Forum >> Forma-1
pb_06-10-2009 00:08:12 // 73432
Ha jövőre a kedvNced nM lSZ az F1bN, akkor kiről fogod írni az Lvakult hszkat?))
pb_06-10-2009 00:05:17 // 73431
+szoktam már a jeges oldaltól, ha más már nincs akkor jön a személyeskedés, majd a besértődés. Lehet nekem is L kéne gondolkodni, hogy az ilyen magasztaló hszeket minősítsem.))
pb_06-10-2009 00:02:07 // 73430
Akkor +int rosszul olvas6ttam a 73338 hszt és 73340es hszt?)
Cro16606-10-2009 00:00:18 // 73429
Kizárólag a stílus különbség miatt éreztem annak magam, de abban azért biztos vagyok, hogy nem divat, és mást is "zavar", nem csak engem. Az "ez van" résszel egyet értek:)
pb_05-10-2009 23:56:54 // 73427
Nyugodtan Leír6od, Ngem nM fogsz +sérteni vele.)
Cro16605-10-2009 23:55:59 // 73426
Értem. Na erre nem gondoltam.:)
pb_05-10-2009 23:55:20 // 73425
Amikor még regLtM, ezt nM kLlett +adni, nM tudtam, hogy azóta változtattál a szabályokon, és ki kLl írni mindNt az oldalra.)))
Tom1205-10-2009 23:52:18 // 73424
Talán így "gyorsabban" ír, de annál tovább tart "kikódolni".:-)
pb_05-10-2009 23:50:19 // 73423
Én is + szoktam mosolyogni, néhány dolgot. Sőt van, mikor néhány kártársal 1ütt mosolygunk.)
pb_05-10-2009 23:47:02 // 73422
Ha divat, ha nem, ez van.) Ha öregnek érzed magad öreg vagy, ha nem, akkor nem.)
pb_05-10-2009 23:45:11 // 73421
NM, a menők szMLlenzős hszkat írnak.)
pb_05-10-2009 23:43:21 // 73420
Nem kérdeztél hülyeséget, +szokás.
pb_05-10-2009 23:41:10 // 73419
Lehet, hogy te magaddal +tárgyaltad a dolgot, de mi kb egész nap azt ecseteltük neked, hogy valaki attól, hogy körbe körbe megy, még nM akkora király, mint ahogy beállítottad.
Ezt mondod majd akkor is, mikor a kedvNced Webber és lajos mögött végez a pontvRsenyben, ill a Ferrari pedig a McLaren mögött.
Ezt mondod majd akkor is, mikor a kedvNced Webber és lajos mögött végez a pontvRsenyben, ill a Ferrari pedig a McLaren mögött.
kesa05-10-2009 23:38:23 // 73418
Igaz, a BMW nagyon benézte a dolgot. Viszont itt jön a képbe az a dolog, hogy radikális szabályváltoztatás történt, és ki hogyan határozta meg az alapkoncepciót, olyan lett az eredmény. Ha meghatároznak egy irányelvet az autó felépítésére, a részleteket lehet finomítani, és ezzel fejlődni, de ha az alap szar, akkor az egész nem sokat ér. Láthatjuk, a BMW már másodszor tervezte át teljesen a kocsit, és egy alkalommal a McLaren is.
Xixo05-10-2009 23:31:56 // 73417
Xixo05-10-2009 23:30:22 // 73416
Erre is van ellenpélda, a bömös. Először fókuszoltak át 2009re, mégis ők estek vissza a legjobban. Pedig a tavalyi év után sokat várhattunk volna tőlük is.
Meg azért a Ferka, meki már egy ideje a toppon csatázik egymással, szal még a rengeteg változás ellenére is illett volna ott lenniük idén is.
Azért remélem, hogy egy jó nagy pofonként fogják fel ezt az egészet és jövőre sokkal nagyobb alázattal vetik magukat a munkába.
Meg azért a Ferka, meki már egy ideje a toppon csatázik egymással, szal még a rengeteg változás ellenére is illett volna ott lenniük idén is.
Azért remélem, hogy egy jó nagy pofonként fogják fel ezt az egészet és jövőre sokkal nagyobb alázattal vetik magukat a munkába.
Speed05-10-2009 23:29:43 // 73415
Meg a zsenialitás, ami jellemezte anno a ferkákat. A mágus felnézett az égre, és azt gondolta: Holnapra mondanak 21fokos pályát, de szél se rebben. Lesz az 27 is. Na vegyük elő a keménybbik gumát, kisebb nyomással. És máris nyertek fél mp-t. Nem pedig a felhő alapján tettek fel monszung gumit, aztán várták a nagy zuhét, ami nem jött csak 5 kör múltán, amikor már szarrá rongyolódot a felülete. A pilóta meg hiába mondja hogy a döntés közös. Gondolom ő nem ért rá a felhőket vizslatni indián módjára. ( most jót vigyorgok éppen, mert elképzelem Kimit amint megáll, és szeme elé teszi akezét, Viszaűl, és kér gumit: monszunt testvér! Uff én beszéletem) Nem láttta a radarképeket.
Xixo05-10-2009 23:25:10 // 73414
Na mind1, okosabbak úgyse nagyon leszünk. :)
A Ferrari meg remélem észhez tér a kemény vezetés nélkül is...
A Ferrari meg remélem észhez tér a kemény vezetés nélkül is...
kesa05-10-2009 23:19:12 // 73413
Szerintem van itt egy marha egyszerű magyarázat is: McLaren, Ferrari és Renault év végig keményen fejlesztették az autót. Volt, aki a vb miatt, volt, aki Nyalonzót akarta további x évre maradásra bírni a látványos fejlődéssel. A többiek meg már hónapok óta bújták a szabálykönyvet, meg építették az új autót. Erőforrásmegosztás, ez lesz itt a kulcsszó.
De szerintem ezzel én semmi újat nem árultam el.
De szerintem ezzel én semmi újat nem árultam el.
Speed05-10-2009 23:02:28 // 73412
Azért volt már a ferrarinak mélypontja. Volt hogy évekig nem tudtak VB-t nyeri, még a legnagyobb versenyzők sem. Meg nem csak MS ment el akkor hanem olyanok is akik a csapat lekei voltak. És azért egy csapatnál sokat számít a hangulat is.
Speed05-10-2009 22:56:14 // 73411
Nem biztos hogy a töküket vakartták. De itt olyan szoros a mezőny, hogy a legapróbb eltérés már elég hogy nyerj/veszíts.
Speed05-10-2009 22:54:41 // 73410
Sokan a szívükhöz kapnak most. De próbálj ki egy szimulátoros játékot. GTR2, rfucktor. Ott ha nem is pontosan, de látni hogy milyen lehet egy autót beállítani. Mondjuk vannak versenyzók akik ezekből a játákokból kerűltek a nemzetközi mezőnybe, méghozzá jó eredményekkel. Szakemberek szerint is olyan 95%-ban reálisak is a játékok. Lesz olyan pálya ahol a toppon leszel, lesz ahol nem. Erre valaki, aki kellő tapasztalattal rendelkezik, és főleg műszakilag is ért hozzá, beállítja neked (te mondod meg neki hogy hol érzed instabilnak a gépet) És mész 2 mp-vel jobb időt. Annak a magyar fiunak, aki a seat leon kupát nyerte, a játékban is volt aki segítsen a beállításoknál. Ezt ő maga mondta el, kérdésemre válaszolva. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy hiába jó egy pilóta, ha a vas csak 0.5%-ban elmarad a vetélytársaktól. Az már körönként sok idő ám.
Kazes☻05-10-2009 22:50:55 // 73409
Itt jön be újra a képbe az összeesküvés elmélet! :)))
Egy jól vezérelt színjáték, ahol a sóóónak menni kell tovább. :)
Egy jól vezérelt színjáték, ahol a sóóónak menni kell tovább. :)
Xixo05-10-2009 22:47:27 // 73408
És akkor a Fekánál mi a faxt csináltak a mérnökök? 10 évig tudtak autót gyártani és utána meg ennyire mellényúlnak? Nem lehet, hogy valami más változott meg és annak is köszönhető a visszaesés?
Speed05-10-2009 22:38:04 // 73406
Ez Az!!
Letesztelték olyan pályán, aminek semmi köze az F1-hez. (najó ez erős, de kb így van).
Ehhez képest egy más karakterisztikáju pályán nulla, mert nincs tapadás, a sebesség 3 kmh-val kevesebb mint a többieké. Beállítják a szárnyakat kerékdőlést, stb hogy a kanyarban nyerjenek, de ennek az az ára hogy egyenesben 20 kmh minuszban vannak. Vagy fordítva. Tehát a kocsi nem komrpomiszum képes. Brawnék jól indúltak, de a többiek jobban folytatták. előálltak olyan megoldásokkal, amivel utolérték őket. Sőt mindezt nem élcsapatként tették. Sőt nem is a top pilótákkal. Tehát megint csak a mérnökök okosságán múlt. Szerintem.
Letesztelték olyan pályán, aminek semmi köze az F1-hez. (najó ez erős, de kb így van).
Ehhez képest egy más karakterisztikáju pályán nulla, mert nincs tapadás, a sebesség 3 kmh-val kevesebb mint a többieké. Beállítják a szárnyakat kerékdőlést, stb hogy a kanyarban nyerjenek, de ennek az az ára hogy egyenesben 20 kmh minuszban vannak. Vagy fordítva. Tehát a kocsi nem komrpomiszum képes. Brawnék jól indúltak, de a többiek jobban folytatták. előálltak olyan megoldásokkal, amivel utolérték őket. Sőt mindezt nem élcsapatként tették. Sőt nem is a top pilótákkal. Tehát megint csak a mérnökök okosságán múlt. Szerintem.
Xixo05-10-2009 22:37:40 // 73405
Passz. A Rönyó visszaesését se értem. A mostani balhéig ha jól tudom ott se voltak nagy változtatások személyi téren (leszámítva Alonzó egy éves távollétét). Mitől eshet vissza ennyire egy nyerő gárda? És mitől ugorhat akkorát valaki, mint a Brawn vagy a Rbull?
Xixo05-10-2009 22:32:36 // 73404
Én is csak kérdezem. Mert kb annyi rálátásom van, amit a netes cikkekből kiszűrök.
A Ferkánál már csak a mérnökök a régiek vagy inkább meló szempontjából már ők sem és a többivel is csak a baj van. Luca nem tudom meddig nézi még Domi vergődését. :((
A Ferkánál már csak a mérnökök a régiek vagy inkább meló szempontjából már ők sem és a többivel is csak a baj van. Luca nem tudom meddig nézi még Domi vergődését. :((
Kazes☻05-10-2009 22:32:05 // 73403
És az sem, hogy Vettel egy félig "kiherélt" motorral elverte az egész bandát. :)))
Xixo05-10-2009 22:28:14 // 73402
Na ez az, amit végképp nem értek. A téli teszteken még abszolút jók voltunk (ugyan nem kiemelkedően), erre az év elején meg a béka segge alá kerültünk. Pedig ott volt a többi csapat is, szal volt mihez viszonyítani.
A téli teszteknek meg az lenne a jelentősége, hogy az egész évre ütőképes autót hozzanak létre. Amit ugyan utána még fejlesztgetni kell, de az alapot a télen kell lerakni. Idén ez a Ferrarinak nem sikerült és ha szar az alap, akkor azt lehet finomítani, de ütőképes már nem igazán lesz. A Brawn meg az ellenpélda, akik fél évig vertek mindenkit a jó alapnak köszönhetően és csak utána tűntek el, de nagyon. Ez se világos, hogy lehetséges, mert gondolom ott is dolgozgatnak.
A téli teszteknek meg az lenne a jelentősége, hogy az egész évre ütőképes autót hozzanak létre. Amit ugyan utána még fejlesztgetni kell, de az alapot a télen kell lerakni. Idén ez a Ferrarinak nem sikerült és ha szar az alap, akkor azt lehet finomítani, de ütőképes már nem igazán lesz. A Brawn meg az ellenpélda, akik fél évig vertek mindenkit a jó alapnak köszönhetően és csak utána tűntek el, de nagyon. Ez se világos, hogy lehetséges, mert gondolom ott is dolgozgatnak.
Kazes☻05-10-2009 22:27:29 // 73401
De a második verzió inkább , szvsz. :)))
Kazes☻05-10-2009 22:23:07 // 73400
Na ja, majd ráveszi Massa-t, hogy törje össze a gépet a 8-as kanyarban. :)))
Speed05-10-2009 22:19:42 // 73399
Ha akkora a ász akkor idén miért nem harcol a címért? Elvonta a figyelmét a Piké ügy?
Buksi05-10-2009 22:19:39 // 73398
Tényleg, ott a dátum is! :-DDDDD
Ne szivassál vazze! :-DDD
Ne szivassál vazze! :-DDD
Speed05-10-2009 22:17:59 // 73397
Nem ezt mondom. Ezért kérdeztem.
De szerintem sokkal többet számít egy jó mérnök, és taktikus, meg egy olyan ember aki irányítani tud. Azért itt már eléggé kiélezett a küzdelem. Egy számunkra apró változtatás (mérnöki részről) sokat hozhat. Pl a difuzor. Nehogy már Button fejlesztette ki.
De szerintem sokkal többet számít egy jó mérnök, és taktikus, meg egy olyan ember aki irányítani tud. Azért itt már eléggé kiélezett a küzdelem. Egy számunkra apró változtatás (mérnöki részről) sokat hozhat. Pl a difuzor. Nehogy már Button fejlesztette ki.
Xixo05-10-2009 22:15:04 // 73396
(Ez egy tavalyi hír, idén Raj már nem tesztel a Ferrarival, mert jövőre már nem nálunk fog versenyezni.) :))
Speed05-10-2009 22:13:53 // 73395
Az hogy megyek sok ezer kilómétert, nem jelent sokat. Egy szezon sok futamból áll, és a tesztek 2-3 pályán mennek. Sőt olyanokon is, amik nem futamhelyszinek. Hiába jó ott a gép, (láttuk hogy dicsérték a szezon elött) az életben nem ment olyan remekűl.
Xixo05-10-2009 22:12:35 // 73394
Akkor ezek csak kitalációk? Mint pl most Alonzónál is mondták, hogy milyen sokat tud majd segíteni a fejlesztésben. Ez nem lenne igaz?
Buksi05-10-2009 22:11:36 // 73393
Lesz dolga rendesen! :-))
Speed05-10-2009 22:07:04 // 73391
Nem Rait védem. Előre szólok.
Éredekes ez a fejlesztés dolog. A pilóta kimegy a pályára, megy 20 kört, aztán gyülekező. Elmondja a mérnököknek, hogy a dugatyút ötvözzék sziliciummal, és a falvastagságát vegyék lejebb. elmeséli nekik hogy a tapadás hiánya azért van mert a pl. hátsószárnynak a felső íve túl meredek.. A kipufogonál meg az egyik könyök ívén kell változtatni hogy kisebb legyen az ellenálása. Egyszemélyben tervezőmérnök pilóta és szerelő. Mint az isteni MS. Ja és taktikai ellemző is.
Vagy a másik verzió: a pilóta kimegy, aztán leül a mérnökökkel, és elmondja hogy a kocsi hogy viselkedik, és ezt az infót-infókat a mérnökök kiellemzik, és megoldást keresnek rá. Elmondja hogy neki a meredekebb szárny jobban fekszik, mert a vezetési stílusa ilyen. Megnézik hogy az adatok szerint a kerekek hogy melegednek, és ehhez képest állítanak a nyomáson, dőlásen, utánfutáson. De az adatok 90%-át a telemetriás ellemzésekből nyerik. Már régen nem a pilóta tervez. A megoldás a mérnökök kezében van.
Lehet hogy nem így van, de akkor hogy ?
Éredekes ez a fejlesztés dolog. A pilóta kimegy a pályára, megy 20 kört, aztán gyülekező. Elmondja a mérnököknek, hogy a dugatyút ötvözzék sziliciummal, és a falvastagságát vegyék lejebb. elmeséli nekik hogy a tapadás hiánya azért van mert a pl. hátsószárnynak a felső íve túl meredek.. A kipufogonál meg az egyik könyök ívén kell változtatni hogy kisebb legyen az ellenálása. Egyszemélyben tervezőmérnök pilóta és szerelő. Mint az isteni MS. Ja és taktikai ellemző is.
Vagy a másik verzió: a pilóta kimegy, aztán leül a mérnökökkel, és elmondja hogy a kocsi hogy viselkedik, és ezt az infót-infókat a mérnökök kiellemzik, és megoldást keresnek rá. Elmondja hogy neki a meredekebb szárny jobban fekszik, mert a vezetési stílusa ilyen. Megnézik hogy az adatok szerint a kerekek hogy melegednek, és ehhez képest állítanak a nyomáson, dőlásen, utánfutáson. De az adatok 90%-át a telemetriás ellemzésekből nyerik. Már régen nem a pilóta tervez. A megoldás a mérnökök kezében van.
Lehet hogy nem így van, de akkor hogy ?
Xixo05-10-2009 22:01:12 // 73390
A százalékokat én se tudom, de nem véletlenül lehet azt olvasni mindenütt, hogy mennyire fontos egy pilóta visszajelzése. Nem véletlenül említette ezt meg Luca sem, mint Alonzó fő erényét és Kimi legnagyobb hiányosságát. Meg annál a Sumakkernél is emlegették ezt. Oszt persze lehet, hogy ez is csak a Kimi ellenes összeesküvés egyik ördögi fejezete... :))
kesa05-10-2009 22:00:57 // 73389
Hehe, ezt kajakra benézted! Badoer Massa balesete után ült először az idei vasban, korábban soha nem is tesztelte.
Ha nem hiszed, nézz utána.
Ha nem hiszed, nézz utána.
BMW forever!!!!!!!!05-10-2009 21:47:23 // 73388
De Massa meg Alonsó már építik a következő vasat és mindenkit lealáznak majd vele.................vagy lehet hogy nem:-))
BMW forever!!!!!!!!05-10-2009 21:46:02 // 73387
megtervezniés megépiteni,ha nem sikerül akkor monnyon le mert egy hülye:-))))))))
Willy05-10-2009 21:45:03 // 73386
Nem tudom mennyire járok közel az igazsághoz, de szerintem egy F1-es autó fejlesztéséhez 5% múlik a pilótán és 95% a mérnökökön.
Egy pilóta ha teszteli a kocsit el tudja mondani hogy a jármű hogyan viselkedik és ezután a mérnököknek a dolga hogy valamit kezdjenek ezekkel az információkkal.
Egy pilótának mit kellene csinálnia ahhoz, hogy jobb legyen az autó?
Egy pilóta ha teszteli a kocsit el tudja mondani hogy a jármű hogyan viselkedik és ezután a mérnököknek a dolga hogy valamit kezdjenek ezekkel az információkkal.
Egy pilótának mit kellene csinálnia ahhoz, hogy jobb legyen az autó?
Satti05-10-2009 21:41:20 // 73385
Ki tesztelte?? Többek között Badoer, úgy hogy nem is csodálkozom az eredményen. :-)) Mondjuk Fisco sem lesz jobb jövőre, úgyhoyg sok jóra nem kell számítani. :-))
Xixo05-10-2009 21:40:51 // 73384
Köszönöm, hogy igazat adtál! :)
Xixo05-10-2009 21:40:00 // 73383
Szerintem a Brawn ezzel kiesett. A meki se túl lelkes, meg ugye nekik már van egy Hemiltonjuk. A Redbull szóba se került. A rönyó valszeg jövőre se fog villantani. A Tojota lehet még egy opció. Williemsz még mindig kevés a győzelemhez, Trosso, Findia felejtős, újoncok szintén. A bömös meg nem is biztos , hogy indulhat.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
623
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?