Forum >> Forma-1

Xixo25-08-2008 00:08:27 // 48492
Jóccakát!!
Xixo25-08-2008 00:07:57 // 48491
Massa nem is tudott a vizsgálatról

Mondjuk ezen nem csodálkozom. Fsznak idegesítették volna?
Grando25-08-2008 00:07:54 // 48490
Csákó! :)))
Grando25-08-2008 00:06:48 // 48489
Csórikám! Jobbulást neki! ;)))
Tommi25-08-2008 00:05:58 // 48488
Kedves gyerekek, én most kiállok a boxutcába, további kellemes csevegést :)
Grando25-08-2008 00:02:59 // 48486
Én is ettől tartok. Bár ők legalább mindketten beszélik az olaszt, ami nem egy hátrány. Így jobban össze is tudnak veszni, de hamarabb el is simíthatják - egyebek mellett. ;)))
Xixo25-08-2008 00:02:31 // 48485
Nyilatkozatok:

Felipe Massa: (1) "Fantasztikus, hogy megnyertem ezt a versenyt, különösen a budapesti csalódás után. A csapat elképesztően ügyesen készült fel erre a nagydíjra, aminek az eredményeit már az első naptól kezdve láthattuk. Tegnap megszereztem a pole-t, ma pedig a győzelmet, és az volt a hab a tortán, hogy enyém lett a leggyorsabb kör is. Többet nem is kívánhattam volna, különösen, hogy ez volt a 100. nagydíjam, és egytől egyig valamennyin Ferrari motorral indultam. Jól rajtoltam, aztán már az első köröktől kezdve teljes erőbedobással vezettem. A futam második felében az autóm kivételesen jól ment, de még az utolsó etapban is könnyedén hoztam a szükséges köridőket, amikor már a lágyabb gumikat használtam. Ez fontos pillanat volt a pályafutásomban, most ugyanígy kell tovább dolgoznom. Sajnálom, ami Kimivel történt; a megbízhatóságunkkal foglalkoznunk kell. Bízom benne, hogy a csapat tudja, milyen válaszlépéseket kell tennie, ahogy az korábban is volt."

Kimi Räikkönen: (-) "Egy ilyen nap után nincs sok mondanivalóm. Kétségkívül nem úgy alakult a hétvégém, ahogy reméltem, de a rossz eredmény dacára nem hiszem, hogy kicsúszik a kezemből a világbajnokság. Még hátra van hat verseny, azaz hatvan pontot lehet szerezni. Már láttunk rá példát, hogy a helyzet rendkívül gyorsan megváltozhat, még ha tisztában is vagyok vele, hogy így nehezebb dolgom lesz. Ma vesztettem egy helyet a rajtnál, aztán az első etapban feltartottak. Később, amikor szabad volt előttem a pálya, keményen nyomhattam a gázt, és jó időeredményeket értem el. A második boxkiállásnál hibáztam, és a kelleténél hamarabb indultam el. Pietro (Timpini) szerencsére nem sérült meg komolyabban. A legjobbakat kívánom neki, remélem, mihamarabb jobban lesz. Az eset nem befolyásolta a végeredményt, mert a motorom úgyis elromlott. Most a következő versenyekre kell koncentrálnunk, és arra, hogy az időmérőkön javítsuk a teljesítményünket."


Raj nyilatkozata szinte szóról szóra megegyezik Sattiékéval!! :)))))))))))
Grando25-08-2008 00:01:34 // 48484
Így van, Sutil volt az, 1 kör hátrányban - bár ez télleg mindegy.
Ne felejtsük ki Kimi rajtját, és jegesen higgadt elindulását a boxban a jelzés ellenére, amikor magával vitte szerencsétlen tankolóembert.
Xixo25-08-2008 00:00:47 // 48483
Pedig jó volna, mert a Massa-alfi páros szerintem kinyírná egymást.
Xixo24-08-2008 23:59:16 // 48482
Kimi: start egy hely bukó, sokáig körözés kovi mögött, 2. kiállás korai indulás (piros lámpánál) benzinkutas elüt egy hely bukó, nemsoká 6. helyről elfüstölt alóla a gép.

Massa: végig első, 2. kiállásnál kiengedték sutyi mellé, de semmi extra, mentek picit egymás mellett, aztán besorolt mögé, kiértek körhátrányos sutyi elengedte.
Grando24-08-2008 23:58:23 // 48481
K egyelőre alvó ügynök, még nem került képbe. ;)))
Tommi24-08-2008 23:57:13 // 48480
Kimi alatt letérdelt a technika, elfüstölt a motorja.

Massát épp engedték volna el a kerékcseréről és majdnem összeütközött valakivel (talán valamelyik Force India volt asszem), mert egymás mellett mentek ki, Massa utolsó pillanatban húzódott vissza a másik mögé.
Xixo24-08-2008 23:56:12 // 48479
Én A ügynököt nem akarok. Inkább az új K-t, Kubicát!! :))
Xixo24-08-2008 23:54:48 // 48478
Ilyen gondolatok már az én fejemben is megfordultak!! :))

Az fix, hogy az a sok szabálymódosítás a Ferka miatt volt, csak túl jól sikerültek. Igaz akkor meg volt rönyó-meki párharc. Aztán Ferka feltámadt, meki ment a süllyesztőbe és az utolsó futamon dőlt csak el a VB, sajna alfonzó számára. (vagy tán mikor MS elfüstölt az utolsó előttin). Tavaly meg ugye jött a kémbotrány, de hát a pilótákat nem lehetett kizárni, mert akkor sima uncsi Ferka VB, de valahogy ugye a Ferrarit is kárpótólni kellett, így izgisen nyert Raj.

Idén még nem láttam át a szitán. :))
FoToS24-08-2008 23:54:23 // 48477
Szeva mindenkinek.

Kimit nem láttam mit csinált és massát sem.

Hogy esett ki kimi és mit vizsgáltak massán?
Grando24-08-2008 23:52:55 // 48476
Majd M ügynök rendet tesz. Vagy jövőre A ügynök. :)))
Tommi24-08-2008 23:51:19 // 48475
Nem Kimi, csak K ügynök :) De valaki tényleg jöhetne és rendet tehetne :)))
Grando24-08-2008 23:50:37 // 48474
Mármint Kimi ügynök? :DDDD
Nemtom, de most úgy néz ki, hogy vesztésre áll...
Tommi24-08-2008 23:49:24 // 48473
Hujujujujjj... A következő meg az lesz, hogy jön K ügynök és rendet rak? :)
Xixo24-08-2008 23:48:58 // 48472
Tényleg azt kéne!! :))

Mert eleinte örültem, hogy jön ez a finn gyerek, aki annyiszor próbált már borsot törni az orrunk alá, meg jól is nyomta (persze ezt a mekis idejében ki nem mondtam volna :)) ), meg minden, aztán tavaly VB is lett, idén meg kurvára maga alatt teljesít. Lehet nem lett a kedvencem, de ha kimagaslóan teljesítene, biztos nem fikáznám egy sort sem...

Szal érdekelne, hogyisvanez!?!?!???
Grando24-08-2008 23:48:20 // 48471
Börni pedig nem is ember, hanem a Marsról származik, és egy galaktikus összeesküvést készít elő az Androméda konglomerátum megbízásásból. Kimi rájött erre, és most ki akarják csinálni idegileg... :))))
Tommi24-08-2008 23:46:46 // 48470
Erre gondoltam én is, csak nem mertem ilyen nyomdakészen fogalmazni :)
Xixo24-08-2008 23:44:33 // 48469
Jaja, összecsalhatott volna még egy-két VBt a vörösöknek!! :))))))))
Tommi24-08-2008 23:43:50 // 48468
Egyébként ez az összeesküvés-elmélet szerintem is igaz lehet, gondoljunk vissza az elmúlt évekre: MS és a Ferrari alázott mindenkit, volt olyan év, amikor már a Hungaroringen megnyerték a vb-t, esett a nézettség, stb... Erre jött a Renault, nyert két vb-t, aztán tavaly is az utolsó versenyig kellett várni, hogy eldőljön ki ér oda. Az egész évben profin versenyző Hamilton a sorsdöntő futamon "véletlenül" elnyomkod valamit a kormányon és lelassul, blablabla... Szerintem valahol valakik ülnek egy fehér abrosznál, az élükön Börze Börnivel és eldöntik, hogy mi legyen úgy, hogy fenntartsák az érdeklődést :)
Grando24-08-2008 23:43:38 // 48467
Na csak ennek a "hűdejólérezzükmagunkat" dolognak most kezdik inni a levét. Inkább lenne vasfegyelem. Csak hát abba a képbe meg Kimi nem illene bele.
Belga24-08-2008 23:42:06 // 48466
Javaslom fogalmazzuk meg kérdéseinket és dobjuk át a kimi@scuderia.it-re :o))
Grando24-08-2008 23:41:35 // 48465
Akkor már csak azt nem értem, hogy az öreg miévt vonult vissza? Sokkal jobb lett volna neki élesben összeesküdni, hogy ismét csalással és ármánnyal kerüljön a trónra. :DDD
Tommi24-08-2008 23:41:01 // 48464
Azon mondjuk nem csodálkozom, hogy jobban érzi magát nálunk, mint a Mekinél :)))
Xixo24-08-2008 23:40:58 // 48463
Melyik részét?? :))
Belga24-08-2008 23:40:05 // 48462
Szerintem logikus :o))
Xixo24-08-2008 23:39:29 // 48461
Én akkor se látom ilyen élesen a dolgot. Ha tavaly tudott kapni egy olyan autót, amivel VB lett, akkor idén miért ne kapná ugyan azt. Mert az első évben még magyarázható a dolog azzal, hogy szokják egymást, de ha már tavaly összeszoktak, akkor idén mi a pöcs van.
Meg ugye Raj már azt is nyilatkozta, hogy sokkal jobban érzi itt magát, mint a mekinél.
De aztán ennek ellenére az is lehet, hogy valami kurva nagy összeesküvés van a háttérben...
Grando24-08-2008 23:39:17 // 48460
Ja, hogy azért vették meg Kimit azért a rahedli lóvéért, hogy aztán jól összeesküdjenek ellene? Ehhh... ;)))
Grando24-08-2008 23:36:05 // 48459
Még akár ebben is lehet vmi. De erre talán az lenne az ellenszer, ha több részt vállalna az autó fejlesztésében, és nem máshol lógna. - Feltéve, hogy télleg nem őt veszik figyelembe a csapatnál, mint etalont.
Tommi24-08-2008 23:35:00 // 48458
Igen, ez igaz és részemről itt állt meg a tudomány :)
Belga24-08-2008 23:34:55 // 48457
Azonnal vond vissza! :o))
Belga24-08-2008 23:33:56 // 48456
Csak átfutottam. :o)

Sztem nem áramlik az infó egyébként. Ha a pilótákra van bízva, akkor meg végképp nem, hisz Kimiék sosem ettek egy tányérból. Massának ez az év eddig nagy elégtétel, és úgy gondolom mindent megtesz, hogy meg is őrizze a kis titkokat, amiket MS-től hallott.
Xixo24-08-2008 23:33:32 // 48455
Persze!! De ez a csapaton belüli különbségekre nem ad magyarázatot.
Tommi24-08-2008 23:32:43 // 48454
"Már ha össze tudják hozni"

Háááát, Kiminél nem tudják mostanában :)
Xixo24-08-2008 23:31:54 // 48453
De ha ez így van, akkor tényleg nem lehet olyan szar. Vagy MS volt nagyon király. De akkor megint ott tartunk, hogy Kimi szar. :))
Grando24-08-2008 23:31:22 // 48452
Na de csapaton belül is ekkora probléma lenne ez? Az alap ugyanaz, a beállítások mások - ezeket az adott pilótához igazítják. (Nyilván még sok minden máshoz is, de ez az, ami a két autóban különbözik.) Már ha össze tudják hozni. Ez - igazatok van - a mérnökön is múlik, de a pilótán is.
Belga24-08-2008 23:30:59 // 48451
Na mindegy, én továbbra is úgy gondolom, hogy Kimi 10ből 15ször agyonverné Massát bármilyen körülmények között, ha lenne alatta egy olyan autó, ami illik a stílusához. Ez most nincs, és emiatt frusztrált mint állat, és tőle szokatlanul mondja a bullshitet, hogy majd javulnak, mert tudják az okokat, igy meg úgy. Értelemszerűen nem fogják kiteregetni a szennyest, és a Ferrari szurkolóknak csak az szúr szemet, hogy Kimi már nem a régi.
Xixo24-08-2008 23:28:42 // 48450
Ezért írtam még a 46hszt., csak szerintem még nem olvastad! :))

De én nem hiszem, hogy ebben a csapat lenne sáros. Hisz Rajt MS helyére hozták, kimondva-kimondatlanul első számú pilótának. Mert ugy ha annyira bíztak volna Massában, akkor jött volna mellé egy olcsó kezdő és nem egy drága sztár. Namármost, ha ez így van, akkor valszeg Kimi kapta meg jobb mérnököket, így ők annyira nem lehetnek szarok. (meg ugye tavaly se voltak azok, meg az idei év elején se.)

Persze ezt csak én gondolom így, lehet kurvára nem így van...
Tommi24-08-2008 23:23:22 // 48449
Azért az is benne van szerintem, hogy mindegyik csapat más-más irányba kezd el tapogatózni és van, akinek bejön, a másiknak meg nem. Elég fura, hogy egy-egy csapat jól szerepel évekig, aztán meg semmi... Lásd Williams a 90-es években, Renault 2005-2006-ban, stb... Nem hiszem, hogy az a sok jó szakember (mert akárki akármit mond, még a Force Indiánál is a világ legjobb mérnökei dolgoznak, akárki nem mehet oda se) egyik évről a másikra elfelejtett autót tervezni. Egyszerűen csak az új szabályokhoz jobban tud alkalmazkodni az egyik csapat, mint a másik és találnak egy apróságot, amivel nyerhetnek mondjuk 1 tizedet, míg a másik brigád ezt nem találja meg.

Szerintem :)
Belga24-08-2008 23:22:36 // 48448
Valaki írta az Indexes F1 fórumon, hogy Kimi Sumák ex főmérnökét kapta meg tavaj, és nem is találták az összhangot. Ráment egy fél szezon, mire valami értelmeset ki tudtak hozni a gépből. Nemtom. Furcsa, hogy Kimi is egész terelve, diplomatikusan nyilatkozik, mikor rákérdeznek, hogy mi a gond. Talán más is van a háttérben.
Grando24-08-2008 23:19:28 // 48447
Ugyanez fennáll Kubica-Heidfeld viszonylatban is. Ott a német csapat német pilótája bénázik, a Ferrarinál meg a borsos árú csodacsatár. Kétlem, hogy mindkét csapatnál direkt favorizálnák a másikat.
Belga24-08-2008 23:18:41 // 48446
Totál laikusként, és megint csak MotoGp példát hozva... Talma, aki híres arról, hogy aprólékosan el tud mondani minden rezzenését a motornak, és érti mi történik csak szenvedett az idény első felében. Bármit csináltak a mérnökei képtelen volt gyorsan menni, míg a többi pilóta, aki megkapta ugyanazt a fejlesztést szárnyalt. Ekkor Talma kérésére jött egy mérnök az Aspar csapathoz, és lassan lassan megszűnni látszanak a futómű gondok.

Szóval igen, összetett dolog, és a pilótának is tudnia kell mi történik, de szerintem a mérnök felelősége és dolga a beállítás. Egyébként egy sima 3 általánost végzett szakmunkás is tekergethetné ott a csavarokat.
Xixo24-08-2008 23:18:21 // 48445
Vagy nem is tudom, hogy így csapaton belül mennyire áramolhat az infó. Azért valamennyire csak segítik egymást, nem?

Arról meg nem hallottam, hogy Kimi brigádjában nagy változások lettek volna. Szal, ha tavaly jók voltak azok a szerelők-mérnökök, akkor idén se lehetnek tök hülyék...
Grando24-08-2008 23:15:27 // 48444
Jó felvetés. ;)))
Tommi24-08-2008 23:14:47 // 48443
Igen, ha nem tudja rendesen felmelegíteni a gumit (vagy legyen akármi más a gond), az nem Kimi hibája és tényleg nem neki kell megmondani, hogy melyik csavart húzzák meg jobban a szerelők. Ő jelezte, hogy ez a gond és kezdeni kell vele valamit.

Deviszontszerintem: elég nehezen hiszem el, hogy ez ennyire probléma... Majd' 60 év versenytapasztalattal a hátuk mögött megoldottak ők már ennél meredekebb bajokat is, nem értem erre miért nem találnak megoldást. Ezek után nem csodálkozom, hogy egy versenyzőnek "nincs kedve" hajtani.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.