Forum >> Forma-1
Willy09-05-2006 08:26:39 // 9392
Arra gondol, hogy ha Schumi befejezi, akkor Kimi lesz a Ferrari pilótája, és ő pedig maradhat a Mekinél. :-))))))))))
Mike.09-05-2006 08:20:31 // 9391
"Az egykori világbajnok, Niki Lauda viszont nem ért egyet a McLaren versenyzőjével, ugyanis ő úgy véli, Michaelnek egészen addig nincs oka a visszavonuláson gondolkodni, míg győztes formában van."
"Az 1982-es évad világbajnoka, Keke Rosberg teljes mértékben egyetért Laudával. „Nem hiszem, hogy mást akarna csinálni. Különösen akkor, mikor ismét elkezdett versenyeket nyerni, és újból harcba szállhat a bajnoki trófeáért.”"
"A Forma-1 impresszáriója, Bernie Ecclestone szerint viszont nyugton kellene hagyni Schumachert, hogy saját maga dönthessen jövőjéről.
Azonban meg kell mondjam, hogy nem lennék meglepve, ha tovább folytatná a versenyzést” – tette hozzá az F1 mindenható ura."
Mike.09-05-2006 08:16:17 // 9390
"Juan Pablo Montoya szerint a Michael Schumachernek az idei év végén vissza kellene vonulnia, különösen akkor, ha a 2006-os szezonban sikerül megszereznie pályafutása nyolcadik bajnoki címét a Ferrarival"
Nem értem mit parázik Monty!? Eddig sem volt ellenfél és a Ferrarinak nem kellene ő. Akkor meg nem mindegy neki? Mit okoskodik?
Nagy jós a kolumbiai soför, már tudja, hogy meg lesz a 8. VB cím. :-))))
Xixo09-05-2006 00:17:51 // 9389
Szerintem is hüjjeség ez a sok szabálymódosítás, meg költségcsökkentés.
Mindenki fejlesszen, ahogy csak bír és aki jobb kocsit csinál az nyer. Ennnyi!!! :-))
zolee14509-05-2006 00:12:14 // 9388
azt írtad, csak a gondolatmenetemet próbáltam kerek egésszé formálni
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Slowfeet09-05-2006 00:10:25 // 9387
Mér nem azt irtam? de, sőt meg is nyerték az F3000-et. Pl Heidfeld emlékszem nagyon küzdött kis unszimpi köcsögnek tűnt 98-ban a mclaren fiókcspatban. És montoya el is páholta....csak a következő évben lett bajnok, amikor montoya már odaát aratott.
zolee14509-05-2006 00:07:54 // 9386
Junqueira csapattársa volt 2003-ban, legalábbis a champcar mod szerint:)
zolee14509-05-2006 00:06:59 // 9385
lehet valami olyan, hogy oda könnyebb bekerülni, így valamivel gyengébb a mezőny színvonala, és ha néha bekerül oda egy F1-re alkalmas ember akkor az ott tarol. Igaz, hogy akiket az előbb említettél azok pl F3000-ből kerültek oda.
Slowfeet09-05-2006 00:05:01 // 9384
Bourdais, ez a neve
zolee14509-05-2006 00:04:24 // 9383
najó, de Montoya Lada Samarán gyakorolt! (asszem, még otthon valami márkakupába, de szóljatok ha hülyeséget mondtam)
Slowfeet09-05-2006 00:01:55 // 9382
De jó példa erre más európai versenyzői műhely is. Nézd meg Montoya vagy Junqueira az F3000-ből egyből bajnokok tudtak lenni (+Indy500). De ez a francia gyerek nem jut eszembe a neve.......na mindegy a kis szemüveges ő is arat.
zolee14508-05-2006 23:56:26 // 9381
érdekes kérdés ez. Elvileg technikailag komolyabb az F1 autó, vagyis kevésbé pilótafüggő, ráadásul ott szinte egyformák az autók, vagyis baromi sok múlik a beállításokon. Ehhez képest az amerikai pilóták nem sokat mutatnak az F1-ben, míg az F1-esek ha odamennek rommá verik a mezőnyt (Mansell)
Slowfeet08-05-2006 23:52:42 // 9380
Ebből is láccik, hogy a forma 1-hez más is kell mint autó.....itt mér nem volt jó zanardi? mer még megvolt a lába? nem hiszem.....
zolee14508-05-2006 23:49:22 // 9379
asszem Tagliani volt. Ráadásul a jó öreg Zanardi nem viccelt. Azt hittem, hogy lenyomja a köröket és hali, de azóta már a WTCC-ben is nyert futamot. Nem semmi!
Inner Circle08-05-2006 22:27:30 // 9378
Azért konyítok egy kicsit hozzá, mert 2003-ban voltam a lausitzringi futamon, egy kedves barátnőm totális CART-agymenéséből kifolyólag, boxbelépővel. Beszarás, hogy mi volt ott... a high-tech F1-hez képest azok az autók, állítom, olyanok mintha a hátsó garázsban dobták volna össze őket. Egyszer csak kijött két tag az egyik garázsból egy darab vassal, az egyik fogta, a másik meg nekiesett a sarokcsiszolóval, csak úgy repkedtek a szikrák, aztán egy idő után elégedetten bólogattak és visszavitték. Kisipari módszerekkel ragasztották össze az autókat, mint az oroszok a MiG-29-et - nade működtek, ahogy a MiG-29-ek is... állati jó verseny volt.
Ekkor tette meg Zanardi a 2001(?)-es versenyéből hiányzó köröket... ugye akkor, ha jól emlékszem, Carpentier-rel (vagy Tagliani-val?) ütközött és mindkét lábát elvesztette. 2003-ra módosítottak neki egy ugyanolyan versenyautót és láb nélkül ugyanazon a pályán megtette a hiányzó köröket, ráadásul olyan időt ért el, amivel az időmérőn is előkelő helyre került volna! A tömeg enyhén őrjöngött, ahogy elment előttünk, de a boxban is tapsvihar kísérte, amikor megjelent.
És hogy ON is legyen: a 33 P4-gyel mentünk a Drezda melletti pályára, ám indulás előtt elhagytam az első rendszámot, és kicsit féltem, hogy nem engednek át a határon. Igyekeztem is tapadni az előttem levő autóra Hegyeshalomnál, hogy ne vegye észre a határőr. Sorra kerülünk, és a következő párbeszéd zajlott le:
- Hol az első rendszámtábla?
- Micsoda??? hát az autó elején... nincs ott??? Jaaaaaj... hol lehet...
Határőr szánakozva-megértően néz, aztán:
- Ez egy Alfa boxer?
- Igen, az...
- Egy-hetes?
- Igen.
- Nekem is volt egy. Mennek ezek, mint az állat, mi?
- Igen, igen!
- Na menjenek...
Tanulság: mindenhol van egy megbízható Alfa-fanatic! :-)))
mesa08-05-2006 16:31:50 // 9377
Ez biztos, csak ott se akarja megmondani a frankót ! :)))
Halesz08-05-2006 16:11:19 // 9376
Lehet ott több rajongód lesz, mint itt :D:D:D:D:D:D
:))))))))))))))))))))))))
zolee14508-05-2006 15:52:14 // 9375
ha visszaolvasok pár oldalt itt is alakulgat a fanclub-od
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Inner Circle08-05-2006 15:51:06 // 9374
Ron Dennis-nek jó az anyaga, amit szív, adhatna nekem is:
"Nagyon közel vagyunk. Miénk lett a második leggyorsabb kör. Az első etapban kissé beragadtunk Jenson mögé, ami elég sok időbe került számunkra."
Én is szeretnék ilyen halukat. Az az "elég sok idő" volt talán három másodperc is, utána meg FA-MS-FM fél másodperccel jobb időket ment Kiminél.
Slowfeet08-05-2006 15:49:18 // 9373
Ezér vágod te ennyire????? Azanyád :DDDDDDDDDDD
Inner Circle08-05-2006 15:46:27 // 9372
Inner Circle08-05-2006 15:39:49 // 9371
Szerintem a CART-ból lett tavaly a "Bridgestone Presents the Champ Car World Series Powered by Ford", van még a döglődő IRL meg az Indy 500. CART már nincs. Szerintem :-)
Slowfeet08-05-2006 15:28:10 // 9370
Jaja én pl nem engedném, hogy egy gyártó több csapatnak is szállítson motort. Ott a cosworth, az jó lehet a nem gyári csapatoknak, más ford érdekeltség ugysincs ma a sorozatban. Mondjuk hacsak a volvo be nem száll, ilyen szép kocka versenyautókkal :)))))
Slowfeet08-05-2006 15:25:49 // 9369
Várjál akkor nem értem.....
Volt ugye az Indycar, ami CART-ra és IRL-re bomlott, és akkor most van Champcar, meg CART meg IRL? He?
mesa08-05-2006 15:19:47 // 9368
Épp ellenkezőleg, mert a tavalyi szavazáson a rajongók világos irányt mutattak, hogy ne haladjanak a minél több szabályozás felé. Az F1 az F1, nem márkakupa sorozat. Itt a leghangsúlyosabb a technikai különbség, mert az emberek ezt akarják.
Aki a versenyzőkre kíváncsi csak, az nézzen márkakupa futamokat azt jóccaka. Azok is elég uncsiak, pedig van ott élet.
zolee14508-05-2006 15:12:17 // 9367
van cart is, meg champcar is. (jut eszembe, az F1C-hez van champcar2003 mod, oválpályákkal;) )
zolee14508-05-2006 15:10:41 // 9366
inkább fáradjak el a futam nyomonkövetésében, mint aludjak el a fuatmon:)
oké, a CART az már majdnem márka kupa, de ha jól értelmezem az FIA szinte ebbe az irányba viszi el az F1-et is a sok egységesítéssel.
Slowfeet08-05-2006 15:10:32 // 9365
Asszem most champcar a neve.
Hát ha emlékezünk a "NAGY 80-AS ÉVEK"-re, akkor volt 18 csapat is (volt amelyik csak egy autóval) meg 30 feletti induló. Aztán mégis a McLaren, a Williams volt esélyes igazán, bármennyire küzdött is akkor a Ferrari, a Lotus, a Benetton (alfa romeo motorral is), aztán Brabham (BMW) az Arrows, TWR, meg suzuki, yamaha sőt lamborgini motoros csodák (előkvalifikációs buktákkal), nem is emlegetve e Motori Moderni-t, stb.
Nagy esélyes mindig max 2-4 volt. Kivéve 1988-at, de ott a Prost Senna harc is elég izgalmas volt önmagában.
zolee14508-05-2006 15:08:46 // 9364
ez igaz, de abban megegyezhetünk, hogy egy tavalyi BAR-hoz "nagyon hasonló" cuccal jobban járnának mint a 2002-es (?) Arrows-al.:)))
mesa08-05-2006 15:02:31 // 9363
Na igen, de az amcsi efegybe összesen 2 gyártó szállít kasznit. Mondhatni nincs köztük nagy különbség.
Az is fárasztó, mikor minden körre figyelni kell, és a versenytáv vége előtt 5 körrel sem lehet megmondnai nagyjából sem, mi lesz a végeredmény.
Xixo08-05-2006 14:16:13 // 9362
Én is azt szeretem a Cartba (vagy nem is tudom idén hogyis hívják éppen...), hogy jó sokan vannak és mégsincs akkora különbség a versenyzők között. Szerintem ha még akár + 10 csapat is jönne az F1be, akkor is csak 2-3 kűzdene a győzelemért. Pedig én se bánnám, ha izgalmasabbak lennének a futamok. A lényeg, hogy a végén egy Ferrari menjen át elsőként a célvonalon!!! :-))
Inner Circle08-05-2006 14:05:45 // 9361
Azért a "kaszni" =/= "forma" :-) Ott van pl. a felfüggesztés, a hűtőrendszer (asszem sorozatban főzték meg a motorokat) stb.
zolee14508-05-2006 13:56:31 // 9360
az elég zsebbenyúlós, nem olcsó lenne őt kivásárolni onnan ahol van.:)
zolee14508-05-2006 13:55:38 // 9359
ok, 2003 nem igaz, de 2004-ben az F2003GA-val mentek, ez szinte biztos. Tudom, hogy csak egy játék, de az F1C-ben nézegettem a két autót, gyakorlatilag ugyanaz. Vannak 2004-es dolgok, pl hátsó szárny függőleges tartólapjainak a hossza, de amúgy az egész autó formája ugyanaz.
Lazán le lehetne papírozni egy külsős céggel, hogy tőlük veszik a kasztnit. Amúgy magát a hozzáállást sem értem: mindenhol azt hallani, hogy egységesíteni akarnak mindent, viszont az ilyen kasztnivásárlást meg nem engedik.
Mike.08-05-2006 13:43:10 // 9358
De hajtok Börni helyére! :-D
Inner Circle08-05-2006 13:43:03 // 9357
"a Super Aguri miért nem használhatja a tavalyi Honda kasztnit, mikor a Toro rosso nemhogy a tavalyi RBR kasztnival megy, de még tavalyi a motorja is?"
Hivatalosan asszem nem a tavalyi kaszni; gyakorlatilag valóban majdnem ugyanaz. Azokat az elemeket használhatja a Toro Rosso a tavalyiból, amiket nem a Red Bull csinált, hanem valami külső cég (vagyis a 99%-át). A Honda (ex-BAR) viszont tavaly maga csinálta a kasznit, ezért nem használhatják mások, miután a szabályzat kimondja, hogy minden csapatnak magának kell megépítenie az autót (persze hogy hány alvállalkozójuk van, az magánügy).
"Vagy pl a Sauber is asszem 2003-ban is, de 2004-ben biztos, hogy az előző évi Ferrari kasztnival ment."
Nem hiszem. A 2004-es Sauber nagyon hasonlított az F2003GA-ra a "cápakopoltyúk" miatt, de önálló fejlesztés volt (és a gyors Ferrarival ellentétben lassú sz.r). Szerintem a 2004-es motor nem is volt kompatibilis a 2003-as kasznival.
zolee14508-05-2006 13:41:44 // 9356
ááá, nem vagy Te FIA, hogy előnyt élvezzen nálad a Ferrari;)
zolee14508-05-2006 13:40:22 // 9355
nem olyan dolgokon lehet összeveszni amiket mindketten akarunk? Mondjuk kettőnknek lenne egy camping bringája akkor azon összevesznénk:)))
zolee14508-05-2006 13:39:20 // 9354
azzal nem mehetnének, mert az nem szabályos
Mike.08-05-2006 13:38:39 // 9353
Pont azért. Nálam a Ferrari előnyt élvezne. :-)
Vagy már nálad is? :-)))
mesa08-05-2006 13:37:19 // 9352
Főleg, ha a dupla szelepes-tankos Hondával mehetnének :DD
zolee14508-05-2006 13:36:15 // 9351
azon sem vesznénk össze, mivel nem ugyanaz a kedvencünk:)))
Mike.08-05-2006 13:34:27 // 9350
És egyből két csapattól érkeznének a teszt eredmények.
Látod milyen kár, hogy nem mi igazgatjuk ezt? Pillanatok alatt megoldanánk a gondokat. :-))))
Már csak a kedvencünkön vesznénk össze. :-)))
zolee14508-05-2006 13:34:10 // 9349
Zsolti tehetséges, megbízható pilóta. Az a baj, hogy az F1-ben olyan kiemelkedően tehetséges pilóták sem mindig kapnak helyet mint pl Kovalainen, vagy Davidson, és még sorolhatnám. Zsoltira azt kell mondjam mint amit a köcsög megasztáros zsűri mondott régebben (lehet hogy mostanában is mond ilyet): "Sajnos ez ebben a mezőnyben nagyon kevés..."
zolee14508-05-2006 13:31:34 // 9348
a Super Aguri miért nem használhatja a tavalyi Honda kasztnit, mikor a Toro rosso nemhogy a tavalyi RBR kasztnival megy, de még tavalyi a motorja is? Vagy pl a Sauber is asszem 2003-ban is, de 2004-ben biztos, hogy az előző évi Ferrari kasztnival ment. Mondjuk a tavalyi Honda kasztni idei Honda V8-assal elég erős cucc lenne, legalábbis "Superebb" lenne az Aguri:)))
Mike.08-05-2006 13:27:05 // 9347
Gondolod annyival jobb Zsóóóti? :-DDD
mesa08-05-2006 13:25:13 // 9346
Az egyik alkalmazhatná Baumgartnert. És akkor már nem lennének egy szinten :D
Mike.08-05-2006 13:23:42 // 9345
Szerintem a Super Agurit Midlandot nehéz lenne sikertelenségben überelni még egy új csapatnak is.
zolee14508-05-2006 13:19:21 // 9344
oké, de a végének is lenne miért kűzdeni. Így az van, hogy elporoszkálnak a futamon, mondván tanuló év. Ha 2008-ban bekerülne 4 csapat az F1-be akkor azok kb egy szinten lennének.
Mike.08-05-2006 13:14:23 // 9343
Háát az sem szerencsés. Már előre meg lehetne mondani melyik az a 4 autó amelyik nem indulna el.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
557
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?