"Viszont azt nehezen fogom fel, hogy bármennyire is gyorsan mozogjon az a levegő hogyan lehet jobb annál, mintha ott se lenne? " - mert nem légüres térben versenyeznek! :DDD
A 'szippantós' verziót meg már anno az Alfánál betiltották. :D
Forum >> Forma-1
Kazes☻05-02-2012 14:12:34 // 98431
Kazes☻05-02-2012 14:10:18 // 98430
Jó lesz, jó lesz! Remélem be is jönnek az újítások és a RB sem tud majd nyafogni, hogy így+ úgy. :)
Grando05-02-2012 09:37:06 // 98429
Na igen, ha mi ezt tudnánk... Persze attól még érdekes dolog ellamentálgatni ezeken. ;)))
Megint más kérdés, hogy az elemek együtt, rendszerként hogyan működnek. Az öreg Montezemolo nem véletlenül mammog folyton, hogy oké, hogy fontos az aerodinamika, de már ott tart a Forma 1, hogy inkább repülőgépeket terveznek és nem autókat. Nagyon eltolódott a hangsúly.
Megint más kérdés, hogy az elemek együtt, rendszerként hogyan működnek. Az öreg Montezemolo nem véletlenül mammog folyton, hogy oké, hogy fontos az aerodinamika, de már ott tart a Forma 1, hogy inkább repülőgépeket terveznek és nem autókat. Nagyon eltolódott a hangsúly.
zolee14505-02-2012 02:01:56 // 98428
Olvasom, hogy így - úgy próbálják visszahozni a befújt diffúzor betiltása miatti leszorítóerő csökkenést.
Valahogy nekem ez a befújás soha sem volt tiszta. Az addig okés, hogy a mozgó levegő nyomása alacsonyabb mint az állóé. A gyorsanmozgó pedig alacsonyabb mint a lassan mozgó. Minél alacsonyabb az autó alatt a nyomás annál nagyobb a leszorító erő, ez is oké.
Viszont azt nehezen fogom fel, hogy bármennyire is gyorsan mozogjon az a levegő hogyan lehet jobb annál, mintha ott se lenne?
Biztos ezért nem vagyok aero szakember valamelyik F1 csapatnál.:)
Viszont most eszembe jutott valami: annak idején a Ferrarinál volt egy aero-s csaj. Minden áron rozmár orrot akart az autónak, jól el is küldték. Frank Williams gyorsan lecsapott rá, elkészült a rozmár Williams. Jó is volt, annak a célnak megfelelt amire készült, nagyon hatékony volt a történet, csak éppen a kanyarodás volt nehézkes. Valami olyasmit írtak, hogy kanyarban az autó egy kicsit a túlnyúlás miatt "csapja az orrát" oldalra. Na itt azok a nagyon széles lemezek beleakadtak a levegőbe, bár ez hülye szó erre, de talán érthető. Lényeg az, hogy több volt a hátránya mint az előnye.
A végén a Williamstől is mennie kellett a hölgynek.
Ez a Ferrari orr nem hasonlít arra? Magas, alig nyúlik túl az orr a függőleges lemezeken, stb. Annyi a különbség, hogy most azok a lemezek kb kétszer olyan szélesek mint annak idején a Williams-en.
Persze az elmúlt 10-12 sor alatt sem lettem aero szakember, biztos ki van ez találva, csak ugye a Williamsről is azt hitték annak idején, hogy jó.
Valahogy nekem ez a befújás soha sem volt tiszta. Az addig okés, hogy a mozgó levegő nyomása alacsonyabb mint az állóé. A gyorsanmozgó pedig alacsonyabb mint a lassan mozgó. Minél alacsonyabb az autó alatt a nyomás annál nagyobb a leszorító erő, ez is oké.
Viszont azt nehezen fogom fel, hogy bármennyire is gyorsan mozogjon az a levegő hogyan lehet jobb annál, mintha ott se lenne?
Biztos ezért nem vagyok aero szakember valamelyik F1 csapatnál.:)
Viszont most eszembe jutott valami: annak idején a Ferrarinál volt egy aero-s csaj. Minden áron rozmár orrot akart az autónak, jól el is küldték. Frank Williams gyorsan lecsapott rá, elkészült a rozmár Williams. Jó is volt, annak a célnak megfelelt amire készült, nagyon hatékony volt a történet, csak éppen a kanyarodás volt nehézkes. Valami olyasmit írtak, hogy kanyarban az autó egy kicsit a túlnyúlás miatt "csapja az orrát" oldalra. Na itt azok a nagyon széles lemezek beleakadtak a levegőbe, bár ez hülye szó erre, de talán érthető. Lényeg az, hogy több volt a hátránya mint az előnye.
A végén a Williamstől is mennie kellett a hölgynek.
Ez a Ferrari orr nem hasonlít arra? Magas, alig nyúlik túl az orr a függőleges lemezeken, stb. Annyi a különbség, hogy most azok a lemezek kb kétszer olyan szélesek mint annak idején a Williams-en.
Persze az elmúlt 10-12 sor alatt sem lettem aero szakember, biztos ki van ez találva, csak ugye a Williamsről is azt hitték annak idején, hogy jó.
Grando05-02-2012 01:11:20 // 98427
Buksi05-02-2012 00:44:40 // 98426
Még szép! Ez nem is lehet kérdés! ;-)
Kazes☻05-02-2012 00:09:12 // 98425
Akkor 'nyerünk'?! :D
Buksi05-02-2012 00:04:36 // 98424
Nem hát, de én ezt már mondtam a múltkor is! ;-)
Kazes☻04-02-2012 23:56:24 // 98423
Ugye, hogy nem is olyan csúnya?! :D
Buksi04-02-2012 23:30:12 // 98422
Jó ez a kép! :-)
Kazes☻04-02-2012 23:26:56 // 98421
"Véleményem szerint az a csúnya autó, amelyik nem nyer, a gyönyörű pedig az, mely képes a győzelemre. Szóval szeretném azt hinni, hogy ez egy csodálatos versenygép, és ezt már az első versenyek után látni fogjuk.” - Nikolas Tombazis, a maranellói gárda főtervezője.
:)
:)
zolee14504-02-2012 23:21:53 // 98420
"Azért ilyen, mert az idei szabályok előírják, hogy az orrkúp max 55 cm magas lehet, míg a váz továbbra is 62,5 cm. Ezért jött ez az esztétikailag ronda megoldás.
Oldalütközések ellen hozták, mert a cockpit legalacsonyabb pontja 55 cm lehet, és így nem mehet fölé az orrkúp.
A 62,5 cm meg nem előírás, csak lehetőség, amit ki is használnak. A levegő egyébként nem ugrik ekkorát, a "púpok" közepe V-alakban ki van vájva, mint egy csatorna."
WG
Ezt gondolom még a Force Indiánál írta, mert a Ferrarinak nincs v alak, csak a lépcső.
Viszont ilyen formán elég egyszerű a magyarázat. Pedig már kezdtem volna mindenféle remek funkciót kitalálni annak a lépcsőnek.:D
Oldalütközések ellen hozták, mert a cockpit legalacsonyabb pontja 55 cm lehet, és így nem mehet fölé az orrkúp.
A 62,5 cm meg nem előírás, csak lehetőség, amit ki is használnak. A levegő egyébként nem ugrik ekkorát, a "púpok" közepe V-alakban ki van vájva, mint egy csatorna."
WG
Ezt gondolom még a Force Indiánál írta, mert a Ferrarinak nincs v alak, csak a lépcső.
Viszont ilyen formán elég egyszerű a magyarázat. Pedig már kezdtem volna mindenféle remek funkciót kitalálni annak a lépcsőnek.:D
Inter156 (il mascalzone)04-02-2012 17:54:02 // 98418
GT Ɨ|ѯ04-02-2012 14:41:21 // 98416
nem is kellene rá, jöhetne az izgalom:-)
Kazes☻04-02-2012 14:38:06 // 98415
Mint a hős időkben. :)
GT Ɨ|ѯ04-02-2012 14:32:12 // 98414
Lassan nem is kell majd hátsószárny, annyira keskeny...:-(
Kazes☻03-02-2012 20:42:15 // 98413
Csak nem! Majd jól elveri az egész mezőnyt! :)))
Kazes☻03-02-2012 20:40:37 // 98411
Jó kis taliga! :)
szasza(SW)03-02-2012 19:46:48 // 98410
Hát ez olyan ronda ,mint egy ronda:)))
Ha nem működik, eladják lépcsőnek:)
Ha nem működik, eladják lépcsőnek:)
Buksi03-02-2012 19:44:48 // 98409
Nem olyan csúnya ez! Viszont remélem sokkal jobb lesz, mint a tavalyi! :-)
Buksi03-02-2012 19:38:45 // 98408
Így lettem nevelve! :-D
Xixo03-02-2012 16:01:06 // 98407
Kazes☻03-02-2012 11:49:29 // 98406
Funkcionáljon. Az a lényeg. És akkor első lesz. Inkább, mint szép autóból nézni a többiek hátát, nem?! :)))
zolee14503-02-2012 11:41:36 // 98405
Az az orr azzal a remek kis lépcsővel nagyon szép részlet. Azon biztos sokat gondolkodtak. A fejlesztési cél valami olyasmi lehetett, hogy az amúgy összességében egészen jó autót valamivel rondává, de minimum nevetségessé kéne tenni.
Persze nyilván szélcsatorna eredménye, és biztos nem olyan rossz mint amilyennek kinéz, meg azt is el tudom képzelni, hogy funkciója van, mondjuk így tudják olyan magasra rakni a felső lengőkarokat, de akkor is...
Amúgy amit az orrkúp aljából látok kijönni, és a kerék közepéhez csatlakozik az már az alsó lengőkar? Vagy valamit még találni kellene lentebb?
Mert ha az akkor fékezéskor igen komoly nyomtáv növekedést csinál. Akkor ehhez képest ami majdnem vízszintesen áll az lenne a nyomórúd, ami megy a rugóhoz, lengéscsillapítóhoz.. vagyis az mostmár húzórúd. Gondolom erről beszéltek új első futóműnél. Vagy nem.:D
Na mindegy, ha nincs az a lépcső semmi baj nem lenne vele.
Persze nyilván szélcsatorna eredménye, és biztos nem olyan rossz mint amilyennek kinéz, meg azt is el tudom képzelni, hogy funkciója van, mondjuk így tudják olyan magasra rakni a felső lengőkarokat, de akkor is...
Amúgy amit az orrkúp aljából látok kijönni, és a kerék közepéhez csatlakozik az már az alsó lengőkar? Vagy valamit még találni kellene lentebb?
Mert ha az akkor fékezéskor igen komoly nyomtáv növekedést csinál. Akkor ehhez képest ami majdnem vízszintesen áll az lenne a nyomórúd, ami megy a rugóhoz, lengéscsillapítóhoz.. vagyis az mostmár húzórúd. Gondolom erről beszéltek új első futóműnél. Vagy nem.:D
Na mindegy, ha nincs az a lépcső semmi baj nem lenne vele.
Kazes☻03-02-2012 11:25:29 // 98404
Kazes☻03-02-2012 11:20:04 // 98403
Érdekes, az biztos! De mindegy is, csak hozza az eredményeket vele a két pilóta. :)
Grando03-02-2012 10:57:39 // 98402
Diny03-02-2012 10:53:50 // 98401
most mutatták be az új Ferrarit.
hááát... csúf az orra nem kicsit :)
hááát... csúf az orra nem kicsit :)
Kazes☻03-02-2012 10:04:07 // 98400
Mily megható ez a szerénység! :D
Buksi02-02-2012 23:36:57 // 98399
Konkrétan ezt így nem akartam leírni, mert túl nagyképűnek tűnt volna! :-D
Tommi02-02-2012 21:47:35 // 98397
Aszongya: "tifuzzi"
E? Amúgy a többi duma jó :)
E? Amúgy a többi duma jó :)
Kazes☻02-02-2012 18:16:41 // 98396
Jaaa, akkor azért marad el?!Ahhhaaaaaaaaaaaaaa...?! :D
Buksi02-02-2012 18:13:34 // 98395
Kár, de egyébként sem tudtam volna ott lenni! :-))))
Buksi02-02-2012 18:09:48 // 98394
Szívet melengető és a Ferrari drukkereket büszkeséggel eltöltő sorok ezek! ;-)
Kazes☻02-02-2012 15:50:23 // 98393
Ja..., hát reméljük! :)
GT Ɨ|ѯ02-02-2012 15:48:37 // 98392
OZ csodát tesz:-)
Kazes☻02-02-2012 15:28:08 // 98391
csak a ...féle emberkék hiányoznak, de biztos van olaszban is, csak meg kéne má' találni! :)))
Azért remélem Domi is fejlődik és most már majd virít! :)
Azért remélem Domi is fejlődik és most már majd virít! :)
Ferke02-02-2012 15:24:05 // 98390
Így magunk között azért megjegyzendő, hogy az olasz vezetéssel mostanában még nem sikerült villantani:) Hiányoznak a Zsántott meg rosszbráun féle emberkék kicsit:)
Ferke02-02-2012 15:22:16 // 98389
Ne vicceljünk már, bohócverda:))))
Kazes☻02-02-2012 15:04:08 // 98388
Nap képe, gridgirl-ök. :)
Kazes☻02-02-2012 14:42:48 // 98387
Kazes☻02-02-2012 14:40:32 // 98386
Blade02-02-2012 14:27:26 // 98385
"A Ferrari szó egyet jelent a családdal, a gyökerekkel és a hagyományokkal. A tifuzzik messze földön híresek az összetartásról, gondoljunk csak a Ferrari-szívre, amelyet tavaly Silverstone-ban láthattunk, mikor Alonso végre nyerni tudott.
Gyári csapat. Kevés ilyen van a Forma-1-ben, ahol minden hazai. Mára már szinte az összes istálló úgy legózza össze az autóját, hol ebből, hol abból a márkából választva alkatrészt hozzá. Pedig az lenne az igazi, ha egy McLarenben minden McLaren lenne, de legalább brit. Nézzük például a Red Bullt. A semmiből pakolták össze, és vitték sikerre, de tudjuk jól, a csillogás alatt egy nagy űr van, mert akinek nincs múltja, annak bizonytalan a jövője is. Nincs mire támaszkodniuk, csupán az elmúlt pár év tapasztalatára és sikereire.
A Ferrarinak viszont van. Van múltja, van jelene és van jövője. Mert olasz. Mindene. Olasz márka, olasz vezetéssel, olasz kasztnival, olasz motorral és most már olasz felnikkel. Azok a felnik, amelyekkel az új Ferrari pénteken pályára gurul, már az OZ cég által készítettek lesznek. Ez az olasz gyártó a világ legjobb alufelnijeit szállítja úgy a versenyekre, mint a hétköznapi autókhoz. "
Cikk
Gyári csapat. Kevés ilyen van a Forma-1-ben, ahol minden hazai. Mára már szinte az összes istálló úgy legózza össze az autóját, hol ebből, hol abból a márkából választva alkatrészt hozzá. Pedig az lenne az igazi, ha egy McLarenben minden McLaren lenne, de legalább brit. Nézzük például a Red Bullt. A semmiből pakolták össze, és vitték sikerre, de tudjuk jól, a csillogás alatt egy nagy űr van, mert akinek nincs múltja, annak bizonytalan a jövője is. Nincs mire támaszkodniuk, csupán az elmúlt pár év tapasztalatára és sikereire.
A Ferrarinak viszont van. Van múltja, van jelene és van jövője. Mert olasz. Mindene. Olasz márka, olasz vezetéssel, olasz kasztnival, olasz motorral és most már olasz felnikkel. Azok a felnik, amelyekkel az új Ferrari pénteken pályára gurul, már az OZ cég által készítettek lesznek. Ez az olasz gyártó a világ legjobb alufelnijeit szállítja úgy a versenyekre, mint a hétköznapi autókhoz. "
Cikk
Kazes☻01-02-2012 18:41:55 // 98384
Ha...? Ha-ha-ha...! :)))
szasza(SW)01-02-2012 18:32:58 // 98383
Ha olyan jó amilyen csini,akkor minden lehet:)
Buksi01-02-2012 18:28:00 // 98382
Naa, ez így azért elég kemény! :-DD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
531
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?