Forum >> Forma-1

Kazes☻01-02-2012 18:26:41 // 98381
Álmodban mennydörgés! :)))
szasza(SW)01-02-2012 18:25:53 // 98380
Bemutatták a Ferrari verőt:))))
Xixo01-02-2012 17:00:55 // 98379
Azért Newey önmagában nem biztos, hogy akkora zseni. Neki is volt asszem 12 éve, amikor nem sikerült győztes autót terveznie, pedig előtte 6 évig verhetetlen volt. Brawn is csak szenved a mercinél, pedig a saját csapata bőven verte a mezőnyt.
Pénz, szakemberek, jó versenyzők, szerencse és még egy csomó minden kell a vb címhez szerintem.
Buksi01-02-2012 16:46:42 // 98378
Áhh... túl van ez bonyolítva! 36-os csillagvillás oszt' jóvan! :-D
Kazes☻01-02-2012 13:32:01 // 98376
Ez mind szép és jó, de a szabály az legyen szabály mindenkire egyformán (nembelepofázokahogynekemjócsak) érvényesen, a verseny meg legyen verseny előzésekkel, csatákkal és ne autókímélési verseny legyen és a 'só't majd a kicsik csinálják. :)
SZVSZ. :)
zolee14501-02-2012 12:59:26 // 98375
Ne akarj összezavarni.:D

Valami olyasmi, hogy itt a sok nagy gyár, jósok pénzzel, és a verseny a rajzasztalon dől el. Ezek a nagy gyárak a szabályokba is beleszólnak, nemcsak versenyezni jönnek, hanem irányítani is. Ugyanakkor egyszer egy szám nem stimmel és pikk-pakk kivonultak, a sok igénnyel szemben maga a sport nem kap a gyár részéről egy elkötelezettséget.

Közben tized ennyi pénzből (per csapat) lehet, hogy kisebb csapatok akár még jó versenyeket is csinálnának.
Grando01-02-2012 12:43:07 // 98374
Nagyjából fingom sincs most már, hogy mire szeretnél kilyukadni. :DD
De ha arra, hogy kell egy mérnökisten, és minden oké, akkor képzeld el Newey-t mondjuk a Hispania-nál. ;)))
zolee14501-02-2012 12:20:38 // 98373
Szerintem a nagy cégeket már mindenhol gazdasági szakemberek irányítják, akik negyedéves számok alapján döntenek. A cég érdekeit tekintva az a legjobb, ha kizárnak minden körülményt a döntésből, még akár a saját F1 szurkolói mivoltukat is. "A" oszlop a terv, "B" oszlop a tény, ha B kisebb mint A akkor nem jó, ha B nagyobb/egyenlő A akkor jó.
Ebbe a dologba nem fér bele az, hogy versenyezni márpedig jó, meg a dicsőség stb.

Plusz a másik dolog, hogyha valaki jön, és nagy pénzzel jön akkor valmi fura okból kifolyólag a szabályzatba is bele akar szólni. Ez nemcsak az F1-nél, pl a VW. A BMW ugyanezt találta ki a V8 Supercars csatlakozás kapcsán. Ha úgy változnak a szabályok, hogy tudják ott használni a DTM-ben használandó autójukat akkor beszállnak. Mivel bemutatták az új autót a V8-ban és annak köze nincs egy DTM autóhoz gondolom a BMW is megkapta a választ.

Nem mondtam, hogy a RB kicsi, de semmiképpen nem nevezhető nagy gyártónak, legalábbis nem autós témakörben. A licenszelt cukrosvízben nagyok, de az egy másik történet.
Az a lényeg, hogyha nálad van a legjobb mérnök akkor nyertél. Lényegtelen, hogy mennyit lehet maximálisan költeni. Persze tudom, ebben az is benne van, hogy az F1 technikai fölényét meg akarják őrizni a többi szériához képest, de ez sem feltétlenül pénz kérdése.

Mondjuk ha kevés a szabály tényleg kevés a kiskapu, de mondjuk egy olyan szabály is megoldás lenne, ahol nincs ennyi lehetőség mérlegelni.

Az, hogy ki mit látna szívesen egy sorozatban meg tényleg ízlés dolga.:) Én a legszívesebben versenyt néznék, de ez már megint egy másik téma.
Grando01-02-2012 11:56:23 // 98372
Értem mit mondasz. Nyilván megvannak az okok és a hátterek. ;)))
De:
Attól, hogy egy gyártó nagynak mondható (ez is relatív), még nem feltétlenül biztos, hogy nem "lelkes" - jelentsen ez bármit is egy olyan csúcskategóriás sportban, mint az F1 (vagy bármilyen nagy költségvetésű sport projekt). A pénz és a "lelkesedés" pedig nem zárja ki egymást feltétlenül.
A Red Bullt meg kicsinek mondjuk nem nevezném. Az az osztrák manus eszméletlen lóvékat "szór el" különböző sportokban. Az F1-be már 1995 óta tolta a lóvét két kézzel. Épp ideje lehetett, hogy egy kicsit fürödjenek a dicsőségben is, ne csak a nagyok mögött kullogjanak. Csak egy kicsit túltolták Börni papával. :DDD

Persze nyilván egyéni preferencia kérdése, de én szívesebben látnék az F1-ben autógyárakat. Kevesebb szabállyal - és ebből következően kevesebb kiskapuval. ;)))
zolee14501-02-2012 11:22:02 // 98371
Amennyire fel tudom idézni az elmúlt éveket ezek itt voltak.:) Csak elmentek. (Most egy kicsit úgy csináltam mintha te nem tudnád:D) Egy kis csapat hiába lelkes, hiába akar versenyezni pont a nagy gyárak jelenléte miatt fullad ki, nincs annyi pénze. A nagy gyár viszont nem lelkes, és pláne nem elkötelezett az F1 iránt. Pénz ugyan lenne, de a számok beszélnek. Ha egy gyártó nem értékeli pozitívumként az F1-ben való szérvételt kiszáll.
Ha várnak tőle x% növekedést, de mondjuk x-1 akkor már jobban megéri golf meccsen hirdetni, vagy vitorlás versenyt támogatni, vagy éppen egy rekámkampány Uma Thurmannel is jobb lehet eladás/befektetés arányban mint mondjuk egy WTCC projekt.

Kevés olyan gyár van ahol az eladás nem cél, hanem egy szükséges rossz. Hacsak meg nem halt ez a szemlélet is a szóban forgó emberrel együtt, mert akkor egy se.

Mindenki nyüszített a költségplafon miatt, mert akkor ugyan miből csinálnánk autót, ha nem költhetnénk évi 400 milkót. Persze ezzel a kis csapatoknak eleve annyi. Ugyanakkor az a vicc az egészben, hogy mivel mindenki az elején 400-at költ így a meccset mégiscsak a nagy koponyák döntik el, ugyanúgy mintha mondjuk 100 milkót tapsolhatnának el. Itt vannak a nagy gyárak, aztán jön egy osztrák a hülye cukrosvizével, leigazolja Newey-t és már jódeje csak a rajtnál látják őket a többiek, meg este sporthírekben.
Buksi01-02-2012 00:52:10 // 98370
Szinte sejtettem! :-)
Buksi01-02-2012 00:50:35 // 98369
Nem fog visszajönni nyugi! ;-)
GT Ɨ|ѯ31-01-2012 20:43:30 // 98368
Ezzel sokan vagyunk így.......
Kazes☻31-01-2012 18:48:23 // 98367
Aztán majd visszajön, mint Sumi! Amúgy nekem sem. Sem ez, sem az. :)
Buksi31-01-2012 16:58:58 // 98366
Nekem személy szerint nem fog hiányozni a F-1-ből! ;-)
Buksi31-01-2012 16:55:40 // 98365
Csak maradjon is így! ;-)
GT Ɨ|ѯ31-01-2012 15:20:07 // 98363
Maximum kacérkodik..max:-)
Gerion30-01-2012 22:22:11 // 98362
Szerintem is jöjjenek! Egy nagy autógyárnak sokkal több értelme van, mint évente nevetváltó, szezon felére kifulladó kis alakulatoknak, beleértve az egykori Renaultot is.
Kazes☻30-01-2012 21:34:45 // 98361
TATA, stb... :)))
Kazes☻30-01-2012 21:33:34 // 98360
Inkább ne. Bele se kezdjenek! :)))
Grando30-01-2012 21:33:22 // 98359
Ehh, jó jó. De azért inkább autógyártók jöjjenek az F1-be, mint mindenféle jöttmentek. Honda, BMW, Toyota... Ezeknek lenne itt a helye. ;)))
Kazes☻30-01-2012 21:32:42 // 98358
El fér az. Nekik úgy sem kell szponzor, olyan nagyok má'! :)))
vm30-01-2012 21:19:14 // 98357
Azért megnéznék egy prototípust.
20 centis embléma, másfél nm-nyi krómcsík, zakótartó, szóval minden, amitől egy Fauvé elegáns ;-)
Grando30-01-2012 21:14:20 // 98356
Nincs a fenét! Szégyenszemre még üdítőital márkák emblémái is odaférnek. :DD ;)))
vm30-01-2012 21:11:00 // 98355
Jaaa... Csak kár, hogy az F1-es tepsiken nincs hely a háromtenyérnyi emblémának...
Kazes☻30-01-2012 21:05:17 // 98354
Reméljük csakúgy, mint eddig. :)))
Buksi30-01-2012 19:45:30 // 98353
Csak ne nagyon... :-)))
Kazes☻28-01-2012 12:51:26 // 98350
Az az irány, amit szépen le is írtál. :) Gondolom mindenki gondolta, hogy nem eredeti, mert az még 7 pecsétes titok. Bennem, mint írtam is, az merült fel először, hogy aztán nehogy kevés legyen a hűtés pl. a macerás futamokon, és nehogy úgy járjunk,mint a Renault a nagy (kipufogó) újításával, ami visszafele sült el.
Tehát továbbra is várom(juk) a bemutatóját az új Ferrarinak. :)

Bemutatók:

Január 26. Caterham
Február 1. McLaren
Február 3. Ferrari
Február 3. Force India
Február 5. Lotus
Február 6. Red Bull
Február 6. Sauber
zolee14528-01-2012 09:45:01 // 98349
Milyen irány? A képen nincs új irány.:) Ugyanaz az első/hátsó szárny, ugyanaz a futómű (pedig nem), ugyanaz minden, még a fényviszonyok is. Sőt, ugyanaz a kép.:)

Annyi történt, hogy mivel mindenki azt híreszteli, hogy az oldaldobozoknál van a legnagyobb változás így az ps-ben össze lett szűkítve. Lehet, hogy szűkíteni fogják, de lehet, hogy laposabb lesz. Viszont felülnézeti kép, látványosan a szűkítést lehet megcsinálni.

Mellesleg elég gyenge munka (remélem nem mesa csinálta, ennél azért ő jobb ps-ben), szépen látszik az oldaldoboz eredeti helye.:)
Buksi28-01-2012 05:38:17 // 98348
Ha megnyerjuk vele a VB-t, akkor sztem teljesen mindegy, hogy mennyire szep vagy csunya! Meg egyebkent is! Sztem! :-)
Kazes☻27-01-2012 22:09:06 // 98347
Akár igen, akár nem, de ha ez az irány, elég fura. Hamarosan eljön a leleplezés ideje. :)
zolee14527-01-2012 22:02:06 // 98346
Az alsó az nem a felső photoshopos változata?:D
Kazes☻27-01-2012 21:58:55 // 98345
Így elsőre ez tényleg nem túl szép, de végül is mindegy csak váljon be. Csak aztán nehogy ráb...k a SC-os futamokon. :)
mesa27-01-2012 19:49:22 // 98344
Kevesebb hűtéssel is megelégszik az új Ferrari 661 F1?
Kazes☻24-01-2012 15:46:46 // 98343
Van rajta! Bár itt pont nem látszik jól. :)
Kazes☻24-01-2012 15:11:54 // 98342
"...ilyen konstrukciót 11 éve nem használt a Ferrari." - tehát előtte igen, akkor miért vonakodtak tőle eddig?! :)
Igen, nagyon úgy tűnik, hogy széllel szembe ... :)))
Diny24-01-2012 15:07:37 // 98341
hjráhajrá:)
zolee14524-01-2012 15:00:29 // 98340
Most tényleg az a nagy innováció, hogy 2012-től már ők is olyan felfüggesztést használnak mint a többiek? Szóval eddig a konzervatív tervezés jegyében "széllel szembe h.gyoztak", de most végre új szellemben folyik a munka, nyitottak az extrémebb megoldásokra, tehát beállnak a sorba.
Itt csak én érzek ellentmondást?
Gerion24-01-2012 14:44:17 // 98339
Végülis ne feltétlenül szép legyen, hanem jó... :) A 91-es gépek pl szerintem minden idők legszebb Ferrari F1 autói (F642 és F643), mégse értek el semmit.
Kazes☻22-01-2012 11:56:31 // 98336
Kazes☻21-01-2012 17:24:33 // 98335
Sörös mégsem lehet! Ellenben a csöpögést meg kéne szüntetni. :)))
GT Ɨ|ѯ21-01-2012 17:20:42 // 98334
idén végre elfogyhatna a cukros vízes palack...:-)
Andy21-01-2012 17:03:26 // 98333
Úgy látszik a cukrovízgyártóbácsi még mindig alaposan csepegtet a zsebükbe... :))
Kazes☻21-01-2012 16:07:32 // 98332
Jaaa! :DDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.