Forum >> Erőforrás alternativák

Erhard 242 (Pure Energy)20-05-2020 22:56:04 // 2313
Nah kíváncsi vagyok mennyi új Tesla és egyéb drága vasaló fog fogyni kis hazánkban hogy 15 millió felett megszűnik a támogatás...
Erhard 242 (Pure Energy)19-05-2020 23:01:25 // 2312
Hetente mennél izotópos érfestésre biztos jót tenne... nem hiába ajánlott évente max 1x menni pl röntgenre
carver19-05-2020 21:32:44 // 2311
az 5G pár max pár kilométerre megy el a GSM telefonok akár 30 km-re is. És ehhez kellett megfelelő teljesítmény is így a sugárzás erőssége jóval nagyobb volt régen. Ilyen szepmontból szerintem kizárt hogy az 5G károsabb lenne mint a régi GSM telefonok 30-35 évvel ezelőtt és én nem tudok bizonyított halálesetről ami a GSM telefonok sugárzására lenne visszavezethető.

Másik kérdés a frekvenciatartomány de a napsugárzás is okozhat bőrrákot, igazából minden frekvenciának van potenciálisan káros hatása, inkább a sugárzás erősségére érdemes koncentrálni. Csakúgy mint a sok csoki is ártalmas meg a sok víz is, meg a sok rádioaktív sugárzás is, de egy izotópos érfestésbe még senki nem halt bele...
Zsolt15519-05-2020 09:37:19 // 2310
Jó levegőn még tömeget oszlatni is sokkal könnyebb! :-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)19-05-2020 08:58:05 // 2309
én a helyükben az összes nyugdíj alapot ebbe tolnám a svéddel együtt, nem baj ha nincs nyereség de a föld megmenekül és nyugdíj sem kell :DDD
Zsolt15519-05-2020 08:50:09 // 2308
Lehet szólni kellene Merkelnek, hogy ne Tesla gyárat építsenek Németországban, hanem a Dysont támogassák.. Igaz, hogy Anglia már nem EU tag, de lehet nagyobb lehetőség van benne.
Vagy felhívni Gretát, hátha tud tenni valamit.
Erhard 242 (Pure Energy)18-05-2020 16:01:36 // 2307
Valakinek sikerül hosszú távra befektetők et találnia másoknak a bukta marad... 1000 km-et megtevő elektronyos
Zsolt15518-05-2020 07:56:33 // 2306
megsemisítése = megsemmisítése :-))
Zsolt15518-05-2020 07:55:20 // 2305
"... egy rendes autógyártó nem tudja azt mondani a részvényeseknek, hogy mi most 10 évig masszívan bukóban leszünk, öntsétek az Isten pénzét is ide, mert kiröhögnék. ..."

A hagyományos - benzin, dízel - üzemű autók a teljes életciklusuk során túl vannak adóztatva, míg az elektromosautók csak az adókedvezményket kapnak. Csak ez tartja őket életben több, mint tíz éve.
Lényegében egy elektromos autót bármennyiért le lehet gyártani, mert majd az állam nem csak adótámogatást ad rá, hanem a használatára is ad kedvezményt, hogy eladható legyen.
Úgy, hogy az az autó is egy ipari termék amelynek a gyártása, használata, majd a megsemisítése is környezeti terhelést jelent.
Erhard 242 (Pure Energy)17-05-2020 20:42:02 // 2304
Jah érdekes felállás, mint kB a magyar foci de abban még innováció sincs :)))
Liquid17-05-2020 19:29:11 // 2303
Ő is csak egy fizetett ügynök :) Mármint a teszlapilóta. És egészen elHandrásozta mikor a Gábor felhozta, hogy egy rendes autógyártó nem tudja azt mondani a részvényeseknek, hogy mi most 10 évig masszívan bukóban leszünk, öntsétek az Isten pénzét is ide, mert kiröhögnék.
Kazes☻17-05-2020 17:59:40 // 2302
RomeoOne16-05-2020 15:39:44 // 2301
TeslaPilóta - TeslaMegtérítő 1. Vendégünk Várkonyi Gábor, autóipari szakértő

Akit a végeredmény érdekel: nem tért meg. De sok okos dolgot mondott.
Erhard 242 (Pure Energy)11-05-2020 11:10:43 // 2300
nem a telefon nehéz, a bicepszem :DDD
WarbiRunner (Gyuri)11-05-2020 09:16:04 // 2299
Vannak már ilyen kisebb mobilok is.. vagy többet kell edzeni XD

Ebben a témában volt egy On The Spot dupla rész, Biztonságos technológia címmel, érdemes megnézni.
Erhard 242 (Pure Energy)11-05-2020 08:56:55 // 2298
én nem aggódok csak emberünk mondta, hogy tényleg nem jó, telefonálást már régóta kihangosítva teszem ne fáradjon el a kezem :DDD
RomeoOne11-05-2020 07:58:32 // 2297
Na jó, de ne felejtsd el, hogy az 5G aktiválja a koronavírust és a gyíkemberek annak a segítségével veszik át a hatalmat!
WarbiRunner (Gyuri)10-05-2020 14:45:13 // 2296
A midband 5G annyira káros, amennyire a 4G, vagy a wifi. A high-band még ismeretlen zóna ilyen téren, de az amúgy is kérdéses, hogy hogy valósítják meg, km-enként kéne cella hozzá. Szóval ha aggódsz, megértem, de a wifit is kapcsold le otthon estére, és ne aludj telefonnal egy szobában.
Hogy ne vedd cinikuskodásnak, nálunk van a közelben egy mobil torony (250m-re). Biztos ami biztos ültettem egy mikrohullámú elnyelőt, ami legalább nyáron elrakarja a rálátást. Ha más nem azért, mert ronda :-) És telefon nem jön be a hálószobába, csak flight módban.
Sőt aminek tényleg értelme van, lehetőleg kihangosítva telefonálni, így nem melegíti az agyvized a mikrohullám. Sokat telefonálóknak érdemes figyelni erre, a készülék által kisugárzott teljesítmény elég nagy, pláne ha messze van a torony.
És ilyen szempontból pl. pont nem. baj, hogy van a közelben egy torony XD
Erhard 242 (Pure Energy)10-05-2020 13:37:43 // 2295
Tegnap grillezés során beszéltem egy mérnökkel aki a Continál dolgozik a vezetés támogató részlegen érdekes dolgokat mesélt pl az önvezetésről, az 5Gről ami valóban káros, a villanyautóról ami valóban zsákutca de muszáj tolni, a bosch hogyan bukott bele a break by wire rendszerbe, hogyan működik, az FCA után a BMW is szeretné, hogyan tesztelnek a gyár által biztosított QV-vel... stb, stb
Zsolt15509-05-2020 17:17:33 // 2294
Így készül a Toyota SORA üzemanyagcellás autóbusz.
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2020 19:04:55 // 2292
Tiszta piaci körülmények :-) Szép fogalom XD Nem életképes itt sok minden, erre szépen fény derült.
Zsolt15504-05-2020 18:05:23 // 2291
A vírus(?) elvitt sok pénzt az biztos. Kicsi az esély, hogy erre most lesz majd pénzügyi forrás.
Egyenlőre az látszik, hogy tiszta piaci körülmények között nem életképes ez az elektromos autózási modell.
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2020 09:56:25 // 2290
Meddig? Március elejéig. :-) Mikor hallottál utoljára elektromos autós hírt? Azon kívül, hogy a siófoki ChaDeMo-t leszerelik. Egy időre ez a kérdés is megoldódott "magától". :-)
Zsolt15504-05-2020 09:25:30 // 2289
Minél erőszakosabb a reklám vagy a "hittérítés" annál több ellenérzést kelthet az emberekben.


Egy példa a "hittérítés" hatékonyságára.
A reklámokban addig ment, hogy ne fogadd el a korodat és vele például a ráncokat az arcodon, hogy erre egy éves szinten több milliárdos üzlet - ránctalanítók, különböző krémek, műtéti beavatkozások - épült fel szerte a világon. Csak azért, mert a reklámokkal elhitették az emberekkel, hogy 50-60-70 évesen szégyellni való az pár ránc, ami a korukkal jár. Azok akik ezeket a reklámokat finanszírozzák azok pedig nagyon-nagyon jól megélnek ebből.
Elég volt csak sokat és sokszor mondani az embereknek a különböző médiákban, hogy ne fogadják el a saját életkorukat, hanem próbáljanak meg fiatalnak látszani.
Zsolt15503-05-2020 07:54:00 // 2288
A gyártók.is hatalmas adótámogatást kapnak, hogy elektromos autókat gyártsanak. Ez az elvárás.
A kérdés, hogy ez meddig fentarható! Mert mind a két oldal - gyártó és vevő - az adókedvezmények miatt választják ezeket az autókat. Ráadásul az ingyen töltés lehetősége is állami adóból megy.
Mi lesz, amikor már nem lesz erre forrás?
Liquid02-05-2020 17:52:32 // 2287
A villanyautók árával önmagában nincs baj szerintem. Ennyi az ára, pont az "újdonsága", kis volumen, drága aksi, és a bizonytalanság miatt. Akinek van pénze, megveszi...Inkább ott van a probléma, hogy a CO2 hiszti miatt naponta jelentik be a gyártók, hogy már nem fejlesztenek több ilyen vagy olyan motort és minden elektromos lesz. Tehát hosszútávon alapoznak (kénytelenek) olyan dologra, ami nincs kiforrva és nincs hozzá infrastruktúra, se újrahasznosítás, se semmi.
Emellett az eddigi fejlesztések, amik pár évente új irányt vettek a politika miatt, mennek a levesbe. Nagyon durván pazarolva az erőforrásokat.
Nem közvetlenül jelent áremelkedést, de majd ha rájönnek a gyártók, hogy kell az E-k részesedése, mert különben szarrá lesznek büntetve (mert ugye az E 0-val van benne az egyenletben), akkor emelik az árakat, hogy ne legyen nagy lépés az E. De majd meglátjuk :)
Zsolt15502-05-2020 16:57:05 // 2286
Vagy a 324d BMW tudott ~70LE-t. :-)
Zsolt15502-05-2020 16:54:29 // 2285
Nem.mérgezed. :-))
carver02-05-2020 12:21:41 // 2284
a CNG-nek is korlátozott a haszna, és ebben nincs benn az hogy gyakrabban kell tankolnod mert kevesebb fér az autóba, jó eséllyel messzebre kell menned tankolni mert nagyítóval kell keresni a kutat ahol kapsz (most nem beszélek sufnituningos adócsalós tankolásról) és nem mehetsz be vele egy csomó helyre...

LPG ilyen szempontból talán jobb választás, de a gáz ára sokkal hektikusabban mozog mint az olajé (akkor is amikor épp nincs járvány).

Gázos autó annak éri meg aki (nagyon) sokat autózik (ls nem jár bevásárolni mélygarázsba), tehát a dízelnek esetleg lehetne alternatívája, de úgy látszik az autógyártóknak valamiért nem nagyon akaródzik átállni erre...
carver02-05-2020 11:45:15 // 2283
az biztos, hogy egy dízelmotort sokkal egyszerűbb volt beilleszteni a benzines rendszerbe (cserébe mondjuk lassú volt szemben a 2-3 másodperces villany gyorsulásokkal - a hangja meg nem tudom melyiknek csúnyább)

De szerintem pont ezt fizettetik meg az autógyártók a bicskanyitogató árakkal - plusz azt a kockázatot amit te is mondasz hogy senki nem tudja hogy működőképes-e a dolog hosszútávon.

Részükről logikus ilyen áron árulni valamit amihez sok száz milliárd forintos beruházás kell amiről nem tudják hogy szükség lesz-e rá 10 év múlva. Az més kérdés hogy mennyire logikus döntés megvenni ilyen áron... Most hogy nem lesz rá / csökken a támogatás / nem lesz ingyen tankolás kiderül...

Viszont nem látom hogy ez feltolná a többi autó árát, én például pont a pesszimisták közé tartoztam és meglepett, hogy a Giulia ára csak ennyit ment fel az EU-s 2020-as CO2 büntik miatt...
Liquid02-05-2020 09:56:20 // 2282
Igen alapvetően hasonló az ügymenet mint anno a dízelekkel volt, azzal a különbséggel, hogy azokat ugyanannyi idő alatt lehetett feltölteni, és a hatótáv még magasabb volt, nem alacsonyabb., és nem kerültek dupla annyiba.
A jelen trendek alapján valóban megkerülhetetlen a hibrid/elektromos hajtás, de azért komoly kétségeim vannak az életképességével kapcsolatban. Főleg úgy ha nincs agyontámogatva.
Az az irány viszont szomorú, hogy a többi autó árát kezdik szépen az egekbe emelni, hogy ne legyen versenyképtelen a villanyos. És ez nem jó.
Szerintem nagyjából semmilyen hajtás se összeférhetetlen az Alfás értékekkel.
A Muzsika-TV-s mondás nagyon jó, Öreganyám is ezt csinálta anno a reklámokkal. Azt mondta: "Kicseszek velük, becsukom a szemem, nem nézem." :D
carver01-05-2020 22:38:34 // 2281
semmi gond soha nem rejtettem véka alá ha különvéleményem volt akkor sem ha másnak nem tetszett. És miután látszik hogy elektromosság nélkül nem nagyon pörög ez a topic már csak ezért sem fogom :D

Kíváncsi lennék mit szóltak az alfások amikor bekerült az első dízel motor az alfákba, el tudom képzelni hogy akkor is hasonló viták mentek mint most az elektromosság körül - csörgött, bűn lassú volt és hát hogy illik ez a heritage-be??? (55 LE egy 1,8-as motorból az 1,3-as benzines hozzá képest egy dragster volt) Azt is csak muszájból csinálta az Alfa mert az olasz adózási szabályok annyira preferálták a dízelt. Mára meg természetes...

Miután én úgy értelmezem hogy itt arról beszélgetünk hogy milyen alternatív erőforrásoknak van értelme, esélye, melyiknek mi az előnye hátránya - és főleg mi az ami egy Alfába is elkélne - a hibrid/ elektromos hajtásláncot egyszerűen lehetetlen megkerülni.

Így ha valakit ez idegesít attól tartok nem marad más mint amit én csinálok a Muzsika TV-vel: el kell kapcsolni valami szórakoztatóbb csatornára (vagy meg kell szüntetni a topicot ha összeférhetetlen az Alfás értékekkel :)
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2020 09:17:04 // 2280
CNG pl nem is értem miért nem erőltetik mondjuk az nem alternatíva, mert ég :))) Semmi baj ha van különvélemény személy szerint én elfogadnék másod autónak elektronyost, mert ugyi csak városban megyünk vele de horror áron nem kell, egy 20-30%-os felár elférne de így....
Liquid29-04-2020 22:21:13 // 2279
minket is idegesít :)
Liquid29-04-2020 22:19:40 // 2278
hogyne :)
carver29-04-2020 22:09:27 // 2277
Villany, üzemeanyagcella kilőve, milyen erőforrás alternatíva is maradt még?

(Bocs mindenkitől szar napom volt, lépek is, nem mérgezem a levegőt :)
carver29-04-2020 22:04:39 // 2276
rám gondoltál hittérítés alatt? Tudsz példát említeni?

Ha nem rám gondoltál akkor teljesen egyetértek veled, engem is idegesít a Jehova tanui féle hittérítést bármi mellett. Legyen az villany vagy dízelautó vagy lézeres szemműtét (pedig ezek ráadásul nem is hit kérdések, vannak adatok az előnyeikről)...

Ha netán arra gondolsz hogy már megfeleően - vagy még annál is jobban - körbejártuk a témát, el lehetne már engedni, azzal is egyet tudok érteni :)
Jorjie29-04-2020 21:37:48 // 2275
Kérdezek valamit:
Csak engem idegesít rohadtul ez a Jehova tanúi féle hittérítés ami a villanyautók körül megy?
Én értem, hogy van neki létjogosultsága, nem egy kő alatt élek én sem, de ez a B-közép féle "az a jó csapat, aminek én szurkolok" mentalitás, és a másik lehülyézése egy ezer sebből vérző, szárnyait bontogató, ki tudja mi lesz belőle technológia mellett csak nekem visszás?
carver29-04-2020 21:27:53 // 2274
Olajcsere Teslában?
carver29-04-2020 21:25:31 // 2273
én pl 26 km-t megyek naponta amikor melóba járok 6 hónapig utána elmegyünk nyaralni meg síelni és beleugrik 3-4.000 km. Sztem ezzel sokan vannak így, így összejöhet a napi 20 mellett a 13.000 is ...

14x20x20=5600 (én csak 20 munkanappal számolok) + 2 x 3.700 mindjárt meg is van (és akkor senki nem ugrott le vele hétvégére Balatonra, nagymamához Mezőberénybe stb)
carver29-04-2020 21:14:27 // 2272
azért maradt ki mert nincs neki Teslája, arra csak becsült valamit:

3. Következő autó az OPTIMA PHEV helyett full EV (villanyautó) lesz....
Zsolt15527-04-2020 18:16:44 // 2271
Zách Dániel is utána nézhetett volna, hogy mennyire tűnik hitelesnek az a levél, amit közreadott vagy megosztott.

"... Az alábbiakban közreadjuk Sándor levelét, aki alapos összehasonlítással rendelkezik bizonyos benzines, dízel és hibridautók üzemeltetési költségeiről. ..."

Azt írja:

MAZDA CX3 2.0 Skyactiv 14 hónapos, 13000 km --- azaz havi 928km, ami 30km/nap futás.
De azért odaírja, (100% max. 20km /nap).

Látszik, hogy az általános iskolai matekkal is gondjai vannak a "cégvezetőnek(?)". Innentől komolytalan az egész.
Zsolt15527-04-2020 16:59:43 // 2270
Szerintem ez az egész cikk egy kamu. Az emberünk írt valamit, hogy "rágódjanak meg veszekedjenek rajta" céllal. Más célja nem volt az egésznek. Komolytalan, csak a feszültséget szeretné fokozni, de valóságtartalma 0.0. Annak tűnik hitelesnek aki laikus. Azokat alkalmas megvezetni, hogy egy "cégvezető" ezt írja. Ennyi.
Zsolt15527-04-2020 16:50:37 // 2269
"Csak" 3-4 hónap. Nem egy gyors szerviz. :-))
Erhard 242 (Pure Energy)27-04-2020 15:13:52 // 2268
Teslanál is van kötelező szerviz Bécsben 3-4hónapos várakozás és egy pollenszűrő, ablaktörlő csere szoftver frissítéssel 1 kiló... ezt se hagyjuk ki a költségekből :))
Zsolt15527-04-2020 12:50:04 // 2267
"... És nem azt mondom hogy mindenki vegyen villanyautót csak azt hogy igenis van az a felhasználás amire a villanyautó pont jó választás. ..."

Ez így igaz. :-)))
Zsolt15527-04-2020 12:49:06 // 2266
Elolvastam "Sándor / Sanyi" levelét, de azért van egy-két kérdőjel bennem az írásával kapcsolatosan.

Elég szépen kirészletezi, hogy melyik autójuk milyen típusú és milyen motorral lett vásárolva.
De valahogy a Tesláé lemaradt. Miért???

A Tesla 3 18,3m.Ft, míg a Tesla S 36,1m.Ft. (A jelenlegi árfolyamon számolva!) Gondolom az előbbit választotta "... saját ügyvezetői autónak a KIA OPTIMA PHEV SW ..." helyett. Így viszont nagyon nem mindegy az 1km-re vetített költség, hiszen az elektromos autóknál az ár a legnagyobb költség, hiszen jelenleg nagyon sok az állami támogatás rá.
- állami támogatás a vételárból
- nincs regisztrációs adó
- nincs vagyonszerzési adó
- nincs cégautóadó
- ingyenes töltés lehetősége
- ingyenes parkoláslehetősége.

Szervizelés is más kérdés. Nem találtam hivatalos forrást, hogy milyen szerviz költsége van egy Teslának. A leghitelesebb az a 80e.km és/vagy 4 év garancia. 20e.km-nél ajánlott az olajcsere, de 40e.km-nél kell. Tehát ez is kérdés, mert Ő ~kb.125e.km-t fog menni 3 év alatt a Teslával.

De nézzük az áresést. Az új Tesla S 36,1m.Ft. A hasznalatuto.hu-n egy kb.125e.km-t futott Tesla S modell ára minimum 10m.Ft-ot esik. Az általa megadott futásra visszaszámolva az 80.-Ft/km. Így az már rosszabb a 159-es 75Ft/km-es kiadásánál. Ezért hiányos egy kicsit a levele.

Tesla 3-nál nem találtam ennyi km-t futott autót. De jó eséllyel egy Tesla 3-at választott és kb.4,5-5m.Ft áreséssel, ami ennyi km és 3 év után valószínűsíthető. Így valóban kijöhet a közel 40.-Ft /km . Esetleg még egy téligumit és autópályadíjat kalkulálhatott hozzá. De semmi mást.

Persze, ha nem "... a cégnél nálunk napelemes rendszer van MENNEKES 22kW-os töltővel töltené ...", akkor az is pénzébe kerülne.


Az elektromos autókat (a belsőégésű motorokkal szemben) nem akkor érdemes tölteni, amikor elfogy az energia, hanem amikor az autó egy helyben áll. Ritkán fog elmenni a benzinkútra az ember, ha kiürül az aksi, hanem a munkahelyi parkolóban, az éjszaka során a garázsban vagy a nagybevásárlás alatt a bolti parkolóban fogja tölteni járművét.
Tehát egy elég nagy háttér infrastrukturát kell hozzájuk, az üzemeltetésükhöz kiépíteni és üzemeltetni.
Liquid25-04-2020 20:40:31 // 2265
Ha biztosan nem kell menni sehova ami több mint 50km, és tud otthon lógni a konnektoron, akkor megfelelő lehet, nálam max. második lehetne a Panda / I10 helyett, de ahhoz kissé drága.
Liquid25-04-2020 20:38:32 // 2264
gondolom a trendifaktor is bejátszik :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.