Forum >> Forma-1
Mike.05-09-2005 07:16:46 // 4281
Igen, de minden futamon van probléma az M.-el is.
Fut 14 auto M-el és 2+4 autó B. vel. A +4 nem tesztel semmit, más dimenzióban autózik mint a többi, tehát 0. :-)
joe7505-09-2005 07:15:48 // 4280
monzai paddockban terjedő hírek szerint a Michelin a jövő hétvégén, a belgiumi Spában bejelenti, hogy 2007 végén kiszáll a Forma-1-ből. Ezt a döntést azért hozhatták meg, mert Olaszországban tartott pénteki sajtótájékoztatóján az FIA-elnök Max Mosley ismét megerősítette, hogy a sportban 2008-tól csak egy gumiszállítót akarnak látni, ami nincs összhangban a Michelin vállalati politikájával. A francia cégnél azt mondják, a gumiháború száműzésével a Forma-1 többé nem lenne a gumigyártók nyilvános fejlesztőlaboratóriuma - ebben természetesen van valami, a szakma (és a csapatok) többsége mégis támogatja Mosley törekvését, mert idén bebizonyosodott, hogy a gumik szerepe alkalmasint túlzottan nagy is lehet, ami a küzdelem egyes résztvevőit méltánytalanul kidöntheti a sorból. Ugyanakkor nem kizárt, hogy a Michelin csak erőfitogtatásnak szánja a belgiumi bejelentést, mert rá akarja venni az FIA-t, hogy visszakozzon a döntésétől; ez persze nem lenne elég, mivel saját csapatai is az igazságosabbnak vélt egygumis formula ötletét támogatják
Kár hogy csak 2008-tól...:((
Tommi05-09-2005 00:21:19 // 4279
Minden évben káosz van az új szabályok miatt és azt várják, hogy mekkora lesz jövőre, ha megint új szabályok jönnek :) Ördögi kör :)))
Lépek aludni, majd máskor folytatjuk ezt a témát :) Jó éjt!
SKrisz05-09-2005 00:13:19 // 4278
Már idén is az van, azzal kapcsolatban, hogy mi lesz jövőre... De talán épp ezért tud egy jól szervezett csapat jól kihönni a dologból. Ha Jean úr okosan csinálja, akkor ez lehet megint a vörösök éve... :)))
Tommi05-09-2005 00:10:52 // 4277
Kíváncsi leszek, szvsz jövőre teljes káosz lesz megint :)))
SKrisz05-09-2005 00:09:13 // 4276
Vót... ami azt tudta amit a tavalyi guminak is tudnia kellett... féltávot viszi, aztán csere... Nem nagy művészet:(
Tommi05-09-2005 00:05:12 // 4275
De legább végre vót valami :)))
SKrisz05-09-2005 00:05:03 // 4274
A baj egyik fele a gumi. A másik, hogy szvsz Sumák belefáradt a szélmalomharcba és ha tudná sem nyomja ki a szemét a vasnak. Inkább csak végigmegy, de nem foglalkozik a végeredménnyel... Remélem jön az új évad, jön a V8, jó gumik és megint tűzzel versenyeznek a rosso vasak és pilótáik... :)))
SKrisz05-09-2005 00:02:16 // 4273
Azért azt ne felejtsük, hogy az a jó keverék is a versenytáv max. feléig teljesített jól, aztán az is elfogyott... Szóval hiába a jó puha keverék, ha nem bírja a versenytávot végig:(
Tommi04-09-2005 22:49:37 // 4272
Gumikhoz még egy gondolat:
Paliknak volt egy elejtett félmondata, hogy a Ferrari nálunk pole pozíciót tudott szerezni és jól mentek a versenyen, hogyhogy annyira megtáltosodtak egy futamra, aztán megint homály. És hozzátette, hogy a Bridge valami spéci újfajta keveréket adott nekik a versenyre, amit azóta sem kapnak meg és nem használhatnak és a japók nem mondják meg miért csinálták ezt. Ez is érdekes...
GEORGE04-09-2005 21:57:47 // 4271
Jajj mán:-)
Akkor had monjam úgy hogy ma több látványos gond volt a m-el a B meg úgy volt sz@r ahogy volt! :-)
joe7504-09-2005 21:39:40 // 4270
Ha azt veszem hogy Montoya nyert, Kimi a 4. lett a 11. helyről és az első 9-ben nem volt Bridgestone-os versenyző akkor azt mondhatjuk hogy a Michlein jobb volt ma is. Sőt mivel a RB-nél is cseréltek így a Bridgestone-ról is elmondható hogy igaz hogy lassú volt de legalább megbízhatatlan.
kando.04-09-2005 21:29:14 // 4269
De én is azt néztem, na, nem is csak a mai futamról írtam...
De ha a kocsi jó, a motor jó és a pilóta is jó, legalább annyira, mint tavaly, akkor esetleg a gumik miatt nem lehet ,,agyonhajtani'' a Ferrarit.
Én is örülnék, ha a topon lennének! :-)))
GEORGE04-09-2005 21:13:57 // 4268
Nem is tagadom, de ma nem volt jó az M-se
farki04-09-2005 21:11:49 // 4267
Egy futam kivételével mindig jobb sajnos a M a B-nél! :-((
GEORGE04-09-2005 21:05:55 // 4265
Ha a mai futamról az jött le neked hogy a M gumi jobb volt mint a B akkor te meg én nem egy futamot néztünk! :-)
kando.04-09-2005 19:47:51 // 4264
Igen, igen...
Na, én csak arra akrtam kilyukadni, hogy azért ezen a kerékcsere-szabályon tényleg változtani kéne, ha nem akarjuk, hogy Sumi is úgy végezze, mint Senna...
A gumik tesztelésére pedig ez kiváló pálya lenne, szezonon kívül is :-))
joe7504-09-2005 19:44:25 // 4263
Vannak pályák ahol a többihez képest is extrém nagy az igénybevétel. Ilyen monza is, hiszen itt a hatalmas végsebesség miatt itt kell a gumiknak a legnagyobb kerületi sebességet kibírni, ráadásúl a Parabolika zabálja a bal hátsó kerekeket. Az hogy nem minden csapatnál jönnek elő a problémák, az az eltérő stratégia, valamint eltérő futóműbeállítások miatt lehet, mivel a gumik terhelése sem azonos. Az hogy előjött Montoya-nál is a dolog a végén, azt mutatja hogy a Gumik nagyon neccen voltak a futam alatt. A renault-oknál nem jelentkezett hasonló mértékben, de ha van még 5-10 kör hátra valószínüleg náluk is előjött volna ugyan ez a probléma.
Mike.04-09-2005 19:44:00 // 4262
Nem vagyok én elfogult, de az F1-es versenyautó színe Ferrari vörös. :-)))
kando.04-09-2005 19:37:23 // 4261
Néztem, de, ezt is, meg a törköt is.
De én azt írtam lentebb, hogy ,,mintha az M-nél kevesebb hiba lenne''
Nem azt mondta, hogy az a tökéletes guma...
De ahogy Joe írja, tényleg a tapadással van inkább gondban a B gumi, míg a M meg egy az egyben elkopik (puhább vagy szerkezetileg nem olyan), ennek meg a futófelülete nem bírja.
De azért az tényleg komoly gond, hogy nem lehet gumit cserélni, csak ,,ha indokolt'' ... n/c
joe7504-09-2005 19:33:59 // 4260
Összeségében a Michleinnél is van hiba bőven, hiszen pár futam már elúszott a Mclarennek, a renault-nak is, vagy a komlett USA nagydí ha úgy nézzük. A Bridgestonnak a tapadással vannak bajai, míg a Michlein inkább a tartósságban gyengébb. Számomra rejtély a török nagydíjon a Williamas-ek defektjei is. Szóval a Michlein gyors, és a Ferrarin kívül minden nagy csapat velük megy. Ha valamelyik bukik a gumik miatt, egy másik Michleines csapat lép a helyébe. A Bridgestone-os csapatok nincsenek lőtávolban.
Mike.04-09-2005 19:33:51 // 4259
A futamot nem nézted? Az írásod szerint nem. Misis gumival nem volt gond? :-)
kando.04-09-2005 19:28:38 // 4258
Bár (még) nem vagyok nagy F1 guru, de nekem inkább úgy tűnik, hogy a Bridgestone-nál baxtak vmit nagyon el a gumikkal... A gumiszabály mindenkire vonatkozik, de a M-nél mintha kevesebb hiba lenne...
Erre az évre vmi tré szénhidrogén-elegyet kevertek ki ezek :-((
Mike.04-09-2005 19:26:53 // 4257
Rubens felszívta magát erre a versenyre. Már a BAR-nak villantott. :-)))
joe7504-09-2005 19:25:39 // 4256
Szerintem az összeesküsvés elmélet nem igaz! Egyszerűen a Ferrari "csomag" nem versenyképes az idén, köszönhetően a gumiszabályoknak. Amúgy Kimi mögött MS volt a leggyorsabb ma. Kimi 370-et, MS 369-et autózott.
joe7504-09-2005 19:23:52 // 4255
Barichello gumicseréjével elszáltak a pontszerző esélyek. Sajnos...:( Amúgy tetszett Rubens harcossága, valamint az hogy tudtak egymással küzdeni. Nem hozták RB-t hátrányba azzal hogy Őt hívják ki elöbb a boxba. Ez most a két Ferrari között tiszta meccs volt.
joe7504-09-2005 19:21:30 // 4254
Jó verseny volt, kár hogy nem a mi szemszögünkből. :( A gumiszabályt viszont a pokolba kívánom. Miért kell belekényszeríteni ebbe a csapatokat, és főleg a versenyzőket? Évek óta mást se hallunk, mint hogy első a biztonság! Ami az utolsó 4-5 körben ment az engem kamikaze akcióra emlékeztetett. szerencse hogy nem lett nagy baj belőle. Remélem jövőre újragondolják a gumiszabályt!
GEORGE04-09-2005 16:34:46 // 4253
Csövi, gyere máskor is! :-)
Tedi04-09-2005 16:34:27 // 4252
A jobbaknak nem kell ezen törni az agyukat :PP :)))
count M04-09-2005 16:33:04 // 4251
Hát nem. :)
Most viszont lépek, további jó OFFolást! Azért hagyjatok vmit a topikból. ;)
count M04-09-2005 16:32:26 // 4250
Olyan ari lehetsz, ahogy ülsz a gép előtt, és azon agyalsz, hogy milyen frappáns válasszal tereld a szót. :DDD
GEORGE04-09-2005 16:28:04 // 4249
Hát nem unatkoztok ti itt ha összejöttök online-ban :-)
Tedi04-09-2005 16:27:07 // 4248
Nem egészen :))) Azt tudtam, hogy helyesen Tifoso, de ha már lúd legyen kövér alapon az egyik agyam is többen van :)))
Másrészt meg nem gondoltam, hogy Miki kiakad rajta, mint a hajszálrugó :)))
GEORGE04-09-2005 16:25:10 // 4245
Bizti tudja Teddyis csak kiváncsi volt ki-e szúrja valaki a szándékos hibát:-)))
Nem így volt Teddy??? :-)
Tedi04-09-2005 16:24:25 // 4243
De többen vannak! :)
count M04-09-2005 16:23:29 // 4242
Tifoso bazz, hányszor kell még elmondani? Há' milyen Ferrari szurkoló vagy, he? :)
Tedi04-09-2005 16:22:39 // 4240
Azon vagyok, de néha nem jön össze :)
Pl. meglátom ezt az Alonsot és a Tifosi azt mondja: pfúúújj, az épebbik azt mondja, hogy nyugi. A folytatást a képzeletedre bízom :)))
Tedi04-09-2005 16:20:51 // 4239
ÉpEBB :))) De ebbe most ne menjünk bele, mert kitiltanak minket súlyos offolásaért :))
Miért mindig én kapom meg először, hogy hülye vagyok?! :)))))
GEORGE04-09-2005 16:20:26 // 4238
Önmarcangolásra nincs is szükség maradjon a harmónia:-)))
Tedi04-09-2005 16:19:51 // 4237
Akkor van gáz, amikor elvész a harmónia a kettő között :) Akkor megy az önmarcangolás :))
GEORGE04-09-2005 16:18:12 // 4235
De jó neked illetve nektek :-)
Mike.04-09-2005 16:17:31 // 4234
Ezt már írtam egy párszor. Sok szakember nyilatkozta már ezt. :-)
Tedi04-09-2005 16:17:23 // 4233
Igen és mi mind önálló egyéniség vagyunk :D
GEORGE04-09-2005 16:16:57 // 4232
Na jaaa a siker élmény sokat lendít az ember jó kedvén :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
432
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?