Forum >> Forma-1
Grando09-08-2006 13:21:54 // 14031
Ahol ennyire hazudnak, ott nagyon ég a ház. :DD
Ferke09-08-2006 13:19:17 // 14030
Mi a francról beszél vajon ez az ember?????
1. "Boldogok vagyunk, hogy a vasárnapi versenyen minden körülmények között kimagaslóan teljesítettünk, és mi volt a legjobbak a mezőnyben"
Amikor száradta pálya, ugyanazzal a gumival nem hogy a Ferrari, de még a Honda is ütötte a rönókat! Legjobb köridő: Massa!
2. "Szent meggyőződésem, hogy a száraz pályán is megvertük volna a Ferrarit!"
Massa időeredménye és a futam második fele pont ezt cáfolja!
3."Már Hockenheimben is bemutattunk újításokat, melyek ezen a hétvégén hozták csak meg igazán a gyümölcsüket"
A rönó Hockenheim-ben volt a legxarabb, ki is jelentették utána, hogy minden újítást felülvizsgálnak, mert NEM A LENG.CSILLAPÍTÓK hiánya volt a gond, hanem a csomag!
Ez az ember azt hiszi, hogy az elmúlt két nagdíjat rádión közvetítve "látta" mindenki???? Kééész vagyok.....
Whiteskull09-08-2006 12:21:20 // 14029
Oké, ebben van igazság. Az én váltóm se volt sokkal jobb. De ha már csinálnak egy ilyen különleges műsort, akkor nem hiszem ennek kellett volna lennie benne a fő témának.
Inner Circle09-08-2006 12:17:35 // 14028
Tegyük hozzá: a váltót némi joggal. A GTV-n télen az első 15 percben nem lehetett kettest kapcsolni, egyest meg csak álló autónál :D
TarP09-08-2006 11:00:15 // 14027
Nem tudok mit mondani. Valamit szidni kell egy Olasz rozsdaboglyán :)
Whiteskull09-08-2006 09:57:50 // 14026
Most ezt komolyan mondod? :-O
Amikor az ominózus tv adásban ott volt nekik négy GTV, és a műsor felében a váltójukat szidták.
Whiteskull09-08-2006 09:54:58 // 14025
TarP09-08-2006 09:52:56 // 14024
Megállapíthatták volna, hogy ezért a pénzért megeszi a mai Űberfasza sportlimók jó részét:)
Whiteskull09-08-2006 09:15:19 // 14023
Szerintem annyira nem rossz a cikk. Mármint hozzájuk képest. Inkább szeretnivaló autónak állítják be. De legalább most nem a váltót szidták agyba-főbe.
TarP09-08-2006 09:12:07 // 14022
Én meg nem szoktam említeni a turbót, csak azt, hogy 2.0-ás motor van a traktorban, 202 lóerővel:)
Ja és a TotalCar-on van egy 164 2.0V6TB teszt. Érdekes olvasmány, de nagyon megbízhatalannak állítják be, pedig nálam jól viselkedik :)
Whiteskull09-08-2006 09:05:11 // 14021
Természetesen teljesen igazatok van. :)))
Még a mai időkben is megdöbbennek néhányan, amikor megtudják, hogy a 25 éves 1,5-ös boxiban 95 paci van. És ez még nem a legerősebb belőlük. :)))
TarP09-08-2006 08:58:49 // 14020
Túrót szívóval összevetni nem fair, még akkor sem, ha VW :)
Mit tudnak most az 1.4-es szívók? 16V és 90-100ló? Gondolkodós elektronika miatt lassú reakciók?
Egy két elhangolt motoron (H S2000, Toy 1.8) amik még a kifejlesztőik szerint is nyomatékszegények, nem találsz ütős ellenfelet a "régi" 2.0-sokkal szemben. 180-190Nm-ert és 140-150lóerőt nem tudnak a mai szívó 1.4-ek, de még az 1.6-ok sem.
Lacza09-08-2006 08:38:25 // 14019
:DDDD
azért meglátszik ki tud AUTÓT gyártani:)
Inner Circle09-08-2006 08:37:11 // 14018
Az Alfa ma már nem gyárt 1,4-es motort, de nézzük meg azt, amikor gyárott: a 145-ös pompás 1,4-ese 2000 körül 103 lóerőt tudott, a 75-ös kétliteres twinspark motorja 1990 körül 140-et... újabb 10 évvel korábban már az én Alfetta GTV-m is 130 lóerős volt, 1970-ben pedig asszem 122 lóerőn állt a licit. És ezek csak a puszta lóerőadatok, a nagyobb lökettérfogat egyéb áldásairól még nem is beszéltünk.
Inner Circle09-08-2006 08:32:19 // 14017
Ja, turbóval és kompresszorral... nézzük csak, mit tudott egy - igaz, 1,6-os - kisebb motor a klasszikus Alfa napjaiban?
"On February 18 1965, Autodelta's first creation was presented at the Amsterdam Motor Show. The car was a development of the Giulia GT, rechristened the GTA (the A stands for 'alleggerita' (lightened)). The outer body was the same as that of the GT, but the interior trim was made out of Peraluman 25, a light alloy of aluminium, manganese, copper and zinc. The GTA differed from its sister externally in the addition of front air intakes, handles and the triangular Autodelta badge. The Twin Spark engine underwent rigorous reinforcement to increase the power output from 106 to 170 bhp."
Nem baj, fiúk, 40 év lemaradás még nem a világ!... :D
Whiteskull09-08-2006 08:18:29 // 14016
Ebben teljesen igazad van. :)
Whiteskull09-08-2006 08:18:03 // 14015
Épp most hirdetik a 170 le-s fosvágent 1,4-es motorral. :)
Lacza09-08-2006 08:12:14 // 14014
Persze,valami agyontunningolt csodajárgány:)Biztos van,de az már nem egy hétköznapi 1.4-es:)
Whiteskull09-08-2006 08:01:01 // 14013
Azért van olyan. :))
Lacza09-08-2006 07:56:28 // 14012
Azért én megnézném azt az 1.4-es skodát vagy bármit,ami lehagyja a régi 164-esemet,vagy a 75-öst:)
Inner Circle09-08-2006 07:14:49 // 14011
""...és ezért ver kenderbe egy mai 1.4-es egy tizéves kétliterest..." erős túlzás."
Pláne "kenderbe" :D legalább lucernába vagy zsizsikbe verne :DDD
Az állítással én sem értek egyet, többek közt azért sem, mert az igénytelen megoldások is masszívan terjednek és pont az Alfa igazán igényes motorjai estek el sorra a költséghatékonyságért folytatott versenyben. A könnyűfém blokkos boxer, Nord és V6 motorok is kipusztultak, lett helyettük acélblokk Fiat és Opel alapon.
Másrészt meg a mai 1.4-esek sehol sincsenek a tízéves kétliteresektől, se lóerőben, se menetkomfortban.
bszl08-08-2006 23:49:55 // 14010
"...és ezért ver kenderbe egy mai 1.4-es egy tizéves kétliterest..." erős túlzás.
Xixo08-08-2006 23:46:01 // 14009
A szokásos alfonzós nagyképű nyilatkozat.
Mert ugye nem csak a gumik miatt voltak "jobbak". Szárazon fél másodpercet kaptak a Ferkától!!!
Xixo08-08-2006 23:41:37 // 14008
Delarózsit magasztalják a mekinél
Kiváncsi lennék, hogy ha nem esik ki az élmezőny, akkor hol ér célba...
Sumit is ügyesen előzte meg!! 5 kör után, amikor kb olyan lassú volt, mintha egy szuperaguriban ülne...
Xixo08-08-2006 23:34:34 // 14007
Xixo08-08-2006 23:34:00 // 14006
Xixo08-08-2006 23:32:20 // 14005
Blade08-08-2006 21:53:40 // 14004
A fémben rengeteg lehetőség van még a mai napig. pl a második világháboru hihedt fecskéje a Messerschmitt Me262 a legelso gázturbinás vadászgép a legjobb akkor repulési jellemzokkel.Csupán egy problémája volt.A hajtomu. Nagyon ovatosan lehetett novelni a toloerot és ugyaugy ovatosan csokkenteni mert rogton tonkrement.Mégpedig a hoterhelés miatt.Egyszeruen akkoriban még nem létezett olyan minoségu anyag,amilyenre szukség lett volna. Ugyanez ahelyzet ma is.Ahhoz hogy noveljék egy motor fordulatszámát már semmi más sem akadályozza csak az anyagminoség.A szelepekhez csapágyakhoz gyurukhoz stb.Ennél kezdik a fejleszést.Ez épul át évekkel késobb az utcai autok motorjaiba, és ezért ver kenderbe egy mai
1.4-es egy tizéves kétliterest.A tobbi fejlesztéssel egyutt.
1983ban a renault bemutatta a turbos f1-es motorját.Levertek mindenkit.Igaz nem lettek világbajnokok,de nem emiatt.Rákovetkezo évtol mindenki tubos motorral dobbantott. 1991ben a REnault bemutatta a 3,5literes V10-es motorját a williamsban,és Mansell szinte lealázta Sennát a már 1986tol uralkodo Honda V12--es motorjával szerelt elobb Williams majd a McLaren világvero csapatait. Elotte senki sem gyártott V10-est a f1 torténetében. 1992rol gondolom nem kell mesélnem.Én a hungaroringen láttam és hallottam Mansellt a V10-essel, Sennát a V12-es Hondával,Schumachert a V8-as Fordal stb és Alesit a V12-es ferrarival.A tobbi gyár hiába fejlesztett, egyszeruen nem találták az okát miért jo ennyire a REnault V10-ese.Elloptak egy ilyen motort a franciáktol,szétszedték hogy megtudják miért olyan jo:) Három dolog miatt: -a V10 elrendezés miatt, -a pneumatikus szelepvezérlés miatt, -és a jobb anyagminoségek miatt. 1995re készult el mindenki ennek a blokknak a koppintásával,és onnantol kezdve egyik csapat sem gyártott mást csak a V10-et, ami igy lenne a mai napig,ha nem rogzitik szabályban a 2,4l V8-at...Egy bizonyos mértékig nem a kobcenti a legelso szempont a hengerszám és elrendezés kiválasztásakor...
Ferke08-08-2006 16:08:53 // 14003
Nem kell a Ferrari ellen rajoskodni, ennyi az egész, mert különben ígyjárás van!:)
TarP08-08-2006 15:52:57 // 14002
Vajon hogyan választják szét a motort a körötte lévő eszközöktől?
A blokkot nem lehet módosítani...a csapágyakat, tengelyeket sem? A szelepeket, csöveket sem? Az elektronikát sem? Az anyagokat sem ötvözhetik eddzhetik máshogy??? Nem lesz egyszerű ellenőrizni :)
Mindenesetre nekem is érdekes e döntés. Nem hiszem, hogy a spórolás hozta, mert ahogy íjátok, majd elköltik a plusz pénzeket űrtechnikájú féktárcsára, meg kompozitgumira...meg aktív karosszériára..mittudomén.
Csak gondolom látták, hogy a motorok már így is vándorolnak és a csapatok fele elavult levetett blokkokkal küzd.
Blade, én nem érzem úgy, hogy az elmúlt évek arról szóltak volna, hogy a Rönó szuper V10-esét másolja mindenki és próbálnak valahogy versenyben maradni. A lökettérfogat csökkentése magával vonta a kevesebb hengert. a V12 ideális a negyobb lökettérfogathoz...V10 meg a csökkentetthez. Gondolom ezt nem csak a Rönyó tudja, hanem a többiek is, csak pl a Pirosnál "szokás szerint" később váltanak. Lehet az oka tradíció, vagy az, hogy még nem tesztelték 21234órát, de később szoktak ugrani, akkor viszont általában jól :)
Reaper08-08-2006 15:49:02 // 14001
Ez tipikus esete az így járásnak.:-)
Ferke08-08-2006 15:37:53 // 14000
Ez kicsit off, de kééész voltam a végétől!!!! Sose gondolnátok, hogy hogyan ér véget a verseny!:)))
355 vs viper
SKrisz08-08-2006 15:29:17 // 13999
A versenytechnikából nagyonsok fejlesztés kijön utcára is ez így igaz... De ezek nagyon nagyon nem az F1-ből kerülnek át... Szóval ezt ne sajnáld egy kicsit sem!:)
Egyébként meg még mindig nem értem a nézőpontodat. Ha a motorfejlesztéseket befagyasztják, akkor sokkal nagyobb fókuszba kerül az összes többi elem (fék, futőmű, váltómű, stb...stb...stb...) Szóval pontosan az fog fejlődni amit te kívánsz!:)
Grando08-08-2006 14:58:49 // 13998
Már volt, de megunhatatlan! :))
Blade08-08-2006 14:47:29 // 13997
Ez igaz, de nem emiatt sajnálom hogy nem fejleszik tovább a motorokat, hanem amiatt mert igy gyakorlatilag az utcai auto motorok sem nagyon fognak fejlodni... Ahol most tartanak a benzinotorok sot még a dizel motorok,az mind a motorsportnak koszonheto, a benzinmotorok esetében foleg a forma 1nek. DE a futomu ugyanigy, 92ben amikorra a williams a renaultal kozosen tokéletesre kifejlesztette az akiv kerékfelfuggeszést, amit betiltottak, sajna legkozelebb egy s merciben lehet látni...A Renault szerintem az elso számu fejleszto a forma1ben,második a Honda(de csaka motoroknál) s utána a ferrari. Az idény elso felében a briliáns ellensulyos lengéscsillapitásra épulo futomu és a koré épitett auto miatt vertek agyon mindnenkit(nem a gumi miatt). Csak hát ugye ha ki lehet kezdeni valakit vagy valamit(befagyasztották)...,pedig más csapatnak is eszébe juthatott volna... Ezért irtam hogy sajnálom hogy nem fejlesztenek motorokat,és ezért irtam hogy igy konnyebb lehet a tobbi csapatnak...
Shane08-08-2006 14:40:25 // 13996
Buksi08-08-2006 14:04:34 // 13995
Sajna volt közöttük Ferrari is! :-(
Whiteskull08-08-2006 13:50:29 // 13994
Új hírek a motorfejlesztés befagyasztásáról.
SKrisz08-08-2006 08:10:58 // 13993
De nem a futómű, karosszéria, elektronika és egyéb fejlesztéseket fagyasztották be, "csak" a motorokét. Az a +20ló ebben a cirkuszban lehet nagyon sok, de egy jó motor kevés a boldogsághoz...
GEORGE08-08-2006 06:44:37 // 13992
Az én TV-ben azt is láttam, hogy amikor kicsit kezdett száradni a pálya az az emelkedett a hőmérséklet akkor elkezdett csúszkálni a "dácsia" na akkor nem ök voltak a legjobbak!!
Lassan hozzászokom az ekkora nagyképű nyilatkozataikhoz......
Xixo08-08-2006 01:39:24 // 13991
F1 vs Moto Gp
A sok kurvázás a kanyarok miatt van!! :-))))))
Blade07-08-2006 21:03:07 // 13989
a jelenlegi legerosebb motor a REnault RS26-os ami 20 loerovel erosebb a második ferrarinal... Ha megnézitek a torténelmet, a mai motorok pontosabban a tavalyi motorok(még a szabályváltoztatás elotti utolso fejlesztések) mind a Renault 90es évekbeli fejlesztéseire épulnek. Ugymint V10-es elendezés (a ferrarinak elotte csak V12-esei voltak kivéve a szivar korszakot de V10-et sosem gyártott), a pneumatikus szelepvezérlés (amitol olyan sikeresek voltak 91től) , a folyamatos nyomatékleadásu váltok , a segédenergia rendszer leválasztás és nem utolso sorban az aktiv kerékfelfuggesztés amit be is tiltottak és amit a ferrari képtelen volt sajnos ugy megépiteni hogy jol mukodjon. Ez az ami " sajnos igaz!!!!!:-((((( "
:))
Whiteskull07-08-2006 20:54:01 // 13988
Hát ott tényleg nincsenek! :)))
someq-14707-08-2006 20:52:56 // 13987
sajnos igaz!!!!!:-(((((
Blade07-08-2006 20:51:21 // 13986
spanyolban nincsenek hideg frontok...;-))
Whiteskull07-08-2006 20:47:12 // 13985
Szerintem neked megártott a hidegfront! :))))
Blade07-08-2006 20:45:18 // 13984
Befagyasztják a motorfejlesztéseket legnagyobb sajnálatomra...(nem a renault miatt sajnálom) A ferrari fellélegezhet...:)
Satti07-08-2006 20:42:29 // 13983
Nem is tudom,lehet,hogy nem lesz ez így rossz,ráadásul a red bull jövőre már renault motorokkal megy állítólag.
count M07-08-2006 20:39:57 // 13982
Ehh. Ezt se mondtam. :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
536
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?