Forum >> Erőforrás alternativák

Xixo15-08-2008 03:18:51 // 623
Gabriel-t kérdezd, kb két hónapja rakatta be!!
B-la Ÿ14-08-2008 20:51:42 // 622
Nem tudom!
Talán 200E-nél kezdődnek az alap 1 palackos nem túl bonyolult szettek...
Viszont a jobbak már ennek a többszörösébe is kerülhet. :-(((
TDI7514-08-2008 20:40:39 // 621
Nem hangzik rosszul a dolog. Én próbáltam boxerban az E85-öt, de csak fele fele keverési aránnyal volt elfogadható az eredmény. A hideg indítás kicsit nyögvenyelős, de ha már benelegedett a cucc, akkor szinte semmitsem venni észre. Ézt a ketyerét még nem próbáltam, mivel nincs rá lovém.
Tom55513-08-2008 10:46:25 // 620
Nem rossz.. Mennyi most egy szett?
Lesz valami alfás kedvezmény? :))
B-la Ÿ06-08-2008 00:27:09 // 619
Nitro


Természetesen, kizárólag csak alternatívaként...



A teljesítménynövelés leghírhedtebb és talán legtöbbet vitatott formáját a nitro rendszerek beépítése terén találjuk meg. Az Egyesült Államokban már évtizedek óta az utcai gyorsulási versenyek nélkülözhetetlen kellékének számító rendszerek immáron itthon is nagy népszerűségnek örvendenek az adrenalinra éhes fiatalok körében.

A nitro rendszerek lelkét a normál hőmérsékleten folyékony dinitrogén-oxid (N2O) alkotja, amely 2 rész nitrogénből és egy rész oxigénből áll. Ez a vegyület sűrítő lökettel kb. 572 Farenheitre (300 °C) hevítve lebomlik, ezáltal pedig extra oxigént szabadít fel. Ezt az előnyös tulajdonságát használják ki a nitro rendszerek: nem csak maga az oxigén hozza létre a plusz erőt, hanem az a képessége is, hogy segítségével a motor több üzemanyagot tud elégetni, ezáltal pedig nagyobb hengernyomás jön létre. Innen származik a többlet erő legnagyobb része.

A nyomás alatt tartott dinitrogén-oxidot a motorba fecskendezve, az folyadékból gáz halmazállapotúvá alakul (felforr). Ez a forrás lecsökkenti a nitro hőmérsékletét -0,127 F-re (17,91 °C). Ennek a "hűtő hatásnak" az eredményeként jelentősen lecsökken a beömlő üzemanyag hőmérséklete is, kb. 60-75F-el (15,5-23,8 °C). Ez szintén segít a plusz erő létrehozásában.

Ezek mellett a sűrítő erő hatására felszabaduló nitrogén is fontos szerepet játszik: a nitrogén tompítja vagy gyengíti a megnövekedett hengernyomást, amely elősegíti az égési folyamat kontrollálását.

A dinitrogén-oxidot teljesítménynövelésre először a II. világháború során használták, ekkor a vadászrepülők motorját pörgették fel vele. Mivel a technikát a hadiiparban fejlesztették ki, sokáig féltve őrzött titok volt, még a létezéséről sem sokan tudtak egészen a 70-es évek végéig. Ekkor néhány autókkal foglalkozó szakember és autóversenyző felfedezte a nitróban rejlő fantasztikus lehetőségeket, aminek eredményeképpen a 90-es évekre a nitro az Egyesült Államok utcai gyorsulási versenyeinek elmaradhatatlan eszköze lett.

A dinitrogén-oxid által megbikázott rendszerek a hatékonysága abban rejlik, hogy a motorban megnövelik az oxigén és az üzemanyag áramlását: ahhoz hasonlíthatók, mintha kompresszort vagy turbófeltöltőt használnánk. A jelenleg létező teljesítmény-növelő termékek között kevés olyan hatékony van, amely egyáltalán összevethető e rendszerek által nyújtott drámai erőnövekedéssel. További előnyük más teljesítménynövelő tuningokkal szemben, hogy míg azok folyamatos többletterhelésnek teszik ki a motort, a nitrót csak akkor használjuk, amikor szükség van rá: amíg nem nyomjuk meg a kis piros gombot, autónkat fogyasztás és teljesítmény szempontjából is a hagyományos paraméterekkel hajthatjuk. De ha bekapcsoljuk… sok alkalmazás esetében a várható növekedés 1/4 mérföldenként 1-3 teljes másodperc, sebességben 10-15 mérföld (16-24 km/h). A végső eredményt persze befolyásolja a motor mérete, az abroncsok, a befecskendezés, a sebesség fokozatok, stb.

Motorunk paramétereitől függ az is, hogy mekkora többletet nyújtó nitro rendszer építhető be autónkba. A lényeg, hogy a megfelelő készletet válasszuk ki az adott alkalmazáshoz, például a 4 hengeres motorokhoz általában hozzáadható további 40-60 lóerő, a 6 hengeresek nagyszerűen működnek 75-100 plusz lóerővel, a kis hengerblokkos V8-asok általában elbírnak plusz 140 lóerőt, a nagy hengerblokkos V8-asok elbírhatnak plusz 125-200 lóerőt is.

Hazánkban nitro-rendszerek szakszerű beszerelésével - tudomásunk szerint - jelenleg egyetlen cég, a NITROSYSTEM Kft. foglalkozik. Folyamatos fejlesztéseikkel az egyszerűbb használhatóságra és a még nagyobb biztonságra törekszenek. Kínálatukban kétféle rendszer szerepel, a hagyományos és a computer vezérlésű nitrós szett.

A hagyományos rendszernél az autóban valahol el van helyezve egy kapcsoló, amely bekapcsolásával a nitro-rendszer működésre kész, azonban még nincs nitrózás. A fojtószelepnél van egy, annak teljes nyitását érzékelõ mikrokapcsoló. Amint ez a kapcsoló jelet ad (padlógáznál) aktiválódik a rendszer és megindul a nitrózás. Ennél a hagyományos verziónál vigyázni kell, hogy túl alacsony fordulaton (2500 RPM alatt) ne aktíváljuk a rendszert, valamint leszabályozásig sem szabad nyomni a gázt, mivel ezek a motor károsodásához vezethetnek.

A computeres szett minderre figyel helyettünk: itt programból beállítható az aktiválási és a leszabályozási fordulatszám. Mialatt tart a nitrózás, a computer folyamatosan figyeli az oxigén szenzor jeleit, és ha a hengerben nem tökéletes az égés azonnal szabályozza a nitro mennyiségét, így tökéletes védelmet biztosít a motornak.

A száguldásnak csak palackunk űrtartalma szabhat határt, és persze az hogy meddig hagyjuk bekapcsolva a rendszert. Viszonyításképp a 2000 ccm hengerűrtartalmú motorokra szerelt nitró-rendszer töltése általában 20-30 teljes, 1/4 mérföldes gyorsítási menetre elegendő. A kiürült palackok ezután természetesen újratölthetők.

Amennyiben érdeklődsz a nitrós alkalmazások iránt, érdemes ellátogatnod a NITROSYSTEM weboldalára, ahol mindenre kiterjedően olvashatsz ezekről.


Ide tartozik ez is,
a Dinitrogén-oxid, amelyet az orvostudomány anesztéziához, az élelmiszer ipar tejszínhab-hajtógázként, míg az autótuningolók motorok teljesítményének növeléséhez használnak...

A dinitrogén-oxid (N2O) egy színtelen, nem gyúlékony gáz, melynek kellemes édeskés íze és szaga van. A sebészeteben és a fogászatban anesztetikus és analgetikus hatását használják. Euforizáló hatása miatt kéjgáznak, vagy nevetőgáznak is nevezik. A belsőégésű motorok üzemanyagához keverve nagyban növeli a motorok teljesítményét oxidáló hatása miatt, ami fokozza az égést. A Föld légkörében jelenlévő dinitrogén-oxid gáznak üvegházhatása van, tehát növeli a globális felmelegedést. A köznyelvben és a számítógépes játekokban a dinitrogén-oxid-ot egyszerűen "nitró"-nak nevezik. Könnyen csepfolyósítható gáz. Oldhatósága vízben és alkoholban jó. Oldódik tömény kénsavban is.

A VIII. Magyar Gyógyszerkönyvben Dinitrogenii oxidum néven hivatalos.


Kémiai tulajdonságai
Önmagában nem gyúlékony, de az égést táplálja. Ennek az az oka, hogy könnyen ad át oxigént. A parázsló fapálcát lángra lobbantja. A dinitrogén-oxid hidrogénnel keverve viszont meggyújtható, meggyújtásakor robban. A reakció során víz és nitrogén keletkezik.


Az ammónia és a dinitrogén-oxid keveréke meggyújtva szintén robban.



Élettani hatása
Az égést táplálja, de a légzést nem, mivel a szervezet nem képes felbontani. Kisebb mennyiségben belélegezve nevetést, mámort, nagyobb mennyiségben érzéstelenítő és narkotikus hatású. (Innen a kéjgáz név.)


Előálíltása
Ammónium-nitrát óvatos hevítésével állítják elő. Ha a kőmérséklet 250 °C fölé emelkedik, a reakció robbanásba mehet át.



Felhasználása
Felhasználják oxigénnel keverve altatógáznak, foghúzások alkalmával érzéstelenítésre. A méhészetben a kaptárak felnyitásakor a méhek elaltatására használják, ekkor ammónium-nitrát tartalmú tabletták hevítésével nyerik.



DURVA!!!
Bepakolom a tejszínhab-palackot a gépbe...
:-DDD

" Ez természetesen csak poén!!! " :-)))
147Smz19-02-2008 08:07:07 // 616
E85-öt tankolt már valaki TS motorba? Esetleg kipróbáltátok már a Hunflex nevű terméket?
Ferke03-02-2008 14:57:14 // 615
Persze, hogy csökkenne. Ismerek egy gázos boxit....tényleg gázos..:)) nem a boxinak való ez.
BMW forever!!!!!!!!03-02-2008 14:55:53 // 614
Saját tapasztalat:többet eszik,nem megy annyira!Még egyszer mondom,saját tapasztalat,biztos lesz aki az ellenkezőjét mondja.
Tom1231-01-2008 23:30:52 // 613
Nem fért be a tűzhely? :-)
Tom1231-01-2008 23:29:41 // 612
Akkor jöhet az új generáció! :-)
iAntenna13-10-2007 21:46:24 // 611
semmi semmi... már le is beszéltem magam róla! :D
iAntenna13-10-2007 21:15:03 // 610
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata a gázüzemmel boxer motorban? Azon gondolkodtam hogy beszereltetem. Mi változna a kocsiban? Mármint teljesítmény ilyesmi csökkenne?
Grando03-09-2007 20:03:08 // 609
Whiteskull29-08-2007 23:12:03 // 608
Sőt! Egész finom! :)))
Tom1229-08-2007 23:10:36 // 607
Az se rossz...:-)
Tom1229-08-2007 23:08:45 // 606
...vagy Leonardo da Vinci.:-)
csocsi29-08-2007 23:07:39 // 605
Ne keverj össze magaddal :)))
csocsi29-08-2007 23:07:22 // 604
Abban biztos vagyok, ezt már eljátszotta a hétvégén :))
Whiteskull29-08-2007 23:06:51 // 603
Én inkább egy kis Villányi Zweigeltre szavazok 2004-ből. :)))))))))))
Tom1229-08-2007 23:05:24 // 602
Most, hogy mondod...:-)))
Tom1229-08-2007 23:04:09 // 601
Gázolajat, vagy benzint? :-))
falcokc29-08-2007 22:59:07 // 600
akkor most vegyétek úgy, hogy nem kell elköszönni :)))))

csáááááá!
falcokc29-08-2007 22:57:32 // 599
így má nem is érdekes :)))

de azért jó :-))))
GEORGE29-08-2007 22:55:57 // 598
A végén kiderül, hogy a húsvéti nyuszi volt :-))))
Whiteskull29-08-2007 22:54:39 // 597
Inkább igyunk egy pohárkával! :))))
GEORGE29-08-2007 22:54:13 // 596
Miért ne!?! ha úgy tartja kedvetek traktorozzátok nyugodtan :-)))
Tom1229-08-2007 22:53:50 // 595
Nem Nicola, Nicolaus - tehát az Otto motort a Mikulás hozta Finnországból...:-))
...na, jó, hagyjuk...:-)
falcokc29-08-2007 22:53:23 // 594
látom felébredtél mert azt hitted alszok :)))
Whiteskull29-08-2007 22:52:34 // 593
Többször nem köszönünk el tőle. :)))
csocsi29-08-2007 22:51:45 // 592
Vaze neked már aludni kéne :))
Whiteskull29-08-2007 22:50:16 // 591
Nem 147-es volt, és még csak nem is alfa. :))))
Én is elismerem mindkettőt üzemanyagként. De nekem bármilyen hihetetlen nem számít sem a gazdaságosság, sem a teljesítmény. Ezek alapján biztosan meggyőzött volna. :))))
falcokc29-08-2007 22:50:16 // 590
akkor ezentúl én sem trakizhatom le :)))))))
GEORGE29-08-2007 22:48:01 // 589
Akkor megértem, hogy továbbra is benzinpárti maradsz, bár az a 147-es messze nem ilyen paraméterekkel bírt mint ez a 2,4 -es .-)
Én mind kettőt elismerem mint autó üzemanyag .-)
Whiteskull29-08-2007 22:45:33 // 588
Igen használtam hasonlót. M-jet-et nem. Nem győzött meg. :))))))))

De látom túllőttem ezzel a traktorozással a célon, és innentől fogva megigérem neked, hogy feléd célozva ezt sose fogom leírni.
GEORGE29-08-2007 22:43:11 // 587
Én téged megtériteni???
Dehogy.
Olyan autót veszel magadnak amilyent csak akarsz.
De mivel te az öreg Alfákat szereted, abból csak benzinesek vannak döntő többséggel, mert abban az időben még nem voltak elterjedve a dieselek és nem is voltak olyan jók mint mostanában.

itt jegyeznéám meg, hogy sose húztalak vele, hogy milyen autód van. Mindig elismerően szóltam róluk mert mind kettő tetszik is, amai napig.
Whiteskull29-08-2007 22:42:02 // 586
Oké, igazad van. :)))

De végül is Nikola Ottonak pont annyi köze van a mostani benzinmotorok nagy zöméhez, mint ennek a Cesare Bortonenak a cikkben említett motorhoz. :))))
GEORGE29-08-2007 22:40:04 // 585
Egyébként azon kivül, hogy direkt húzol a traktorral, használtál már ilyen M-jet-et???
Tudod te, hogy ( amit poénból fikázól mert azthiszed felhúzol vele ), hogy az milyen nap mint nap használni??
Mert ha nincs róla sejtésed sem akkor szerintem illetlenség lehúzni így az M-jet-et, és traktorozni őket.....
Tom1229-08-2007 22:39:55 // 584
Kösz a felvilágosítást, de én most erről az új cuccról beszéltem. Biztos van közük a franciáknak is, de erről lemaradtak... Volt már ilyen, ha jól emlékszem a televíziónál is /most tökéletesen nincs kedvem utánakeresgélni/ hasonló volt a helyzet, ott meg az oroszok "késtek el" nagy dobra verni...
Nekem csak a Cesare Bortone hangzott olaszosnak, ezért bátorkodtam megemlíteni, de lehet, hogy román volt, vagy pakisztán a csóka...:-))
Whiteskull29-08-2007 22:39:02 // 583
Viszont látom te meg akarsz téríteni. :))))))))
GEORGE29-08-2007 22:36:44 // 582
Nem kell hogy megtéritsél.
Továbbra is szeretem a benzines autókat!
De majd ha olyan paraméterekkel fognak bírni mint a mostani m-jet-em akkor majd benzinessel fogok járni.....
Olvastam több írást is a benzines motorok fejlesztéséről.
Mindben a kisköbcentis motorokra aggatnak turbot, hogy valahogy a fogyasztást kordában tudják tartani, mig a városban kocogsz nem megy a turbo ha gyorsabban akarsz menni akkor működik a turbo. Így vegyesfogyasztásban nem fog olyan sokat enni.....de mivel csodát nem tudnak művelni így ezek a kis turbós benzinesek nem lesznek valami nagy "durranások"
A golf 1,4 T tesztelték már a TotalCarban és abszolut nem voltak megelégedve az általa nyutottakkal......
csocsi29-08-2007 22:33:10 // 581
Mindegy egyenlőre várakozó állásponton vagyok.
Whiteskull29-08-2007 22:31:58 // 580
Na nem ilyen hosszú időre gondoltam. :))))))
Whiteskull29-08-2007 22:31:32 // 579
Félre ne érts! Nem akarlak meggyőzni. Maradj nyugodtan a trakinál. :)))))))))))
csocsi29-08-2007 22:30:26 // 578
Mire tudok cserélni már lehet, hogy aranykor lesz.
GEORGE29-08-2007 22:29:51 // 577
Várjunk avval :-)))
Az 1,4 T-től meg az 1,6 T-től nem fogok elájulni :-))
Whiteskull29-08-2007 22:27:57 // 576
"Most jön a benzines motorok aranykora. :))))"
Whiteskull29-08-2007 22:27:28 // 575
Ilyen állapotban ez szinte természetes. :))))))
GEORGE29-08-2007 22:26:45 // 574
Na az éjjel csak kihagytad a "az"-t?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.