Forum >> Dízelmánia
Jorjie29-01-2007 14:35:05 // 2052
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a leállítás előtti turbó visszahűtés meddig tartson? Egy-két perc, vagy attól függ, hogy hajtottam? Én úgy szoktam, hogy kapu előtt megáll, kapu kinyit, beáll, kapu becsuk, és utána end. Kb 3-4 perc lehet. Az elég? Másik kérdésem "turbóhangtuning" lehetséges? Azaz a fütyülés sokkal feltűnőbb legyen. Szerintem isteni hang! :)
Selmak29-01-2007 10:38:24 // 2051
Ha már tuning. JTDt is meg lehet iszonyúan húzni de akkor Szergely becenévre hallagató mozdonnyal fog versenyt füstölni.
Goodboy29-01-2007 09:59:08 // 2050
Figi komám,nem bánt amit irkállsz,csak érdekes a meglátásod ,főleg h egy olasz autokat kedvelö csapatba stilusosan azt bizonygatod milyen penge vagy a hdi ,cdi rendszerekben,az meg ne zavarjon h a mi kedvenceink jtd ill mjet felségjelzéssel van ellátva!Na meg aztán DOn mester leirása abszoult helytállo!!a gyorsulásra visszatérve a 10 auto az nem tulzás (40 m) és én láttalak gyorsulni Kaposujlakon ami egy jétidhez ill mjet hez drága sorstársam lassulás inkább,még szériákhoz is nem h egy hergelt dizelhez!Ha esetleg bánto sorokra lelsz az csk a véletlen müve!!!!
kru28-01-2007 20:36:58 // 2049
igen, de érdekes, hogy a 147 JTDm-ek meg DPF-esek.
Lehet, hogy a JTDm motoroknál van, mint Brera, 159, 147 facelift,
de furcsa, hogy akkor az utolsó 156-okon miért ne lenne? mondjuk azon m-jet felirat van, de ha Euro4?
Egy biztos, piritu, a magyar nyelvű használatiból nem fog kiderülni :-)
mert pl. nekem azt írja a magyar használati, hogy szelephézagot rendszeresen ellenőriztessek. de minek, ha hidotőkés?
csesztek lefordítani az újat...
BambiSW28-01-2007 20:02:41 // 2048
Szerintem 156-osig füstgáz reci. Tehát a korom megvan csak megy még néhány kört a motorba mire kijut. Én is úgy tudom, hogy nincs még részecske szűrés, csak füstgáz visszavazetés.
Jó volt olvasni, hogy megoldódott a füstproblémád. Mindig megnyugtat, ha azt látom, hogy a való világ mégiscsak jól tudja a fizikát....
A 2.0V6 TB hiányolókhoz csatlakozom, bár én is tudom, hogy az egy másik topic :)
Gábor(figi75)28-01-2007 16:10:04 // 2047
Oh tényleg,tehát akit még nem húztam be a csőbe most szeretném!:-)))
Van 1 jó forrásom,akit termosztát érdekel tudok olcsón kru barátomnál!:-))
Garantáltam nem fog füstölni a vasa többé,és lecövekel 90 C-fokra a víz benne,lehet,hogy még akkor is ha leállítottad!:-)))
kru28-01-2007 15:14:45 // 2046
figi, bazz, így nem jó, nem ezt beszéltük meg.
arról volt szó, hogy miután beírod a kérdést, hogy termosztátot cseréltél-e már, rá kicsit később dobsz egy másikat is, csak annyit, hogy mert ha nem, akkor van egy jó forrásod.
és akkor már beugrott a csőbe.
különben nem lesz nagy biznic és rajtam rohad a teljes készlet.
Gábor(figi75)28-01-2007 14:35:46 // 2045
Hamég füstöl is akkor nagy a baj,termosztátot cseréltél már??? :-))))))))
GTPeti28-01-2007 14:05:04 // 2044
Ferke, egyetértek. 10 rugón nem múlik.
(Annyit tennék hozzá, hogy ha beigazolódna, hogy a szint. Carrier olaj kb. olyan, mint egy hasonló árú márkásabb, akkor én a magam részéről simán vennék. Ha nem is az Alfába, de az Uno-mba. Ez csak feltételezés és ott van a HA. Vonatkozik ez a Prevent-re stb. Bocs az OFF-ért.)
kru, az 1996-hoz:
A mutató nálam is iszonyú lassan küzdi fel magát télen még 70-re is. Elég sz@r, mikor max 70-ig nyomon a főúton (merthogy pont mellette lakom) a hideg motor miatt. A sok überwágen meg élvezkedik. (Egy darabig... :)
Szerintem a műszer pontossága +/-3 körül lehet. Ennél nem hiszem, hogy rosszabb. Azért ma már tudnak megegyező tulajdonságú NTC-ket és depréz-ket gyártani.
kru28-01-2007 12:58:35 // 2043
ROTFL :-)))
sejtettem, hogy előbb-utóbb kiderül :-))
itt a hideg, most kell pörgetni a "biznicet"
Wickey28-01-2007 12:53:05 // 2042
hibakódolvasás, és majd kiderül.
Lehet hogy elektromos gázpedál, ha azzal bármilyen gondot észlel, letiltja a működést. Joggal, te se szeretnéd ha a városban kettesben csorogva hirtelen padlógázt adna magának az autó :D
Wickey28-01-2007 12:50:35 // 2041
Az alig 40 méter. Sima ügy.
Bérelek egy Crosswagont, felhúzom mint az állat, és utána kapaszkodhatsz :-)
Solid28-01-2007 12:40:56 // 2040
Sziasztok!
Egy kis segítség kéne! A minap beindítottam a verdát, szokás szerint pöccre de volt egy aprócska gond: nem reagált gázadásra, csak az alapjárat ketyegett és nem mozdult, csak világított a "befecskendezési hiba"
Aztán megfigyeltem, hogy ha tovább nyomom a gázt, (10-15 mp) akkor mintha mozgolódna a mutató egy hajszálnyit. Egyszer csak feléledt egy hosszú gázra, és a következő pillanatban már gond nélkül lehetett vele utazni.
Mi lehet ez a parajelenség?
Gábor(figi75)28-01-2007 12:32:31 // 2039
Volt 1 ilyen sejtésem,most felpörgetjük a bizniszt!:-)))
Gábor(figi75)28-01-2007 12:29:13 // 2038
Én nem bántalak,mert látom érzékeny vagy kicsit!:-))))
De annyit elárulok azért van tapasztalatom"modern" motorokkal is CDI,HDI stb....,annyira nem lakom azért messzire a kövesuttól! :DD.. :-)))
Azt azért nem mondod komolyan,hogy 10 autót kapok tölled 402 méteren?:-)
Már alig várom!!!:-)
Poló28-01-2007 12:28:23 // 2037
Ez mondjuk engem is érdekelne, mert amit linkeltem cikket, abból se derül ki, hogy hova lesz a korom.
kru28-01-2007 12:26:23 // 2036
piritu, de az is lehet, hogy hülyeséget beszélek és az EURO4-es motoroknál...
kru28-01-2007 12:24:56 // 2035
figy, figi, lassan akkor elárulom, hogy termosztátgyártó kisiparos vagyok, de pssztt :-) muhahaha
kru28-01-2007 12:24:05 // 2034
szerintem semmifélével, tudomásom szerint a 159-ben kezdték el...
Piritu - 1.000.00028-01-2007 12:23:04 // 2032
Na visszaolvastam a teljes topikot, érdekes olvasmány.
Kérdésem lenne, a 150 lovas mjet miféle részecskeszűrővel van szerelve? Hova lesz belőle a korom?
Gábor(figi75)28-01-2007 12:18:28 // 2031
Ha hideg a vized és füstől,termosztát hama-hama!:-)))
kru28-01-2007 12:12:46 // 2030
valahol lentebb írtam, hogy azt olvastam, hogy állítólag 82 és 85 fokos közötti vízhőmérséklettel optimális a működésük (fogasztás, károsanyag, egyéb tekintetben)...
VZalan28-01-2007 11:32:08 // 2029
Pénteken megméredtem hogy hány fokos a vizem alapjáraton 78 menet közben 82 és 85 körül ingadozik ez jó? Nemtom mennyinek kell lennie!
kru28-01-2007 11:09:40 // 2028
Ez az, ami számomra is egyszerűen felfoghatatlan.
És pl. miafaszér' tudták még nemrégiben is árulni a 20.5 TB motorral a thesis-t, nem tudom még mindig van-e, de pár éve volt még.
Még ha nem is V6, de akkor is. ehhh.
mindegy, dízelmánia :-))
Don Gombóc28-01-2007 10:48:48 // 2027
Azért buzik voltak ott Areseben is hiába vagyunk alfások, mert 2001-ben leállították a 2.0V6 TB gyártását mondván nem kinlódnak a környezetvédelmi besorolás miatt vele többet. Pedig csak finom módosítások kellettek volna meg esetleg a maserati 24 szelepes hengerfeje. Oszt közben már minden helyváltoztatás céljára használt talicskagyártó csinál túrós kordét.:)
kru28-01-2007 10:48:37 // 2026
nem biztos, hogy baj ez, talán ez lökést ad radikális változtatásokhoz is.
egy biztos, a v6tb-t nem tudom miért nem lehet(ett) folytatni a régi 12V helyett valami modernebb motorral (ha azon múlt egyáltalán), amikor most újra jönnek a kisebb köbcenti+turbós dolgok, na de kérem túl kevés cm3 sem jó, meg hát a v6... mindegy, ez nem ez a topic és álmodik a nyomor.
Don Gombóc28-01-2007 10:43:28 // 2025
Sajnos ez így van, és a környezetvédelmi előírások áldozatai lettünk. A benyások alól kihúzták a karburátort, a dízelek alól meg az adagolót. :( Pedig egy jó adagolós techikával símán lehet még többet is kihozni mint egy multijetből. Van rá példa.
kru28-01-2007 10:42:10 // 2024
Poló által linkelt cikkben elhangzott a számomra is legfontosabb szó:
"ciki".
Nekem is ciki, valószínű ezért lettem rögeszmés e tekintetben. És igen, Figi, valóban benzines kellene, ha lenne v6tb a 156 sw-ben, ahogy nincs, akkor azt hajtanám vélhetően.
Ja, hogy mindenre lehet túrót faragni? Persze, motort is lehet cserélni, stb.
Goodboy28-01-2007 10:39:08 // 2023
Oké megyünk mi is,mett a Zoli fizet!!
kru28-01-2007 10:38:38 // 2022
Don Gombóc mester, köszönjük, így zárult be a kör!!
Don Gombóc28-01-2007 10:30:37 // 2021
Én megyek, mert az ötlet részben tőlem származik, meg a nagy embertől. :)
Goodboy28-01-2007 10:26:56 // 2020
csak ha te is megtisztelsz személyeddel minket!
Don Gombóc28-01-2007 10:24:32 // 2019
Jössz ma halászlézni?
Goodboy28-01-2007 10:22:23 // 2018
Ez igen Don mester!!!Köszi
Goodboy28-01-2007 10:16:10 // 2017
Polo,köszi a cikket,hát bizony a diesel az ami legink káros ránk nézve föleg a kamaz,ezt már tudjuk és nints mit tenni sajna met a diesel bár már nem olcsobb a kraft ,de erösebb és joval kissebb az étvágy igy a munkagépekbe az elsöszámu eröforrás Europában!U,S.Á -ban benyás még a 15000 cm trakesz ios bar ök azt csesznek az egyezményekre!AZT se felejtsük el,h zöldkártya ,de kérdem én mijé nem kell zöldkártya a munka ill állomotoros gépekre mozdonyokra stb????
Don Gombóc28-01-2007 10:15:24 // 2016
Szar termosztátnál természetesen az ilyem multijet motorok símán füstölhetnek fehéres füsttel mert ez nem adagolós régebbi típus, itt a motorvezérlő intézi a befecskendezést. Mivel a termosztát nem zár ilyenkor rendesen a nagykör állandóan nyitva van egy kicsit, és a hideg motorhoz dúsabb keveréket képez, a dízelnél pontosabban több gázolajat fecskendez be, és ez nem tud elégni, ami fehéres kékes füstként távozik a kipuffon. Ez a kimondottan el nem égett anyag. A jelenség hasonló az adagolósoknál jelentkező porlasztó hibával amikor már kopott a csúcs vagy leragad, ott úgy mondják behugyozik a porlasztó. A fekete korom az a részben elégett üzemanyagot jeleti. a fehér fűstös mutatvány azért is gong hosszabb távon mert az el nem égett gázolaj a tulajdonsága illetve a folyadék azon tulajdonsága miatt hogy az nem sűríthető, a hengerfalon a gyűrűk mellett könnyen a forgattyúsházba kerülhet, a motorolaj közé, ezzel rontva az olaj kenési tulakdonságait, higítva azt, az olajnyomás is csökkenhet.
Goodboy28-01-2007 10:02:36 // 2015
Kru !Én azt láttam egy német tuning diesel fosvágenet ami nem picit haladt ,h nem okádta a füstöt mint egy gyárkémény,és mégis qrvára ment,biztos jobban vágják, mint az itthoni tuning szakik akik azt mondják :adjunk neki töltönyomást meg etessük halálra golajjal azt go,na ezek füstölnek mert ömlik bele a kraft amit nem is tud hasznositani,na meg a vált geos turbo szereti a kormot ugye?:):):)Az enyém kivág egy pamatot nagy terhelésen,de megyeget is ugy érzem(Bár most pihenön van)
kru28-01-2007 09:49:50 // 2014
figi, baszki, lehet, hogy igazad van :-)
mégis én zepi kolléga mondandóját fűzöm tovább, ezek egy fokkal modernebb motorok...
néztem DCS videóit, amelyiken te küldöd, ha jól sejtem.
na a tiéd nem füstöl, hanem kormol, mint egy Szergej M62 :-)))
ammmás. ha az enyém remappelve lenne, az is kormolna, de ez egy gyári map az ecu-ben, tetszik tunnni?!
és semmi szar tuningbox nincs rajta, éssoha semmi pénzért rá nem aggatnék, az maradjon a céllövöldések dolga.
ha húzzuk, akkor remap, normálisan.
de mivel gyári, így nem füstölhet, néha kis korom belefér, de ennyi.
de részemről a téma lezárva.
piece.
Goodboy28-01-2007 09:24:54 // 2013
Komám!Nézegettem az oldaladat ,szép az a turbo,de mit keres a motortérben ?Az ink kulcstartora valo!!DDDAz meg h a dizel füstöl az lehet h igy van a régebbi dizlmozdonyok alapbol füstölnek,de mi most kicsit haladtunk a korral és uj fejlesztésü Mjet ill jétédékröl csevegünk!Azt meg garantálnitudom h egy gyári kocsinál a füst mint olyan nem ismert,és mégis halad !És h a tiéd füstöl és megy az jo dolog ,de h mennyire megy azt meglátjuk a köv talin ,te meg azt veszed majd észre h a miénk nem füstöl és kapsz 5-10 autot 402 m en!!Na jo tuningot!!ű:):)
Poló28-01-2007 09:22:19 // 2012
Kedves füstöt kedvelő Figi!
Olvasd el ezt a cikket!
:)))
Gábor(figi75)28-01-2007 08:45:20 // 2011
Nállatok ez a föstölés kérdés már üldözési mániává avenzsált! :DD.. .-)))
A dizel füstöl tudomásul kell venni,ha pedig nem bizonyára benzinesben ülsz! :DD.. :-))
Ha továbra is úgylátjátok esti lápafénynél,hogy csak füstöl az annyááááát,vegyetek bele új termosztátot izibe!:-))))
kru28-01-2007 08:00:51 // 2010
Lassan Haleszt meg lehet kérni egy fényképes szavazásra Neked hol áll a hőfok címmel :-))))
Érdekes módon, mintha ez lenne az egyik legkedveltebb téma...
kru28-01-2007 07:56:26 // 2009
Ez ugye mindig nehéz kérdés, mert mennyire pontos a műszer... az ECU-t nem nézettem, hogy mennyiről tud, de a belső óra az utóbbi időben soha nem érte el a második osztást (ami elvileg 80),
sőt az alatt állomásozott. A jtd-k termoja elvileg 82 fok körül nyit, amúgy.
Tehát még ha nem is pontos a műszer, azért a második osztást azért legalább el kellene érnie mindenképp, gondolom én.
Olvastam valahol, hogy 82-85 fokos hűtővíznél optimális ezeknek a motorknak a működése. Az újjal nagyon-nagyon lassan megy fel (ez sem így volt korábban), múltkor legalább 15km kellett, hogy felmásszon, de azzal a 80 és 90 közé, úgy saccra félútnál kicsit több, 85 tájékán lehet.
A régi (rossz) olyan volt, hogy elég hamar felment, aztán meg visszaesett drasztikusan.
Az új (gyári Behr az is) őrült lassan megy fel, de onnan aztán nem mozdul. (Kivéve gondolom kánikulában dugózás, de olyan mostanában nem volt.)
Ez a termo kérdés mindig problémát okoz, ha nincs semmi hibája az autónak, akkor nem kell vele foglalkozni, szerintem. De nekem volt.
Egyébként azóta sokkal-sokkal jobban is fűt az autó pluszban.
Poló27-01-2007 21:06:01 // 2008
Rossz termoval mennyi volt a hőfokod?
Goodboy27-01-2007 21:02:15 // 2007
kÖSZÖNÖM ,kRU a védelmet meg az infot,meglepö ,de mégis csak magyarázhato a jelenség az üzemi hövel!!
Goodboy27-01-2007 21:00:22 // 2006
KÖSZÖNÖM KOMA ,H HELYRE TETTED AZ AGYAMAT,TUDOD ÉN NEM ÉRTEK A DIESEL KOCSIKHOZ NO MEG AZTÁN AZ ÉN DIESELEM FULL GYÁRI!
Wickey27-01-2007 19:30:59 // 2004
Jóvan, haggyad, figi nem ért hozzá, ő még valahol a szeneskocsik és a gőzmozdonyok szintjénél tart, meg ott, hogy ha 1:1nél kevesebb arányban nyomja a használt étolajat a gázolajhoz akkor nem lesz olyan szaga a verdájának mint egy fritőznek :))))))
márbocs :PP
kru27-01-2007 11:38:26 // 2003
Már bocsánat, de miért is baromság ez?!?
Egyrészt a termo csere óta nem füstöl. Ez tény. Másrészt ez nem fekete füst volt, hanem világosszürke, a szakoridalom szerint az elégetlen üzemanyag.
Az enyém nem úgy füstölt, mint a tiéd a DCS videókon :-)
Másrészt most komolyan, ha nem üzemmeleg a motor, akkor miért ne fordulhatna elő, hogy nem tökéletes az égés? Arról nem is beszélve, hogy gondolom ilyenkor az ECU is azt érzi hideg a motor és talán (nem tudom, benzines biztos ilyen) több üzemanyagot adagol.
Egyébként mi mással magyaráznád, hogy termosztát csere óta hipp-hopp megszűnt a szürke füst (nem fekete korom, ismétlem).
Amúgy utolsó érvként: nekem is egy brit 2.4jtd-s tag úgy ajánlotta, ő pontosan ebben a cipőben járt korábban, mint én, hogy ez a megoldás. És ez lett.
Várom a szakszerű ellenérveket és magyarázatot, már ha van :-)))) bocs.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
500
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?