Forum >> Forma-1

zolee14514-07-2005 08:50:51 // 2508
tudom hogy nem változtatnak a beállításon, és nem is azt mondom hogy a motorerő nem számít. Csak azt mondtam, hogy nem CSAK a fordulatszámon múlik! Az, hogy ki tudná autózni a maximumot, és hogy ki is autózza az nem ugyanaz. Szerintem mindenki azon a határon autózik, amit úgy gondol hogy a lehető leggyorsabb úgy, hogy a verseny végére is maradjon alatta kocsi. Ez az amire az edzésen nem kell annyira figyelni, mert egy gyors "autófogyasztó" kör még belefér, és nem mindegy honnan indul. Ez a harmada sincs tudom, hogy nem pontos szám ( :) ) de ha ebbe akarnék (igen akarok) belekapaszkodni akkor azt mondanám, hogy a ferrari 1 csapat x tesztkilométerrel, a Michelinesek vannak 7-en "x" szorozva 3-mal tesztkilométerrel. szerény számításaim szerint a Ferrari több mint kétszer annyit tesztel mint a Ferrari egymaga. Ugye a Michelinnek 7 partnere van, a Bridgestone-nak meg csak 1 partnere, meg még két csapat kap abból a gumiból...:))) Hülye dolog így számolgatni, és ráadásul a kiindulási alap sem biztos hogy korrekt szám:)
joe7514-07-2005 08:06:36 // 2507
Zolee. Látom nem érted. A versenyen használt beállítás ugyan az mint az edzésen. Semmin sem változtatnak! Amin változtathatnak az gyakorlatilag a motorerő, de ezen is csak elektronikus úton. Vagyis, még mindig ott tartunk hogy számomra nincs megfelelő más magyarázat arra hogy miért lassabbak versenyen. Azt nem igaz hogy arra az egy körre jobban összeszedik magukat. Ezek a fiuk, legalábbis a 90%-uk a verseny bármely szakaszában ki tudja autózni magából és az autóból a maximumot. akkor tudnék neked meg IC-nek igazat adni, ha a versenyen az első boxkiállásig a köridők jelentősen javúlnának, a pole időhöz képest, mivel az autó súlya a fogyasztás miatt körről körre csökken. De ilyet nem látunk. Ami pedig a tesztelést illeti. A Ferrari sokat tesztel többet mint bármelyik más csapat. De ez a gumikra nézve még harmada sincs mint a Michleines csapatok tesztkilóméterei.
zolee14514-07-2005 07:55:55 // 2506
a motorerő is számít, de ha csak egy kört kell menni akkor olyan beállítással mennek ami arra az egy körre jó, nagy tapadás, nagy sebesség, de ez hosszú távon elfogyasztja az autót. Lehet olyan beállítást csinálni ami nem terheli meg a gumikat és a fékeket, az viszont lassú is. A kettő feltétel teljesítése maga a kompromisszum. Gyors az időmérőn, és megbízható a futamon. A kettő közt lehet játszani a marketinggel, hiszen mehetsz nagyon jó edzéskört, és másnap címlapon vagy, a hétfői újságba viszont már nem kerülsz be, mert a futamon középmezőnyben végzel. Minél gyengébb egy autó annál fontosabb a megfelelő kompromisszum megtalálása, de ha szar az autó, akkor lassú edzés, lassú futam, pl Minardi!:) Még egy magyarázat a lassulásra: más egy körre összeszedni magadat, és más egy folyamatos tempót autózni, amikor már tudod hogy ezeket a köridőket a futam végéig produkálni kell. Nem nehéz belátni, hogy az a sprinter aki 100 m-t fut gyorsabban futja le azt, mint mondjuk a hosszútávfutó az 5000 m valamely 100-m-es szakaszát. Pedig két láb, két kéz, egy fej, stb.:) "egyedül képtelenek annyit tesztelni mint a sok Michleines csapat." Erre két dolgot tudok mondani: az egyik, hogy maguknak keresték a bajt, hiszen ha valakivel a szokásosnál szorosabb kapcsolatot alakítanak ki akkor értelem szerűen a többiek eltávolodnak, hiszen senki sem szeret eleve hátrányból indulni. A másik, hogy azért a Ferrari majdnem annyit tesztel mint a többiek összesen, mert rá nem vonatkozik az egyébként közös megegyezéses teszttilalom... "És ez az tapasztalat , információ különbség az idén ki is jött rendesen." Bizony hogy kijött! Indyanapolisban nagyon kijött a tapasztalat és információ különbség! A Firestone 3 hétig tesztelt ott, a Michelin meg hallott róla, hogy megváltozott a pálya... Láttuk is mi lett a vége! :)
joe7514-07-2005 07:32:38 // 2505
Bazze káprázik a szemem ire ez végigolvastam.:) A Kétirényú telemetriát ugye a versenyen betiltották, ugyanakkor jól látszik hogy az edzéseken a motorok 19000 vagy ez érték fölé pörgethetők, míg a versenyen 18000-nél már felált a váltó. Gondolom belenyúlnak távirányítással a verseny elött, mondjuk az idő alatt amíg felállnak a rajtrácsra. Sőt úgy tudom a versenyző a kormányról is képes bizonyos motorbeállítások megváltoztatására. A jelen periódust mindenképp 96-tól számolom, egyrészt a V10-es Ferrari motor bevezetése másrészt MS odaigazolása miatt. Az edzés és a verseny közötti különbséget amúgy mi mással lehet magyarázni mint a motorerő változással? Ugye kijön az autó a qual-ra. Megtankolva, új gumikkal, valamilyen beálítással. Ez vonatkozik minden csapatra. Megfutja az edzéskört, és beáll az Fia garázsba ahol másnapig nem nyúlhatnak az autóhoz. Aztán elkezdődik a verseny, ugyanazon a gumin, ugyanazon beállításokkal, ugyanannyi üzemanyaggal, és körönként mindenki lassabb 1-3 mp.-el már az első körökben is. Nem csak azok akik mezőnyben haladnak, mert rájuk lehet fogni hogy a forgalom miatt lassabbak. De aki vezeti a mezőnyt az is, és amire pár kör alatt szétrázódik a mezőny az is aki nincs feltartva. És még amikor kiállnak a boxba, az elötte levő körökben futott leggyorsabb körök kvázi üres tankkal az edzéshez képest 70-80 kg-al könnyebb autóval is elmaradnak a qual időktől. Kiványivá teszel hogy szerinted miért van ez ha nem a motorerő miatt?? Az összeesküvés elméleteddel meg nem kívánok foglalkozni. Az minden McLaren szurkoló fixa ideája, látszik azért ragad rátok valami Ron Dennistől. Ha szarul megy a csapatnak akkor nem vagyunk a bénák, hanem a Ferrari tehet róla. Az eszetekbe se jut, hogy pont az FIA az aki miatt a Ferrari hosszú évek után beszívja az idei évet. Én elhiszem hogy baromi unalmas állandóan a Scuderia győzelmét látni, és sokkal egyszerűbb úgy felülkerekedni rajtuk, ha megváltoztatjuk a szabályokat, főleg a gumik terén, ahol mindenki tudja, hogy a Ferrari és gumiszállítója mekkora hátrányban lesz mivel egyedül képtelenek annyit tesztelni mint a sok Michleines csapat. És ez az tapasztalat , információ különbség az idén ki is jött rendesen.
13-07-2005 14:39:27 // 2504
.., (:-)
13-07-2005 14:38:04 // 2503
"Kérdés hogy mit értünk "Ferrari" alatt" Szerintem azokat akik ennél a csapatnál vannak. S hogy le lesz e fejezve a csapat nem tudom majd kiderül.
13-07-2005 14:22:27 // 2501
IC, 1. Soha nem kérdeztem meg miért gyűlölöd annyira a Ferrarit. 2. Ami leírtál ilyen-olyan formában már máskor is megtetted. 3. Én pedig azt kívanom Neked, hogy olyan autóvaél menj az unokáid keresztelőjére amivel szeretnél. 4. Nem illik ide a családom. :(
zolee14513-07-2005 14:19:32 // 2500
akkor sem kell Alfára lú! :)))
13-07-2005 14:14:41 // 2499
Lecserélhetnék már végre. Csak ott van a tradíció ....
13-07-2005 14:13:59 // 2498
És ha megnézed az Alfa DVD-t akkor a hangját is hallani fogod. :) Valami olyasmi hangzik el, hogy az első Ferrari versenygép Alfa volt valójában. :)
Inner Circle13-07-2005 13:59:20 // 2497
(És ha most Sele megint megkérdezi hogy miért gyűlölöm én ennyire a Ferrarit (nem gyűlölöm, csak mindezt tudom róluk és most ideírtam, érzelmek nélkül), akkor azt kívánom neki hogy egy szívódízel Golf III-mal menjen az unokája keresztelőjére! :DDD )
Inner Circle13-07-2005 13:57:31 // 2496
Itt úgy látom tisztázni kell néhány félreértést :D Először is szép dolog a szurkolás, de a Forma 1-gyel kapcsolatban vannak olyan kérdések, amelyek nem attól függnek hogy ki kinek drukkol vagy ki hány VB-címet nyert zsinórban... :DDD Másodszor is a boxból semmiféle plusz teljesítményt nem engedélyeznek, mert kétirányú telemetria utoljára talán 2003-ban volt, mostanra betiltották. (2002 Monacót DC úgy nyerte meg, hogy a boxból nyúltak az autójába.) Az "edzésen nagyobb tempó"-hoz annyit hogy ez szintén nem igaz. Tovább pörögnek a motorok, ez tény, a tempó viszont nem feltétlenül nagyobb, amióta megtankolva kell kvalifikálni. (Amikor meg üres tankkal kvaliztak, akkor meg a beállítások is mások voltak, úgyhogy megint nem lehet csak a motorteljesítménnyel magyarázni a tempókülönbséget.) Aztán ami a race-pace beáldozását a kvali miatt illeti, te magad mondtad el a választ: nem lehet változtatni a beállításokon az edzés után. Így aztán KOMPROMISSZUMOT kell kötni az edzés- és a versenybeállítások között. (Gondolom te sem állítod, hogy egyedül a kompromisszumokat elvető Ferrari képes olyan beállításra, amely tökéles kvalit és tökéletes versenytempót egyszerre eredményez.) Mindenki ezt csinálja és néhányan nagyon elmennek az egyik irányba, elég ha megnézed a Toyotát, miket művel versenyen... De visszaemlékezhetsz arra is, hogy a McLaren év elején 5-6. helyeket hozott az időmérőkön, most meg már csak a saját hülyeségükön bukhatják el a pole-t. Pedig a race-pace év elején is rendben volt. Ennek pedig az az oka, hogy a McLaren aerodinamikája valószínűleg a legjobb, sőt túlságosan jó volt: a Michelinek csak bizonyos kopás után mentek jól, és a kvalira egyszerűen nem "tette tönkre eléggé" a kaszni a gumikat. A versenyen meg már hiába repültek volna... Ezt sikerült mostanra megoldani. A Ferrari történetéről: esküdni mernék, hogy jelen felállásban nem '96 óta nyomja, legalábbis nem az idény eleje óta. Azt az autót még más tervezte (talán John Barnard?). A teljes Benetton-csapat egy kicsit Mihály után jött. (De ebben tévedhetek, nem vagyok Ferrari-rajongó.) MS előtt pár évvel korábban még olyan malőröket csináltak, hogy merő véletlenségből elfelejtették bekapcsolni a rajtrácson a gumimelegítő paplanokat és az első kanyarban kicsúszott mindkét autó. Ekkor kirúgták a főkonstruktőrt. Prost kis híján VB lett, utána a következő évi autóra azt mondta hogy olyan vezetni mint egy teherautót, erre őt is kirúgták. Aztán Alesi és Berger már jobban mentek a géppel, de a V10-es motor érkezése előtt őket is kirúgták. (Közben a FIAT megszüntette az Alfa Romeo versenyzését, hogy minden pénzt a Ferrariba tehessen.) Egy konstruktőrt Mihály is kirúgatott, de hogy '96-ban vagy később, azt meg nem mondom. Szóval erre mondod te azt, hogy a "kezdeti kudarcok után sem rúgták ki a csapat felét". Amiket te kezdeti kudarcoknak hívsz (gondolom a '96-os talán három győzelemre meg a sorozatban rajtrácson rohadó autóra célzol) azok már többévi kemény munka eredményei és már az is sokkal több volt, mint amit az előző években elértek. Ami meg a "nem keressük másokban a hibát"-ra vonatkozik: ez a csapat kijelentette hogy ha nem lesznek VB-k, akkor 50 év után otthagyják az F1-et, továbbá miután lekörözte őket a két McLaren, elérték hogy betiltsák a FIA által legálisnak nyilvánított féküket. Emellett megfúrták a McLaren mechanikus kipörgésgátló diffijét és betiltatták a sportban a berilliumot, amire az Ilmor motortechnikája épült. Talán mégis oda-odapillantottak időnként a másra. Még a kompromisszumokról annyit, hogy az autótervezés terén kemény kompromisszumok vannak. Hogy mást ne mondjak, egy alkatrész tartóssága és súlya arányban állnak egymással; egy nehéz és tartós alkatrészekből álló autóval viszont sose lehet bajnokságot nyerni. Colin Chapman mondta, akinek a véleményében gondolom megbízhatunk, hogy "Az ideális versenyautó elsőként halad át a célvonalon, aztán nyomban darabjaira esik." Ez a tervezési filozófia ma is érvényes (senki nem gyárt két-és-fél-hétvégés motorokat, mert azok már túl nehezek és gyengék). Erről vitatkozhatunk, de felesleges, mert ez tény. Gondolom nagyokat röhögtél a McLaren MP4/18-on, népszerűbb nevén a "Hangyászon", amivel a McLaren elérte azt a világsikert, hogy egyetlen versenyen sem tudta elindítani. Ez az autó remek példa volt a pocsék kompromisszumokra, és nem azért mert a McLarennél hülyék dolgoznak... A hűtés és az aerodinamika között nem sikerült kompromisszumot találni. Viszont a mostani autónál igen, ezért ez a mezőny legjobb autója. És ezért volt remek kompromisszum a tavalyi autó. Te összekevered a szezont a fazonnal, azt hiszed hogy a kompromisszum szitokszó? "15-öt nyertek 17-ből, abban mi volt a kompromisszum?" - na ez kábé olyan, mint hogy Egerszegi Krisztina napjában akár többször is megy WC-re, mégis nyert számtalan aranyérmet, ebben mi a szar? :D Végül egy kis adalék a Ferrari jelen teljesítményéhez: ha biztos nem a kaszni kialakítása miatt eszi meg a gumikat, akkor miért tesztel a Scuderia most új aero-csomagot Paul Ricardon, egy olyan pályán ahol 8 (NYOLC!!!) éve nem teszteltek? Segítek: mert nem jó a csomag. Nem a gumi nem jó: a csomag...
Tom1213-07-2005 13:30:27 // 2495
...de ott még más szögben ágaskodott a ló.:-)))
Inner Circle13-07-2005 13:20:47 // 2494
RB szerintem is alapból 3 kiálláson volt, az más kérdés hogy ez a 10 körös stint iszonyú rossznak tűnt, de lehet hogy egyébként még rosszabbul járt volna. Amikor ilyen mozgó sikánok vannak a pályán, mint Trulli, akkor rettentően vigyázni kell, hogy ne akadjon be mögé az ember... Apropó, itt kiderült, hogy a fúdejó-fúderégi Silverstone-i pálya sem alkalmasabb a jelen keretek között izgalmas F1-es verseny rendezésére, mint az agyon-pocskondiázott Hungaroring!
Inner Circle13-07-2005 13:18:46 // 2493
"az meg szerintem butaság, hogy ferrari matricát tegyek rá! Ez egy Alfa, és így van jól ahogy van!:)"

Uhhh, mekkora mázlid van hogy ezt Fastcar nem hallotta! :D Mi az, hogy "Ferrari matrica"... ez a jelvény már akkor Alfákon volt, amikor a Ferrari még nem is létezett!



Híjinnyá, hát emmeg mi?... Há' egy Scuderia jelvény az ALFA ROMEO-n! Cirka 20 évvel az F1 előtt!

Ezért volt ilyen az autómon:



Tessék, tifosik, örülhettek: egy kis pirosat is csempésztem bele! :DDD
Inner Circle13-07-2005 13:13:21 // 2492
"De mindenki más ellenség!!!! :)) Főleg a buzi mekláren.:)" Na most beleharaptál a citromba! Mindjárt hívom Kilo-t, aztán lesz nemulass! :DDD
Inner Circle13-07-2005 13:12:47 // 2491
Kérdés hogy mit értünk "Ferrari" alatt, mert Byrne már most is félig nyugdíjas, a többiek (MS, Ross, Todt) pedig valószínűleg egyszerre mennek majd haza, és teljesen le lesz fejezve a csapat.
12-07-2005 14:55:01 // 2490
Hacsak nem kap még egy finnt maga mellé Kimi helyett. :) A mai helyzet szerint Kimi-nek nincs miért a Ferrari-hoz menni. Jó az autója, gyors is kicsit megbízhatatlan de mint JM esetében láttuk lehet vele nyerni. A Ferrari szerintem inkább nevelni fog majd valakit RB helyére ha elmegy, hogy ne legyen MS-nek vetélytársa míg versenyzik.
zolee14512-07-2005 14:50:30 // 2489
RB-nek semmi esélyt nem adok, szóval Montoyanak tényleg több az esélye:) ha igaz (mégegyszer: ha igaz!) hogy Kimi jövőre megy a Ferrarihoz akkor Montoya előtt megnyílhat az út, szerintem alkalmas vb nyerésre.
12-07-2005 14:46:36 // 2488
Az a jó ha nem tudatos. :) Szerintem egyik sem fog VB nyerni. A kettőjük közül JM-nak több esélyt adok mint RB-nek. Mentalitásban Ő inkább versenyző mint RB.
zolee14512-07-2005 14:38:36 // 2487
azért RB és Monty közt alapvető mentalitásbeli különbségek vannak! ez a Dél-Amerika nekem is csak most esett le, hogy mondtad! Lehet benne valami, bár nem tudatos.
12-07-2005 14:35:43 // 2486
Montoya, csak most esett le Dél-Amerika fan vagy. :) Legalább lefogyott. :) Vele kapcsolatban is az a véleményem mint Rubens-el. Egy jó képességű pilóta de vannak nála jobbak.
zolee14512-07-2005 14:31:56 // 2485
inkább Montoya... amúgy meg a korábban leírtak miatt nem vagyok annyira egyik versenyzőnek sem a szurkolója, hogy feliratot tegyek a kocsimra. Elég rá a kélgyó! az meg szerintem butaság, hogy ferrari matricát tegyek rá! Ez egy Alfa, és így van jól ahogy van!:)
12-07-2005 14:27:43 // 2484
Nem, de tegyél rá egy Go Kimi Go ! feliratot. :)
12-07-2005 14:27:03 // 2483
Red Bull-os belépősök figyelem !!! Csütörtökön lehet menni bokszot látogatni !!!
zolee14512-07-2005 14:18:56 // 2482
de ugye nem kell eladnom az Alfámat, ha mégsem lettem az elmúlt pár órában Ferrari fan? :)))
12-07-2005 13:57:14 // 2481
Minardinál elég erős érdek, hogy olaszok. Ennél erősebb nem volt Zsolti sem. A Scuderia-nak pedig kötelező szurkolni. Aki nem az olyan mint egy Gófon a Ferrari matrica ..... :)))
zolee14512-07-2005 13:13:09 // 2480
régebben még a Mclarennek szurkoltam, de nem a Mclaren miatt, hanem Senna miatt! Aztán Senna ment a Williams-hez, és én maradtam Senna drukker. Aztán Sennával sajnos történt ami történt, én meg "maradtam" a Williamsnél, bár azóta nem igazán drukkolok csapatnak, sőt 94 után azt gondoltam hogy F1-et sem nézek többet. Aztán feltűnt Montoya, még a Cartban, sőt F3000-ben, és ő volt az aki mentalitásában hasonlított Sennára (szerintem). Most sem igazán érdekel egyik csapat sem, csak van pár versenyző akit szeretek nézni ahogy versenyez. Nem hiszem, hogy összefügg az Alfák szeretete a Ferrari F1 csapat, és Schumák istenítésével!:) Elismerem, hogy MS jó pilóta, de nem Isten, és ha kicsit kevesebbszer nyer, kicsit kevesebb kivételezéssel akkor talán még kedvelném is, de ebbe nem érdemes belemenni, mert Ti úgyis azt mondjátok, hogy ez nem így van, én meg szintén hajtom a magamét... Most kapaszkodjatok meg! A kedvenc sportkocsim az 575 Maranello, beleértve az újabb Ferrarikat is! Szerintem azt úgy eltalálták, hogy jó sokáig nem fognak olyan szép autót csinálni! Még a Ferrari sem!:)
joe7512-07-2005 12:58:21 // 2479
Nem is értem hogy egy igazi alfás hogy szurkolhat másnak mint a Scuderia? Még ha esetleg a Minardinak...bár azért ahhoz kéne valami erős érdek. :) De mindenki más ellenség!!!! :)) Főleg a buzi mekláren.:)
12-07-2005 12:58:08 // 2478
"ugye csak félre értem" Stimmel. :))))) Félreértésből jó vagy, takarításból nem biztos.
zolee14512-07-2005 12:55:54 // 2477
már van egy takarító??? ugye csak félre értem, hogy az asszonnyal poénkodsz? ;)
12-07-2005 12:55:36 // 2476
Fénykép nem feltétlenül szükséges de kétségtelenül előnyt jelent a vörös beállítottság. Ha ez nincs akkor kompenzálható a tárcában fellelhető összeggel. :)
zolee14512-07-2005 12:54:42 // 2475
köd az nincs:) mint márka szeretem a Ferrarit, mint F1 csapat nem igazán szimpatikus. Az eredményesség egy másik kérdés, az nem képezheti vita tárgyát...
12-07-2005 12:54:19 // 2474
Már van egy takarító, ha tőle jobb vagy és olcsóbb akkor jöhetsz. :)
joe7512-07-2005 12:49:08 // 2473
A vörös köd mindenképp szükségeltetik. :)) Akik a csillagra esküdnek azok minden körülmények között ős ellenségnek tekinthetők! :)
zolee14512-07-2005 12:45:55 // 2472
gondolom csak olyanok jöhetnének számításba akik az irattárcájukban Schumák fényképét hordják...:DDD
zolee14512-07-2005 12:44:46 // 2471
na szép! még nincs is csapatod, de már kizársz belőle!
12-07-2005 12:37:35 // 2470
Attól tartok nem férnél be a csapatba. :( Sajnálom.
zolee14512-07-2005 12:33:02 // 2469
ha csinálsz egy F1-es csapatot akkor igen!:)
12-07-2005 12:31:43 // 2468
Még a végén könyörögni fogsz, hogy takaríthass .... :)
zolee14512-07-2005 12:09:45 // 2467
"A váltóm már megvan hozzá" Hűű, itt nagyobb a baj mint gondoltam! Úgy látom saját F1-es csapatnál akarsz vezetni! :)
12-07-2005 12:04:29 // 2466
Küzdök !!!! A váltóm már megvan hozzá .... jöhet a szagember is. !:)
zolee14512-07-2005 11:59:13 // 2465
a hitből ki tudlak ábrándítani, ha viszont kűzdessz is érte akkor ide már "szakember" kell! :DDD
12-07-2005 11:43:04 // 2464
Az ellen drukkerek meg délibátot ....
12-07-2005 11:36:27 // 2463
Ne ábrándíts ki ebből a hitemből mert akkor miért küzdök nap mint nap .... ?
zolee14512-07-2005 11:28:43 // 2462
kicsit félve, de magamra vállalom a felelősséget. Gondolom eddig sok barátod, és rokonod csak halogatta a válaszadást, úgyhogy én most magamra vállalom ezt a terhet. Szóval eljött az idő, hogy kimondjuk: Sele, Te már nem lehetsz F1 világbajnok! :)))
12-07-2005 11:13:49 // 2461
Ezek szerint belőlem szerinted már nem lehet autóversenyző? Le kéne adnom pár kilót? ;-)
12-07-2005 11:06:02 // 2460
"nehezen hihető, hiszen a fene tudja hány versenyt nyertek meg pont a taktikával... " A megnyert VB-k száma egyéni és csapat is mind-mind az általd említett "pont taktikával" sikerült. Nekem pedig meg kéne keresnem a gyógyszerem vagy a piros kapszulát.
joe7512-07-2005 10:43:21 // 2459
az érem két oldala. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.