az EU nem arra való, hogy ezeket egyszerűbben el lehessen intézni?
Peti16V10-08-2005 10:25:53 // 13720
Hol találkozunk? Te letolod a táblát, én meg a matricás csajt! :))) (persze csak verbálisan, mert na van a feleségem szülinapja)
zolee14510-08-2005 10:24:58 // 13719
a média nagy úr manapság (sajnos). Ha én azt mondom a tv-ben hogy XY buzi, aztán beperel, bebizonyosodik hogy nem, akkor bemondatják velem szintén a tv-ben hogy "tévedtem, XY nem buzi". Ettől függetlenül mindenki úgy tudja majd hogy ugyan buzi, de valahogy mégiscsak kimosta magát... mindegy hogy majd a TC-n megjelenik, hogy a pert a FAM nyerte, mindenki azt mondja majd, hogy persze a nagy cég úgyis nyer, de attól még a szerencsétlen vásárlónak van igaza, csak a kisembert mindig szivatják.
10-08-2005 10:24:02 // 13718
Akkor mennyünk oda és toljuk le a tábláját a torkán. :))) Az autót meg elvisszük úgy ahogy van, majd megoldjuk a javítást. :)
Peti16V10-08-2005 10:20:41 // 13717
Persze hogy nem gondolom, sőt abszolút egy állásponton vagyok veled, csak nem akartalak ismételni! Én évek óta (elfogultan) védem az olasz márkákat a környezetemben, és mindig kinyílik a bicska a zsebemben amikor ilyen sztrorik semmisítik meg hosszas, alázatos munkámat :(
10-08-2005 10:20:05 // 13716
Igaza is van. Miért vállalna felelősséget egy olyan autóért aminek kétes az előélete?
zolee14510-08-2005 10:17:03 // 13715
egyik barátom egy OFF béjemwé szalonban eladó. Vannak akik náluk vesznek autót, meg vannak akik kintről hozzák be. Ne tudd meg hogy utálják az utóbbi csoportba tartozókat, mintha Suzukit vettek volna úgy tekintenek rá. Ha valahogy kibújhatnak valami kötelességük alól meg is teszik, a válasz pedig: "itt a szalon, tessék befáradni és vásárolni egy újat, azért felelősséget vállalunk"
10-08-2005 10:17:03 // 13714
Ócska trükk, számla esetén biztosan segítettél volna. :)
Peti16V10-08-2005 10:14:32 // 13713
Abszolút egyetértek veled! Nekem is ez jött le elsőre. Hozzánk is betelefonált egy faszi, hogy vett Bécsben egy olyan alaktrészt, amit Magyarországra a mi cégünk hoz be és most garanciális problémája lenne vele, ezért cseréljük ki neki! Persze számlája nem volt!!! :)))) Mondtam neki, hogy ha akkor nem volt messze Bécs amikor megvette, akkor biztos most is meg tudja oldani sógoréknál a cserét. Nem is értem az ilyen embereket! Ha vállalják a kockázatot, akkor vállalniuk kéne a következményeket is!
10-08-2005 10:12:18 // 13712
Egyetértek ráadásul a Lancia nem az kifejezettem megbízhatatlan típus. :)
Mike.10-08-2005 10:12:01 // 13711
Azt írod, hogy "nehéz pontosan megítélni a helyzetet, nincs meg minden info", de azért le "faszfejezed". Ez így korrekt !? Én úgy gondolom, hogy a saját pénze miatt próbáljon meg mindent. Ha nem jött be hát ez van.
10-08-2005 10:11:09 // 13710
Nem, itt több száz darab buszról van szó.
10-08-2005 10:09:57 // 13709
Ez új autók esetében igaz. Azt ugye Te sem gondolod, hogy leharcolt Thesis-es ügyfelet aki épp most vette Németorszég egy használtautó telepéről a törött nem megfelelően szervizelt autóját majd körbe nyalogatnak? Mindent megtett az SPQR ennél többet már nem igen tud, a tulaj hülyeségét Ők sem tudják helyre hozni.
zolee14510-08-2005 10:08:57 // 13708
még valami: a dolgon néhányan elgondolkodunk, de a nem olaszautó pártiak csak legyintenek, szar, hiszen olasz... mellesleg a cikk is ezt sugallja, olyan mintha a porsche hungária marketingesei írták volna, a szavazás meg a végén egy vicc. Mintha én szavazást tartanék arról hogy az ég piros, vagy zöld. Ha valakik szavazni fognak akkor valamelyik nyerni fog, vagy a piros, vagy a zöld, csak az a gáz hogy a tényleges színt nem lehetett választani.
Peti16V10-08-2005 10:06:22 // 13707
Hüle vagyok, azok nincsenek még itt 8 éve.
BeeGee10-08-2005 10:05:33 // 13706
"Még a pecsétes papír sem volt neki elég, hanem kintről felhívta a Fiat Magyarországot, aki az alvázszám alapján elmondta, hogy az autó 2003. 07. 16-tól érvényes garanciával rendelkezik. " Ebből nem úgy tűnik, hogy Csiki úr csakazért is meg akarta venni az autót. Inkább annak, hogy az importőr megszivatta ezzel a felelőtlen kijelentésével.
Peti16V10-08-2005 10:05:26 // 13705
Ezek a buszok véletlenül nem a BKV-s OFF Volvo ON buszok??? Ezeknél hallani ilyen sztorikat.
Peti16V10-08-2005 10:02:52 // 13704
Egyébként amikor elkezdték a Thesis forgalmazását, akkor az lett beharangozva, hogy ezeket az ügyfeleket teljesen külön kezelik minden téren. Olyan szerviz szolgáltatást ígértek például, hogy elmennek házhoz az autóért csereautóval, és javítás után házhoz viszik.
András bácsi10-08-2005 10:01:07 // 13703
Nehéz pontosan megítélni a helyzetet, nincs meg minden szükséges info. De én is úgy vélem, hogy a tulaj felelőssége az, amikor vesz egy törött gépet occsóért külföldön, vitatható előélettel. Épeszű emberben szerintem ilyenkor fel sem merül a garancia/szavatoság kérdése. Jogi út nincs, vagy túl drága, ezért inkább úgy gondolja, hogy ad a nyilvánosságnak. Sajnos egyre több faszfej gondolja úgy, hogy a sajtó, és az azon kerszetül történő lejáratás jó dolog.
10-08-2005 10:00:50 // 13702
Nemrég közreműködője voltam egy ilyen garanciális témának. Legyártottak több száz autóbuszt. Leszállították, 12 év garanciával. 8. évben a un. C keretek (mint a futómű keret kb.) elkezdtek törni. Közel 200m USD értékű volt a csere javítás +a közlekedési vállalt bevétel kiesése. Mit gondoltok ki fizeti a költségeket? Az aki hegesztette a C kereteket vagyis a gyártó beszállítója. A keret ha el is fogy a gyártó garanciális kötelezettségének eleget kell tennie. Ha nem volt benne a budget-ban megfelelő mennyiségű lóvé az ciki de a problémát meg kell oldani és a vevő nem viccel. :)
zolee14510-08-2005 09:59:25 // 13701
ez elkerülte figyelmemet, de így meg pláne igaz amit mondtam, és már-már túl korrekt volt a cég, hogy az elektronikai hibát kijavították. Minden típusnál megvan a szervízperiódus, és az is, hogy kb mennyi km az amikor még nem bukja az ember a garanciát, általában 1000-1500 km-nek még nincs ilyen vonzata (bármi közbejöhet, külföldi út stb) de 15000 km az már sok. Ilyen ez a szürke import.
Peti16V10-08-2005 09:54:19 // 13700
A FAM (meg gondolom a többiek is általában) előre meghatározott éves keretből gazdálkodik, ami sajnos állítólag az év második felére el szokott fogyni :(( Nekem egyébként OFF Puntón ON kicserélték a kormányoszlopot szervómotorral, jóval garanciaidőn túl, méltányosságból! Egy fillérembe nem került, pedig nem abban a szalonban vettem az autót, de az összes szervizre hozzájuk hordtam.
10-08-2005 09:51:29 // 13699
"de nehezen hiszem hogy egy nyilvánvalóan vesztett ügyben nem tenne valamit az importőr amitől hazamenne a tüntető." Ott a pont, ez az ellentmondás az egészben ügyben. Csiki Úrnak bizonyára nincs igaza ezért is használja a nyílvánosságot mivel a többi lehetőség nem az Ő érdekeit segíti elő. Le kéne törni a kezét, azt írja több éve Lancia-val jár a családban is több Lancia van. Akkor mi a bánatos faxér csinálja mindezt?
10-08-2005 09:48:25 // 13698
Az importőr véleménye is ott van az oldalon: Deák Tibor, a Fiat Magyarország vevőszolgálati képviselője -Az ügyfél a gépkocsit Németországban vásárolta használt, sérült állapotban. Az a probléma, hogy a szervizkönyv szerint a német márkaszervizben nem végezték el a 40 ezres szervizt, és nem tüntették fel a garanciális javításokat. Ebben egyértelműen ők hibáztak, ugyanakkor ezt tudhatta az ügyfél, amikor megvette az autót. -De a Fiat Magyarország márkaszervizénél elvégezték a 40 ezres szervizt. -Igen, 55 ezer kilométernél. Mi csak javasoltuk, hogy csináltassa meg, mert a mai autós világban eléggé ki vannak hegyezve az olajcsereperiódusok. A motor plusz 15 ezer kilométertől könnyen tönkremehet. -Ha már nem volt érvényes a garancia, miért cserélték ki mégis garanciálisan, ingyen a 700 ezer forintos navigációt? -A prémium márka vásárlására, valamint arra való tekintettel, hogy a navigáció elektronikai hiba, tehát nem lehet köze az elmaradt olajcseréhez, ítéltük meg a díjmentes javítást. Ebből kiindulva vonta le tévesen azt a következtetést , hogy az autója újra garanciálissá változott, holott ennek ellenkezőjéről tájékoztattuk . Az ügyfélnek alapvetően a német márkaszervizzel van problémája , és mivel társaságunkkal jogi kapcsolatban nem áll, valamint garanciális jogai elévültek, elhatározta, hogy lejáratja a márkát. Két dolgot kell hozzátennünk a fentiekhez. Egyrészt Csiki úr birtokában van egy német márkaszerviz számlamásolata, melyen az épp aktuális súlyos motorhiba javítása mellett szerepel egy időszakos szerviz 33000 kilométernél. Másrészt Csiki úrnak nem a németekkel, hanem a Fiattal van baja. Miért ne orvosoltathatná ezt a bajt a Fiatnál, Magyarországon? Erre való az EU.
zolee14510-08-2005 09:45:05 // 13697
egy baj van ezekkel: nem tudjuk egyik ügynek sem a hátterét. Csak az egyik oldalt hallottunk a Lancia-s ügyben is, vagyis a vevőt. Ez alapján igaza van, és dögöljön meg a FAM, de nehezen hiszem hogy egy nyilvánvalóan vesztett ügyben nem tenne valamit az importőr amitől hazamenne a tüntető. (mellesleg szeretnék egyszer ennyire ráérni...) A mercis ügyben is csak az autót, és rajta a táblát látjuk. Ettől függetlenül még lehet igazuk, és tényleg úgy néz ki hogy az importőr, vagy a kereskedő hibázott, de hallani kéne a másik oldalt is. Biztos vagyok benne, hogy mindenki tudna valamilyen témában olyan ügyet előhozni a saját életéből amiért lehetne tüntetni.
10-08-2005 09:44:47 // 13696
Igen.
Peti16V10-08-2005 09:30:01 // 13695
Erre gondoltál, ugye:



Azért ez is megjelenhetett volna a Lanciás cikk mellékleteként!
Azmo10-08-2005 08:40:47 // 13694
Jó reggelt! Köszike Eszti a segítséget:)
10-08-2005 05:50:33 // 13693
Ez igaz. Ebben az esetben nem parasztvakító technikáról van szó. Ha beszarik az villany ablak valszeg én sem mennék szervízbe csak a kötelezőre. Most viszont a motor megadta magát ami miatt nyilván muszály a szervízbe menni a kötelezőn kívül mást nem tehet és akkor az már bosszantó tud lenni. Hiába adnak csere autót sokat már nem javít a helyzetet.
10-08-2005 05:43:19 // 13692
Ha egyértelműen garanciális javításról van szó a munkadíj ráfordítás a márkaszervíznél jelentkezik. Ellenkező esetben mehetne az autó Arese-be javításra. Ilyenre is van példa de nem az autók esetében, pl. mobil telefonok javítása. Ebben az esetben valószínűleg nem garanciális jellegű a javítás ezért is utasította el a FAM a garanciális kötelezettséget. S, hogy tud működni az EU-n belüli garancia arra példa a Thesis navijának javítása. Nyílvánvalóan nem hozható összefüggésbe a kötelező olajcserékkel ezért meg is csinálták. Na ezért sem értem a fószer látványos tiltakozását ami tényleg a márka lejáratását jelenti.
BeeGee09-08-2005 22:27:44 // 13691
De bármilyen új autót veszel, nincs az az isten, hogy ne menjél közeletőn kívül valamiért szervizbe egy párszor. A sok parasztvakító technika közül valami úgyis megadja magát vagy tönkreteszik az utak a futóművet, hiába ódi, pug vagy bármijen autót veszel. És akkor már jól esik egy kis törődés, ha csak heti 5 perced van szabadon felhasználható :)
BeeGee09-08-2005 22:24:39 // 13690
Meló van vele, de azt is kifizeti neki a gyár 7.000 Ft/ óránként garanciális javításért?
09-08-2005 19:41:58 // 13689
Például azt akinél az idő pénz és nem ér rá szervízbe járogatni egy csereautóért, és ilyen elég sok van. :)
09-08-2005 19:40:20 // 13688
A munkadíjon miért kellene lennie zsírnak? Az alkatrészen nincs, de melót azért ad, vagy nem?
Tommi09-08-2005 18:49:51 // 13687
Az lenne a legjobb, ha nem kerülnél olyan helyzetbe, hogy csereautót kelljen alád tolni :)
Gabriel09-08-2005 18:46:40 // 13686
Értem én de nem cégről van szó azaz nem márkáról. Ezt minden cégnek elvileg már el kéne érnie, sőt ez menő lenne az autóvásárlások alatt is hisz inkább venne az ember olyat amelynél tudod kapsz pótautót nem?
Tommi09-08-2005 18:43:57 // 13685
De hát nem adnak... :/
Tommi09-08-2005 18:43:32 // 13684
Izé... a lényeget kihagytam :) Csere Phaetont kell biztosítani a szervízben lévő Phaeton helyett.
Gabriel09-08-2005 18:36:07 // 13683
... szerintem a csereótó nyugaton egy normális dolog lehet, csak itt luxus az egész. Egy márkaszervizes cégnek ez miért lehet gond? Alkatrészt bagóért kapnak hisz képviselnek egy céget, akinek a presztizsét növelik nem, akkor meg?
Tedi09-08-2005 18:27:49 // 13682
"Nem mesélné még el egy két embernek, hogy őt hogy lehúzták a szervizben a csereautóval, míg az olaszok ingyen adják?" Te is tudod, hogy milyenek az ajudisok, tuti, hogy hallgatna, mint szar a gazban. Oda lenne a presztízs! :)))
Tommi09-08-2005 18:07:18 // 13681
Nálunk=kis hazánkban :) Mielőtt valaki félreértené, semmi közöm a PoHu-hoz :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.