Forum >> Forma-1

Mike.10-08-2005 13:24:47 // 3658
A műszaki részét nem tudom és nem is értek hozzá. Én is azt olvastam ,hogy 2 hengert lefolytottak. :-)
Inner Circle10-08-2005 13:23:31 // 3657
A DTM 4000 ccm-s benzines V8-asokra van kiírva, mással akkor se mehetnének ha akarnának - ennek persze semmi köze az utcai autókhoz, de hát a németeknek úgy látszik, ez kell :) Máshol vannak dízeles futamok, a 147 is szokott indulni és többnyire nyer is :)
Inner Circle10-08-2005 13:20:38 // 3656
SZVSZ más a két eset. A szabályok bizonyos korlátozásokkal (gondolom főleg fordulatszámban) még megengedik 2006-ban a V10 használatát, a Minardi is ezt teszi majd. A Ferrari viszont a V10-esből vett le két hengert, hogy szimulálja a V8-at, pusztán kísérleti céllal. (Itt a cikk azt írja hogy "két kiiktatott hengerrel", de szerintem ez hülyeség, azzal úgy legfeljebb egy motorhibát szimulálhattak volna. Valószínűbb, hogy a V10-es blokkba építettek egy V8-ast addig is, ameddig el nem készül a V8-as blokk.)
Béci Ɨ|ѯ10-08-2005 13:07:07 // 3655
A DTM.-ben már ban diesel... asszem a vectrák azzal mennek.
Mike.10-08-2005 12:50:46 // 3654
A minardi 2006-ban átalakított V10-el fog menni. A ferrari is azt próbálgatta még 1 hónapja a 2004-es kasztnival.
10-08-2005 12:50:02 // 3653
Viszont a macska evők hazájában vannak. :)
zolee14510-08-2005 12:45:22 // 3652
lehet hogy nem csak kanadában versenyzett:)
Inner Circle10-08-2005 12:32:25 // 3651
Igen, Villeneuve pedig az első versenyein Alfa 33-mal nyomta! (Legalábbis ezt olvastam, de egy kicsit kérdéses a dolog, hiszen ő kanadai és ott nem igazán vannak Alfa 33-ak.)
zolee14510-08-2005 11:54:18 // 3650
asszem Montoya még a szülőföldjén lada samara kupában kezdett:)
10-08-2005 11:51:44 // 3649
Ahoz kell egy olyan repülőgép ami utoléri és a kanyarokat is le tudja követni... :)
Inner Circle10-08-2005 11:49:05 // 3648
Néhány éve volt egy olyan reklám, hogy a Ferrarit egy fölé szálló repülőgép tankolja meg menet közben - most ugyanez lesz motorcserével, és közben a repcsi húzza majd a vasat, mint a Tour de France-on, mikor menet közben cserélnek kereket? :D
10-08-2005 11:37:44 // 3647
A tartósság nem lesz kérdés, minden körre új motor. :)
Vikk7510-08-2005 11:35:11 // 3646
moszkvics kupa :))
zolee14510-08-2005 11:22:51 // 3645
traktorverseny???
Inner Circle10-08-2005 11:16:07 // 3644
És a tartósság érdekében gondolom szívódízelek lesznek. Akár egy egész idényt kibír egy motor, teljesítmény: 110 lóerő :DDD
Inner Circle10-08-2005 11:15:18 // 3643
"És főleg a végsebesség fog csökkenni, és szvsz előzések sem lesznek, mivel a kanyarból történő kigyorsításokhoz jól jönne némi nyomaték, ami a V8-es esetében sokkal kisebb lesz mint a V10-nél." Ez nem befolyásolja a dolgot, mert a megelőzendő autó is lassabb lesz :-)
Inner Circle10-08-2005 11:14:43 // 3642
Ez már az új V8 (régebben volt átalakított V10 is).
zolee14510-08-2005 11:05:18 // 3641
ha a Ferrari újra nyerni fog utálni fogom az F1-et, ha Schumák nem megy hamarosan nyugdíjba nézni sem fogom.:)))
10-08-2005 10:45:38 // 3640
Ha állandóan változtatnak és a Ferrari nem nyer utálni fogom az F1-t. Ha Sumi nyugdíjba megy nézni sem fogom. :))))
zolee14510-08-2005 10:41:27 // 3639
a jó verseny alapja az állandó szabály. előbb utóbb mindenki elér egy "versenyképes" szintet. Ha állandóan változtatnak akkor a nagy csapatok elhúznak a kicsiktől, ez törvényszerű. amúgy meg csak magamat ismétlem.
joe7510-08-2005 10:39:30 // 3638
Majd kiderül. A Puding próbája az evés, ugye. És ha a V8-ak bevezetésével a jelenleginél is unalmasabb versenyek lesznek, akkor előtérbe kerülhet az ötlet.
10-08-2005 10:33:48 // 3637
Igen az egy jó ötlet a részéről ami az is marad. :)
joe7510-08-2005 10:32:28 // 3636
Nekem tetszene Haug ötlete a 4 literes motorokra fordulatszám limiterrel. Valójában tartósabb erősebb lehetne egy ilyen autó, és nyomaték is lenne bőven.
10-08-2005 10:30:38 // 3635
Annyi idő biztosan kell de addigra megint változtatnak valami a szabályokon. Nyomaték hiányt pedig a bevezetendő max. 2.4 literes dízel aggregát fogja megoldani, 2007-től. :)
joe7510-08-2005 10:27:20 // 3634
Szerinetm ehhez kell majd jópár idény. 2-3 biztosan. És főleg a végsebesség fog csökkenni, és szvsz előzések sem lesznek, mivel a kanyarból történő kigyorsításokhoz jól jönne némi nyomaték, ami a V8-es esetében sokkal kisebb lesz mint a V10-nél.
10-08-2005 10:21:32 // 3633
Valamennyire biztos, az elején. Majd később gyorsabbak is lehetnek. :)
joe7510-08-2005 10:17:57 // 3632
Valamennyire lassulni fognak az autók az tuti. Hiába lehet a V8 pörgősebb a tudomány mai állása szerint a 20000/min fordulat-nél magasabb fordulat a fellépő vibrációk miatt ma még nem lehetséges. Márpedig a kisebb köbcentit csakis nagyobb fordulatszámmal lehet kompenzálni. Na jó feltöltéssel is, de az nincs napirenden. És ha azt vesszük hogy a V10-esek is simán pörögnek 19000-et a V8 teljesítménye 20000/min-nél még jócskán alacsonyabb lesz. Persze lehet majd jéátszani a könnyebb autókkal, hiszen a motor könnyebb lesz, kevesebbet fog kajálni, és a balansztokkal jobban lehet majd gazdálkodni, optimalizálni a súlyelosztást, stb. Így a köridők tekintetében drámai csökkenés nem áll majd be.
10-08-2005 09:55:12 // 3631
Majd meglássuk a következő futamokat. A lovas már felszállt és őrült tempóban száguldanak ....... a Merci után. A Minardi meg beelőz a V10-el. :) Az idei VB-t a Merci nyeri bár a helyezéseken nem ez fog látszani. :)
zolee14510-08-2005 09:50:49 // 3630
a Ferrari most egy olyan ló, ami ledobta a hátáról a lovasát, és ahhoz elég gyors hogy az ne tdjon visszamászni, de ahhoz lassú hogy a többieket utolérje! Amúgy a V8-asok bevezetése (az elmúlt párszáz hsz logikáján elindulva) egy Rönó és Merci ellenes szabály, hisz most ők vannak elől, tehát ellenük kellett szabályt hozni. :)))
zolee14510-08-2005 09:47:58 // 3629
nem a sebesség csökkentése volt a cél, egyszerűen csak annyi, hogy a V8-asoknak köztudottan szép hangja van :)))
10-08-2005 09:46:15 // 3628
Arra még nem gondoltál, hogy a teljesítmény csökkentés csak az álcája a Ferrari féken tartásának? ;-)
Mike.10-08-2005 09:43:15 // 3627
A lassítási próbálkozásból újra csak gyorsulnak.Bravó. Ez már az új V8 vagy a 10-es és kettő lefolytva?
Inner Circle10-08-2005 09:38:27 // 3626
Tegnap első ízben gurult ki a pályára a Ferrari V8-asa, egyelőre egy módosított F2004 kaszniban. Csakúgy mint a Toyota V8-asa, ez is csak pár mp-vel maradt el a V10-es idejétől, úgyhogy nem tudom, honnan várják a FIA fejesei azt az őrült nagy teljesítmény-csökkenést, ami miatt kitalálták ezt az egész V8-sztorit...
SKrisz05-08-2005 14:59:10 // 3625
Hát igen. A flúgos futam nem volt semmi... Bár nagy jóindulattal is nehezen nevezném autóversenynak azt a futamot!:)))
Inner Circle05-08-2005 14:54:47 // 3624
A Jordan egy külön szám, ők az 1999-es Európa GP-t (a nevezetes Flúgos Futamot) azért bukták be, mert egy boxból indulást segítő elektronikus kütyüjük volt, amit azonban nem ártott volna haladás közben kikapcsolni... ezt Frentzen és Hill is elfelejtette, és tönkre is ment a motorjuk. Amúgy Frentzen győzhetett volna. Na de hát ki nem győzhetett volna azon a futamon?... Ha valaki megszerezte az elsőséget, már csak az volt a kérdés, hogy hogyan veszti majd el öt körön belül. A legjobb DC volt: bevágódott az élre, tolta mint a meszes, hallotta hogy valamit mondanak neki a rádión de a pályának azon a részén rossz volt a vétel, nem értett semmit. Két kanyarral később kicsúszott a vizes pályán és bucira törte a verdát. Amikor visszasétált, megkérdezte hogy mit mondtak? Azt, felelték, hogy két másodperccel gyorsabb vagy mindenkinél, nyugodtan vegyél vissza a tempóból... :D
SKrisz05-08-2005 14:48:12 // 3623
Idén... de azért volt ott Toyota is, meg Jordan meg egy jó páran akik kinlódtak nem egyszer az elindulással.
Inner Circle05-08-2005 14:00:43 // 3622
"Mindenki" nem fullad le a boxutcában, szinte csak Fisichella, ő is csak azért mert a Renault-motor rettenetesen érzékeny a fordulatszámra. Ha az alapjáratról túl leejtik vagy hirtelen túlpörgetik, egyaránt lefullad. Állítólag már Alonsonak is többször kis híján sikerült lefullasztania.
SKrisz05-08-2005 08:55:24 // 3621
Jó válasz... :)))
zolee14505-08-2005 08:46:56 // 3620
2003-ban még volt, nem? na, én egy 2003-as autót akarok kipróbálni!:)
SKrisz05-08-2005 08:45:06 // 3619
Milyen rajtautomata? Az sok evvel ezelőtt volt... Ha lenne ilyen, hogyan fulladna le mindenki a boxutcában sok sok év versenytapasztalattal a hátuk mögött? Utoljára ugye Fisi bukott nem kevés pontot, egy ilyen kis malőr miatt...
zolee14505-08-2005 06:38:25 // 3618
ja...és a rajtautomata???
zolee14505-08-2005 06:37:22 // 3617
Nocsak, a kamera talált 1 Ferrari zászlót lobogtató személyt?! :))) biztos ismeritek a viccet: Az utolsó mohikán: - Kishód, Vörös Sas! Hol vagytok? Gyertek elő, ne hülyéskedjetek már! :)))
04-08-2005 21:38:56 // 3616
Nagyon jól tetted. :))
Apacs04-08-2005 20:52:55 // 3615
Sajnos csak most tudok írni, de láttátok a szombati edzést. A Schumi gyorsköre után mutattak 1 ferrari zászlót lobogtató személyt és úgy tűnik én voltam....:-))))
04-08-2005 16:45:07 // 3614
F1-ben kisebb az esélyed, van négy kerék koporsó. Autóból mocira átülni nem ua, mint motorról autóra.
04-08-2005 16:43:24 // 3613
Egy lábtörés szerintem neki sem hiányzik. :(
04-08-2005 16:42:31 // 3612
ja ja Romet az frankó gépcsoda, faterom szolgálati vasát nyújztam a réten, Libafos szineben. :)
SKrisz04-08-2005 14:54:53 // 3611
Félreértessz. Én az F1-es autókl beszéltem nem a motorokról!:)))
Inner Circle04-08-2005 14:46:38 // 3610
Az hagyján, én Verhovinával toltam, aztán másodpercek alatt úgy döntöttem hogy inkább a bicikli :DDD
zolee14504-08-2005 14:32:51 // 3609
6000??? életemben egyszer motoroztam, egy Romet (gondolom ismerős) nevű csodával, de az elinduláskor majdnem elhagytam magam, mert szarul fogtam meg a kuplungot, majd a megfordulásnál majdnem árokba mentem. A megállás ehhez képest már sétagalopp volt.:))) na azóta nem motoroztam, csak csodálattal bámultam a SBK-t, főleg Haga volt a kedvencem. Nagyon durva amikor féktávon első keréken érkeznek a kanyarba! Haga meg szinte keresztbe teszi be a motort, amúgy meg tiszta vicc, mert olyan mintha egy ötéves kisgyerek ülne rajta.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.