Forum >> Forma-1
Inner Circle01-08-2005 13:03:05 // 3408
Kenem-vágom :-)
99 Renault
76 McLaren
57 Ferrari
38 Toyota
joe7501-08-2005 12:56:29 // 3407
IC.
Meddig volt egy szállító? Amióta a Bridgeston szinre lépett azóta kettő van. és a McLaren elöbb lett Bridgestone-os csapat mint a Ferrari. És a McLaren mindig is nagy csapat volt, mindig is olyan csapat akikre lehetett építeni, sőt ha úgy veszem 2000-ig sokkal inkább olyan csapat volt mint a Ferrari.
Szóval nem értem miért gondolja azt mindenki hogy a Bridgeston kezdetektől fogva a ferrarit segíti. Azt hogy külön rájuk fejlesztenek a 2003-as mondjuk úgy Válságtól volt igaz, amikor majdnek elszállt a VB a gumik miatt. Akkor meg már minden nagy csapat a Michlein-nel nyomult így 2004-re maradt a Ferrari, Sauber ( ami Ferrari light volt ) A jordan és a Minardi. Mégis kire kellett volna koncentrálniuk?
Inner Circle01-08-2005 12:51:36 // 3406
"Az overallos megjegyzás éppen 2004-nek szól, nem 98-nak."
Igen, de MS 98-ban beszólt, amit szerinted nem tehetett volna meg 2004-ben. Miért is nem, ha 98-ban igen?
"A Good Year 98 végén épp a Kiszállás küszöbén volt, nem is csináltak titkot belőle, így nyilatkozhattak róla épp bármit,"
Augusztusban vagy szeptemberben jelentették be, ennél jóval korábbi a hír amit küldtem. Különben is ha bármit nyilatkozhatnának, akkor az 1998-as fejlesztések nem lennének fontosak, ezt ugye nem gondolod komolyan?
"főleg úgy hogy a Bridgeston akkor épp valóban jobb volt mint a G.Y."
Na, kibújik a szög a zsákból! Tehát akkor a Michelin most nem jobb, mert MS nem szól be?
"Azt pedig hogy MS. tudta-e 98.-ban hogy nem lesz VB, hét az első 3 futam alapján erre nem sok esélye volt. Ő pedig épp az a pilóta aki mindig óvatosan fogalmaz az esélyeket illetően. Nem úgy mint a McLaren akik 5 éve minden évben bemutatják a VB autójukat aztán pofára is esnek szépen."
Ne csúsztassuk el a témát. Egyébként DC az igazi, aki 1998-tól 2004-ig minden évben VB volt :-)
Inner Circle01-08-2005 12:47:24 // 3405
"amióta Két gumiszállító van az F-1-ben szinte állandóan külön beszállítójuk volt, egy egy átmeneti évet leszámítva. "
És miért? Mert amikor egy szállító volt, akkor is a Ferrarit favorizálta. Ezért egyáltalán nem kárhoztatom a Bridge-t, sokkal jobban jártak, nade aki levágja az aranytojást tojó tyúkot, az ne panaszkodjon később tojáshiányra!
Inner Circle01-08-2005 12:44:55 // 3404
"Légyszi ird le hogy a Ferrári vagy a McLaren a megbizható technika most!?
A Renault, de csak Alonsóé :-) Nem kérdés, a Ferrari megbízhatóbb, de a McLarenben is főleg a hajtáslánccal (a Mercedes-résszel) van baj. (Nem csodálkoznék ha a Mercedes rövidesen megvenné a McLarent.)
joe7501-08-2005 12:44:12 // 3403
Na már megint ez a Csúnya ferrari elüldözte szegáény McLaren-t. Nézd meg amióta Két gumiszállító van az F-1-ben szinte állandóan külön beszállítójuk volt, egy egy átmeneti évet leszámítva.
Az pedig hogy az utóbbi időben a Bridgestone a Ferrari fejleszett, hát kire fejlesztett volna? A Minardira?
feszti01-08-2005 12:41:46 // 3402
Konstruktőrit is tudsz mondani?
joe7501-08-2005 12:40:31 // 3401
IC. Nem kerestek még meg a Fidelitas-tól? Jó esélyed lenne nélkük mondjuk szóvivőnek! :PP
Ügyesen ollózod össze a mondókákat.
Az overallos megjegyzás éppen 2004-nek szól, nem 98-nak.
A Good Year 98 végén épp a Kiszállás küszöbén volt, nem is csináltak titkot belőle, így nyilatkozhattak róla épp bármit, főleg úgy hogy a Bridgeston akkor épp valóban jobb volt mint a G.Y.
Azt pedig hogy MS. tudta-e 98.-ban hogy nem lesz VB, hét az első 3 futam alapján erre nem sok esélye volt. Ő pedig épp az a pilóta aki mindig óvatosan fogalmaz az esélyeket illetően. Nem úgy mint a McLaren akik 5 éve minden évben bemutatják a VB autójukat aztán pofára is esnek szépen.
Szóval én sem 3-4 vagy akár 30-40 hozzászólás alapján jutok oda ahol Te vagy, hanem sosem, de hidd el jobb is ez így nekem!
Inner Circle01-08-2005 12:40:19 // 3400
Pusztán arról beszéltem, hogy ha a témához egyáltalán nem értenék, akkor is a vitázó felek hozzáállásából már tudnék következtetni arra, hogy ki áll közelebb az igazsághoz.
De teljesen igazad van, nem hiszek 100%-ig a magam igazában. Nekem ez nem keresztes háború. Ez köztünk a különbség: én el tudom képzelni hogy másnak van igaza és nem is okoz nekem lelki törést, ha kiderül :-)
Egyébként alapvetően tiszta hülyeség ezen vitatkozni, mert elég minimiális a véleménykülönbségünk.
Te, amennyire én látom, úgy fogod fel az F1-et, hogy a csapat csinál egy autót, ráhegesztenek egy gumit, kimegyünk a pályára, kiderül hogy szarrá megy a gumi, puff ez a gumiszállító hibája.
Én meg úgy, hogy a csapat elüldözte a többi csapatot a gumiszállítótól, ezért nem tudott rendesen tesztelni, csináltak egy autót és egy gumit párhuzamosan, kimentek a pályára, kiderült hogy szarrá megy a gumi, puff itt valamit elbaltáztunk. És ebben benne van az is, hogy három éve rávették a Bridge-t arra hogy nekik fejlesszen elsősorban és ezért elment onnan a McLaren, az is hogy a Ferrari a régi gumiszabályra volt kihegyezve, és az is hogy a Bridgestone idénre lemaradt a Michelintől. Szerinted meg csak az utolsó.
Inner Circle01-08-2005 12:33:51 // 3399
1999 júniusa van, és a McLarennek nem kell Schumacher: http://www.grandprix.com/ns/ns01592.html
joe7501-08-2005 12:32:37 // 3398
(Ha függetlenként olvasnám a beszélgetésünket, már eleve attól 90%-ban magamnak adnék igazat, hogy nekem személy szerint teljesen mindegy hogy a Bridge vagy a Ferrari ócska,
Látod. Már magadnak is csak 90%-ban adsz igazad, pedig a saját véleményedet saját magaddal igazán lenne időd megbeszélni és átgondolni. :)
Így miért is csodálkozol azon hogy Én egyáltalán nem adok igazat neked??
Amúgy szerinted nekem nem mindegy ki nyer? Én nem eszek attól nagyobb kalácsot ha a Ferrari nyer. Ezt remélem megérted. Viszont tény hogy a Ferrari egy dologban különbözik jelentősen a többi csapattól, az a Gumi. A legjelentősebben a Gumi szabály változott meg idénre. Itt van két tényező ami tény. Tény továbbra az is, hogy az a csapat amelyik tavaly 17 versenyből 15-öt megnyert , az idén egyet sem. ( Indy-t hagyjuk is )
Tény hogy az idei autót a múl év derekán már elkezdték fejleszteni és a nagy öreg ugyan úgy részt vett benne, mint fiatalabb utódja.
Magyarul vannak tények amiket nem lehet nem tudomásul venni mert Sztálin óta tudjuk hogy azok bizony makacs dolgok.
Ehhez képest van a Te teóriád, amire te is csak max. 90%-ot adsz.
Nem is értem miért fektetek ebbe a vitába különösebb energiát?
Inner Circle01-08-2005 12:32:14 // 3397
A tervezőváltás kétségkívül fontos, ezt nem tagadja senki, sőt lassan már a tifosi olvtársak is megtanulták, pedig ehhez sokszor le kellett írnom Aldo Costa és Rory Byrne nevét :-)
Inner Circle01-08-2005 12:30:50 // 3396
Júúúj. Ilyen tökéletes K.O.-t ritkán visz be valaki saját magának, mint most te, Joe... Hogy is volt ez?
IC: "Ja és 1998-ban egy bizonyos Michael Schumacher azt mondta, hogy álljanak át Bridgestone-ra, az annyival jobb. 2001-től 2004-ig, amikor ÁLLÍTÓLAG a Bridge végig rosszabb volt és a Ferrari ezt kompenzálta, miért nem mondott ilyet? Gondoljátok hogy jobban értetek a gumihoz Mihálynál? :D"
Joe: "Talán mert mihály az overalján a Bridgeston-os felirattal nem fikázhatja a gumikat főleg amikor épp nyer."
IC: "Nem figyeltél: akkor 1998-ban miért fikázhatta a Goodyear-t?"
Joe: "Mert 98-ban nem nyert VB-t!"
IC: "Schumacher három-négy futam után mondta, hogy a Bridgestone sokkal jobb és valamit csinálniuk kell, akár átállni arra."
Joe: "Talán mert jobban ért hozzá mint mi. Talán több információval rendelkezik mint mi. Én ezt belátom. Talán egyszer te is eljutsz arra a szintra hogy nem képzeled azt magadról hogy jobban ismered az F-1-et azoknál akik benne vannak,és netán világbajnokok is egyben. :PP"
Szóval te három-négy hozzászólás után eljutottál oda, amivel én kezdtem a dolgot. Az érdemi mondanivalómat közben elfelejtetted, viszont felhasználtad az alkalmat, hogy megpróbálj személyeskedni, ami viszont nem sikerült, hiszen azzal akarták kioktatni, amivel én kezdtem... hát gondolom ezzel az irtózatos öngóllal nem fogsz elbüszkélkedni :DDD Ezentúl megteszed nekem azt a szívességet, hogy jövendő vitáink előtt végiggondold ezt a kis társalgást? :DDD
zolee14501-08-2005 12:28:22 // 3395
nem azt mondtam, hogy a többieknél többször jött ki, mert bár a sok kerékcserét MS kezdte alkalmazni a többiek is ráálltak, de ki tudott jönni, és ehette a gumit.
szerintem az lehet hogy nem tök új autót csináltak, mert ahhoz az új tervező nem mert hozzáfogni, hanem az előzőn alapul ez is, hisz egy bevált konstrukció továbbfejlesztése látszólag kisebb kockázattal járt, és mint első önálló munkája nem akart beégni. A szabályok viszont közben változtak...
nem egyszerű dolog ám egy ilyen sorozat után átvenni a tervezést, magasan volt a léc.
szerintem, és ez most nem a "poén" hanem azt akarom mondani, hogy amit én látok abból nekem ez jön le, de az igazat úgyis csak JT-ék tudják, mert a problémát biztos ismerik.
Inner Circle01-08-2005 12:22:25 // 3394
Joe, hidd már el hogy nem te vagy Harry Potter, akinek ott van a zsebében a Bölcsek Köve :D Nincs igazad, és attól hogy tényként állítod be az érzelmi alapú feltételezéseidet, nem is lesz. (Ha függetlenként olvasnám a beszélgetésünket, már eleve attól 90%-ban magamnak adnék igazat, hogy nekem személy szerint teljesen mindegy hogy a Bridge vagy a Ferrari ócska, neked viszont a szíved-lelked van abban hogy a Ferrarit védjed, igaz?) Ha igazad lenne, akkor Schumacher rajt-cél győzelmet aratott volna Imolában. A Michelin túlságosan kemény gumikat vitt Imolába, ezért tudott a verseny második felében alázni a Ferrari. Ha a Michelin jól választ, akkor Schumacher feljön mondjuk negyediknek.
"Ha egy autó gumigyilkos ahogy hibásan ezt állítod, akkor nincs az a gumi amivel jól tud szerepelni. Miért? Mert ha beállítási problémák vannak, akkor az autó sosem tud tökéletesen viselkedni."
Zagyvaság. Nektek Ferrarisoknak valahogy teljesen kétpólusú a világképetek, amellett hogy a szemetekben vannak 1. Ferrarisok 2. Ferrari-gyűlölők, ráadásul minden más is csak kétféle lehet, jelen esetben 1. tökéletes Ferrari szar gumikkal 2. gumigyilkos Ferrari amit rendesen be se lehet állítani. Ilyen elvadult feltételezésekre hadd ne válaszoljak!
joe7501-08-2005 12:20:15 // 3393
Mindemellet a "gumievő" de gyors tavalyi Ferrarival álltalában kevesebb boxkiállást csináltak mint a többiek. Sőt amikor különböző startégiával mentek akkor sem volt számottevőbb különbség köztük. Palik ezen tavaly többször is sokkot kapott, hogy a Ferrari hülyét csinál mindenkiből, minden stratégia működik.
joe7501-08-2005 12:15:02 // 3392
Talán mert jobban ért hozzá mint mi. Talán több információval rendelkezik mint mi. Én ezt belátom. Talán egyszer te is eljutsz arra a szintra hogy nem képzeled azt magadról hogy jobban ismered az F-1-et azoknál akik benne vannak,és netán világbajnokok is egyben. :PP
zolee14501-08-2005 12:13:29 // 3391
oké, vegyük azt, hogy a ferrarinál minden oké, a többieknél káosz van. (ez az eredmények alapján is hihető verzió) jön egy szabályváltoztatás. Alapvető szabályváltoztatás.
A Ferrari annyival jobb, hogy bejelentik az év második felében már az új autót fejlesztik. A többiek kűzdenek, vért izzadnak a helyezésekért, majd a szezon után fejleszteni kezdtek.
Ha nekünk ennyire nyilvánvaló, hogy a ferka eszi a gumit akkor gondolom ezt Schumákék is tudták, vagyis ezen kell változtatni, ha sikeresek akarnak lenni. Erre mondjuk négyszer annyi idejük volt mint a többieknek, mégsem sikerült. Nálam ez azt jelenti, hogy a főtervezővel megbomlott a "csodacsapat" (nem cinikusság, az eredmények alapján tényleg az volt) és a fejlesztés mellékvágányra került. Az a tervező aki kiszámította, hogy a gumievéssel is lehet gyors a Ferrari csak többször kell kijönni, az meg tudta volna csinálni a nem gumievő de gyors ferrarit is.
Inner Circle01-08-2005 12:12:28 // 3390
Ez nem teljesen az a hír, de a lényeg benne van: a Ferrari nem csinál titkot belőle, hogy nincs megelégedve a Goodyear-ral.
joe7501-08-2005 12:12:25 // 3389
IC. Komolyan mondom az értetlenség hosszú távon baromi fárasztó.
Miért nem látod be, fogadod el azt a tényt, hogy A Ferrari idei szereplései a gumiszállítójának a pillanatnyi teljesítményétől függ. Ha egy autó gumigyilkos ahogy hibásan ezt állítod, akkor nincs az a gumi amivel jól tud szerepelni. Miért? Mert ha beállítási problémák vannak, akkor az autó sosem tud tökéletesen viselkedni. A gumi meg elkopik, akár kemény akár puhább a keverék, igaz hogy nem egyformán, viszont a gumikopástól, főleg ha az valamely hibából ered, nem javúl a teljesítmény.
joe7501-08-2005 12:07:42 // 3388
A V6-al Tarp mellényúlt de a fordulatszám szabályozás épp úgy alakult hogy 6 henger esetén ( Csak a BMW-nek van 6 hengeres motorja, így mondhatták volna hogy a BMW esetén ) a max. fordulatszám 9000/min, 5 henger esetén 8750 míg négy hengereseknél ez az érték 8500/ min.
No comment!
TarP01-08-2005 12:02:30 // 3387
No, jó bocsi, de tényleg az Alfáknak magasabb volt a max fordulatuk...
Én nem néztem utána, de a riporter aszonta a GTA-k V6-ok.
Én meg elhittem.
Inner Circle01-08-2005 12:02:22 // 3386
Könyörgöm, ne csak a vita kedvéért válaszolj! Schumacher három-négy futam után mondta, hogy a Bridgestone sokkal jobb és valamit csinálniuk kell, akár átállni arra. Honnan a pokolból tudhatta volna hogy '98-ban nem lesz VB, amikor ez csak az utolsó futamon dőlt el?
Inner Circle01-08-2005 12:00:48 // 3385
"a legjobb csapatot kavarja össze a szabályváltoztatás?"
Ha alapvető változásról van szó, akkor igen. Hiszen az a csapat éppen azért a legjobb, mert az addigi szabályokat a legeslegjobban használta ki. Ha ezeket épp csak egy kicsit módosítják akkor továbbra is a legjobbak lehetnek, viszont ha alapvetően felforgatják azt a tényezőt, amire az eddigi sikerük alapult, akkor természetszerűen visszaesnek.
Inner Circle01-08-2005 11:58:57 // 3384
"Nézzetek vissza Imolára. Ott a gumik sokkal inkább kibírták a gumigyilkos Ferrarit, mint a nem gumigyilkos többi csapat autói."
Imolában NEM KOPTAK EL A MICHELINEK, innentől dől az egész elmélet. Éppen hogy a többi csapat konzisztens időket futott, a Ferrari meg feljavult - egyébként a Michelin beismerte, hogy annál a pályánál mellényúltak. Akkor lenne igazad, ha Imolában a Ferrari végig konzisztensen ment volna, a többi csapat meg belassul, mint most a Ferrari, de hát épp az ellenkezője történt.
"Vagy a verseny elején nincs tapadáás mert nem melegszik be a gumi, amire meg elkezd tapadni addigra már cseszhetik, vagy tapad az elejáén, de csak a táv feléig bírja 100%-osan utána fokozatosan veszít teljesítményéből."
És ez amiatt van, hogy ha puha a gumi akkor remekül betapad az elején, de a Ferrari féltávra megeszi, míg ha kemény a gumi, akkor kibírja a Ferrarit egész végig, viszont az elején természetszerűleg kevésbé tapad. Ez a Napnál világosabb, nem értem mit kell ezen ennyit magyarázni :-)
zolee14501-08-2005 11:57:10 // 3383
attól még a v6-ok jól pörögtek, az ITC-ben!:)))
zolee14501-08-2005 11:55:29 // 3382
olvass vissza, a gumigyilkos Ferrari nem az én találmányom:)
a legjobb csapatot kavarja össze a szabályváltoztatás?
ez igaz lehet, hiszen a 2000-es vb csapat, úgy megzavarodott a minden évben esedékes szabályváltoztatásoktól, hogy lányos zavarában gyorsan megnyerte a 2001-es, 2002-es, 2003-as és a 2004-es vb-t is.:)))
aztán 2004 végén elment az addigi főtervező és látjuk az idei évet. Persze ezt látja a Ferrari is, és gyorsan megejtettek egy telefont Rory Byrne-nek (remélem jól írtam) és most láss csodát kapaszkodnak felfelé.
csak én látok összefüggést?
Inner Circle01-08-2005 11:54:49 // 3381
"A WTCC-ben pl egyértelmű volt, hogy a fordulatszám korlátot az Alfa ellen kellett bevezetni, mert a V6-ok túl jól pörögtek és fölényesen vertek mindenkit."
???
Alfa Romeo 156 WTCC: "4-cylinder in line, transversally installed; distribution: two overhead camshafts, 16 valves; displacement: 1998 cc; bore x stroke 86 x 86 mm; compression ratio: 11:1; maximum output: 275 bhp @ 8450 rpm; maximum torque 260 nm @ 7000 rpm; engine management: Magneti Marelli MR3; lubrication: wet sump"
joe7501-08-2005 11:35:52 // 3380
Hagyjátok már ezt a gumigyilkos maszlagot. Nézzetek vissza Imolára. Ott a gumik sokkal inkább kibírták a gumigyilkos Ferrarit, mint a nem gumigyilkos többi csapat autói. Az a baj, hogy nem találnak a Bridgestone-nál középutat. Vagy a verseny elején nincs tapadáás mert nem melegszik be a gumi, amire meg elkezd tapadni addigra már cseszhetik, vagy tapad az elejáén, de csak a táv feléig bírja 100%-osan utána fokozatosan veszít teljesítményéből. Ez a napnál világosabb nem is értem miért kell ezt ennyit magyarázni.
TarP01-08-2005 11:32:55 // 3379
Igazad van, nem lehet tökéletesen előrelátni,
de ha van egy csapat, aki nagyon kimagasló (Mert olyan jól összhangba hozták az egyes összetevőket), a többiek pedig egy-egy részt tudtak csak jól eltalálni, akkor azzal, hogy megtekered a szabályokat szinte biztos, hogy a legkiegyensúlyozottabbat rázod össze legjobban, hiszen kibilletetd a harmóniából.
De nem gond, én írtam is, legyen küzdelem, így ok.
Csak a WTCC-ben is drága lesz az Alfának újra élre ugrani, mert ott őket rázták össze.
A GT futamon meg már 50kg-os plusz súlyokat vitt a Babini vezette Ferrari 550 és még mindíg nyertek! Nekem ezek meggyőzőek.
Sosem az ellenfeleket utálom, hanem annak örülök, ha az olaszok olyan fölényesek, hogy már a handycap rendszer sem elegendő :)
joe7501-08-2005 11:31:55 // 3378
tényleg össze akarták rázni a mezőnyt, de azt nekem senki ne mondja, hogy előre látni lehetett, hogy mely szabályok nem fognak kedvezni a Ferrarinak.
Mert szerinted az a tény hogy az egyik beszállító 7 csapattól kap teszteredményeket míg a másik gyakorlatilag 1 csapattól nem elég nyilvánvaló? Azt pedig hogy mely csapat mely gumiszállítótól kap majd gumit idén az a múlt év vége elött már ismert volt.
A gumi szabály amúgy hivatalosan a költségcsökkentés miatt került bevezetésre. Ezt egy csapat se vétózhatja meg. Hogy esetleg mögtte mi van, az más tészta.
zolee14501-08-2005 11:30:05 // 3377
nocsak! most mindenki egyetért abban hogy a Ferrari gumigyilkos, és ezt lehetett tudni előre, sőt ez már itt a fórumon is nyilvánvaló ahol ugye nem bennfenntesek írogatnak.
Ez így oké, csak ez az álláspont nem jön össze azzal, hogy a Ferrari iszonyatistencsászárkirály kocsit csinált csak az a qrva Bridgeston ne lenne olyan szar. Gyerekek, vagy-vagy...:)
Amúgy meg a Ferrarinak volt a legtöbb ideje, hogy az addig gumigyilkos autóból csináljon egy nem gumigyilkost...
zolee14501-08-2005 11:20:13 // 3376
mindent elhiszek! tényleg össze akarták rázni a mezőnyt, de azt nekem senki ne mondja, hogy előre látni lehetett, hogy mely szabályok nem fognak kedvezni a Ferrarinak. Amúgy meg úgy tudom, hogy a szabálymódosításhoz minden csapatnak hozzá kell járulnia, és minden csapatnak vétó joga van.
Egy olyan szabály van ami Ferrari ellenes: megtiltották a befutási sorrendre vonatkozó csapatutasítást, de ez meg szerintem érthető.:)))
count M01-08-2005 11:18:17 // 3375
Jól van, akkor ezt megbeszéltük. :)
Mindenkinek további szép napot, és jó hsz-gyűjtögetést! ;)
(hajrá McLaren :P ;) )
GEORGE01-08-2005 11:17:21 // 3374
Ezek burkolt szabályok!
mint ahogy lentebb olvasható minden szakértő tudja, hogy a Ferrári gumigyilkos! .... no comment ,tényleg léptem...-))
zolee14501-08-2005 11:14:59 // 3373
ugye 2000-ben meg Mclaren ellenes szabályokat hoztak???
másolj már be ide egy olyan szabályt ami csak a Ferrarira vonatkozik!:)
TarP01-08-2005 11:13:35 // 3372
Hiszen épp itt írta valaki, hogy a Ferrari kasztni gumigyilkos.
Ezt a szakértők is tudják.
Én nem mondom, hogy Ferrari ellenes szabályokat hoznak,. de azt elhiszem, hogy vam olyan oka a szbálymódosítások egy részének, hogy összerázzák a cuccot, ne maradjanak meg az erőviszonyok. (Ez hol sikerül, hol nem.)
Mivel a Renaultnak a tömagelosztása más, ezért nekik ez a szabályáltalában jó.
A WTCC-ben pl egyértelmű volt, hogy a fordulatszám korlátot az Alfa ellen kellett bevezetni, mert a V6-ok túl jól pörögtek és fölényesen vertek mindenkit.
A verseny pedig ugye a szervezők szemében nem egy tradíciónövelő fogás, henem izgalommal teli pénzcsalogató.
GEORGE01-08-2005 11:11:42 // 3371
További jó eszmecserét fiúk!
lépek itt van Blacky cartárs tekergünk egyett vele Pakson :-)
joe7501-08-2005 11:10:09 // 3370
ha nem is szó szerint de valami hasonló dialógust el lehet képzelni. Egyre inkább jellemző a motorsportra hogy az olaszok dominanciáját csak úgy lehet megtörni ha olyan szabályokat hozunk amik hátráltatják őket. Nagyon jó példa volt erre a WTTC is, ahol elöbb behozták a Fordulatszám szabályozást, aztán a handycap rendszert. Lett is a BMW végre valahára VB, sok ember sok munkája álltal.
Az F-1-ben évek óta tartó Ferrari dominancia megtörése évek óta foglalkoztatta az FIA-t és Bernie-t. Egyszerűen azért mert a Ferrari egyeduralma ártott az F-1 népszerűségének, csökkentek a jegyeladások, a nézettség, egyszóval anyagilag kezdett a dolog szarul kinézni.
Az pedig a napnál világosabb ( hozzáértők ) számára, hogy legyen a Bridgeston akármekkora király gumigyártó stratégiai partnerek nélkül, negyed annyi tesztelt kilóméterrel nem lesznek képesek versenyben maradni. Ez egyszerűen törvényszerű. Magyarul kérdésedre válaszolva szinte minden benfentes szabályalkotó aki ismerte múlt év végén az idei felállást tudhatta hogy a Ferrari gumik szempontjából szaban lehet.
GEORGE01-08-2005 11:05:53 // 3369
De legalább végig megy az összes futamon!!!
Vagy ezt is rosszul látom ?? :-)))))
GEORGE01-08-2005 11:04:38 // 3368
Huuuuu.....
Akkor bocsi lehet én értettem csak Ferrári ellenesnek. De hát az énvéleményem itt a nagyvilágban k.rvára nem számit, de szakemberek akik az F1 -be élnek azoké igen, és ök azt mondták ez a Ferrári ellen van!
Én csak az ő véleményüket osztom. :-)
zolee14501-08-2005 11:02:52 // 3367
a Minardi is azt mondja, hogy soha ilyen jó autót még nem csinált, ez marketing amúgy meg valszeg igaz is, csak a többiekhez képest gyenge:)
zolee14501-08-2005 11:01:04 // 3366
"Mert gondolom a te oldalad szerint a gumis szabály se Ferrári ellenes igaz???"
FIA vezetőségi ülés. Dátum: 2004. Helyszín: titkos!:)
-Túl gyors a Ferrari, szar az f1, mit csináljunk?
-Hozni kéne valami Ferrari ellenes szabályt!
-Azt meg hogy?
-Az egyik futamon kihallgattam ahogy a Bridgestone mérnökei beszélgettek! azt mondták, hogy ha bevezetnék az egyhétvégés gumi szabályt akkor az ő gumijuk biztos nem bírná csak féltávig, vagy nem melegedne be elég jól, így nem lenne tapadása.
-Hű ez jó! Mondtak még valamit?
-Nem ezután elmentek kajálni!
-Oké, akkor egygumis hétvége!!! Újra kiráyl lesz az F1!!!.
:)))
Szóval: szerinted ki tudta azt előre, hogy ennek a szabálynak az a csapat lesz a nagy vesztese, aki az előző években pont azzal nyert, hogy a leggyorsabban reagált az állandó szabályváltoztatásokra? ki gondolta hogy az a Ferrari aki minden év felétől már az új autót teszteli most nem tud majd valamit kitalálni? ki gondolta, hogy az a bridgestone akinek csak a ferrari futóművét, és egész konstrukcióját kell hogy figyelembe vegye nem tud majd erre az egy autóra koncentrálva normális gumikat csinálni? ki gondolja azt hogy eze egy Ferrari ellenes szabály???
GEORGE01-08-2005 10:59:26 // 3365
Annyira rákaptál a McLarenre mit gondolhat az ember??
A vörösköd count M kollégától van a szürke hályog pedig joe_156 kollégától van:-)
joe7501-08-2005 10:58:35 // 3364
Miért az én válaszon szerinted a McLaren csapatra vonatkozott? De még csak nem is rád, csak neked írtam a Te beírásodra reagálva.....
count M01-08-2005 10:56:06 // 3363
Nem, le is írtam. De az nem a csapatra vonatkozott, hanem az itt olvasható hozzászólások túlfűtött hangnemére és néha "érdekes" tartalmára. :)
GEORGE01-08-2005 10:55:46 // 3362
Látod látod:-)
A McLaren alatt amit sajna tévesen irtam a Mergára gondoltam mikor a visszatérést irtam!
Akkor ők az MS-t akarták pilótának!!!!De az nem ment!!! Ez tény!!
Ha jól emlékszel a Ferrárinak is megbízhatósági gondjai voltak amin MS a tanácsaival tudott segíteni!!!!!
A McLaren minden évben büszkén rántja le a leplet az új autóiról és magyarázza milyen jó is lett ez idei de mindenki láthatja ÉS EZ MOST NEM FIKÁZÁS!!!! leáll = nem megbizható!
Vagy megbizható szerinted????
Légyszi ird le hogy a Ferrári vagy a McLaren a megbizható technika most!?
Kiváncsi vagyok az utolsó kérdésemre mit fogsz irni!?
joe7501-08-2005 10:53:34 // 3361
Akkor a vörös köd kifejezést csak gondoltad, csupán kihallatszot?:)))
joe7501-08-2005 10:52:41 // 3360
Évek óta próbálták megtörni a Ferrari egyeduralmát mindenféle új szabályokkal. A Csapat minden új dologhoz tudott alkalmazkodni, és a dominancia megmaradt. Az idén olyan dolgot változtattak meg a gumicserével, ami a csapattól közvetlenül független. A Gumicseréket. Ráadásul a legtöbb élcsapat a télen már a Michleinnek tesztelt. A Ferrari meg maga maradt mivel a Minardi mega Jordan együtt kevesebbet tesztel mint mondjuk egy Red Bull, vagy egy Sauber, hogy a Michleines csapatok közül is a kissebbeket hozzam fel. Így érthető hogy hatalmas előnyre tettek szert. Jövőre a Red Bull is átjön a Bridgestonhoz, valamint vannak hírek hogy esetleg a Toyota is. Így a téli tesztek már segíthetnek a jövő évi fejlesztésekben.
count M01-08-2005 10:51:22 // 3359
Na pont ezért nem megyek bele: egy rossz szót se szóltam az egész topicban a Ferrarira, máris jön a "visszavágás". Kár a gőzért. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
440
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?