Forum >> Erőforrás alternativák

Piritu - 1.000.00013-10-2017 20:30:25 // 863
Hmmm...
1 kg gázolajból kb 3 kg CO2 lesz.
kb 5.700 kg-ból 17 tonna
1 kg gázolaj kb 1,25 liter
Tehát kb 7.100 liter gázolajat lehet elégetni, ami 7 liter/100km-el bő 100e km-re elég.
...és még nem ment a villanyautó
Zsolt15513-10-2017 18:27:02 // 862
Nem gyenge.

"... a Tesla Model S 85 kilowattórás akkumulátorának előállítása kb. 17 tonna CO2 kibocsátásával jár, még a kifutó Nissan LEAF akkucsomagjának gyártása is 5 tonna szén-dioxidot szabadít fel. Ráadásul a villanyautók akkumulátorainak feltöltésére használt áram a világ néhány országában (pl. Kína, Németország) jelentős arányban széntüzelésű hőerőművekből származik, így minél nagyobb az áramfogyasztás, annál több széndioxid és korom és egyéb szörnyűség kerül a légkörbe. ..."
Zsolt15508-10-2017 19:00:31 // 859
Az energia piac átrendezése miatt eléggé reklámozzák az elektromos autót.
Csabo2207-10-2017 15:05:14 // 858
Azt kifelejtettem, h gyári fogyi adatokat a kőolajas hajtású kocsik sem tudják. Még mindig óriási pénzek vannak benne, ezért nem promótálják a villanyosokat.
Csabo2207-10-2017 15:02:19 // 857
Zoéra 210 km-t ir a gyár hatótávra, 2016ig. természetesen ezt nem fogja tudni. most 12kW/100km az átlagom, és 22kw az akksija. ésszel használom a kocsit, de a 210 sose fog összejönni. egy kb 180-nal már tök elégedett vagyok.
Kényelmesek a villanyautók, és a gumin kivül nem kopik rajtuk igazán semmi. dugóban állva nem fogyaszt, nem pöfög, nem gyalogolod le a kuplungot sem. zöld rendszám most is és később is nagy kedvezményeket fog érni. szóval a városba a villanykocsi a tuti. Lehet rajta vitatkozni, de fölösleges ;)
Zsolt15507-10-2017 11:18:09 // 856
Gondolkoztam én is elektromos autón, mert sokat járok városban. A munkahelynél van egy "C" típusú töltő és elég sokan, főleg taxisok járnak oda és szoktam beszélgetni velük a tapasztalattal, használattal kapcsolatosan. Tapasztalatból tudom, hogy más a gyártók által megadott adatok és más a valóság. Úgy meg nem vágok valamibe, amiről csak a prospektusok írnak valamit. Kicsit lehangolt, amit a tulajdonosok mondtak az autóikról.
Szerintem meg semmi nincs INGYEN, én inkább úgy fogalmaznék, hogy jelenleg nem kell fizetni érte.
Csabo2206-10-2017 22:02:25 // 855
Feltenném a kérdést, h kinek van azok közül elektromos autója, akik a témában okoskodnak?
Nem az itteni, hanem egyéb fórumokra és cikkekre, bennük pedig "szakértőkre" gondolok.
Renault ZOE-t használok, és a városban jobb alternativa NINCS a villanyautón kivül sztem, ha eltekintünk a közösségi közlekedéstől.
Sajna a Leaf némileg kevésbé használható a ZOE-nál. Leaf-hez kevesebb a töltőpont, Zoét mind ponton tölthetem, és ahol adott, ott a leggyorsabb töltést is igénybe tudja venni. INGYEN
Nem beszélve, h az utastér hűtés-fűtése alig vesz le a hatótávból, ami nekem most 150 km fölött van. De beszélgettem Leafessel, aki angliából hozta haza a kocsiját, és olyannal is, aki pestről ment a börzsönybe kirándulni vele. Tehát több kompromisszummal, mint a Zoé, I3, Ampera..., de az is rendkivül jó a városi használatra. nem beszélve az I3-ről, e-golfről, és az új Amperáról, zoéról, amiknek már 300 km közelében jár a hatótáv.
Zsolt15506-10-2017 21:21:58 // 854
Beszélgettem ma a Green Taxisokkal. Róluk annyit érdemes tudni, hogy csak Nissan Leaf-ből áll a flottájuk. Közel két éve használják azokat és az autók kb. felére nincs sofőr, mert az akkumulátorok elhasználódása miatt a kapacitásuk miatt annyira lecsökkent, amivel a hatótávolságuk is - jelenleg ideális esetben - max.130km-re, ami fűtéssel, világítással, klíma használattal még tovább apad. A munkaidejük felében vagy tölteni kell az autót, vagy éppen töltő helyet keresnek esetleg sorban állnak ott.
Inkább átültek egy benzines autóba, amivel a napi munka során, max.15-20 perc a tankolás..
Zsolt15518-05-2017 18:08:47 // 853
Nem mondanám, hogy zsákutca, de a mostani akkumulátorok jelentik a legnagyobb korlátot. Sem a gyártása, sem az energia felvétele, sem a tárolóképessége, sem a leadása nem felel meg a kívánalmaknak. Az előállítása és a Konkrétabban az autó elveszíti a mobilitását a hosszú töltési idővel, illetve a korlátolt hatótávolsággal.

Ráadásul, ahogyan a cikk is írja: "... A kutatások szerint Németországban a well-to-wheel (forrástól a kerékig) szén-dioxid-kibocsátás kedvezőtlenebb a villanyhajtású autóknál, mint a belső égésű motorral szerelteknél. ..."
Kazes☻18-05-2017 14:32:08 // 852
LÉGSZENNYEZÉSBŐL IS ELŐÁLLÍTHATUNK TISZTA ENERGIÁT

Unokáinknak esetleg, vagy azok unokáinak... ha csak valamelyik páholy ott el nem gáncsolja... : /
Kazes☻30-01-2015 15:42:31 // 846
Köszi, vágom... és olvastam, csak gondoltam hátha mást is érdekel. :)
Béci Ɨ|ѯ29-01-2015 17:52:13 // 845
Oh, az régi dolog. Már a II. VH-ban is használták a németek, amikor nem volt elég benya. Az elv az, hogy a fa égésekor, az a felett keletkező gázt szívják ki a kályhából és azt égetik el egy belsőégésű motorban.
Kazes☻29-01-2015 17:48:54 // 844
Ludas29-12-2013 08:35:21 // 843
Ezt jó volt olvasni!
GTPeti29-12-2013 05:09:58 // 842
Nem kicsit hatásvadász a cím...
Zoli198001-06-2013 22:10:44 // 840
Többet nem is terveztem...
Piritu - 1.000.00001-06-2013 22:09:18 // 839
Utoljára is felesbe tankoltam, igaz próbaképp. Akkor inkább én is takarításnak hívom :-)
Kíváncsi leszek, hogy dob-e újra hibakódot.
Zoli198001-06-2013 22:06:33 // 838
Állítólag tisztítja az üzemanyagrendszert, injektorokat, stb. Idönként szoktam az OFF-ba is. Ez mióta nálam van, nem kapott. Ártani nem árt, lehet nem is használ, de a lelkem nyugodt, hogy törődök vele. :))
[k i z z o]01-06-2013 21:56:12 // 837
Jó az E85 tisztítani, rakj be 10% ot és kész.
Piritu - 1.000.00001-06-2013 21:56:06 // 836
Mit akarsz "takarítani" ?
Zoli198001-06-2013 21:50:00 // 835
Akkor tisztogatásnak marad a "SPURI" adalék. :))
[k i z z o]01-06-2013 21:26:04 // 834
Most már az ára miatt nem éri meg.

Többlet teljesítmény gyári rendszerrel nincs.

Ha 30% -nál többet raksz akkor elrontja a keverékképzést, külső kontroller vagy remap nélkül hibakódot ad, és a menetteljesítmények romlanak (elég szépen).

Amúgy 30% nem kell, hogy gondot okozzon, tisztítja a rendszert, nem lesz semminek baja, de a szűrőt cseréld ki egy tank után. (Teljesítmény csökken, de mikor olcsóbb volt sokan használták, nem érdekelte őket.)
Zoli198001-06-2013 14:05:33 // 833
És kis mennyiségben amolyan "takarítás" céllal? Mondjuk 60 literhez 10 litert? Vagy akkor már inkább speckó adalékot vegyek?
Piritu - 1.000.00001-06-2013 12:41:57 // 832
Így van, felesben jártam vele. (Akkoriban még egy százassal olcsóbb volt a benzinnél, megérte, ma már nem.)
Alul kicsit jobban húz a TS, de felül nincs kedve pörögni.
GTPeti01-06-2013 12:11:40 // 831
Piritu próbálkozott vele. Neki hibakóddal jutalmazta az ECU, mert feltűnt neki, hogy valami nem stimmel az üzemanyaggal. A vas amúgy ment. Én még olyat hallottam, hogy az autókban, amiket nem ethanolhoz terveztek, a tömítések és csövek okozhatnak még gondot. (Ezen okokból én nem fogok ilyet tankolni.)
Zoli198001-06-2013 10:56:12 // 830
Nem tudom, jó helyre írom-e, de tankol valaki a benzinesébe ethanolt?
Szabad-e, ha igen, milyen mennyiségben(%), ill lehetnek-e káros mellékhatásai? Esetleges tapasztalatok is érdekelnek, fogyasztásban, menetteljesítményben.
Public Enemy26-10-2012 09:12:39 // 829
A VW Lupo 3L TDI fejlesztését is ezért állították le.
Az ma egy korszerű hibridként nem enne többet 1,5-2L/100km-re, ja és megbízható is lenne...
.......................26-10-2012 08:57:28 // 828
szerintem az utóbbi,hisza VW ben is 30% tulajdonos a szaudi állam,és más egyéb olajsejk,
saját magukkal tolnának ki ha az olaj nem a kocsikban égne el,hanem akku és villany hajtja,
ne álmodozzatok itt villanyautóról, nem lesz..
GTPeti25-09-2012 23:08:13 // 827
Ezt próbáltam leírni, hogy nem biztos, hogy így van. Lásd a példát, amit említettem.
(Az idő mindenesetre erre a kérdésre is választ ad majd...)
vm25-09-2012 23:02:04 // 826
Ja. Ha lenne. Csakhogy az akku-technológia úgy fejlődik, minnacsiga...
GTPeti25-09-2012 22:46:29 // 825
Én nem értek ezzel teljesen egyet.
Ui, ha végre meg lenne egy nagykapacitású akku receptje, nagyon hamar (10 év alatt) el tudnának terjedni az e-autók. Most szinte csak ezen múlik a dolog. Persze, a töltési lehetőségek is korlátozottak, de azt tényleg nem űrtechika kiépíteni. (Szerintem ha ez bekövetkezik, a 10 év elteltével először is "minden családnak" lesz egy városi, olcsón tankolható "futkosós" autója.)
A mostani akkuk két nagy problémája közül az egyiket épp mostanában pipálják ki. Van már robosztus felépítésű, biztonságos, nagyon gyorsan tölthető akkufajta. (Egy amcsi cég és Toshiba gyártja. Utóbbi egy emiatt felépített új gyárban.) Ez a típus is gyakorlatilag egyik évről a másikra jelent meg. Ugyanígy jöhet a másik problémára is a megoldás. Motiváció az van, hatalmas üzlet ugye.

Persze lehet, hogy a Frei Tamás által ismertté tett tanulmánynak lesz igaza és még 100+ évig az olaj fog dominálni.
vm25-09-2012 22:33:32 // 824
WarbiRunner (Gyuri)23-05-2012 10:25:24 // 823
Kicsit off, de talán idevág:
Komoly tudás van ebben az országban. Múlthéten beszélgettem egy ebben igencsak illetékes emberrel, és egyetértettünk, hogy itt nagyon jó tudásbázis és kreativitás van. Meg egy komoly lefelé ívelés. Idén Magyarországon kémiatanár szakra egy azaz egy diák jelentkezett...gáz. Ki tanítja majd a gyerekemet?
Most jövök egy nemzetközi kiállításról Kínából. Ott tudják hogy hol van Magyarország, bármilyen kicsi is. A Made in Hungary = magas műszaki színvonal! És még ott is előbukkannak magyar szálak ahol az ember nem is sejti. Egy nagy ausztrál céghez betévedtem egy kis terepszemlére, pont a vezérükbe futottam bele. Ha már így lett, beszélgettünk. A felesége magyar :-) Hatalmas potenciál van ebben az országban, meg hatalmas depresszió és kissebségi komplexus. Egy kicsit többe néznénk magunkat+ elzavarnánk a politikusainkat ahelyett hogy egymásra acsarkodunk, igen erős kis ország lehetnénk.
csimbók14622-04-2012 14:04:40 // 821
Sziasztok! Volt már valakinek 146-os boxer-e gázossá alakítva?? Tapasztalatok?? Hivatalosan mennyiből jönne ki szerintetek (tokkal-vonóval)?? Nagyon gondolkozom rajta ( 260-at mondtak profi rendszerrel, lepapírozva...)
Ollah29-03-2012 11:24:03 // 820
Eladó egy BioEtun V2 E85 elektronika; 4-6 hengeres motorokhoz jó.
NeoEx4809-02-2012 15:18:40 // 819
Sziasztok,
Benzines 156-ost alakított át már valaki gázüzemű használatra? Illetve tudtok ilyen tagról itt? Érdekelnének a tapasztalatok.
köszi
Kazes☻13-01-2012 20:06:29 // 818
Ez sajna nem erről szól. Mert ha erről szólna, már rég nem gyártanának pl. képcsöves tv-t sem, de ... :(
Keri13-01-2012 20:02:27 // 817
Ez annyira bosszant. Pont ma olvastam egy új telefon 15 évig képes működni töltés nélkül...
Hány éve tudják már a receptet erre, hogy az aksi az éltben soha ne merüljön le...
Akkor a gyártónak legyen jó még midig és az emberek szíjjanak plusz szennyezzék a környezetet az eldobott elemekkel...
Föckös17-12-2011 20:30:24 // 814
nem nyikorog a kuplung sem?
(nekem nem volt még olyan autóm amiben ne nyikorogna:-)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.