Forum >> Dízelmánia
gecsa11-07-2013 14:18:09 // 23902
én ennél jobban szeretek vezetni, és kihasználni az autót..:D
PistaFR10-07-2013 19:44:51 // 23901
Az szép eredmény :O
Az én eddigi 5,9-emnek (kb 1500 k) kb a harmada város, egy pici autópálya, a maradék országút, viszont annak a 3/4-e 4 személy+csomagok. Ja, meg kb 600 km tetőcsomagtartón 2 db bringa. Eztmajdnem elfelejtettem. Szóval a második etapban ezért evett többet mint az elsőben... :)
Az én eddigi 5,9-emnek (kb 1500 k) kb a harmada város, egy pici autópálya, a maradék országút, viszont annak a 3/4-e 4 személy+csomagok. Ja, meg kb 600 km tetőcsomagtartón 2 db bringa. Ezt
sty10-07-2013 18:15:26 // 23900
Akkor szerintem én rekordot döntöttem kúttól kútig ugyanannál a töltőfejnél,4,2-re jött ki a fogyasztásom ,saját mérés,Gyöngyös-Pest-Gyöngyös viszonylatban és a főútvonalon,ja és aki ismer az tudja hogy nem taposom szét a vasat de lendületesen autózom
PistaFR10-07-2013 16:35:15 // 23899
Ezek szerintem is reális értékek. Azóta megvolt a következő tankolás ugyanott, a második etap fogyasztása szinte kerek 6 liter lett, úgyhogy az átlag 5,9 körül áll. A nagy különbséget szerintem az adja, hogy a pillanatnyi fogyasztások alapján számol, azt meg nem méri ha nem, vagy éppen nagyon lassan mozog az autó.
gecsa10-07-2013 15:57:21 // 23898
a mért nekem is 5.8-5.9 körülre jön ki.. mindez normál használat mellett, a gázpedál teljes tartományba használva.
szerintem le lehet vinni 5 körülire is simán, de akkor már figyelni kell a vezetési stílusra, és az autó kezelésére.
szerintem a 166 2.4 10v 7-8 között eszik normálban, amit kb. 6.5.-7 közé le lehet vinni, de az már nem embernek való.. :) legalábbis a sok fórum, és blogolvasásból én ezt tudtam leszűrni..
szerintem le lehet vinni 5 körülire is simán, de akkor már figyelni kell a vezetési stílusra, és az autó kezelésére.
szerintem a 166 2.4 10v 7-8 között eszik normálban, amit kb. 6.5.-7 közé le lehet vinni, de az már nem embernek való.. :) legalábbis a sok fórum, és blogolvasásból én ezt tudtam leszűrni..
Alfa GT-Csaba07-07-2013 10:29:17 // 23897
Tipikus hiba jelenség ,2 év után az enyém is minden héten 1-2 alkalommal elkezdett tiltogatni ,és hiába pucoltam EGR-t ,semmit sem ért!!!Visszább kellett tekerni a potméteren.
sty07-07-2013 09:06:15 // 23896
Ahogy mreni írta Bacar
mreni06-07-2013 22:21:25 // 23895
vagy Bacar vagy az ami nekem volt :)
GTPeti06-07-2013 18:59:43 // 23894
Milyen márkájú box?
sty04-07-2013 16:01:08 // 23893
Leírom hátha valakinek segítek vele.1,9JTD 8V+ box,minden váltásnál köpött egy kis kormot és hirtelen kivigyorgásnál kb 3700 fordulatnál letiltott a motor elvileg turbonyomás hibát adott ki,nem nagyon érdekelt eddig mert boxal normál viszonyok között még 3000-ig sem kellet húzatni hogy meginduljon.Rászántam magam az EGR szelep tisztítására,nem volt vészes de ráfért.Összerakás után megszűnt minden hiba nem kormol és ráadásul nem is tilt le a motor,úgyhogy minden HAPPY
Föckös04-07-2013 15:37:31 // 23892
(nem :-) )
(166os nem eszik 6 litert 80% városban)
(166os nem eszik 6 litert 80% városban)
PistaFR04-07-2013 14:59:08 // 23891
Ez a 6 literes fogyasztás lett ellenőrizve teletankolós teszttel? Nekem az 1,9 8V 4,9-et mutat (5,2 volt amikor megvettem :) ), eddig egy tesztet csináltam (azonos kút, azonos kútfej, előtte-utána első kattanásig töltve), akkor 5,8 jött ki, a kompjúter akkor még 5-nél tartott. Holnap tankolok megint, akkor lesz jobb adat, immár kb 1500 km-es futásról.
Bomi04-07-2013 14:28:13 // 23890
Selenia WR Diesel 5W-40 -est használok, tudom ajánlani...nekem sem eszi az olajat még ezzel sem! (1,9 JTD)
http://olajcentrum.hu/selenia-wr-diesel-5w40-1liter/
http://olajcentrum.hu/selenia-wr-diesel-5w40-1liter/
Bomi04-07-2013 14:20:31 // 23889
Szia,
Alapjáratom nekem sem az igazi...olyan mintha nem menne az egyik henger...hibakód nincs, állítólag porlasztó lesz, majd jövő héten megnézik résolaj teszten akkor többet tudunk.
Üdv Tomi
Alapjáratom nekem sem az igazi...olyan mintha nem menne az egyik henger...hibakód nincs, állítólag porlasztó lesz, majd jövő héten megnézik résolaj teszten akkor többet tudunk.
Üdv Tomi
Föckös04-07-2013 12:51:17 // 23888
meg 40es átlagsebesség:-)))
szevszaki04-07-2013 11:16:36 // 23887
Sziasztok! Május ota megvan az autó. Hát lett bele pörgetve az biztos. Ezért szeretnék már egy olajcserét bele.Kép+még 1500km.Kérdésem pedig az lenne, hogy milyen olajat tudnátok ajánlani hozzá? 2.4Jtd(136Le) Olajat nem eszi.
Autóról annyit, hogy egy rossz szavam se lehet rá, imádom, ez a 6 literes átlagfogyi is 80% város,20% pálya/hosszútáv. Tökéletes :)
Köszöntem: Szeverényi Szabolcs
Autóról annyit, hogy egy rossz szavam se lehet rá, imádom, ez a 6 literes átlagfogyi is 80% város,20% pálya/hosszútáv. Tökéletes :)
Köszöntem: Szeverényi Szabolcs
zee04-07-2013 10:42:22 // 23886
Sziasztok
2.4 JTD 10V ha alapjárat környékén motorfék üzemben (főleg 1. 2. fokozatban) kis gázadásra rángat azt ha jól gondolom porlasztó okozhatja? Illetve van némi alapjárat ingadozásom is hidegen.
2.4 JTD 10V ha alapjárat környékén motorfék üzemben (főleg 1. 2. fokozatban) kis gázadásra rángat azt ha jól gondolom porlasztó okozhatja? Illetve van némi alapjárat ingadozásom is hidegen.
PistaFR04-07-2013 00:14:56 // 23885
Nem tudom hogy tipikus dolog-e, de nem lehet hogy tényleg nem jó a szinkron (átugrott a szíj)? 1.2-es VW motoroknál volt jellemző hiba, ismerős műhelyben cserélték mindkét jeladót, aztán végül csak megnézték a szíjat is...
Goodboy03-07-2013 19:58:00 // 23884
sziasztok. segitségetek kérném! jelenség egy 56 2.4 jtd 10v nál okoz fejtörést. hibaüzenet: veztengely szinkron nem jo! cseréltem veztengely jeladot és fötengely jeladot is de nem szünt meg a hiba ami abban nyilánul meg h egyszer indul egyszer pedig nem indul a lelkem.
ha vmelyikötök tud segiteni nagyon megköszönném ,mert müszakira menne a vas és igy nem merem elvinni ,hogy ne mondják rá azt na SZAR OLASZ!
ha vmelyikötök tud segiteni nagyon megköszönném ,mert müszakira menne a vas és igy nem merem elvinni ,hogy ne mondják rá azt na SZAR OLASZ!
mreni01-07-2013 19:29:17 // 23883
vagy Bárdi vagy Unix volt.
Nincs mit ;)
Nincs mit ;)
Bgabor01-07-2013 19:28:45 // 23882
Köszi ,Bárdit próbáltam nincs ,jó lett volna ha még este le tudtam volna rendelni , de megpróbálom holnap Erhardnál.
Még egyszer köszönöm.
Még egyszer köszönöm.
mreni01-07-2013 19:25:50 // 23881
kb fél éve rendeltem,talán bárditól,de erhard is tud intézni szerintem
Putyesz01-07-2013 19:18:21 // 23880
Üdv Urak!
Egy ismerősömnek van egy 156 Crosswagon-ja...a panasza hogy minden váltáskor fémes kattanás hallható amikor a sebességváltót vmelyik sebességbe teszi...minél nagyobb fordulaton vált, annál hangosabban csattog!azt mondta hogy a difi rendben van hátul...most javította
esetleg vki vmi okosat?...ugye 1.9JTD 6-os manuális váltóval
Grazie Mille!!!
Egy ismerősömnek van egy 156 Crosswagon-ja...a panasza hogy minden váltáskor fémes kattanás hallható amikor a sebességváltót vmelyik sebességbe teszi...minél nagyobb fordulaton vált, annál hangosabban csattog!azt mondta hogy a difi rendben van hátul...most javította
esetleg vki vmi okosat?...ugye 1.9JTD 6-os manuális váltóval
Grazie Mille!!!
Bgabor01-07-2013 19:04:39 // 23879
De nem a hosszbordás szíj tárcsája kellene ,hanem a vezérmű tárcsája, azt nem találtam sehol.
mreni01-07-2013 18:54:20 // 23878
Szinte mindenhol kapható pedig,Pl erhard-nál is
Bgabor01-07-2013 18:52:41 // 23877
Sziasztok . Kellene egy kis segítség 156 1,9jtd 8v-hez kellene főtengely végén lévő bordás szíj tárcsa ,sehol sem találtam egyáltalán lehet újonnan kapni? De ha van valakinek jó állapotú amiben az ék sérülésmentes az is jó lenne.
Thx.
Thx.
Jan3k01-07-2013 17:58:38 // 23876
Haliho!
Azért ide írok mert dízel alfa-m van, s mert nem találtam a problémámnak megfelelő topicot.
Probléma: mióta megvan az autó (146 2.0 TD) 2x játszotta el azt velem, hogy bekapcsolt a hűtőventillátor ment addig amíg az óra szerint már 80 fok alatt volt a víz de nem kapcsolt le. Elősször még az akksim is leszívta mivel leállítottam az autót, a venti ment de késésben voltam, gondoltam majd kikapcsol. Nem így történt. Lehuztam a csatit autó bemelegedett, visszadugtam lehűtött aztán minden a régi volt. De ma megint eljátszotta ezt. Jöttem haza pest váci útról, ott bekapcsolt s egészen tökölig az ajtóig ment. Megálltam ház előtt kicsit vártam hátha kikapcsol, de nem. Megint lehúztam azóta úgy van. Tipp? Vagy egy szaki (aki nagyon ért a típushoz mivel lenne több kérdésem) környéken?
Köszönöm!
Azért ide írok mert dízel alfa-m van, s mert nem találtam a problémámnak megfelelő topicot.
Probléma: mióta megvan az autó (146 2.0 TD) 2x játszotta el azt velem, hogy bekapcsolt a hűtőventillátor ment addig amíg az óra szerint már 80 fok alatt volt a víz de nem kapcsolt le. Elősször még az akksim is leszívta mivel leállítottam az autót, a venti ment de késésben voltam, gondoltam majd kikapcsol. Nem így történt. Lehuztam a csatit autó bemelegedett, visszadugtam lehűtött aztán minden a régi volt. De ma megint eljátszotta ezt. Jöttem haza pest váci útról, ott bekapcsolt s egészen tökölig az ajtóig ment. Megálltam ház előtt kicsit vártam hátha kikapcsol, de nem. Megint lehúztam azóta úgy van. Tipp? Vagy egy szaki (aki nagyon ért a típushoz mivel lenne több kérdésem) környéken?
Köszönöm!
Kristyon22-06-2013 19:48:42 // 23875
Menni jól megy :)))
Ami volt dadogása azért az EGR volt a felelős, ezt első nekifutásra lefalaztam, majd tisztességgel kitakarítottam, nem csak a tányéroknál, hanem lefúrtam a mágnestekercsről a takarólemezt és a rudazat környékét is koromtalanítani kellett, azóta szuper. Volt kormolás is de az meg a felső turbócső kipukkanása miatt, ez is orvosolva lett, igaz csak zsugorcsövet melegítettem rá, de teszi a dolgát. :))
Még a fogyasztásával is teljesen ki vagyok békülve :)))
Így azért meg vagyok nyugodva, hogy nem kell cserélnem semmit.
Köszönöm :)))
Ami volt dadogása azért az EGR volt a felelős, ezt első nekifutásra lefalaztam, majd tisztességgel kitakarítottam, nem csak a tányéroknál, hanem lefúrtam a mágnestekercsről a takarólemezt és a rudazat környékét is koromtalanítani kellett, azóta szuper. Volt kormolás is de az meg a felső turbócső kipukkanása miatt, ez is orvosolva lett, igaz csak zsugorcsövet melegítettem rá, de teszi a dolgát. :))
Még a fogyasztásával is teljesen ki vagyok békülve :)))
Így azért meg vagyok nyugodva, hogy nem kell cserélnem semmit.
Köszönöm :)))
WarbiRunner (Gyuri)22-06-2013 17:20:45 // 23874
Nem az elektronikák miatt. Pontosabban nem azért mert sok van belőle :-)
Pont azért, mert fel kell épülnie egy bizonyos nyomásnak, addig az ECU nem nyitja ki egyáltalán a befecskendezőket. Ez kb 400Bar. Ez beletelik 1-2 fordulatba. Ha megvan a kritikus rail nyomás, kinyit a porlasztó és röffen a motor.
Szerintem ne cserélj semmit :-)
Főleg ne nyomásszabályzót. Magas résolaj miatt előfordulhat hogy tovább teker mire felépül a nyomás, de amíg nem dadog, nem füstöl, nem rángat, jól megy és jól fogyaszt, addig nincs gond.
Pont azért, mert fel kell épülnie egy bizonyos nyomásnak, addig az ECU nem nyitja ki egyáltalán a befecskendezőket. Ez kb 400Bar. Ez beletelik 1-2 fordulatba. Ha megvan a kritikus rail nyomás, kinyit a porlasztó és röffen a motor.
Szerintem ne cserélj semmit :-)
Főleg ne nyomásszabályzót. Magas résolaj miatt előfordulhat hogy tovább teker mire felépül a nyomás, de amíg nem dadog, nem füstöl, nem rángat, jól megy és jól fogyaszt, addig nincs gond.
mreni22-06-2013 08:41:39 // 23873
nem tartja a nyomást,teljesen értelmetlen lenne
Kristyon21-06-2013 22:09:18 // 23872
Éppen ezzel ijesztgettek, mert annak az okát keresem, hogy számomra kissé nehézkesnek tűnik az indulása.
Aki nézte azt mondta, azért indul nehézkesen mert leállítás után is kéne tartania 300bar-t, és hogy haldoklóban van a szabályzó szelep, és azért ejti el leállításnál 3-2bárra a nyomást, és sürgősen cseréljem ki. Élőadatos kiolvasás volt, tényleg csak pár bar eltéréseket mutat az előírtnál járásnál, a járása egyenletes az autónak.
Ezért is kérdeztem rá itt a fórumon, 2 éve, hogy megvettem az autót azóta így indul.
Az indulásával kapcsolatban kérdeztem olyan embert is aki motorvezérlőket szokott javítani, ő azt mondta ne foglalkozzak vele, mert úgy tele vannak elektronikával, hogy nem csoda ha kell neki forgatnia 1/2-2 fordulatot a beinduláshoz... :)
Csak azért mégis piszkál, hogy miért így indul ... :)
Aki nézte azt mondta, azért indul nehézkesen mert leállítás után is kéne tartania 300bar-t, és hogy haldoklóban van a szabályzó szelep, és azért ejti el leállításnál 3-2bárra a nyomást, és sürgősen cseréljem ki. Élőadatos kiolvasás volt, tényleg csak pár bar eltéréseket mutat az előírtnál járásnál, a járása egyenletes az autónak.
Ezért is kérdeztem rá itt a fórumon, 2 éve, hogy megvettem az autót azóta így indul.
Az indulásával kapcsolatban kérdeztem olyan embert is aki motorvezérlőket szokott javítani, ő azt mondta ne foglalkozzak vele, mert úgy tele vannak elektronikával, hogy nem csoda ha kell neki forgatnia 1/2-2 fordulatot a beinduláshoz... :)
Csak azért mégis piszkál, hogy miért így indul ... :)
WarbiRunner (Gyuri)21-06-2013 15:05:41 // 23871
Emiatt biztos nem. :-)
Élőadatos kiolvasással lehet ellenőrizni különben. Ha az ECU által előírt értéket pár Bar pontossággal tartja, akkor nincs semmi probléma a nyomásszabályzóval. Ha lényeges különbség van az előírt érték és a rail szenzor által mért közt, akkor van gond.
Képes egyenetlen járást, nehezen indulást, váratlan leállást is okozni egy rossz szabályzó, ezek a gyanús jelek. Aztán ha már totál hulla, akkor be se indul az autó...:-)
Élőadatos kiolvasással lehet ellenőrizni különben. Ha az ECU által előírt értéket pár Bar pontossággal tartja, akkor nincs semmi probléma a nyomásszabályzóval. Ha lényeges különbség van az előírt érték és a rail szenzor által mért közt, akkor van gond.
Képes egyenetlen járást, nehezen indulást, váratlan leállást is okozni egy rossz szabályzó, ezek a gyanús jelek. Aztán ha már totál hulla, akkor be se indul az autó...:-)
Kristyon21-06-2013 00:01:05 // 23870
Nagyon szépen köszönöm a választ :)
Ezek szerint nem kell vennem másik szabályzó szelepet :)))
Ezek szerint nem kell vennem másik szabályzó szelepet :)))
atesssz20-06-2013 23:52:15 // 23869
mi az, hogy "turbó szerintem nem megy rajta". Olyan nincs, hogy megy-e vagy sem a turbó. Ha nem megy a turbó, akkor az azt jelenti, hogy fizikálisan nem forog a tengelye. Az megint más, ha nem tölt rendesen, vagy átereszti/égeti az olajat. De olyan, hogy nem megy a turbó, olyan nincs, ha csak a tengely nincs blokkolva, de akkor az már régen gáz.
WarbiRunner (Gyuri)20-06-2013 23:44:55 // 23868
0.5V körül lehet mérni indítózás előtt, ami 2Bar-nak felel meg a rail szenzoron. A magasnyomású pumpa indítózáskor építi fel az ennél jóval magasabb, 400Bar körüli nyomást, mikor kinyit a porlasztó. Ekkor beáll 300Bar ra a szabályzás alapjáraton.
Kristyon20-06-2013 23:12:03 // 23867
Még a kérdésemhez annyit hozzáfűznék, hogy a magas nyomású körre gondoltam.
Föckös19-06-2013 15:07:43 // 23865
"Egy olyan kérdésem lenne, hogy ugyebár dizel az autó"
igen, dízel az autó :-))))))))))))))))))))))))))
igen, dízel az autó :-))))))))))))))))))))))))))
Kristyon19-06-2013 14:59:35 // 23864
Üdv. Urak!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ugyebár dizel az autó. Leállítás után kell-e tartania valamennyi nyomást a szabályzó szelepnek a rendszerben,(ha igen mennyit?) vagy a kellő nyomást a beinduláshoz minden egyes indításnál újra fel kell építenie a szivattyúnak???
Válaszotokat előre is köszönöm...
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ugyebár dizel az autó. Leállítás után kell-e tartania valamennyi nyomást a szabályzó szelepnek a rendszerben,(ha igen mennyit?) vagy a kellő nyomást a beinduláshoz minden egyes indításnál újra fel kell építenie a szivattyúnak???
Válaszotokat előre is köszönöm...
Manky95618-06-2013 16:57:11 // 23863
Sziasztok , ez olyan dolog h vagy megy vagy nem , Kollár nem hiába csinálta forrasztással, mivel sztem 80% h obd-n nem megy , ha menne ő se szórakozott volna.
Pld ma egy 320d (2000, 136lovas) hawerom írt már párat egyik se ment obd-n keresztül, mondom azért rápróbálok , lementés 8perc volt írása kb 1 perc. De fos volt az autó , turbó szerintem nem megy rajta , 10mp gyári adat helyett gyorsult 16mp-et , olyan mint egy gyenge benzines , mondtam neki h nem lesz jó , de akkor is írjam meg megírtam még rosszabb lett, csak füstölt. Talán ma megnézik a nyomást órával ,sajnos nincs hozzá diagom kéne menni pár km hogy diagolni tudjuk. Órával megnézik ,de nekem lesz igazam.
Pld ma egy 320d (2000, 136lovas) hawerom írt már párat egyik se ment obd-n keresztül, mondom azért rápróbálok , lementés 8perc volt írása kb 1 perc. De fos volt az autó , turbó szerintem nem megy rajta , 10mp gyári adat helyett gyorsult 16mp-et , olyan mint egy gyenge benzines , mondtam neki h nem lesz jó , de akkor is írjam meg megírtam még rosszabb lett, csak füstölt. Talán ma megnézik a nyomást órával ,sajnos nincs hozzá diagom kéne menni pár km hogy diagolni tudjuk. Órával megnézik ,de nekem lesz igazam.
WarbiRunner (Gyuri)18-06-2013 16:21:52 // 23862
Ott volt a Mediterrán Party amikor bent állt az autó a garázs előtt, láttam :-) Ha már ott volt a rengeteg Alfás, megkérdezhették volna, hogy nem tudja e valaki kiolvasni...
gecsa18-06-2013 14:32:31 // 23861
és miért nem sikerült? :D
mreni18-06-2013 14:06:04 // 23860
Gyurinak a Siokofi Fiat szakszervizben sem tudták,próbálták mindennel,aztán mikor elhozta kiderült hogy ABS csatin akartak motort olvasni a szakmókusok :)
WarbiRunner (Gyuri)18-06-2013 14:03:41 // 23859
Akkor biztos azért, mert nem volt kábele :-) A Bosch dízelszervízben is az én kábelem kellett, nem tudták volna kiolvasni egyébként...
gecsa18-06-2013 13:38:32 // 23858
ahha....én úgy gondoltam, hogy nem és, hanem is... :D akkor én értelmeztem félre.. ;)
mreni18-06-2013 13:36:57 // 23857
egyébként most nézem,ott is az van hogy L,O
tehát:
L= Forrasztás
O= OBD-n (diagnosztikai csatlakozón) keresztül
tehát:
L= Forrasztás
O= OBD-n (diagnosztikai csatlakozón) keresztül
mreni18-06-2013 13:36:07 // 23856
forrasztható és programozható OBD-n is,de minek bonyolítaná? :)
gecsa18-06-2013 13:14:23 // 23855
a kollár féle honlap szerint kell...bár nem tudom, hogy mennyire megbízható az az info.. ;)
mreni18-06-2013 12:10:22 // 23854
nem vagyok benne biztos,talán megoldható
mreni18-06-2013 12:09:50 // 23853
pl a tiédben pont nem kell :)
ráadásul pl az EDC 16ot nem is lehet,a régebbieknél volt divat forrasztani(ami nem OBD csatis)
EDC 16ot tudtommal kétféleképpen lehet,asztalon vagy OBD csatin keresztül
ráadásul pl az EDC 16ot nem is lehet,a régebbieknél volt divat forrasztani(ami nem OBD csatis)
EDC 16ot tudtommal kétféleképpen lehet,asztalon vagy OBD csatin keresztül
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
488
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?