Forum >> Forma-1
zolee14508-05-2006 11:10:31 // 9331
Barcelona azért szokott unalmas lenni, mert itt mindenki baromi sokat tesztel. Az autók tökéletesen be vannak állítva, a pilóták szinte csukott szemmel is végigmennek rajta.
Inner Circle08-05-2006 11:09:57 // 9330
90%-ban egyetértek (bár az én %-os jóslataim hitele kezd kicsit csökkenni :-) ).
"De hol van például webber? Az ígéreteket be is kell váltani, okés, hogy most megfő alatta a motor, de úgy tűnik az ifjú rosszberg megeszi reggelire..."
Nagy Rosberg-fan lettem, de Webber egyelőre objektíven jobb. Általában, hála a Williams-Cosworth-nak, kiesnek mindketten, de Malajziában és most hétvégén Webber esett ki előrébbről, Bahreinben Rosberg előtt volt (csak sokkal kisebb felhajtással), Ausztráliában és Imolában meg a franc emlékszik rá.
"most massa ment egy jót, de sztem nem jobb a hosszútávú teljesítménye mint fisiconak"
Egyelőre pedig nem rossz a srác. Bahreinben eltolták a versenyét a boxban, Sepangban megverte Mihályt, Ausztráliában kitették az első körben, Imolában ugyan kicsit elveszett, de most megint lerajtolta Mihályt, és a végén is csak pár mp különbség volt; azért ez sokkal kisebb különbség, mint Alonso és Fisichella között (több mint egy perc volt köztük a végén).
(Ha a ferrarisok külön csapatban lettek volna a hétvégén, Alonso-Mihály-Massa a vége. Massa simán lerajtolta az öreget, és ha nem csapattárs, nem húzódik vissza, így FA-FM-MS lett volna az első kanyarban. Innentől ugyanúgy ment volna, mint 2005 Imola, Button szerepében Massával: a második épp annyira tartja fel a támadó MS-t, hogy a második boxos gyorsulás se legyen elég FA ellen.)
Mike.08-05-2006 11:06:24 // 9329
Én is ezt remélem. :-)))
Balage08-05-2006 11:06:09 // 9328
Tudom, hogy tudod, hogy mindaketten ugyanarról beszélünk! :-DDD
Mike.08-05-2006 11:04:31 // 9327
Az utolsó két futamon, ha csak egy kicsit is de a Ferrari muzsikált jobban. Az elsőre azt mondják az a Ferrari hazai pályája. A nürnburgring pedig jobban fekszik a B guminak.
Most jön egy a rönó álltal agyon tesztelt pálya ami jobban fekszik az M. guminak. Kíváncsi vagyok itt mit művelnek egymással.
zolee14508-05-2006 10:58:54 // 9326
én nem a reményeimet fogalmaztam meg. ha azt tette volna akkor azt mondanám, hogy remélem Montoya nyerni fog, persze pénzt nem tennék rá:)))
épp ezt mondtam, kevés az idő, tehát ha nincs nekik olyan fejlesztés, amit amúgy is Barcelonában vetettek volna be akkor nem sok esélyt látok.
zolee14508-05-2006 10:56:49 // 9325
szerintem nem kapott elég időt. Sz@rból nem lehet várat építeni két nap alatt. Aztán az új autó sem volt olyan amilyennek lennie kellett volna, ráadásul amikorra elkezdtek volna kijönni a gödörből akkorra kitették a csapatból, és megint irány lefelé...
a Mclaren helyzete furcsa nekem. tavaly futamot is nertek és nem tartott ki a lendület. Ha a kocsi formáját nézem az sztem az MP4/19, az idei szabályokkal.
Balage08-05-2006 10:52:58 // 9324
A Renyőnak nincs túl sok lehetősége fejleszeni, fejlesztéseket bevetni a Spanyol futamon, hiszen a motorhoz nem nyúlhatnak, a kasztni változtatása pedig nem biztos, hogy pl. a gumik kopását nem veszélyeztetné. Más volt a helyzet a Ferrari esetében Imola előtt, hiszen volt idejük tesztelni, és az új motorral is volt lehetőségük próbálkozni.
Szóval a renault-nak figyelnie kell. Remélem nem sikerül... :-DDD
Slowfeet08-05-2006 10:51:28 // 9323
Ezért sem értem, hogyan nem tud a toyota évek óta futamgyőzelem közelébe sem kerülni, okés hogy most elment a gaszkony de mi volt, amíg ott volt?
zolee14508-05-2006 10:49:07 // 9322
az a helyzet, hogy mindenki belepakolja a százmilliókat a gépbe, így aztán pont azok az erőviszonyok, mintha mindenki csak százezreket fordítana a versenyzésre:)
zolee14508-05-2006 10:46:21 // 9321
nagyon kevés most szerintem a különbség az élen, gyakorlatilag egy kicsit jobb taktika dönt a pályán. Nagyon kapaszkodnia kell a Renault-nak Barcelonában, mert csak egy hét van addig, tehát nagy dolgot nem tudnak művelni, hacsak nincs már most valami fejlesztés bevetésre készen, amit eredetileg is a Spanyol futamra terveztek.
Ilyen kis különbségeknél az nyer aki éppen az adott futamra ki tud találni valami okosságot, ami mondjuk egy erősebb motor, vagy valami kis biszbasz légterelő, stb.
Szerintem most futamról futamra változhatnak az erőviszonyok.
Írta valaki, hogy milyen versenyzői mentalitás, hogy elég a második hely. Pár napja pont erről beszéltünk, hogy most ha valaki a második helyen megy akkor ahhoz képest nyerhet még 2 pontot, viszont bukhat 8-at. Egyszerűen nem éri meg versenyzőnek lenni. A tegnapi futam mondjuk pont rossz példa, mert sztem akkor sem tudott volna rámenni Alonso MS-re ha 20 pontot adnak a győzelemért, de mondjuk Imolában biztos, hogy jobban próbálkozott volna. Egyszerű matekozás van autóverseny helyett.
Slowfeet08-05-2006 10:41:25 // 9320
Szerintem montoyának is az a baja, hogy nincs tartósan jó teljesítménye. Ha szar az autó nem küzd, ha rossz kedve van nem küzd, vagy win or wall, ahogy ezt már CART-ban is megmutatta. Fisico szerintem frusztrált. Akkora igéret volt még Jordan-Hondában aztán még a Wurzos benettonos első évében is, és nem ment feljebb, valszeg elszürkült az esélytelen csapatoknál, most meg elhiszi, hogy elég ha VB autó van alatta. Kimi is így jár, ha nem szerződik jó helyre, vagy a mercedes nem tesz valamit. De hol van például webber? Az ígéreteket be is kell váltani, okés, hogy most megfő alatta a motor, de úgy tűnik az ifjú rosszberg megeszi reggelire.....
Persze megint oda lyukadunk ki, hogy versenyképes autókat kellene csinálni. Pl. tavaly a ferrari gyengélkedését egész évben anyázták, de senkinek nem jutott eszébe, hogy a BMW, a toyota stb sem tudott mit kezdeni a dácsiával. Egyszerűen vállat vonunk, hogy ja ezek még mindig nem képesek autót csinálni. Közben fujjolunk, hogy egyesélyes a VB. Én 7 éves korom óta Ferrari drukker vagyok (sumarherig ki is röhögtek mindig a haverok), akkor láttam az első Monacoi nagydíjat. De mégsem tartom elégségesnek, ha két csapat játszik egész évben, ráadásul azoknak is csak a fele, mert most massa ment egy jót, de sztem nem jobb a hosszútávú teljesítménye mint fisiconak. Szóval ha már autóversenyzésbe teccettek fogni, kedves nagy autógyárak, tessék már használható vasakat összerakni. Az tényleg röhejes, hogy százmillió dollárok mennek el egy világbajnoki 5-7. helyezésre (ami az első 5 futam után nyilvánvalóan nem is lehet jobb).
mesa08-05-2006 10:28:50 // 9319
Ezzel mit akarsz mondani ?
Nem egészen világos, a védelmi oltalmad Montoya irányában. Ha lenne egy Todt mögötte, vagy Briós Jóska, akkor kevésbé lenne vad, és jobban, megbízhatóbban vezetne a pályán, vagy mi ?
Mike.08-05-2006 10:21:32 // 9318
Van ebben valami igazság.
Egy gyors körre mindig kapható Fisico, de ide az kevés.
Kimi alatt is telnek az évek és nem biztos, hogy VB lesz belőle. Nagy ígéret, jó pilóta de mindig valami közbejön nála.
Inner Circle08-05-2006 10:11:26 // 9317
Fisico idegrendszere nem való ehhez a szakmához, itt a puszta zsenialitás a pályán nem elég: bizonyos értelemben veretes gecinek is kell lenni. MS-nek, Alonsónak, a régiek közül Sennának, Prostnak, Laudának a vezetési tehetségek kívül megvolt a gyomra is a szakmához. Hakkinen gyors volt, de mimóza ő is; ha Ron Dennis nem nyúl a hóna alá, ő biztos nem verekszi ki magának a helyét. Montoya meg elég agresszív ugyan, viszont nem szerzett magának egy nagy hatalmú támogatót, ahogy MS Todt-ékat, Alonso Briatorét, Hakkinnen és Raikkönen Ron Dennis-t. (Button alól meg pont, mire összejött volna a Honda, kirúgták David Richards-t.)
Mike.08-05-2006 09:47:14 // 9316
Ha itt is verik a rönokat a Ferrarik akkor elmodható, hogy nagyon nagy esélye van MS nek a VB címre.
Az már szerintem most biztos, hogy a csapat VB címet bukják a Franciák. Fisico teljesítménye enyhén szólva is gyenge.
Inner Circle08-05-2006 09:38:11 // 9315
Hál' Istennek most csak egy hetet kell kibírni addig!
Inner Circle08-05-2006 09:36:20 // 9314
Áh, szerintem Barrichello szabotálja mindig Button motorját, hogy legyen valami esélye utolérni. Már kétszer hullott ki előle az angol motorhiba miatt.
Mike.08-05-2006 09:09:50 // 9313
Hááát a 4 Honda motor nem a legfényesebben szerepelt.
mesa08-05-2006 09:06:42 // 9312
Én nyugodt vagyok. Te akarod megmagyarázni folyton, hogy ha nyer a Ferrari, az csakis csalás miatt lehetséges.
:DDD
Mike.08-05-2006 09:06:25 // 9311
Az lesz az igazi siker a Ferrarinak, ha Alonsot a hazai pályáján verik el.
Meg ez talán a Michelinre is igaz. Ők is itt tesztelnek a legtöbbet.
mesa08-05-2006 09:05:06 // 9310
Slowfeet:
"MESA ÉS ZOLEE145 Monnyon le!!!!!!
Fanatikusok és demagógok nyissanak új topicot maguknak! "
Hallod zolee145, szerintem a fanatikusok maradhatnak. A demagógok pedig nyissanak maguknak új topikot.
A sorend nem mindegy.. ;))))
Inner Circle08-05-2006 09:01:10 // 9309
Mindenkinek ajánlom Mesa eme hozzászólását, mellé a régi bölcsességgel: "Madarat tolláról, embert barátjáról."
(Gyere és pofozz fel, attól megnyugszol :P )
Inner Circle08-05-2006 09:00:18 // 9308
"Egy laikus is jobban megoldotta volna ezt a dolgot."
Hát ez már alighanem bekerül a világ nagy rejtélyei közé, Atlantisz és az Egely-kerék mellé. Rosberg ugyanis "tökéletes"-nek nevezi a taktikájukat, Sam Michael agya meg teljesen elborult, ezt hallgassátok meg:
"It was good for Nico to get a couple of points by finishing 7th after starting 22nd due to the engine penalties. He drove solidly all day, putting in the lap times when it mattered and might have done even better if he hadn’t encountered traffic."
Vagyis milyen marha jól ment Nico, de sajnos forgalomba került! Hát vazzeg, ilyen hülyeséget hogy lehet mondani??? Nemá, szegényke, más autók is voltak a pályán, ez valósággal tragikus... Tényleg nem értem: pontosan tudták hogy itt nehéz előzni, és pontosan jól bejött nekik a hosszú első stint, akkor hogy a fenébe csodálkozhatnak azon, hogy aztán a kevés benyával ráfaragott Nico?...
"A Hondánál nem tudnak egy olyan motort építeni ami legalább egy futamot kibírjon Button alatt!?"
Imolát legalább kibírta, akkor ez már másfél futam; komoly előrelépés az ausztráliai 299 kilométer és 850 méteres motorhoz képest...
mesa08-05-2006 08:57:44 // 9307
Tapló vagy. De hát a vesztes csapat tagjai utólag mindig nyuszítenek, mint a veszett kutyák.
mesa08-05-2006 08:56:36 // 9306
Savanyú a szőlő, igaz ?
Schumacher utoljára 2 hete állt a dobogó legfelső fokán. És Montoya ?
Olyan régre én nem emlékszem vissza ...
Persze, hogy nektek anti-Ferraristáknak -így utólag már- unalmas volt a verseny.
És tegnap valaki már megjósolta, hogy ezt fogod mondani, meg hogy keresel valamit, ami alapján bizonyítsad, hogy csalt a maranellói gárda, valamint rövidesen azt kívánjátok, módosítsanak a szabályokon, mert unalmas, hogy MINDIG A FERRARI NYER !
:DDDDDD
Mike.08-05-2006 08:53:48 // 9305
De ez nem szabálytalan?! Vagy már fel is jelentette valamelyik csapat őket?
Mondjuk Pl. a Rönó ? :-))
mesa08-05-2006 08:52:46 // 9304
Inner Circle08-05-2006 08:52:36 // 9303
Először én is erre gondoltam, de fura lenne, hogy éppen neki nincs elég gumija, aki
- eggyel kevesebbszer áll ki
- a motorcsere miatt nem is hajtja szét magát az időmérőn, amikor mindenki más elhasznál egy vagy két garnitúrát?
Mike.08-05-2006 08:51:04 // 9302
Ez az egyik amit nem értek. Rosberg végig ment 33 kört és a maradék 27-re nem tudták megtankolni az autót? Hülyék vannak ott?! Egy laikus is jobban megoldotta volna ezt a dolgot.
A másik értetlenkedésem. A Hondánál nem tudnak egy olyan motort építeni ami legalább egy futamot kibírjon Button alatt!? Igaz, hogy most nem lángolva meg az utolsó körben, de megint szét ment idő előtt.
mesa08-05-2006 08:49:31 // 9301
Most nem azé', de a kopoltyúk is ugynezt a célt szolgálták... És az utána az széles körben elterjedt.
Pölö alfonsó Dácsiáján is még az van ...
Willy08-05-2006 08:48:06 // 9300
Lehet hogy nem volt több friss garnitúra gumija, csak az az 1 amivel elindult a futamon. De ez csak 1 tipp, pont nem figyeltem, hogy milyen abroncsokat kapott a kerékcseréknél.
Inner Circle08-05-2006 08:37:22 // 9299
Inner Circle08-05-2006 08:19:37 // 9298
Montagny meg egészen jól nyomta. Ha letúrja Szatót, jövőre könnyen bekerülhet egy középcsapathoz. Fisichella helyén alighanem lesz egy hely...
Ja és Monty már azzal többet tett le az asztalra, mint a legtöbben a futamon, hogy megelőzte Fisichellát. Ezen a pályán nem kis szó, pláne egy VB-autóval szemben, na és nem kevés benyával.
Inner Circle08-05-2006 08:18:09 // 9297
"Ennél kevésbé már csak a Williams taktikáját értem, Rosberg elég jó tempóban végignyomta több mint a felét a futamnak, majd a nyakába vágtak még vagy 20-25 mp-et a +kerékcserével."
Be is akartam írni, mikor tankolt, hogy "Tegye fel a kezét, aki érti Rosberg taktikáját". Szerintem totál hülyeség volt, de Sir Frank biztos jobban tudja...
Inner Circle08-05-2006 08:13:07 // 9296
Én már gratuláltam a Ferrarinak, nem tehetek róla, hogy te funkcionális analfabéta vagy. Már nem is várom hogy bocsánatot kérj, mennyé' vissza inkább pofozkodni, az a te szinted :PPP
Inner Circle08-05-2006 08:09:19 // 9295
Ami jár, az jár :-)
Inner Circle08-05-2006 08:07:17 // 9294
"Sajnos néhányan megint nem bírtak magukkal és mindenképp fikázniuk kellett a Ferrarit és MSt... De, hogy ennek mi értelme van???"
Hát ugyanaz, ami a "Dácsia" Renault, a "nagyképű köcsög" Alonso és "Idióta briós jóska" Briatore fikázásának. Kölcsönkenyér visszaharap.
"A lényeg, hogy egy elég unalmas versenyen egy nagyon szép eredményt láthattunk a Ferraritól!!!"
Sajnos itt a lényeg: unalmas volt a verseny, ahogyan Imola is. Két meglehetősen ócska pályáról van szó (ami persze mit sem von le a Ferrari érdemeiből). Ráadásul most Barcelona jön, ami rendszerint mérhetetlenül unalmas, aztán Monacó, ahol megint csak taktikai csata várható. Jó messze van még a legközelebbi olyan pálya, ahol tisztességes test test elleni küzdelem várható. Tegnap még Rosberg sem tudott semmit sem tenni, aki pedig Bahreinben átgázolt a mezőnyön.
"Neki nagyon jó ez a 8 pont. Igazi versenyzői mentalitás!!"
Fordított helyzetben MS-nek is jó lenne.
Inner Circle08-05-2006 08:01:44 // 9293
"Neki kímélnie kell a zsír új motort, Sumi meg nyugodtan hajthatja a használtat??? Hogyezvenez??"
Pontosan így. A Sith motorjának még 19 kört kellett kibírnia, Alonsó-énak meg még vagy 80-at, erről írtunk is a közvetítés alatt.
Mike.08-05-2006 06:13:32 // 9292
Nagyon király képek! :-)))
Xixo08-05-2006 02:29:29 // 9290
Xixo08-05-2006 02:24:18 // 9289
Xixo08-05-2006 01:53:37 // 9288
Fernando Alonso: (2) "Érdekes volt számomra a verseny ezen a délutánon. Jól rajtoltam a pole pozícióból, és az első szakaszban én diktáltam a tempót. Jól ment az első boxkiállás, de második alkalommal néhány körrel hamarabb jöttünk ki, mint a Ferrarik, és megvolt a sebességük ahhoz, hogy előretörjenek. Ezután a barcelonai versenyre gondolva kíméltem a motort. Azt hiszem, hogy a második hely fantasztikus számomra ezen a versenyen. A Ferrari ma egy kicsit gyorsabb volt nálunk, és míg a gumik teljesítménye nálunk rendben volt, ők kétség kívül nagyobb sebességre voltak képesek. Mindenesetre remélem, hogy vissza tudunk vágni Barcelonában, és alig várom a hazai szurkolóim előtt rendezett versenyt."
Neki kímélnie kell a zsír új motort, Sumi meg nyugodtan hajthatja a használtat??? Hogyezvenez??
Xixo08-05-2006 01:49:23 // 9287
"Mindent összevetve jó verseny volt, de egy olyan hétvége, ahol olyan ellenféllel harcoltunk, aki egy kicsit gyorsabb volt nálunk. A Bridgestone és a Ferrari túl erős kombinációt alkottak a mai versenyen. Ilyen körülmények között a második hely felér egy győzelemmel. Pontokat szereztünk a McLarentől, és bár vesztettünk néhányat a Ferrarival szemben, a kárt Fernando minimalizálta azzal, hogy közvetlenül Michael után ért célba" - mondta Briatore.
Idióta!!!
Xixo08-05-2006 01:28:02 // 9285
Szépen termeltétek ma a hsz-okat!!
Sajnos néhányan megint nem bírtak magukkal és mindenképp fikázniuk kellett a Ferrarit és MSt... De, hogy ennek mi értelme van???
A lényeg, hogy egy elég unalmas versenyen egy nagyon szép eredményt láthattunk a Ferraritól!!! Úgy néz ki, hogy Massa is kezd magára találni a csapatnál és remélhetőleg a következő futamon már ő is alázni fogja alfonzót!!! :-)))
Alonzó ma se igazán tudott mihez kezdeni. Imolában MSel nem bírt, ma meg a Ferrarival. A nyilatkozata meg szánalmas volt!! Neki nagyon jó ez a 8 pont. Igazi versenyzői mentalitás!!
Peta07-05-2006 22:05:21 // 9284
Csak hogy megnyugodjanak a kedélyek,
FERRARI
Peta07-05-2006 22:03:54 // 9283
Peta07-05-2006 21:58:03 // 9282
Ezt hívják rossz viccnek, mert röhejes a bringa mégsem nevet senki.
OFF
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
438
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?