Forum >> Direkt légszűrőkről

Punisher26-01-2005 16:15:33 // 125
Hogy szívna már gyárilag is meleget? A lökhárító alól szívja nem véletlenül. Ott pedig közel sincs olyan meleg mint a motortérben.
david15526-01-2005 15:55:16 // 124
Ja, a hideg levegő igaz. Viszont gyárilag is meleget szív a motor, ráadásul abból is kevesebbet...
david15526-01-2005 15:53:03 // 123
A hangolt az, ha az egyedi feltételekhez igazítják az alkatrészt, nem pedig ha valamilyen formájúra eleve tervezik. Tehát a mi szép Alfáinkban sincs hangolt leömlő, sem rezócső sem semmi ilyesmi, hanem gyárilag egyformára gyártottak. (legalábbis ha külön nem rendelsz, akkor nincs, de valószínűleg a janóék sem bíbelődnek hangolással..) Az, hogy már gyárilag is jó formájúra vannak építve, az egy más kérdés, ezzel nehéz vitatkozni. Szerintem viszont nem lehet olyan drámai hatással a légtömegmérőre a direktszűrő, már csak azért sem, mert a felszerelése nem jelenti a gyári garancia érvénytelenné válását (legalábbis a márkás légszűrők esetében). A szívóhang meg ízlés dolga, nekem pl nagyon bejön a vadállat motorhang, de nyilván szar lenne, ha mindenkinek ugyanaz tetszene...
Bandita26-01-2005 09:52:15 // 122
Kösz!
Csöri26-01-2005 09:35:03 // 121
Vedd fel 147seles-el a kapcsolatot, ő biztos, hogy tud nekd segíteni.
Bandita26-01-2005 09:33:46 // 120
Nincs valakinek CAD-es formátumban alfa logoja? Esetleg g code-ban
Bandita26-01-2005 09:29:41 // 119
Nekem 3 ban 40 től 120 ig : ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Ja meg 16 liter a 7,5 helyett ilyen üzemmódban.
Csöri26-01-2005 09:10:55 // 118
Nekem egyesbe 30km/h-ig egyszerre mozog.:)
granturismo26-01-2005 09:09:28 // 117
"az autógyártók szűrési feltételeit" Valaki látott már ilyet konktétan? Mert szerintem ilyen nincs.
Bandita26-01-2005 09:01:25 // 116
Ha a fordulatszámmérő, és a kilóméteróra mutatója együtt jár már abba is hagyhatod a tuningot. : ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Punisher25-01-2005 17:03:57 // 115
Ugye vannak légszűrőben is minőségi, és gagyi légszűrő. Nade kérdem én, hogy mit várunk 5-6000-Ft-os légszűrőtől? Teljesíti az autógyártók szűrési feltételeit? Nem hinném. A másik direktszűrős sztori az, hogy melegben miért nem megy az autó? Azért mert beszívja a motor melegét. Marad az akusztikai teljesítménynövekedés, amivel kitörölheted. A direktszűrőt mindig el kell szeparálni a motortérben, és külső hideg levegőt kell juttatni neki! Így talán még értelme is van.
vivalfa25-01-2005 14:44:54 // 114
Kb. egy hónapja olvastam egy kis cikket a "tuning" szűrőkről, szószerint nem tudom idézni, de a lényeg: Mivel több port enged át, ezért erőteljesebben csiszolja le a nagyon érzékeny, fémgőzöléses technológiával (agy vmi ilyesmi) gyártott légtömegmérő érzékelőt. Avagy hamarabb tönkre fog menni a motorelektr. ehógyik "legolcsóbb" alkatrésze. Egyébként szeretett márkánkhoz nem véletlenül nem kapni annyi szoftos tuning cuccot, mert szerintem azt már gyárilag beleépítik, mert ugye ettől Sportivo.(Na meg az a pár évtized tapastalat :-)))) Erre jó példa, eccer felhívtam a Jano-dob nevű kipuf céget és a szerelő kb. 20 percet áradozott arról, hogy az Alfa milyen mérnöki remekmű.... A 33-s és a 75 V6-hoz érdeklődtem sportleömlőt, erre egyből lökte, hogy ezeken nem véletlenül majd 2m hosszú csak a leömlő szakasz, mert hangolva van a teljesítményre és a jó nyometékleadásra. A meglepő az egészben az volt, hogy LEBESZÉLT az ilyen megvásárlására, vagyis egy telefon beszélgetés alatt azt kb 300eFt-ról mondott le és nem azt mondta vigyem, persze tuti lesz. Az offos népautó és egyéb csodáknál még lehet csiszolni, de amivel mi járunk az már Csiszolt Gyémánt :-))) mindjá jobb kedvem lett Ja, én nem vennék sportlégszűrőt Szép napot
Tomikaaaa24-01-2005 16:08:04 // 113
Pl.: gyorsabban érje el azt a bizonyos százat :)! Nem pedig kettesben 120-at... Sőt... Ha eddig kétszer kihúzattam százig...
david15524-01-2005 15:44:19 // 112
Sziasztok! Én most tetettem direktszűrőt az enyimbe (2.0 TS 16V), DCS kifejezett ellenjavallata ellenére, és valóban nem lehet érezni semmi javulást a gyorsulásban. Sajnos lemérni nem tudom a különbséget, mert váratlanul ért ez a csere. A hangja viszont vadállat lett! Persze még friss a dolog, de nem hiszem, hogy érezhetően befolyásolná a motor kopását. Szvsz inkább azért tűnhet úgy, mert a felpiszkált motort jobban is pörgeti a tulaj, mint akinek eleve elég volt a gyári teljesítmény. Törvényszerű, hogy úgy előbb elromlik. Dávid
Bandita24-01-2005 15:06:19 // 111
Nem kétlem, de akkor mit is akarsz a direkt szűrőtől???
Tomikaaaa24-01-2005 14:53:06 // 110
Ugyan má, kettesben többet megy ;))))
Tomikaaaa24-01-2005 14:52:40 // 109
Mire ötvenezret beleteszek garatnálom, hogy megőszülsz és semmire nem fogsz ebből emlékezni ;))))
Paco24-01-2005 14:25:29 // 108
Á, dehogy :)
gyugya24-01-2005 14:17:19 // 107
De gonosz! :)
Bandita24-01-2005 13:52:27 // 106
Tied csak 100-at megy 3-ban??? : ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Paco24-01-2005 13:44:00 // 105
A kompressziós végnyomásodra most, illetve 50 ezer kilométer múlva :)
Tomikaaaa24-01-2005 13:40:57 // 104
Köszi, megtaláltam a boltot és le is lett fixálva a légszűrő :)! Sajna csak jövő hét végére lesz meg és 20rugó lett... Hát kíváncsi vagyok rá, hogy milyen lesz... Eltökélt tervem, lemérem mennyit változik a teljesítmény ezzel a légszűrővel! Szerintetek mit lenne érdemes mérni? Gyorsulást mondjuk 50-100ig hármasban? Vagy mit javasoltok, ki mire kíváncsi :)?
Bandita21-01-2005 12:42:22 // 103
Tudod vannak ezek az A val kezdődő autók, azokat nehéz befogni, de ha csinál utat lehet követni.: ))))))))) Habár nem értem őket annyi pénzért már 166-ost is kapnának.
..21-01-2005 12:33:36 // 102
Hát azért, az a 15 éves autó is lehet nagyon ütős.:)A 33 pont ilyen kis utcai büntető.Az én ex autómra mindenki csak mosolygott, és amikor megindult akkor pislogott a golf II Gti,hogy hogy lehet hogy egy 85-ös 1.3 starlet odveri.Hát úgy hogy 750kg, és 85 ló, elég jól mozog:)Szóval a kor nem annyira számyít.
Bandita21-01-2005 12:30:10 // 101
Nem vagyok telhetetlen, 15 éves vassal nem lehet új autókat letolni, de a sz....kisokat kötelező beijeszteni, hamár az ő autójuk. Egyébként az a ciki, ha te nem látszol a tükörben. : )))))))))))))))))))))
..21-01-2005 12:21:00 // 100
Sajnos, mindig van egy nagyobb,erősebb...:))))
Bandita21-01-2005 12:17:56 // 99
Én egyenlőre nem érzem a tuning szükségességét, mindenki a visszapillantóban van : ))))))!
..21-01-2005 12:05:43 // 98
Olasz autóhoz kipuff:Ragazzon,Supersprint,Novitec ha van pénzed. Egyébiránt egy ilyen hengerfej tuning 150-180 ezer jó magyar forint ami egy márkás chiptuning ára, de annál sokkal több eredménnyel.És ha tuningolni akartok,szerintem ne sufnizzatok nem éri meg.Tapasztalat.
Bandita21-01-2005 11:54:09 // 97
Olvasd vissza a 83.sz. hozzászólás! Egyébként a Yoshimura, stb.... főleg mech. tuninggal játszik, nem kis sikerekkel, persze csak kétkrekűekkel. Egy kipuf 260 E zsir, stb. Szóval nem olcsó, nekünk csak a sufni marad.
pb_21-01-2005 11:52:33 // 96
Előre is köszi.
gabi3321-01-2005 11:49:21 // 95
pb:csinálok képeket, addig is nézd meg az oldalamon a motorteret, ott látszik egy picit.
pb_21-01-2005 11:47:09 // 94
A könyvet finanszírozni nem tudjuk, de szívesen elolvassuk.
gabi3321-01-2005 11:35:16 // 93
Ha valaki finanszírozza, írok egy könyvet a témáról. :)
gabi3321-01-2005 11:33:29 // 92
A könnyített lendkerék is csak a versenysportba való. A lendkerék eredeti célja, hogy a motor járását kiegyensúlyozza. Könnyített lendkerékkel pörgősebb lesz a motor (igazából csak üresben észrevehető),de rengeteg hátránya van. pl: instabil alapjárat,kis fordulaton eltűnik a nyomaték. szétveri a csapágyakat. Ráadásul láttam már szétrepült lendkereket emiatt. A ladás gyereknek majdnem levitte a lábát. Átütötte a váltóházat és a padlólemezt. Tisztelettel: Egy Gép-ész.
..21-01-2005 11:32:46 // 91
Lendkerék könnyítés.Hát nem rossz dolog,ha van hozzá egy kellőképp erős autód.Szerintem, és nálam okosabb tapasztaltabb alfásoknál (DCS,Szamosi) is az a vélemény,hogy szépséges olasz autóinkba felesleges.Ugyanis ettől még fentebb megy majd az autó, és alsó fordszámtartományba nem lesz nyomaték.Hozzászólásom érvényét veszti,ha versenyautót építetek.Utcára felesleges.Utcára, egy jó kis hengerfej tuning, vezérműtengely elfokolással (vagy pénzesebbeknél új veztengely) kis elektronikai optimalizálással (NEM egyenlő a csiptuninggal) csodákat 25-35 lovakat lehet elővarázsolni egy 2.0 TS szívó mociból.Turbos benyások meg monnyanakle me nekem nincs,és azt sokkal könnyebb felhúzni:)))
pb_21-01-2005 10:29:43 // 90
Esetleg 1 kompromisszumos megoldás?
Wickey21-01-2005 10:21:55 // 89
Nem fejtem ki, maj jön valami gép-ész. Ez gyakorlati tapasztalat volt. Extrémül kikönnyített lendkerék. Pörgött a motor fel-le ahogy kell, de elindulni alig lehetett vele.
Bandita21-01-2005 10:17:50 // 88
Tessék kifejteni!!
Wickey21-01-2005 10:03:31 // 87
Patent pörgős lesz a motorod, de annyi nyomaték sem lesz benne, hogy a járdára felállj vele.
pb_21-01-2005 09:55:47 // 86
Ha hozzáértővel csináltatod, akkor remélhetőleg ki van egyensúlyozva. Mondjuk arra lennék kíváncsi, hogy utcára mennyire használható a dolog.
Bandita21-01-2005 09:45:08 // 85
Képet láttam már ilyen cuccról, úgy nézett ki mint az ementáli : )))), hogy mennyire lehetett kiegyensúlyozva??????????????
pb_21-01-2005 09:27:13 // 84
1 könnyitett lendkereket én is szívesen kipróbálnék.
Bandita21-01-2005 09:18:50 // 83
Ésszerűség határain belül gondoltam. Próbáltam jelezni, hogy a tuningolásban határ egyedül csak a zsebed. Minden dolog két élű, lásd direkt szűrő. De az tuti, hogy a mechanikus módosításokkal nagyságrndekkel többet lehet elérni, mint pl a chip-tuningal.
Cseresnyés (Monster)21-01-2005 08:43:29 // 82
Miért lehet az hogy a Gtv-m be semmi féle hangot nem ad a direktszűrő.? bezzeg a Fiat Coupeba. Ott vót rendessen szívó hang.
Ollah21-01-2005 08:31:26 // 81
A lendkerék könnyítéssel vigyázz, mert a minimum az, hogy az alapjáratodat sosem fogod megtalálni, úgy elmászik. :))) Szilárd! Asszem jövő héten konzultálok a fényezővel a kocsiról. Én is úgy érzem, lassan időszerű lesz szólni neki, hogy hagyjon az enyémre egy hetet februárban.
Bandita21-01-2005 08:26:05 // 80
Ha valaki tuningolni akar, akkor a kétkerekűek világábó lehet lopni ötleteket. Szrintem ők mindig az autók előtt járnak műszakilag. Pl: Egy jól tervezett kipuf rendszerrel valós 15-20LE nyerhető. Mi lenne, ha a lendkerék, kuplungtárcsa, nyomólap eggyüttes a jelenlegi 22kg helyett csak 8-10kg lenne. Iszonyatos gépészeti háttér kell hozzá, de valójában csak ilyen megoldásokkal lehet nagyot szakítani. Jó alfázást!
Bandita21-01-2005 08:09:38 // 79
Ha jól olvasom a deadly fact-ot, akkor nem javasolt a direkt szűrők alkalmazása. : ))))))))))))))))))))))))
András bácsi20-01-2005 21:09:53 // 78
Megalapozott amit írtál, csak abban nem vagyok biztos, hogy a tuningkütyü tudja-e az említett 99.9%-ot. Mondjuk egy KN-ben jobban bízok, mint egy Simota-ban, de nem tudom, hogy mennyire lehet szemre megállapítani a film elkoszolódását. Azt azért meg nem tartom kifizetődőnek időben sem, hogy egy-két ezer km után mosogassa az ember.
Giorgio20-01-2005 18:11:16 // 77
Tecsós vursli erősen broáf szagú volt már főzés közben, úgyhogy azzal a mozdulattal ment a kutyáknak, de ők is csak piszkálták, szóval kukás volt a kilós virsli. :)) Direkt helyett használj szerintem is sportlégszűrőt, nem hangos, tartósabb, jobb a motornak is. Az Alföldi utca Nagykörút sarkán K&N légszűrőket árulnak. Az enyémbe 17'000 lenne a sportlégszűrő, a direkt egy ezressel tán olcsóbb, ha jól emléxem. látogass el hozzájuk.
gabi3320-01-2005 18:09:21 // 76
Ha valaki mégis vitatkozni akar, hívjon fel skype-on, mert egy újjal lassan gépelek! :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.