Ha vannak jobbra és vannak balra akkor középen megy, mert egy versenypályának nemcsak két széle van, hanem közepe is. Vagy olyat nem lehet? Nem férnek el? Tiltja a szabályzat?
Részemről tényleg ennyi...
Forum >> Forma-1
zolee14531-03-2010 02:43:16 // 82981
Xixo31-03-2010 02:18:38 // 82980
A másik oldalán ott volt Sumi, akkor neki kellett volna mennie? :)
Frankón nem értem (értjük), hogy mit mondasz?!
Ha vannak jobbra, vannak balra, jönnek mögötte, akkor hova menjen??
Frankón nem értem (értjük), hogy mit mondasz?!
Ha vannak jobbra, vannak balra, jönnek mögötte, akkor hova menjen??
zolee14531-03-2010 02:08:12 // 82979
A kérdésből arra következtetek, hogy csak nekem egyértelmű, hogyha van egy autó mellettem akkor hagyok egy autónyi helyet belül.:D
Tényleg hagyjuk, igazatok van. Ameddig nem éri el a hátsó autó első tengelye a másik sisakplexije és orra közti rész felező vonalát úgy, hogy a pilóta orra az autójának a tengelyvonalába esik, és menetirány felé néz addig meg sem szabad próbálni az előzést. :D
Tiszta hülye vagyok. Nem is értem miért írok ide. Felejtsétek el, mintha nem is írtam volna, vagy esetleg töröltetni kellene a site adminokkal.
Tényleg hagyjuk, igazatok van. Ameddig nem éri el a hátsó autó első tengelye a másik sisakplexije és orra közti rész felező vonalát úgy, hogy a pilóta orra az autójának a tengelyvonalába esik, és menetirány felé néz addig meg sem szabad próbálni az előzést. :D
Tiszta hülye vagyok. Nem is értem miért írok ide. Felejtsétek el, mintha nem is írtam volna, vagy esetleg töröltetni kellene a site adminokkal.
Tommi31-03-2010 01:49:40 // 82978
Hogyaszongya:
"megszűnt az erőátvitel a bal első tengely és a kerék között"
Ha jól tudom, az első tengelyre nem is megy erő, mármint motorerő :))) Így kissé érdekes a megfogalmazás. Persze, értem én, hogy mit akart mondani a cikkíró, de kifejezhette volna jobban is magát :)))
"megszűnt az erőátvitel a bal első tengely és a kerék között"
Ha jól tudom, az első tengelyre nem is megy erő, mármint motorerő :))) Így kissé érdekes a megfogalmazás. Persze, értem én, hogy mit akart mondani a cikkíró, de kifejezhette volna jobban is magát :)))
Xixo31-03-2010 01:39:49 // 82977
Xixo31-03-2010 01:35:45 // 82976
Akkor a "sportkódex" szerint mit kellett volna tennie Alonzónak?
Tényleg érdekelne!
Tényleg érdekelne!
zolee14531-03-2010 01:18:21 // 82975
Láttam már nem egy olyan versenyt ahol ketten vagy hárman elfordultak egyszerre a kanyarban. Nem olyan nehéz ez. Amit leírtál "hevenyészve" az elég érdekes, és ha így van akkor nem kell szóvá tenni ha nincs előzés az F1-ben, hiszen szabály tiltja.
Ettől függetlenül tényleg érdekelne ennek a hevenyészett leírásnak a hivatalos formája. Palik Laci "FIA sportkódex ahogy én látom" című műve és hasonlók nem játszanak.:D
De tudod mit? Tényleg hagyjuk... további jó mulatást.
Ettől függetlenül tényleg érdekelne ennek a hevenyészett leírásnak a hivatalos formája. Palik Laci "FIA sportkódex ahogy én látom" című műve és hasonlók nem játszanak.:D
De tudod mit? Tényleg hagyjuk... további jó mulatást.
Xixo31-03-2010 00:48:58 // 82974
Engem is ez foglalkoztat, hogy hová kellett volna mennie? :))
1. Ment volna neki Suminak, mert úgyis ő volt belül, ergo a germán lett volna a hibás.
2. Nyomott volna egy satuféket, max belejönnek hátulról, de akkor se ő a hibás, mert követési távolság is van a világon.
3. Rajtolt volna úgy mint Massa és akkor egy autóval mindenki előtt simán elfordulhatott volna.
Szal tényleg balfasz volt, nem is csoda, hogy agyonverte a brazil...
:))))))))))))))))))))))
1. Ment volna neki Suminak, mert úgyis ő volt belül, ergo a germán lett volna a hibás.
2. Nyomott volna egy satuféket, max belejönnek hátulról, de akkor se ő a hibás, mert követési távolság is van a világon.
3. Rajtolt volna úgy mint Massa és akkor egy autóval mindenki előtt simán elfordulhatott volna.
Szal tényleg balfasz volt, nem is csoda, hogy agyonverte a brazil...
:))))))))))))))))))))))
Tom1230-03-2010 22:09:12 // 82973
Igen, ´83-ban Piquet /Nelson/ egy ilyennel lett VB.
Tommi30-03-2010 21:56:11 // 82972
Meg az Amore is, mert a 2004-es esztergomi találkozó napjára időzítették Haleszék az oldal indulását, de ebbe most ne menjünk bele :)
mesa30-03-2010 21:54:23 // 82971
S mint tudjuk, az indexes fórumból ered az Esztergomi alfa Találkozó is ;-)
mesa30-03-2010 21:50:07 // 82970
ami M12-es motort még a hatvanas években gyártottak 1.4 L feltöltősként, azt nyomták a nyolcvanas években 1.5 T-ként az F1-be
mesa30-03-2010 21:47:33 // 82969
Ha a Forma 1-re gondolsz, a legtöbb motor sor 4 volt - igaz nem turbós, hanem kompresszoros!
Turós volt még a Zakspeed is, amivel Kesjár Csaba is ment pár kört
Turós volt még a Zakspeed is, amivel Kesjár Csaba is ment pár kört
Tommi30-03-2010 21:42:12 // 82968
Így van, még az Index topicban wégé néven írogatott :)
Whiteskull30-03-2010 21:40:45 // 82967
Bizony. És az urbán legend szerint a régi blokkokat szedték elő, hogy f1-es mocit csináljanak belőle. :)))
Satti30-03-2010 21:39:47 // 82966
Nem sztárolok semmit, általánosságban írtam, az csak egy egyszerű példa volt, nem olyan véresen komoly ez a dolog.
mesa30-03-2010 21:37:54 // 82965
És, mint írtam WéGé nick alatt ismertük meg ... Köszönjük! :)
tipoatti30-03-2010 21:37:52 // 82964
Amúgy OK., OFF off. ;)
Más: valószínű lámaságomat fogom megint kiteregetni, de megdöbbenve olvastam ma a tényt az egyik autós magazinban, hogy a BMW világbajnok túrós mocija a dicső nyolcvanasokban sornégyes (?) volt...
Más: valószínű lámaságomat fogom megint kiteregetni, de megdöbbenve olvastam ma a tényt az egyik autós magazinban, hogy a BMW világbajnok túrós mocija a dicső nyolcvanasokban sornégyes (?) volt...
tipoatti30-03-2010 21:35:37 // 82963
Andris, ne már... Én is sajnálom Gabit ( nem a Wébert ;) ), írtam már!!!! :)
Andy30-03-2010 21:33:06 // 82962
Off!
Buxátok meg ez ALFÁS oldal, itt ne sztároljatok már mindenféle egyéb járgány! Pláne rötyót!!!
On!
Buxátok meg ez ALFÁS oldal, itt ne sztároljatok már mindenféle egyéb járgány! Pláne rötyót!!!
On!
tipoatti30-03-2010 21:31:39 // 82961
Szeva! Jó a nicked, bár nem tudom ki vagy... :)))) Jó, hogy megerősítesz abban, amire ezexerint jól emlékeztem. So--->Wéber Gabi rlz.!!!
Satti30-03-2010 21:29:58 // 82960
Minden nagy múltú márkának vannak olyan típusai, amik jók, lehet az nagy, vagy akár olyan népszerű kicsi, mint az említett Renault-nál a Twingo, de lehetne nagyon sok példát említeni.
Tommi30-03-2010 21:28:24 // 82959
Wéber Gábor és Alfa Romeo témához:
Sokáig egy nagyon szép 2 literes 147-ese volt és rendszeresen járt szinte az összes találkozóra. Miután eladta, évekig "visszajárt" még a társaság és a feeling miatt, szereti az Alfákat. Esztergomba régen volt, mert mindig úgy sikerült időpontot találni, hogy azon a hétvégén volt futam és szombaton ugye időmérőt közvetített. Az FIA nem volt tekintettel az esztergomi találkozóra :))) Idén viszont lehet, hogy eljön, mert jövő hétvégén épp nem lesz futam.
Sokáig egy nagyon szép 2 literes 147-ese volt és rendszeresen járt szinte az összes találkozóra. Miután eladta, évekig "visszajárt" még a társaság és a feeling miatt, szereti az Alfákat. Esztergomba régen volt, mert mindig úgy sikerült időpontot találni, hogy azon a hétvégén volt futam és szombaton ugye időmérőt közvetített. Az FIA nem volt tekintettel az esztergomi találkozóra :))) Idén viszont lehet, hogy eljön, mert jövő hétvégén épp nem lesz futam.
Satti30-03-2010 21:26:44 // 82958
Igaz, nincs akkora fejem, mint neked, de azért normális méretű, akár csak az agyam. :-))
tipoatti30-03-2010 21:25:16 // 82957
A rönó példa csak a Kokó féle "elkurvulásnak" szólt, ill. bevallottam itt, hogy annak az autógyárnak is van olyan típusa, amiért azonnal eretnekké tudnék válni. ;)
tipoatti30-03-2010 21:23:37 // 82956
Sose' voltam normális, Te is tudod. ;)
Whiteskull30-03-2010 21:18:44 // 82954
Ez csak azt jelenti, hogy a koponyád még kisebb. :))))))))))))))))
Satti30-03-2010 21:17:42 // 82953
Nem sajnálom, de a méretekről nem egy a véleményünk, az agyam, szinte szétfeszíti a koponyám. :-)))
Satti30-03-2010 21:15:36 // 82952
Részemről csak az objeltív valóságot szoktam vázolni, szó sincs zsibbasztásról. :-))
Andy30-03-2010 21:08:27 // 82951
Végre nem csak Te zsibbasztod a tagságot, mi? :))))
Whiteskull30-03-2010 21:08:25 // 82950
Azt a kis izét nem sajnálnám a helyedben. :)))))))))))))))
Satti30-03-2010 21:06:15 // 82949
Hűű, ahogy elnézem, tőbbfelvonásos novellák lettek itt leírva, ennyit így este már nem tudok olvasni, mert lezsibbadna az agyam az értekezésektől. :-))
mesa30-03-2010 20:24:51 // 82948
Hová? Felfelé, esetleg föld alá, csak nehogy zavarja mások versenyét :))))
Andy30-03-2010 20:18:51 // 82947
Mivel az előttem szólók már ráébresztettek hogy téged úgysem lehet meggyőzni, ezért nem is szándékom.
De hevenyészve valahogy így szól.
A támadó versenyző csak akkor kísérelheti meg az előzést, ha közel azonos távolságra van a kanyar bejárati ívétől, mint a védekező versenyző. A védekező félnek van teljes joga először a kanyarra ráfordulni, az általa választott tetszőleges íven, kivéve, ha a támadó autójának első tengelye már a védekező fél bukósisakjának vonalába ért.
A fentiekből látszik, hogy az előzésnél kulcsfontosságú a két autó közötti megfelelő sebességkülönbség, azonban a láthatóan elnagyolt, több autónyi távolságból megkísérelt előzés nem minősül szabályosnak, hiszen nem lehet felhasználni a védekező fél autóját a pályán maradáshoz. Ráadásul a védekező fél nem láthat mindent a tükörből, tehát elsődleges szempont az átgondoltság.
Egyébként meg Alfonzó baloldalán ott volt Schumi, szerinted hová kellett volna mennie? :))
Simán lehet ez versenybaleset, annak is minősítette a bírói kar. Bár Button szvsz túlságosan is optimistára vette. Viszont érdekes módon egyik pilóta sem szidta a másikat tudtommal, ergo nem értem hogy Te akkor miért minősítesz?
De hevenyészve valahogy így szól.
A támadó versenyző csak akkor kísérelheti meg az előzést, ha közel azonos távolságra van a kanyar bejárati ívétől, mint a védekező versenyző. A védekező félnek van teljes joga először a kanyarra ráfordulni, az általa választott tetszőleges íven, kivéve, ha a támadó autójának első tengelye már a védekező fél bukósisakjának vonalába ért.
A fentiekből látszik, hogy az előzésnél kulcsfontosságú a két autó közötti megfelelő sebességkülönbség, azonban a láthatóan elnagyolt, több autónyi távolságból megkísérelt előzés nem minősül szabályosnak, hiszen nem lehet felhasználni a védekező fél autóját a pályán maradáshoz. Ráadásul a védekező fél nem láthat mindent a tükörből, tehát elsődleges szempont az átgondoltság.
Egyébként meg Alfonzó baloldalán ott volt Schumi, szerinted hová kellett volna mennie? :))
Simán lehet ez versenybaleset, annak is minősítette a bírói kar. Bár Button szvsz túlságosan is optimistára vette. Viszont érdekes módon egyik pilóta sem szidta a másikat tudtommal, ergo nem értem hogy Te akkor miért minősítesz?
Tom1230-03-2010 19:49:43 // 82946
Pl. ez is kimaradt, na megyek... :-)
Tom1230-03-2010 19:48:56 // 82945
Többet nem javítok /most látom, hogy egy két dolgot jól elkapkodtam, mert már sürgetnek...:-)/, pedig volna mit, mindegy, most mennem kell...:-)
mesa30-03-2010 19:47:21 // 82944
ha látványosan feltartja, a mögötte loholót, akkor "kap egy kéket" és el kell engednie
Feltéve, hogy nincsenek versenyben, hanem lekörözésről van szó! Egyébként próbálkozzon a hátsó, ameddig akar :))
Feltéve, hogy nincsenek versenyben, hanem lekörözésről van szó! Egyébként próbálkozzon a hátsó, ameddig akar :))
Tom1230-03-2010 19:45:38 // 82943
előte= előtte :-)
mesa30-03-2010 19:45:25 // 82942
Mondjuk az eszedbe sem jut, hogy holt tér? Versenybaleset?
Annyira be akarod bizonyítani , hogy igazad van, és Alonso kétszeres világbajnokként is egy hülye kezdő hozzád képest, hogy szánt-szándékkal képes az első kanyarban akár összetörni a kocsiját, csak nehogy megelőzze Button... Pff
Ismerlek, téged semmivel sem lehet meggyőzni, úgy hogy ezen a ponton fel is adom :)
Annyira be akarod bizonyítani , hogy igazad van, és Alonso kétszeres világbajnokként is egy hülye kezdő hozzád képest, hogy szánt-szándékkal képes az első kanyarban akár összetörni a kocsiját, csak nehogy megelőzze Button... Pff
Ismerlek, téged semmivel sem lehet meggyőzni, úgy hogy ezen a ponton fel is adom :)
Tom1230-03-2010 19:44:38 // 82941
Olyan szabályok, amikre Lewis azt szokta mondani, hogy ő erről semmit nem tudott...:-))
Egyébként meg ígérem, hogy ha bekerülök a F1-be, mint versenyző, tüzetesen átolvasom a szabályokat az elejétől a végéig.
...amúgy meg, ha van ilyen szabály, ha nincs, általában az dönt, aki elöl van, az "elsőbbség jogán", mögötte meg addig kénytelen enni a kefét az ellenfél, amíg nem adnak alá gyorsabb autót, vagy más okból kifolyólag meg nem tudja előzni /pl. hibázik/ az előte levő. Mondjuk, ha látványosan feltartja, a mögötte loholót, akkor "kap egy kéket" és el kell engednie, ha nincs akkora külömbség, akkor verseny van, nincs mese, ott meg becsúszik néha ilyen, sőt! Senna ebben nagy mester volt /"bűntelen feltartásban"/, de felhozhatnék 1000 példát szabályos, vagy szabálytalan előzésekre, amit megúsztak, vagy amit éppen nem. Szerintem, ha az FIA így megemésztette, akkor nincs mit kár elemezni ezt az egy esetet.
"Nem nehéz belátni, hogy az említett szabály értelmében nem lehetne előzni, hiszen mindenki határon fékez, így a hátsó csak valamennyire tud mellé menni, a kanyar megkezdése előtt semmiképpen sem tudna egyértelműen az elöl lévő elé kerülni."
Pedig lehet, számtalan szép, "tiszta" előzés volt már a F1 történetében, nem csak fellökős, kilökős, megkérdőjelezhető, nem bikaviadal ez...:-)
"Ha pedig így van akkor neki kellene visszább venni a tempóból, hogy az elöl lévő elfordulhasson az ideális íven."
Így van, ha látja és megfelelő értelmi szinten van ahhoz, hogy belássa, hogy kár energiát pazarolnia arra, hogy feltartsa a gyorsabbat, akkor legjobb, ha ehhez tartja magát, még meg is dícsérik érte, ha nem, akkor csatt, meg bünti, meg dorgálás, stb...:-)
Egyébként meg ígérem, hogy ha bekerülök a F1-be, mint versenyző, tüzetesen átolvasom a szabályokat az elejétől a végéig.
...amúgy meg, ha van ilyen szabály, ha nincs, általában az dönt, aki elöl van, az "elsőbbség jogán", mögötte meg addig kénytelen enni a kefét az ellenfél, amíg nem adnak alá gyorsabb autót, vagy más okból kifolyólag meg nem tudja előzni /pl. hibázik/ az előte levő. Mondjuk, ha látványosan feltartja, a mögötte loholót, akkor "kap egy kéket" és el kell engednie, ha nincs akkora külömbség, akkor verseny van, nincs mese, ott meg becsúszik néha ilyen, sőt! Senna ebben nagy mester volt /"bűntelen feltartásban"/, de felhozhatnék 1000 példát szabályos, vagy szabálytalan előzésekre, amit megúsztak, vagy amit éppen nem. Szerintem, ha az FIA így megemésztette, akkor nincs mit kár elemezni ezt az egy esetet.
"Nem nehéz belátni, hogy az említett szabály értelmében nem lehetne előzni, hiszen mindenki határon fékez, így a hátsó csak valamennyire tud mellé menni, a kanyar megkezdése előtt semmiképpen sem tudna egyértelműen az elöl lévő elé kerülni."
Pedig lehet, számtalan szép, "tiszta" előzés volt már a F1 történetében, nem csak fellökős, kilökős, megkérdőjelezhető, nem bikaviadal ez...:-)
"Ha pedig így van akkor neki kellene visszább venni a tempóból, hogy az elöl lévő elfordulhasson az ideális íven."
Így van, ha látja és megfelelő értelmi szinten van ahhoz, hogy belássa, hogy kár energiát pazarolnia arra, hogy feltartsa a gyorsabbat, akkor legjobb, ha ehhez tartja magát, még meg is dícsérik érte, ha nem, akkor csatt, meg bünti, meg dorgálás, stb...:-)
zolee14530-03-2010 19:39:26 // 82940
Minden szándékos amikor az autó azt csinálja amit én akarok. Ez nem azt jelenti, hogy gonosz, meg gyilkos, meg mittudomén. Csak azt, hogy úgy érzi neki joga van ott elfordulni, majd a másik fékez stb. Az, hogy Alonso nem törődve Puttonnyal ráhúzott a belsőre szándékos manőver. Kormány elfordít, az autó kanyarodik. Az, hogy az autó az ütközés miatt megpördül és nekikoccan a vénember autójának már nem szándákos.
Ha féktávon megpördül és kiüti a másikat nem szándékos, stb.
Fékezés: természetesen vannak különböző állapotból adódó féktáv különbségek, de azonos autónál és azonos pilótánál azonos a féktáv. Láss csodát még ilyen esetben is lehet előzni. Mivel minden azonos így a két autó időmérő pontja (gondolom az orra lenne ez) közti időbeni távolsá is azonos. Igenám, csakhogy kisebb sebességnél ahhoz, hogy ugyanaz az időbeli távolság meglegyen bizony fizikailag közeledniük kell egymáshoz. Vagyis féktávon a két autó miközben lassul közeledik is, fizikailag. Az idő marad köztük annyi amennyi a fékezés kezdetekor volt. Vagyis a kanyarban elérhető legkisebb sebesség eléréséig fog csökkenni a fizikai távolság ami ha elég közel voltál a fékezési pont előtt azt is eredményezheti, hogy az autó hosszánál kisebb lesz. Vagyis mellé érsz valamennyire.
Ezzel, hogy mellé érsz nem megelőzöd, csak szimplán egy rosszabb ívre tudod kényszeríteni. Ha nincs alapvető műszaki/állapotbeli különbség a két autó közt akkor másképpen nem lehet előzni.
Már ha az első nem húz rá a mögötte lévőre. De sajna ráhúz. Ez az egyik oka (sok más mellett), hogy 2mp-es körönkénti különbség még nem garancia az előzésre, holott jó esetben azonos autók közt is lehetne előzés.
De fordítsuk meg: szerinted Alonso mindent jól csinált, és Puttonynak kellett volna elvennie a gázt, nagyot fékezni, fűre menni stb?
Na mindegy, hülye vagyok, az a biztos. OFF:)
Ha féktávon megpördül és kiüti a másikat nem szándékos, stb.
Fékezés: természetesen vannak különböző állapotból adódó féktáv különbségek, de azonos autónál és azonos pilótánál azonos a féktáv. Láss csodát még ilyen esetben is lehet előzni. Mivel minden azonos így a két autó időmérő pontja (gondolom az orra lenne ez) közti időbeni távolsá is azonos. Igenám, csakhogy kisebb sebességnél ahhoz, hogy ugyanaz az időbeli távolság meglegyen bizony fizikailag közeledniük kell egymáshoz. Vagyis féktávon a két autó miközben lassul közeledik is, fizikailag. Az idő marad köztük annyi amennyi a fékezés kezdetekor volt. Vagyis a kanyarban elérhető legkisebb sebesség eléréséig fog csökkenni a fizikai távolság ami ha elég közel voltál a fékezési pont előtt azt is eredményezheti, hogy az autó hosszánál kisebb lesz. Vagyis mellé érsz valamennyire.
Ezzel, hogy mellé érsz nem megelőzöd, csak szimplán egy rosszabb ívre tudod kényszeríteni. Ha nincs alapvető műszaki/állapotbeli különbség a két autó közt akkor másképpen nem lehet előzni.
Már ha az első nem húz rá a mögötte lévőre. De sajna ráhúz. Ez az egyik oka (sok más mellett), hogy 2mp-es körönkénti különbség még nem garancia az előzésre, holott jó esetben azonos autók közt is lehetne előzés.
De fordítsuk meg: szerinted Alonso mindent jól csinált, és Puttonynak kellett volna elvennie a gázt, nagyot fékezni, fűre menni stb?
Na mindegy, hülye vagyok, az a biztos. OFF:)
mesa30-03-2010 19:12:50 // 82939
"a járművek szándékos beszorítása"
Na most ha te egyértelműen megmondod, hogy szándékosan akarta összetörni mindkettejük kocsiját Alonso, mert úgy gondolta az nekik jó és előnyhöz jutnak, akkor nincs is több kérdésem ;-)
A szabályokat értelmezni is kell tudni, nem csak elolvasni!
Különben minek lenne versenybíróság, ha olyan egyértelmű lenne, mint ahogy te állítod, ott helyben bemutathatnák a megfelelő színű zászlót ... De mivel kobakösszetolás után sem tették -nálad lényegesen jártasabbak a verseny szabálykönyvében-, így tulajdonképpen nincs is miről vitázni ;-)
Na most ha te egyértelműen megmondod, hogy szándékosan akarta összetörni mindkettejük kocsiját Alonso, mert úgy gondolta az nekik jó és előnyhöz jutnak, akkor nincs is több kérdésem ;-)
A szabályokat értelmezni is kell tudni, nem csak elolvasni!
Különben minek lenne versenybíróság, ha olyan egyértelmű lenne, mint ahogy te állítod, ott helyben bemutathatnák a megfelelő színű zászlót ... De mivel kobakösszetolás után sem tették -nálad lényegesen jártasabbak a verseny szabálykönyvében-, így tulajdonképpen nincs is miről vitázni ;-)
mesa30-03-2010 19:07:45 // 82938
Nem akarok vitatkozni veled zolee, mert mint múltkor említettem, NEKED mindig igazad van :)
De!
Ha mindenki ugyanakkorát fékezne, mert ahogy írod mindenki a határon autózik, nem is lenne kifékezés, csak vonatozás
Igen is van, aki később nyomja le a fékpedált, és rövidebb úton lassul le, még pedig azon oknál fogva, hogy
1. bevállalósabb
2. agyament
3. jobb a fék konstrukciója
4. jobb a kocsi kiegyensúlyozása, ezért hatékonyabban fékezhet
Az elméleted eleve ott sántít, hogy a fékhossz folyamatosan változik, hideg fékeknél hamarabb kell fékezni, mint üzemmelegnél, majd a futam vége felé megint máskor kell fékezni az üzemmeleg, de kopott fékekkel. Amikor a kerékcseréről kijönnek akkor a lehült fékekkel megint más féktávot kell venni, aki akkor régebb óta kinn van, simán kifékezi az éppen érkezőket :)
Szóval, ezen még kéne gyúrni! :))))
De!
Ha mindenki ugyanakkorát fékezne, mert ahogy írod mindenki a határon autózik, nem is lenne kifékezés, csak vonatozás
Igen is van, aki később nyomja le a fékpedált, és rövidebb úton lassul le, még pedig azon oknál fogva, hogy
1. bevállalósabb
2. agyament
3. jobb a fék konstrukciója
4. jobb a kocsi kiegyensúlyozása, ezért hatékonyabban fékezhet
Az elméleted eleve ott sántít, hogy a fékhossz folyamatosan változik, hideg fékeknél hamarabb kell fékezni, mint üzemmelegnél, majd a futam vége felé megint máskor kell fékezni az üzemmeleg, de kopott fékekkel. Amikor a kerékcseréről kijönnek akkor a lehült fékekkel megint más féktávot kell venni, aki akkor régebb óta kinn van, simán kifékezi az éppen érkezőket :)
Szóval, ezen még kéne gyúrni! :))))
Grando30-03-2010 19:05:12 // 82937
Pedig az rtl stáb tényleg folyton vmi ilyesmire hivatkozik. :DDD
zolee14530-03-2010 18:28:51 // 82936
Milyen szabályok? (A kérdés Andy cartárshoz is szól)
Megmondom őszintén, hogy ilyen szabályt (pedig régóta keresem) nem találtam, hogy az elöl lévő versenyző dönt mindenről (ideális ív használata stb) ameddig akár csak egy centivel is előtte van a másiknak. Ezt Palikék kitalálták egyszer régen és azóta mindenki ezt mondogatja.
Az, hogy az F1-esek idióta felfogásban versenyeznek nem jelenti azt, hogy ez a szabály.
Tulajdonképpen logikátlan is lenne, hiszen egyrészt a kifékezés pont arról szól ami a neve is, vagyis az autók helyzetéből adódóan a hátsó később tud fékezni (nem rövidebbet fékez, az hülyeség) így oda tudja dugni az orrát a másik mellé, másrészt meg ha igaz lenne ez a szabály akkor nem lehetne előzni. Kizárólag egy módja lenne az előzésnek: kigyorsításon erőből lenyomni a másikat.
Nem nehéz belátni, hogy az említett szabály értelmében nem lehetne előzni, hiszen mindenki határon fékez, így a hátsó csak valamennyire tud mellé menni, a kanyar megkezdése előtt semmiképpen sem tudna egyértelműen az elöl lévő elé kerülni. Ha pedig így van akkor neki kellene visszább venni a tempóból, hogy az elöl lévő elfordulhasson az ideális íven.
Oké, nade emlékezzünk, mindkettő határon fékez, hogy vesz mégvisszább a belül lévő? Egy megoldás van, az elöl lévő hagy helyet belül, és kívül a nagyobb (gyorsabb) íven kigyorsít. vagy tudja tartani a pozíciót vagy nem, de kanyar kijáraton nem engedheti ki a rázóra a hátul lévő, mert neki meg ott kell helyet hagynia.
És mi lesz ebből? Jó esetben egy remek side by side. A pilóták meccselnek, a kommentátor üvölt, a néző örül.
Amúgy:
nemzetközi Sportkódex "L" függelék, IV. Fejezet:
A VEZETÉSI MAGATARTÁS SZABÁLYAI A VERSENY-PÁLYÁKON
2. ELŐZÉS, A VERSENYAUTÓ IRÁNYTÁSA, A PÁLYA HATÁRAI
b. Az előzés jobbról, vagy balról is történhet, a pillanatnyi lehetőségek szerint. Mindazonáltal másik versenyzőt akadályozó manőverek, mint például idő előtti, hirtelen irányváltoztatások, egynél több irányváltoztatás, a járművek szándékos beszorítása a kanyar külső, vagy belső ívén, minden egyéb abnormális irányváltoztatás szigorúan tilos. A fenti események bármelyikében vétkesnek látszó
versenyzőket a Felügyelő Testületnek jelenteni kell.
Mégegyszer mondom, a kedvencem Alonso, ha elfogultsággal lehet vádolni akkor maximum az irányába.:) De ezt akkor is ő szarta el, ez van.
Megmondom őszintén, hogy ilyen szabályt (pedig régóta keresem) nem találtam, hogy az elöl lévő versenyző dönt mindenről (ideális ív használata stb) ameddig akár csak egy centivel is előtte van a másiknak. Ezt Palikék kitalálták egyszer régen és azóta mindenki ezt mondogatja.
Az, hogy az F1-esek idióta felfogásban versenyeznek nem jelenti azt, hogy ez a szabály.
Tulajdonképpen logikátlan is lenne, hiszen egyrészt a kifékezés pont arról szól ami a neve is, vagyis az autók helyzetéből adódóan a hátsó később tud fékezni (nem rövidebbet fékez, az hülyeség) így oda tudja dugni az orrát a másik mellé, másrészt meg ha igaz lenne ez a szabály akkor nem lehetne előzni. Kizárólag egy módja lenne az előzésnek: kigyorsításon erőből lenyomni a másikat.
Nem nehéz belátni, hogy az említett szabály értelmében nem lehetne előzni, hiszen mindenki határon fékez, így a hátsó csak valamennyire tud mellé menni, a kanyar megkezdése előtt semmiképpen sem tudna egyértelműen az elöl lévő elé kerülni. Ha pedig így van akkor neki kellene visszább venni a tempóból, hogy az elöl lévő elfordulhasson az ideális íven.
Oké, nade emlékezzünk, mindkettő határon fékez, hogy vesz mégvisszább a belül lévő? Egy megoldás van, az elöl lévő hagy helyet belül, és kívül a nagyobb (gyorsabb) íven kigyorsít. vagy tudja tartani a pozíciót vagy nem, de kanyar kijáraton nem engedheti ki a rázóra a hátul lévő, mert neki meg ott kell helyet hagynia.
És mi lesz ebből? Jó esetben egy remek side by side. A pilóták meccselnek, a kommentátor üvölt, a néző örül.
Amúgy:
nemzetközi Sportkódex "L" függelék, IV. Fejezet:
A VEZETÉSI MAGATARTÁS SZABÁLYAI A VERSENY-PÁLYÁKON
2. ELŐZÉS, A VERSENYAUTÓ IRÁNYTÁSA, A PÁLYA HATÁRAI
b. Az előzés jobbról, vagy balról is történhet, a pillanatnyi lehetőségek szerint. Mindazonáltal másik versenyzőt akadályozó manőverek, mint például idő előtti, hirtelen irányváltoztatások, egynél több irányváltoztatás, a járművek szándékos beszorítása a kanyar külső, vagy belső ívén, minden egyéb abnormális irányváltoztatás szigorúan tilos. A fenti események bármelyikében vétkesnek látszó
versenyzőket a Felügyelő Testületnek jelenteni kell.
Mégegyszer mondom, a kedvencem Alonso, ha elfogultsággal lehet vádolni akkor maximum az irányába.:) De ezt akkor is ő szarta el, ez van.
Grando30-03-2010 18:26:52 // 82935
Ha segítesz, és megmondod majd, hogy konkrétan mire gondolsz, akkor természetesen. ;)))
Átok79146TD30-03-2010 17:26:39 // 82934
Üdv.
"De ahányszor képernyőre került - márpedig a futam nagy részében így volt - gabika folyamatosan nyomta alá az aljas megjegyzéseket. "
Ehhez csak egy megjegyzést szeretnék, ha megengeded.
Remélem, ha az elkövetkező futamokon Gabika másra mond negytívat, ugyanígy aljasnak minősíted majd a megjegyzéseit...
Üdv.
"De ahányszor képernyőre került - márpedig a futam nagy részében így volt - gabika folyamatosan nyomta alá az aljas megjegyzéseket. "
Ehhez csak egy megjegyzést szeretnék, ha megengeded.
Remélem, ha az elkövetkező futamokon Gabika másra mond negytívat, ugyanígy aljasnak minősíted majd a megjegyzéseit...
Üdv.
Tom1230-03-2010 17:09:35 // 82933
Nekem nem kéne, na jó, "hétköznapra, promó célból" az más kötelezettség, de igazából csak valami más olasz "telivérrel" tudnának lekenyerezni.;-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
499
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?