Forum >> Erőforrás alternativák

GTPeti29-01-2011 20:49:24 // 763
Az még nem is lenne baj, hogy élelmiszer, csak hogy mennyi kell belőle egy tank naftához... Na az a nem mind1. :(
Selmak29-01-2011 20:48:13 // 762
A spórolás mértékét is módjával kezeljük, vegyük a fáradságot a pontos kalkuláláshoz, de mindenekelőtt fogadjuk el, hogy a bioetanol használata elsősorban környezettudatos döntés.

Na ez mekkora hazugság. Élelmiszerből csinálnak hatóanyagot, hát ez még a jóléti társadalmakban is luxus.
Kazes☻28-01-2011 16:49:42 // 761
GTPeti06-12-2010 23:59:13 // 759
1 óra utazás 3 óra pihenő. F@sza lenne ezzel egy No-Mo út. :)
Piritu - 1.000.00006-12-2010 19:43:11 // 758
"Hatótávolsága elektromos üzemmódban mindössze 50 km,"
GTPeti06-12-2010 18:57:19 // 757
GTPeti06-12-2010 18:57:08 // 756
Ezt a tankolás dolgot továbbra sem értem.

Azt mondják, hagyományos konnektorból 3 óra alatt lehet "teletankolni". Az nem több, mint 12Wh energia. Azzal lájtos tempóban 1, de max 2 órányit lehet autózni.
(Ez még nem lenne baj, mert betudható a kis kapacitású akkunak. "Normális kapacitású" akksinál szép kis tankolási idő jönne ki...)
TDI7523-11-2010 06:27:50 // 755
Aha, nekem 3 darab kétvezetékes van, és egy darab egy vezetékes ami a felforrásjelző.
De majd hétvégén matatok méregetek egy kicsit, mert ezzel a fogyival már tele van a hócipőm. Ez még etanolból is sok lenne.
pb_22-11-2010 23:18:31 // 754
Papa, a vezérlőnél kell mérni.
Föckös22-11-2010 14:01:59 // 753
3 van.
egy a hőmérséklet mutatóé, egy vezetékes.
egy a forráspont jeladó, az is egy vezetékes
és van egy, eléggé eldugva, az két vezetékes.
na ez az.
Zénél pl néztünk egy bontott, hfejet, bal oldalit, abban volt benne (rochester gyújtás)
ehhez képest az enyémben jobb oldalt volt (rochester gyújtás)

úgyhogy nézd meg mindkét oldalon, a szívócsonk alatt/mögött lesz.

kéne hozzá szerezne egy stekkert, különben qvanehéz lesz rákötni a műszert:-S

persze ezt is ki lehet mérni úgy is, h nincs a motorban.
TDI7522-11-2010 13:58:19 // 752
Csak azt szeretném tudni hogy melyik jeladót figyeli az ECU. Mert van jeladó bőven a hengerfejekben.
Föckös22-11-2010 13:52:17 // 751
az qvasok...

hőm jeladót faxán ki lehet mérni multiméterrel, lambdát már nem annyira pontosan :-S
TDI7522-11-2010 13:50:10 // 750
Igen az 1.7 IE kortyol most ennyit, és még nem is használom a 4X4-et. De majd ha jön a hó :-)
kapeka (Nagyvad)22-11-2010 13:18:58 // 749
Nekem a lambda csak 30.900 volt... :-DDD
kapeka (Nagyvad)22-11-2010 13:16:22 // 748
Ez az SW fogyija? Az én SW-m csak 7-et eszik városban, igaz gázolajból... :))

Viszont nekem a 2,5V6 automata 166 tiszta etanolból nem eszik meg 14-et városban. A lambdacsere előtt volt ez 16-17 is. Nálam a lambda fűtőszála adta meg magát, ezért állandóan túldúsított, hidegindítás után 50-60 literes fogyasztást írt a számítógép, ami csak nagyon lassan csökkent le. Most jóval alacsonyabb értékekről indul és gyorsabban is melegszik be.
TDI7522-11-2010 12:02:05 // 747
Csak azért kérdeztem hogy mitől eszik annyit, mert mostanság nekem is kezd jó étvágya lenni. Valszeg nekem is lambda hiszti van és lehet még főmérséklet jeladó is. Most kb. 14 litert eszik városban benzinből.
Föckös22-11-2010 11:10:18 // 746
hát attól, h beindítom.
most sokat spórolok avval, h tömegközlekedés.

:-)))

viccet félretéve, lambdacsati le van húzva, most úgy megyek majd egy tankot.
gyanús, h azt kell cserélni,de 32 ropi... :-S
TDI7522-11-2010 10:59:29 // 745
Na alakul már a dolog? Mitől evett sokat a gép?
Föckös22-11-2010 10:17:54 // 744
nem az akart lenni a megoldás, csak amikor beszereltem az átalakítót, akkor még a mhelyemtől 2 km-re laktam, és ritkán mentem be kocsival, ha meg igen, akkor az egyértelműen nem fogyasztott jól, be sem melegedett.
aztán bekerült az átalakító, és utána jött a vizsgálgatás, találgatás, h miért fogyaszt sokat, először az átalakító téves beállítására tippeltünk.


e85power, autómata módban, eco és sport móddal.

kb 25% a többlet fogyasztás
kapeka (Nagyvad)21-11-2010 14:05:54 // 743
Ebben igazad van, nekem is lambdát kellett cserélnem, teljesen halott volt. Viszont ha nem jó, az benzin üzemben is érződik, csak kevésbé érzékeny rá a gép, mint etanollal, én is kétszer benzint tankoltam, amíg ki nem lett cserélve a lambda. A fogyasztás viszont benzinnel is megnő, tehát szerintem ha rossz valamelyik érzékelő, akkor nem az a megoldás, hogy nem rakok bele etanolt, hanem hogy kicserélem a rossz alkatrészt. Úgyis visszajön az ára.

Azt viszont nem értem, hogy a benzin mennyisége nem érné el a 15%-ot. Legjobb tudomásom szerint a szabvány szerint itthon pont hogy 14 és 30% között kell lennie, ez tényleg kutanként változik. De javítsatok ki, ha nem így van. Például volt olyan, hogy az egyik tankolás után picit rángatott (idegen helyen lévő kút, nem hálózat tagja), pár kilométer után kezdett teljesen simán menni, a számítógép addigra szokott hozzá. Ha Aviánál vagy Agipnál tankolok, semmi gond.

Neked egyébként milyen átalakítód van? És mennyi a többletfogyasztás %-ban?
Föckös19-11-2010 10:13:06 // 742
egészen más az etanol, mint egy éve, a legtöbb autó idén már egy lityivel többet eszik belőle, mint tavaly.
ennek egyik oka, az h az előírások szigorúbbak, mint az eu más országaiban, szükség van denaturálásra is, és a benzin mennyisége így nem éri el a 15%kot.

átalakításba csak akkor kezdjetek, ha biztosan minden rendben van az autón!

egy apróbbnak tűnő dolog, ami benzines üzemben nem gond, az már etanollal sokkal nagyobb gondokat okozhat.

élő példa az én autóm.
nem tudni mitől de sokat evett már akkor is amikor az átalakítót beszereltem, sanszos, h lamdba baja van, de ezt nem lehet kilutrizni 32ezerért, ki kell méretnem oszcilloszkóppal.

na a kb 11-12 litert fogyasztó autóm ezután evett városban 14 de volt hogy 15 liter etanolt, pályán meg 10,6ot.

szóval meg kell gondolni az átalakítást.
TDI7519-11-2010 09:52:54 // 741
Én is egy átalakító begyűjtésén vagyok, de sajna sosincs rá fölös keretem, hogy megvegyem.
Azzurro27-10-2010 20:36:51 // 740
Az olvasatom szerint nem is olyan rossz ez az E85.Érdemes beszerelni az átalakítót?Nagyon úgy néz ki.:-))
GTPeti26-10-2010 16:06:37 // 739
Elég rögös lesz az út, amíg az EMI problémákat leküzdik...

(Már az indukciós főzőlapoknál is voltak rákkeltéssel riogató vélemények.)
GTPeti13-10-2010 23:54:45 // 737
A világ első atomerőműve. Elég necces vállalkozás lehetett ez akkoriban...
GTPeti09-10-2010 17:27:03 // 736
Abszolút így látom én is. Még az atomszeméttel is az van, hogy nem szalad el, ellentétben a szemétláda CO2-dal és egyéb gázokkal.
Wickey09-10-2010 17:17:10 // 735
Jah. Érdecache ez a co2 kibocsátás dolog, DE!
Áramot tudunk atomból, vízből meg szélből/napból csinálni (hogy a szívemnek oly' kedveseket említsem), plusz az erőművi környezetterhelés erősen lokalizált és erősen kézben tartható, csak szándék kérdése. Legalábbis szerintem könnyebb rehabilitálni és upgrade-lni egy darab el nem szaladó többmegawattos erőművet, mint háromezer füstöt okádó BKV-Ikaruszt...
GTPeti09-10-2010 12:36:05 // 734
Témábavágó cikk.

Az egész igazából úgy lenne kerek, ha szolártermikus, stb. erőművekből jönne a zeneriga.
Wickey04-10-2010 23:36:07 // 733
Mindettől függetlenül én simán bevállalnék egy városi lótifutit, ha
1.) az akkupakk tömege max. 250kg-al dobná meg a súlyát (tehát egy Punto méretű autót feltételezve a 850 kiló helyett max. 1100kg lenne a natúr villanyverda)
2.) képes lenne megtenni legalább 200km-et (példánkból okulva ez kb. 50kWh eltárolt energiát jelent)
3.) képes legyen este 11 és reggel 7 óra között tehát 8 óra alatt feltölteni (230V-on ez 28-30 amper áramfelvételt jelent... nem megoldhatatlan).

Ofkóz letárolnék mellé valami benzines vagy dízel hodályt amivel el lehet menni a budapest táblán kívülre is adott esetben :)
Wickey04-10-2010 23:32:12 // 732
Na, végre. Valami kézzelfogható. Amúgy nagyon nem lőhettem mellé:
11/20kW-os motor, 21kWh / 100km fogyasztás. Példámban tehát Budapesten keresztül szabni ezek szerint olyan bő 7kWh (30-35km a városi szakasz).

Az autópálya érdekes, ugye aszongya 90km/h a topspeed, ezt nyilván nem overboosttal éri el, tehát 11kW teljesítmény ennek a francia romhalmaznak 90-es tempót enged meg. Ebből számomra az is következik, hogy egy óra alatt 90km-et megtéve 11kWh-t eszik, tehát üzemóránként 11kWh, 100km-enként pedig 12-13kWh... Legyen 15kWh ha esetenkénti overboostot veszünk plusz hogy dombon fölfele tutira nem megy 90-et ez a kacat.
Wickey04-10-2010 23:24:09 // 731
Amúgy ez a hatásfok dolog pont olyan, minthogy az én autóm 80-120-200 lóerős. Aha... padlógázon 6200 és 6300rpm között... :-) szóval ééérted...
Wickey04-10-2010 23:22:41 // 730
Az adatok saccperkábé kútfőből. De beláthatod, hogy 20-25 lóerőnél több nem nagyon kell egy modern áramvonalas másféltonnás kasztni tologatásához 90-100-as sebességnél. Jó, a 130-as utazóhoz talán kelleni fog 30-35 lóerő is, hogy tartsa, de annál nem hiszem, hogy több. Persze átmenetileg, gyorsítás, domb, satöbbi kelleni fog extra kakaó, de utána lesz egy lejtő, egyenes szakasz ésatöbbi. Átlagban szerintem nagyságrendileg nem rosszak a számok.
Wickey04-10-2010 23:19:57 // 729
40% a hatásfoka, de MIKOR?! RÉSZTERHELÉSEN?? ami az üzemállapot 99%-a? :-)
GTPeti04-10-2010 19:56:28 // 728
...is marad a 8 óra problémája. A konnektor terhelhetősége alapvetően meghatározza max felvehető energiát. Vagy megint marad a "benzinkúton" tankolás? Tételezzük fel, hogy ott 2x ilyen gyorsan is menni fog ez. (4 óra dekkolás?) S ha 10ezer autó egyszerre tankol, honnan jön majd a jjudó? (Tudom, a konnektorból... :)

Lehet, hogy kicsit korai még ezeken a dolgokon parázni. :)
GTPeti04-10-2010 19:53:11 // 727
OK, akkor közelítsük meg a másik oldalról a dolgot.

Adatok a való világból. Egy Citroen Saxo méretű autó kb 21kWh-t fogyaszt 100km-en.

Ez azt jelenti, hogy egy tankolással max. 914km-et tud megtenni, utána pedig 8 óra szünet.
OK, világos, ez nem a legfejlettebb technika, amit itt használtak. (Habár... még olyan szűk ez a piac, hogy ugyanúgy vehet bárki UQM motorokat, mint pl. a Ruf Porsche tuningcég. )

Tegyük fel, hogy egy 156 méretű autó is ennyit fogyaszt. Akkor
GTPeti04-10-2010 19:34:28 // 726
Hogyhogy kicsi a kettes szorzó?? Ha 40% egy belsőégésű motor hatásfoka, akkor mégis mennyi egy villanymotoré? 120%??
Ezért használtam 2x-es szorzót. Szerintem a 80% egészen tisztességes.

"A tisztán elektromos hajtás viszont lássuk csak: Kesziről Pestre bevisz 12-15kW átlagfogyasztással 80-as átlag utazótempóval az M2-M0-M3 vonalon max fél óra alatt, az 6-7,5kWh. Budapesten átvergődsz egy óra alatt az M1-esig akármerre is, 5kW-os átlagfogyival az 5kWh. Legurulsz pályatempóval Tbányára fél óra alatt 15kW-os átlaggal, az 7,5kWh."

Azt nem értem, hogy ezek az adatok honnan származnak.
Wickey04-10-2010 16:45:31 // 725
van a műanyagosokba lefújószelepféleség, amit pont ezért szoktak belebarkácsolni. Ha visszagyújt, akkor tüsszent egyet oszt csá'.
Wickey04-10-2010 16:44:15 // 724
Azt, hogy a kettes szorzód kicsi. Közelítsd meg máshonnan a kérdést. Egy dzsordzs féle állat pályaversenydízel 2.4 20V hatásfoka szerinted mennyi, amikor megtesz teszemazt egy lájtos Dunakeszi - Budapest - Tatabánya - Dunakeszi kört? Ez legyen mondjuk odavissza 170 km, ha nem rugdossa, akkor talán 6 literes átlagból megteszi. 10 liter gázolaj összesen, 405MJ energiatartalommal. Az 112kWh-nyi gázolaj. A tisztán elektromos hajtás viszont lássuk csak: Kesziről Pestre bevisz 12-15kW átlagfogyasztással 80-as átlag utazótempóval az M2-M0-M3 vonalon max fél óra alatt, az 6-7,5kWh. Budapesten átvergődsz egy óra alatt az M1-esig akármerre is, 5kW-os átlagfogyival az 5kWh. Legurulsz pályatempóval Tbányára fél óra alatt 15kW-os átlaggal, az 7,5kWh. Meg ugyanez vissza, 170 km, 4 óra alatt, összesen 40kWh.
Itt igazából városban előny, hogy nem kattog a motor álló helyzetben és fékezéskor, kvázi tökmindegy mennyi idő alatt mész át a városon, annyi, hogy picivel nagyobb átlagfogyasztásra számíthatsz ha dugózol, és sokszor van elindulás-megállás a fékenergia visszatermelés hatásossága miatt.
Selmak03-10-2010 17:54:53 // 723
Ha normális befecskendezős szettet rakatsz bele és nem spórolják ki a védelmi berendezéseket akkor nem. Ha műanyag szívócsöves az motorod akkor viszont nem nagyon forszírozd mert egy visszagyújtás is szétnyithatja azt.
Selmak03-10-2010 17:52:20 // 722
145/146 fórumban Föcköst keresd vele.
GTPeti03-10-2010 17:42:00 // 721
(Kieg.: Range extenderek téren is dízel irányba való eltolódás várható. Érthető okokból.)
GTPeti03-10-2010 17:39:17 // 720
Konklúzió 1.: Lehet, hogy a cserélhető akku nem is olyan hülyeség...

Konklúzió 2: Középtávon a range extender-eké, vagyis az egy adott fordulatszámra optimalizált, nagy hatásfokú robbanómotoroké a főszerep.
GTPeti03-10-2010 17:36:47 // 719
Srácok, unalmas perceimben számolgattam az elektromos autó töltését. Vegyünk egy ideális esetet, 3 fázisú 400V hálózat, fázisonként 20A-rel. 24kWh óránként, 8 óra alatt 192kWh=691MJ felvehető energia.

60kg benzin energiatartalma 43*60=2580MJ.

Ha a villanymotoros hajtáslánc hatásfoka 2x-ese lesz a robbanómotorosnak, még akkor is csak 50%-ra jön ki az autó hatótávolsága. És egy tankolás ipari árammal is 8 óra.

Az akku elérhető kapacitását most nem firtatom. (Mert az is messze van még a benzinnel teli tanktól.)

Érdekelne a véleményetek. Mit nem vettem figyelembe?
kapeka (Nagyvad)27-09-2010 21:40:49 // 718
Sziasztok!
Használ valaki átalakítót E85-höz? Tapasztalatok?
Kazes☻21-09-2010 14:09:50 // 717
GTPeti08-09-2010 13:29:19 // 716
Remek cikk.

És a technika előtt is fejet hajtok. Soha nem kéne nekem Auris... kivéve hibridben. (Persze akkor már inkább Prius.) Ez van. Lelkesedem a mérnöki bravúrokért. Még akkor is, ha történetesen egy japán autóról van szó.
WarbiRunner (Gyuri)23-08-2010 14:59:33 // 715
Hehe..milyen gyorsan? Ki tudom hozni 300km fölé, csak beledöglök az unalomba :-))
Azzurro22-08-2010 12:59:16 // 714
Sziasztok!

Véleményeket és tapasztalatokat várok LPG ügyben!Mennyire érdemes beszereltetni?Nem teszik tönkre a motort?Egy teljesen fejújitott motorról van szó.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.