Forum >> Forma-1

Kuci28-08-2006 16:46:12 // 14592
No komment...pfff... :D Schumachernek kellett volna kijönnie végső győztesnek mindenhol!!! :)
Inner Circle28-08-2006 16:43:13 // 14591
Jaj, ne legyetek már ilyenek! Ilyenkor tényleg azt hiszem, hogy SZÁNDÉKOSAN adjátok a hülyét! :P Tehát: Az autók megbízhatatlanul nagyobb sebességre képesek, mint megbízhatóan. (Ez axióma.) McLaren általában gyorsabb, mint Renault, de megbízhatatlan. (Ez tény.) Leírva: Renault megbízhatóan képes X1 sebességre. McLaren megbízhatatlanul képes X2+Y2 sebességre. (Eddig megvan?) Ebből adódóan Renault a technika túlhajtásával, megbízhatatlanul képes lett volna X1+Y1 sebességre, ami a versenyekből ítélve kb. azonos lehet McLaren (ugyancsak megbízhatatlan) X2+Y2 sebességével McLaren ugyancsak képes lehetett volna megbízhatóan X2 sebességre, ami kb. azonos Renault X1 (megbízható) sebességével. Vagyis a választék: Lassabb Renault, gyors McLaren: VB Alonso, Raikkönnen meg "az igazi világbajnok" a szurkolók körében Lassabb Renault, lassabb McLaren: nyitott küzdelem lett volna Gyorsabb Renault, gyorsabb McLaren: örüljünk együtt Schumacher 8. VB címének :DDD Lassabb McLaren, gyorsabb Renault: Kimi lett volna a bajnok és Alonsóról mondanák, hogy "az igazi világbajnok"
Kuci28-08-2006 16:42:14 // 14590
Jajj...nee! :D Ökölsztón mi?...hmmm :D
Grando28-08-2006 15:46:39 // 14589
Akkor miért a retyót és a mekit hasonlítottad össze?
Inner Circle28-08-2006 15:44:13 // 14588
Állítólag még akár vissza is jöhet, ezt Ökölsztón bácsi mondta.
Inner Circle28-08-2006 15:43:10 // 14587
Vártam már, hogy kinek a kockalogikája akad majd meg a forgásban :D Akkor kifejtem a ki nem mondott, de magától értetődő gondolatot: természetesen egy adott konstrukción belül érvényes a dolog. Minél nagyobb teljesítményű, annál megbízhatatlanabb. Természetesen nem egy Midland és egy Ferrari összehasonlításáról van szó. És épp ezért írtam, hogy Alonsonak azért volt mákja, mert az egyik legjobb autóban ült; de hát ki nyerhet VB-t úgy, hogy nem az egyik legjobb autóban ül? (Ui: a pont nálam van :D )
Inner Circle28-08-2006 15:40:19 // 14586
"Jah...és miért "füstölt" a bal elsőnél a gumi minden fékezésnél?" Szerintem a fék füstölt, egyértelműen a kerék közepéről jött a füst, amit az is alátámaszt, hogy kifelé áramlott az autó közepe felől. Szinte minden futamon láthatunk egy-egy "elfékezést", most pl. Alonso mutatott be egyet az üldözés közben (reménykedtetek is, mi? :-) ), akkor láthatóan a kerék alól, az érintkezési felületről indul ki a füst és szépen húzza maga után (és sokszor a kerék forgása is láthatóan megáll). Vagyis se a füstölés helye, se az iránya nem utal gumihibára.
Kuci28-08-2006 15:17:18 // 14585
Tudom...de mostmár csak hivatalból sem mondják, hogy a Bridgestonok szarok. Szntem, de van benne valami.
Grando28-08-2006 14:57:07 // 14584
A verseny után nyilatkozta az öreg, hogy sok volt a benya, nehéz volt irányítani a verdát. Az első kerékcsere után egy kissé bepunnyadt, arra számítva, hogy a 2. cserénél úgyis lenyomja alfonzót. Aztán észbe kapott, erőltette, és ezért csúszott ki... Nem én mondtam, nyilatkozat. :) A gumikra nem panaszkodott, és ha az edzésidőket megnézed, nem is lett volna miért.
Kuci28-08-2006 14:48:59 // 14583
Mind1! Szabad ország, szabad véleménykinyilvánítás. A lényeg, hogy tudom, hogy nekem van igaam! :P :D Neked is igazad lehet, de ha tényleg úgy van, ahogy mondod, akkor miért szakadozott le Alfonsónk mögül körönként ha nem is sokat, de 1-3 tizedeket? Jah...és miért "füstölt" a bal elsőnél a gumi minden fékezésnél? Szntem nem volt benne minden rendben a nyomással és ha jól láttam, akkor a kocsi segge is nagyon ült, szntem. Ennyire még nem láttam ülni a pályán 1 kocsit sem. Massáé is feljebb volt "sokkal".
SKrisz28-08-2006 14:28:12 // 14582
Nincs igazad (csak így egyszerűen:PPP) Miért is volt xar a gumi? Nem volt az szar. Paliknak volt nagy pofája, nem Suminak xar gumija. Ha annyira xar lett voilna a gumi, akkor miért is futott Sumi azzal a xar gumival abszolut leggyorsabb kört a futamon? Nem erről van itt szó. Az volt a hiba, hogy Sumák tudta több, hogy benya van a vasban mint Alfonzónak és taktikázott. Úgy gondolta, hogy lesz 4-5-6 plussz köre Alfonzóval szemben amikor "átlép" rajta kerékcsere után és övé a második, (majd Massa ellen az első) hely a versenyben. Csak épp hibázott egyett és eldobott magától 6mp-t... Na ezt nem tudta lefaragni a hátralévő körökben és ezért futott ki kerékcsere után 0.8mp-vel Alfonso mögé... és ezzel bukta is a +2 vagy +4 pontot... Jó volt a csapat, jó volt a taktika, csak az a rontott kanyar borította az egészet... Sajnos...
mesa28-08-2006 13:58:12 // 14581
De hová tűnt Montoya ????:P :DDD
Grando28-08-2006 13:56:25 // 14580
Ott a pont. :DD
mesa28-08-2006 13:55:13 // 14579
Ne haragudj, de a következtetésed már csak azért sem állja meg a helyét,mert öt évig amíg VB volt a Ferrari, egyben a leggyorsabb és a legmegbízhatóbb is volt.
Inner Circle28-08-2006 13:47:40 // 14578
Ja, Sumák kivett a mellényzsebéből egy V10-es motort Bergerék V12-ese helyett, ugye? És láss csodát, az már nem állt meg. Montezemelo meg közben fagylaltot árult az érdeklődőknek, John Barnard nyomta rá a tejszínhabot :D
Ferke28-08-2006 13:47:32 // 14577
TEhát ez a SEHOL annyira nem állja meg a helyét.
Ferke28-08-2006 13:47:14 // 14576
Azért a hosszú süllyesztő előtt volt párszor a Ferrari a toppon, ezt sose felejtsük. És azt se, hogy egyedül ők vannak több, int 50 éve az F1-ben.:)
Kuci28-08-2006 13:45:18 // 14575
Igazad van kolléga! :) Mindezek felett egy kis beképzelt...(cenzúráztam magamat:)). Lehet, hogy a Schumacher is az, de azért ő lehet is mire. Azért azt is nézzük meg, hogy hol volt a Ferrari azelőtt, mielőtt a Schumi odament volna! Nem is kell utánanéznetek, megmondom: SEHOL! Volt olyan, hogy azért vezettek az utolsó körig, amikoris mind2 autójuk megállt az 1. és 2. helyen(1:Berger,2:Alesi). Ez azért durva! Odament Schumi és az egyik legmegbízhatóbb, legjobb autót hozta össze. ERRŐL ENNYIT!!! :)
Grando28-08-2006 13:37:43 // 14574
Abban egyetértünk, hogy elméletileg így lehetett volna kihozni a legtöbbet a szituból. :)
bubble28-08-2006 13:25:01 // 14573
Én csak egyszerűen kiakadtam, hogy ennek a büdös nagyarcú spanyolnak mekkora mákja volt megint. Ráadásul éjjel néztem meg videóról és még álmos is vagyok. grrrr. =:-/
TarP28-08-2006 13:15:54 // 14572
Aztán meg kihagytak 40 évet :) Na jó, annyit nem, de elfelejtettek mindent, csak a "kraft" maradt.
Kuci28-08-2006 13:14:13 // 14571
Sziasztok! 2 dolgot szeretnék csa megállapítani ezzel a dologgal kapcsolatban: 1: Ebben a mezőnyben 3 kategórai van: Schumacher, a többiek tűrhető autóval és a 3. meg a "szar" autók(azért el bírnék egy szuper agurit is viselni a garázyban:)). 2: A hétvégi F1 futammal kapcsolatban meg csak annyit, hogy így volt a legjobban megoldható a kerékcsere. Ha kint tartják Massát, akkor lehet, hogy ugrott a csapat VB. Schuminak 9 mpje volt Alfonsoval:) szemben. Elvileg elég lett volna egy gyors cserére és nem olyan sok benzinre, Ha tovább megy, akkor is bukta a futamot, mert akkor ő sorakozott volna fel a safety car mögé elsőnek, mivel akkor átvtte volna a vezetést. A Schumi van olyan sportember, hogy a Massát ne tolja le az elejéről. Bízott magában meg az autóban, ami reális is volt, csak ugye a gumik... A gumijai szarok voltak (MÁR MEGINT!!!>(). Folyamatosan vesztett időt. Meg kellett volna kockáztatni szerintem a hamarabbi boxlátogatást is. Remélem egyetértetek velem!!! UGYE??? :D
Inner Circle28-08-2006 13:12:46 // 14570
"Émmeg aszondom, egy luxusautógyártó ne akarjon erőltettett módon szupersport meg versenyautókat gyártani. Hiányzott a sok év tapasztalat..." Ugye te is tudod, hogy a Daimler / Benz / Mercedes kb. 40 évvel régebben gyárt versenyautókat, mint a Ferrari? :D
Whiteskull28-08-2006 13:11:22 // 14569
Jah! :))) Ki is vonultak egyszerre a versenyből. :)))
Inner Circle28-08-2006 13:11:11 // 14568
"Tavaly azért lett VB, mert Raikönnennek folyton leállt az autója." Viszont Raikkönen autója gyorsabb volt. Egyszerű a képlet: minél gyorsabb egy autó, annál megbízhatatlanabb. Valószínűleg a Renault-t is meg tudták volna csinálni ugyanolyan gyorsra, mint a McLarent, csak akkor az is folyton elfüstölt volna. Ha meg a McLaren lett volna ugyanolyan megbízható, mint a Renault, akkor Rajkó nem porzott volna el olyan fölényesen a mezőny mellett annyi versenyen. Szóval mi köze ehhez a mázlinak? Max. annyi, hogy egy jó csapatban volt. De hát azt eddig is tudtuk, hogy a Renault jó csapat, és hogy csak jó csapatban lehet VB-t nyerni (MS-nek is csak úgy sikerült).
TarP28-08-2006 13:10:17 // 14567
Émmeg aszondom, egy luxusautógyártó ne akarjon erőltettett módon szupersport meg versenyautókat gyártani. Hiányzott a sok év tapasztalat, így sikerült olyan aerodinamikát létrehozni, ami hol le, hol felfelé tolta a Mercedest.
Inner Circle28-08-2006 13:07:52 // 14566
A felső képen a fickónak egy karcolása sem lett, pedig az autó egy teljes szaltót írt le (ha minden igaz, a kerítésen is kirepült) és "talpra esett" úgy, hogy a motor-váltó egység csapódott a földnek először, ezek pozdorjává is törtek, de ezzel fel is vették az erőhatást. Azóta úgy mondják: "the Le Mans wonder".
mesa28-08-2006 12:37:15 // 14565
Bizony jobb. Az eccerű emberek ugyis csak a júzert nézik, milyen autóval nyert.
Grando28-08-2006 12:17:06 // 14564
Azért jobb lenne mindkettő, nem? ;)
TarP28-08-2006 11:24:31 // 14563
Engem az egyéniVB cím kevésbé érdekel, mint a csapatVB cím. Én a Ferrarinak szurkolok,vezesse azt akár Alain Prost, akár Mansell, vagy Ervine, vagy Sucahér...most meg Massa. Persze a népek, statisztikák mindíg az egyéni címet emelik ki.
Grando28-08-2006 11:20:55 // 14562
Hogy ki áll be hamarabb, azt a csapat dönti el. Nekik viszont el kéne dönteni, hogy fairplayesdit játszanak, vagy VB cím kell. Persze gondolom az eredeti taktikai elképzelés szerint Schumi 1., Massa 2. Csak elxart a dolog...
TarP28-08-2006 11:17:14 // 14561
Ez igaz, ha nyer elmegy. Ha esélytelen módon veszít elmegy. Csak akkor marad, ha nyerési esélye megvan mégis egy hajszállal veszít. Alfonsonak pedig elég sok hajszála van erre a célra. Persze a Ferrari nem most hibázik igazán, amikor 1. és 3. helyen jönnek be az autói, hanem az első 6-7 versenyen hibázott igazán, amikor szinte csak tesztversenyeket futottak :( Massa pedig teljesen jól csinálta. Megérdemelte a győzelmet, nem is lettvolna fair elvenni tőle pl úgy, hogy Sucahért előre engedi a boxban, ő meg addig beáll a TorroRosóhoz inni egy RedBull-t :)
Whiteskull28-08-2006 10:55:14 // 14560
Nem akarják, hogy elmenjen jövőre. :))
Dominó28-08-2006 10:52:01 // 14559
Szó szerint!! Szivatják az öreget... :((
Ferke28-08-2006 10:48:39 // 14558
De meg lehet csinálni.:)
Ferke28-08-2006 10:48:20 // 14557
Nehéz ügy lesz ez...:)
mesa28-08-2006 10:39:04 // 14556
Rosszul számolsz ! Elegendő 2x 3.-nak lenni Aldonsónak, és 2x 2.-nak, akkor pontegyenlőség van. Viszont Sumák 3x többször lenne 1. az évben, és ezzel VB ! ;-)
Ferke28-08-2006 09:59:54 // 14555
Eddig olyan ideges voltam, hogy nem is mertem írni! Elképesztő, hogy ennek a spanyolnak mekkora mákja van folyton! És elképesztő, hogy Kiminek állandóan ki kell esnie! az is elképesztő, hogy Button se tud feljebb jönni. Azért még nincs semmi sem veszve, de rémes belegondolni, hogy a hétralévő 4 futamból minimum 3 futamon a sorrend MS, Massa, Alonso kell legyen, különben végünk. Hacsak nem jön Button, Kimi, és a 4-ből 1 futamon hátrébbtolják alfonsót, és MS tud akár 6 pontot szakítani. Egy ilyen kárpótolná a magyar és a török nagydíjat valamelyest...
SKrisz28-08-2006 09:57:42 // 14554
Nekem erről csak annyi a véleményem, hogyha idén MS nem lesz VB, akkor marad a MS - FM felállás a Ferrarinál. Akkor szvsz Kimi biztos nem jön...
mesa28-08-2006 09:55:48 // 14553
Jól beszélsz: ezt keleltt tenniük. Nyilván megígérték Massanak, hogy nyerhet futamot. Massa-n talán nevettek a német nagydíj után, amikor elmondta, nem sokára Ő is nyerni fog. Megérdemelten nyert. Szükség volt erre a lépésre. Így érezheti felipe, hogy eygséges a csapat, "Egy mindenkiért, mindenki egyért". Következő 4 futamon akár az auóját is megtöri, csak hogy segítse Michaelt! Ő is tudja egyébként, ha idén Michael VB, akkor jövőre ő is az lehet, ellenben ha idén nem lesz Michaleé a cím, ott marad még egy évig, és akkor lehet hogy neki az ülését át kell adnia Kiminek ...
mesa28-08-2006 09:49:54 // 14552
Jól mondod. Ölébe hullik. Hihetetlen mázlista ez az ember! Tavaly azért lett VB, mert Raikönnennek folyton leállt az autója. Idén meg mindig szerencséje van, még akkor is ha megböntetik, még akkor is ha fél kör előnnyel mennek előtte a ferrarik. Hihetetlen...
TarP28-08-2006 08:13:43 // 14551
Szamuráj szellem ezt ditálná: A Midland-ek kiütik a lekörözni kívánó Ferrarik és Rönók közül a lehető legtöbbet. Egy Toyotát és egy Hondát még be lehet áldozni "véletlen" ütközésbe a még működő és talpon maradt éllovasok ellen... Kimi kiüti saját magát, Rosberg is látványosan szépen csak-csak kiesik, a BMW-k futnak egy tesztversenyt és így lehet Japóban Japó győzelem! A versenyről annyit, hogy a Ferrari nyerte. Erőből a VB-t is megnyerik. A csapatVB-t Az egyéni VB-t viszont nem fogják megnyerni, ha így folytatódik. Alonso nagyon pontosan vezet és ha nem gyors eléggé, akkor is az ölébe hullik egy jobb hely. Ez ellen nehéz lesz küzdeni.
Joss28-08-2006 07:45:46 // 14550
A 12 pont nem olyan vészes. Szerintem, ha MS mindent belead akkor még van esélye. Főleg, ha figyelembe vesszük azt is, hogy van még néhány versenyző, aki futamot szeretne nyerni - Kimi, Button stb -, és ők is rabolhatnak pontokat Alonsotól, főleg ha kettőjük közé ékelődnek. A Japán nagy díjra pedig szerintem a Honda oda fogja tenni magát és a Toyota is fejleszteni fog a hazai pályára. A Toyotának már presztiozsből is bizonyítania kellene otthon,hisz az első futam győzelmet a Honda már elorozta előle és a szamuráj szellem ezt nehezen tűri. Bár a jelenlegi helyzetben a fejlesztéseken kivűl még egy adag csodára is szükségük lesz az élcsapatokkal szemben. Viszont a Honda egy hazai győzelemmel padlóra küldheti a Toyotát. Szóval szerintem jó küzdelmek várhatóak, mert a Ferrarin és rönon kívül több csapat is harcba fog szállni a győzelmekért.
orizatriznyak27-08-2006 23:57:59 // 14549
Kilóg a lóláb, mi?
orizatriznyak27-08-2006 23:57:13 // 14548
Repül a repül a...Még mindig jóbban járt mint a képen a barátunk.
Satti27-08-2006 20:37:39 // 14547
A futam egyébként nem volt rossz,végre láthattunk egy kis valódi versenyt,voltak előzések akciók,amit meg ez a Kubica gyerek mutatott,nagyon szimpi volt,nincs megilletődve,nagyon szépen tolta a gépnek,de Barika szenvedéseit nem értettem.
Satti27-08-2006 20:26:34 // 14546
Kiminek is egy ilyennel kellett volna mennie,akkor talán nem megy szét a gépe,mikor nekimentek hátulról,már megint egy másik barom miatt kellett feladnia a versenyt,mint itt a hungaroringen.
orizatriznyak27-08-2006 19:32:40 // 14544
Itt a bízonyíték!!!:))
orizatriznyak27-08-2006 19:28:43 // 14543
Azt hallotátok már hogy jövöre az Oroszoknál is lesz verseny?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.