Forum >> Erőforrás alternativák

Liquid11-12-2019 07:59:32 // 1713
Látom te se igazán vágod, vagy nem akarod :) Úgyhogy hagyjuk inkább...
Piritu - 1.000.00011-12-2019 07:53:07 // 1712
Akkor én nyertem! A Giuliettával a 163ezer km megtételéhez egy liter benzin se kellett .-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)11-12-2019 07:13:38 // 1710
Extrém hülyeségnek nincs határa az 1l benzinnel legtöbb kmet megtevő versenyen eddig a rekord 4896km... akkor most mi a legződebb idáig? :)))
Kócosw11-12-2019 07:05:45 // 1709
erre akartam pontosan en is celozni ;)
nagyon melle ment a törtenet es ezzel az ál "zöld"séggel susmogjak el a valodi problemakat jelenleg. Pedig azok egyre nagyobbak..
Nincs az a vastag penztarca amit el ne lehetne vekonyitani...
Piritu - 1.000.00011-12-2019 06:59:50 // 1708
Az internet bugyaiban lattam egy videot, ahol egy Teslaval mennek 1300(?) km-t.(nem a Kopasz felere gondolok) Ketten vezettek felvaltva es egesz jo idot mentek.
Piritu - 1.000.00011-12-2019 06:55:13 // 1707
..es hova tennenek be meg egy a gyarinal masfelszer nagyobb akkut? Rugocsere is kellene. 😁
Erhard 242 (Pure Energy)10-12-2019 22:38:40 // 1706
Akkor a setétebb oldalon :))))
RomeoOne10-12-2019 22:30:50 // 1705
Én már a setét oldalon vagyok, hisz delejem van :D
RomeoOne10-12-2019 22:30:05 // 1704
Csak hogy elég demagóg volt a kísérő szöveg, amivel megosztottad. Tényleg akkor lesz alternatíva, ha hozni tud egy rendkívül szélsőséges eredményt, ami világrekordnak számít és a belsőégésű motor felhasználásának is egy utolsó cseppig kifacsart, teljesen illegális felhasználása volt?
Persze tök jó, hogy a belsőégésűvel ilyet is lehet, de miért csak akkor lehetne alternatíva a villany, ha ezt a felhasználás kb. 0.1%-át adó szélsőséges eredményt tudja? Miért ne lehetne jó alternatíva egy csomó más felhasználási körben?
Nem hiszem, hogy olyan végletekben kéne gondolkodni, hogy vagy egyik vagy másik.
Erhard 242 (Pure Energy)10-12-2019 22:10:12 // 1703
kezd átállni a setét oldalra ... hiába nagy erő az amper főleg a Paks2 :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)10-12-2019 22:08:48 // 1702
nem rég volt fent a faszbúkon az óriás sor a töltőnél amcsiban ... milyen 50 percről beszélsz? inkább órák vagy napok :DDDD
Liquid10-12-2019 22:04:43 // 1701
Nem vagyok én helikopter, hogy pörögjek, csak betoltam egy linket, érdekességképpen.
Nem igazán vágom mire akarsz kilyukadni...
RomeoOne10-12-2019 21:50:43 // 1700
Egyáltalán nem olyan nagyon távoli dolog ez, mint ahogy ezt hiszed :)
Belerakják a sebváltót, mint a Taycan-ba, ha nagyon akarnák, akár még meg is csinálhatnák pár éven belül.
De amúgy meg nem mindegy? Nem érted ezt az egész villanyautózás témát, ha még mindig ilyeneken pörögsz :)
Liquid10-12-2019 21:46:28 // 1699
aha, és közben 160-as átlagot tol 4500km-en... mesélj még :D
Itt nem csak a töltés a lényeg, hanem az igénybevétel is, ehhez kevés a 90-nel poroszkálás.
RomeoOne10-12-2019 21:38:00 // 1698
Miért kéne 10 perc alatt feltölteni? 22 perc 20-szorosa az 7 óra 20 perc. Tegyük fel, elmegy 450 kilométert ezekkel a paraméterekkel a 200D. Az 9 megállást jelent. Az majdnem 50 perc megállónként. És nem kell 2x annyi idő a töltésére, mint egy 100D-nek.
Liquid10-12-2019 21:30:43 // 1697
valóban nem, de mikor töltöd fel a Tesla 200D-t 10 perc alatt? Nagyon nem hozza. :)
RomeoOne10-12-2019 21:26:20 // 1696
Sztem a 20x-osát már most is simán hozza egy ugyanilyen preparált villanyautó. Azért 250 literesre bővített tank, nem épp széria :D
Liquid10-12-2019 21:13:30 // 1695
Kb. akkor beszélhetünk a villanyautózásról, mint alternatíváról, ha ennek a töltési időnek mondjuk 10, de legyünk nagyvonalúak: 20-szorosét tudja, hasonló igénybevétel mellett:
az egész 4546 kilométeres út alatt csak 22 percet töltött állással
RomeoOne10-12-2019 18:21:04 // 1694
Az elektromobilitás egy nagyon drága formája a széndioxid csökkentésnek - varkonyigabor.blog.hu

A legfontosabb kijelentése a Deutsche Bank elemzőinek az, hogy az elektromobilitás egy nagyon drága formája a CO2 csökkentésnek. Szerintük az e-mobilitás állami támogatása egy példa arra, hogy hiányzik a klímavédelem kapcsán a költséghatékonyságra való törekvés.
Erhard 242 (Pure Energy)10-12-2019 07:26:44 // 1693
Januárban összeomlik a Holland villanyautó piac klikk
Zsolt15507-12-2019 17:22:40 // 1692
vagy csak egy csomag gyúfáért. :-))
Zsolt15507-12-2019 17:21:52 // 1691
Én tudom, hogy genya vagyok, de minden este arra mennék haza a V8-cal és mindig beugranék a töltőállomáson a Tesla Shop-ba egy rágóért vagy egy illatosítóért. :-DDD
Zsolt15507-12-2019 17:19:24 // 1690
Én inkább úgy mondanám, hogy a "Wir schaffen das" sikertelenségének beismerése helyett erőltetik ezt a "zöldprogramot". Ugyanis a hatalom megtartása érdekében a "Zöld" pártokkal ki lehet egyezni és meg lehet a kormányzáshoz szükséges többséget őrizni. Csak azt kell mondani, amit azok akarnak.
Ha sokat és sűrűn hallják az emberek a környezeti gondokat a különböző médiákban, akkor azzal foglalkoznak, mert azt tartják fontosnak és nem az egy bizonyos térségből beérkezők okozta problémát.
Még annak ellenére is ezt erőltetik, ha ezzel valóban válságba tolják a saját iparukat.
Erhard 242 (Pure Energy)06-12-2019 12:37:57 // 1689
persze, hogy mindenki neki dolgozzon azért így már más a képlet :DDD
Kócosw06-12-2019 11:40:04 // 1688
A német politika jelenleg gőzerővel fűrészeli maga és az ország altt az ágat amin áll az autóipar kicsinálásával. Gazdaságilag csinalja ki magát jelenlet a sok wilkommenskulturos beérkezővel meg gazdasági öngólok sorozatával...
RomeoOne06-12-2019 09:32:10 // 1687
Történelmi rekordot ért el Magyarország téli villamosenergia-fogyasztása 2019. december 4-én, szerdán. A 7099 megawattos csúcsérték 173 megawattal haladta meg a korábbi negyedórás hitelesített történelmi rekordot.

A Mavir Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt. tájékoztatása szerint, szerdán a 16 óra 30 perc és 16 óra 45 perc közötti mérési időszakban regisztrálták a történelmi rekordnak számító 7099 megawattos csúcsterhelést.
A gazdasági szereplőknél az átlagosnál magasabb energia-felhasználást eredményez az ünnepek előtti hetekben az év végi hajrá, a lakosság villamosenergia-fogyasztásának növekedése pedig egyrészt az ünnepi díszkivilágítással, másrészt a hideg idő miatti magasabb fűtési igényekkel magyarázható.
A Mavir Zrt. közölte: a magyar villamosenergia-rendszer a télies időben is problémamentesen biztosította az ellátást. Hozzátették: az előírás szerinti tartalék rendelkezésre áll.
A korábbi rekordfogyasztást 2019. január 23-án 6926 MW-os értéken regisztrálta a MAVIR, a nyári csúcs idén június 27-én dőlt meg, amikor is 6633 MW-os rendszerterhelést regisztráltak.
RomeoOne06-12-2019 09:20:39 // 1686
Amúgy durva, de Escobar abból a rohadt sok pénzből pl. iskolákat építtetett, meg oktatási rendszert is finanszírozott. Állam volt az államban. Ha drogprevencióra nem is használta, de nem reklámozta a drogfogyasztást. Exportálta egy rakás pénzért, aztán a drogproblémák meg legyen az amerikaiak baja
Erhard 242 (Pure Energy)06-12-2019 09:03:15 // 1685
jah kb, mint ha Pablo Escobar lett volna a "drogmentesen alapítvány" kurátora :DDDDD
Zsolt15506-12-2019 05:47:24 // 1684
Annak az elégetése úgy látszik "nem" szennyez(?), csak az autó. Mekkora lázadás lenne, ha ezeket betiltanák? Ha rá akarnák kötelezni a németeket, hogy a fűtésüket cseréljék le.

Mert ugye az autójukat - meg minden mást - hitelre veszik, így annak a cseréje nem annyira fájdalmas.De ha a lakást kellen szétverni ...
Így sincs szakember, akkor mi lenne?
Zsolt15506-12-2019 05:42:10 // 1683
Ezt mondja mindenki, hogy a töltés idejének a hossza miatt elveszti az autó a mobilitását.

Mondjuk kiváncsi lennék, hogy Afrikában miként szárnyalnak a Tesla eladások, mert ott ugye van napsütés gazdagon.
Zsolt15506-12-2019 05:39:37 // 1682
Két idézet erre.
Bödőcs Tibor:
"... Ha beszállunk egy liftbe két-három elefánt mellé, akkor nem számít, hogy mi ettünk babot vagy sem. ..."

Hruscsov:
"... A Nyugat-Európaiakat elbutítja a jólét. ..."

Dr.Hanula jól mondta, hogy amíg nem az egész világon összhangban csinálnak valamit, addig sok értelme nincs.

Csak meg kell nézni a térképet, hogy mekkora Európa területe a világ többi szárazföldjéhez hasonlítva.
Zsolt15506-12-2019 05:27:11 // 1681
Azt nem írja a tanulmány, hogy a szélerőművek teljesítménye nem állandó, hanem változó, a szél intenzításának megfelelően. Ezért a gyártás folyamatosságának megfelelően más erőműnek is működnie kell közben. Mert a gyártás nem állhat le egy szélcsendes időszakban.
Kócosw06-12-2019 05:21:21 // 1680
kicsit megelozte a szeker a lovat, villanyos auto csak nuku infrastruktura.
Zsolt15506-12-2019 05:15:54 // 1679
Akkor ez olyan, mintha a drogellenes kampányt a drog eladásából finanszíroznák. :-))
Kazes☻03-12-2019 11:17:21 // 1678
Nem semmi... kis jamboree! 😂
Erhard 242 (Pure Energy)03-12-2019 11:00:34 // 1677
uhhh nem kis sor, na erre tervezz végül is ha van pár napod egész faxa kis buli, spontán találkozó :DDD
RomeoOne03-12-2019 10:50:30 // 1675
Az fog is. Jól mondta Vályi a Backstage-ben. Az EU vágja maga alatt a fát, miközben sehol máshol nem ugrottak rá így a személyautók kibocsátási normáira... Az USA-ban az önmérséklet gyakorlása annyit jelent, hogy most már nem V8-assal, hanem V6-ossal viszik a gyereket oviba. Kínában meg építik a szénerőműveket, mint az állat.
Erhard 242 (Pure Energy)03-12-2019 10:42:35 // 1674
erre nem tudok mondani semmit ez a játék lassan olyan, hogy a tojás emeli a koleszterin szintet aztán még sem, de még is, de még sem, de még is... és ez így a végtelenségig x2 :DDD
Majd ha bejelentik, hogy globálisan csökkent a kibocsájtás akkor ok de csak nő és nő, meg nő, még mindig nő.... :(((
Kazes☻03-12-2019 10:29:45 // 1673
Kérdés, hogy most mennyire tárgyilagos és független... hiszen láttunk már karón varjút! :)
RomeoOne03-12-2019 10:09:59 // 1672
Drasztikusan csökken az akkuk előállítása során keletkező szén-dioxid-kibocsátás - Várkonyi Gábor autóblog

Az akkumulátor cellákhoz szükséges energia a gyártás hatékonyságának a növekedésével nagy mértékben csökkent. Erre a megállapításra jutott a Svenska Miljöinstitutet (IVL), az az intézet, melynek korábbi tanulmányát ezzel kapcsolatban sokszor idézték az akkumulátoros elektromos autók ellenzői.
Erhard 242 (Pure Energy)02-12-2019 11:15:44 // 1671
vannak visszásságok pl Norvégia aki ugye éllovas a ződ autók felhasználásában, jó az életszínvonal, tudják támogatni a lakosságot, hogy miből hát ami ország fő bevételi forrása a kőolaj export :DDD Ha annyira ződ lenne Norvégia leállítaná a kőolaj kitermelést... jah akkor éhen halnának vagy haltak volna...
Zsolt15502-12-2019 10:31:43 // 1670
Nekem is vannak fentartásaim. :-))

Talán Putyin fogalmazta meg legjobban Greta Thunberg-gel kapcsolatosan: „… Menj és magyarázd el a fejlődő országokban a szegénységben élőknek, hogy nekik mostantól továbbra is így kell majd élniük, mert a svédeknek már meg van mindene és nem akarnak további fejlődést. Inkább menj vissza az iskolába és tanulj! …”

Például – nálunk – általános iskolai anyag, az anyag-, vagy energia-megmaradás törvénye. Nagyon leegyszerűsítve valamiből lesz valami, semmi nem vész el, csak átalakul. Az elektromos áramot elő kell állítani, hogy tudják használni a telefonjaikat és a közösségi oldalaikat. Az elektromos áram nem csak úgy lesz. Ez nem olyan, mint „Levegűbű gyűn, a net!”

De nem létezik örökmozgó (Perpetuum mobile) sem.
- Elsőfajú örökmozgó, az amelyik több munkát végez, mint amennyi energiát felvesz a környezetéből
- Másodfajú örökmozgó, az amelyik a környezetéből felvett hőenergiát veszteség nélkül munkára tudja fogni. Azaz a hatásfoka 100%.
De sem egyik, sem másik gépet a tudomány mai állása szerint nem lehet készíteni. Ezzel is valamit kellene kezdeniük a „zöldeknek”. Vagy legalább megcáfolni ezt a fizikai törvényt is.
Röviden több energia felhasználásával tudsz csak kevesebbet előállítani. A napelemről sem sikerült még bebizonyítani, hogy – a teljes élete során - nem csak nettó fogyasztó, hanem vissza is termel valamit a rendszerbe.
Kazes☻29-11-2019 08:39:41 // 1668
Erre is válasz a 1667. hsz. :)
Kazes☻29-11-2019 08:38:59 // 1667
Igen, ezt a negatív reklámis reklám megjegyzésedre írtam válaszul... mert ne magadat és minket vegyél alapul, nem igazán mi tartjuk el a gyárat! Főleg én, aki egy romosabb példányt is meg bírok venni, mert látom benne, hogy mivé alakíthatom. A betérő nem is alfás vásárlókat meg igenis el tudja riasztani, ahogy ezt már jó páran példákkal is igazolták.
Rám GtPeti írta, hogy ortodox alfás vagyok és persze nem egyedül, de pont ezéért engem,minket nem riasztanak el a sok marhasággal, akármit is írnak, mondanak... akkor is maradunk! :)
frusciante29-11-2019 08:37:53 // 1666
Ha neked tetszik egy adott típus, megvan a zlotyi a zsebedben hozzá és kijön egy teszt ahol lefikazza adott firkasz a gépet akkor te el sem mész kipróbálni azt márkakereskedésbe hanem vakon hiszel a firkasznak?
frusciante29-11-2019 08:27:08 // 1665
Nekem is szokták mondani a szokásos hülyeségeket jellemzően csak olyanok akik max kívülről lattak olasz autót... Szerinted engem bármennyire is érdekel, hogy mit mondanak , gondolnak? Először mindig azt nézem hogy ki mondja... Szóval én a saját bőrömön semennyire nem tapasztaltam azt H a negatív reklám rossz hatással lett volna az autóvásárlási szokásomra nekem mondhatja olyan vki H szar az alfa aki még nem is ült ilyenbe én ettől még megveszem ha akarom...

Kazes írta hogy ne csak az önző saját szemszögéből nézzem ezen negatív reklámok hatásait hanem pl az alfa gyárakban dolgozó olaszok szemszögéből. Az alfa mint márka a jelenlegi vagy az elmúlt 10evben produkált nevetséges eladási számait sokkal inkab köszönheti az fca üzletpolitikájanak és a márka menedzsmentelesenek mint annak hogy pár bohóc mit ír az autóról... Az alfa világéletében emocionalis márka volt ha egy firkasz lefikazza egyik típusát annak csak annyi eredménye lesz hogy azok akik amúgyis szeretik vagy érdeklődnek a márka iránt minimum kételkednek az író józan ítélő képességeben aki meg sose venne alfat önigazolasnak lebegteti az író minden szavát maga előtt és mutatja meg másnak de ettől még aki ilyen autót akár venni nem fog más márkát választani és fordítva is igaz...

Piritu írta hogy az új autók árára nincsenek hatással a brandet vagy márkát övező sztereotípiák... Szerintem ez sem igaz ha nem olyan lenne a híre az alfaknak amilyen akkor nem kéne őket a konkurens árai alá pozicionalni...
Erhard 242 (Pure Energy)29-11-2019 06:50:28 // 1664
Svájcban is az a fő fűtő anyag... akkor most hogy is van ez?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.