Ez a mekiECU-s szabály kísértetiesen emlékeztet a 2005-ös mislenyes 1versenyes gumiszabályra. Csak azért is bajnokot csinálunk ...... -ból (behelyettesíthetők: retyó, alfonzó, meki, lajos). :((
Amúgy egyetértek veled. Baromság ilyen szintű korlátozásokat belevinni az F1-be. Tessék szépen fejleszteni a csapatoknak. A Ferrarinak is évekbe telt, mire 2000-ben a csúcsra értek. Na jó, 1999-ben. ;))
Forum >> Forma-1
Grando20-03-2008 18:05:08 // 38542
Speed20-03-2008 17:41:51 // 38541
Szerintem nem lehet komoly következtetéseket levonni az Ausztrál futamból. Hosszú az út még. Tavaly az első futamon nyertek, és éppen hogy meglett (szerencsével) a VB cím. Én hiszem hogy idén jobb lesz.
A másik ami megfordúl a fejemben, az hogy az ECU talán mégsem mindenkinek jó! Ugye azt mindenki tudja, hogy a mikrofos milyen. Ehhez párosul a mekláren. Azért egy okos programozó tud ám érdekes dolgokat produkálni! És ha egy vírus van benne? ami nem éppen az ellenfeleknek kedvez! Ezeket a programokat lehet ám külsőleg is módosítani. Akár egy rádión keresztűl. Miért ne? Csak gondoljatok bele! Mi lenne ha( tételezzük fel) manipulálnák a programot? Mindkét cég eléggé hirhedt! És semeddig nem tart egy olyan parancsot létrehozni, ami a működése után kitörlődik. Erre már van példa a PC világban. Én biztos nem mentem volna bele hogy ezt a rendszert haszálja mindenki, kötelezően. Ráadásul ez a fejlesztést is hátráltatja. Mint megynnyi mostani szabály. Tesztek korlátozása, fejlesztési költségek nyirbálása, stb. A végén egy koreai gyár is a Foma1-ben fog indúlni, vagy a mutyuki gyár is benevez, mert annyi tőkéből ők is öszedobnak egy gokartot. Hát nem az a lényege az F1-nek hogy minnél jobb gyorsabb, erősebb gépek legyenek? Amiből aztán a széria gyártás is profitál? Csak példának okáért a tárcsafék. Az sem a Ford T modeltől származik, hanem a verseny pályáról! És lehetne sorolni. Azzal egyetértek, hogy többet kell áthárítani a versenyzőkre. Hiszen az egyéni VB címet neki kéne megnyerni, nem a technikának(gondolok a kipörgésgátlóra, rajtautómatikára, pl. ) De az túlzás, hogy egy, a Fopma1-ben résztvevő csapat technologiáját kell mindenkinek használni. Egyértelmű, hogy előnyt élveznek. Ők már a program fejlesztése alatt tudták hogy mire számítsanak. Nekik biztos nem jött váratlanúl a nagy meleg. Tudták hogy a program hogy fog reagálni. A többiek, nem tudták tesztelni melegben. De ők felkészűlhettek előre. Ha a Ferrari nem tud rájönni arra amit a mekláren mér rég tud, akkor baj lesz.
A másik ami megfordúl a fejemben, az hogy az ECU talán mégsem mindenkinek jó! Ugye azt mindenki tudja, hogy a mikrofos milyen. Ehhez párosul a mekláren. Azért egy okos programozó tud ám érdekes dolgokat produkálni! És ha egy vírus van benne? ami nem éppen az ellenfeleknek kedvez! Ezeket a programokat lehet ám külsőleg is módosítani. Akár egy rádión keresztűl. Miért ne? Csak gondoljatok bele! Mi lenne ha( tételezzük fel) manipulálnák a programot? Mindkét cég eléggé hirhedt! És semeddig nem tart egy olyan parancsot létrehozni, ami a működése után kitörlődik. Erre már van példa a PC világban. Én biztos nem mentem volna bele hogy ezt a rendszert haszálja mindenki, kötelezően. Ráadásul ez a fejlesztést is hátráltatja. Mint megynnyi mostani szabály. Tesztek korlátozása, fejlesztési költségek nyirbálása, stb. A végén egy koreai gyár is a Foma1-ben fog indúlni, vagy a mutyuki gyár is benevez, mert annyi tőkéből ők is öszedobnak egy gokartot. Hát nem az a lényege az F1-nek hogy minnél jobb gyorsabb, erősebb gépek legyenek? Amiből aztán a széria gyártás is profitál? Csak példának okáért a tárcsafék. Az sem a Ford T modeltől származik, hanem a verseny pályáról! És lehetne sorolni. Azzal egyetértek, hogy többet kell áthárítani a versenyzőkre. Hiszen az egyéni VB címet neki kéne megnyerni, nem a technikának(gondolok a kipörgésgátlóra, rajtautómatikára, pl. ) De az túlzás, hogy egy, a Fopma1-ben résztvevő csapat technologiáját kell mindenkinek használni. Egyértelmű, hogy előnyt élveznek. Ők már a program fejlesztése alatt tudták hogy mire számítsanak. Nekik biztos nem jött váratlanúl a nagy meleg. Tudták hogy a program hogy fog reagálni. A többiek, nem tudták tesztelni melegben. De ők felkészűlhettek előre. Ha a Ferrari nem tud rájönni arra amit a mekláren mér rég tud, akkor baj lesz.
Buksi20-03-2008 16:34:39 // 38540
Áááááá, ma már nem érek oda! :-( :-)))))))))
Buksi20-03-2008 16:31:41 // 38539
Hát ez egyáltalán nem hangzik valami jól! :-((
Ferke20-03-2008 16:25:48 // 38538
Igen, az ausztrál futam után pont ez a jóslat jutott eszembe nekem is....csak nehogy így legyen..:((
Ferke20-03-2008 16:25:13 // 38537
Az biztos, hogy én sem örülnék neki...
bubble20-03-2008 15:42:24 // 38535
A több pénzt úgy értettem, hogy többet lehet fejlesztésre költeni, mert tudjuk ott erre még a Ferrarinál is többet adnak a rizsevők.
Vagyis a sok léhez már csak egy szakértőt kellett levadászniuk, ami úgy látszik most sikerült. innentől nekik csak felfelé van.
Vagyis a sok léhez már csak egy szakértőt kellett levadászniuk, ami úgy látszik most sikerült. innentől nekik csak felfelé van.
Gabesz20-03-2008 15:16:02 // 38533
Pont most akartam belinkelni :D
Satti20-03-2008 15:15:21 // 38532
Satti20-03-2008 15:00:18 // 38530
Az sztem Ford Fairlane volt a legbelebb belvárosból!:-))
Grando20-03-2008 14:49:49 // 38529
A Hungaroringen vajon ki lehetett? Mert hogy Zsóti nem mert volnabeugatni ronnak, az biztos... :DDD
Songokou20-03-2008 14:43:12 // 38528
De az is lehet h a mi Zsoltink az!
Songokou20-03-2008 14:42:15 // 38527
Megfogtal. Ha tippelnemkene akkor a szinten alruhas Hami-papa, aki velemenyem szerint nem lehet mas mint Niki Lauda... :O
Grando20-03-2008 14:38:39 // 38526
Akkor viszont felvetődik a kérdés, hogy az utolsó 2 futamon ki hordta? :DD
Songokou20-03-2008 14:33:39 // 38525
AAAa, felre ertesz :D Schumak csak akkor veszi fel a "lujiz" jelmezt amikor unatkozik. (Tavaly csaki akkor nyert...) ;)
Grando20-03-2008 14:30:26 // 38524
Ez egyenesen sértés! :DDDD ;))
Songokou20-03-2008 14:15:07 // 38523
Sokat gondolkodtam, mire meglett a megoldas. Egyertelmuen kiderult szamomra, hogy mi hozta fel ennyire a Mekit elozo evben es miert megy ugy "Hami" ahogy megy. Biztosra vettem h Alo egyedul nem lett volna kepes ilyen verdat fabrikalni.

(Katt ra, nagyban jobban mutat...)
Igy mar nem csoda h ki vltak ehezve a Ferrari adatokra...

(Katt ra, nagyban jobban mutat...)
Igy mar nem csoda h ki vltak ehezve a Ferrari adatokra...
Mike.20-03-2008 12:07:19 // 38522
Igen, arról volt szó, hogy nem megy más csapathoz. Arról is volt tárgyalás, hogy Todt feljebb lép és átveszi a helyét. Aztán inkább "felvettek" egy újat mint megtartották volna a már tapasztalt Rosst aki már bizonyított. Nem csodálom, hogy nem akart visszamenni sokadiknak, ha már első embernek nem kell.
Igaz, hogy csak egy futam telt el, de már többet villantott a honda mint tavaly egész évben. Biztos tud valamit Brawn ha már mostanra így "felhúzta" a csapatot.
Igaz, hogy csak egy futam telt el, de már többet villantott a honda mint tavaly egész évben. Biztos tud valamit Brawn ha már mostanra így "felhúzta" a csapatot.
Mike.20-03-2008 11:47:39 // 38521
Biztos sok múlik a vezetőkön is. Ki tudja az újak miként gondolják a sikert!? Na aztán nehogy mélyrepülés legyen a vége.
Satti20-03-2008 11:45:20 // 38520
Láttad úgye a Kelly hőseit?:-)) Ne gyere a negatív hullámaiddal!:-))
Mike.20-03-2008 11:44:37 // 38519
Rossz omen. Ahová megy ott bexarik a technika? :-)
Satti20-03-2008 11:44:19 // 38518
Semmi nem elég, több kell, több kell, még, még....!:-))
Grando20-03-2008 11:44:00 // 38517
És ehhez qrva sokat kellett melózni. Nemcsak neki, hanem a csapatnak is. Ezért huhogtak tavaly év elején, hogy mi lesz most a Ferrarival. Na meg azt is mondták, hogy ha gáz lesz, szétesik a banda, az még nem 2007-ben fog meglátszani...
Satti20-03-2008 11:43:33 // 38516
Ez igaz, de Kimi helyette előtte 5 évig szívott a Mclarennel!:-) Ott bepótolta a szívásadagot, nem lenne jó, ha most folytatni kéne a másik csapatnál ezt.
Ferke20-03-2008 11:37:47 // 38515
Igen, ez volt a kucsszó. A Mekivel...:)) Szerintem egyetlen pilótának sem lehet egy szava sem, ha odakerül egy csapathoz, és első évében VB lesz. Sumi a Ferrarinál erre sok évet várt...
Selmak20-03-2008 11:26:56 // 38514
Azért nem volt a tavalyi év se gyalog galopp Kimi számára, előtte meg nagyon sokat szopott a mekivel.
Ferke20-03-2008 10:38:29 // 38513
Sumi sok éven át szívott a Ferrarinál, mire összejött. Azért Kiminek nem rossz, hogy odament, és máris VB lett. Így igazából a Ferrari miatt aggódom csak...xar lenne, ha nem lenne kettős vb cím a vége...:(
Erhard 242 (Pure Energy)20-03-2008 10:25:53 // 38512
max akkor nem érdemelné, ha nem hibázott volna 2x....
Charlie 16620-03-2008 10:17:42 // 38511
Most mi ez a "citromos" hanglat ? Van egy VB címe és egy konstruktőri arany is !!
A végén kell a tabella elején lenni !!!
Apám, Kimmi már volt a világ csúcsán, mi az hogy nem ezt érdemelné ???????
A végén kell a tabella elején lenni !!!
Apám, Kimmi már volt a világ csúcsán, mi az hogy nem ezt érdemelné ???????
Satti20-03-2008 10:11:46 // 38510
Az kizárt dolog , mert nem tudom, de mégis!:-))
Satti20-03-2008 10:10:52 // 38509
Remélem nem lesz az, hogy idén a Ferrari kezd el szarakodni egész évben, a meki, meg full megbízhatóan, tőkéletesen müxik, mert akkor tényleg sajnálni fogom, hogy Kimi nem ott maradt, mert nem ezt érdemelné!
Grando20-03-2008 10:10:07 // 38508
Igazság szeriiint? Há hogy? :DDD
Satti20-03-2008 10:09:29 // 38507
Nem biztos, hogy ez volt, csak találgatnak, bízzunk benne, hogy nem lesz baj, sőt, igazság szerint, most kettős Ferrari győzelemnek kell jönnie!:-))
Grando20-03-2008 10:03:29 // 38506
Na most akkor kipuf, vagy szívószelep? Túl sok üzemagyag, vagy túl kevés? Filléres alkatrész, vagy tervezési fiaskó, vagy meki ECU? Vagy most akkor mi a fax van? :DDD
Ferke20-03-2008 09:58:29 // 38505
Szelep problémák a Ferrarinál
Marhára jól hangzik..:(((
Marhára jól hangzik..:(((
Charlie 16620-03-2008 09:48:43 // 38504
HOgy őszinte legyek, nem bánnám ha felhozná a Hondát az élcsapatok közé.
Én többek közt azért sem vagyok oda annyira az F1-ért, mert kb 5-6 szereplősnek tartom, és jobban vajazom azt amikor több csapat is nagyobb esélyel indul a győzelemért.
Ilyen Pl a NASCAR, ami bár nem egy technikai csimborasszó, de ritka a duplázás, még futamok közt is.
Szvsz jót tenne az F1-nek még egy erős csapat. (Vagy inkább kettő.)
Én többek közt azért sem vagyok oda annyira az F1-ért, mert kb 5-6 szereplősnek tartom, és jobban vajazom azt amikor több csapat is nagyobb esélyel indul a győzelemért.
Ilyen Pl a NASCAR, ami bár nem egy technikai csimborasszó, de ritka a duplázás, még futamok közt is.
Szvsz jót tenne az F1-nek még egy erős csapat. (Vagy inkább kettő.)
Tommi20-03-2008 09:32:20 // 38503
Ross Brawn-témához:
Egyrészt valahol én is "árulásnak" tartom, mert hosszú évekig dolgozott a Ferrarinál és megmondta, hogy ha a Sumák nyugdíjba megy, akkor ő is és nem fog más csapathoz igazolni. Egy évet ugye pihent (teljesen megérdemelten), de másrészt viszont megértem a döntését, új kihívást keresett. Nem hiszem, hogy a pénz elsődleges szerepet játszott volna a döntésében, mert hülyére kereste már magát a Ferrarinál és nem gondolom, hogy a Honda vagy bármelyik csapat több fizut adna neki. és ezért csábult volna el.
Itt már gyakorlatilag csak arról lehet szó, hogy újabb szakmai kihívást, újabb megoldandó "nagy feladatot" keresett. Annak idején a Ferrarit is a sírból hozták fel és gondolom most valami hasonlót akar(nak) a Hondánál is.
Egyrészt valahol én is "árulásnak" tartom, mert hosszú évekig dolgozott a Ferrarinál és megmondta, hogy ha a Sumák nyugdíjba megy, akkor ő is és nem fog más csapathoz igazolni. Egy évet ugye pihent (teljesen megérdemelten), de másrészt viszont megértem a döntését, új kihívást keresett. Nem hiszem, hogy a pénz elsődleges szerepet játszott volna a döntésében, mert hülyére kereste már magát a Ferrarinál és nem gondolom, hogy a Honda vagy bármelyik csapat több fizut adna neki. és ezért csábult volna el.
Itt már gyakorlatilag csak arról lehet szó, hogy újabb szakmai kihívást, újabb megoldandó "nagy feladatot" keresett. Annak idején a Ferrarit is a sírból hozták fel és gondolom most valami hasonlót akar(nak) a Hondánál is.
Satti20-03-2008 09:30:28 // 38502
Grando19-03-2008 20:51:12 // 38500
Ha már a Ferka nem akarta használni az öreg mágust, teljesen érthető, hogy odébbállt. Hozzáteszem: sajnos!
Mike.19-03-2008 20:45:36 // 38499
Brawn nem hiszem, hogy árulónak mondható. Nem a Ferraritól lépett le.
Ferke19-03-2008 20:39:59 // 38498
A pilótákkal kapcsolatban teljesen egyetértek...az utóbbi futamot érdemes megnéznie annak, aki Sumival akarná összehasonlítani bármelyik srácot is...egszerűen sehol nincsenek hozzá képest...:(
Az új technikához való idomulás miatt viszont 1000%, hogy a meki előnyben van a többiekhez képest....
Az új technikához való idomulás miatt viszont 1000%, hogy a meki előnyben van a többiekhez képest....
bubble19-03-2008 20:33:29 // 38497
Uraim,
azért még kardbadőlésnek és a lemondásnak még javábnan nincs itt az ideje.
Mivel merőben új technikát kell használniuk a versenyzőknek, még van mit tanulniuk versenykörülmények között. legtöbbjük sosem használt kipörgésagátló nélküli járgányt.
Ugyanez vonatkozik a technikára is. Versenykörülmények közt teljesen másként viselkedik a gép, mint teszteléskor. Szvsz olyan körülményeket sehogy sem lehet teremteni, mint egy-egy verseny esetén. No para, szerintem hamar megoldják a fiúk.
Viszont Ross Brawn távozását egyszerű árulásnak vélem, persze értem én, hogy a Hondánál még ennél is több a pénz, no meg a kihívás.
Jean Todt felmerült távozása is erősen aggaszt. Bár maradt még a csapatnak egy öreg Sumija, aki azért nagyon sokat ér! Csak verné végre a két pilóta fejébe, hogy hogyan kell hidegvérrel versenyezni. Nem függöny le és tolom neki...
azért még kardbadőlésnek és a lemondásnak még javábnan nincs itt az ideje.
Mivel merőben új technikát kell használniuk a versenyzőknek, még van mit tanulniuk versenykörülmények között. legtöbbjük sosem használt kipörgésagátló nélküli járgányt.
Ugyanez vonatkozik a technikára is. Versenykörülmények közt teljesen másként viselkedik a gép, mint teszteléskor. Szvsz olyan körülményeket sehogy sem lehet teremteni, mint egy-egy verseny esetén. No para, szerintem hamar megoldják a fiúk.
Viszont Ross Brawn távozását egyszerű árulásnak vélem, persze értem én, hogy a Hondánál még ennél is több a pénz, no meg a kihívás.
Jean Todt felmerült távozása is erősen aggaszt. Bár maradt még a csapatnak egy öreg Sumija, aki azért nagyon sokat ér! Csak verné végre a két pilóta fejébe, hogy hogyan kell hidegvérrel versenyezni. Nem függöny le és tolom neki...
Ferke19-03-2008 20:29:22 // 38496
Lehet, hogy Sumi is erre utal....mindenesetre mondja már meg nekem valaki, hogy miért lett olyan nagy a csönd azután, hogy Hondáék rájöttek a multibutton-os trükkre?! Érdekes dolgok ezek...egy biztos: a meki profitál ebből a meki-MS kényszerelektronikából..:(((
Ferke19-03-2008 20:24:00 // 38495
Nem tudom, volt-e már Sumi nyilatkozata a motorhibáról:
Schumacher: „Megértettük, hogy mi volt a probléma: filléres alkatrészről van szó. Ez a probléma a teszteken nem lépett fel és nincs köze a motor strapabírásához sem. Nem motorhiba volt, hanem a motor környezetével függ össze. További részletekbe azonban nem szeretnék belemenni."
Schumacher: „Megértettük, hogy mi volt a probléma: filléres alkatrészről van szó. Ez a probléma a teszteken nem lépett fel és nincs köze a motor strapabírásához sem. Nem motorhiba volt, hanem a motor környezetével függ össze. További részletekbe azonban nem szeretnék belemenni."
Satti19-03-2008 19:28:46 // 38493
Igen, ezt a ckket én is olvastam, nem tudom, menny lehet az igaz belőle, az biztos, hogy nagy technikaii változások vannak az idén, és ez az egységes elektronkai szabályozás, vagy mi a franc egy jó nagy faszság, vagy legalábbis egy kűlső független céggel kellett volna csináltatni, vagy nem is tudom......kéremkapcsojjaki...:-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
619
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?