Forum >> Csevegés (Á la Alfa Romeo....szerelem)
feszti24-05-2005 09:43:35 // 10530
Én a fiatomat sem a reklámok miatt vettem meg és Alfát sem azért szeretnék.
feszti24-05-2005 09:42:10 // 10529
Ezt ma reggel kaptam mélben...
A szépség nem minden
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00009/00009285t.jpg)
A Crosswagon már nem csak szép, az összkerékhajtásnak köszönhetően szinte bárhova képes eljutni. Erről a nem kevésbé szemrevaló Kronplatz síközpontban győzött meg minket.
Az íves oldalablakokban csak úgy suhan a képeskönyvbe illő alpesi táj, amelynek mélyzöld hegyoldalait csupán helyenként szakítja meg egy-két bátortalan hófolt. A szikrázó napsütés, amely könnyedén megtalálja az útját még a legmélyebb völgyek aljára is, szinte szobahőmérsékletűre melegíti a kanyargós dél-tiroli országutat, amely hatalmas felüdülés az egyhangú autópálya után, ráadásul matrica sem kell a használatához. Hiába tehát a hajnali felkelés, és a hátunk mögött levő, több mint 700 kilométer, úgy tűnik, most eljött az ideje, hogy az Alfa Crosswagon bemutatkozzon egy másik oldaláról is. Ennél jobb helyet aligha találhatnánk annak kiderítésére, hogy mire is képes a kisebbik Multijet dízelmotor és az összkerékhajtás kombinációja a világ legszebb kombi-karosszériája alatt
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00009/00009286t.jpg)
A nyolcórás út végére tehát a harmadik és a negyedik fokozat veszi át a főszerepet az ötödiktől és hatodiktól, 2000 helyett pedig általában a 4000-es értéket környékezi a mutató a fordulatszámmérőben. Bár a motor nem duruzsol olyan szépen, mint az öthengeres JTD, 305 Nm az 305 Nm, ráadásul a központi differenciálműnek köszönhetően mind hiánytalanul el is jut az aszfaltra. A jó fogású kormánykerék, a határozott nyomáspontú fék és a 6,7 centiméterrel megnövelt hasmagasság ellenére sem túl nagy oldaldőlés a motor erejével párosulva igazán kellemes délutánt szerezhetne nekünk, a hangulat azonban egyre borúsabb az autóban.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00009/00009287t.jpg)
Pedig a Crosswagon retikül méretű csomagtartójából a hátsó ülésre szorult sporttáskák okozta sokkon már Hegyeshalomban túl volt a kartámasz helyett sílécekkel elválasztott két hátsó utas, és én is kezdem megszokni, hogy olyan erősen kell tartanom a nyakamat, mint a gokart-pályán, ha nem akarom minden kanyarban megigazíttatni a frizurámat az ablakkerettel. A baj nem idebent, hanem odakint van. Hiába hatolunk egyre mélyebbre a Dél-Tirol területének több mint negyedét elfoglaló Pustertal völgyben, az időjárás nem akar megváltozni, azaz továbbra is hétágra süt a nap, és azt a kis hóharmatot is lelegelték már a csak erre a vidékre jellemző, hízékony, szélesfejű marhák.
Pedig mi síelni jöttünk volna, méghozzá nem is akárhova. A Kronplatz 2275 méter magas hegy, amely a csúcsát elfoglaló hatalmas fennsíkról kapta a nevét. Innen indulnak a szélrózsa minden irányába a széles sípályák, amelyeket éjszakánként 24 lánctalpas munkagép tart karban. Hogy műszakváltásra miként találnak vissza a garázsba, azt azóta sem értjük, hiszen a több mint 50 pályát magában foglaló, összesen 90 km hosszú hálózatban könnyebb lehet eltévedni, mint a józsefvárosi piacon.
A csúcsra a hegy több oldaláról is fel lehet jutni a modern, kabinos felvonókkal. A mintegy negyedórás út vége a tágas fennsík, pazar kilátással a környező hegyekre, köztük a klasszikus olasz üdülőhely, Cortina d’Ampezzo tájékára. Mert ha eddig nem derült volna ki, az Alfa Romeo hazájában, Olaszországban vagyunk, bár ezt a helyiek nagy része sem veszi túl komolyan, legfeljebb a német mellett megtanultak olaszul is, ha már Wilson, Clemenceau, Lloyd George és Orlando urak így döntöttek 1919-ben. A vidék lakói büszkék a tiroli és bajor eredetű hagyományokra, ünnepnapokon szívesen hordják az osztrák népviseletet, és persze előszeretettel bömböltetik DJ Ötzi technó-sramliját az Aprés Ski bárokban. Itt tehát senki nem tesz úgy, mintha Itália ősi földjén lennénk, bár a szakácsokat azért valaki igazán értesíthette volna.
És hogy miképpen lehet síelni hó nélkül? Nos, a Kronplatzon november 27. és április 10. között akkor is van hó, ha nincs. Erről 190 darab, egyenként 25 köbméter/óra teljesítményű hóágyú gondoskodik. Ha jól számolom, egy ilyen szerkezet kevesebb, mint egy perc alatt telepakolná a Crosswagon csomagtartóját. Nekünk azért tovább tartott.
A szépség nem minden
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00009/00009285t.jpg)
A Crosswagon már nem csak szép, az összkerékhajtásnak köszönhetően szinte bárhova képes eljutni. Erről a nem kevésbé szemrevaló Kronplatz síközpontban győzött meg minket.
Az íves oldalablakokban csak úgy suhan a képeskönyvbe illő alpesi táj, amelynek mélyzöld hegyoldalait csupán helyenként szakítja meg egy-két bátortalan hófolt. A szikrázó napsütés, amely könnyedén megtalálja az útját még a legmélyebb völgyek aljára is, szinte szobahőmérsékletűre melegíti a kanyargós dél-tiroli országutat, amely hatalmas felüdülés az egyhangú autópálya után, ráadásul matrica sem kell a használatához. Hiába tehát a hajnali felkelés, és a hátunk mögött levő, több mint 700 kilométer, úgy tűnik, most eljött az ideje, hogy az Alfa Crosswagon bemutatkozzon egy másik oldaláról is. Ennél jobb helyet aligha találhatnánk annak kiderítésére, hogy mire is képes a kisebbik Multijet dízelmotor és az összkerékhajtás kombinációja a világ legszebb kombi-karosszériája alatt
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00009/00009286t.jpg)
A nyolcórás út végére tehát a harmadik és a negyedik fokozat veszi át a főszerepet az ötödiktől és hatodiktól, 2000 helyett pedig általában a 4000-es értéket környékezi a mutató a fordulatszámmérőben. Bár a motor nem duruzsol olyan szépen, mint az öthengeres JTD, 305 Nm az 305 Nm, ráadásul a központi differenciálműnek köszönhetően mind hiánytalanul el is jut az aszfaltra. A jó fogású kormánykerék, a határozott nyomáspontú fék és a 6,7 centiméterrel megnövelt hasmagasság ellenére sem túl nagy oldaldőlés a motor erejével párosulva igazán kellemes délutánt szerezhetne nekünk, a hangulat azonban egyre borúsabb az autóban.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00009/00009287t.jpg)
Pedig a Crosswagon retikül méretű csomagtartójából a hátsó ülésre szorult sporttáskák okozta sokkon már Hegyeshalomban túl volt a kartámasz helyett sílécekkel elválasztott két hátsó utas, és én is kezdem megszokni, hogy olyan erősen kell tartanom a nyakamat, mint a gokart-pályán, ha nem akarom minden kanyarban megigazíttatni a frizurámat az ablakkerettel. A baj nem idebent, hanem odakint van. Hiába hatolunk egyre mélyebbre a Dél-Tirol területének több mint negyedét elfoglaló Pustertal völgyben, az időjárás nem akar megváltozni, azaz továbbra is hétágra süt a nap, és azt a kis hóharmatot is lelegelték már a csak erre a vidékre jellemző, hízékony, szélesfejű marhák.
Pedig mi síelni jöttünk volna, méghozzá nem is akárhova. A Kronplatz 2275 méter magas hegy, amely a csúcsát elfoglaló hatalmas fennsíkról kapta a nevét. Innen indulnak a szélrózsa minden irányába a széles sípályák, amelyeket éjszakánként 24 lánctalpas munkagép tart karban. Hogy műszakváltásra miként találnak vissza a garázsba, azt azóta sem értjük, hiszen a több mint 50 pályát magában foglaló, összesen 90 km hosszú hálózatban könnyebb lehet eltévedni, mint a józsefvárosi piacon.
A csúcsra a hegy több oldaláról is fel lehet jutni a modern, kabinos felvonókkal. A mintegy negyedórás út vége a tágas fennsík, pazar kilátással a környező hegyekre, köztük a klasszikus olasz üdülőhely, Cortina d’Ampezzo tájékára. Mert ha eddig nem derült volna ki, az Alfa Romeo hazájában, Olaszországban vagyunk, bár ezt a helyiek nagy része sem veszi túl komolyan, legfeljebb a német mellett megtanultak olaszul is, ha már Wilson, Clemenceau, Lloyd George és Orlando urak így döntöttek 1919-ben. A vidék lakói büszkék a tiroli és bajor eredetű hagyományokra, ünnepnapokon szívesen hordják az osztrák népviseletet, és persze előszeretettel bömböltetik DJ Ötzi technó-sramliját az Aprés Ski bárokban. Itt tehát senki nem tesz úgy, mintha Itália ősi földjén lennénk, bár a szakácsokat azért valaki igazán értesíthette volna.
És hogy miképpen lehet síelni hó nélkül? Nos, a Kronplatzon november 27. és április 10. között akkor is van hó, ha nincs. Erről 190 darab, egyenként 25 köbméter/óra teljesítményű hóágyú gondoskodik. Ha jól számolom, egy ilyen szerkezet kevesebb, mint egy perc alatt telepakolná a Crosswagon csomagtartóját. Nekünk azért tovább tartott.
Azmo24-05-2005 09:17:36 // 10528
jaj ne, csak sokkolót ne:)
egész jól vagyok, de persze nem okés....de hát majd idővel, tudod
Wikicica.24-05-2005 08:08:08 // 10527
Jó reggelt mindenkinek!
Hogy kelt ma a duce?remélem jól, mert ha nem, kénytelen vagyok egy sokkoló képet feltenni, hogy magához térítsem:)
zolee14524-05-2005 06:46:10 // 10526
szerintem Alfát úgyis csak az vesz aki Alfát akar venni, ez egy rétegautó. A Ferrarit sem reklámozzák. Bezzeg a Fiat-ot! Ott érdekes, hogy épp most milyen akció van és mennyivel olcsóbban lehet megvenni, de Alfát nem az "ingyen" (idézőjelben, mert tudjuk hogy semmi sincs ingyen...benne van az árban) klíma miatt fognak venni, vagy mondjuk a téligumi garnitúra miatt.:)
feszti24-05-2005 06:30:57 // 10525
A viasaton reklámozzák néha a 147-et. Bár elég gyenge a reklámja.
"147 érv mellette"
Én érvek nélkül is megvenném :))
Tommi24-05-2005 01:05:22 // 10524
Ezt gyorsan megbeszélted magaddal :)))
Halesz24-05-2005 01:04:40 // 10523
Ne hagyjatok itt :)
na jó megyek én is, késő van! csáó
Tommi24-05-2005 01:03:03 // 10522
Én is lépek, Haleszt meg itthagyjuk :) Jó éjt!
Tommi24-05-2005 01:02:10 // 10521
Te kezdted a tünci-cunci Murcival :PPP
GEORGE24-05-2005 01:02:00 // 10520
Léptem pihizni! mindenkinek jó topicozást ,utána meg jó éjszakát kivánok!!
Üdv.. GEORGE 146ti
Halesz24-05-2005 00:52:19 // 10519
Te kezdted, tündi Tomi :)
Tommi24-05-2005 00:51:45 // 10518
Jaja, meg 1000 literes tank :)))
Lobot24-05-2005 00:51:00 // 10517
Köbcentiben pedig bőven veri! Meg ugye van pohártartó is, meg extra méretű csomagtartó:-)))
GEORGE24-05-2005 00:50:18 // 10516
Meg jött a 3. Alfa90-sel biró tagunk! Alf90 névvel
Tommi24-05-2005 00:49:10 // 10515
Nézd, végül is az is egy többszáz lóerős, turbós, hátsókerekes nagyvas :))) Csak a felépítés és a motor nem stimmel :))) Árban és teljesítményben viszont ott van :)))
GEORGE24-05-2005 00:48:03 // 10514
Igen igen és azt nem is kelett visszaküldeni a gyárba, hogy emelhető legyen az első futóműve, hogy ne akadjon fel a fekvőrendörön igaz????:-)))
Tommi24-05-2005 00:47:57 // 10513
Jaj Husi Halesz, ne beszélj már így :)))
Lobot24-05-2005 00:47:53 // 10512
Mondjuk öcsém a GTV-t is cipő nélkül vezeti... Csak azt azért, mert másképp nem fér el a lába:-)))
Lobot24-05-2005 00:46:47 // 10511
Aha... Kár, hogy nem saját. Mondjuk az is került majdnem annyiba, mint egy használt Ferka, vagy Lambo.
GEORGE24-05-2005 00:45:57 // 10510
Söt akkor ezek után gondolkodom ha valaki esetleg be akar ülni az Alfámba levetetem vele a cipőjét:-))))
GEORGE24-05-2005 00:45:11 // 10509
Hüha:-)
Akkor az is komolygépezet volt:-)
Lobot24-05-2005 00:42:11 // 10508
Akkor az tisztára olyan, mint az öcsém nagy vasa (Scania)... Ott is le kellett vennem a cípőmet, amikor beszálltam:-)))
Halesz24-05-2005 00:39:29 // 10507
Nagyon cunci az a Murci :)
Halesz24-05-2005 00:38:56 // 10506
Hát szeretnék egyszer egy ilyen ál-audit!
Tommi24-05-2005 00:38:12 // 10505
Azért akármennyire is ajudi az a Murci, azér' nem mondanék nemet rá :)))
Tommi24-05-2005 00:36:45 // 10504
Egye fene, beleülök mezítláb is :)))
GEORGE24-05-2005 00:35:06 // 10503
Azt nem hiszem ,hogy bárki is vezetheti rajta kivül az autóit hisz beleülni is úgylehet, mármint ha jó kedve van, hogy elötte le kell venned a cipödet!!!!!!
Tedi24-05-2005 00:30:32 // 10502
Bojkottálod itt a Ferka részvételt holmi ál-ajudikkal :))))))
Tommi24-05-2005 00:30:21 // 10501
Akkor már legyen Ferka-Lambo-Bugatti trió és mivel három autót nem tud egyedül hozni, szívesen besegítünk neki :)))
Halesz24-05-2005 00:26:30 // 10500
Inkább a Lambóval, jóóó? :)))))
Lobot24-05-2005 00:26:00 // 10499
Az egyik csapattársam mesélt egy mókás sztorit a manus feleségéről. Együtt voltak síelni (asszony apu nélkül persze, ahogy kell), és egy manus el kezdte csapni a szelet anyunak. Szó szót követett, az ember elkezdte ecsetelni, hogy neki egy milyen király Volvoja van... Erre a nő közölte, hogy az tényleg jó, nekik is van egy, azzal jár a férje a garázsba a többi autójához (tényleg így van egyébként). Manus kicsit értetlenkedett, majd kérdezte, hogy milyen töbi autóhoz. Az meg mondja neki, hogy Ferka, Lambo, Aston, stb... Na a manus itt elkönyvelte a csajt félnótásnak, le is szakadt róla. Aztán este a vacsinál valakinek előadta, hogy a nő egy kicsit nem pörög százon, meg milyen vad sztorival szédítette holmi Ferrariról, majd amikor amaz közölte, hogy nem, nem, az nem kamu volt, akkor az emberünk lefordult a székről.:-)))
GEORGE24-05-2005 00:22:59 // 10498
Miért ne!
Majd adok neki egy meghívót aztán meglátjuk eljön-e?!
Tommi24-05-2005 00:21:50 // 10497
Mondd neki, hogy jövőre jöjjön el az Enzoval Esztergomba :)))
GEORGE24-05-2005 00:17:50 // 10496
Kár, hogy nem láttam:-(
Amúgy hozzá járunk mosatni mert korrekt mosója van neki Dúnaújban magyarországon összesen 2db ilyen mosóvan ami ilyen spec vileda hengeres.
Nekem is kiszurta az Alfán a Ferrári jelet és kérdezte Ferrárid is van??
Mindig szól hozzánk-hozzám pár szót nekem eddig úgy jött le, hogy rendes foszer......
Halesz24-05-2005 00:14:50 // 10495
Aszondta a Győzike Pugjára: "idejössz a bizsuddal" :)))))))))
Ez egy jó duma volt :)
Halesz24-05-2005 00:10:06 // 10494
Ja, megint kiállítást rendezett a dunaújvárosi csákó az autóiból... Én azon röhögtem, hogy mindegyikre azt mondta, hogy 110 millióba kerül :
raga23-05-2005 23:19:08 // 10493
"'Zertéel klubba' éppen Győzike "férrórit" vizygál! :-)"
Ja, kérdezte, mi van benne? DVD? :)
Utána meg rátette a napszemüvegét!
Most láttam, milyen sokan vagyunk online-ba.
Tommi23-05-2005 23:05:51 // 10491
Mostanában én csak a WTCC-közvetítések szünetében szoktam látni, a japós 147-es reklámot, amúgy sehol semmi. Hol van már Zeta-Jones néni, aki mászott át a 156 SW-ben :))) Vagy Lancia reklám Harrison Forddal... Vagy a négyesiker csajok, akiknél erőssssen működik a telepátia a 147-es kapcsán :)))
Tommi23-05-2005 23:01:55 // 10490
Ez igaz, hogy sok használt autót hoznak be, de akkor is: évek óta ódákat zengenek, hogy mennyire fut az újautó-eladás és igen, igazatok van, nem tucatautó az Alfa és aki azt akar, az úgyis utánamegy és keres egy márkaképviseletet. DE: az az alapvető baj, hogy nem nagyon van benne az emberek köztudatában, hogy létezik egy Alfa Romeo nevű autó is. Minket most ne vegyetek ide, mert mi egy viszonylag szűk, elvakult társaság vagyunk, de semelyik márkát nem ez tartja el döntő részben szvsz...
Viktor8523-05-2005 22:56:26 // 10489
Ja ott nem hiszem hogy voltak ilyenek. Legalábbis a jómunkásembereknek nem. Pártitkár bácsiknak talán:)
Süti23-05-2005 22:55:12 // 10488
Csak annyit tennék hozzá,hogy ez csak az új autó eladására igaz:használtból hoznak rendesen!
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-05-2005 22:28:37 // 10487
én a Merkúrnál hivatalosan beszerezhető verdákat "soroltam" :-)
Viktor8523-05-2005 22:24:32 // 10486
Volt Sud is Mo-n 1-2.
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-05-2005 22:21:50 // 10485
hát,akkoriban eléggé cseppekben mérték imprelista elnyomó országok termékeit. :-)
Off Fiat 127 est biztosan lehetett kapni,meg Bogárhátút.
Mást nem hiszem... :-(
Viktor8523-05-2005 22:19:21 // 10484
És mennyibe került Mo-on 1982-ben egy Sud? Vagy másmilyen AR?
:)))))
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-05-2005 22:17:39 // 10483
Újonnan az Alfák soha nem számítottak olcsónak.
Persze mihez képest ...
A már említett 90 lovas karbis 33as 91ben 250e-rel volt drágább a legelső Asztma 1,4 -nél,ami ugye kőkeményen 60 Le-s volt, a felszereltségéről nem is beszélve :-p
ystuc23-05-2005 22:13:29 // 10482
Nekem is vannak régi autós újságaim. Poénból megnéztem, hogy az én kocsim mennyibe került annak idején újonan. Eléggé meglepődtem! A 146 ti '97-es új ára 6 és fél milla volt! Azért nem semmi...!
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-05-2005 21:53:28 // 10481
Valahol nekem is megvan a legelső Autó-magazin szám.
Abban meg Mercator reklámra emlékszem.
...meg az újautó árakra: Alfa 33 1,3 V '91: 1.222.000 Ft :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
707
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?