Forum >> Dízelmánia
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-12-2013 19:00:10 // 25452
Én azt nem értem hogy mi itt küzdünk a 200-300e km között minden féle turbó, porlasztó,kuplung stb A faluba meg van egy jtd ducato amibe szerintem lassan 500ekm van a tulaj soha nem csinált semmi féle melegítést meg visszahűtést és még is sokkal jobb mint az én mocskom. A befecskendező rendszeréhez még nem lett hozzá nyúlva az tuti, lehet már kuplungozni kellett így 500 környékén de 400ekm ig tuti nem volt vele gond.
Piritu - 1.000.00027-12-2013 18:44:17 // 25451
Autópálya 3000 1/min = 140 km egy óra működés alatt.
Város 1500-2000 1/min = 10 - 40 km egy óra működés alatt (Bp-en volt már 8 km/ó átlagom is)
Város 1500-2000 1/min = 10 - 40 km egy óra működés alatt (Bp-en volt már 8 km/ó átlagom is)
GTPeti27-12-2013 18:37:57 // 25450
Nekem az nem tiszta, hogy városban miért harmadakkora az élettartam. Tekintve, hogy pályán azért könnyen lehet konstans 3000 a fordulatszám, míg városban 1500-2500 között el lehet botorkálni egy dízellel.
WarbiRunner (Gyuri)27-12-2013 18:15:55 // 25449
Az szép.. na ezt az enyém biztos teljesítette :-)
Lehetséges, hogy ezek szépen lassan és egyenletesen megkopnak? Ezért nem lesz résolaj különbség, minden jónak tűnik, csak emelkedik hajszálnyit a fogyasztás, lassacskán hangosodik, és szépen észrevétlenül lesznek a még jó injektorból cserélendők? Végülis kosz sem kell feltétlenül ekkora nyomáson hogy lassacskán kikopjon... vagy Yourinak lesz igaza, a blogomban visszanézve köthető a hangosodás kezdete a spurizáshoz.
Nálam is ha nics a motor járásában az a halovány de idegesítő ütemtelenség, akkor lehet minden mást kicserélek mielőtt az injektorokat piszkálom. Nem nagy cucc volt, csak épp észlelhető volt, hogy a rossz lendkerék ahogy picit remeg, annak az ütemétől el volt csúszva. Így utólag logikus persze hogy miért. Szóval ebben meg GTPetinek lesz igaza, érdemes lehet komolyabb km-t futott autóknál megnézetni az injektorokat akkor is ha nincs tünet.
Lehetséges, hogy ezek szépen lassan és egyenletesen megkopnak? Ezért nem lesz résolaj különbség, minden jónak tűnik, csak emelkedik hajszálnyit a fogyasztás, lassacskán hangosodik, és szépen észrevétlenül lesznek a még jó injektorból cserélendők? Végülis kosz sem kell feltétlenül ekkora nyomáson hogy lassacskán kikopjon... vagy Yourinak lesz igaza, a blogomban visszanézve köthető a hangosodás kezdete a spurizáshoz.
Nálam is ha nics a motor járásában az a halovány de idegesítő ütemtelenség, akkor lehet minden mást kicserélek mielőtt az injektorokat piszkálom. Nem nagy cucc volt, csak épp észlelhető volt, hogy a rossz lendkerék ahogy picit remeg, annak az ütemétől el volt csúszva. Így utólag logikus persze hogy miért. Szóval ebben meg GTPetinek lesz igaza, érdemes lehet komolyabb km-t futott autóknál megnézetni az injektorokat akkor is ha nincs tünet.
Hardy27-12-2013 13:27:02 // 25448
De legalább bíró :-)
mreni27-12-2013 12:41:59 // 25447
megnéztem úgy is,csak a könnyebb leolvashatóság érdekében raktam be így
a akkufesz fals lehet mivel ehy hete van nálam az autó és ezalatt 1600km-t ment bele gond nélkül
a akkufesz fals lehet mivel ehy hete van nálam az autó és ezalatt 1600km-t ment bele gond nélkül
Liquid27-12-2013 10:12:19 // 25446
Hát az egyszerűbbekben nem volt jellemző. A kábeles a tuti, főleg úgy ha nincs BT a gépben és még egy stick kell oda is.
GTPeti27-12-2013 09:59:16 // 25445
BT, melyik őslelet notebookban nincs? :) SZVSZ jobb, stabilabb az USB-s, egy hibafaktorral kevesebb.
dev16627-12-2013 09:57:51 // 25444
Nekem Bluetooth-os van, ami sokkal kényelemesebb viszont kell hozzá egy USB BT stick is, ha nincs a laptopban BT. Az áruk 3-7eFt együttesen.
dev16627-12-2013 09:50:06 // 25443
Köszi a képeket. Én a helyedben azért megnéztem volna idődiagramon is hidegen, melegen, de tény, hogy ezek korrekt értékek.
Az akkufeszültség tényleg falsnak tűnik, mert ha a generátorod ilyen gyenge lenne, akkor feltölteni sem tudná az akkut és reggel nem indulna az autó.
9880-nál már kócolódnak a szelepek, úgyhogy reméljük, tévedett az ECU a ford.szám mérésnél. nálam fes szerint 5800 volt max, ami 310ms-ig tartott (gondolom ennyi ideig volt a megengedett max felett a fordulat). ezt is az EGR tisztítás utáni hátramaradó féktisztító idézte elő, amikor indítás után beszippantotta a nedüt. Nem lett baja a motornak (nem is lehet 5800-on), de már ez a fordulatszám is elég félelmetes volt. Mák, h meleg volt még az olaj a motorban.
Az akkufeszültség tényleg falsnak tűnik, mert ha a generátorod ilyen gyenge lenne, akkor feltölteni sem tudná az akkut és reggel nem indulna az autó.
9880-nál már kócolódnak a szelepek, úgyhogy reméljük, tévedett az ECU a ford.szám mérésnél. nálam fes szerint 5800 volt max, ami 310ms-ig tartott (gondolom ennyi ideig volt a megengedett max felett a fordulat). ezt is az EGR tisztítás utáni hátramaradó féktisztító idézte elő, amikor indítás után beszippantotta a nedüt. Nem lett baja a motornak (nem is lehet 5800-on), de már ez a fordulatszám is elég félelmetes volt. Mák, h meleg volt még az olaj a motorban.
Piritu - 1.000.00027-12-2013 09:44:57 // 25442
Az elmúlt években az összes topik a FES/MES kiolvasással van tele. Tucatjával blogok. Nem mondod, hogy nem olvastad még?
Ha netán mégse, akkor a MES oldalán és GTPeti blogjában mindent megtalálsz.
Ha netán mégse, akkor a MES oldalán és GTPeti blogjában mindent megtalálsz.
Azzurro27-12-2013 09:25:45 // 25441
Figyi! Eleg hozza csak a kabel? Nem kell hozza mas? Automatikusan felismeri a Laptop?
Vagy hogy mukodik?
Vagy hogy mukodik?
forrasr27-12-2013 09:14:10 // 25440
Mezeit?hja lehet az a baj,mezőn nem garantált a minőség.:-)persze omvn sem
Hardy27-12-2013 09:12:44 // 25439
Sok helyen lehet venni. En neten rendeltem az állithatót. Blog De most mar 6000 korul is van. Googlba beütöd es mar vasarolhatsz is. En Pécsről rendeltem.
Hardy27-12-2013 09:09:05 // 25438
En is gondoltam erre talan a hőfok de ket tankolasom volt es az elmúlt ket heten mentem nem csak ezen. Viszont ezen kevesebbet evett az tény. Talan az uzemanyag minősége mert most OMW-t kapott elötte meg mezei uzemanyagot.
Azzurro27-12-2013 08:31:44 // 25437
Figyi! Esetleg tudsz egy ilyen hiba kiolvaso boxot Alfa-hoz? Vagy ha valakinek van, az is erdekell!!!
mreni27-12-2013 06:49:20 // 25436
mreni27-12-2013 06:44:51 // 25435
sok minden lehet,diag nélkül nem lehet biztosat mondani.
Erhard 242 (Pure Energy)26-12-2013 20:51:57 // 25434
max annyi hogy a 7en plusz fokok voltak a múlt héten meg mínusz :D
Azzurro26-12-2013 19:56:45 // 25433
Azert kerdeztem mit nezunk rajta?
Hardy26-12-2013 19:26:24 // 25432
Ugyan azon az útvonalon járok ugyan azzal a tempóval.
Hardy26-12-2013 19:24:04 // 25431
Én is érdekesnek tartom a dolgot de mást nem csináltam rajta. Vagy meg az lehet hogy néha nem érintkezett valamiért, és mire kiolvastam megvolt az öt indítás. Bár nem tudom hogy a hibakódot is kitörli autómatikusan.
mreni26-12-2013 19:20:54 // 25430
ne hidd el,hogy emiatt csökkent a fogyid :D
GTPeti26-12-2013 19:20:27 // 25429
Jól van. Csak leírtam, hogy szerintem milyen lehetőségek vannak. Olyan, hogy van jel, ráadásul az engedéyezett tartományon belül, csak a koszos csatlakozó miatt nem valós, legalábbis valószínűtlen.
Hardy26-12-2013 19:12:20 // 25428
Meg néztem FES-el elvileg működött.
Hardy26-12-2013 19:07:44 // 25427
Ha LMM nélkül jártam volna lenne hibakód.
GTPeti26-12-2013 19:02:05 // 25426
Ebből az következik, hogy eddig "LMM nélkül" jártál. Az ott egy analóg jel, a csatlakozó átmeneti ellenállása párszáz milliohm. (Kb. nulla a hatása) Vagy szakadás. Ekkor "nincs LMM".
Azzurro26-12-2013 19:01:38 // 25425
Mivel tisztitottad? Teljesen kiszeted? Vagy csak a csatit tisztitottad? :-)))
Hardy26-12-2013 18:45:58 // 25424
Nekem az LMM csatlakozójának a tisztítása 1 litert hozott.
Azzurro26-12-2013 18:43:03 // 25423
Akkor mit erdemes megnezni nala?? Mar a fogyasztas miatt mondom. :-))))
Hardy26-12-2013 17:58:16 // 25422
Meg olyan 100 km után párszor meg is zavartam.
Hardy26-12-2013 17:57:28 // 25421
Már nem tudom sajnos. A legdrágábbat megvettem. Talán valami Amerikai valami volt.
dev16626-12-2013 17:44:58 // 25420
milyen cuccot lötyköltél bele?
dev16626-12-2013 17:44:22 // 25419
minél közelebb van a 0-hoz, annál jobb (akkor nincs szükség korrekcióra, az injektor pontosan olyan, amilyennek tervezték). Pár napja beszéltem egy injektoros szakival, szerinte -1,5 és +1,5mm3 közötti értékek elfogadhatók és nem okozhatnak semmilyen hibajelenséget. Ezután viszont típusfüggő hogy mi történik. Van olyan ECU, ami úgy van programozva, h még 10mm3-as hibát is képes korrigálni, van amelyik csak 5-öt. mindenesetre az ilyen magas értékek már érezhetők a járáskultúra romlásán, szétmennek a tartóbakok és a kettőstömegű is idő előtt pusztul meg.
dev16626-12-2013 17:38:22 // 25418
figyelek rá, h egyszerre kevés paramétert figyeljek meg (legyen elég sűrűn minta) és a kiugró, nem hihető mintákat (pl folyamatos 1 körüli értékek után egy mintányi 10, aztán újra 1) nem is veszem figyelembe, bár ezek elég ritkák. vagy másra gondolsz?
Azzurro26-12-2013 17:36:33 // 25417
Akkoor mit erdemes megnezni nala?? Mar a fogyasztas miatt mondom. :-))))
Azzurro26-12-2013 17:32:50 // 25416
Elegge le volt gyuvasodva a rendszer, mert mikor megaltam kb 450km-er utan, akkor a hatullja, eleje, kormos sar volt az egesz kasznin. Mivel eset is a Szlovenok-nal, ezert feltapadt az egesz a kasznira. Mielott indultam az Egr, Llm, tisztitottam.
Hardy26-12-2013 17:31:41 // 25415
Nekem használt. Az egyik +2 körül mozgott, a többi meg -0,5, -0,9. Gondolom az a kérdés hogy csak koszos vagy valami más a baja. De még mindig nem az igazi, még mindig több egy kicsivel a kettes hengernél. Még egyszer megtisztítom csak lehet nem egy egész tartályhoz adom.
mreni26-12-2013 17:16:26 // 25414
egyébként nem szabad mindent elhinni a FES-nek sem..
dev16626-12-2013 17:14:41 // 25413
én is erre jutottam. még megnézem újra diag-gal, aztán kipróbálok valami tisztítót, utána is megnézem még párszor, akkor látni fogom, h lehet-e javítani az injektorok állapotán szétszedés nélkül. ha nem, akkor is várok még, h lássam milyen gyors ez az öregedési/koszolódási folyamat.
dev16626-12-2013 17:08:46 // 25412
csinálj screenshotot is. kíváncsi vagyok nálad milyen értékek jönnek ki és mennyire ingadoznak.
dev16626-12-2013 17:06:46 // 25411
egyetértek. enyhe szürke füstgomolyagra gondoltam (ami azért megvan valljuk be, csak még esti városi fényeknél tükörben sem feltétlenül látszik, inkább csak a mögöttünk haladó szemszögéből), nem sűrű fekete koromfelhőre.
mreni26-12-2013 16:54:07 // 25410
nem,egyik 8v-sem tudja,16v-ből sem mind.
én is valamelyik nap megnézem,hogy a 20v mit mutat
én is valamelyik nap megnézem,hogy a 20v mit mutat
GTPeti26-12-2013 16:51:06 // 25409
Reni, a te EDC15C7-ednek kiírja a FES a korrekciós értékeit? Én kettőt néztem, és egyiknek sem írta ki. :(
mreni26-12-2013 16:32:01 // 25408
érdekes dolgog ez amit írsz.... jtd-k abszolut nem hajlamosak kormolásra,
mreni26-12-2013 16:29:57 // 25407
nekem a 20v 166 6-6.5 körül kér ilyen tempóban
mreni26-12-2013 16:28:57 // 25406
ne nyúlj hozzá...
dev16626-12-2013 15:11:21 // 25405
Zűr nincs, csak a diagnosztika szerint 2 inj.-nak kicsit nagyobb a korrekciója, mint a többinek (az ideális a 0 lenne, ezeknek meg 3mm3 közeli). Az alapjárat egyenletes, bár mintha a vibráció mostanában erősebb lenne, de simán lehet, h ezt már csak beképzelem. Más tünet nincs. Jól megy, jól fogyaszt és csak kigyorsításkor füstöl, nagyon visszafogottan, a füstöt elhagyja.
Ennyit megér, ha legalább egy kicsit segít. Az a kérdés, hogy árthat-e?
Ennyit megér, ha legalább egy kicsit segít. Az a kérdés, hogy árthat-e?
Hardy26-12-2013 15:04:38 // 25404
Azon kívül hogy az enyém 156, nem 166, 1.9 és nem 2.4, és nem 130-140 el használtam minden más adat stimmel :-)
dev16626-12-2013 15:04:29 // 25403
Kicsit soknak tűnik, de nem vészes. Nem nagyon létezik olyan használt modern dízelmotor, aminek minden szenzora (LMM, EGR, MAP, stb.) és aktuátora (injektorok, szivattyúk, turbó geometria, overboost, EGR, stb. ) 100%-ig rendben lenne és lerakodásoktól, szennyeződésektől mentes lenne a teljes szívósor, a levegőoldal és a kipufogórendszer. Ezzel csak arra akarok utalni, hogy nem szabad 100%-os teljesítményt elvárni egy használt dízelmotortól. Sosem lesz olyan, mint az új, nem azért mert maga a motor kopik, hanem azért mert sok elektronikus és elektromechanikus alkatrész öregszik, koszolódik és nem érdemes cserélni őket, amíg nagyjából még működnek.Ezért kormol az összes mai dízel, amiben nincs DPF. Amiben van, az is kormol, csak nem jön ki belőle.
Egyébként többletfogyasztást okozhat az is, ha kicsit ráfog a hátsó betét a tárcsára a rosszul beállított kézifék miatt. Nem ritka a 66-nál.
Egyébként többletfogyasztást okozhat az is, ha kicsit ráfog a hátsó betét a tárcsára a rosszul beállított kézifék miatt. Nem ritka a 66-nál.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
502
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?