Forum >> Erőforrás alternativák

Robi03-02-2006 20:39:36 // 463
Biztos beszereltette, de soha nem fogja használni. :DDD
GEORGE03-02-2006 20:38:57 // 462
A 307-es hsz-ben...
GEORGE03-02-2006 20:37:11 // 461
Nem értem! Most van gáz van nincs gáz??? Ha nincs miért irtad ezt???? Na itt vagyok! Tisztelettel jelentem hogy tegnap beszerelték a GASt!!!!! próbanyomás is volt! Minden müxik!!!! Más: Sajnálattal értesítem a kedves Cartársakat és Cartársnőket hogy holnaptól egy bizonytalan ideig nem lesz netem így nem fogok jelentkezni! Üdv:Perdix155
kando.03-02-2006 13:42:48 // 460
Nálunk is ilyenek vannak beszerelve.. Egyedül talán a biogáz motorokban van 4 elektródás (repülőgépmotoros) gyertya... Igaz, ennek ez az egy elektródája tisztes széles és vastag :))
kando.03-02-2006 13:38:29 // 459
:-)) El nem tudom képzelni, mi történhetett...
kando.03-02-2006 13:35:50 // 458
Megjött az eszed ?? :-))))) Én meg boxerben gondolkodom ;-))
FRC03-02-2006 13:35:31 // 457
Én úgy tudom, hogy gázüzemű autóba csak 1 pipáju gyertyát ajánlatos használni.
FRC03-02-2006 13:30:51 // 456
nekem itt helyben (szabadkán) építették bele, de erről a topic induláskor már írtam. Na szó mi szó több mint egy éve nyomom LPG-n éss semmi de semmi kikötnivalóm nincs a gáz ellen, talán annyi hogy nem harap annyira, kb 10-15% al gyengébb. de ha gyorsulni akarok akkor egy pill és átváltok benyára. Sőt olajcserénél tisztább az olaj mint amikor még csak benzinre ment. az anyagi spórolásról meg ne is beszéljünk. Különben a Lovato már gyárt Diesel- motorokhoz is LPG-t. Sőt motokerékpárokhoz is! :-)
perdix15503-02-2006 13:26:42 // 455
De annak örülök hogy topicom igy felpörgött! HEHEHEHE Az üzemanyag neve: benzin!!!
perdix15503-02-2006 13:25:51 // 454
Lemondtam a gázról!! Határozottan! Kell minden lóerő....a nagy 155 csomagtartó is kell...minden kell!!! GAS már nem! HEHEHE Alfába sose! Igy döntöttem! Slussz passz
kando.03-02-2006 13:23:07 // 453
Kár :(( Remélem, azért összejön a cucc és megosztod a kálváriádat, tapasztalatiad, örömeidet ;-))
perdix15503-02-2006 13:21:12 // 452
semmire...HEHEHEHE
perdix15503-02-2006 13:20:43 // 451
Polókám: de rá ám...HEHEHE
kando.03-02-2006 13:20:34 // 450
Haladás még nincs ez ügyben ? Sok a meló ? :(
perdix15503-02-2006 13:20:04 // 449
George: még mindig a benyának nyomom......
kando.03-02-2006 07:43:17 // 448
Hmm.. Azt hiszem, gáz üzem esetén azért talán más katalizátor kell(het), mint normál (benzin) üzem esetén, de az, hogy az elektródák mennyisége, távolsága, anyag mit befolyásolna a katalizátoron, számomra új.. Az én böhöm nagy motorjaimon is sima 1 elektródás gyertyák vannak, ezek is begyújtják a gáz-levegő keveréket, katalizátort sem ezek teszik tönkre, az magától is elhasználódik egy idő után... Esetleg a robbanások (gyújtáshibák) kárt tehetnek a katalizátorban, ezt tapasztaltam, de ez is rendellenes működés következménye, nem a gyertyák más típusra való cserélésének az oka..
GEORGE03-02-2006 07:37:48 // 447
Nekem mint új gyertyát mutatta be Ofi és elsők között ajánlotta fel probára. Eddig ezt még nem halotam, hogy tönkre teszi a lambda szondát, meg a katalizátort. :-O Nálam a katalizátort nem is tudja tönkre tenni mert nincsen benne :-))))
kando.03-02-2006 01:54:20 // 446
Azért egy összehasonlító mérés sem lenne rossz ötlet.. :) Azért a görbékből is sokmindent ki lehet olvasni, nem csak az érzésből, hogy ez jobban megy, az meg kevésbé...
Robi03-02-2006 01:53:20 // 445
Igazából arra lennék kíváncsi, hogy valójában mennyi ez a különbség. Mert én eddig nem találkoztam olyan benzin/gázos autóval, amiben ne éreztem volna a különbséget. De ez nyilván vezetési stílustól is függ.
botigta03-02-2006 00:47:41 // 444
Na jóccakát, eldőltem...
botigta03-02-2006 00:46:50 // 443
» Robi Nem tudom mire számítanál, mérni biztos lehet különbséget, de érezni nem nagyon. És szerintem ez a lényeg, nem a diagramm.
botigta03-02-2006 00:44:33 // 442
GEORGE Én is tartok Denso-t 11.000Ft-ért, azoknak, akik ragaszkodnak az óccsóhoz, csak az a baj, hogy a normálelektródás gyertyák miatt tönkremegy a katalizátorod, lambdaszondád idő előtt. Ha ez megéri...
kando.03-02-2006 00:05:35 // 441
Jah, de úgy látom, azt is csak Te olvastad el.. :-))
Robi02-02-2006 23:59:31 // 440
Azért egyszer kipróbálnám, hogy mérőpadra állítok egy autót még átalakítás előtt, majd utána is, jól beállított gázbefecskendező rendszerrel. Komolyan kíváncsi vagyok, hogy mi lenne az eredmény.
Robi02-02-2006 23:55:52 // 439
Jahh, tényleg. Most esett le, hogy te is gázmotorokkal foglalkozol. :)
Robi02-02-2006 23:53:05 // 438
Szevasz, jó8.
Robi02-02-2006 23:52:25 // 437
Az autógyártók nem dicsekednek vele, de padlógázon az autók nem lambdavezéreltek. :) Megkapják a teljesítmény szempontjából ideális keveréket, oszt hadd szóljon. :) Részterheléssel meg ki közlekedik egy benzinessel? :P
Robi02-02-2006 23:50:15 // 436
Én tényleg nem azért "fogom a gázra" ezeket a dolgokat, mert félek tőle. Miért kellene félnem a gáztól? :)
GEORGE02-02-2006 23:48:54 // 435
Köszi értem mit mondasz :-) A gyertya jó áron van. Nekem most próba képpen egy Champion szett van benne, most már 4000km óta különbséget a gyárihoz képest nem érezni!! Igaz ezek nem birnak annyit mint az NGK, de 12800Ft volt a 8db! Léptem szevasztok! :-)
Robi02-02-2006 23:48:32 // 434
Jó, rendben, azért rohad szét, mert gagyi. De ugyanaz a gagyi miért nem rohad szét a benzin üzemű alatt? Vagy ha bontott gyárit teszek fel, az miért rohad el a gázos alatt, és a benzines alatt miért nem? De végülis nekem tökmind1, én azt az elvet vallom, hogy nincs jobb, mint egy jó dízel. :) Ha meg nagyon nem bír magával az ember, akkor kinyitja a pénztárcáját, és előhúzza a benyás játszóautót. :)
botigta02-02-2006 23:46:12 // 433
GEORGE Félre ne érts, én is az utángyártottat veszem, csak nem fogok minden elhasználódást a gázra, mint azok az autószerelők, akik félnek a gáztól, ezért utálják. Apropó gyertya, nálam meg 28.000Ft a gyertyagarnitúra (Splitfire 3platina), és tuttibb, mint az NGK, ha érdekel valakit!
GEORGE02-02-2006 23:45:12 // 432
Megvettem a gyári lambda szondát az Alfába!! 1000km se volt jó!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja bosch!! az az fosch!!!!!!
botigta02-02-2006 23:41:23 // 431
Ödi Nekem is ott van a 146-ban, de megőszültem, mire betettem.
GEORGE02-02-2006 23:39:42 // 430
A gyári cuccok siralmasan magas árai miatt választunk többen ugymond utángyártott rendszert ami sokszor azonos márkájú mint a gyári csak nincs rajta az Alfa logó. A 146-ra 9x ezer forint egy gyári kipufogó rendszer. 32 ezerért már lehet kapni rá kompletten. Én most egy Amerikai rendszert tettem rá ez 46 ezer volt kb a fele a gyáriénak. Ha csak a felét birja már jó! vagy Pl az NGK platina gyertya Alfa Romeo logóval 96-98 ezer körül van a 8db. Alfa logó nélkül 47 ezer! Nem mindegy, és ugyan az a gyertya!!
kando.02-02-2006 22:26:36 // 429
Nem vitatkozás, csak tapasztalat céljából jegyezném meg, hogy a gáz elégetéséből keletkező füstágzok igenis sokkal savasabbak, sokkal maróbb hatásúak a kipuf rendszerre és bármiféle fémfelületre, amivel érintkeznek. Az, hogy az autók kipuf rendszere a gáztól hamarabb lukad, korrodál, annak is köszönhető, hogy benzin/gázolaj üzemhez (fütgázhoz) lettek tervezve, amik kevésbé maróak a fém oxidációja szempontjából. Nem feltétlen attól, mert az anyag gagyi (szerintem a gáztól ugyanúgy rohad a Remus is, meg a Bosal is)
Ödi02-02-2006 22:23:52 // 428
Oké-OKé Valoban létezik olyan adapter ami alfér a tanksapka alatt?
botigta02-02-2006 22:20:45 // 427
Ödi Na de nem léptem le, csak volt dolgom. Azt viszont tudomásul kell venni, sajnos nálam már lejárt az a lemez, hogy egész éjszaka a gép előtt kuksoljak.
botigta02-02-2006 22:17:34 // 426
Robi No meg azt se felejtsük el, hogy ezek mind alaptalan légből kapott éktelen nagy szamárságok. Ezekre itt most nem reagálnék, légyszi látogass el az autogaz.hu FAQ oldalára, megktalálod ezeknek a cáfolatát. Kipufogóból meg megveszitek a legolcsóbb utángyártottat, ami a benzines használat mellett is szétrohad max. 1 év alatt, csak így rá lehet fogni a gázra.
Ödi02-02-2006 22:16:23 // 425
Azért egy pá belefért volna. :-) Amugy csak megjegyzés volt.
botigta02-02-2006 22:10:18 // 424
bb18 Valóban vannak kimondottan gázüzemhez ajánlott olajok és gyertyák. Na ezekre ne költsetek soha. Kész átverés show. Csak üzleti fogás. Tedd bele az NGK, vagy a Splitfire gyertyát, meg a Selenia olajat, mintha csak benzines lenne.
botigta02-02-2006 22:06:53 // 423
Ödi Hát valóban itt hagytalak benneteket. ilyen hülyeségekkel foglalkoztam, mint játék a gyerekkel, fürdetés, fürdés, stb. :-)
Robi02-02-2006 21:21:45 // 422
No meg azt se felejtsük el, hogy a szervizköltségeket is megemeli a gáz. Állítólag tönkreteszi a hengerfejet, ezenkívül jobban kopik a motor. Mondjuk ezeket csak hallottam, lehet, hogy nem igaz. Az viszont egészen biztos, hogy pillanatok alatt szanaszét rohad a kipufogó a gázüzemtől. Fogalmam sincs, hogy miért, de nem egy, és nem két autón tapasztaltam.
Wickey02-02-2006 21:09:52 // 421
Nekem nagy fordulaton szar a gázzal. Alacsony fordulaton van benne elég kakaó. Igaz, csak 100kW-os (136 lóerős) gázreduktor van benne... márminthogy addig van kapacitálva. Lehet hogy emiatt. Kicsit karcsú a 184 lovas 164hez :-) Nade mindegy.
Ödi02-02-2006 21:06:31 // 420
Hát botigta jol itt hagyot benünk. Se szó,se pá.
bb1802-02-2006 21:05:02 // 419
igazábol nem. vannak kimondottan gázüzemhez ajánlott olajok és gyertyák. olajat mindenképpen olyat tegyél bele amit gázhoz is jová hagytak, mert kicsit más mint a diesel, vagy benzin. a gázhoz valo gyertyák kicsit drágák, inkább egyszerübb gyertyát tegyél bele és cseréld sürübben. most olvastam a champion uj fejlesztéseiröl, az EON sorozatrol jokat irnak, bár még tapasztalatom még nincs roluk.
GEORGE02-02-2006 20:58:34 // 418
Nekem mindkettő autómban automata átváltó volt. Be lehetett állitani hogy milyen fordulatszám elérésekor váltson át gázüzemre. De a Citroen-en át kellett kapcsolni fix benzinre mert mig nem melegedett be a moci kb 60-70-re addig lefulladt a gázzal. 2 gáz szerelő is nézte de nem értették :-(
Wickey02-02-2006 20:55:51 // 417
Nekem 48 liter megy bele a pótkeréktartályba, ez nagyon a teteje. Ebből úgy gondolom, hogy olyan 40-45 liter lehet nominálisan. (a 48liter azt jelenti, hogy benzinnel megyek a kútra, mert csurig kifogyott a gáz).
Wickey02-02-2006 20:54:39 // 416
Dettó ugyanez van nálam is, mint nálad a citromnál, hidegen gázzal az istennek nem akar menni, gondolom hasonló okok miatt, amiért a gázöngyújtó sem szeret hidegen meggyulladni --> ledermed a gáz. Mindazonáltal a gázrendszerem egy tákolt hulladék (ebben igaza van botigta-nak) és némileg manuális a gáz/benzin üzem váltása. Két héttel ezelőttig úgy nézett ki a dolog, hogy lehuzogattam az injektorok kábeleit, utána visszadugtam a lengőcsatlakozóba a gázreduktor biztosítékját, a visszaváltás ugyanez fordítva. Király volt, mert ha rátettem a gyújtást egyből ömlött is a gáz a motorba... Most legyőztem a lustaságom, és némileg átalakítottam: megszakítottam az injektorvezérlő tápellátását, vettem egy háromállású kapcsolót, betápra rákötöttem az AC pumpa áramát, a két kimenet meg a gázreduktor, illetve az injektor vezérlése lett. De a kapcsoló még mindig a motortérben van, eléggé nehezen hozzáférhető helyen. Na, arra akartam kilukadni, hogy hivatalosan ha jóltudom illik benzinnel indítani és azzal is leállítani, ellenben én mínusz 15ben is gázzal indítok, és azzal is indulok el. Nameg arra, hogy egy korrektül beszerelt gázrendszer tartalmaz pár igencsak nem filléres kiegészítőt, amik az enyémből hiányoznak. Ennek következtében hidegen horror tud lenni. :-))) Mindazonáltal szándékomban nem áll változtatni rajta. Tekintve hogy az egész autó értékét ötszámjegyű összeggel lehet jellemezni... És ennek a fele a gázszett :-))) Másik ok, hogy sztem 3literes motortól a 15 liter gáz igencsak elfogadható főleg télen tiszta gázüzemben...
Ödi02-02-2006 20:50:09 // 415
Na ez már jobban hangzik. Amugy átalakitás után valami különleges bánásmodot igényel a gép?
Ödi02-02-2006 20:46:29 // 414
Ne bántsd,mégiscsak ALFA ROMEO!!!!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.