Forum >> Forma-1

Satti17-05-2009 20:52:00 // 63942
Na, nemrégen értünk haza, ma egész nap a városban voltunk, már délelőtt fél 11-kor elfoglaltam a helyem a rakparton, már akkor alig volt hely, pedig a Red Bull parádé, csak 13 ó.-kor kezdődött, addig egy kissé megaszalódtam a napon, még jó, hogy a nejem, aki kb. fél 12 körül csatlakozott hozzám, hozott egy ernyőt és az adott árnyékot, külőnben elolvadok, volt kb. 36 fok a napon. Ettől függetlenűl a parádé az remek volt, a Red Bull banda érti a dolgát. Először Bessenyei mutatott be hajmeresztő mutatványokat a repülővel, tényleg szenzációs látvány volt. Majd következett Palik Laci az egyik F1 géppel, elég szerényen adta elő, nem merte nagyon nyomni neki, pattogott kicsit az aszfalton. Minden versenygép 5 kört ment, egy kör 3 km hosszú volt. Utána következetk a veterán versenygépek, egy régi Skoda, egy NSU, Ford Escort, olyan, mint a Különben dühbe jövünk, című régi filmben, és a lényeg, egy szép fehér Alfa GT, aki az 5 kör alatt le is nyomta a többit, mert versenyeztek, és az első lett. A Ford nem is bírta végig, már 3 kör után elfáradt. Majd jött a Palik Dakar team Nissan-ja, ami meg kell hagyni, nagyon látványosan ment, qrva nagy tempóval és állati jó volt a hangja. Persze a Dakar kamion is elhúzott egész közel a kerítéshez, jól beporolva a népet, de ez így egy kis Dakar feeling volt. Ezt követte egy Skoda Fabia rally gép, ennek is iszonyat jó hangja volt, hatalmasakat durrogott a váltáűsoknál, a srác aki nyomta vele, nagyon jól nyomta, pörgött, forgott, driftelt, állatkodott. Ezt követte a Nascar gép, egy Toyota Camry, amcsi változat, na annak a hangja az brutális volt, eszméletlen!!! Azzal Buemi nyomult, jól kinyomta a szemét ott a rakparton. A legvégén jött Vettel, na ő már máshogy nyomta az F1 gépnek, mint Palik Lackó, sűvített a motor, kétszer is pörgött eterrel, nagyon állat volt, és nagyon jól nyomta a gépnek, szépen szó a V8. A végén egymás után elhúzott a Forma1 gép, a Nascar és a Rally gép. Vettel gépében volt egy nagyar zászló is, hatalmas ovációval integetett mindenki, óriási volt a sikere!! A legvégén még körbe vitték a versenyzőket régi oldtimer nyitott gépekkel, abból integettek az embereknek!! Ja, azt el is felejtettem, hogy az eljén is körbevitték őket egy nyitott új Audi kabrióval, meg a safety car új E coupé Mercedes is végig hasított párszor, nem egyszerű tempóval, mit is mondjak, nagyon szépen nézett ki a gép, meg kell hagyni!
Nam egyenlőre nnyi, az esetleges elgépelésekért elnézést, már egy kissé fáradt vagyok, meg a borfesztiválon, lehajtottam párpohár bor, muszáj volt.:-))
Holnap, ha lesz időm, felnyomom a képeket!
Satti17-05-2009 09:26:12 // 63941
Nem mertek! :-))
GT Ɨ|ѯ16-05-2009 19:41:00 // 63940
nem mondták?

őőőőőőő..kiköpött....őőőő... KIMI!:-DDD
Ferko16-05-2009 19:32:29 // 63939
Ja, mondanom sem kell, milyen polóban mentem oda nézelődni.:-é)) Természetesen a Kimi feliratú piros Ferraris-ban.:-)) No meg Ferraris cipőben.:-))

Nem vertek meg?:-.DDDDD
Satti16-05-2009 18:51:47 // 63938
Most jöttünk haza a városból kinnt voltunk délután a Red Bull rendezvényen, pontosabban ma nézelődni lehet, ki vannak pakolva, a szegedi Dóm előtti téren, látványos a dolog, szép a nagy Toro rosso kamion is. A régi versenygépek között van egy szép fehér Alfa GT is, de azért a legújabb E Mercedes coupé sem csúnya, szintén hófehérben. A Forma1 Red Bull Renault-ot meg is túráztatták egy kicsit délután, jó volt a hangja. Az igazi parádé az holnap lesz 13 ó.-tól, végigmentünk ma biciglivel az útvonalon, érdekes volt, mert már végig van rakva a kordon ahol majd mennek a gépek. Nyomtam jópár fotót, majd holnap felteszem a többivel együtt amiket még holnap csinálok.
Ja, mondanom sem kell, milyen polóban mentem oda nézelődni.:-é)) Természetesen a Kimi feliratú piros Ferraris-ban.:-)) No meg Ferraris cipőben.:-))
Tom1216-05-2009 08:59:12 // 63937
4 - 500 akart lenni, de "bármennyi" is lehetett volna...:-)
Tom1216-05-2009 08:41:14 // 63936
Egyébként meg itt a példa, a Ferrari, BMW, Renault, stb, hogy hiába van egy csapatnak 4 500, stb. milliója egy évre, ha nem megy, nem megy, győzzön a jobbik...
Tom1216-05-2009 08:32:58 // 63935
Lehet, hogy pont az hiányzik neki. :-)

Ez, ami most folyik a "F1"-ben, már lassan mindenkinek sok, nem erre "találták ki", hogy pénzen, meg szabályokon civakodjanak végeláthatatlanul... :-/
GT Ɨ|ѯ16-05-2009 08:22:47 // 63934
ezt mondom én is:-)

nagy bajnok,de ( sajnos ) itt labdába sem rúg(ott) még...
Satti16-05-2009 08:18:26 // 63933
A champcar-ban szerepelt, ott 4-szer egymás után lett bajnok, ami azért nem semmi.
Sajnálom, hogy nem akar neki összejönni az f1-ben a dolog, mert jó versenyző, véletlenül senki nem lesz 4-szeres bajnok, egy olyan sorozatban, ami szintén elég kemény, soxor nagyobb, kiélezettebb csaták vannak, mint az F1-ben.
Buksi15-05-2009 19:26:35 // 63932
Akkor jó! :-)))
GT Ɨ|ѯ15-05-2009 19:25:21 // 63931
megérdemli:-)
Buksi15-05-2009 19:20:27 // 63930
Itt is? :-)))
GT Ɨ|ѯ15-05-2009 19:15:17 // 63929


Nannini...:-)
GT Ɨ|ѯ15-05-2009 16:40:29 // 63928
hideg van hozzá:-)
Kazes☻15-05-2009 16:34:32 // 63927
Ok, az jól esne! :DDD
GT Ɨ|ѯ15-05-2009 16:19:37 // 63926
kivéve:

igyá még 1 sört:-DDDDD
Buksi15-05-2009 16:19:06 // 63925
Felőlem már holnap is! :-DD
Kazes☻15-05-2009 16:18:38 // 63924
Az biztos, nem is kétlem, de ami nem megy, nem kell erőltetni. :DDD
GT Ɨ|ѯ15-05-2009 16:16:37 // 63923
háát,csomagol6 sztem jövő 7-en:-)
Buksi15-05-2009 16:15:37 // 63922
Ott legalább tud valamit villantani! Vagy tudna! :-)
GT Ɨ|ѯ15-05-2009 16:15:24 // 63921
aki 4x-es champcar bajnok,az nem Zsóti...:-)
Kazes☻15-05-2009 16:13:39 // 63920
Hö-hö-hö! :D
GT Ɨ|ѯ15-05-2009 16:13:12 // 63919
még vagy 2 bajnoki címet összesez,aztán happy:-)
Buksi15-05-2009 16:10:58 // 63918
Az lehet, hogy jobban megy neki! :-))
GT Ɨ|ѯ15-05-2009 16:09:29 // 63917
nyerni:-))
Kazes☻15-05-2009 16:04:40 // 63916
Minek hozták egyáltalán ide? :)
GT Ɨ|ѯ15-05-2009 16:00:29 // 63915
háát neki 1 útja van-vissza az Indy-be:-)
Buksi15-05-2009 15:59:13 // 63914
Remélem azért jobban "muzsikálna", mint ez a kölök! :-)))))
GT Ɨ|ѯ15-05-2009 15:56:36 // 63913
mondjuk Pantano már elég régi motoros,csak nem jött össze eddig..:-)
Buksi15-05-2009 15:51:57 // 63912
Jah... :-DD
GT Ɨ|ѯ15-05-2009 15:51:46 // 63911
papír szerint az,végül is..:-)
GT Ɨ|ѯ15-05-2009 15:50:44 // 63910
Ő totojázik:-DD
Buksi15-05-2009 15:50:04 // 63909
És Jarno Trulli??? :-))))
GT Ɨ|ѯ15-05-2009 14:42:21 // 63908
Pantano válthatja az alulteljesítő Bourdais-t a Toro Rossónál

végre 1 olasz ( is ) lesz a cirkuszban..:-)
Mike.14-05-2009 21:14:54 // 63907
Csak nehogy addig feszítsék a húrt amíg csak elszakad. :-)
Amúgy én nem fogom fel hisztinek, inkább annak, hogy nem hódolnak be tovább a Mózli&Börni párosnak.
Tommi14-05-2009 21:04:38 // 63906
Igen, de akkor a Toro Rosso még egy sereghajtó csapat volt, kevesebb lehetőséggel és később készült el az új motor. Nem sok vizet zavartak, nem nagyon érdekelte a tőlük fényévekre lévő nagy csapatokat, hogy milyen motorjuk van. Nyilván ha top istálló lettek volna, mindenki jobban balhézott volna.
Tommi14-05-2009 21:03:05 // 63905
Továbbra is azt mondom, hogy nem lesz itt semmi, minden csapat kap egy-két nehéz borítékot, pár nullát átírnak a szerződésekben, néhány szabályt megváltoztatnak és szépen megy minden tovább.

Abba azért gondoljatok bele, hogy ha a világ legnagyobb és legmenőbb autógyártói, élükön a Ferrarival kiszállnak, a közvélemény azt gondolhatja majd, hogy hisztizik a gyerek, mert meg kell enni a spenótot és inkább átmegy másik óvodába, ahol nem kell spenótot enni. Mindenki arról papolt az elmúlt években, hogy elszaladtak a költségek és maximalizálni kéne, ami tényleg így van. Az elmúlt években a nagy csapatok évi 3-400 millió dollárt költöttek, míg pl a Minardi mondjuk évi 40 milliót, vagyis majdnem a tizedét. Egyetértek azzal, hogy racionalizálni kell, de kicsit az az érzésem, hogy elbeszélnek egymás mellett: a csapatok hisztiznek, az FIA meg köti az ebet a karóhoz. A nyilatkozatokban viszont kevés olyan mondat hangzott el, hogy "leülünk és megpróbálunk olyan megoldást találni, ami mindenkinek jó. A csapatok tartsák tiszteletben, hogy a Forma-1-et ebbe az irányba akarjuk vinni, cserébe mi is figyelembe vesszük az ő szempontjaikat" - ehelyett mindenki anyázik a másikra meg fenyegetőzik. A Száguldó Cirkusz helyett lassan a Száguldó Óvoda lenne a megfelelő elnevezés :)
Mike.14-05-2009 20:58:17 // 63904
"Tisztázzunk egy-két dolgot! :)
- Nem a Börni a hülye, hanem a Moózli!!!
"

Háááát, Börninek is vannak "cicái"! :-)))
Tommi14-05-2009 20:56:31 // 63903
Ez jó :)

"Olaszországnak van egy Internazionale nevű csapata, amely nyer, és amely rengeteg pénzt költ a legjobb játékosokra. A Serie A-ban azonban van egy másik csapat is, mint amilyen például a Catania, amelynek nincs pénze. Ezért a Cataniának azt mondod, hogy játszhattok 12 játékossal, míg az Internek azt, hogy kilenc focistával kell pályára lépnetek? Ez nem lenne fair"- magyarázta az olasz. "De most ilyenek az új Forma-1-es szabályok, abszolút elfogadhatatlanok. A rajtrácson mindenkinek ugyanazokat az előírásokat kell betartania, máskülönben nincs verseny, és valaki más dönti el, hogy ki nyerjen."
Áki14-05-2009 17:15:12 // 63902
Egyetértek azzal amit felhozott indoklásként..ilyen alapon tényleg ott tartanánk, hogy két részre szakad a mezőny.
Satti14-05-2009 17:00:00 // 63901
Piero Ferrari: Az igazgatótanács nem tréfált klikk
mesa14-05-2009 14:29:31 // 63900
Tisztázzunk egy-két dolgot! :)

- Nem a Börni a hülye, hanem a Moózli!!!
- Nem a Börni hozza a szabályokat, hanem a Mózli (FIA)
- Nem a Börni a Formula One trade tulajdonosa, hanem az FIA

ellenben

- Börni kezében van a széria rendezésének lebonyolítási joga,
- Börni kezében van a pályákkal a szerződés
- Börnié a kereskedelni bevétel, amiből a sorozat kiírójának, közveteve a résztvevő csapatoknak fizet

Semeddig sem tart csinálni egy új szériát pl. Formula Top
Pálya szerződések maradhatnak, csapatok nevezhetnek, tv-k fizethetnek stb.

FIA-é meg marad 2-3 nevezni hajlandó fika-csapattal, pályák nélkül, tv közvetítési jogok nélkül, érdeklődés nélkül, csődközeli helyzetben

Ennyi.

Nem kérdés, hogy ki vesztene az ügyön.
Shane14-05-2009 14:03:12 // 63899
Volt már kettős szabály amúgy. A legutolsó talán amikor 2006-os toro rosso lefojtott v10-es motorral ment, a többiek meg v8-al. Akkor is volt akinek nem tetszett.
Shane14-05-2009 13:55:00 // 63898
Eddig is voltak kiskapuk, félreértelmezhető szabályok (diffúzor ügy pl), ez megint csak idevezetne. A másik dolog költségek ellenőrizhetősége. Miért nem lehet fekete-fehér szabályokat hozni?
Shane14-05-2009 13:50:57 // 63897
Lehet én olvastam figyelmetlenül, de nem a költségcsökkentéssel van bajuk a csapatoknak, hanem ahogy beakarják vezetni. Fokozatosságról volt szó, nem ekkora léptékekről. Ami még nem tetszik nekik, az a kettős mérce.

A Ferrari továbbra is kitart azon álláspontja mellet, hogy amennyiben az FIA 2010-ben bevezeti az opcionálisan választható költségvetési plafont, és két részre osztja a Forma-1 mezőnyét, akkor kivonul a sportból.

Bár az egész lehet csak ürügy.
Mike.14-05-2009 12:32:04 // 63896
A legrégebbi csapat az F1 ben, a többiek jönnek-mennek. Aki most a csúcson van pár év múlva már nem is hallani róluk.
Mike.14-05-2009 12:29:26 // 63895
"Én nem félek attól, hogy kettészakad a Forma-1 meg hogy "ellensorozat" lesz"

Félni én sem félek, de azért örülnék neki. :-)) Talán akkor nem egy-két balfasz alkotná a szabályokat amiket kis idővel újra meg újra változtatni kell.
És szerintem olyan nagy lóvét már nem oszt Börni, ez is lehet a háttérben. Na meg ha a csapatok csinálnának egy sorozatot akkor nincs a Börni féle team akik lefölözik a bevételt, így az egész az övék lenne.
Áki14-05-2009 12:20:07 // 63894
Ebben igazuk van, de most ez nem látszik a pályán!
Satti14-05-2009 12:15:21 // 63893
A Ferrari elnök szövege az tetszett:
" A versenyzés benne van a Ferrari DNS-ében, és ez egy olyan valami, ami sosem fog megváltozni."
A két versenyző is jót nyílatkozott:
Kimi:
"Nehéz a Forma-1-re a Ferrari nélkül gondolni. Amikor a McLarennél vezettem, a maranellói istálló volt a viszonyítási pont."

Massa:
"Egy versenyzőnek a Ferrarinál vezetni a Forma-1-ben egy álom és én valóra váltottam a sajátomat. "
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.