Forum >> Csevegés (Á la Alfa Romeo....szerelem)
Igen ez igaz. USA egy qrva nagy piac tele mindeféle jött ment emberrel. Sokan fejlesztenek külön csak az USA piacra (Kék Honda). Valszeg megéri de nagyon macerás az ottani piac. Viszont ott senkit nem zavar ha folyik az olaj az autóból mivel mindekinek folyik.
Előbb vagy utóbb érezni fogják Ők is (már azért kezdik) a benzin árakat és akkor jó ütő kártya lehet egy 2.4 MJTD 200 pacival vagy még többel. Tuti, hogy pohártartó is lesz benne. :)
Bálint3324-05-2005 15:19:50 // 10579
Ja igen, az USA-ban mindenki nagy autót vesz, meglepne ha a relative kicsi alfák számottevő részesedéshez tudnának jutni az amcsi piacon.
De nem szidja a másik cukrászda sütijeit.
Minden kátyunak van allja. :) Hopefully.
perdix15524-05-2005 15:15:47 // 10576
Ház igen, Usa az nagy piac lenne, de naggyon nehéz is egYben, van 1 amcsi ismerősőm, Colorado-i náluk Alfa Romeot nem is ismerik, ismeretlen márka. Ott az emberek a germán elittalicskákért vannak oda. De azért nagyon, Bőmős, meg a Jürgen talicska : orgazmust kapnak tőlük. Az amcsi mondta...
Bálint3324-05-2005 15:07:10 // 10575
Hát szerintem ez nagy álltalánosságban is így van. A cukrászdában az eladó sem tuggya sokszor, hogy mi van a sütiben...
Bálint3324-05-2005 15:05:49 // 10574
Hát igen csak a kátyu, amiben pillanatnyilag bennevannak, elég mély. Reklámra nincs pénz, anélkül meg nehéz érvényesülni. A megoldást talán az autósport jelenti (meg a már említett kereskedői buzgalom).
Nem tudom, de egy kereskedő hogy lehet ilyen tudatlan? Sok helyen lehet olvasni erről a motorrol Ő is megtehetné. Lehet, hogy elköltötték a lóvét az agresszív reklámra és nem maradt pénz hozzáértő kereskedőkre.
Már 1x próbálta, rosszul szálltak ki a leendő bizniszből. :)
Önállóan szvsz megállná a helyét, ezért próbálkoznak USA felé is nyitni.
Erősebb és presztizs értékben magasabb autók kellenek azt veszik azok akiknek van zsetonjuk.
Tedi24-05-2005 14:59:35 // 10571
Hát tudod, ha arról lenne szó, hogy az alfa csak akkor maradhat életben, ha a GM felvásárolja, akkor inkább zárják be a boltot, de nekem ne gyártsanak ál-opeleket! Abból már van bőven :)
swan24-05-2005 14:57:14 // 10570
Bocsi! Ezt nem tudtam.
Mit csináltál? Embert öltél? Kinek a lábára áltál rá, hogy ennyit akarnak bevasalni?
Tedi24-05-2005 14:56:46 // 10569
Hát ez egy vicc :))))
Most az a hülye ottan a szalonban vagy tényleg nem nyesi, hogy az a dízel bizony Alfa dízel, vagy ezt adták ki neki fentről és maga is elhitte :)))
Szánalom a köbön (ismét) :)
Agresszív reklám= Szeját :)))
Bálint3324-05-2005 14:56:38 // 10568
Nyílt napok télleg kellenének, sok-sok tesztvezetéssel. Had tuggya meg mindenki, hogy autót vezetni élmény is lehet, nem csak arra jó, hogy eljuss vele A-ból B-be.
Szerintem legjobban az növelné az eladásokat, ha a GM megvenné az Alfát..., akkor a németautófüggők is megbíznának benne... ( az más kérdés, hogy akkor meg mi nem vennénk)
Fura dolog ez. Én egy felől drukkolok az Alfának, hogy megállja a helyét a piacon (hiszen ha nincs eladás akkor bezárhatják a bótot), másfelől azért azt se szeretném, hogy mindenkinek alfája legyen (már ígyis kezd egy kicsit sok lenni).
Lehet, hogy nem is tudja a frankót de ez nem az Ő hibája. Sokkal jobban hangzana ha dicsérné a motort de úgy, hogy azt mondja az Alfában is ez van. Kit érdekel innentől kezdve, hogy ki fejlesztette azt. Másik autóban is ilyen van nem lehet rossz, ami igaz is.
Tommi,
Most jutott eszembe, 600m USD költ az Alfa fejlesztésre. Az infó valamelyik WTCC közben hangzott el a riporterektől.
Ha tudod bizonyítani, simán. Kaposztásmegyeren rendszeresen csinálta egy fószer. Lefényképezte az autót mikor a járdán álltak meg vele és feljelentette. Hozzá teszem, mozgássérült és a tolókocsijával nem fért el. Nesze neked akadály mentesítés.
A parkolóőr elvileg fotóz is, persze kérdés, hogy bizonyító erejű vagy sem.
Asszem a Győzikét is feljelentették mert vezetés közben mobilizált a kezével.
Tedi24-05-2005 14:46:52 // 10564
Tommi ezzel egyetlen óriási gond van. Az előítélet. Aki 5-6 milla körül akar autót, az nagy valószínűseggel nem fog arra gondolni, hogy Alfát vesz, mert az olyan tréé olasz. Más kérdés, hogy nincs igazuk, de ezt most hagyjuk :)
Ezen a reklám sem segít. Valamennyire biztos feldobná az értékesítést, de többe kerül maga a reklám kampány, mint amennyi plusz nyereségük a reklám hatására eladott autókból keletkezik.
Most, hogy Fiat bejelentette, hogy überfaszán megszorítja a nadrágszíjat és ez elsősorban a PR-on fog érződni, nem hiszem, hogy mostanában nagy kampányt indítanának. A lépessel egyébként én személy szerint nem értek egyet, de ez most lényegtelen.
A kereskedők annyit tehetnek az ügy érdekében, hogy nyílt napokat tartanak, ha lehet, minél többet. Itthon viszont ez sem megy valamiért. Abban, hogy itthon nincs PR, az first of all a FAM-nak köszönhető szerintem.
perdix15524-05-2005 14:46:35 // 10563
Azt a csókát meg kellene tépni rendesen, biztos hazabeszélt elég rendesen...
TtK24-05-2005 14:45:32 // 10562
Szóval ahogy a Voda csinálta úgy Alfából is sokat lehetne eladni. Csak ott nincs a háttérben olyan cég, ami meg tudná finanszírozni a dolgot a más országokban realizált nyereségből.
perdix15524-05-2005 14:43:57 // 10561
Jól beszéltél Tommi Cartárs, jól beszéltél. Max így látom én is. Csak 1-et nem értek? mé' nincs reklám? Nem kellene "orrba-szajba" nyomni, azt nem, de reklam nélkül.... Nehéz lesz.
Még 1 gondolat: Az új 147 nél bugyuta próbálkozás: "új 147 Alfa, 147 érv szól mellette": Hát nem azé' mondom gyerekek, de ennél jobbat is kitalálhattak volna: mint 95 év Cuoresportivo, meg Ferrari rokonság, meg eredeti sportosság, különleges technikai színvonal.... És állítom ezek a jelzők sok átlagembernek, akik veszik az átlagautókat nem mond semmit, semmit!!!!! az embernek az az érzése, mintha szándékosan művelnék ezt a márkával., é ezen tobább ront a tv-ben tesztelő ficsurák további márkarombolása....
Robi24-05-2005 14:42:40 // 10560
Okos ember lehetett. Végülis csak az olaszok gyártják, gyártották a legjobb dízelmotorokat. A francia dízel strapabíró, az olasz is az, de utóbbi még erős is. Nem hinném, hogy valaha is gyártott az Opel olyan dízelmotort, ami akár csak a közelébe érne egy olasznak.
TtK24-05-2005 14:41:34 // 10559
A Voda eddig egy fillért nem látott a magyar piacról. Számolatlanul nyomták(ják) ide a lóvét, hogy piaci részesedést szerezzenek.
Bálint3324-05-2005 14:34:44 // 10558
Szerintem utólag már nem lehet tilosban parkolásért feljelenteni
Hát nem tudom, Tommi. S, hogy ki villog vissza és ki nem az nagyon relatív. 1. Elbambult
2. Nem vett észre
3. Nagyon gyorsan ment és figyeli az utat
4. stb stb
Nem hiszem, hogy ez a lényeg. Jobb, hogy nincs agresszívabb reklám így némileg egyedi tud maradni az autó. Ugyanakkor az árakkal lehet, hogy igen de inkább nem tenne semmi észrevetőbbet egy nagyobb darabszámú eladás (lsd Toyota).
Ha valaki Alfa-t akar venni azt fog venni, egy más márka iránt elkötelezett embert nehéz rávenni (miért is tenné), hogy mást vegyen. Engem sem lehet. Nemrég megfordultam egy Opel szalonban, első osztályú az ügyfél kezelésük, árakat a béka segge alá lehet vinni, de mégse kell. Ja, és szerintük az 1.9 dízel motorjuk (150 LE) saját fejlesztés, és a sokadik generációs dízeljük. Az Opelnek? Na neeeee mááááááá.
Mikor rákérdeztem, hogy én úgy tudom, olvastam, hogy ez egy Alfa motor azt mondta a kereskedő, hogy soha nem tennének olasz motort egy Opelba különben sem jó az Alfa a dízel motorokban.
Mellékesen, az Opelnak agresszív a reklámja.
bb1824-05-2005 14:05:46 // 10556
néha én is hosszu vagyok. oda se neki.
Tommi24-05-2005 14:00:59 // 10555
Reklámhoz és eladásokhoz mégegy gondolat:
Igen, igazatok van, az Alfa nem egy tömegautó, már csak az ára miatt sem. DE: egy márkát szvsz nem arra építenek, hogy van egy viszonylag kis számú fanatikus, akik úgyis mindig az adott autót veszik, hanem az a lényeg, hogy minél többet adjunk el, minél nagyobb nyereség legyen, stb... Mi egy "kis" csapat vagyunk, akik rajongunk az Alfáért, de sokan nem ez alapján választanak. Nem értek egyet azzal, hogy "aki Alfát akar, úgyis azt vesz".
Nézzétek meg pl a 147-est. Sok olyan embernek van, akinek "fogalma sincs róla miben ül". Megveszem, mert a Való Világban is az volt, megveszem, mert jól néz ki, megveszem, mert gizdább, mint egy Golf, megveszem, mert jól mutat benne az asszony szőke feje és hasonlók. De nem azért veszem meg, mert fanatikus vagyok. Mindig mindenki írja, hogy a 147-tulajok nagy része nem villog, nem köszön, csak néz ki a fejéből és nem érti mit akarunk. De néha még a 156 sofőrök is csak lesnek és nem tudják minek villogok vagy integetek. Igenis kell a reklám, kell, hogy a köztudatban ott legyen az Alfa és amikor valaki 5-6 millió körül új autót keres, akkor eszébe jusson, hogy van egy ilyen autómárka is és megnézzen egy kereskedést.
Kicsit másfelé kanyarodva nézzétek meg a hazai mobil piacot. A Westel, illetve T-Mobile több, mint 10 éve működik, a Pannon szintén nem ma kezdte. A magyar piac nagyon kicsi európai, még inkább világviszonylatban és a Vodafone mégis úgy gondolta pár évvel ezelőtt, hogy megjelenik nálunk. Rendkívül agresszíven nyomult be, reklámok, akciók és meg is lett az eredménye, mert az új, még nem mobilos ügyfelek mellett sokan átpártoltak a két másik cégtől. Miért érte meg neki Magyarországra jönnie? Szerintem évente nagyobb összeget pumpál bele a Ferrariba, mit amennyi nyeresége nálunk összejön (jó, ez talán hülyeség :) ).
Szerintem igenis sokkal rámenősebb reklámhadjárat kéne az Alfának itthon, különben lassan a FAM elgondolkodhat azon, hogy érdemes-e forgalmaznia kedvenc márkánkat. Abból kiindulva, hogy ha első negyedévben elment 45 új autó, mondjuk év végéig el fog menni nagy jóindulattal 170-180. Ez pedig a béka segge alatt van. Ha nem adnak el autót, nem lesz pénz fejlesztésre, új modellekre, WTCC-re, akármire...
Ferrarihoz meg csak még annyit, hogy az egy dolog, hogy nem reklámoznak "direktben" (TV, újság), de nincsenek is eladási problémáik :) Sőt, néha éveket kell várni, ha új Ferkát akarsz. De ez a legtöbb "elérhetetlen" autóra igaz, nekik mindig is stabil és exkluzív vevőkörük lesz, soha nem kell eladási gondokkal küszködniük. A Ferrari szvsz el tudna évente akár 10-15 ezer autót is, de akkor pontosan a különlegessége veszne el és "kommersz tucatautóvá" válna. Ők pedig pontosan tudják ezt.
Bocsi, ha hosszú voltam :)
bb1824-05-2005 13:48:23 // 10554
tudom sovány vigasz, de néhány hulladékon kivül szinte mindegyiknek visszaeset az eladása.( kivéve merci, bmv de ott is a felső kategoria ment )
ott látom a fő bajt amit emlitettetek is, hogy az alfának nem ismertek pl a komolyabb darabjai, és nincsenek bevezetve mint exkluziv autók, igy a céges vásárlók nem mennek be a bótba. pedig már minden szarossegünek ( bocs ha sértek vkit ) mercije meg bmv je van.
Azmo24-05-2005 13:07:15 // 10553
hehehe :D
ösmertem, odabasz erősen ez a kép:)
Köszi:)
bubble24-05-2005 12:56:39 // 10552
Szóval Szex és New Yorkot is nézel! :)))
Wikicica.24-05-2005 12:52:46 // 10551
Cho Simba (TomQ4)24-05-2005 12:49:10 // 10550
600Ft-ért én sem vacakolnék, de 82ezerről van szó :(
A tilosban parkolást meg bevállalom, mert az szabálysértés és 6 hónap az elévülési ideje.
Teljesen mindegy milyen tábla vonatkozik arra a helyre ahol parkoltál. A parkolhelyeket a parkoló övezetek határozzák meg és nem a tábla. Persze hivatkozhatsz a táblára de hülyeség +aztán fel is jelenthetnek.
swan24-05-2005 12:38:24 // 10548
Hááát!
Mivel a parkolási tásulások nem hatóságok ezért nem érdekli őket a kresz sem. Szerintem akkor is kapsz csomagot, ha a zebrán parkoltál. Nem biztos, hogy megéri feszegetni hol állt az autó, mert ha bizonyítani tudják, hogy megállni tilos után akkor az nem vet túl jó fényt rád. Éz az én véleményem. Másrászről meg olyan sok az a 600 Ft? (ha jól emlékszem engem utoljár annyira büntettek meg.)
Cho Simba (TomQ4)24-05-2005 12:26:03 // 10547
Márkatársak !
Némi nemű megerősítésre várnék (illetve ellenvetés is jöhet, de azt kevésbé fog megelégedéssel eltölteni).
Fizetési övezetben, de megállni tilos tábla hatálya alatt parkíroztam. Kaptam rá mikuláscsomagot. Jogos-é-e ?
Szerintem nem, mert minek fizessek ha úgysem lehet megállni, neeem ?
Eurosport-on rendszerint WTCC előtt/közben szokott lenni 147 reklám, szvsz elég jó.
zolee14524-05-2005 10:52:01 // 10545
szerintem egyezzünk ki egy (remélem) békés döntetlenben, mert van igazság abban amit mondassz, de sztem én sem mondtam nagy baromságot. Ez a dolog kicsit olyan mint, hogy mi volt előbb a tyúk vagy a tojás.
míg élt Enzo Ferrari azt mondta "azért gyártunk autót, hogy legyen pénz versenyezni!"
SKrisz24-05-2005 10:35:36 // 10544
Na jó.. most utoljára:
Nem direkt reklámról van szó!!!! A Ferrari baromi okosan kiépített maga köré egy olyan kultuszkört amihez hozzá tartoznak azok az erekjék amitől egy tehetős ember vesz magának Ferrari és nemcsak porkét meg mustangot és te meg pórnépként jól érzed magad mert lehet egy ferraris mobilod... Ennyi.
zolee14524-05-2005 10:34:10 // 10543
nem győztél meg ezzel sem!!! nem veszek Ferrarit és kész!!!:DDDD
zolee14524-05-2005 10:33:04 // 10542
persze igazad van, reklámhordozóvá válnak, de hiába: ha van pénzed veszel Ferrarit, ha nincs nem veszel. szerintem kevés az az e,ber akinek lehetne Ferrarija, de nincs, és pont a Ferraris vodamobil győzi meg...
SKrisz24-05-2005 10:31:36 // 10541
zolee14524-05-2005 10:28:26 // 10540
szerintem jó irányból közelítek de nézzünk egy másik irányt: van egy párszáz ember akinek lehet Ferrarija, és van pár millió akinek nem, hisz tudjuk "itt a Földön minden csak pénz kérdése, majd ha kikerülünk a bolygókörüli térbe, vagy a kétcsillag körüli térbe...". Szóval, akinek nincs 60M-ja egy ferrarira még lehet 60E-re egy Ferrari cipőre, vagy 6E-e egy Ferrari parfümre...
maga a reklámozott termék nem a Ferrari!!! Na!!!:)
SKrisz24-05-2005 10:20:31 // 10539
Rossz irányból közelíted meg a kérdést szvsz. Ebben az esetben ez konkrétan reklám, csak az emberek annyira idiot módon viselkednek, hogy még pénzt is adnak azért, hpogy reklámozhassanak valamit. Ez egyfajta image. El lehet adni, az emberek megveszik...
zolee14524-05-2005 10:17:02 // 10538
az más amiről Te beszélsz! Azok a Ferrari nevável eladott cuccok! Ha veszel egy Beckham cipőt nem magát Beckhamet veszed meg hanem egy terméket amit az ő nevével el tudnak adni jó drágán, míg más néven még olcsón sem tudnák.
Ezzel nem a focista az eladni kívánt termék, hanem a termék van reklámozva vele (szép magyar mondat volt), ez nem ugyanaz!:)
zolee14524-05-2005 10:13:51 // 10537
lehet, de az Alfa nem anyagilag rétegautó. Ennek van egy vevőköre. Az Alfába vagy beleszeretsz, vagy nem, és szubjektív dolgokról nem lehet reklámmal meggyőzni. "Vegyél Alfát mert bele fogsz szeretni!" Ez olyan mint egy-két barom reklámban a "80%-al szebb haj". Há' bazze, hogy lehet egy szubjektív dolgot %-osan meghatározni????:)))
egy Suzukinál érdekes az ingyen adott ablakmosó folyadék, de az Alfát nem az "ingyen" extrákért vesznek meg...
SKrisz24-05-2005 10:13:24 // 10536
Hát én sem a direkt reklámról beszélek! Nézzük csak: Vodás ferrari mobil, Acer Ferrari notebook, Fila Ferrari cuccok tömkelege, Puma Ferrari cuccok tömkelege, hadd ne soroljam tovább...
zolee14524-05-2005 10:07:15 // 10535
az F1 mostanában nem reklám a Ferrarinak, és úgy tv-ben 575 Maranellot még nem láttam szaladgálni, de lehet hogy nem nézek eleget tv-t.:)
SKrisz24-05-2005 09:49:52 // 10534
Szóval Ákos díler lett?:-O Hova jutott a világ? :DDDDDD
Halesz24-05-2005 09:47:56 // 10533
Dehogynem :) Ráadásul ők beetető kampányt is csinálnak :) lásd a Ferrari parfümök... :))))) Selénián ki lehetett próbálni, Ákos pumpálta az összes kisgyerek nyakába :)
Halesz24-05-2005 09:46:52 // 10532
Hát azért elég sok rétegautót reklámoznak...
SKrisz24-05-2005 09:46:50 // 10531
Ezt gondold végig mégegyszer...A Ferrarit nem reklámozzák???
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
676
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?