Forum >> Erőforrás alternativák

GEORGE11-07-2005 23:36:12 // 163
Igen, én is azt mondom, hogy szerelési hiányosságok voltak! De mi van továbbra is a motorvezérlővel?? teleirja hibaüzenetekkel a hibatárolóját!!! és idővel megbolondul! Ugytudom erre még nincs megoldás vagy igen????
Tom1211-07-2005 22:58:30 // 162
Én nem mondtam, hogy baj van a "szagával", csakt az volt a téma, hogy van-e külömbség... Van, de engem különösebben nem zavar... Mindenki azzal jár, amivel akar.:) Én maradok ilyen "földhöz ragadt benzinégető", a kormot is csak a felniken viselem el, habár a leendő 2.4-es MJTD paraméterei fölöttébb csábítóak...:))
bb1811-07-2005 13:33:25 // 161
sztem amiket leirtál nagy része szerelési gond ( légszüröház, szivattyu stb) , nem forditottak kellö figyelmet a beszerelésre, vagy hiába a több éves gyakorlat attol még koklerek voltak.
bb1811-07-2005 13:30:43 // 160
és akkor mi van? azt is meg lehet mondani szagra hogy katalizátoros vagy sem. senkit nem érdekel. ha nem akarod szagolni menj el onnan. én nem éreztem belül a gázszagot.
bb1811-07-2005 13:28:15 // 159
csak tájékoztatásul a félreértések elkerülése végatt!!! az autok motorját ugy tervezik, ( immár több mint 30 éve ) hogy a saját belsö olajzási rendszerük elég kell hogy legyen minden üzemelési körülmény között ( kivétel skoda s 120-ig, p126 ) ugyanis a tervezésnél nem vették figyelembe az olom ( olomtetraklorid ) kenö hatását. ha olommentessel jársz vagy gázzal szinte mindegy. nem kell nekik felsö kenés. ettöl független a hozzá ajánlott olaj ami nem a kenés javitását hivatott ellátni, hanem az égés folyamán keletkezö savas gyököket megkötni és közömbösiteni. a hozzáértők talán meg tudnak erösiteni. tehát: miért is kopik jobban gázzal ?
tom16411-07-2005 12:30:53 // 158
Nekem volt gázos gépem, szóval tapasztaltam milyen. Klassz! A teljesítményvesztés nem gond, ha valaki nyomni akarja, akkor visszakapcsol benzinre! Amikor araszolsz a Hegyalja úton, kb. 5 km/órával, akkor észre sem veszed, hogy 150 helyett csak 120 lóerőd van, tankoláskor viszont OK a gáz. Szerintem az átlagember, de még az átlagalfás sem használja ki mindennap a kocsija max. teljesítményét, ha igen akkor meg ott a benya. Gázos alfát még én sem nem láttam, de Lancia Delta Integralét igen!
Wikicica.11-07-2005 12:24:29 // 157
ja és súlyadókedvezményről beszéltem.
Wikicica.11-07-2005 12:23:50 // 156
igazad van, csak akkor jár adókedvezmény, ha már a gyárból jön ki alternatív üzemanyagfelhasználóként a gép, tehát "vegyes" felhasználásúra nem ját. Nekem is benzin-gázas a gépem és nem ját kedvezmény!
ghosty911-07-2005 12:10:02 // 155
"Szerintem a sulyadora gondolt" Na igen, pedig a gondolatmenetebe az egyebfajta adokedvezmenyek is beleillenenek. Azt pedig a gaz ketsegkivul kap (csak errol a szoveg melyen hallgat). :-)
perdix15511-07-2005 11:57:43 // 154
Ha van katalizátor, akkor jár a + kedvezmény. Na emberek, már megyek is gázosítani.
BFMSE11-07-2005 11:55:32 // 153
Szerintem a sulyadora gondolt, de azt hiszem csak a tisztan gazuzemu autora jar adokedvezmeny.
ghosty911-07-2005 11:42:28 // 152
"Jár-e adókedvezmény gázüzemű gépkocsik után ? " Persze, hogy jar. A gaz azert olcsobb annyival, mint a benzin, mert kevesebb benne az ado, nem?
joe7511-07-2005 11:37:40 // 151
Ezt a képet majd jó alaposan dugd el ha eladó lesz a kocsid! :)))))
perdix15511-07-2005 11:37:27 // 150
Szevasz Sparky! Jó hogy megérkeztél!
joe7511-07-2005 11:36:20 // 149
Azonban az autógáz kedvező árának köszönhetően igen jelentős üzemeltetési költségmegtakarítás realizálható. Ja önmagukhoz képest, de nem a dieselekhez képest!
BFMSE11-07-2005 11:31:07 // 148
8 ig leforgattad? :))) Ennek nem kellene letiltani 7 korul? Bar ha gazzal mentel akkor azert nem tilt.
Sparky11-07-2005 11:29:54 // 147
Nekem gázzal kb. 190 km/h-ig pörög.
FRC11-07-2005 11:23:34 // 146
szerintem igenis, hogy tud menni az autó LPG vel.... ezt én készítettem a saját autóm forulatmérőjéről....

FRC11-07-2005 11:19:43 // 145
a cikkeket a http://www.lovato.hu/ -ról másoltam ki!!
FRC11-07-2005 11:18:45 // 144
Jár-e adókedvezmény gázüzemű gépkocsik után ? Annak ellenére, hogy környezetvédelmi szempontból a gáz üzemmód kisebb terhelést jelent, a jelenlegi hazai jogszabályok szerint csak a tiszta gázüzemű gépkocsik kapnak 50 %-s súlyadó kedvezményt az önkormányzatoknál. A tiszta gázüzemű autó olyan gépkocsit jelent, mely benzin vagy egyéb üzemanyaggal történő üzemeltetésre alkalmatlan, tehát nem rendelkezik benzintartállyal. Az ilyen gépkocsi igen ritka. Ha az autó rendelkezik katalizátorral akkor már így is jogosult az adókedvezményre, a gázüzem további adómérséklésre nem jogosít fel. A gázüzemű gépkocsik nagyobb megbecsülést érdemelnének kiemelkedő környezetvédelmi paramétereik miatt. Azonban örülhetünk annak, hogy nem sújtják egyéb "büntető adó"-val, mint annak idején a még takarékosan üzemeltethető gázolajos gépkocsikat az úgynevezett diesel adóval.
FRC11-07-2005 11:18:05 // 143
Jár-e teljesítmény változással és fogyasztás növekedéssel a gázüzemű átalakítás ? Mivel a gázüzemanyag fűtőértéke alacsonyabb így azonos feltételek mellett a gépkocsi motorjának teljesítménye kb. 10 %-al csökken. Tehát azonos teljesítmény eléréséhez több üzemanyagra van szükség gázüzemben mint benzinüzemben. Ez mintegy 15 %-os fogyasztásnövekedést jelent literben számolva. A túlfogyasztás mértéke pozitív és negatív irányban is jelentősen függ a motor állapotától, főleg a gyújtórendszer tekintetében és a vezetési stílustól is. Azonban az autógáz kedvező árának köszönhetően igen jelentős üzemeltetési költségmegtakarítás realizálható.
joe7511-07-2005 11:18:03 // 142
Fusi rendszereket már a 80-as években szereltek Ladákba, meg ami akkor volt. Gázpalack a csomagtartóban, gumipókkal lerögzítve és had szóljon. Jó sokan meg is pusztultak vele. Hivatalos beszerelés is több mint 10 éve van itthon, és kiépített kúthálózat is rendelkezésre áll. (ehhez képest mégsem terjedtek el a gázos verdák ) Én vezettem hivatalos gázos autót, ami nekem lejött lehet hogy egyedi jelenség, de pl. ha padlógázt adtam akkor nem akart menni. 3/4-ed gázra gyorsúlt, persze közel sem úgy ahogy szerintem kellett volna. Ha valaki hát én sokat megyek, szeptember óta van meg a dieselem, de szeptemberre több mint 50e km lesz benne. A benzines autóimmal is hasonló futásteljesítményem volt. Akkor sem kellett a gázos verda, meg most sem. Főleg úgy hogy a dieselek oda fejlődtek ahova. Szerintem egy Gázos 2000 ccm-s autó ha itthon "bolti" áron tankolunk bele még mindig drágább üzemeltetésű mint a diesel, cserébe elveszik a csomagtartó, át kell alakítattani és nem is megy. De azért gázosítsatok, ha az nektek jó! :)
FRC11-07-2005 11:17:12 // 141
Érezhető-e gázszag az átalakított járművekben ? Általában azt mondják a szkeptikusok, hogy a gázautó mindig büdös. Egy megfelelően átalakított jármű esetében nem érezni gázszagot sem az utastérben sem a gépkocsi körül. A gépkocsik az átalakítás után minden esetben egy kötelező szivárgásellenőrzésen esnek át, melyről hivatalos okirat is készül, az úgynevezett TANUSÍTVÁNY mely garantálja, hogy gépkocsi nagynyomású rendszere gáztömör, szivárgásmentes. Azonban ha a gépkocsit - jogszabályellenesen - háztartási PB gázzal töltik fel (akár palackról, akár telepített tartályról), akkor még szivárgásmentes gépkocsik is lehetnek gázszagúak. Ennek oka, hogy a háztartási PB gázokba sokkal nagyobb mennyiségű illatosító anyagot (etilén-merkaptán) töltenek. Az előbb említett TANUSÍTVÁNY további fontos információkat is tartalmaz : feltüntetik a beszerelt alkatrészek típusát és engedélyszámát, valamint az átalító műhely engedélyszámait is. Így ha ilyen TANUSÍTVÁNY-t kapunk a gépkocsihoz nyugodtak lehetünk, hogy az átalakítás során képzett szakemberek engedélyezett terméket építettek be. A gázrendszer ellenőrzése és a tömörségvizsgálat legalább évenkénti elvégzése feltétlenül javasolt.
FRC11-07-2005 11:16:15 // 140
Károsítja-e a motort a gázüzemanyag? Mivel a kereskedelmi forgalomban ma már csak ólommentes benzin vásárolható így a mai korszerű konstrukciójú, katalizátoros motorok kialakítása, a szelepülékek és a szeleptányérok illetve szelepvezetők anyagának helyes megválasztása lehetővé teszi az ólom elhagyását. Régebben a benzinhez adalékolt ólom az előbb említett, illetve a kenőolajjal közvetlenül nem érintkező alkatrészek másodlagos kenését biztosította. Tehát azoknál a régebbi évjáratoknál amelyek csak ólmos, illetve kenőadalékkal "kezelt" ólommentes benzinnel üzemeltethetőek ajánlatos az átlagosnál sűrűbben használni benzinüzemben a gépkocsit. Ez körülbelül 10-90 %-os benzin-gáz arányt jelent, vagyis minden 90 km megtétele után javasolt 10 km-t benzinnel közlekedni. Az előbb említetten kívül a gázüzemmódnak csak pozitív hatása van a motorra melyek a következők: Mivel az autógáz eleve gáz halmazállapotú -szemben benzinnel mely a legjobban elporlasztott változatában is apró cseppek formájában kicsapódik a hengerfal oldalára-, nem oldja fel az olajfilmet, és így nem hígítja fel a motorolajt. Így nő a motor olajcsere periódusa és a motorkopások is jelentősen lecsökkennek, főleg a legkritikusabb, hideg motorhőmérsékleten.
FRC11-07-2005 11:13:37 // 139
Gázautóról / Gázautó előnyei / Gazdaságos Az autógázok felhasználása a környezetvédelmi előnyök mellett az energiahordozók ésszerű kihasználását jelenti. A gáz üzemanyagok az úgynevezett alternatív üzemanyagok közé tartoznak, a hagyományos járművek hajtására viszonylag egyszerű átalakítással felhasználhatók. Köztudott, hogy a nyersolaj készletek sokkal kevesebb időre elegendőek a Föld lakói számára mint a gázkészletek. Az autógáz használata kíméli a világ kőolajkincseit. Az LPG motorhajtóanyagként történő használata különösen előnyös, mert a világ pébégáz termelésének 40%-a a kőolajlepárlás melléktermékeként keletkezik. A gázautók elterjedését számos országban kormányprogramok ösztönzik (pl. Németország). Magyarországon a benzin és gáz arányát figyelembe véve 30-40%-os költségmegtakarítás érhető el. A kisebb olajfogyasztás és a kétszeres olajcsere periódus miatt jelentős költségmegtakarítás érhető el. A sokkal kedvezőbb gáz-üzemanyag és levegő keveredésének köszönhetően a motorkopások mintegy 30-40%-kal csökkennek, így nő a gázos motor élettartama
FRC11-07-2005 11:12:26 // 138
A gázautókról téves hiedelemként terjedt el, hogy robbanásveszélyesek, használatuk során veszélyben van annak vezetője és környezete egyaránt. Ez természetesen nem igaz. A gázautók robbanásait igazoltan csak az otthoni házilagos szerelések által elkövetett szakszerűtlenségek okozták. A gázrendszer minden egyes alkatrésze gyártási vagy behozatali engedéllyel rendelkezik, teljesítik az ENSZ-EGB67 előírásait, ami azt jelenti, hogy a Magyarországon átalakított gépkocsik műszaki színvonala az európai előírásoknak is megfelel. A gázrendszer legkritikusabb alkatrésze a gáztartály minden esetben a lehető legvédettebb helyen kerül elhelyezésre, anyaga szilárdsági méretezéseken átesett szívós acél, ami azt jelenti, hogy ütközésnél komoly deformációra képes kiszakadás, robbanás nélkül. A gázrendszer minden esetben gáztömören kerül kialakításra, melyről hivatalos igazolást ad az átalakítást végző szakszervíz. Az átalakításokat végző szakszervizek az elmúlt évek során kellő tapasztalatot szereztek, valamint megfelelő műszerezettséggel rendelkeznek ahhoz, hogy a lehető legbiztonságosabban végezzék el az átalakításokat.
BFMSE11-07-2005 11:11:39 // 137
Azert vicces, hogy a chip tuningrol mindenki csak jokat ir , a gazrol meg rosszat, mert nem gyari... A chip tuningnal egy turbos autonal sokkal nagyobb terhelesnek van kiteve minden, pl a turbo 200 helyett forog 230 e ford/perc, de az nem baj, mert attol jol megy az auto. A gaz az baj, mert tonkremegy minden... Szoval eleg furcsa a hozzaallas. Persze akinek sok negativ tapasztalata van attol ertheto, de aki meg kozelrol nem latott gazos autot, nem tudom miert ellenkezik ilyen vadul. Azert mert nem gyari?? A chip tuning gyari? A computerbe belenyulni nem ugyanolyan felelotlenseg? Es mondjuk szivo motornal sztm semmi ertelme de mind1 :) Eleg sok gyarto gyari gaz-benzin uzemu autot is arusit, igaz alfaba meg nem lattam, de pl volvoban igen, es azert a volvo nem egy gagyi kommersz auto, azt el kell ismerni. Gazrol annyit, hogy ha teljesitmenyt akarsz, es kis fogyasztast, akkor jo megoldas. Ha csak kedvezo fogyasztas erdekel, akkor dizelt kell venni. (kiveve ha van minimum 4-5 milliod egy jo dizel kocsira, ami jol megy es keveset fogyaszt!) Gazrol meg egy ket dolog: Tenyleg tobbet fogyaszt, de nem veszesen. A 10 % realis adat, es a teljesitmeny is csokken egy kicsit, nem forog ki olyan intenziven az auto motorja, de mindennapi hasznalatra teljesen jo. Bar en 1,8-as motort nem gazositanek, inkabb 3.0 v6, mert ott mar tenyleg olyan a fogyasztas, aminel erdemesebb) A gazrendszereknek is tobb fajtaja van: Karbis autohoz mas kell, es injektoroshoz is mas kell. Injektorosnal van hengerenkenti gaz, de az eleg draga (4-500 e ft) ott nincs telj. csokkenes. Egyebkent lehet azt is csinalni, hogy gazra optimalizalni a kocsit, es akkor gazzal fog jol menni. Kb 200 e ft egy normal gaz szett injektoros kocsiba, de az olyan mint egy kozponti injektoros auto. Ez a legelterjedtebb. A lada es egyeb kocsikban levo gaz szettnek koze nincs egy ma kaphato injektoros autoba beepitett gaz szetthez. Osszegezve, sztm a gaz lehet egy alternativa, ha valaki sokat megy, es benzines autoja van, nincs penze draga dizel kocsira, es nem akar egy "elavult" dizellel menni, ami jol fogyaszt de nem megy. Persze a benzinesnel en hangsulyozom, hogy minimum 2,5 l re gondolok, mert ott van akkora teljesitmeny ami elbirja a -10% ot, ugy hogy az elvezet megmaradjon.
FRC11-07-2005 11:11:32 // 136
A gázüzemanyagok magas oktánszámuk miatt nem tartalmaznak kopogásgátló adalékanyagokat. A gáz halmazállapotú hajtóanyag tökéletesen elkeverhető a motorba jutó levegővel. A legjelentősebb előny, hogy az autógázok egyszerű szénhidrogén vegyületeket tartalmaznak, nem úgy mint a hagyományos üzemanyagok. A cseppfolyósgáz két alkotóeleme a propán (C3H8) és a bután (C4H10). A sűrített földgáz döntő része metán, (CH4) amely a legegyszerűbb szénhidrogén vegyület. A felsorolt tulajdonságok miatt az autógáz tökéletesebben ég el, mint a hagyományos üzemanyag. A kipufogógáz kevesebb rákkeltő hatású, policiklikus aromás vegyületet tartalmaz. A nitrogénoxid (NOX) kibocsátás 20-40%-kal, a szénmonoxid (CO) 60-90%-kal, a szénhidrogén (CH) 40-60%-kal kevesebb mint benzinüzemben. A tökéletesebb égés következtében szilárd részecskék (PM) a gázüzemű autók kipufogógázában nem találhatók. A benzin üzemhez képest a légkörbe jutó károsanyag mennyisége, különösen a régebbi típusú karburátoros autók esetében csökken jelentősen. A gáz levegő jobb keveredési tulajdonságainak köszönhetően az olajfogyasztás lecsökken, az olajcsere periódusa megduplázódik, ennek következtében kevesebb fáradt olaj keletkezik. A gázüzemanyagoknak környezetvédelmi szempontból előnyös tulajdonságai még szabályozott keverékképzésű katalizátoros járműveknél is igazolhatók. Különösen előnyös az autógázok viszonylag magas hidrogén tartalma. A nagy energiatartalmú hidrogén az igazi környezetkímélő üzemanyag, mert égése során víz keletkezik, ugyanakkor a nagyobb hidrogén tartalom következtében a légkörbe jutó széndioxid (CO2) mennyisége kisebb, ami az üvegházhatás csökkentéséhez járul hozzá.
ghosty911-07-2005 11:08:47 // 135
En ezt ugy ertelmezem, hogy azonos teljesitmeny mellett +20-25% fogyasztasnovekedes, tehat ha 10%-os telj.csokkenes lesz, akkor kb. 10-15% fogyasztasnovekedesre lehet szamitani. Nemmellesleg mindenhol ezt is lehet hallani... :-)
FRC11-07-2005 11:08:36 // 134
Az autógázok tulajdonságait a hagyományos üzemanyagokkal szemben az alábbi táblázat mutatja be.

Sparky11-07-2005 11:08:05 // 133
Ebben teljesen igazad van, Joe. De még igy is olcsóbb, mint a 270 körüli benzin.
joe7511-07-2005 11:03:32 // 132
Jó mert Te szabadkán hozzájutsz 88 ft-ért . itthon meg 160 Ft körül van literje az autógáznak ha jól tudom. Az azért elég jelentős különbség.
FRC11-07-2005 11:02:13 // 131
ez az! sőt nállam merem állítani, hogy nem érződik a gáz szag se menet közben se leállás után... ált. olyan autókon érződik ahol rossza a kipuf rendszer, esetleg nincs katalizátor!
Sparky11-07-2005 10:56:06 // 130
Sziasztok CarTárSak! Én is végigolvastam, de nem birom szó nélkül. Mindegyikőtök irásában van igazság. Ezzel a gázos témával annyi a gond, hogy Mo-on nincs nagy történelme. Mert kb. 5-6 éve (javiTSatok, ha tévedek) kezdték szerelgetni az autókba, a mindenféle mutyis rendszereket, melyeknél tényleg sok esély volt arra, hogy tönkretegyen valamit az autóban. Nekem kb. két éve van benn a gáz. Lovato. Mindenben ugyanaz, mint Vutráé, ezért nem irom le megint. Tapasztalataim. Én is szoktam érezni azt a kellemetlen szagot, a gázét. De csak addig, amig a kutas alámászik a kocsinak, és ráteszi, ill. leveszi a pisztolyt. Utána nem érdekel, hogy a mögöttem levők mit éreznek. Igaz, ha én is gázos kocsi mögé érek, igyexem minél előbb elkerülni. Ezeket az új rendszereket be lehet úgy állítani, hogy a teljesítmény nem vesszen el. Tehát a 155-ös tudhat 150-155 lovat, vagy amennyit akar! De a gázt elsősorban gazdaságossági okokból szereltetik be. Nekem úgy van beállítva, hogy kb. 130 lovat tud. Így eszik 10-12 litert, használattól függően. Nagymegyeren tankolok, 19,2 korona, 125,- huf. Lehet kapni a Seléniánál olyan olajat, ami benzin-gázos autókhoz való. Nem csökkent a szervizintervallum, maradt 20e km-enként, gyertyacsere sem változott. Persze, ha menni is akarok vele, akkor visszakapcsolom benzinre, és felébred a ménes és irány az off-os verdák nyomába......
FRC11-07-2005 10:52:22 // 129
Nem védékezésként mondom, de az akinek nincs tapasztalata az nem mondjon hülyeségeket!!!! Pl Én 50lit gázzal azaz 4300ft ból autózok 420-470km-t..... aki akarja az számoljon utánna mennyit spórolok rajta!!!!!
perdix15511-07-2005 10:05:33 // 128
ok Doni, várom a további infokat.
Doni11-07-2005 09:58:57 // 127
Sziasztok! Egyrészt megértelek perdix, másrészt viszont nem. Elolvastam a topikban írtakat elejétől a végéig. Igaz nem sok tapasztalatom van a gázos autok terén, de szerintem joenak igaz van. A kocsit eredetileg benzinnal való közlekedésre találták ki, ha ezt nem nagyon változtatod, akkor el tudsz vele közlekedni x km. Ha beleszereled a nitrot, stb teljesítmény fokozót, akkor csökken, szerintem a gáz sem standard úgyhogy biztosan csökken az élettartama emiatt is. A kerbantartási kölcségek nem elhanyagolandó dolgok, meg a sok kényelmetlenség sem az. Ha összeszámolod a felmerülő költségeket, akkor elég hosszú távon térül meg a dolog. Én sem akarlak lebeszélni, csak sajnos manapság kezd az autoval való közlekedés luxusnak számítani a benya ára, a jó magyar utak miatt felmerülő költségek, stb miatt. Ezt vagy elfogadod vagy nem. Ha már egyszer megtungingoltattad a verdát akkor hagyd had menjen. (Megpróbálok infot gyüjteni neked, mert pár ismerősöm a szakmából, majd írok ha tudok valamit.)
FRC11-07-2005 09:58:31 // 126
nekem a magyar árakhoz képest olcsón jött ki (szabadkán)... 420euro... itt a gáz ára 27din azaz 88ft....
joe7511-07-2005 09:57:26 // 125
mivel a benzinnek kb. 1,24-szer magasabb az energiatartalma, mint a PB-gáznak, ezért elméletileg 20-25% fogyasztásnövekedéssel kellene számolni, A PB-gáz égési tulajdonságaiból adódóan elméletileg kb. 10%-ot veszít a gépkocsi a teljesíményéből, de ezt igazán csak intenzívebb gyorsításkor, illetve a végsebesség közelében érezni. Szemelvények az autogaz.hu-ról. Magyarul 20-25 %-nyi többletből elérünk -10% nyi teljesítményt! Bravo. :)))
perdix15511-07-2005 09:47:29 // 124
Akkor neked a legmodernebb rendszer van, az amelyik saját magától vált meleg motornál gázra. Ezt hívjuk modern gázbefecskendező rendszernek. Amelyiket te váltogatod az a eggyel régebbi rendszer. Én is Lovatot akarok!!!! Hol szerelték be? És mennyibe fájt?
GEORGE11-07-2005 09:26:17 // 123
Szeva Robi! Sajna nekem nem voltak jó tapasztalataim a gázűzemmel! :-( A gyárilag gázos autók kívállóak mert ott a motorvezérlő egység fel van készítve a gázűzemre, nem úgy mint az utólagosan beépítetteké....
FRC11-07-2005 09:20:09 // 122
Saját tapasztalat! Novemberben építettem be a gázt az autóba, hosszas gondolkodás után... 2 hónapig úgy vezettem az autót, hogy köpködtem mint a állat és mondtam hogy sportkocsi nem erre való... De aztán lassan rájöttem, hogy nem azoknak van igazuk akik lefikázzák a gázt. Ezt ált. olyanok teszik akiknek semmi tapasztalatuk sincs e téren! Lovato = olasz így rossz nem lehet! És ha picit utánna jártok sok olaszoknál - holandiában eladott autót gyárilag beszerelt gázzal lehet rendelni. 1. gáz 103oktános 2. csendessebb motor járás 3. hosszabb élettartam (gáz tisztább mivel nem tudják higgítani pl. vízzel) 4. +10-20% fogasztás de ezt elnézem neki 5. bisztonságossabb ( vastag 6mm lemezből készített tartály, +több biztonsági szelep) Na most nállam Lovato rendszer lett beépítve. müködési elve a köv. (összes injektoros így kell, hogy működjön) 1. Minden indítás benzinen történik. 2. 2000fordulatnál vagy amikor a víz eléri a 40C°automatikussan átvált gázra. 3. autó használat után ismét automaitkussan visszakapcsol benzinre. van hozzá egy kis kapcsoló (érintő gonbos) amivel át tudom kapcsolni, egy pillanat alatt, hogy gázal szeretnék spórolni vagy benzinell fogyasztani.
perdix15511-07-2005 07:31:19 // 121
Igen a 156 visszagyengítésével tisztában voltam, de akkor vmit összekevertem a 155-tel kaptsolatban. Köszi.
joe7511-07-2005 07:28:36 // 120
155-ből nem volt 155 Lovas 2.0 TS. A 156-ban is csak az elején, aztán 2001-től az is 150 lovas lett. Visszaminősült, bár nem hiném hogy ez érezhető különbség lenne.
perdix15511-07-2005 07:25:22 // 119
Én úgy tudtam, hogy az utolsó példányokba már a 155 lovas verziokat tették 1997-ben, ezt a motort kapta a 156 is. Vagy rosszul tudom?
joe7511-07-2005 07:21:53 // 118
bb. Ezen nincs mit átgondolni. A képlet egyszerű. Megváltoztatod az üzemanyagot. A motort egy adott üzemanyagra tervezték, amely üzemanyag nemzetközi szigorú szabványok szerint készül az egész világon. Nevezzük ezt E95-ös benzinnek. Ez a benzin adalékolva van, különbféle kopásgátló ( régen ólom, ma nem tudom mi van benne helyette ) korrózíó gátló inhibitorok, stb. anyagokkal. Nem vagyok finomítós pontosan nem tudom miket kell még tartalmaznia. A motorok élettartamát erre az üzemanyagra tervezik. Ehhez előírnak hozzá olajcsere periódust, egyfajta gyertya tipust, amivel az autó optimálisan üzemelhet. Ehhez képest ha Te belerakatsz gázt, akkor pont a motor szempontjából legfontosabb összetevőt változtatod meg. A motor teljesítménye, hatásfoka ugye nagy mértékben függ az üzemanyagtól. Gázból pont azért fogyaszt többet a motor, mert lecsökken a hatásfoka, mivel az üzemanyag fizikai kémiai jellemzői elmaradnak a benzintől. Lobbanáspontja magasabb, fűtőértéke alacsonyabb. Ezért is tapasztalható teljesítmény csökkenés, és fogyasztás növekedés. Elmegy vele a motor, de erős kompromisszumok árán. Talán nem véletlen, hogy az autógáz nem terjedt el. Hiszen gondoljunk csak bele, ma az úton közlekedő benzines autók igen csekély százaléka gázüzemű. Talán 50 autóból 1 ha gázos. Miért? Mert az emberek utálnak olcsón autózni? Nem hinném. Csupán a legtöbben nem dölnek be a marketing maszlagnak. Régebben volt egy taxis szomszédunk. Egy 1.6-os Fiat Temprával taxizott. Belerakatta a gázt, mert hogy neki megéri. Ő mondta hogy a beszerelő cég csak úgy vállalt garanciát a munkájára, ha az olajcsere periódust levitték 7500 km-re, csak és kizárólag az álltalluk előírt méregdrága Agip olajat tették bele, a gyertyákat 10e km-ként cserélnie kellett, és csak ott szervízelhette az autót náluk. Nem egész egy év után úgy hajítatta ki a gázt a kocsiból hogy öröm volt nézni. A Benzines temprát lecserélte egy dieselre, és utána azzal taxizott. Én tudom hogy az autógáz .hu-n minden rózsaszin minden szép, meg szabadság elvtársak, de azért gondolom nem nagy baj, ha nem dőlünk be minden marketing maszlagnak.
Cacho10-07-2005 22:51:12 // 117
Ok, majd kigondolod.
GEORGE10-07-2005 22:48:57 // 116
Meglátom még! Lehet hogy a Piriék pont arra a napra tervezik a sűtűnk-eszűnk-iszunk napot de eddig még nem szoltak!
Cacho10-07-2005 22:39:58 // 115
16-17-én van a Rábaringen egy kétnapos gyorsulás. És második nap, azaz vasárnap csak autós nap lesz! Nagyon komoly szokott lenni a mezőny, mert osztrákból is rengeteg versenyző átjár.
GEORGE10-07-2005 22:35:48 // 114
Micsoda!!!! Bövebben ha lehet!!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.