Forum >> Forma-1

Grando22-05-2013 21:40:58 // 103014
Ez így van.
Mindamellett a Pirellinek szerintem lassan komolyan el kellene gondolkodnia azon, hogy az adott körülmények között a Forma 1 vajon nem vált-e negatív reklámmá a számukra. :(
Tommi22-05-2013 21:29:37 // 103013
És nyilván megtenné, ha "fentről" ez lenne a kérés.
Xixo22-05-2013 20:00:33 // 103012
Alo meg elárulta a titkát, ha idén se jönne össze, akkor jövőre még erősebb lenne! :) Mert az utóbbi pár évben volt miből merítenie...
Xixo22-05-2013 19:57:47 // 103011
Maszat izgulhat, visszatér Fry
Jönnek majd megint a klassz taktikai húzások! :)
Selmak22-05-2013 07:26:55 // 103010
Ezt csak úgy tudja kiküszöbölni, ha hőállóbb keveréket alkalmaz vagy lecseréli a karkaszt acélról kevlárra mindkettő esetben nőni fog a gumi élettartama.
Kazes☻21-05-2013 22:03:32 // 103009
Na, majd lesz, ne félj! Mondjuk, hogy pl. a Rönyón Kiminek nem áll jól a bal füle a sisakban, vagy a Ferrarinak túl szép a színe... stb... :)))
Erhard 242 (Pure Energy)21-05-2013 21:42:16 // 103008
effektív tök mind1 hiába sír a Redbula nem nagyon változtatnak a gumin év közben mást kell kitalálniuk :)
Tommi21-05-2013 21:29:12 // 103007


:)))
Tommi21-05-2013 21:28:04 // 103006
A Pirelli azért csinál ilyet, mert ezt kérte tőlük Ecclestone... Emlékezzetek vissza, volt olyan szezon, amikor (igaz más gyártó volt még akkor) egy guminak egy egész futamot ki kellett bírnia, azt is megoldották. Az olaszok kb bármilyen gumit tudnának gyártani, meglenne hozzá a technológia és a szaktudás. De jelenleg ez az "elvárás" feléjük és ők ennek eleget tesznek (túl jól), ennyi.
Selmak21-05-2013 20:36:25 // 103005


pirelli minőség.
Selmak19-05-2013 20:56:10 // 103004
Vótmá!

A box stratégiát illetően teljesen igaza van Alonsonak, már a futamon se értettem miért nem reagált azonnal az RB, úgy hogy tudvalevőleg nem bírják jobban gumival. Először Alonso utána Massa került Vettel elé. Nem az első elkefélt boxtaktika az idén. Emlékezzünk csak Malayziára ahol sikeresen Webber mögé került túl korai kiállással, utána folyamatosan egyre nagyobb hátrányba hozták, hogy még Hamilton is elé került. Nem akarják RBnél hogy VB címet nyerjen?

A Lotusnak viszont kurvára nincs igaza mert egyedül ők profitálnak a gumiból és milyen furcsa módon egy pinalogós a tesztautó. Ferrari 2 futófelület leválás Massanál. RB Webber futófelület leválás, di Resta futófelület leválás (állítólag a Lotushoz hasonlóan jól bánik a gumikkal), Vergne futófelület leválás. Autó karakterisztikától független jelenség. Kimi is nagyon könnyen kaphat egyet, és mehet jégkrémezni (sok vodkával).
Kazes☻19-05-2013 19:58:07 // 103003
Alaposan leosztotta a Red Bullt a Ferrari


Ezt csak helyeselni lehet, azt hiszem! :)
Selmak19-05-2013 00:45:09 // 103002
Mikor kapták meg az abroncsot? ÉV ELEJÉN A HIDEGBEN. KAPÍSI?
Xixo19-05-2013 00:36:27 // 103001
Mert mindig az sír, akinek nem megy. Akinek megy, az minek sírjon? :)
Amúgy meg a Ferka is sírna, ha Maszat két defektjét Alo xopja be, vagy ha a mostani lassú defektje előbb jön és ezzel bukja a győzelmet...
frusciante18-05-2013 23:18:20 // 103000
Szerintem arról van szó, h a Red bull és páran akinek a renault szállít mocit, meg a merci nyomás alá helyezték a pirellit, h csináljon már olyan gumit ami jobban bírja a versenytempót, mert az ő verdájuk jobban eszi...(könyörgök év elején minden istálló ugyanezeket az abroncsokat kapta meg tesztelni... tudták milyenek mi köré építik a vasat... akkor miért rnem év elején sírtak egyből??? Miért akkor sírnak mikor a rednek meg a mercinek nem megy a versenytempó?? Massának 1vagy 2 futammal ezelött egy verseny alatt 2x vált le a futófelület a gumiról akkor a ferka miért nem sírt???) sírtak most is, h barcában 4x kellet gumit cserélni.... azt már elfelejtették, h tavaj is ennyi kiállással nyerték meg a futamot(Maldonado)? Vagy hogy az utóbbi 2 évben minden dobogós 4x állt ki itt????? Nem arról van szó, h a Red-nek nem megy és megpróbálja lassítani a lotust meg a ferkát mindenáron....?
Andy18-05-2013 23:06:03 // 102999
Még jó hogy Te itt vagy és megmondod. Pedig de qrva unalmas.
Selmak18-05-2013 23:03:38 // 102998
Kurva nagy ész kell hozzá hogy acél karkasz és a lágy gumikeverék kombinálása alacsony guminyomással garantált futófelület leszakadás. Tudod hol használnak acél karkaszt? Teherautókon jóval 5 BAR feletti nyomással.
Andy18-05-2013 22:47:57 // 102997
Te miért nem küldesz egy önéletrajzot, meg egy motivációs levelet a Pirellinek??
Biztos örülnének egy ekkora karkasz specialistának...
Vagy sokkal inkább miért nem nyitsz egy gumigyárat??? Ekkora tudással biztos piacvezető lennél pikpak. :P
Xixo18-05-2013 21:34:37 // 102996
Mondjuk ezen én is gondolkoztam, hogy oké a sok rinya, de valahol mégicsak az FIA-val vannak leszerződve...
Reméljük így már senkinek sem lesz kifogása ellene!
Selmak18-05-2013 19:58:08 // 102995
Pirellinél? Na ne viccelj. Ennyire elkúrni akarattal se lehetett volna. Alapvetően csak a jóval keményebb hőállóbb futófelület fogja megoldani a leválás problémáját, akkor fog igazán sírni fog a Lotus. Ferrari és RB gumikopása között minimális a különbség a ferka javára, de érdemes megnézni a beállításokat. Ferka nagy végsebesség, RB jó köridő, Abu Dhabiban viszont láttuk hogy az RB is tud nagy végsebességre állítva jó köridőket (leggyorsabb köröket) menni és átgázolni a mezőnyön. Át kell állniuk végsebességre köridő helyett, ennyi.
pepperino18-05-2013 18:46:39 // 102994
Ülnek ott okos és hidd el értelmes ügyes emberkék, akik meg fogják oldani. Én inkább azon izgulnék, hogy most mit csinál az Rb? Lehet, hogy küldök nekik egy 100-as papírzsepit!
Selmak18-05-2013 18:28:32 // 102993
Elég káosz a cikk is, a futófelület leválását az idei acél karkasz okozza, ha nem térhetnek vissza a 2012 kevlár karkaszhoz akkor hogy fogják megoldani a futófelület leválását?
Kazes☻18-05-2013 17:51:19 // 102992
Nagyon helyes! :)
pepperino18-05-2013 16:07:39 // 102991
Azért mások is gondolkodnak néha:

http://www.f1-live.hu/f1-hirek/ujabb-fordulat-a-gumikaoszban-csak-kisebb-valtoztatas-lehetseges-a-pirelliken/
Selmak18-05-2013 13:53:57 // 102990
Nem is önmagában a kerékcserék száma probléma hanem hogy fos a gumi konstrukciója. Az acél karkasz felveszi a hőt, de leadni már nem tudja és elkezdi futófelületet belülről túlhevíteni, belül takonnyá válik majd leszakad az egész mint egy ócska kondom.
Zsolt15518-05-2013 05:19:19 // 102989
Nem is normális az, hogy egyfolytában kerékcserére mennek az autók. A F1-ben sokat hangoztatott költségcsökkentéssel sincs összhangban a több elhasznált gumiabroncs.
Erhard 242 (Pure Energy)17-05-2013 22:12:53 // 102988
doki sajnos itt egy oldalon szánalom a memóriád annyi baromságot írsz hogy az már fájdalom azt sem tudod hány körös egy futam, a matek sem megy és erre még rá is kontrázol
Selmak17-05-2013 20:44:11 // 102987
A te memóriád is szánalmas mert 2 éve ilyen durva futófelület leválások nem voltak, amiről hiába hazudja pirelli hogy nem veszélyes, ha egy gyors kanyarban történik üldözés közben abból nagyon csúnya baleset lesz. Ha karakterisztikától függetlenül mindenfajta autón előfordul akkor aligha lehet a gumigyilkos autókra fogni. Tavaly is volt törmelék a pályán mégse volt ennyi defekt. Ha meg egy pici szilánktól tönkremegy akkor megint csak szar a gumi. Akárhogy csűröd csavarod ez egy pirelli az ipari hulladéktól is nagyon messze van és nem ép pozitív értelemben. Ezekkel gumikkal aligha fogsz látni 10-15 körös üldözéseket mert kíméletes üzemmódban se bírnak annyit.
Erhard 242 (Pure Energy)17-05-2013 19:43:37 // 102986
az a baj hogy nem csak a redbula ha nem te memoárod is szelektiv 2 éve a nyafogós fettel 4 kiállásal nyert... szóval SZÁNALOM :)
Selmak17-05-2013 15:01:11 // 102985
Massa 2 futófelület leválásos defekt, Alonso lassú defekt, Vergne futófelület leválás, Diresta futófelület leválás annak ellenére hogy állítólag a force india kíméletes a gumikkal. A pirelli és lotus a szánalmas ha szerintük ez normális.
Erhard 242 (Pure Energy)16-05-2013 21:33:27 // 102984
várható volt hogy a kurvák addig sírnak amíg elérnek valamit...szánalmas a redbula
Kazes☻16-05-2013 21:18:11 // 102983
pb_15-05-2013 23:21:42 // 102982
Általában így kezdődnek a dolgok.)))
pb_15-05-2013 23:21:01 // 102981
Csak idő kérdése volt.)
Kazes☻15-05-2013 15:38:32 // 102980
Nemrég még bőszen cáfolták. :)
Selmak15-05-2013 13:55:21 // 102978
És am fő hogy turbó.
Béci Ɨ|ѯ15-05-2013 11:45:35 // 102977
Újra lesz McLaren-Honda.
Kazes☻14-05-2013 09:08:02 // 102975
Megtaláltuk a Mercedes lassúságának okát: képregény :)
Selmak13-05-2013 22:21:48 // 102974
Kicsit? Kurvára.
pb_13-05-2013 22:13:18 // 102973
Vinnyognának.D
Naya kicsit túlkombinálták már ezt a gumi dolgot.)
Xixo13-05-2013 22:05:47 // 102972
Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy ha Alo bekapja most ezt a defektet (vagy Maszat múltkori kettőjéből az egyiket) és ezzel bukja a futamgyőzelmet, akkor most mennyire lenne elégedett a Ferrari (no meg a fanok). :)
Azért lássuk be, hogy a pirelli egy kicsit átesett a ló túl oldalára. Úgy lenne ez izgi, ha az egyik gumival sokat lehetne menni, a másikkal meg sokkal kevesebbet, de sokkal gyorsabban...
Erhard 242 (Pure Energy)13-05-2013 21:48:49 // 102971
tudsz olvasni és értelmezni? :)
Kimi utolsó cseréje a 45. körben volt 66-45 az ugye 21 ...van még kérdés?
Andy13-05-2013 21:43:15 // 102970
Köszönjük Emese...

Csak tudnám miért nem kérnek fel téged, mint szakértő taktikust. :P
Selmak13-05-2013 21:36:26 // 102969
66 kör alatt 4 szet gumi testvérek között sincs húsz. Alonso 5 szett gumit használt el ami még rosszabb. Alonso is csak mákkal úszta meg a kiesést, mert akár mit hazudik a pirelli bármikor leválhatott volna a defektes gumi futófelülete. Nem véletlen volt a kínai nagydíjon is amikor rászóltak Alonsora hogy nem nyomja, mire ő -nem is nyomom válasza- arra utalt hogy annak ellenére hogy nem érzékelte a gumik kezdtek kritikusan lenni.
Erhard 242 (Pure Energy)13-05-2013 19:50:24 // 102968
ez már régóta nem az autóversenyzésről szól maradjunk ennyiben csak pont nem nekik kéne mondani :)
Erhard 242 (Pure Energy)13-05-2013 19:50:24 // 102967
ez már régóta nem az autóversenyzésről szól maradjunk ennyiben csak pont nem nekik kéne mondani :)
Erhard 242 (Pure Energy)13-05-2013 19:48:30 // 102966
Szerintem ismételten nem egy versenyt néztünk és még a matek sem megy hiába fröcsögsz hülyeségeket :D
A verseny 66 körös volt, Kimi 3x állt ki 10. , 26. , 45... igen vissza nyalt a fagyi 2. lett a kis favoritodnak meg a tölcsér maradt :DDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.