Forum >> Forma-1

pb_24-05-2005 11:22:15 // 1087
báttya=bátyja
zolee14524-05-2005 10:58:33 // 1086
max erkölcsi problémákat vet fel a dolog, szabályt nem sért Alonso manővere. az egyenesben egyértelműen el kell foglalni a pálya valamelyik oldalát, nem lehet jobbra-balra rángatni a kormányt, és kiszámíthatatlan manőverekbe kezdeni. Schumák szerint egyszer lehet teljes szélességében keresztezni a pályát, de akkor vissza már nem mehetsz, mert az már nem fér bele. Valami ilyesmi a szabály. Az más kérdés, hogy ott abban a körben Alonso mekkora fékezést ítélt biztonságosnak, hisz ő kanyarodni akart. Persze tudjuk hogy DC szivatása volt a cél, ezért montam, hogy csak erkölcsi problémáink lehetnek az esettel, mert ugye veszélyeztette saját magát, és DC-t.
pb_24-05-2005 08:47:59 // 1085
Igen ez az eset volt az. "de az a véleményem mint Montoya-val kapcsolatban: aki elöl megy az diktálja a tempót! Tessék mögé lasítani, vagy kikerülni! " Ezzel a véleménnyel annyira nem tudok 1etérteni, sztem szivatás volt, mert DC már körök óta ott loholt a csakán, és ha jól emléxem, több kísérlete is volt az előzésre, ezt a loholást +unta Alonso és +szivatta a fékezéssel. Sztem ez 1 autóverseny igenis közel kell menni, és ha van rá lehetőség be kell szúrni az orrát, vagy oda kell tenni az versenyautót keményen. Itt kapcsolódnék MS nyilatkozatához, én semmi kivetni valót nem találok benne, sztem RB azért esett neki, mert az utolsó körben, mikor már azt hitte +verte MS-t, akkor +előzték(bár az előzést nem láttam, mert nem mutatták). RS-t sem értem igazán, mert már próbálta őt +előzni a báttya, az alagút végén, majdnem sikerült is, mért hitte, hogy még 1x nem fogja +próbálni.
zolee14524-05-2005 07:12:57 // 1084
Nürnburgring volt tavaly vagy tavalyelőtt: mentek az utolsó előtti kanyar felé, ami nem is kanyar inkább egy sikán, ami előtt komoly fékezés van, mert két hosszú egyenes után jön amik közt csak egy padlógázas törés/ív van. A max seb 300 körüli. Itt Alonso elébb és durvábban fékezett mint azt megszokták, és DC csak a füvön/kavicson tudta elkerülni az ütközést, és kiesett. Ezt hívhatjuk szivatásnak, de az a véleményem mint Montoya-val kapcsolatban: aki elöl megy az diktálja a tempót! Tessék mögé lasítani, vagy kikerülni!
BF15623-05-2005 22:10:29 // 1083
Michael Schumacher nem érti, miért vannak felháborodva pilótatársai. "Nem hinném, hogy bármelyik manőver kockázatosabb volt a szokásosnál. Vérbeli versenyző vagyok, itt is azért vagyok, hogy versenyezzek. Azt képzelik, teadélutánra jöttem?" - kérdezi. Tökös gyerek ez a Májköl!!!
pb_23-05-2005 15:42:31 // 1082
1x DC szivatta + valamelyik verseny, vagyis DC miatta esett ki. Nem tudom már pontosan mikor volt, pár éve. Asszem valami helyezésért ment a csata.
Willy23-05-2005 15:12:25 // 1081
Szerintem inkább Schumacherre (volt) jellemző az aljasság, Alonso nem emlékszem hogy bárkit is szándékosan kiütött volna a versenyből.
zolee14523-05-2005 14:36:41 // 1080
Montoya-val kapcsolatban továbbra is az a véleményem, hogy aki elől megy az dönt a tempóról. Mindegy mit hogyan értelmezünk az edzéseredmények törlése durva volt. Spa megvan? Eső Schumák megy mint a meszes, mindenki lemarad, DC-t körözné és nekirongyol. MS szerint DC fékezett. A telemetri szerint gyorsított, csak nem olyan ütemben mint szokásos, hisz Ron Dennis szólt neki rádión, hogy kb hol éri utól, és engedje el... Erre MS verekedni akar. Teszem azt DC tényleg fékez, sőt nagyon fékez akkor mi van? Tessék kikerülni! Alonso nagyon érdekesen húzta meg az erőszakosság, és a sportszerűtlenség közti határt. Azért gondolom még mindenki emlékszik '94-es Ausztráliai, és '97-es Japán futamra. Mindkettőn VB cím múlott. Az f1-ben tényleg nem egyszerű a fent említett határt meghúzni. Alonsóval inkább az a gáz, hogy nagyon durván lassabb volt, és mégis ezt csinálta. Monacoban ha valakinek jó autója van nem lehet megelőzni, szóval az a Renault nagyon szar lehetett!!!
Inner Circle23-05-2005 14:26:48 // 1079
Tudom miről beszélsz, de a behajtó ágon mindenki keresztül szokott menni a csíkon. (Most asszem Trulli egyértelműen átment, de amúgyis szokás a legeslegutolsó pillanatban bezingetni a boxba.) A pontos szabályt nem tudom, kerestem de nem találtam meg. Alonsónak szerintem is jár a bünti. Őt amúgy se szeretem, nyomás alatt nem idegen tőle egy-két aljas megmozdulás! Montoyát azért sorolták hátra, mert elkerülhető balesetet okozott azzal, hogy tök fölöslegesen arcoskodott Ralffal. (A Minardik nem fölöslegesen lassúak.) Monacóban nem lehet azzal hülyéskedni, hogy befékez az ember az edzésen. De én is túlzottnak tartom a büntetését.
Inner Circle23-05-2005 14:21:09 // 1078
"Schumachert én se büntettem volna meg, mert semmi jelentősége nem volt annak, hogy ráment a vonalra." Azért ment rá a vonalra, mert Liuzzi jött a pályán a Red Bull-lal, Mihály nyomta a gázt mint süket a csengőt hogy elébe kerüljön, és így szélesebbre vette az ívet. Ha sikerül neki bejönni Liuzzi elé, akkor nem tudom, mi lett volna... valószínűleg semmi, mert ha jól emlékszem, Liuzzi másfél körrel később amúgyis kiesett.
zolee14523-05-2005 14:18:35 // 1077
nem tudom mennyire van meg Neked fejben a Nürnburgring. Ott befelé a boxutcába eleinte van egy vonal, majd egy olyan széles sáv ami a közúton forgalom elől elzárt területet jelent (háromszögszerű valami, kb 45 fokos ferde csíkokkal) na ő ezen ment keresztül. szerintem annak a felfestése sem véletlen, és a kommentátorok is megemlítették, sőt a közvetítésben is visszajátszották. (oké, tudom hogy palikék mondanak sok baromságot) a mostani biztos hogy szabálytalan volt, de szerintem az akkori is. Azt pedig továbbra is tartom, hogy a szabály megszegése büntetést kell hogy vonjon maga után, függetlenül attól hogy előny származott-e belőle. Ha egy focista páros lábbal csúszik és nem labdára megy minimum sárgát kap, és nem kell hogy eltörje a másik lábát. Az a lényeg, hogy előnyt akart szerezni, nem az hogy sikerült-e. Ugyanez Alonso: végül megelőzték, de ő ezt pályalevágással akarta megakadályozni...büntit neki! Montoya miért indult hátulról??? Elvileg a pályán mindenki maga választja meg a sebességét, és a hátul jövő vagy alkalmazkodik, vagy megelőzi, csakúgy mint a civil közlekedésben. A minardikat ki bünteti meg hogy lassúak??? Következetlenek a döntnökök...
Inner Circle23-05-2005 14:18:13 // 1076
"Valószínüleg azért nem rúgják ki a Bridgestone-t, mert horribilis pénzzel lehet benne a Ferrari versenyzésében." Valamint azért, mert nem tudnának helyette mást tenni az autókra. A Michelin nem kötelezhető arra, hogy gumit adjon nekik. Legfeljebb a mezőny egy bizonyos %-ának kötelesek gumit biztosítani, azon pedig már a Sauber is felül van.
Inner Circle23-05-2005 14:16:44 // 1075
"Mert azt mindenki láthatta, hogy 40 kör után MS futott egy leggyorsabb kört." Többet is, akkor gyorsabb volt mint Rajkó. Ajánlom a formula1.com "live timing" funkcióját, ott egyből lehet látni a köridőket. "Azt viszont ne mondja senki, hogy ennyi kellett a gumik üzemi hőfokra való felmelegedéséhez." Nem a felmelegedéséhez, hanem amíg elérte azt a réteget, amin gyors az autó. A Bridge-nek nagyon betett, hogy csak egy gumit lehet használni. Ha lenne egy cseréjük, nem lenne semmi gond. Így viszont valószínűleg egy csomó plusz réteget kell a gumira vinni, hogy ne kopjon el a futam végéig az egész, mint Barrié Sepangban. Kis leegyszerűsítéssel: van a guminak egy "éles" meg egy "túlélő" zónája - láthatjuk, hogy melyikben mire képes. "De aki 1 gyors kört tud menni, az miért nem tud többet??? És szerintem a gumik sem 1 gyors kört bírnak (azt is a futam közepén)." Nem egyet, de mire jók lettek a gumik, addigra dugóba kerültek és meszelhették az egészet. Egyébként a pálya a futam alatt folyamatosan hűlt, ami a Bridge-nek kedvezett. A Ferrarinak most az a problémája, hogy a gumi és az autó iszonyatosan jó együtt, de csak egy nagyon szűk "ablakon" belül, amikor a körülmények (hőmérséklet, kopás, sebesség stb.) éppen ideálisak. Egyébként meg a szemétre lehet dobni az egészet. Látszik is a futamokon, hogy amint beérnek az "ablakba", megtáltosodnak, és amint kiérnek belőle, megállnak mint egy szög.
Inner Circle23-05-2005 14:10:08 // 1074
"Ezen a versenyen a fent említett srácnak a tesója is átment a vonalon, ő nem kapott büntit, hiszen befelé menet tette, és az állítólag nem olyan veszélyes. (kit érdekel a szabály!?)" Befelé menet? Mármint a boxba befelé menet? Ott mindenki mindig átmegy, de az nem érdekes. Vagy a boxból kifelé jövő vonalon ment át úgy, hogy nem volt a boxban?
Willy23-05-2005 12:43:45 // 1073
Azért nem a sisakokra gondoltam, mert azt elég sokat mutogatták a hétvége során. Sőt még Palikék is emlegették.
Olasz23-05-2005 12:40:41 // 1072
Attie-nál a pont, de az a tábla sem semmi...
Attie23-05-2005 12:08:23 // 1071
Inkább a SW birodalmi hadsereg sisakokra :)
pb_23-05-2005 11:48:39 // 1070
Sztem nem 19 sec-re sorolta, vagy, ha igen akkor rosszul, tette azt.
Willy23-05-2005 11:34:57 // 1069
A nyílt láng használata nem ajánlott táblácskára gondolsz?
Olasz23-05-2005 11:33:06 // 1068
No ezt kiszúrtátok? :

Olasz23-05-2005 11:25:16 // 1067
De Sumit sem hozta ki körhátrányra, csak 19 secre!!!
Attie23-05-2005 11:10:42 // 1066
De gondolom mindenkit elengedett addig amíg nem jött Raikönen. Utána már stimmelnie kell a sorrendnek nem?
pb_23-05-2005 11:06:34 // 1065
A mögötte haladó Ferrari körhátrányban van, + 1 még 1-2 sallang, aztán a 2. 3., stb., ha 1más után vonatoznak, akkor simán lehet az 1. 8 10-12 mp-en belül.
Olasz23-05-2005 11:02:22 // 1064
De akkor meg a sorrend nem stimmel!!!! Ha tudjátok nézzétek vissza! Tiszta káosz volt!!!!
Attie23-05-2005 10:54:58 // 1063
Nem, mert miután elengedte őket, ők megtehették a körüket és így feljöttek Kimire.
Olasz23-05-2005 10:43:58 // 1062
De akkor meg az ideje nem jön nekem össze, hogy legalább 1:40 körül kellett volna lennie a mögötte haladó ferrarinak, ha körhátrányban volt, és nem 19sec-nek, ahogy kiírták... NEM ÉRTEM
pb_23-05-2005 10:18:11 // 1061
Ez is igaz.
pb_23-05-2005 10:16:13 // 1060
Várjál ott volt 1 furcsaság, az SC Montoya elé jött be és fél körön keresztül volt előtte, majd elengedte őket(Montoyat és RB-t), és bevárta Räikkönen-t. Aki mögött tényleg volt 1 Ferrari, vszínúleg MS, sztem körhátrányban.
Punisher23-05-2005 10:11:19 // 1059
Igen. Nem akarom védeni Schumachert, de azért van a versenybíróság, hogy mérlegeljen. Ilyenkor mindig összeülnek, és döntenek. Schumachert én se büntettem volna meg, mert semmi jelentősége nem volt annak, hogy ráment a vonalra. Vissza is ment mögé, és nem autózot tovább a be a pályára. A pályát kétszer is lerövidítő Alonso viszont megérdemelte volna a büntetést, mert sportszerütlen magatartást tanusított kétszer is. Az ilyen viselkedést akkor nem szokták büntetni, ha utána elengedi azt, aki valójában igazságos harcban megelőzte.
Willy23-05-2005 10:07:55 // 1058
A köridőket nem néztem. Lehet hogy jól ment, csak nem látszott a végeredményen.
zolee14523-05-2005 10:07:00 // 1057
abban azért lehet valami, hogy mindig őket éri balszerencse. Az elmúlt években ez volt a többiekkel. Szerintem most gyengébbek, de már írtam, hogy ez csak átmeneti gyengélkedés. Ha rossz az autó akkor a taktika sem úgy működik, a pilóták sem olyan magabiztosak, a boxban is kapkodósabbak, és a pályán is jobban belekerülnek a forgalomba. Itt minde összefügg mindennel. Emlékszel Te olyanra hogy Ferrari lefullad a boxban??? Emlékszel Te MS-nél műszaki problémára??? Asszem 2001 Hockenheim volt az utolsó műszaki hiba. Évek alatt nem volt annyi gond mint itt az első néhány futamon!
Olasz23-05-2005 10:04:43 // 1056
Vki viládosítson már fel!!!! : Mikor bejött a SC, és Kimi mögött felsorakozott a mezőny.. Akkor a lekörözötteken kívül nem az a sorrend ahogy ott felállnak??? Merthát ugye mögötte volt rögtön Rubens, és a gép csak 9. nek írta ki 10másodperces hátránnyal és nem másodiknak.... Vagy csak Én vagyok hülye?
pb_23-05-2005 10:02:37 // 1055
Azért sztem ez nem ilyen 1értelmű, nem tudhatjuk, hogy a leggyorsabb kör előtt, és után milyen köridőket produkált MS. Az is lehet, hogy csak a 40. körben volt a "legtisztább" a pálya.
Punisher23-05-2005 10:00:09 // 1054
Szerintem semmi baj a Ferrarival! A gumi az szinte biztos tutira szar! Valószínüleg azért nem rúgják ki a Bridgestone-t, mert horribilis pénzzel lehet benne a Ferrari versenyzésében. Jól mennek a Ferrarik. Ha valaki nem csak a végeredményt nézi, hanem az egész versenyt, az világosan láthatja. Mostanában minden versenyen valamilyen balszerencse éri az autóikat, és még onnan is fel tudnak állni. Néha még a dobogóra is. Ha jól figyeltem, az utolsó leggyorsabb kört is Michael Schumacher futotta. Sajnos csak egyszer, mert folyamatosan feltartotta valaki, de hát ilyen a monacoi pálya.
Willy23-05-2005 09:59:46 // 1053
Alonsot is meg kellett volna büntetni, ebben igazad van. De ha megbüntetik Alonsot, akkor a Renault biztos botrányt csinált volna MS ügyéből. És ezt a bírák már nem merték felvállalni. Inkább Alonsot sem büntették meg.
gabi3323-05-2005 09:59:15 // 1052
Valahonnan le lehet tölteni a futamok full videóit?
zolee14523-05-2005 09:55:31 // 1051
ha jól emlékszem az általam említett európa nagydíjon Ralfnak sem sok előnye származott a vonalátlépésből.
zolee14523-05-2005 09:51:36 // 1050
Alonsonak is kijárt volna, ez természetes! volt-e előny vagy nem... ha ki akarsz rabolni egy bankot, de elkap a b.őr ugyanúgy lesittelnek, mintha sikerült volna, és Miami-ban a limonádé mellől rángatnak el...a szabály az szabály! Mindenki egyenlő, csak vannak egyenlőbbek:)
Punisher23-05-2005 09:42:42 // 1049
Ha már a büntiről beszélünk, a BMW-ket feltartó Renault pilóta megérdemelte volna a büntetést, mert jogtalan előnyhöz jutott kétszer is azzal, hogy levágta a pályát. Sőt, azon kívül, hogy előnyhöz jutött, még fel is tartotta két körön át a BMW-t. M. Schumacher viszont semilyen előnyt nem szerzett azzal ráment a vonalra.
Willy23-05-2005 09:39:29 // 1048
Ebben teljesen egyetértek. Látszik rajtuk, hogy ha odafigyelnek akkor tudnak jól menni. Egyáltalán nem szabad lebecsülni őket. Biztos okoznak még meglepetéseket az év során.
zolee14523-05-2005 09:35:05 // 1047
én tudom mi a probléma! a Ferrari nem elég gyors, viszont még lassú is, de mentségére legyen mondva, hogy legalább a gumit elkoptatja, ami egyébként amúgy is rosszabb mint a Michelin!:DDD viccet félretéve azért az átmeneti (mert én még mindig átmenetinek nevezem) sikertelenség egy-két fejben is okozhat zavart. Van akit a gyengébb teljesítmény inspirál, van aki keseregni magyarázkodni, és mutogatni kezd, kérdés melyikből van több most a Ferrarinál. Vélhetően az előbbiből, és sztem meg is oldják majd a problémákat, csak sztem már ez z év elment nekik, de legalább láthatunk jó versenyt is:)
Attie23-05-2005 09:31:49 // 1046
Nálatok már nem jön be az RTL Klub? Cgo-éknál még igen, ha jól tudom.
Willy23-05-2005 09:21:10 // 1045
Most olvasom a nyilatkozatokat. És még hülyének is nézik az embereket.. A Ferrarisok nyilatkozatai: Michael Schumacher: (7) "A verseny elején semmi sem jött össze. Beragadtam a pályát elzáró Minardi mögé, és be kellett állnom a boxba egy új orrkúpért. Elég egy pillantást vetni a köridőkre, és világossá válik, hogy versenytávon labdába rúgtunk volna. Kár, hogy nem sikerült kihozni az autóból a maximumot. Ha azonban figyelembe veszem a történteket is, elégedettnek kell lennem a két ponttal. Ami a Rubensszel szembeni manőveremet illeti, mindannyian azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk, és nem hiszem, hogy ez az előzés kockázatosabb lett volna a szokásosnál." Rubens Barrichello: (8) "Sok minden történt a mai versenyen. A boxban sajnos lefulladt az autóm, ami sok időmbe került, az autóm azonban egyáltalán nem volt rossz. A gumik végig kiválóan teljesítettek, így a sebességem megvolt, de sajnos előzésre itt nem sok hely van, ezért a gumikból sem tudtam kihozni a maximumot. A végén még Michael is megelőzött, miközben én Ralfot próbáltam magam mögé utasítani. Michael különösen nagy kockázatot vállalt azért az egy plusz pontért. A legfontosabb tanulsága a mai viadalnak mégiscsak az volt, hogy az autónk nagyon erős versenytávon.
Willy23-05-2005 09:16:38 // 1044
A probléma okát nem tudom. Ha tudnám, akkor valószínű a Ferrari egyik mérnöke lennék. Vagy MS. Talán fejben is lehet a probléma. Mert azt mindenki láthatta, hogy 40 kör után MS futott egy leggyorsabb kört. Azt viszont ne mondja senki, hogy ennyi kellett a gumik üzemi hőfokra való felmelegedéséhez. De aki 1 gyors kört tud menni, az miért nem tud többet??? És szerintem a gumik sem 1 gyors kört bírnak (azt is a futam közepén).
zolee14523-05-2005 09:05:00 // 1043
mióta F1-et nézek ez volt az első amikor a Williams nem eltaktikázta magát hanem bejött nekik! kicsit csodálkoztam is. a Renault tényleg érdekes volt, sztem ott lehetett az eltaktikázás. Érdekes dolog hogy vajon tényleg csak a gumi-e a baj vagy maga az autó is szar a Ferrarinál. Egyre nehezebb lesz csak a gumira fogni. Meg aztán az sem mindegy hogy a gumi rossz, vagy a futómű "eszi meg" szóval a gumiprobléma, és a defekt még lazán lehet a kocsi hibája...
pb_23-05-2005 09:03:46 // 1042
Miben látod a problémát? Amúgy tényleg jó verseny volt, főleg Albers mutatványa után.
zolee14523-05-2005 08:59:19 // 1041
finoman szólva is nem kedvelem a Ferrarit (mint F1 csapatot) és a módszereikkel sem értek egyet, sőt az FIA hozzáállása sem korrekt, de megértem: sajna az F1 a pénzről (is) szól, és a Ferrarinak egymagában van annyi szurkolója (vagyis jegyvásárló, tv-néző, potenciális reklámnéző és fogyasztó, meg relikviavásárló) mint a többi csapatnak összesen, ezért nagy vérveszteség lenne anyagilag az F1-nek a Ferrari kiválása (mindig ezzel fenyegetőznek, vagy inkább zsarolnak) de akárcsak a kicsit rosszabb szereplése is!
Willy23-05-2005 08:53:43 // 1040
Egyébként a futam tetszett, elég izgalmas volt. Raikkönentől ezt vártam, de azt hittem a Renaultosok meg fogják szorítani. Coulthard is elég jól ment amíg tartott a versenye. Montoya egész idáig nem sokat mutatott, ez most sem volt másképp. A Ferrarinál pedig bebizonyosodott, hogy nem a gumikkal van a fő probléma. A Williams is kellemes csalódás volt számomra.
Willy23-05-2005 08:34:38 // 1039
És már megint azt a következtetést lehet ebből levonni, hogy kinyalják a Ferrarisok seggét. Szerintem még meg is dícsérik őket.
zolee14523-05-2005 08:14:22 // 1038
dehogy undorító!!! RB részéről szerződésszegés lett volna ha nem engedi el!! :DDD (remélem érződik az irónia!) van egy Ralf nevű f1 személygépjármű versenyző, aki az Európa nagydíjon kifelé jövet átlépte a vonalat. Bünti lett belőle! Ezen a versenyen a fent említett srácnak a tesója is átment a vonalon, ő nem kapott büntit, hiszen befelé menet tette, és az állítólag nem olyan veszélyes. (kit érdekel a szabály!?) ezek után meg sem kell lepődni, hogy most sincs következménye... apám szokta mondani, hogy fehér kocsival át lehet menni a záróvonalaon, mert az nem szakítja meg, hiszen fehér-fehér, csak ez piros kocsi volt sárga vonalon:))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.