Forum >> Dízelmánia

ALFI15617-01-2007 17:47:59 // 1802
Bocs,hogy beleszólok egy ide nem illő témával.2,4JTD 141Le+novitec így kb.170le.A nyári gumi 225/45R17 lekerült és felkerült a téli ami 195/65R15.Én meglepödtem mennyivel jobban megy a kocsi,jobban húz,jobban gyorsul.Szerintetek is ekkora a különbség vagy ezt már csak pszihéssen beszélem be magamnak.Milyen külömbséget éreztek,mert szerintem a nagy kerék qrvára visszafogja.
kru17-01-2007 17:45:12 // 1801
mondjuk pontosítok a 3500-al, mert az inkább a 16V/20V-kre igaz, és igazán egyhangú valami jóféle chippel lesz, de most néztem, hogy az első széria 1.9jtd 105LE is 1800-3500 között 200Nm felett muzsikál, de ennek jó része 230Nm felett és ahogy wickey is írta, 3500 felett kezd drasztikusan leesni. Egy finom húzott 20V ellenben tényleg szinte full egyenes az 1800-3800-as tartományban 420Nm környékén. Előtte és utána kis görbület van 300Nm-ig :-) Pirossal a finom, kékkel az óvatosabb finom:
kru17-01-2007 17:30:29 // 1800
én sem hinném, ezek (legalábbis az Alfa jtd-k) nyomatékgöréje eléggé egyhangú úgy 1800-3500 között
kru17-01-2007 17:27:57 // 1799
wickey, talán, de imho ezeknek a nyomatékcsúcsa 1800-2000 körül van, legalábbis a 8V/10V úgy rémlik.
Atesz198717-01-2007 17:26:09 // 1798
Hát... Fene tudja... Egy kicsit mintha lódulna még 2500 felett, de akkor lehet, hogy csak érzetre... Fene tudja. Mondtam, hogy laikus vagyok. :)))
kru17-01-2007 17:22:55 // 1797
És az új MAF jó? Mert hallottam már olyat... Lecsatlakoztatott légtömegmérővel próbáltátok? Nem füstöl? Értsd nem szökik el valahol a levegő? IC és turbo közötti cső nincs elrepedve vagy az IC utáni cső? Bár akkor jönne eléggé a szürke füst. Még ötlet: EGR meg van szorulva. Nagyobb fordulaton az elvileg bezárna, csak alacsonyabb fordulaton nyit ki. Bár az talán akkor glibát nem okoz, nem tudom.
Wickey17-01-2007 15:31:55 // 1796
az már régen rossz lenne ha egy 2.8as dízelen csak 2600nál kezdene el tölteni a turbó. Az én 1.9JTD-men már 1500 körül elkezd tölteni, 2000től nem változik a fütyülés hangja, 3500nál már nem húz jobban, 4000be még beforgatható de csak azért van értelme (talán), hogy váltás után nyomatékcsúcsra essen vissza a fordulatszám. A 2.8as Boxi amivel én mentem még 3500-ig se szeretett elforogni, 2000-3000 között érezte jól magát, és 1800tól indult meg.
Atesz198717-01-2007 15:27:18 // 1795
a turbo fütyül? 2600 krül kellene elvileg töltenie. Legalább is a 2.8 HDI-n kb akkor kezd el tölteni. Lehet, azrt fogy el az erő, mert nem tölt a turbo... Persze, ez csak egy amatőr megközelítés...
Selmak17-01-2007 15:17:34 // 1794
Megméritek mennyivel tölt.
matesz2117-01-2007 15:08:32 // 1793
Ezt hogyan lehet megállapítani?
Selmak17-01-2007 15:06:01 // 1792
Turbo wastegate nem nyit túl korán?
matesz2117-01-2007 14:57:43 // 1791
Cserélve újra...
Selmak17-01-2007 14:55:24 // 1790
Légtömegmérő?
matesz2117-01-2007 13:01:00 // 1789
Fiúk, lányok, valaki segítsen! 156 os alfám, 1.9 jtd (105 paci). kicseréltettem rajta tényleg mindent, és továbbra is gyengusznak tűnik. 130 felett alig gyorsul a max sebessége kb 170...szerintem ennél azért többnek kéne lenni. 2600 as fordulat felett meg teljesen elmegy az erő. Hangja tuti, nem zörög, nem füstöl. Még talán a fogyasztása is jo(össze vissza mutat az üzemanyag szint jelző :-((.....Szóval valami szerintetek nem stimmel, vagy ez ennyit tud?
kando.15-01-2007 21:56:18 // 1788
Na ja, én mondjuk a ,,házilag'' építettre gondoltam.. :))
kru15-01-2007 21:55:30 // 1787
szerintem van rá szoftver, bár lehet, hogy az ECU nem ennyire szofisztikált...
kando.15-01-2007 21:47:36 // 1786
Igen, lehet, meg nem is hátrány, télen legalábbis nem :) (hmm, én úgy csinálnám, hogy figyelném a blok hőmérsékletét, 1-2-3 ponton és ha elért egy adott hőfokot, akkor kapcsolnám ki az ,,utánizzíást'', így az függene a levegő hőfokától, nyáron nyílván kevésbé hűl le a blokk, még éjjel is -- talán ). Hallod, FRob ? :))) írjunk rá szoftvert :-PPP
kru15-01-2007 21:38:20 // 1785
Szerintem kell a jtd-nél is és van is utánizzítás, mondjuk azt nem tudom mennyi idő pontosan.
Frank15-01-2007 20:54:40 // 1784
Helló mindenki! Tudna valaki segíteni? Hol van a 166-s 2,4 Jtd Alfa vezérműtengely jeladója? -és hogyan lehet kicserélni????
kando.15-01-2007 20:48:58 // 1783
Butaságot nem akarok mondani, de mintha eredetileg a 75, 33 TD-knél így működne az izzitás, tehát gyújtás utáni/közbeni izzitásnál, ha már elindult a motor még néhány másodpercig izzít a gyertya. Igaz, ez nem 180 másodperc, de az nekem kicsit soknak tűnik, de esetleg csökkenő árammal lehet, hogy jó.. De lehet, jogy JTD-knél nem is kell ilyen.
kru15-01-2007 20:26:22 // 1782
lehet, hogy nem izzít még utána, nem tudom. sajna nincs irodalmam 155-höz, a neten azonban találsz ahhoz mindenféle jót, szerintem.
Tom55515-01-2007 19:26:08 // 1781
Ja azt a 30 mp et én kttanásig értem nem mig kialszik az izzitás jelző...
Tom55515-01-2007 19:21:28 // 1780
Elképzelhető hogy az 1.9 td is utánizzit? csak akkor az nem tisztázott hogy miért az hosszu izzitás inditáskor az irt 5-7 mp helyet ca.:30 mp..... (Különben szvsz nem izzit utána) Ha valakinek van valami irodalma erről a motorrol/1929ccm 90LE/ akkor ossza meg velem :)
Goodboy15-01-2007 18:31:42 // 1779
Kru Csao!Néztem amit irtál azonnal kérem azt a mail s.o.s!Köszi köszi köszi!!!
BadBoy15-01-2007 17:39:46 // 1778
Itt a járásban pedig van olyan használtautó kereskedő, aki összerakja a kettévágott autókat :((((( (ez komoly, és ezért szidják sokan itt az Alfát, de nem gondolnak rá mit is vettek)
Robert-jtd15-01-2007 17:17:53 // 1777
Hát az nem éppen itt a szomszédban van:( Már én is hallottam erről,hogy egész új kocsikat vágnak kétfelé:) Egy haverom kinn dolgozik már 10éve autószerelő(Forli)-ban,és őtőle hallottam ezt még tavaly. Valami nagy hangárba vágják széllyel a kocsikat,de azért állitolag hogy már ne lehessen forgalomba helyezni őket:)
kru15-01-2007 17:12:19 // 1776
apró vacakokért nyilván nem éri meg elmenni, de egy MJET 20V F40-es váltót nem hiszem, hogy bárhol le lehet akasztani a szögről, amit Zepi keres.
kru15-01-2007 17:11:14 // 1775
ja dehogy titok, valahol Torino körül, de lehet, hogy tévedek, lényeg, hogy Olaszo. van email címe is, lehet támadni kérdésekkel. nem biztos, hogy a legolcsóbb, nekem azért tetszett, mert válaszol az email-ekre, képeket küld, stb. Ennek gondolom ára van :-))) ha kell előkeresem és megírom az oldaladra az email címét.
Robert-jtd15-01-2007 17:01:44 // 1774
Hali:)-és hol lelhető fel az a bontós ha nem titok?:) Lehet néha nékem is érdemes volna oda ellátogatni:)
kru15-01-2007 16:57:51 // 1773
Sajnos megnyugtatni nem tudlak, de JTD-k esetén eleve be van építve az utánizzítás, amit az ECU egyéb paraméterek alapján is szabályoz. Nálad ez nem tudom miként van, de pont a beru oldalán, ha gépjárműra keresel, akkor minden 155 TD (1.9 és 2.5) típusra GN-es izzítógyertyát ír, mi valami 3 fázisú elő és utánizzításra is képes cucc. Egyébként amit adtál linket, ott mind elég régi autótípusok szerepelnek, szerintem nem véletlenül.
Tom55515-01-2007 15:20:07 // 1772
Sziasztok! Kérdésem van ugyhogy akinek van már ebbben tapasztalat vagy halott már valamit róla irjon.. naszóval arrol van szó hogy láttam 1 olyan dolgot régebbi dizeles kocsikhoz(sajna alfához nem), hogy utánizzitós izzitási rendszer. Ami áll 4 db izzitógyertyábol és egy spéci reléből ami 180 mp ig még inditás után is izzit-(így segit az olajkálya azon fogyatékosságában hogy hőfelesleggel dolgozik) Amit igér ez a rendszer az az hogy kevesebbet füstöl, nyugodtabb járás, környezetkimlés etc. Tudomásom szerint a BERU gyárt ilyen cuccot de mint emlitettem a gyárto listáján még csak hasonlo auto sem szerepelt mint az én AR-em. Ja a kérdés:Lehet valhogy ilyet alkalmazni Alfában mondjuk 1 másik izzitorelé alkalmazásával,vagy valamilyen késleltető beépitésével, vagy nem? És spéci izzok kellenek ehhez(mert a gyárto ezt emlegette..)? Ja és még valami : nekem 1.9 td-m van még a régi iskola szerint épült..és elég sokáig izzit (kb:30mp)..na ez a rendszer csak 5-7 mp-es izzitási időt ir(+180mp már járo motornál), ugyhogy ez is furcsa kicsit thx http://www.beru.com/deutsch/produkte/gluehkerzen/nachruest.php
kru15-01-2007 09:13:27 // 1771
höje :-)))) persze, eladó, nekem nem kell, annyira nyomatékos a motor, hogy elég fixen befaragni egy sebességet és kész... egyébként van egy tag, olasz bontós, főleg gyári tesztautók érkeznek hozzá szétfürészelve, így szinte mindene van és mind max 10-20e km-rel, de előtte derítsd ki, hogy jó-e neked... meg kicsit kell érte autózni.
Goodboy14-01-2007 22:07:53 // 1770
Tudsz Mjet váltot?vagy elado a tiéd?:):):)
kru14-01-2007 22:03:44 // 1769
hát ja, van egy pont...
Goodboy14-01-2007 22:02:21 // 1768
Én már kevésbé parázok ,ha megáll hát megáll max 200000 egy keveset futot jtd,de akkor már ink Mjet!Ha végleg megáll a tárcsa csattog,na akkor csere!!
kru14-01-2007 21:59:55 // 1767
érdekes, nekem is 50ezer környékén repedt meg, de én tényleg parás vagyok :-)
Goodboy14-01-2007 21:58:49 // 1766
Jo oké igazad van ,és mi a cerka gagyit tegyek bele amit kaphatok?
Goodboy14-01-2007 21:57:21 // 1765
Ti vagytok parások komáim,én nekem az fötengely ékszijtárcsámban a gumi kb 50000 km ota repedt ,de az vastag nagyon és csak felületi repedés amit látok !
kru14-01-2007 21:56:19 // 1764
így van, ha még nem volt cserélve, dobd ki a retekbe :-) olajpumpa meg láncos, gondolom az csörög, mi? azok nem tudom hivatalosan mennyit bírnak, vagy mennyit kellene, hogy bírjanak.
Goodboy14-01-2007 21:54:06 // 1763
Na basztikuli,most belém tettétek a parát!Most fogom ki bombázni a motrot azt megvizslatjuk mizu vle ,ha kell cserélek vizpumpát mert olajpumpát ugy igy kell mert csörög melegen!
Poló14-01-2007 21:50:42 // 1762
Előbb-utóbb megadja magát. Csapágy van benne, nem műxik örökké.
Goodboy14-01-2007 21:49:58 // 1761
Vezérlés nekem is 50 -60 ezret fut azt kuka,de a vizpumpám még mindig tuti igy nem bántom!
kru14-01-2007 10:04:11 // 1760
hát igen, ha valaki belenéz ezekbe a modern göncökbe, hamar elsírja magát. nekem a hosszbordás szíjnál a főtengely szíjtárcsa is megadta már magát, mert ez a modern design, hogy több részből áll, gumiba öntve, stb. na persze bizonyára rezgéscsökkentő konstrukció. ellenben elkezdett repedni a gumi, biztos bírta volna még egy jó darabig, de nem akartam megtudni meddig. inkább az is csere.
kru14-01-2007 10:00:55 // 1759
Én miután kezembe vettem a nálam kiszerelt vízpumpát, ami a csapágyazás mellett vagy hol a retekbe szivárgott, nem volt nehéz megállapítani, hogy ez egy nagy határ szar! Tényleg vicc. Mázlim volt, hogy nem állt be. Én is azt mondom, hogy ha már vezérlés csere, az a kb. 10-15ezer nem oszt-szoroz.
Wickey14-01-2007 10:00:37 // 1758
most nézem, a tied ráadásul piszkálva is van, hamarabb megérzi ha a hűtése nincs rendben. Ha teheted, a tanács az az, hogy cseréld. Pláne mivel minden műanyagból van, a műanyag fogaskerék meg csak jobban kopik mint a fémből készült szíjtárcsa... (lásd még: szép új spórolós, horroralkatrészárakkal lehúzós vs. békebeli foreverdesign)
Wickey14-01-2007 09:56:14 // 1757
Tudd csak meg, legkésőbb a következő vezérlés cserénél. A fiat-alfáknál több kifogás is fölmerül a vízpumpával kapcsolatban. Ugyebár, egy jófajta régivágású V6-ban amiben még rendesen állt a motor (hosszában), azon ékszíj hajtotta és nem vezérműszíj. Ha megszorult a vízpumpa, vagy elszakadt a szíj, akkor max. elkezdett rettenetesen melegedni a motor, az ember észrevette félreállt és vakarta a fejét. Motor megmaradt. Az újfajta plasztikalfákban a vezműszíj hajtja a pumpát, és kapásból felmerül a kollega által már vázolt szitu: megszorul a csapágya: megrántja a szíjat, a szíj lefogaz vagy átugrik, vezérlés elmegy, és a szelepek megfésülik a dugattyúkat. Alfánál ennél faintosabb dolgot is tud: miután MŰANYAGból van a lapátkerék, az van, hogy leszakad a tengelyről (kikopik annyira, hogy szabadon elforog a tengelyhez képest), namost ez annyit tesz, hogy a vezműszíj tekeri a tengelyét, a lapát meg áll egyhelyben. Eredmény: motorfőzés. A vezérlés cseréjénél szokták ezt is kikukázni, mivel potenciális veszélyforrás. Ha a vezérlést szét kell szedni akkor már munkadíjban nem jelent semmilyen többletet a vízpumpa cseréje, csak anyagár van, az pedig uszvke 10-15ezer forint. Ennyit megér, hogy ne álljon meg a motor. Ha nem is 60 ezrenként, de 120 ezrenként mindenképp.
kru14-01-2007 09:51:29 // 1756
jó neked! nekem szivárgott a vízpumpa. hozzáteszem ez más konstrukció, mint a tiéd. van egy másik 2.4 mjet itt az amore-n, aminek a vízpumpája beállt 60e km körül. szóval nem egyértelmű.
Erhard 242 (Pure Energy)14-01-2007 09:34:18 // 1755
én 60ezrenként cserlélem a vezérlést + vízpumpát.... 1x beállat a vízpumpa egy faúvében alattam, vezérlés szakadtt, 2, 3-as dugó beégett.... az ördög sosem alszik
Goodboy14-01-2007 07:52:01 // 1754
Kru cinbora!Az én paripámban 260000 km van nagyságrendileg én tapostam bele kb 130000 kmert és a vizpumpát nem is tudom hol van!És remélem még nem is kell megtudnom egyhamar!
Ferke13-01-2007 23:58:13 // 1753
Hello Kru! Irtam az oldaladra! Bocsesz a késlekedésért:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.