Forum >> Fastcaristák vs. Batiánusok
Ollah16-11-2004 16:04:38 // 365
Ááá, hengerfej felújításon vannak, most szabad a pálya. Turbót tölts! Tűűűűz! :)
SKrisz16-11-2004 15:44:13 // 364
Na mivan? Minden dízelesenek egyszerre fogyott el a gázolaj és mindenki tankolni van?:)))
Robi14-11-2004 18:17:56 // 363
Na számold meg gyorsan, hány hozzászólásom van ebben a topicban! :)))
Egyébként úgy érzem, hogy Szegedről hazafelé megvédtem a dízel becsületét, ezt Lee27 és Krisz33 bizonyíthatja. :) Pedig az én dízelem nem MJTD, de még csak nem is JTD...
Cho Simba (TomQ4)14-11-2004 16:40:36 // 362
Úgy látszik a batiánusok a hozzászólásokkal is spórolnak...
:)
Robi10-11-2004 23:02:25 // 361
Má' hogyne tudna! Ha 1-es üveghang, 2-es üveghang, 3-as kombinációt ismételgeted, akkor valószínűleg úgy 20-25-öt benyel minimum. Nagy a terhelés, nagyot hörpint, de elég sokáig eltart, amíg megteszi a 100 km-t.
Halesz10-11-2004 20:33:56 // 360
Nem tűnt el egyik topic sem, csak a fórum főoldalán az egyes témáknál egyszerre az 5 legfrissebb topic látszik! Rá lehet kattintani a témák címére és akkor bejön az összes.
De most növeljük ezt a számot, hogy egyszerre még több látszódjon.
Cho Simba (TomQ4)10-11-2004 11:04:23 // 359
Semmi sem lehetetlen :)
Ollah10-11-2004 10:53:26 // 358
Egy 2.4 JTD meg bír enni 12-13 litert 100 km-en??? Még olajból sem! :)))))
Ollah10-11-2004 10:51:53 // 357
Egy rossz lambdás rallyautóval azért nem bizti! :DDDDDDDDDDDD
joe7510-11-2004 07:03:03 // 356
Giorgio.
Most azon besérülhetnék, hogy egy VW konszern szarát hozod itt példának az Mjet-tel szemben, ez olyan mintha itt a Diesel Benzines vitában a VW csodálatos 1.6 8V 75 LE-s motorjával példálóznék. Gondolom kapnék miatta hideget meleget.
Az Mjet motor 1800-4500 ig hihetetlen vehemenciával húz, és bár viszonylag hamar leforognak a fokozatok ez leginkább a 6 sebességes váltónak tudható be.
Én amióta az Mjet létezik azóta hiszek a diesel technikában, elötte nálam sem jöhetett szóba gázolajos motor. De az Mjet más dimenzió, és ez lesz a jövő tetszik vagy sem!
Giorgio10-11-2004 01:27:31 // 355
Te olyan jól elvagy Pacoval, hogy köpni-nyelni sem tudsz a mesedélutánomtól, mi? :-))) Ezt torpedózd meg! :-D
Pacoval úgysem bírsz! :-)
1ébként néha jó lenne ha laikusra is lefordítanátok azt amin olyan jól elpörögtök. ;-)
Robi10-11-2004 00:04:48 // 354
Igazából arra szerettem volna kilyukadni, hogy ha a negyed mérföldön végig padlózol, akkor nagyjából egy 1.6TS eszik annyit, mint egy 2.4JTD, és gondolom elég nyilvánvaló, hogy melyik az esélyesebb.
Ezek szerintem úgy 2-3 decit nyelnének be a verseny alatt.
A fél liter naftával ugyanezt el lehet játszani nagyban, mondjuk az előző autókba beteszünk egy 3.2-es benyás motort, meg egy V8-as dízelt (sajnos még csak off-éknál van). Ezek szerintem kb a fél lityót eszik meg padlózva.
A 3.2-es hány lovas? A 4 lityós V8-as dízel szériából 300. Nem hinném, hogy lenne esélye a benzinesnek.
Persze jobb lenne ezt inkább kiszámolni, nem csak így a hasamra csapni, de túl késő van már hozzá. :)
Robi09-11-2004 23:37:46 // 353
Teljes terhelésnél, 0-ról gyorsulva nem is sok az a 100 liter / 100 km.
Robi09-11-2004 23:36:39 // 352
Végiggondoltam. :)
Milyen motort választasz, ami pont benyeli a fél liter benyát, se többet, se kevesebbet?
Paco09-11-2004 23:20:39 // 351
Rendben :)
Negyed mérföld az 400 méter vagyis kevesebb mint 500 méter. Ergo 100 liter/100 kilométeres fogyasztással is végigérek :)
Robi egy jó tanács: Ne kapkodd el, gondold át, és olvad el még egyszer amit leírsz, mielőtt elküldöd. :)
Robi09-11-2004 23:12:58 // 350
A táv negyed mérföld, te kapsz fél liter benyát, én kapok fél liter gázolajat. Mindenki akkora köbcentis motort választ az autójába, amekkorát akar.
Ha túl nagyot választ valaki: nem ér a pálya végére.
Ha túl kicsit: veszít.
Paco09-11-2004 23:05:29 // 349
Álljon meg a nászmenet. Mst te gyorsulni akarsz tehát adott távot akarsz megtetetni minél rövidebb idő alatt, vagy addig menni amíg elfogy a 10 liter?
Ezenkívül azonos térfogatú motorról vagy azonos teljesítményű motorról
beszélünk? Jó lenne tisztázni a peremfeltételeket.... mert nem értem mit szertnél mérni.
Persze úgy is meg lehet határozni, hogy kiszámolod mennyit képes megtenni a dízeled 10 liter benyával és az lesz a gyorsulási táv :) Ha kevesebbet választasz akkor benzines megver. No meg a lökettérfogat. Szabályozni kellene, hogy mi mehet mivel. A nők biztosak benne de hidd el itt is a méret a lényeg. Ugyanis ha olyan motort választok amit akarok akkor egy Maser 3200GT kell :)
Robi09-11-2004 23:00:00 // 348
Ha ez tényleg a teljes veszteség, akkor ez 45,2%-os hatásfokot jelent. :)
Robi09-11-2004 22:57:47 // 347
Ipari motor. Ilyenekkel is foglalkoztam. Ekkorához nem volt még szerencsém személyesen, a legnagyobb eddig egy Perkins 3012-es volt, ami V12-es, hengerenként 3000 köbcentis, és a budaörsi Tesco biztonsági áramfejlesztőjét hajtja. Pont kellemes méret, felmásztam a két hengersor közé, elsétáltam a két légszűrő és a két turbó között, felmásztam a hútő tetejéhez, és betöltöttem vagy 100 liter fagyállót. :)
Paco09-11-2004 22:52:21 // 346
Azért ezeket se felejtsd ki :-P
Hengerűrtartalom: liter 61,1
Kompresszióarány: 13.6 :1
Levegőfeltöltési rendszer: turbótöltés
Motor fordulat: 1/perc 1500 "sportos", hihi :)
Teljes motorteljesítmény: kW 1937
Üzemnyagfogyasztás P2200E: l/ó 472 :)
Hőátadás kipufogórendszer felé: kW 1455
Hőátadás hűtőrendszer felé: kW 721
Teljes sugárzott hő: kW 172
Azaz :
Teljes motorteljesítmény: kW 1937
Teljes veszteség: 1455+721+172= 2348 kW :)
No meg 61 liter és csak 2500 ló? Akkor ez kicsiben egy hatliteres 250 lovas turbodízel? :-P
Robi09-11-2004 22:51:00 // 345
Megvaaan:
"Na akkor még egyszer. És lassan írok, hátha fel bírod végre fogni.
Nem a te véleményed, de elfogadod (igaz?), hogy jobb hatásfok esetén ugyanahhoz a teljesítményhez kisebb lökettérfogat is elég. Mert a fentiekből nekem ez jön le. Nos, technikailag igazad is van, én is éppen erre mondtam azt, hogy ha kisebb lökettérfogat elegendő ugyanahhoz a teljesítményhez mert jobb a hatásfok, akkor az 1.6 szívó dízelnek ugyanakkora teljesítményt kell nyújtania azonos fogyasztás mellett mint a 2.0 szívó benzinesnek."
Ezzel volt a problémám. Szerintem még mindig úgy kell összehasonlítani egy dízelt meg egy benzinest, hogy adsz nekik 10-10 liter naftát, és megnézed, hogy melyik gyorsul belőle nagyobbat. Mindenki akkora motort választ, amekkorát akar. Ha túl nagy a motor, akkor elfogy a benya, mielőtt az ember befejezné a versenyt. Ha túl kicsi, akkor a másik jól lealázza.
Ilyen versenyt csak dízel nyerhet, mert jobb a hatásfoka.
Robi09-11-2004 22:43:50 // 344
"A dízelnek tényleg jobb a hatásfoka de ezt sosem vitatta egyikünk sem."
Öööö... Valaki vitatta. Nem te voltál? No mindjárt utánanézek. :)
Robi09-11-2004 22:41:55 // 343
"Akárhogy csűritek-csavarjátok, az olajkályhák egyetlen dologban ütik meg a benzineseket de abbannagyon. És ez csak a fogyasztás."
Ahhhaaa... Azonos teljesítményleadásnál kevesebbet eszik egy dízel. Ez a hatásfok. :)
Paco09-11-2004 22:39:47 // 342
Nincs, ez teljesen így van. Illetve majdnem. :)
A benzinem mennyiségi szabályozású motor míg a gázolajos minőségi szabályozású.
A benzines esetén a mért levegőmennyiséghez pontosan ki van számolva a benzin mennyisége (Itt tévedsz ebben:De a bevitt benzin/gázolaj mennyisége nem függ a bevitt levegő mennyiségétől), hogy ne legyen sem dús sem szegény a keverék, mert egyik sem hasznos. Így a teljesítményt a hengerbe beengedett levegő mennyiségével szabályozod.
A dízel ezzel szemben mindig levegőfelesleggel dolgozik, és a befecskendezett gázolaj mennyiségével szabályozod a teljesítményt.
A dízelnek tényleg jobb a hatásfoka de ezt sosem vitatta egyikünk sem. De ettől még nem lesz "jobb" vagy "sportosabb" motor. Csak takarékosabb. :)
Robi09-11-2004 22:39:05 // 341
Egy kis erőfitogtatás. :)
1937 kW-os, azaz 2634 lovas a kicsike. Mármint a motor, ami hajtja. Hengerenként kb. 4000 köbcenti, és V16-os. :) Kicsit még a méreteivel vannak problémák. :)
Robi09-11-2004 22:32:05 // 340
Akkor tudom, hogy hol kötök beléd. :)
Amiről eddig beszéltünk, az a bevitt _levegő_. De a bevitt benzin/gázolaj mennyisége nem függ a bevitt levegő mennyiségétől.
Vegyünk azonos teljesítményű dízelt és benzinest.
A benzines mondjuk 2 lityós, a dízel meg egy kettőfeles tádé.
Elmondhatjuk, hogy a dízel akár többször annyi levegőt bevisz a hengerekbe, mint a benyás társa, de ez cseppet sem érdekel minket, mert levegőből van bőven, és még csak pénzbe se kerül, ráadásul nem kell magunkkal hurcolásszuk egy levegő-tankban.
Viszont a dízel azonos terhelésnél kevesebb gázolajat kajál meg, mint amennyi benzint a benzines. Ebből adódik, hogy kevesebb "fűtőértéket viszel be" a dízelbe, mint a benzinesbe. Így lehet, hogy a dízelnek jobb a hatásfoka, mert ugyanakkora leadott teljesítményhez kevesebb befektetett energia kell. Ellenvetés? :)
Paco09-11-2004 22:28:49 // 339
Alapvetően mindkettőnknek igazunk van hisz a fizika nehezen verhető át. Csak a kolléga még abban a hitben van, hogy egyetlen kiragadott mintából lemodellezhető az univerzum, én meg már tudom, hogy ez messze nincs így :)
De ennek a vitája már az ókori görög filozófia eszköztárához nyúlna az meg tényleg nem idevaló. :-P
Paco09-11-2004 22:23:40 // 338
Kiegészítés: Természetesen ez igaz a turbos motorokra is tehát feltöltött motort feltöltöttel hasonlítunk össze :-P
Akárhogy csűritek-csavarjátok, az olajkályhák egyetlen dologban ütik meg a benzineseket de abbannagyon. És ez csak a fogyasztás. :-P
Paco09-11-2004 22:21:34 // 336
Szívta magát a nyavalya. :o) Neked meg gratulálok, remélem a telefonod szombattól boxerhangon csörög :)
Paco09-11-2004 22:20:11 // 335
Az összehasonlítási alaptól.
Pontosabban onnan, hogy közölted, hogy a térfogatnak semmi szerepe sincs az összehasonlításban, és a dízel azért jobb mert jobb a hatásfoka.
Erre mondtam, hogy ez baromság ugyanis ekkor a jobb hatásfok miatt egy 1.6 szívódízelt kell összehasonlítani egy 2.0 szívó benzinessel, és ekkor vannak pariban.
Szerinted mikor tud egy 1.6 szívódízel akkora nyomatékot és teljesítményt felmutatni mint egy 2.0 benyás? Nem kell nagyobbat én megelégszem az ugyanakkorával és akkor elmondhatjuk, hogy a két motor ugyanazt tudja :-P
Azmo09-11-2004 22:20:08 // 334
Üdv!
Látom elvagytok mint a befőtt, Paco meg fel is szívta magát csöppet:)
Lényeg, hogy mindennek van előnye, dízelnek is, benzinesnek is, de most egy számít, az pedig a BOXER, ami már nekem is van :D
Robi09-11-2004 22:18:18 // 333
De, az, és éppen az Alfa-motorok hengereibe bevitt levegő mennyiségét elemezgetjük, kisebb-nagyobb nézeteltérésekkel. :)
Buves09-11-2004 22:09:26 // 332
Vázeg... nem merek (tudok) hozzászólni a dolgokhoz! EZ NEM EGY ALFÁS FÓRUM ???? :))))
Robi09-11-2004 21:59:30 // 330
"szívómotorról beszélünk"
Na ez már egészen kiment a fejemből.
"De lásd már be végre basszus, hogy szívó motornál a bevitt anyag tömege egyenesen arányos a térfogattal!"
Na jó, most az egyszer. :)
De honnan is jutottunk ide? :)
..09-11-2004 21:57:08 // 329
Paco, Robi
Öröm nézni a vitátokat:))Csak fingom sincs kinek van igaza.
Vagyis,hogy tudom nekem.Mégpedig azért mert a benzin a jobb és kész:)))
Paco09-11-2004 21:43:48 // 328
Értelmezed is amit olvasol vagy csak írsz ami hirtelen ellenvélemény eszedbe jut?
Robi:
Meg a gáz nyomása és hőmérséklete. Mert nem mindegy, hogy adott térfogatú gáz nyomása pl. 1 bar, vagy 2 bar, mert az utóbbi több oxidálható molekulát tartalmaz, tehát több az éghető anyag.
előzmény - Paco:
(szívómotorról beszélünk)... Így a bevitt anyagmennyiséget meghatározza a térfogat.
A többi mind igaz amit leírtál. De lásd már be végre basszus, hogy szívó motornál a bevitt anyag tömege egyenesen arányos a térfogattal!!! :)
Robi09-11-2004 21:31:00 // 327
"ismételem magam"
Valószínűleg elbeszélünk egymás mellett.
Robi09-11-2004 21:21:37 // 326
"A J/kg és a liter között érdekesmód kapcsolatot teremt a sűrűség, mint olyan. Tudod, g/ccm, vagy kg/m3."
Ez így van. Csak gázoknál ez nem ilyen egyszerű, mert ha pl. összenyomsz egy gázt, akkor megnő a sűrűsége, tehát a sűrűség nem egy állandó. Innetől nem lineárisan arányos a tömeg a térfogattal.
Robi09-11-2004 21:17:54 // 325
Amit az állapotváltozásokról írtál, azzal egyetértek, de van egy-két dolog, amit szerintem figyelmen kívül hagytál.
"Így a bevitt anyagmennyiséget meghatározza a térfogat."
Meg a gáz nyomása és hőmérséklete. Mert nem mindegy, hogy adott térfogatú gáz nyomása pl. 1 bar, vagy 2 bar, mert az utóbbi több oxidálható molekulát tartalmaz, tehát több az éghető anyag.
Azért jövök mindig a tömeggel, mert az az, ami minden más körülménytől függetlenül megadja az éghető anyag mennyiségét. A térfogat önmagában semmit nem ad meg, mert hiába van a motorban 1 deci légüres tér, biztos nem fog berobbanni.
"A turbonál is nem véletlen, hogy a levegőt visszahűtik mielőtt betolnák a hengerbe. Ezzel nem azt akarják elérni, hogy több férjen bele, hisz egyszerűbb lenne megemelni a nyomást, hanem azt, hogy a hideg levegő is hűtse a szivási ütemben a hengerteret."
Hááát... Egy Perkins dízelmotorok forgalmazásával és szervizelésével foglalkozó cégnél dolgoztam, és ott azt mondták az angolok a fejtágításon, hogy az elsődleges célja az intercoolernek, hogy nagyobb mennyiségű levegő kerüljön a hengerekbe, és csak másodlagos a motor hűtése.
"a gáz TÉRFOGATVÁLTOZÁSA határozza meg a kinyert munkád"
Ha nagyobb tömegű gázt vezetsz be, akkor az nagyobb térfogatváltozásra képes. A térfogat csak az egyik tényező, amitől a tömeg függ.
pV=nRT
R: moláris gázállandó
Ebből az egyenletből egyértelműen kiderül, hogy a bevitt éghető molekulák mennyisége (n mól) a nyomástól, a térfogattól, és a hőmérséklettől EGYÜTT függ. Tehát azzal, hogy megadod, hogy "x" térfogatú gázt viszel be, még semmit nem mondtál.
Viszont:
m = n * M
m: tömeg
n: anyagmennyiség (mólszám)
M: moláris tömeg (esetünkben állandó)
Tehát a bevitt éghető anyag mennyisége egyenesen arányos a bevitt anyag tömegével.
Ha ezeket a dolgokat meg tudod magyarázni nekem, akkor meg vagyok győzve.
Giorgio09-11-2004 18:31:02 // 324
Személyes tapasztalat, mesedélután
Első találkozásom a dízelkályhával
Előre bocsátom:
Tudom hogy görcs dolog, de a dízel az dízel a szememben, bárki is gyártja.
(Az MJET előtt úgyis behozta egymást a dízel mocik többsége,kb azonos teljesítménnyel rendelkeztek,...ezért)
Sz'al egy nap nagybátyám örömmel újságolta, hogy vett új autót OFF Fócvágen Basszát 1,9 PéDéTéDéjI ON típusút, az ugye 110 ló körül van papíron.
Hát naná hogy Giorgioka kipróbálja.
Pattanok az ülésbe, első érzésem: kurvára lent van, szinte ki sem látok, második gondolat: ormótlan nagy a műszerfal azért nem , ráadásul csúnya, mint a bűn. de ezzel befejeztem a belső "dizájn" :-)))))) ismertetését. (Vicc!...:-P..ehh)
Slusszkulcs be, elfordít, szolid morgással életre kelt ez a szenny. (MIt is keresek én itt?-tettem fel a kérdést)
Hollywood-i rudi karóba be, indulunk, óvatosan, kettes, hármas, (nézzünk valami eksönt!) rálépek a gázra 800-2250-ig semmi extra, (mint a boxerem ennyinél), 2250-2500 között turbólyuk, 2500-3800ig húz mint a bivaly, 4000-nél kész vége elfáradt (a bivaly ledőlt alunni)
Mindeközben az "őrjítő" gyorsulás alatt, szerintem csak a fordulatszámmérő pörgött ki fekvőbe, mert a sebességmérő alig 40km/órával ment feljebb két váltás között, mikor tapostam mint a bolond. (Ez kb olyan mint mikor Gáborszakács keni az 1.2-es háromhengeresnek, pörög mint a disznó de a sebességmérő mintha aludna, épp hogy csak vánszorog felfelé mikor a mutató már a piros határt súrolja)
Szummaszummárum: Tehát egy-egy pörgős megmozdulás egy dízelnél elég egy előzés sportos lebonyolításához (csak ne épp egy hosszú kamiont akarj spurigyorsan megelőzni!), de aztán mikor visszatérsz a sávodba gyorsan válts sebességet, mert innen tovább már nem gyorsulhatsz, mert lepörgött a poweros szakasz a motorban.
Tehát, ezért nem dízel. Tudjátok az először szerzett benyomás a legmeghatározóbb élmény.
Hangsúlyozom, ez egy OFFos verda volt de próbáltam csak a motorra vonatkoztatni.
Paco09-11-2004 17:23:44 // 323
Joe a költségek 90%-át vond le ugyanis csak egy seggem van :)
Így csak egyet használnék, a többiről le a rendszám, és donorok lennének, hogy mindig gyári állapotú autóm legyen :)
De ha új Autóról kellene döntenem akkor nem ismervén az árakat megkérdem van még 156 V6? És belefér az árba?
Paco09-11-2004 17:21:24 // 322
Oké, bár én már feladtam. Tényleg az az utolsó, ismételem magam de nem baj.
A fűtőérték mértékegysége J/kg. Ehhez tartozik egy sürüség érték ami kg/dm3 (vagy másképpen kg/liter de ezt nem használjuk.) tehát a fűtőérték mértékegysége xJ/kg ahol x egy állandó arányszám tehát ha nem vagyun kíváncsiak az értékre csak a képletre akkor el is hagyható. Így J/dm3-at kapunk.
A második pont. A kinyerhető energia ebben az esetben nem egyenlő az üzemenyeg szabad elégetéséből származó energiával ugyansi azzal maximum vizet tudsz melegíteni :) Biztosan hallottad már az izochor, izoterm, és izobar szavakat, legalábbis kellett volna hallanod.
A belsőégésű motor azon alapul hogy ezek a folyamatok egymás után játszódnak le illetve elméletileg így játszódnak le :)
A szivás-t és a kipufogást el kell felejteni, ugyanis az nem zárt térben játszódik le így a gázok hő-nyomás-térfogat egyenleteivel nem írható le. Az elmélet szerint mindkettő izobar és izoterm folyamat egyszerre. (szívómotorról beszélünk) Egyszerűen egy adott nyomású és hőmérsékletű anyagot beszívsz vagy kipufogsz a térfogatváltozással. Itt jön be a térfogat szerepe. A hőmérséklet viszonyleg kis tartományban mozog, és a nyomás is. Így a bevitt anyagmennyiséget meghatározza a térfogat.
A sürítési ütemben a térfogat csökkenésével emelkedik a hőmérséklet és a nyomás. Ehhez neked kell munkát végezned. A robbanás elméleti pillanatában a hőmérséklet baromira megugrik és a gázok alapegyenleteiből következően a nyomásnak is mennie kell vele, mert a térfogatod állandó. Tehát izichor folyamat. A tágulási ütembena dugattyút ez a nyomás tolja kifelé és miközben a nyomás csökken a hőmérséklet is esik. Minél hidegebb a végtermék annál kisebb a nyomás így a kipufogásnál annál kevesebb veszteséged van.
A kivett mechanikai teljesítményed a dugattyú mozgása tehát a térfogatváltozás. /Az a fránya köbcenti már megint itt van :)/
Nézzük mivel tudod növelni a hatásfokot.
1: Addig engeded a térfogatot nőni amíg a belső gáz nyomásael nem éri a légköri nyomást
2: Addig engeded a térfogatot nőni amíg a belső gáz hőmérséklete eléri a külső hőmérsékletet.
3 a kettő együtt.
Belátható hogy az egyes pont nonszensz hiszen minden terjeszkedésnél hosszabb dugattyú kellene mint sürítésnél, hisz az elégett folyadékod nagyobb térfogatot foglal el gázállapotban.
A kettes pont sokkal többel kecsegtet hiszen hűtheted a motort így több munkát tudsz kivenni belőle.
A tanárod majd szépen levezeti neked képletekkel de hidd el az a lényeg, hogy a motor hatásfoka a robbanás után elért legmagasabb hőmérséklet és a tágulás során elért legalacsonyabb hőmérséklet egyenes következménye. MInél nagyobb ez a hőmérsékletkülönbség annál jobb a hatásfok. A gázolaj jobb égéshője kevesebb szerepet játszik ebben, mint az, hogy 25 barra nyomják össze a levegőt és nem csak tízre.
A turbonál is nem véletlen, hogy a levegőt visszahűtik mielőtt betolnák a hengerbe. Ezzel nem azt akarják elérni, hogy több férjen bele, hisz egyszerűbb lenne megemelni a nyomást, hanem azt, hogy a hideg levegő is hűtse a szivási ütemben a hengerteret.
És akkor utoljára: A térfogat NEM elhanyagolható tényező, ugyanis a gáz TÉRFOGATVÁLTOZÁSA határozza meg a kinyert munkád.
Tovább nem ragozom, az egyetemi jegyzeteid között meg fogod találni az egészet.
joe7509-11-2004 10:29:13 // 321
Az Mjet. 6.325.000 ft-tól indül, a JTS pedig 6.875.000 Ft-tól. Az árlista szerinti legdrágább modell az Mjet nél 7.525.000 Ft a JTS -nél pedig 7.725.000 FT.
Tény hogy a regisztrációs adó a Mjet esetében 390.000 Ft míg a JTS-nél ez 540.000 Ft de egy egyszerű user-t ez hol érdekli? az a lényeg mennyi pénzed van és ebből mit vehetsz.
BFMSE09-11-2004 10:13:44 // 320
Az arakhoz visszaterve egy kicsit.
Egy olasz autosujsagban a TI felszereltsegu 156 1,9 MJTD dragabb volt mint a JTS ugyancsak TI felszereltseggel, bar a kulonbseg nem volt szamottevo...
Bar itthon a hulye ado rendszer miatt lehet, hogy a diesel meg olcsobb...
SKrisz09-11-2004 09:45:22 // 319
Lassan olyanok leszünk mint az LG reklám! Life's good!:)))
joe7509-11-2004 09:41:09 // 318
Ne ez az! Így már kerek lehet! Apuci autózik a Családi Diesel Alfával viszi a családot nyaralni, vagy elmegy melóba, és amikor hazajön kiveszi a GTV-t a garázsból, és eltép veretni egyet! Erre már azt mondom így kell élni! :))
SKrisz09-11-2004 09:25:45 // 317
Joe! Ne legyél már ennyire szőke!:))))) A GTV mint apuci szemefénye letakarva áll a garázsban várva a napfényes hétvégéket, miközben apuci autózik a családdal a családi verdában! Ééééérted? Én megtartani akarom a GTV-t nem családi autónak használni!:)))
joe7509-11-2004 09:21:12 // 316
OK. De a GTV nem épp családi autó. Nem az a lényeg, hogy a hátsó ülésen elfér-e két 10 év alatti gyerek, hanem mondjuk elfér-e két gyerek biztonsági gyerekülésben mert ugye az kötelező, plussz a csomi tartóban min. 1 babakocsi, meg az a cucc áradat ami egy sőt akár két kisgyereknek pár napra kell. Hidd el brutális mennyiségű cuccot kell vinned magaddal.
Opcionális megoldás GTV + tetőcsomagtartó! :))))) Kis optikai tuning! :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
474
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?