Forum >> Erőforrás alternativák
Benőke08-04-2010 15:54:11 // 667
Illetve a benzint is termelte? Akkor hamarbb megérül :D
cac08-04-2010 15:48:30 // 666
A vita nem az érvek és ellenérvek logikus ütköztetése? Szerintem amíg kulturált körülmények között megy a dolog, addig nincs vele gond. :)
Ha másfél évig használtál gázt, akkor tudod, hogy alapban benzinnel történik a gyújtás, majd ha az automatika úgy érzi jónak (általában az első 2000-es fordulatnál), akkor átvált lpg-re. Vannak direkt lpg-s rendszerekhez szánt motorolajok, valamint néha nem árt menni egy kicsit benyával.
Én 4 éve hajtom ezt az alfát gázzal, azóta csak nőtt a kompresszióm. :)
Ha másfél évig használtál gázt, akkor tudod, hogy alapban benzinnel történik a gyújtás, majd ha az automatika úgy érzi jónak (általában az első 2000-es fordulatnál), akkor átvált lpg-re. Vannak direkt lpg-s rendszerekhez szánt motorolajok, valamint néha nem árt menni egy kicsit benyával.
Én 4 éve hajtom ezt az alfát gázzal, azóta csak nőtt a kompresszióm. :)
Föckös08-04-2010 15:43:13 // 665
No ne vitázzzunk ez fórum vagy mi:-)
nekem bejön az etanol, ha szét fogja bszni a csöveket, akkor lecserélem (jelzem NEM fogja), és még mindig olcsóbban jövök ki, mint gázzal.
nekem nem erőtlenebb, mint az lpg, viszont az e85ben van 15% benzin, ez ad némi kenést is.
a gáz tökszáraz.
jópár évig használtam gázt.
nekem bejön az etanol, ha szét fogja bszni a csöveket, akkor lecserélem (jelzem NEM fogja), és még mindig olcsóbban jövök ki, mint gázzal.
nekem nem erőtlenebb, mint az lpg, viszont az e85ben van 15% benzin, ez ad némi kenést is.
a gáz tökszáraz.
jópár évig használtam gázt.
cac08-04-2010 15:42:22 // 664
Pesten konkrétan 50-ért berakják papírok nélkül. Abban nem vagyok biztos, hogy ebben a tartály is benne van e. De, ha nincs akkor is max 80.
Nekem nem pótkeréktartályom van, hanem szép nagy 82 littyós. Leharmadolta a csomagtartóm, de így van pótkerekem, és rohadt sokat tudok menni egy tankkal.
Nekem nem pótkeréktartályom van, hanem szép nagy 82 littyós. Leharmadolta a csomagtartóm, de így van pótkerekem, és rohadt sokat tudok menni egy tankkal.
TDI7508-04-2010 15:16:19 // 663
Én másfél éve használok etanol benya keveréket, és még nem cseréltem szűrőt, És a gyári üzemanyagcsöveimet sem ette meg az etanol. Ka lett volna valami akkor azért ezen idő alatt már kellett volna jelentkeznie. Igaz nem tisztán töltöttem bele az etanolt, de azért másfél év az mégis csak sok idő, és ezalatt már kellett volna jelentkeznie valami gebasznak. Fele fele arányban viszont a kis boxi nekem kiforogja a 6000-et és nincs vele semmi gondja. Tisztán valszeg nekem sem lenne vele ennyire jó a tapasztalatom, de éppen ezért találták ki azt a kis elektromos kütyüt, ami módosítja a befecskendezési tulajdonságokat. Ezenkívül ki tudja hogy mit kevernek a benzinbe amit a kúton veszel.
Már vagy jó 8 éve minden benyakutas számlán fel van tüntetve hogy az általuk eladott üzemanyag 5-15%-ban tartalmaz bioetanolt. Tehát hiába nem akarsz etanolt tölteni a kocsidba akkor is megteszed sajnos minden egyes tankolásnál...
Már vagy jó 8 éve minden benyakutas számlán fel van tüntetve hogy az általuk eladott üzemanyag 5-15%-ban tartalmaz bioetanolt. Tehát hiába nem akarsz etanolt tölteni a kocsidba akkor is megteszed sajnos minden egyes tankolásnál...
Benőke08-04-2010 15:09:35 // 662
Nem nagyon akarok ide belekontárkodni az eszmefutattásokba de egy két apróság idekívánkozik. Gázos átalakítás nincsen meg 40-60k ból az inkább 200-300k. Hiába sokkal olcsóbb a gáz a megtérülés nem hiszem hogy ilyen gyorsan megvan (bár a mostani benzinárak melett már sokkal hamarabb mint annó 270 környéki benyánál), az pedig megint egy másik dolog hogy egyszerre ennyit kiadni megintcsak sokkal fájóbb, pláne ha az autó értéke is kábé ennyi :D. A Harmadik probléma ami állandó probléma a tankolási probléma, kevés helyen lehet tankolni. E85 nél is probléma volt de az utóbbi hónapokban elszaporodott mint a gomba. Gázos autónál még a pótkerék is eltünik, ami egy defekt alkalmával kemény szívás lehet, vagy a csomagtartó mérete csökken drasztikusan. Tudom van aki telenyomja hangszórókkal, viszont nem mindenkinek hangszórótartó, hanem funkciónak megfelelően használná... Ettől függetlenül a gáz is jó alternatíva, hosszabb távon jobb de nem minden esetben ez a jobb választás....
cac08-04-2010 14:44:34 // 661
Nem csak a motorról van szó, hanem az útig, ami a motorig vezet.
Az lpg a saját körén jut el odáig, ami kifejezetten gázra van kitalálva. Az E85 az üzemanyagrendszeren keresztül ami kifejezetten nem E85-re, hanem benzinre van kitalálva.
Az etanol szétbasz mindent az injektorokig (miközben a gáz még csak itt lép be). Leold mindent az üzemanyag rendszer belsejéből. Azt ugye elfelejtetted mondani, hogy 1-2 nap után rögtön benyaszűrő csere, majd 500km után ismét.
Egy új, max 2-3 éves kocsinál még nem is okoz akkora galibát, de egy idősebb autónál már olyan lerakódások vannak az üzemanyag rendszerben, hogy azokat feloldva előreláthatatlan következmények lesznek.
Az E85 összehasonlíthatatlanul erőtlenebb, mint az lpg, de drágább. Továbbá 4000-es fordulat fölött bizonyítottan tovább veszít az erejéből, az alfa pedig akkor indul be.
Igazából műszakilag és gazdaságilag nem begyere, de nézzük az általad felhozott egyéb ellenérveket:
Mélygarázs: egyedül kis hazánkban van ilyen faszság. Én ezt úgy oldom meg, hogy nem foglalkozom vele. Egyrészt felénk csak egy mélygarázs van. Másrészt mit gondolsz mit csinálnak veled? Pesten, parázós embereknek valóban problémát okozhat.
Vizsga: csak kpm vizsgán vehet részt egy lpgs kocsi. Tehát egy kpm-es vizsgáztatóhoz kell vinned, nem egy simához. Ennyi.
Egyébként nem szabad papíroztatni! Legszívesebben én is feketén gázolnék, mert akkor a fenti mondvacsinált problémáktól is megkímélném magam, bár -mint említettem- nekem sosem volt gondom egyikből sem.
Hidd el, én kipróbáltam mindhármat, nem pedig annyi a tapasztalatom, mint Neked ("először gázt akartam az autóba szereltetni, mégsem tettem meg."). Továbbá a mi kis klikkünk eléggé rá van állva az alternatív megoldásokra, és rengeteg véleményt van szerencsém megismerni, és ezek végeredménye mind az, hogy felejtős a bioetanol.
Egyébként, ha 20% a fogyasztástöbblet, akkor ezen árak alapján:
328 (benzin) > 232 (e85) > 169 (lpg)
kb 278 forintra jön ki 1 littyó benyának megfelelő e85. Persze, ha 100%-ban tankolod. Erre rámegy még az átalakítás ára és egyéb kiadások. Biztos van olyan lekocsikázott km, ami alatt bejön, de az is tuti, hogy ez gázzal sokkal kevesebb lesz. ;)
Az lpg a saját körén jut el odáig, ami kifejezetten gázra van kitalálva. Az E85 az üzemanyagrendszeren keresztül ami kifejezetten nem E85-re, hanem benzinre van kitalálva.
Az etanol szétbasz mindent az injektorokig (miközben a gáz még csak itt lép be). Leold mindent az üzemanyag rendszer belsejéből. Azt ugye elfelejtetted mondani, hogy 1-2 nap után rögtön benyaszűrő csere, majd 500km után ismét.
Egy új, max 2-3 éves kocsinál még nem is okoz akkora galibát, de egy idősebb autónál már olyan lerakódások vannak az üzemanyag rendszerben, hogy azokat feloldva előreláthatatlan következmények lesznek.
Az E85 összehasonlíthatatlanul erőtlenebb, mint az lpg, de drágább. Továbbá 4000-es fordulat fölött bizonyítottan tovább veszít az erejéből, az alfa pedig akkor indul be.
Igazából műszakilag és gazdaságilag nem begyere, de nézzük az általad felhozott egyéb ellenérveket:
Mélygarázs: egyedül kis hazánkban van ilyen faszság. Én ezt úgy oldom meg, hogy nem foglalkozom vele. Egyrészt felénk csak egy mélygarázs van. Másrészt mit gondolsz mit csinálnak veled? Pesten, parázós embereknek valóban problémát okozhat.
Vizsga: csak kpm vizsgán vehet részt egy lpgs kocsi. Tehát egy kpm-es vizsgáztatóhoz kell vinned, nem egy simához. Ennyi.
Egyébként nem szabad papíroztatni! Legszívesebben én is feketén gázolnék, mert akkor a fenti mondvacsinált problémáktól is megkímélném magam, bár -mint említettem- nekem sosem volt gondom egyikből sem.
Hidd el, én kipróbáltam mindhármat, nem pedig annyi a tapasztalatom, mint Neked ("először gázt akartam az autóba szereltetni, mégsem tettem meg."). Továbbá a mi kis klikkünk eléggé rá van állva az alternatív megoldásokra, és rengeteg véleményt van szerencsém megismerni, és ezek végeredménye mind az, hogy felejtős a bioetanol.
Egyébként, ha 20% a fogyasztástöbblet, akkor ezen árak alapján:
328 (benzin) > 232 (e85) > 169 (lpg)
kb 278 forintra jön ki 1 littyó benyának megfelelő e85. Persze, ha 100%-ban tankolod. Erre rámegy még az átalakítás ára és egyéb kiadások. Biztos van olyan lekocsikázott km, ami alatt bejön, de az is tuti, hogy ez gázzal sokkal kevesebb lesz. ;)
TDI7508-04-2010 13:19:29 // 660
Nyálcsorgatva várom az infókat. Lehet egyszer egy hétvégén össze kéne futnunk valahol a városban, mert szívesen megvizslantanám, hogy hogyan is néz ki egy ilyen cuccos. Bekötések stb. Vajon a jetronicra is rá lehet faragni?
Föckös08-04-2010 12:45:50 // 659
hja és megy mint a távirat, fogyasztás 20% körüli plusz. (nem tettem tojást a pedál alá...)
de majd lesznek részletes infók is:-)
de majd lesznek részletes infók is:-)
Föckös08-04-2010 12:43:43 // 658
no én nem tudom...
:-)
Amórésoknak van 10% kedvezmény, csak szólni kell!
másik kérdés a beszerelés.
én magam szereltem be vállava ezzel az esetleges felelősséget, illetve azt, h magam hangolom be majd finomra, élőadatok logolása és elemzése után.
műhelyben beszerelve, és egy esetleges fékpados telj. mérés segítségével ez könnyebb lett volna, de smucig vagyok:-) (meg nem akarok 15-20 ropit olyanért fizetni, amit én is be tudok kötni, kandós végzettséggel.)
:-)
Amórésoknak van 10% kedvezmény, csak szólni kell!
másik kérdés a beszerelés.
én magam szereltem be vállava ezzel az esetleges felelősséget, illetve azt, h magam hangolom be majd finomra, élőadatok logolása és elemzése után.
műhelyben beszerelve, és egy esetleges fékpados telj. mérés segítségével ez könnyebb lett volna, de smucig vagyok:-) (meg nem akarok 15-20 ropit olyanért fizetni, amit én is be tudok kötni, kandós végzettséggel.)
Fairlane08-04-2010 10:15:54 // 657
Akkor te natúr E85-el jársz?
A benyához képest így mennyi a fogyasztásod? Van érezhető változás a menetteljesítményben?
Ha jól számolgattam, olyan 20.000 Km alatt hozza be a cucc és a beszerelés árát?
A benyához képest így mennyi a fogyasztásod? Van érezhető változás a menetteljesítményben?
Ha jól számolgattam, olyan 20.000 Km alatt hozza be a cucc és a beszerelés árát?
Föckös08-04-2010 09:20:10 // 656
na ez pl gagyi tákolmány, pótméter? pfff
és valaki ül a jobb egyben és álandóan csavargatja a pótmétert (kb fél percenként), hogy frankó legyen?
olyan átalakítót kell venni, ami gyors, reagál, lambda jelet módosít ha kell, és folyamatosan változtatja a nyitási időt.
na egy ilyen pótméteres kütyü erre nem alkalmas
és valaki ül a jobb egyben és álandóan csavargatja a pótmétert (kb fél percenként), hogy frankó legyen?
olyan átalakítót kell venni, ami gyors, reagál, lambda jelet módosít ha kell, és folyamatosan változtatja a nyitási időt.
na egy ilyen pótméteres kütyü erre nem alkalmas
Föckös08-04-2010 09:12:07 // 655
én meg rábeszéllek! nekem bent van az átalakító elektronika, nem bohóckodás, elég komoly, nagyon szépen hozzá lehet hangolni az autóhoz.(e85power a neve)
igaz nem olyan olcsó mint a gáz.
tapasztalatból mondom:
ha a gáz nem káros a motornak, akkor az e85 sem.
tapasztalatból tudom, hogy a gázüzemhez szigorított vizsga kell, átalakítás kell, és nem nagyon nyúlhatsz bele a motorba, h a van valami.mélygarázs meg még ezer hely felejtő.
e85nél legrosszabb esetben 15perc alatt kiszereled az elektronikát, ha el akarod adni az autót.
lehet, hogy nem versenyképes, de én először gázt akartam az autóba szereltetni, mégsem tettem meg.
a motor élettartama?
gyerekek tegye fel a kezét, aki pontosan tudja, h mit tankol benzin szó alatt!
senki?
én is így gondoltam.
átalakító kell neki és annyi.
nem károsabb a motorra, mint a gázüzem.
igaz nem olyan olcsó mint a gáz.
tapasztalatból mondom:
ha a gáz nem káros a motornak, akkor az e85 sem.
tapasztalatból tudom, hogy a gázüzemhez szigorított vizsga kell, átalakítás kell, és nem nagyon nyúlhatsz bele a motorba, h a van valami.mélygarázs meg még ezer hely felejtő.
e85nél legrosszabb esetben 15perc alatt kiszereled az elektronikát, ha el akarod adni az autót.
lehet, hogy nem versenyképes, de én először gázt akartam az autóba szereltetni, mégsem tettem meg.
a motor élettartama?
gyerekek tegye fel a kezét, aki pontosan tudja, h mit tankol benzin szó alatt!
senki?
én is így gondoltam.
átalakító kell neki és annyi.
nem károsabb a motorra, mint a gázüzem.
cac31-03-2010 20:27:26 // 654
Én lebeszéllek az E85-ről. Az LPG-vel összehasonlítva egyáltalán nem versenyképes alternatíva.
Nekem eddig csak bajom volt vele, és van más ismerősöm is, aki a sohatöbbet szavakkal illette. :)
Nekem eddig csak bajom volt vele, és van más ismerősöm is, aki a sohatöbbet szavakkal illette. :)
Azzurro04-03-2010 09:26:41 // 653
Sok más helyen azt lehet róla olvasni, hogy a motor élettartalmát nem rövidíti meg.Sőt az ellenkezőjét teszi vele.:-)))Vagyis megnöveli. :-)))
Zsoltyr03-03-2010 23:33:55 // 652
hm... Akkor viszont meggondolandó lehet. Csakhát a motor élettartama... Merthogy alapvetően nem erre az üzemre készült.
Azzurro03-03-2010 23:30:26 // 651
A terjedése az biztosan egyre nagyobb lesz, hiszen már most is észre lehet venni hogy egyre több kút próbálja forgalomba helyezni.:-)))
Itt Kecskeméten már elég sok helyen lehet tankolni, ilyen löttyit. :-)))
Itt Kecskeméten már elég sok helyen lehet tankolni, ilyen löttyit. :-)))
Zsoltyr03-03-2010 23:27:15 // 650
Ez a lutri a dologban. Meg persze, hogy hol tudok egyáltalán bioetanolt tankolni? A másik, hogy mennyire fog elterjedni?
Azzurro03-03-2010 23:18:47 // 649
Átalakítóval már érdekesebb a dolog!!A kérdés az tényleg nem vágja gajra a motort???
Zsoltyr03-03-2010 23:09:46 // 648
Én a Vaterán találtam valami átalakító rendszert E85-höz. Kérdés, hogy tényleg így van-e, ahogy leírja, illetve hogy a konkrét modellben hogy viselkedik. Meg persze, hogy megéri-e? Úgy tudom, hogy tisztán bioetanollal erősebb lesz a gépezet...
Etanol átalakító
Etanol átalakító
Azzurro03-03-2010 22:54:42 // 647
Ha keverve használod akkor még jobban nincs értelme, mivel amennyivel többet kapsz az Etanolból, annyival többet meg is eszik.Felesbe az üzemanyag árad 275Ft-be áll meg kb.Így max 50Ft-t nyersz a dolgon, amit fogyasztásban el is buksz.:-(((
Sajnos akár hogyan számoltam, nem igen éri meg vele bohóckodni.Természetesen tisztán más a helyzet, de úgy is legalább 1-évet kell hozzá kocsikázni hogy megérje a dolog.:-((((
Nem tudom, de nekem nem igazán jött be, de még rajta vagyok a keverési arányon.:-)))
Sajnos akár hogyan számoltam, nem igen éri meg vele bohóckodni.Természetesen tisztán más a helyzet, de úgy is legalább 1-évet kell hozzá kocsikázni hogy megérje a dolog.:-((((
Nem tudom, de nekem nem igazán jött be, de még rajta vagyok a keverési arányon.:-)))
TSiga ( I am the TSIG)03-03-2010 19:18:01 // 646
Én gondolkozom az E85-ön, de csak is elektronikával. Úgy elvileg nem rángat. Én is be tudnám rakni, de inkább a szakikra bízom.
OFF
Tavasszal lábra tesszük az off XM V6-ot, ami utazóautó lesz, meg trélerezős vonóhorgos.
Abban biztos lesz elektronika az E85-höz.
ON
OFF
Tavasszal lábra tesszük az off XM V6-ot, ami utazóautó lesz, meg trélerezős vonóhorgos.
Abban biztos lesz elektronika az E85-höz.
ON
Kareszka198403-03-2010 19:09:25 // 645
Az én 147-esemben sekvenciális gázrendszer van. Még az olaszoknál rakták bele, így ebből kiindúlva szerintem nem kéne, hogy nagyobb gond legyen vele. Benzinen gyullad, majd miután a motor eléri a 60 fokot, automatikusan átvált gázüzemre. Ezt a váltást természetesen észre sem lehet venni, egyedül ha a gázvezérlő kijelzőjéje kukkantok és látom, hogy a zöld színü led világít. Erőben sem veszek észre különbséget. Tartály apótkerék helyén, 45 literes, tankolónyílás a benzintöltő melett egy fedél alatt azzal...egyedüli szépséghiba, hogy a gáztöltő nyílására nem fért rá a müanyag fedél, mivel akkor nemlehetett volna rácsukni az ezeket takaró ajtócskát. Így most egy összehajtogatott pzs van beletürve a nyílásba, amit minden eső után cserélek...node ez legyen a legkevesebb :)
TDI7503-03-2010 11:21:07 // 644
Nekem már vagy másfél éve ezt a koktélt kapja a gépezet, de semmi hiszti nincs vele.
Igaz az előgyuszit kicsit állítani kellett, de így egész tűrhető. Egyedül a hidegindítás nehezebb de csak mínuszban. Végülis nem mindegy hogy az ember 230 ért vagy 330 ért tankol. De azt se feledjük hogy a vasaink motorvezérlőti benzines üzemre programozták a gyárban.
Igaz az előgyuszit kicsit állítani kellett, de így egész tűrhető. Egyedül a hidegindítás nehezebb de csak mínuszban. Végülis nem mindegy hogy az ember 230 ért vagy 330 ért tankol. De azt se feledjük hogy a vasaink motorvezérlőti benzines üzemre programozták a gyárban.
Azzurro02-03-2010 23:00:11 // 643
Sikerül kipróbálnom a Bioetanol, és sajnos nem tudok semmi jót írni róla.:-(((Amennyivel olcsóbb annyival szarabb is.Felesbe tankoltam benzit és Etanolt, de még így is gyalázatosan viselkedett a vas.Szaggat, lusta stb..., Szóval szar.......
A hozzászólásokból is ki szűrtem nem igen használtok Bioetanolt, amin nem is csodálkozóm.:-(((
A hozzászólásokból is ki szűrtem nem igen használtok Bioetanolt, amin nem is csodálkozóm.:-(((
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)28-02-2010 15:13:27 // 642
A 155-ösben lapozz vissza ott irták.
Azzurro28-02-2010 15:11:35 // 641
Tankoltál már valaki E85-öt?Tapasztalatokat és hozzászólásokat várok!!
Szabeee10-07-2009 18:21:17 // 640
nah meg maga a beszerelés 70 000 Ft és 3 nap :)
Szabeee10-07-2009 18:19:37 // 639
üres palackkal??? háát ha jól számolom.... akkor úgy kb..... cca össze-vissza nem valami sokat :D
GTVili10-07-2009 18:14:56 // 638
Szép-szép....de ez még sajnos nem alternatíva a többi erőforrással szemben...;-D
Hány plusz lovat ad ez a cucc...? És meddig bírja a kocsi......;-DDD
Hány plusz lovat ad ez a cucc...? És meddig bírja a kocsi......;-DDD
Szabeee10-07-2009 18:09:32 // 637
Nitrosystem computer vezérelt nitrórendszer:
Üres palack, csőrendszer, vezetékek, mágnesszelepek, injektor fej, kapcsolók, fúvókák, nitró vezérlő computer.
Ára: AKCIÓ! 230.000 Ft / szett
most néztem a nitrosystem oldalán
Üres palack, csőrendszer, vezetékek, mágnesszelepek, injektor fej, kapcsolók, fúvókák, nitró vezérlő computer.
Ára: AKCIÓ! 230.000 Ft / szett
most néztem a nitrosystem oldalán
GTVili10-07-2009 18:04:25 // 636
Naszóval....szerintem mindegy hogy miből származik,az akkumulátor így-is úgy-is környezetszennyező.A másik,hogy senki nem fog használt Hybridet venni....mert tart a méregdrága akkucserétől......ki akarna megvenni egy használt autót úgy,hogy tudja mégegyszer ennyit ki kell fizetni az akksira.
Vagy.....vagy pedig a használt Hybridek ára lemegy a béka segge alá....
Vagy.....vagy pedig a használt Hybridek ára lemegy a béka segge alá....
GTVili10-07-2009 17:59:15 // 634
Teddy megelőztelek.....;-D
GTVili10-07-2009 17:55:39 // 633
Vagy Hybrid....? Ja igen...így a helyes....
GTVili10-07-2009 17:54:52 // 632
Nyomás ide a Hibryd témával....;-D
Tenkes30-05-2009 12:13:13 // 631
Ez az ár a tiedre vonatkozik!?az enyémbe 60.000.:( de jó lenne ha nekem is ennyi lenne:))
GTVili30-05-2009 12:07:52 // 630
A Hunflex Classic 29500ft......
GTVili30-05-2009 11:57:01 // 629
Mindenfélét hallani....aki használja,azt mondja hogy ez mind nem igaz....aki nem,az meg rémhíreket terjeszt.
Nekem is régóta motoszkál a gondolat.....ráadásul jól lement a HunFlex-kütyü ára is.
;-DDD
Nekem is régóta motoszkál a gondolat.....ráadásul jól lement a HunFlex-kütyü ára is.
;-DDD
Tenkes30-05-2009 11:50:22 // 628
Igen akivel eddig beszéltem és használja /100%/ is azt mondja, hogy úgy viselkedik az autó mintha a klíma be lenne kapcsolva ráadásul a hideg indítás egy kicsit nyögvenyelős!:)ja és még azt mondják, hogy megeszi a műanyag tankot és a benzincsövet is (de nem minden fajtát).Ezt a Hunflexes átalakítót én is be fogom szerezni!
GTVili30-05-2009 11:24:48 // 627
Elvileg átalakítás nélkül nem nagyon fog működni....legalábbis nem úgy,ahogy szeretnéd.
Tenkes30-05-2009 11:03:40 // 626
Sziasztok! Én tegnap tankoltam 70/30s arányban E85-t a 164 gépembe és konkrét változást nem vettem észre.A következő tankolásnál ki fogom próbálni a 50/50% arányt!
B-la 25-05-2009 00:48:16 // 625
Gondoltam meg töröm a csendet 1 hozzászólással... :-DDDD
Xixo15-08-2008 03:19:48 // 624
Jah, a lényeg: elsőre pozitív tapasztalatai voltak, azóta meg nem beszéltünk erről.
Xixo15-08-2008 03:18:51 // 623
Gabriel-t kérdezd, kb két hónapja rakatta be!!
B-la 14-08-2008 20:51:42 // 622
Nem tudom!
Talán 200E-nél kezdődnek az alap 1 palackos nem túl bonyolult szettek...
Viszont a jobbak már ennek a többszörösébe is kerülhet. :-(((
Talán 200E-nél kezdődnek az alap 1 palackos nem túl bonyolult szettek...
Viszont a jobbak már ennek a többszörösébe is kerülhet. :-(((
TDI7514-08-2008 20:40:39 // 621
Nem hangzik rosszul a dolog. Én próbáltam boxerban az E85-öt, de csak fele fele keverési aránnyal volt elfogadható az eredmény. A hideg indítás kicsit nyögvenyelős, de ha már benelegedett a cucc, akkor szinte semmitsem venni észre. Ézt a ketyerét még nem próbáltam, mivel nincs rá lovém.
Tom55513-08-2008 10:46:25 // 620
Nem rossz.. Mennyi most egy szett?
Lesz valami alfás kedvezmény? :))
Lesz valami alfás kedvezmény? :))
B-la 06-08-2008 00:27:09 // 619
Nitro
Természetesen, kizárólag csak alternatívaként...
A teljesítménynövelés leghírhedtebb és talán legtöbbet vitatott formáját a nitro rendszerek beépítése terén találjuk meg. Az Egyesült Államokban már évtizedek óta az utcai gyorsulási versenyek nélkülözhetetlen kellékének számító rendszerek immáron itthon is nagy népszerűségnek örvendenek az adrenalinra éhes fiatalok körében.
A nitro rendszerek lelkét a normál hőmérsékleten folyékony dinitrogén-oxid (N2O) alkotja, amely 2 rész nitrogénből és egy rész oxigénből áll. Ez a vegyület sűrítő lökettel kb. 572 Farenheitre (300 °C) hevítve lebomlik, ezáltal pedig extra oxigént szabadít fel. Ezt az előnyös tulajdonságát használják ki a nitro rendszerek: nem csak maga az oxigén hozza létre a plusz erőt, hanem az a képessége is, hogy segítségével a motor több üzemanyagot tud elégetni, ezáltal pedig nagyobb hengernyomás jön létre. Innen származik a többlet erő legnagyobb része.
A nyomás alatt tartott dinitrogén-oxidot a motorba fecskendezve, az folyadékból gáz halmazállapotúvá alakul (felforr). Ez a forrás lecsökkenti a nitro hőmérsékletét -0,127 F-re (17,91 °C). Ennek a "hűtő hatásnak" az eredményeként jelentősen lecsökken a beömlő üzemanyag hőmérséklete is, kb. 60-75F-el (15,5-23,8 °C). Ez szintén segít a plusz erő létrehozásában.
Ezek mellett a sűrítő erő hatására felszabaduló nitrogén is fontos szerepet játszik: a nitrogén tompítja vagy gyengíti a megnövekedett hengernyomást, amely elősegíti az égési folyamat kontrollálását.
A dinitrogén-oxidot teljesítménynövelésre először a II. világháború során használták, ekkor a vadászrepülők motorját pörgették fel vele. Mivel a technikát a hadiiparban fejlesztették ki, sokáig féltve őrzött titok volt, még a létezéséről sem sokan tudtak egészen a 70-es évek végéig. Ekkor néhány autókkal foglalkozó szakember és autóversenyző felfedezte a nitróban rejlő fantasztikus lehetőségeket, aminek eredményeképpen a 90-es évekre a nitro az Egyesült Államok utcai gyorsulási versenyeinek elmaradhatatlan eszköze lett.
A dinitrogén-oxid által megbikázott rendszerek a hatékonysága abban rejlik, hogy a motorban megnövelik az oxigén és az üzemanyag áramlását: ahhoz hasonlíthatók, mintha kompresszort vagy turbófeltöltőt használnánk. A jelenleg létező teljesítmény-növelő termékek között kevés olyan hatékony van, amely egyáltalán összevethető e rendszerek által nyújtott drámai erőnövekedéssel. További előnyük más teljesítménynövelő tuningokkal szemben, hogy míg azok folyamatos többletterhelésnek teszik ki a motort, a nitrót csak akkor használjuk, amikor szükség van rá: amíg nem nyomjuk meg a kis piros gombot, autónkat fogyasztás és teljesítmény szempontjából is a hagyományos paraméterekkel hajthatjuk. De ha bekapcsoljuk… sok alkalmazás esetében a várható növekedés 1/4 mérföldenként 1-3 teljes másodperc, sebességben 10-15 mérföld (16-24 km/h). A végső eredményt persze befolyásolja a motor mérete, az abroncsok, a befecskendezés, a sebesség fokozatok, stb.
Motorunk paramétereitől függ az is, hogy mekkora többletet nyújtó nitro rendszer építhető be autónkba. A lényeg, hogy a megfelelő készletet válasszuk ki az adott alkalmazáshoz, például a 4 hengeres motorokhoz általában hozzáadható további 40-60 lóerő, a 6 hengeresek nagyszerűen működnek 75-100 plusz lóerővel, a kis hengerblokkos V8-asok általában elbírnak plusz 140 lóerőt, a nagy hengerblokkos V8-asok elbírhatnak plusz 125-200 lóerőt is.
Hazánkban nitro-rendszerek szakszerű beszerelésével - tudomásunk szerint - jelenleg egyetlen cég, a NITROSYSTEM Kft. foglalkozik. Folyamatos fejlesztéseikkel az egyszerűbb használhatóságra és a még nagyobb biztonságra törekszenek. Kínálatukban kétféle rendszer szerepel, a hagyományos és a computer vezérlésű nitrós szett.
A hagyományos rendszernél az autóban valahol el van helyezve egy kapcsoló, amely bekapcsolásával a nitro-rendszer működésre kész, azonban még nincs nitrózás. A fojtószelepnél van egy, annak teljes nyitását érzékelõ mikrokapcsoló. Amint ez a kapcsoló jelet ad (padlógáznál) aktiválódik a rendszer és megindul a nitrózás. Ennél a hagyományos verziónál vigyázni kell, hogy túl alacsony fordulaton (2500 RPM alatt) ne aktíváljuk a rendszert, valamint leszabályozásig sem szabad nyomni a gázt, mivel ezek a motor károsodásához vezethetnek.
A computeres szett minderre figyel helyettünk: itt programból beállítható az aktiválási és a leszabályozási fordulatszám. Mialatt tart a nitrózás, a computer folyamatosan figyeli az oxigén szenzor jeleit, és ha a hengerben nem tökéletes az égés azonnal szabályozza a nitro mennyiségét, így tökéletes védelmet biztosít a motornak.
A száguldásnak csak palackunk űrtartalma szabhat határt, és persze az hogy meddig hagyjuk bekapcsolva a rendszert. Viszonyításképp a 2000 ccm hengerűrtartalmú motorokra szerelt nitró-rendszer töltése általában 20-30 teljes, 1/4 mérföldes gyorsítási menetre elegendő. A kiürült palackok ezután természetesen újratölthetők.
Amennyiben érdeklődsz a nitrós alkalmazások iránt, érdemes ellátogatnod a NITROSYSTEM weboldalára, ahol mindenre kiterjedően olvashatsz ezekről.
Ide tartozik ez is,
a Dinitrogén-oxid, amelyet az orvostudomány anesztéziához, az élelmiszer ipar tejszínhab-hajtógázként, míg az autótuningolók motorok teljesítményének növeléséhez használnak...
A dinitrogén-oxid (N2O) egy színtelen, nem gyúlékony gáz, melynek kellemes édeskés íze és szaga van. A sebészeteben és a fogászatban anesztetikus és analgetikus hatását használják. Euforizáló hatása miatt kéjgáznak, vagy nevetőgáznak is nevezik. A belsőégésű motorok üzemanyagához keverve nagyban növeli a motorok teljesítményét oxidáló hatása miatt, ami fokozza az égést. A Föld légkörében jelenlévő dinitrogén-oxid gáznak üvegházhatása van, tehát növeli a globális felmelegedést. A köznyelvben és a számítógépes játekokban a dinitrogén-oxid-ot egyszerűen "nitró"-nak nevezik. Könnyen csepfolyósítható gáz. Oldhatósága vízben és alkoholban jó. Oldódik tömény kénsavban is.
A VIII. Magyar Gyógyszerkönyvben Dinitrogenii oxidum néven hivatalos.
Kémiai tulajdonságai
Önmagában nem gyúlékony, de az égést táplálja. Ennek az az oka, hogy könnyen ad át oxigént. A parázsló fapálcát lángra lobbantja. A dinitrogén-oxid hidrogénnel keverve viszont meggyújtható, meggyújtásakor robban. A reakció során víz és nitrogén keletkezik.
Az ammónia és a dinitrogén-oxid keveréke meggyújtva szintén robban.
Élettani hatása
Az égést táplálja, de a légzést nem, mivel a szervezet nem képes felbontani. Kisebb mennyiségben belélegezve nevetést, mámort, nagyobb mennyiségben érzéstelenítő és narkotikus hatású. (Innen a kéjgáz név.)
Előálíltása
Ammónium-nitrát óvatos hevítésével állítják elő. Ha a kőmérséklet 250 °C fölé emelkedik, a reakció robbanásba mehet át.
Felhasználása
Felhasználják oxigénnel keverve altatógáznak, foghúzások alkalmával érzéstelenítésre. A méhészetben a kaptárak felnyitásakor a méhek elaltatására használják, ekkor ammónium-nitrát tartalmú tabletták hevítésével nyerik.
DURVA!!!
Bepakolom a tejszínhab-palackot a gépbe...
:-DDD
" Ez természetesen csak poén!!! " :-)))
Természetesen, kizárólag csak alternatívaként...
A teljesítménynövelés leghírhedtebb és talán legtöbbet vitatott formáját a nitro rendszerek beépítése terén találjuk meg. Az Egyesült Államokban már évtizedek óta az utcai gyorsulási versenyek nélkülözhetetlen kellékének számító rendszerek immáron itthon is nagy népszerűségnek örvendenek az adrenalinra éhes fiatalok körében.
A nitro rendszerek lelkét a normál hőmérsékleten folyékony dinitrogén-oxid (N2O) alkotja, amely 2 rész nitrogénből és egy rész oxigénből áll. Ez a vegyület sűrítő lökettel kb. 572 Farenheitre (300 °C) hevítve lebomlik, ezáltal pedig extra oxigént szabadít fel. Ezt az előnyös tulajdonságát használják ki a nitro rendszerek: nem csak maga az oxigén hozza létre a plusz erőt, hanem az a képessége is, hogy segítségével a motor több üzemanyagot tud elégetni, ezáltal pedig nagyobb hengernyomás jön létre. Innen származik a többlet erő legnagyobb része.
A nyomás alatt tartott dinitrogén-oxidot a motorba fecskendezve, az folyadékból gáz halmazállapotúvá alakul (felforr). Ez a forrás lecsökkenti a nitro hőmérsékletét -0,127 F-re (17,91 °C). Ennek a "hűtő hatásnak" az eredményeként jelentősen lecsökken a beömlő üzemanyag hőmérséklete is, kb. 60-75F-el (15,5-23,8 °C). Ez szintén segít a plusz erő létrehozásában.
Ezek mellett a sűrítő erő hatására felszabaduló nitrogén is fontos szerepet játszik: a nitrogén tompítja vagy gyengíti a megnövekedett hengernyomást, amely elősegíti az égési folyamat kontrollálását.
A dinitrogén-oxidot teljesítménynövelésre először a II. világháború során használták, ekkor a vadászrepülők motorját pörgették fel vele. Mivel a technikát a hadiiparban fejlesztették ki, sokáig féltve őrzött titok volt, még a létezéséről sem sokan tudtak egészen a 70-es évek végéig. Ekkor néhány autókkal foglalkozó szakember és autóversenyző felfedezte a nitróban rejlő fantasztikus lehetőségeket, aminek eredményeképpen a 90-es évekre a nitro az Egyesült Államok utcai gyorsulási versenyeinek elmaradhatatlan eszköze lett.
A dinitrogén-oxid által megbikázott rendszerek a hatékonysága abban rejlik, hogy a motorban megnövelik az oxigén és az üzemanyag áramlását: ahhoz hasonlíthatók, mintha kompresszort vagy turbófeltöltőt használnánk. A jelenleg létező teljesítmény-növelő termékek között kevés olyan hatékony van, amely egyáltalán összevethető e rendszerek által nyújtott drámai erőnövekedéssel. További előnyük más teljesítménynövelő tuningokkal szemben, hogy míg azok folyamatos többletterhelésnek teszik ki a motort, a nitrót csak akkor használjuk, amikor szükség van rá: amíg nem nyomjuk meg a kis piros gombot, autónkat fogyasztás és teljesítmény szempontjából is a hagyományos paraméterekkel hajthatjuk. De ha bekapcsoljuk… sok alkalmazás esetében a várható növekedés 1/4 mérföldenként 1-3 teljes másodperc, sebességben 10-15 mérföld (16-24 km/h). A végső eredményt persze befolyásolja a motor mérete, az abroncsok, a befecskendezés, a sebesség fokozatok, stb.
Motorunk paramétereitől függ az is, hogy mekkora többletet nyújtó nitro rendszer építhető be autónkba. A lényeg, hogy a megfelelő készletet válasszuk ki az adott alkalmazáshoz, például a 4 hengeres motorokhoz általában hozzáadható további 40-60 lóerő, a 6 hengeresek nagyszerűen működnek 75-100 plusz lóerővel, a kis hengerblokkos V8-asok általában elbírnak plusz 140 lóerőt, a nagy hengerblokkos V8-asok elbírhatnak plusz 125-200 lóerőt is.
Hazánkban nitro-rendszerek szakszerű beszerelésével - tudomásunk szerint - jelenleg egyetlen cég, a NITROSYSTEM Kft. foglalkozik. Folyamatos fejlesztéseikkel az egyszerűbb használhatóságra és a még nagyobb biztonságra törekszenek. Kínálatukban kétféle rendszer szerepel, a hagyományos és a computer vezérlésű nitrós szett.
A hagyományos rendszernél az autóban valahol el van helyezve egy kapcsoló, amely bekapcsolásával a nitro-rendszer működésre kész, azonban még nincs nitrózás. A fojtószelepnél van egy, annak teljes nyitását érzékelõ mikrokapcsoló. Amint ez a kapcsoló jelet ad (padlógáznál) aktiválódik a rendszer és megindul a nitrózás. Ennél a hagyományos verziónál vigyázni kell, hogy túl alacsony fordulaton (2500 RPM alatt) ne aktíváljuk a rendszert, valamint leszabályozásig sem szabad nyomni a gázt, mivel ezek a motor károsodásához vezethetnek.
A computeres szett minderre figyel helyettünk: itt programból beállítható az aktiválási és a leszabályozási fordulatszám. Mialatt tart a nitrózás, a computer folyamatosan figyeli az oxigén szenzor jeleit, és ha a hengerben nem tökéletes az égés azonnal szabályozza a nitro mennyiségét, így tökéletes védelmet biztosít a motornak.
A száguldásnak csak palackunk űrtartalma szabhat határt, és persze az hogy meddig hagyjuk bekapcsolva a rendszert. Viszonyításképp a 2000 ccm hengerűrtartalmú motorokra szerelt nitró-rendszer töltése általában 20-30 teljes, 1/4 mérföldes gyorsítási menetre elegendő. A kiürült palackok ezután természetesen újratölthetők.
Amennyiben érdeklődsz a nitrós alkalmazások iránt, érdemes ellátogatnod a NITROSYSTEM weboldalára, ahol mindenre kiterjedően olvashatsz ezekről.
Ide tartozik ez is,
a Dinitrogén-oxid, amelyet az orvostudomány anesztéziához, az élelmiszer ipar tejszínhab-hajtógázként, míg az autótuningolók motorok teljesítményének növeléséhez használnak...
A dinitrogén-oxid (N2O) egy színtelen, nem gyúlékony gáz, melynek kellemes édeskés íze és szaga van. A sebészeteben és a fogászatban anesztetikus és analgetikus hatását használják. Euforizáló hatása miatt kéjgáznak, vagy nevetőgáznak is nevezik. A belsőégésű motorok üzemanyagához keverve nagyban növeli a motorok teljesítményét oxidáló hatása miatt, ami fokozza az égést. A Föld légkörében jelenlévő dinitrogén-oxid gáznak üvegházhatása van, tehát növeli a globális felmelegedést. A köznyelvben és a számítógépes játekokban a dinitrogén-oxid-ot egyszerűen "nitró"-nak nevezik. Könnyen csepfolyósítható gáz. Oldhatósága vízben és alkoholban jó. Oldódik tömény kénsavban is.
A VIII. Magyar Gyógyszerkönyvben Dinitrogenii oxidum néven hivatalos.
Kémiai tulajdonságai
Önmagában nem gyúlékony, de az égést táplálja. Ennek az az oka, hogy könnyen ad át oxigént. A parázsló fapálcát lángra lobbantja. A dinitrogén-oxid hidrogénnel keverve viszont meggyújtható, meggyújtásakor robban. A reakció során víz és nitrogén keletkezik.
Az ammónia és a dinitrogén-oxid keveréke meggyújtva szintén robban.
Élettani hatása
Az égést táplálja, de a légzést nem, mivel a szervezet nem képes felbontani. Kisebb mennyiségben belélegezve nevetést, mámort, nagyobb mennyiségben érzéstelenítő és narkotikus hatású. (Innen a kéjgáz név.)
Előálíltása
Ammónium-nitrát óvatos hevítésével állítják elő. Ha a kőmérséklet 250 °C fölé emelkedik, a reakció robbanásba mehet át.
Felhasználása
Felhasználják oxigénnel keverve altatógáznak, foghúzások alkalmával érzéstelenítésre. A méhészetben a kaptárak felnyitásakor a méhek elaltatására használják, ekkor ammónium-nitrát tartalmú tabletták hevítésével nyerik.
DURVA!!!
Bepakolom a tejszínhab-palackot a gépbe...
:-DDD
" Ez természetesen csak poén!!! " :-)))
B-la 15-06-2008 16:41:43 // 618
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
413
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?