Forum >> Forma-1
Inner Circle28-03-2006 14:02:02 // 7131
Lesz ez még jobb is. Sepangban kapott 10 mp stop-and-go-t (nem is emlékszem, mikor volt ilyen utoljára, hisz mostanában már csak drive-through-kat osztogatnak!), anélkül simán pontot szerzett volna - még a 10 helyes büntetésével együtt is. Persze igazad van, ez még édeskevés, de az idény második felére már ott lehet Button mögött.
Előtte viszont aligha...
mesa28-03-2006 13:46:20 // 7130
A Hondánál tizensokadik helyezéssel nem visz pontot a házhoz. Szerintem nem éri meg a pénzét. És ez tőlem a legfinomabb kifejezés.
mesa28-03-2006 13:45:00 // 7129
MS nyilatkozta, hogy a sepangi nem az Ferrarik pályála, így a 4 tized lemaradás egész jó eredmény. És azt is mondta, hogy az ausztrál pálya viszont kifejezetten számukra fekszik.
Személy szerint úgy látom, hogy a Toyota jelenlegi helyzetében bárki képes lehet hozzájuk képest másfél másodperccel jobb időt futni ;)
Inner Circle28-03-2006 13:44:13 // 7128
Miért ne érné meg a pénzét? A Ferrarinak secondary slave kellett, megkapták, nem lehet rá panasz. A Hondánál meg Button választotta Barrichellót, gondolom ő is meg van vele elégedve...
A Honda valamilyen oknál fogva teljesen bele van zúgva Buttonba és csakis vele akarnak VB-t nyerni, amit nem teljesen értek, mert jó az angol, nagyon jó, de még alig-alig tett le valamit az asztalra. Nem értem, mivel érdemelte ki, hogy egy olyan komoly csapat, mint a Honda, piedesztálra emelje.
Inner Circle28-03-2006 13:41:13 // 7127
Érdekes adalék a Bridgestone és a Michelin ausztrál szereplése előtt - tesztidők tegnapról:
"Unofficial Friday times from Paul Ricard:
1. Heikki Kovalainen, Renault (Michelin), 1:05.287
2. Pedro de la Rosa, McLaren (Michelin), 1:05.381
3. Nick Heidfeld, BMW Sauber (Michelin), 1:05.630
4. Gary Paffett, McLaren (Michelin), 1:05.709
5. Ricardo Zonta, Toyota (Bridgestone), 1:06.949
6. Olivier Panis, Toyota (Bridgestone), 1:07.851"
A remek Paul Ricard tesztpálya időjárása hasonlít Melbourne-hez. A kérdés: tud-e a Williams és a Ferrari másfél másodperccel jobb időt, mint a Toyota, mert anélkül esélytelenek. Sepangban az utolsó szabadezésen MS 9 tizeddel volt jobb Ralfnál, az időmérőn meg szinte ugyanazt autózták (de ez a megkavart rendszer miatt nem mérvadó). Rosbergnek most nem lesz könnyű dolga...
mesa28-03-2006 13:36:56 // 7126
Úgy látszik, abban egyet tudunk érteni, hogy RB sokat köszönhet a Ferrarinak, és ha nincs szerencsés helyzetben előtte, soha nem szerződtették volna - de ezt szerintem egy hónapja kitárgyaltuk, szintén.
Magyarán, nem éri meg a pénzét.
Inner Circle28-03-2006 13:34:13 // 7125
Barrichello magyarázza a bizonyítványt, vagyis elmondja hogy miért ennyivel gyengébb Buttonnál:
"Technically speaking, I can't step on the brake when I am in the curve and when I see that there is a time loss in the middle of the curve, I want to step on the gas all the way and the traction control can't keep up with it."
Vagyis a Ferrari kipörgésgátlója félelmetesen jó, olyanniyra hogy még az élcsapatnak számító Hondáé is eltörpül mellette. A Ferrariban kénye-kedve szerint rugdoshatja a pedálokat, a kipörgésgátló megoldja helyette a problémákat. Ugyanez a Hondánál már nem megy.
Persze ez nem meglepetés, hiszen már 2001-ben is az elektronikai rendszer, a kipörgésgátló területén volt a leginkább nyilvánvaló a Ferrari technikai fölénye. (Igaz hogy azóta több másik csapat is beszerzett egy-egy menő programozót, különösen a Renault.)
mesa28-03-2006 13:25:31 // 7124
Jól szóltál Mike. !!! ;)
mesa28-03-2006 13:21:23 // 7123
Hülyét egyedül te csinálsz magadól.
az ilyen kis butának, mint te elmagyarázom :
Én tavalyról beszéltem a BMW kapcsán (mivel értelemszerűen ekkor volt 3. a Ferrari, erről beszélgettem Bubble-al), erre te előhoztál évekkel ezelőtti második helyezést amit hangoztattál, hogy még Williams volt, meg hogy még nem volt BMW-ként teljes idényük.
Erre beírtam, hogy akkor ilyen alapon nem is lesz, mert most is Sauber-BMW f1 Team a nevük, nem BMW.
Ha nem lenne világos, kezd el újraolvasni az egészet. A tegnapi hsz-ektől. Egyedűl te kezdtél pöcsözni a BMW nevével...
Mindeki elolvashatja, mekkora nagyképű k. vagy, vagy csak egyszerűen nem mered vállalni, ha valamit elbuktál.
Veszteni tudni kell! Ebben a topikban TE folyton vesztésre állsz. Megértem az indulataidat, de meg kellene tudnod emberként feldolgozni. Vagy légy buzi, akkor még jól is eshet számodra a sok szopás ! ;)))
Én nem haragszom rád, mindehol kell valaki, akit nem szeretnek a többiek. Ebben is te vagy a király ! :DD
Inner Circle28-03-2006 13:13:34 // 7122
Lauda mondta:
"Even three-time world champions should sometimes engage the brain before letting the mouth run at high speed, as Niki Lauda discovered to his embarrassment yesterday. Now head of the Jaguar Formula One team, Lauda recently declared that a monkey could drive the modern grand prix car, with its sophisticated electronic aids and gadgets."
Jól beégett az öreg, mert aztán beült a Jaguarba és a harmadik kanyarban kipördült. Mindenki rajta röhögött :D
"Even three-time world champions should sometimes engage the brain before letting the mouth run at high speed, as Niki Lauda discovered to his embarrassment yesterday. Now head of the Jaguar Formula One team, Lauda recently declared that a monkey could drive the modern grand prix car, with its sophisticated electronic aids and gadgets."
Jól beégett az öreg, mert aztán beült a Jaguarba és a harmadik kanyarban kipördült. Mindenki rajta röhögött :D
BadBoy28-03-2006 12:58:04 // 7121
Ez meg tényleg egy jó megoldás lenne, ha tényleg nem lenne telemetria, mert a tudás dominálna, nem a számitógép.
Nem vagyok biztos benne, de talán Prost, vagy Mensel mondta (Inner légyszi segits) hogy ezeket az autókat már a majmok is tudnák vezetni.
BadBoy28-03-2006 12:56:08 // 7120
Ez a motor homologizáció egy nevetséges dolog! Az F1-et átlehetne keresztelni SZÁGULDÓ CIRKUSZRÓL valami olyanra mint PÉNZES CIRKUSZ, de itt a csapatok egy része csak ki akar b.szni a többiekkel. A legnagyobb szemét társaság nem más mint a renyó, de a piros autósok sem piskóták ilyen téren (na most én is fekete listára kerülök). Ez az ami elcseszi ezt a versenyt, mert nekem az emlékeimben olyan dolgok élnek mint pl az hogy a fejlesztés, gyorsaság.
Bocs, ha valakit megsértettem, vagy valaki szerint hülyeséget irtam, de ez a véleményem.
Mike.28-03-2006 12:37:27 // 7119
Kivételes esetek egyike. Egyetértek veled ebben a témában. :-))) Csak a szurkolók járnának jól ezzel és végre kiderülne ki is az igazi jó pilóta és ki az aki bevásárolta magát.
Ezt a nyilatkozatot én is olvastam valamelyik NS-ben és akkor is ez volt az első gondolatom.
Inner Circle28-03-2006 12:33:03 // 7118
Ja és 2007-ben már fordulatszám-korlátozást akarnak.
Nem vezet ez semmi jóra. Tegnap az öreg Rosberg nyilatkozatát olvasgatva rájöttem a nagy megoldásra: KI KELL B.SZNI AZ ÖSSZES TELEMETRIÁT!!! Mérjék a köridőt, oszt jónapot! Sok lóf.sz számítógép meg menjen a kukába... Döntsön a pilóta! Rosberg mondta, hogy az ő idejében még a pilóta volt az egyetlen adatrögzítő: ment egy kört és elmondta, hogy az autón mi mennyire működik, a szerelők ennek megfelelően próbálták beállítani. Leegyszerűsítve: akkor a pilóta tehetségétől függően mondjuk 50-80%-osan beállított autók versenyeztek. Most meg a sok tetves komputer miatt 90-99%-osak beállított autók versenyeznek, és még csodálkozunk, hogy nincsenek előzések...
Tényleg, mi a sz.rt érünk a telemetriával mi, szurkolók? Soha nem is láthatjuk! Mennyit ad hozzá az izgalomhoz? Semmit! Mennyit profitálnak belőle az utcai autók? Szinte semmit! Dobják ki az összes sz.rságot, ezzel máris drasztikusan csökkennek a költségek, jobbak lesznek a futamok és drámaian nő a valóban jó pilóták szerepe! Jöjjön el újra az idő, amikor egy jó pilóta egy trágya autóban is tud villantani, mert abból a trágya autóból nem a számítógép hozza ki a maximumot, hanem a pilóta!!!
Mike.28-03-2006 12:32:12 // 7117
Ha más topicokon ilyen pengék az F1-ben, akkor miért állsz le vitázni itt? Menj oda és oszd az észt ott! ........ Jaa, ott meg kell húzni magad!? :-b
Satti28-03-2006 12:28:52 // 7116
Egy kicsit elkanyarodtunk az f1-től,bár ha belegondolok,ez is hozzátartozik:)
Inner Circle28-03-2006 12:27:18 // 7115
De nálad ez életforma és te készséggel elismered, hogy egy Lamborghini és egy Bugatti versenyében szerinted egy Ferrari nyerne; senki nincs itt, akinek joga lenne ezzel vitatkozni, hiszen egy Alfa-natikus oldalon vagyunk, itt mindenki kattant (a probléma nem itt van) :-)
Satti28-03-2006 12:27:14 // 7114
Inkább összecsukható széket:)
Mike.28-03-2006 12:26:44 // 7113
"Ez kizárt dolog mert nem tudom" :-))))
Satti28-03-2006 12:26:38 // 7112
Egy napi programnak az sem rossz.
kando.28-03-2006 12:25:52 // 7111
hozzak tv-lábat egomba ? :-))))
Inner Circle28-03-2006 12:24:47 // 7110
Na itt van egy tisztességes cikk a motorokról:
"On March 24, the FIA held an informal meeting with Formula One engine experts from Cosworth, Ferrari and Renault. The purpose of the meeting was to formulate proposals to modify and extend the new (2008) rules for engine homologation so as to encourage research into engine efficiency and the more effective use of available energy.
Max Mosley, Charlie Whiting and Peter Wright represented the FIA, while Cosworth sent Tim Routsis and Alex Hitzinger. Ferrari had Jean Todt, Ross Brawn, Paolo Martinelli and Gilles Simon on hand, while Flavio Briatore, Pat Symonds and Rob White of Renault were in attendance.
The meeting agreed on the following proposals (which should be read in conjunction with Article 86(e) and Appendix 6 of the 2008 FIA Formula One Sporting Regulations):
1. The engine will be homologated for 5 years, being 2008-2012 inclusive.
2. Each year modifications to the engine can be homologated. Details will be delivered to the FIA before January 1st of the year in question, and a complete engine delivered before the first of February of that year.
3.
Flashblock
The elements of the engine which can be changed in this way on an annual basis, are:
# ports;
# combustion chamber shape;
# valve size, shape, and angle;
# piston crown (the weight of the piston must remain the same, as must piston ring position and compression height);
# camshaft profiles and valve actuation kinematics;
# intake manifolds;
# injector nozzles (not injector actuator);
# spark plugs;
# changes to the cylinder head consequential upon and limited to those resulting from the above;
4. Changes to the engine on the “fair and equitable” principle will be limited to those that the FIA is satisfied are carried out and necessary for cost reduction or reliability. No modification will be permitted which, in the opinion of the FIA, may result in a performance gain. These changes will be published by the FIA.
5. For 2007, those present will endeavour to secure changes to the 2007 Sporting Regulations to incorporate the 2008 engine homologation regulations (Article 86(e) and Appendix 6) into the 2007 Regulations, including a limitation of engine speed."
A töltelékszövetől és magasröptű ökörségektől eltekintve a lényeg az, hogy a motorok lehetséges változtatásai a megengedett területeken sem kötetlenek!!! Eddig erről megfeledkeztek a cikkek. A módosításra évente lesz lehetőség a szezon előtt, és tiltottak a FIA véleménye szerint teljesítmény-növekedést okozó változások. Vagyis a listában felsorolt területeken is csak akkor lehet változtatni, ha ezek költségcsökkenést vagy a megbízhatóság növelését szolgálják, és a változtatásokat a FIA jóváhagyja.
Így már annyira nem tetszik nekem. Eszerint aki 2008-ban épp jó konstrukcióval rendelkezik, az örülhet, a többiek meg öt évig szívnak. Ki írta alá? A Renault, aki addigra valszeg kilép; a Cosworth, akinek most az egyik legjobb motorja van és így bebiztosíthatja a megrendeléseket a kérdéses időszakra (és közben persze fejlesztheti az azután következő időszak motorjait!), meg a Ferrari, aki már réges-régen elkötelezte magát a kibővített Concorde-megállapodás mellett.
Véletlen, hogy a nagy autógyártók, akik főleg az autóhoz szolgáltatott motorból kovácsolhatnak presztízst (BMW, Mercedes, Toyota, Honda) nem írták alá? Nem véletlen. Az F1 megint abba az irányba megy, hogy egy kis érdekcsoport kigolyózza az összes többit.
Ferke28-03-2006 12:21:06 // 7109
Korábban csak felrémlett ebnnem, de most már kezdek aggódni, remélem nem lesz bunyó egomban?!:)
Ferke28-03-2006 12:19:24 // 7108
Inner, valami gáz van velem. Rajtam nincs is vörös szemüge, mégics csak a vörösöket látom magam előtt!:-DDD
Satti28-03-2006 12:15:32 // 7107
Az élet nem habostorta,a Forma1 meg nem arról szól,hogy túlzásba,menjen a vita,ha vki bántót,vagy baromságot mond,rá kell hagyni.Egyébként Kimi a király.
Inner Circle28-03-2006 12:15:25 // 7106
1. Még mindig nem tudod elfelejteni a BMW-s szívásodat, ahol többször is hülyét csináltál magadból? :D Nézd csak vissza: én kulturáltan említettem, hogy a BMW-t talán még ne írjuk le, mert teljes idénye még nem volt; a BMW-Williams pedig már volt második. Ebbe ugye nehéz belekötni, mert így igaz. És ki kezdett mégis hőzöngeni? Te. Itt csináltál magadból először hülyét. Aztán elkezdted, hogy az nem is BMW, hanem BMW-Sauber (amit senki se vitatott), és különben is a tavalyi évre vonatkozik (jelen időben megfogalmazva), amikor meg nem volt BMW-Sauber, hanem BMW-Williams... itt csináltál magadból másodszor hülyét. Aztán én legyintettem, hogy ennyit nem ér az egész, csak menjen tovább a topik. És te előhoztad újra: hát itt csináltál magadból harmadszor hülyét. Szerintem még sokszor fogsz, ha nem kapsz a fejedhez :D
Ja, bocs, negyedszer is hülyét csináltál magadból, mert még ha 100% igazad lenne is (és láthatóan 1%-ban sincs), akkor is maximum arról lenne szó, hogy félreértettem amit mondasz, nem arról, hogy nagy pofával behazudtam valamit a szájberszpészbe, aztán képtelen voltam bebizonyítani - és te ugye ezzel állítottad párhuzamba. Hova lesz így az önbecsülésed? :D
3. Látod ez tényleg elég gáz! Én tényleg csak közepesen értek az F1-hez, más topikokon szerényen meg kell húznom magam, mert ott van aki keni-vágja az aerodinamikát, a motorokat, a pályákat... Itt viszont az ilyen témákra SÜKET CSEND a válasz, ha valaki értékes véleményt is nyilvánít, az nem a diehard tifosik közül kerül ki... így valakinek muszáj felvállalnia, hogy a szakmai részéhez is érdemben hozzászól (nem csak a száni szöveget nyomja, hogy a Ferrari akkor is az istencsászár). Tessék jobban tájékozódni az F1-ről, meg levenni a vörös szemüveget, és akkor nem lesz gáz, hogy nem érted a szakmai részét; ilyen egyszerű :D
Mike.28-03-2006 12:12:59 // 7105
Szelektív a látásod ?! Ezt az Sumi utolsóból elsőt már 2* megbeszéltük, de csak rágódjál rajta. :-P
Nem hazugsággal van baj, ilyet én nem állítottam ezért nem is fogsz ilyet találni. Kicsit figyelmesebben! Én azt mondtam, mondom, hogy a stilusoddal van a baj! Tudod, a hogyannal! :-b
mesa28-03-2006 11:52:57 // 7104
1. pölö ma a BMW-t beszittyóztad :)))
2. ki az az UTE ? Én csak mocskos Dózsát ismerek ,de ez kit érdekel, erősen OFF
3. senki nem azt mondja, hogy hazudsz, hanem hogy nagyarccal adod elő kevéske tudásod ! ;))
Inner Circle28-03-2006 11:44:34 // 7103
Én ha visszaolvasok, olyanokat látok, mint hogy még mindig nem tudom, mikor nyert MS az utolsó helyről meg hogy mikor támadták a franciák a periszkóp-kipufogót, de azt hogy engem hazugságon kaptatok volna, valahogy nem tudom megtalálni :P
Persze hogy csak velem van baj, az UTE kocsmában is csak azzal van baj, aki azt mondja hogy a bíró jogosan ítélt az UTE ellen, egyébként teljes az egyetértés :P
Inner Circle28-03-2006 11:40:38 // 7102
Ez az, gyerünk, adjátok ki magatokból. Az elfojtás nem egészséges :-)
mesa28-03-2006 11:23:30 // 7101
Bekakkanott a nagyarcú Alfonsó. :DDD
mesa28-03-2006 11:20:51 // 7100
Nagyzoljá' még. Ne zavarjon, hogy rajtad kívűl más is ott volt!
Nálad a világ csak beleőled indul ki és ott is ér véget.
Szánalmas lehet minden reggeled a tükör előtt ! :)))
Mike.28-03-2006 11:03:15 // 7099
Olvasd el melyik hsz.-re írtam és akkor rá jössz, hogy nincs itt fenyegetés. Én nem vagyok a tetlegességig menő viták híve.
Azért mert a kezdetektől itt vagy attól lehetsz kötekedő. Olvass vissza sokat és észreveszed, hogy csak veled van a töbségnek gondja. Akor meg talán csak van benne valami?
Ferke28-03-2006 11:01:15 // 7098
Ezt láttáto már? Kihívás elutasítva
Inner Circle28-03-2006 10:57:43 // 7097
Na eljutottunk odáig, hogy már azok fenyegetnek Esztergommal, akik még a világon se voltak, amikor Fastcar, Sput, VMax meg én "régi GTV-k találkozójára" indultunk, aztán jött még Sonicboom, Alfatech és Bati, elmentünk ralizni a pilisi szerpentinekre, és ebből lett az esztergomi találkozó hagyománya :D
Willy28-03-2006 10:55:47 // 7096
Ez egy jó végszó volt. ;))
Mike.28-03-2006 10:55:11 // 7095
Majd jövőre, ha ő is ott nyomja, akkor te is az leszel és írhatod te is helytelenül fun-nak :-))
count M28-03-2006 10:50:33 // 7094
Ja, béke+ilyenek, tudjátok. :)
count M28-03-2006 10:49:50 // 7093
Persze-persze, csak szerintem ha én - mint nemtifoso :) - tiszteletből le tudom írni helyesen, akkor a funok is megtehetik. :)
Na, hajrá Kimi, sziasztok! :)
Ferke28-03-2006 10:49:13 // 7092
Akárhogy is van, vasárnap nyernünk kell, már így is 2 futam fuccsba ment, feleslegesen.:)))
Mike.28-03-2006 10:46:54 // 7091
Igazad van.
Azért én is, te is és itt mindenki vágja, hogy miről is van itt szó. :-)
Vagy nem? :-P
count M28-03-2006 10:43:40 // 7090
Elhiszem... elhiszek én bármit. :)
De akkor már inkább: ferka drukker = tifoso, többesszáma tifosi, vagy tifosók. Nah, léptem mielőtt elvertek engem is. :)
mesa28-03-2006 10:41:01 // 7089
Akár hiszed, akár nem , az egyik kereskedelmi televízióban írták le így helytelenül... azóta terjed, mint a Chuck Noris-pestis :D
count M28-03-2006 10:38:55 // 7088
Na, akkor most én kötekszem, és ráadásul OFF-olok is.
Mijaz hogy Ferrari fun? Röhögsz rajta vagy mi? :D Inkább fan(atic), nem? Ez vmi új népbetegség itthon, nemt'om ki kezdte, de jó nagy barom lehetett. :)
Ferke28-03-2006 10:33:12 // 7087
Ebben is van igazság, úgyhogy nem békéltetek tovább:)))
Monnyuk én Sumit is bírom!;-)
Mike.28-03-2006 10:28:21 // 7086
Szerintem itt nem mindenki Ferrari fun. Sokan nem szeretik, Sumit meg mégtöbben. :-))
Ha valakinek más a véleménye az természetes, sőt vitázni is lehet az sem gond. Nem a miérttel, hanem a hogyanal van a gond!
Ferke28-03-2006 10:22:39 // 7085
Azért valljuk be, ha Inner nem lenne más véleményen, már lehe, hogy dögunalmas lenne ez a topic, arró lszólna, hogy mindenki a Ferrarit ajnározná, egymást überelve!:)))
Mike.28-03-2006 10:13:13 // 7084
Milyen tömegverekedés? Itt csak egy valaki kötekedik ezért maximum verés lehetne a vége! :-))
mesa28-03-2006 10:04:43 // 7083
Nem az F1 miatt, hanem egy, azaz 1 db megrögzött Alfonsó rajongó miatt :)))
Ferke28-03-2006 10:02:49 // 7082
Az lesz a legjobb, ha Egom tömegverekedéssé válik az F1 topic miatt!:))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
444
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?