Forum >> Erőforrás alternativák

pb_21-06-2010 10:41:38 // 712
Ami 9es idővel párosul mi?DD
Kau21-06-2010 09:22:22 // 711
Á. Csak a kíváncsiság ;)
pb_21-06-2010 08:35:19 // 710
Mire készülsz már +int?))))
GTVili20-06-2010 16:28:40 // 709
OK...vágom. ;-D
Arra azért kiváncsi lennék,hogy KORYY matricája mennyit eszik az E85-ből.......így 300lópaci felett.....;-D
WarbiRunner (Gyuri)20-06-2010 15:50:48 // 708
Az előgyújtást falig eltekertem, fúvókát nem cseréltem, csak a co csavart tekertem neki oda. Sokat nem is akartam vesződni vele, mert épp eladás alatt van a jármű, nem akarom lerongálni, most állagmegőrzök :-) KAp egy szűrőcserét, mindent visszaálítok és megy garázsba. Kapaszkodni tudok most az Alfában, elég jól megy mióta "megszoftverfrissítették". Feleannyit eszik, sokkal jobban megy, mit kinlódjak etanollal? :-D Csak a műszaki kíváncsiság hajtott, hogy tegyek egy próbát.
GTVili20-06-2010 15:45:32 // 707
Cseréld nagyobbra a fúvókát.....növeld meg a kompressziót....és told fel az előgyújtást....
Aztán kapaszkodj a kormányba......;-DDD
WarbiRunner (Gyuri)20-06-2010 15:43:07 // 706
Ha van kosz a rendszerben, azt kegyetlenül kioldja. Nekem a Wartburg van most átállítva, 70% etanollal megy. Az üzemanyagszűrő egy merő retek benne, ki is kell cserélnem. Lehet tényleg van köze a lemez tankhoz, nomeg a 20 éves korhoz is, de egy szűrőt azért beiktatnék a rendszerbe átmenetileg a helyedben. Egyszerűbb azt kilökni, mint befecskendező rendszert pucolni/javítani.
Mellesleg vissza is állítom a gépet benyára nekem nem tetszik ez a szeszfőzde üzem. Hidegen rángat, és a vákuumos karbi sem szereti, elmúlt a rárugok és megharap reakciója, olyan gagyi modernautós lett. Ja, és a városi 10-11l-es fogyiból lett 13-14 :-S
Egy tény, ha elkapja a fonalat, akkor tovább kiforog vele, és mintha alul nagyobb nyomatéka lenne kicsivel.
GTVili20-06-2010 13:44:15 // 705
Nekem kb 2 hónapig volt bent a szűrő.....aztán kihajítottam. Egyrészt a motor fölé tudtam beszerelni....ahol a motor hőjétől enyhén felpuffadt.
Másrészt egy árva,apró kis koszt sem találtam benne.
Kau20-06-2010 12:48:54 // 704
Nem a megtakarítás miatt akarom kipróbálni ;)
Stee14620-06-2010 12:01:10 // 703
Szóval pontosítva: Kicsit több mint FELE etanolt!
:)
LacUS20-06-2010 11:51:26 // 702
Ha müanyag a tankod, akkor szarni rá.Nekem a lemez tank miatt volt gond, az ugyanis korrodálódik, és ezt pl oldja az e85 és szépen eldugitotta a szürőmet nem is egyszer.Amióta alu tank van nincs gond :-)
Stee14620-06-2010 11:39:54 // 701
Én tegnap tettem bele kicsit több mint etanolt. Első blikkre, talán egy leheletnyivel kevesebb erő van benne. Ha érdekel majd írok, hogy mit szól hozzá a vas hosszú távon.
TDI7515-06-2010 14:29:36 // 700
Ja az a kontakt az viszont zárva marad onnantól.
Föckös15-06-2010 11:54:27 // 699
nekem ez kb havi 6-7 ropi megtakarítás, ezzel az autóval érdemes ezért ennyit.

anyagilag semmi sem jobb a dízelnél, de autócserére még nincs pénz, a gáz átalakítás sokba lenne, ez volt a legolcsóbb módja.
TDI7515-06-2010 10:41:38 // 698
Igaz a másik az nem kapcsoló, csak egy kontaktot ad KB. 60% körűl. :-)
GEORGE15-06-2010 10:37:13 // 697
Érdemes ennyit vesződni pár forint megtakarítás miatt??
pb_15-06-2010 08:51:10 // 696
1 mikrokapcsoló van csak benne.
Föckös15-06-2010 08:46:59 // 695
sztem amin xp van meg usb csati, azon lehet kapcsolódni.
kapcsolók nincsenek, teljesen digitális a kütyü
Föckös15-06-2010 08:45:37 // 694
többféle tábla van, tud fordulat-és motorhőm szerint is dúsítani.
Kau13-06-2010 19:03:39 // 693
Etanolnál írják, hogy lehetséges, hogy az üzemanyagszűrőt 1-2 alkalommal cserélni kell, mert az alkohol kitisztítja a rendszert és kosz kerülhet az injektorokhoz. Viszont a 99 utáni 146-osokban nincs ilyen üzemanyagszűrő.
Most akkor mi van? Be kéne előtte azt is szereltetni, ha fele-fele arányban ki akarom próbálni?
koz09-06-2010 16:25:03 // 692
Ez a fél perc mit jelent? Állandóan nálad van a laptop, vagy át tudsz kapcsolni valamit?
Amúgy az a táblaszerkesztés futhat mobilon/pda-n is?
TDI7509-06-2010 15:53:37 // 691
És vajon azzal mit csinál ha nincs a gázpedálnak érzékelője. (potmétere) Nekem csak két mikrókapcsoló van a fojtószelep házon, 1 az egy alapjárati kontakt a mésik pedig kb. 60százalékos álláanál kapcsol hogy haló gyorsulni kéne. Mivel az enyim az még a Bosch jetronic. Viszont nekem a kulcs elforgatásánál a benzincsöveket felnyomja üzemi nyomásra.
Föckös03-06-2010 16:08:33 // 690
főleg ahogy néztem pótméteres dúsítási beállítással...
pff
na ezek sztem a lehúzások...
Föckös03-06-2010 16:05:23 // 689
n ezt a 40%os megtakarítást KÖTVE HISZEM :-))
Föckös03-06-2010 16:01:30 // 688
nemnem
van 4injektor bemenet és 4kimenet úgy ahogy mondtad, de pl az én autómnaál 2-2 henger injektora egyszerre nyit (lehet, h egy tipikus GM dolog, mert kopelos ismerősnek is ilyen), úgyhogy rögtön kellett kompenzálnom, mert alapban azt hitte, h 1800 az alapjárat.
van egy lambda bemenet és egy kimenet, amit módosítani tud az ecu felé
van egy ict bemenet, azaz a motorhőfok (vagy motor vízhőfok) jeladóra is rá van kötve.
és rá van kötve a tps, azaz a gázpedálállás pótméterre is.

van még az usb kábel
test
táp
és van egy kábel ami nincs bekötve, mert kell rá egy modul, az lenne a lényege, h gyújtásnál már indítja is, és 10mpig tápolja az acpumpát.
ez pl az enyémnél jól jönne, mert csak fordulatjelre műkszik az ac, azaz nem gyújtásra, hanem csak ha már forog a motor.
emiatt pl hosszabakat kell önindítoznom, mint benzinnel.
Kazes☻03-06-2010 15:55:11 // 687
TDI7503-06-2010 15:46:48 // 686
Ja plusz a programozó kábel.
TDI7503-06-2010 15:46:22 // 685
No ez így kezd összeállni. Kíváncsi vagyok a végére.
Tehát ha jól tippelek akkor van 4 inyektor bemeneted, 4 kimeneted 1 lambda bemenet és egy lambda kimenet a ketyerén, valamint egy 12 voltos bemeneted mint tápfesz igaz?
Föckös02-06-2010 15:19:11 // 684
picit szomjas volt az autó mostanában, pár paramétert át kellett állítanom az e85 átalakítón.
most már közelebb vagyok a megoldáshoz, jobban megy mint benzinnel, és várhatóan 10-25% lesz a többletfogyasztás.
10 azért lehetséges, mert az eco modnak köszönhetően bizonyos gázpedálállásnál megfelelő lamdbaértékek feltételével elveszi a dúsítást, akár 2%ra is, közben a kimenő lamdba jelet módosítja, így a gyári ecu nem érzi szegénynek a keveréket.

és ha azt számolom, h 25% a többletfogyasztás, akkor 245*1,25=306,25re jön ki.
van ennyiért benzin?
megvan a helyén a pótkerekem, és nincs egy hatalmas tartály a csomagtartómban.
cca 40 ropiból lett meg ez az átalakítás, nem kell szigorított vizsgára vinnem, és bárhol parkolhatok.
nem az LPG-t akarom ezzel lehúzni, hosszú távon biztos, hogy az jobban megéri.

nekem meg ez éri meg.
ha akarom átváltok más táblára kb fél perc alatt és kevesebbet fogyaszthat, ha akarom átváltok egy megint másik táblára (pl fordulatszám és gázpedálállás függvényében dúsítok tábla szerint), miközben a gyári ecu észre sem veszi, hogy nagyobb vagy kisebb az injektorszelepek nyitási ideje.
sőt
jobban finomhangolhatok vele, jobban konkrétan az én autómra optimalizálható az elektronika, és így az ecu is, mint a gyári.

chiptuningnak szokták hívni azt amikor a gyári chip helyett bekerül egy írható, és ott az autóra állítják be a megfelelő táblákat.


kb alsóhangon ennyibe is kerül.
Benőke12-04-2010 10:41:38 // 683
CNG vel az a baj hogy szinte nincs beznikút ahol lehetne tankolni.
Wickey10-04-2010 21:09:51 // 682
Az E85ben az a frankó, hogy elvileg átalakítás nélkül is megy fele-fele arányban. Elvileg.
A gázban meg az a frankó, hogy ocsó, de egyszeri beruházást igényel.

Az meg, hogy a gáz valami hődeveszélyes dolog lenne, nos ebben van valami, hiszen pl. az elektronyosság is az ördög műve, és a pokolra jutott Edison is, Tesláról meg Westinghouse-ről nem is beszélve. :-P

Hogy olajat miért kínálnak azt tudja a retkesrépa, tekintve hogy a gáz égés közben nem kokszolódik, és jóval kevésbé terheli az olajat, mint a benzinüzem (a dízelüzemről nem is beszélve). Lehet, hogy pár adalék ennek okán felesleges bele, viszont csinál más furcsaságokat, amit a benga pl. nem. Ha ez a legnagyobb gond, akkor a 10,000es olajcsere periódust előre lehet hozni 7500ra, ez kemény 70 forint pluszköltség 100km-en. Csodás, nem féláron lesz a gázüzem hanem 55%os áron, na und.

A gáz ellenben, mivel légnemű nem ken, és hűt úgy, mint a folyékony üzemanyag.

Gázt is rengeteg helyen használnak évek óta, sőt, van ahol LPG helyett a jóval debilebb CNG-t tolják, na az aztán az űberveszélyes ám... Nem 8-10 bar nyomással tárolják a pébét, hanem 200 barral a folyékony fődgázt. :-) És érdekes, ebbe is elfelejtenek beledögleni Hans-ék. :-)
cac09-04-2010 21:36:24 // 681
Köszi a keresést!
Akkor középértékkel számolva 4*4 plusz az áteresztésvizsgálat legegyszerűbb formája kb 5, tehát +21. Ezt levonva a 90-ból (te 95-öt mondtál, én 50+30+5(csövek)) a differencia 69. Tehát valóban kicsit drágább, mint az etanolos átalakítás, de ezt nem is cáfoltam.
Ellenben az üzemanyagár különbség miatt ez hamar bejön, és idővel a megtakarítás csak nőni fog.
GTVili09-04-2010 21:17:46 // 680
Használt injektort 2-től 6eft-ig találtam......LPG beépítést 95e alatt nem találtam.
E85 átalakító 16e-től 59e-ig van....

Szerintem nemhiába kínálnak speckó olajat a gázos autókhoz....mert az LPG valamilyen szinten károsítja a motort.
E85-öt a világ számtalan országában használnak hosszú évek óta.
cac09-04-2010 13:38:09 // 679
természetesen "100%-ban"-ra gondoltam :)
cac09-04-2010 13:36:51 // 678
Én sem vagyok 100-ban tisztában az országos körülményekkel. Észak-Dunántúlon ismerem a viszonyokat, és belinkeltem a pestit. Ez utóbbit azért, mert mégis ott lakik az ország lakosságának az ötöde.
Ha komolyan érdekel adhatok gázos kontaktot. Legolcsóbban papír nélküli beszerelést 50.000-ért tudok Pesten, igaz ezt nem alfára adták, de szerintem munkadíjban nem lesz különbség. Nem tudom ilyen munkát végez, én már beszerelt állapotban vettem a kocsim, azóta a gázrendszer az egyetlen, amivel nem volt baj. :)

Nekem van egy felesleges keverőfejes szettem. Ebben van még kb 40 littyó lpg is. A donor 155-ből szereltem ki a rendszert: nagy tartály mérőórával, multiszelep, mágnesszelep, reduktor, lambda szonda szimuláló egység, átkapcsoló elektronika. Új csövekre viszont szükség lesz.
Magamnak tartogattam, ha cserélni kell bármit, de sajna helyszűke lesz a garázsba, mert jönnek a 16-os felnik. Még nem hirdetem sehol, de ha érdekel 30k-ért viheted (ebből kb 5 a gáz). :)
Benőke09-04-2010 12:59:12 // 677
Sajna ez csak Budapesti körkép. Nem tudtam, hogy ennyi LPG kút van , de az országban csak immel ámmal akad gáz. Etanolt pedig most nagyon felpörgették.

Ilyen árak melett erősen gondolkodom valamelyik megoldáson... Csak hát öreg autóban nem tudom mennyire éri meg. Illetve autógázas beszerelésnél sok a kontár banda. és állat sokba is kerül ez az 50-80k -s beszerelést nem tudom hol és milyen autóknál éred, mert 200k alatt még nem láttam az enyémhez ajánlatot, meg elképzelni is nehezen tudom hogy hogy a francban lehet 50k ból beszerezni a cuccokat és beépíteni vagy akár 80k környékén.
cac08-04-2010 23:42:46 // 676
Én lpg kutat ismerek többet. :)
Van egy kis lpg-s autós térképem, amin be vannak jelölve a kutak. Egyébként, ha elfogy a tartályból az lpg, még ott egy tank benya, tehát probléma egy szál se.
Ez tán engem támaszt alá:
e85 kutak száma pesten: 5
lpg kutak száma pesten: 22
cac08-04-2010 23:36:49 // 675
Azt hitem elköszöntél az előbb, lehet, hogy csak rosszul értelmeztem valamit.
Tudod az egy dolog, hogy te etanolsz én meg gázolok, csak amíg a hozzá nem értők is olvassák a fórumot, jó ha látják, hogy mik is a tények.

Kérlek, konkrét árat mondj az injektorsorra, mert a levegőbe én is tudok beszélni. Mondjuk, ha már szóba került a bontott injektor, azt érdemes ám elvinni bevizsgálni, aminek szintén ára van.

"Magyarországon a jelenlegi hatósági rendelkezések alapján csak a talajszintnél mélyebben elhelyezkedő mélygarázsokba és parkolóházakba gázüzemű gépkocsival tilos behajtani. Ennek oka, hogy az estelegesen kiszivárgó autógáz (melynek valószínűsége minimális, gyakorlatilag nulla), a levegőnél nehezebb, színtelen anyag így a padlószint közelében összegyűlve a levegővel robbanóképes elegyet alkothat. Tehát emeletes parkolóházakban, kiszellőztetett garázsokban nyugodtan parkolhatunk gázautóval."
Szerinted miért van az, hogy a térségben egyedül nálunk van ilyen szabályozás? Költői kérdés volt, megválaszolom én: mert ökörség. Egy lpg-s autó sokkal biztonságosabb, mint egy benzines (és ezáltal, mint egy etanolos). Kettő mágnesszelep (ezekből az egyik multiszelep) gondoskodik, hogy ne szivárogjon semmi. Továbbá egy esetleges ütközésnél, hamarabb fog a műanyag vagy vékony lemez tank likadni, mint az ujjnyi vastag, túlméretezett acél.
Lovagoljunk még ezen?
Benőke08-04-2010 22:12:34 // 674
Hát Egy ujamon meg tudom számoln hány LPG -s kutat ismerek. Etanolt meg mindenhol kapni, felénk legalábbis. Idén bárhol voltam már mindenhol volt e85. LPG viszont kutatós utánna nézős téma nem csak beugrasz egy tankolásra ha éppen problémás a tankban lévő mennyiség... Sajna alig alig van...
GTVili08-04-2010 20:27:38 // 673
A nagyobb injektort simán megkapod a bontóban....vagy valakitől veszel itt a fórumon,nem kell mindjárt valami kókány megoldásra gondolni.
Ha észrevetted volna a linkelt oldal NEM ETANOLOS ÁTALAKÍTÁSSAL FOGLALKOZIK!
Az hogy TE beállsz a mélygarázsba,legyen a te bajod.....meg azoké akiket akiket veszélybe sodorsz......
GTVili08-04-2010 20:20:49 // 672
Tudod mit.....? Te csak használd az LPG-t......mi meg az etanolt......és ne zavarjuk egymás köreit.......Szevasz!
cac08-04-2010 19:14:36 // 671
Ja, hogy te belinkelsz ide egy etanolos átalakításból profitáló oldalt? Na ezzel a biztos nem szubjektív forrással most tuti meggyőztél.
"Fél évet állt az üzemanyagcső E85-ben. Szemmel látható elváltozás nincs rajta."
Tehát mindenkinek ajánlott, aki fél évre vesz autót.

Nem volt időm átolvasni, de így elsőre ez elég karcsú.

Azt érdekességképp leírnád, hogy mennyibe kerül egy erre alkalmas injektorsor a 155-be? Csak mert gyanítom, hogy az átalakítás+injektorsor ára meghaladja az lpg beépítési árát, ami köztudottan (és vitán felül) sokkal olcsóbb /liter, valamint nem olyan gyenge hatásfokú, mint az e85.
GTVili08-04-2010 18:37:55 // 670
http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=181&akt=2

A kétkedőknek egy kis olvasnivaló....egy ideje én is keverékkel járok,a szűrő tiszta....
A magas fordulaton jelentkező gyengeséget a kis kapacitású injektor okozza....kicseréled és kész....ETANOL FOREVER! ;-DDDD
cac08-04-2010 16:01:25 // 669
Ofkorsz! Fotoszintetizál. :D
cac08-04-2010 16:00:15 // 668
Ez esetben szerencsés vagy.
A fordulat-erőtlenedés egy ismert tény, mérések igazolják. Most nem találom róla a grafikont, de neten rákeresve szerintem megtalálod.

A belső szétrohadásában nem hagytam érvényesülni az e85-öt, olyan kis ideig használtam csak, de a totalcaron nem írnak túl sok biztatót. Nekem gázzal eddig nem volt bajom sose.

Szerintem nem te írtad, de nem akarom telefloodolni a topicot...a kutak száma ismét az lpg felé billenti a mérleget szerintem.
Benőke08-04-2010 15:54:11 // 667
Illetve a benzint is termelte? Akkor hamarbb megérül :D
cac08-04-2010 15:48:30 // 666
A vita nem az érvek és ellenérvek logikus ütköztetése? Szerintem amíg kulturált körülmények között megy a dolog, addig nincs vele gond. :)

Ha másfél évig használtál gázt, akkor tudod, hogy alapban benzinnel történik a gyújtás, majd ha az automatika úgy érzi jónak (általában az első 2000-es fordulatnál), akkor átvált lpg-re. Vannak direkt lpg-s rendszerekhez szánt motorolajok, valamint néha nem árt menni egy kicsit benyával.

Én 4 éve hajtom ezt az alfát gázzal, azóta csak nőtt a kompresszióm. :)
Föckös08-04-2010 15:43:13 // 665
No ne vitázzzunk ez fórum vagy mi:-)
nekem bejön az etanol, ha szét fogja bszni a csöveket, akkor lecserélem (jelzem NEM fogja), és még mindig olcsóbban jövök ki, mint gázzal.
nekem nem erőtlenebb, mint az lpg, viszont az e85ben van 15% benzin, ez ad némi kenést is.
a gáz tökszáraz.
jópár évig használtam gázt.
cac08-04-2010 15:42:22 // 664
Pesten konkrétan 50-ért berakják papírok nélkül. Abban nem vagyok biztos, hogy ebben a tartály is benne van e. De, ha nincs akkor is max 80.
Nekem nem pótkeréktartályom van, hanem szép nagy 82 littyós. Leharmadolta a csomagtartóm, de így van pótkerekem, és rohadt sokat tudok menni egy tankkal.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.