Forum >> Forma-1

Inner Circle13-03-2006 22:20:55 // 6442
Ráadásul Senna halála után elkezdődött az autók és a pályák szuper-biztonságossá tétele, elkezdték csökkenteni a szélességet, a pályákat teletűzdelni sikánokkal, a gumikat barázdázni, úgyhogy mostanra már alig beszélhetünk versenyautókról a 15 évvel ezelőttiekhez képest.
Inner Circle13-03-2006 22:19:27 // 6441
Igen, ezért eredményes a Ferrari. Meg kell hagyni, ők aztán mindent tudnak arról, hogyan kell győzni. Ilyen téren a McLaren vagy a Williams a fasorban sincs hozzájuk képest; ott még vannak bizonytalan erkölcsök meg érzelmek a sport és a versenyzés irányában. A Ferrari viszont egyszerűen azért van itt, hogy győzzön, minden eszközzel ahogy csak tud. Csak ez számít. Egyenlet vége.
BadBoy13-03-2006 22:15:38 // 6440
Az biztos, hogy egy DTM verseny meg vagy egy WTCC verseny mára sokkal izgalmasabb és érdekesebb mint az F1. Az a baj,hogy a mai világot nem a versenyzés és a győzniakarás hajtja, hanem a pénz.
Inner Circle13-03-2006 22:15:07 // 6439
Csakhogy a Ferrari is szegényebb lett. Idén már aláírták a tesztkorlátozást (vajon miért? mert nincs pénz végtelen tesztekre, igaz hogy engedményeket is kaptak), és rebesgetik hogy Schumacher és Raikkönen fizetését már ki se tudnák fizetni egyszerre. Állítólag az MS-nek fizetett vagyonokat közvetlenül a Vodafone fizette, akik ugye átmentek a McLarenhez. Szóval nagy kérdés hogy marad-e Mihály, mert mellette talán nem is lesz pénz egy nagyágyúra (amúgyis pénzkidobás lenne, mert MS mindig első számú maradna). Ha elmegy, akkor lehet hogy beruháznak Rosbergbe. Ő egyértelműen a holnap embere, Raikkönen jövője meg kezd kérdésessé váltni...
Inner Circle13-03-2006 22:11:46 // 6438
Szerintem meg az a fő baja, ami az egész világnak is: az egyéniség és az innováció teljesen a perifériára szorult, a csúcsra járatott tömeggyártás a menő. Nézzetek meg egy 20-30 évvel ezelőtti futamot, ott még ahány autó volt, annyiféleképpen nézett ki. Még hatkerekű is volt. V8, V12, sor négyhengeres, turbó, amit akartok... volt néhány zseniális konstruktől, azok közül valaki kitalált egy szárnyat vagy bármit és lehetett vele kaszálni. Már akkor, ha beleült egy remek pilóta. Most meg hiába van egy Raikkönnen-szintű zseniális pilóta, de akár Schumákot is mondhatnám, mindegy! Senna és Alesi még beülhettek egy olyan autóba, aminek még a boxutcáig sem lett volna szabad eljutni a papírforma szerint, és vezethették vele a versenyt, annyi múlott a pilótákon - most viszont MS, Rajkó és MINDENKI MÁS IS egy ócska kocsiban még a középmezőnyben sem lehet! Láthattátok tavaly... Eltűnt az egyéni kezdeményezés minden eredménye. Az egyéni zsenialitást felváltotta egy profin felépített csapat munkája. És egy zseniális mérnök nem feltétlenül remek menedzser is. Az utóbbi szerep mostanra már fontosabbá vált. Rengeteg pénz a háttérben, csúcsszinten ellenőrzött gyártási folyamatok: ez a siker receptje. Sajnos az F1-ben ez egyirányú utcának tűnik :-( Megfordítani csak a technika kemény korlátozásával lehetne (hiszen az azonos autós versenyek sokkal izgalmasabbak tudnak lenni), az viszont a "Királykategória" imidzsének a maradékát is eltüntetné :-(
Tommi13-03-2006 22:08:59 // 6437
Frank Williams-nek mindig is jó szimata volt az ilyesmihez :) Csak fizetni nem szeret, miután világbajnok lett nála valaki :)))
mesa13-03-2006 22:08:24 // 6436
Az öreg rokker jó pénzért bárkitől megválik. Meg aztán elég smucig is, fizetni nem igazán szeret. Ha a Ferrari hívja Nicot, egy percig sem fog gondolkozni, hogy odamenjen-e. Ez 100%.
BadBoy13-03-2006 22:05:43 // 6435
Az biztos,hogy ha egyszer szerencsém lenne találkozni vele elmagyaráznám neki milyen butaságokkal rontja a verseny nézettségét, na meg hogy gátolja a fejlődést.
Inner Circle13-03-2006 22:03:15 // 6434
Rosbergnek hároméves szerződése van a Williams-szel. Nem hülye az öreg Sir Frank, pontosan tudja hogy kire kell rátennie a mancsát... Buttonon is jól kasszírozott, mikor eladta a Hondának.
Inner Circle13-03-2006 22:02:28 // 6433
Na azt a vén barmot agyon kéne lőni. Saját kezűleg mondjuk nem tenném meg, de saját lábúlag bármikor seggberúgnám, hogy az orrára akad a protkója...
mesa13-03-2006 21:46:37 // 6432
Én azt szeretném (utalás a sci-fi gondolatmenetre), hogy Miska szerezze vissza a trónt, és nyolcszoros királyként vonuljon vissza, hogy aztán jövőre nagy csatában az RR szekció a Ferrarival döntse el a VB címet. RR mint : Raikonnen + Rossi vagy Raikonnen + Rosberg. Az ifjú Rosberg egyébként is Ferrari örökös, úgyhogy ott a helye ;) Alonso gyors, de egy hihetetlen mázlista, és még csak nem is hálás érte.
BadBoy13-03-2006 21:14:14 // 6431
Ez igaz,de szerintem néha saját maguk a vezetők is gátolják az új emberek érkezését. Ez a véleményem Max Mosleyról is. Egy öreg majom aki semmi pénzért nem akarja a helyét átadni egy fiatal ambiciózus embernek aki friss vért tudna pumpálni a Cirkuszba. Újitások terén
Satti13-03-2006 21:13:31 // 6430
További jó eszmefuttatásokat,jó éjt mindenkinek.
Tommi13-03-2006 21:11:07 // 6429
Szerintem egy eccerű boxtakarító is zsíros állás lehet ottan :) Apám kamionos és mesélte, hogy egyszer fuvarban volt a Ferrari gyárban és kérdezte az egyik munkást, hogy jó-e itt dolgozni. A srác megcsókolta a keresztet a nyakában, felnézett az ég felé és aszonta hálás a Sorsnak, hogy itt lehet, mert egyrészt nem kerül be akárki, másrészt nagyon jól keres még a legutolsó ember is. Meg mesélte, hogy a gyárban piros bringán közlekednek, még a takarítónő is piros szerkóban nyomja :)))
Satti13-03-2006 21:10:01 // 6428
Az biztos,hogy a mostani két versenyzővel jó vásárt akartak csinálni,Trulli nagyon jó edzésmenő,Ralfot,meg némi rosszindulattal a vezetékneve miatt vették be,nem mondom,hogy nem tud,de nem akkorát,amekkora a fizetése.
BadBoy13-03-2006 21:07:03 // 6427
Meg az új emberek bekerülésével az a gond,hogy mindenki félti a jó zsiros munkáját és ezért szerintem ezen a téren is lehetnek háborúk a háttérben.
Tommi13-03-2006 21:05:10 // 6426
Jaja, ez tény, de őt is onnan hozták. Lassú a vérfrissítés, erre gondoltam. Mondjuk az is biztos, hogy akárkit nem vesznek oda egy csapathoz...
Satti13-03-2006 21:01:49 // 6425
Azért Gascoyne/lehet,hogy nem jól írtam/,elég nagy ász a mérnökök,között,nem véletlenűl hozták át a renault-tól tavaly.
Tommi13-03-2006 20:58:51 // 6424
Szerintem az is baja a Cirkusznak, hogy eccerűen nincs elég tutijó mérnök. Mindenki egymástól csábítgatja át a népeket, de új emberek elég lassan jönnek. Hiába van pénz, ha nincs ember, illetve tudás, akit-amit megvehetsz érte.
Satti13-03-2006 20:58:18 // 6423
Nekem is mindegy hol vannak,az elejébe úgysem tudnak beleszólni,a favorit japó csapat az most a honda lehet,főleg,hogy Button,már nagyon szeretne futamot nyerni,ez is hajtja előre.
BadBoy13-03-2006 20:58:17 // 6422
Szerintem ott több a pénz mint az igazán jó ember. Nekik inkább valami nagy kaliberű versenyzőre lenne szükségük, aki tudja koordinálni a fejlesztések menetét. Ilyen pl id Schumi vagy Raikönen. A tesztpilótájuks sem valami nagy ász. Ezen a poszton szerintem Wurz, Badoer a legjobbak. Nem fiatal újoncokra kellene bizni a fejlesztést. Trulli szerintem nem akkora nagy versenyző, de Ralfot az a pszichikai nyomás tette ilyen szürkévé ami a báttya miatt került rá.
Grando13-03-2006 20:54:13 // 6421
Nekem jók ott is, ahol vannak. :D
Satti13-03-2006 20:51:57 // 6420
Más téma:az egyik oldalon olvastam,hogy a Toyotánál,nem tudják igazán,hogy mi volt a baj,de sepang-ban már jól akarnak szerepelni/ki nem?/.Mindenesetre érdeked,hogy már 5.évűket kezdik,két viszonylag jó versenyzővel,bár Én Trullit tartom jobbnak,Ralf kicsit túl van becsűlve,tehát a lényeg,hogy mostmár ilyen kőltségvetés mellett,egy ilyen kaliberű márkának,már kellene mutatnia vmit.
Tommi13-03-2006 20:50:31 // 6419
A "többi motoros" téma elég tág, a MotoGP és társai dolgokat ott szoktuk megbeszélni. Nem Te vagy az egyetlen, akit érdekel a téma :)
BadBoy13-03-2006 20:49:56 // 6418
Itt inkább Rossi és a Ferrarit kell tárgyalni.).
Satti13-03-2006 20:47:08 // 6417
Azt a topicot ismerem,csak úgy gondoltam ott inkább Talmáról,ill.a 125-ről lehet csevegni.
Willy13-03-2006 20:44:24 // 6416
Van egy olyan topic, hogy "Talmácsi és a többi motoros". Ott lehet majd tárgyalni a témát. :-)))
Satti13-03-2006 20:40:36 // 6415
Tényleg miért nincs motogp topic,nem egész két hét,és az is elkezdődik,azok a futamok,sokszor eszméletlen izgalmasak.
BadBoy13-03-2006 20:37:11 // 6414
Rossi egy igazi számitógép a motoron, ő mindig tudja kontrolálni az eseményeket és akkor támad amikor kell. Ő egyszerűen egy zseni :).
Tommi13-03-2006 20:35:39 // 6413
Jaja, bár ott sokkal-sokkal több múlik az emberen, mint a technikán, ami az F1-ben épp fordítva van. De ne menjünk bele, ez nem az a topic :)
Satti13-03-2006 20:34:57 // 6412
mtogp,bocsi:motogp,így helyes.
Satti13-03-2006 20:34:04 // 6411
Rossi egyébként is egy külőn világ,a mtogp-t is nézem már 6.éve,minden futamot láttam,de amit ez a csodagyerek művel az sokszor nem semmi.Az ,hogy első sorból indul-e vagy sem ,nem nagyon szokta érdekelni,mert az első néhány kanyar után a futamon,bedarálja az egész mezőnyt.
Tommi13-03-2006 20:28:20 // 6410
Kicsit OFF téma :) Rossinak ez nagyon megy, hogy ha valamiért hátrébb van és fel kell jönni, olyankor egészen más dimenziókban képes száguldani :)
Satti13-03-2006 20:20:28 // 6409
Sokszor,már sok helyen ment a vita,erről az Alonso kérdésről,hogy így szerencséje volt,meg úgy jól jöttek ki a dolgok,az biztos,hogy a tavalyi évben,sokszor mosolygott rá fortuna,mikor Kimi-től meg rendesen elpártolt,de az biztos,hogy eddig eljutni,nem egyszerű dolog,nekem sem a kedvencem,ezek csupán tények.Ha már a szerencséről van szó,azért tudjuk,hogy Schuminak is sokszor besegített a szerencse.Na mindegy,Kimi a király:)
Satti13-03-2006 20:14:36 // 6408
Teljesen utolsó helyről nyerni,ahogyan ezt tavaly Kimi tette suzukában,pusztán a tudásának,és nem szerncsének köszőnhetően,előtte kb. "100" évvel ezelőtt James Hunt-nak sikerűlt.2000-ben Barikának nagy szerencséje is volt,hiszen egy barom tűntető miatt,bejött a safetycar,így fel bírtak zárkózni a mclarenekre,a végén meg elkezdett esni,és Ő nem jött ki kereket cserélni,hanem elcsúszkált a célig,és szerencséjére ez bejött.
Ferke13-03-2006 20:13:17 // 6407
Ne viccelj, ilyet akkor sem íhatsz le, hogy Alonzó jobb, mint Sumi. Ettől a kijelentéstől szerintem itt mindenki lehidal. Barichello, Montoya? Nem azokról beszélek, akik 1-2szer előre tudtak jönni, de sztem nagyon jól tudod, hogy mi a különbség egy Alonzó, Montoya és egy Kimi, Sumi között. 1 biztos, ha Alonzó ült volna ugyanakkor, ugyanazokban az autókban, nem tudott volna ennyi vb cimet bezsebelni, mint Sum. Alonzo egy ideggyenge, mindkét keze a levegőben, ha más is van a pályán, nem csak ő. Ezt legutóbb is láttuk. Ha Sumi nem, akkor Kimi fogja eltiporni idén.
BadBoy13-03-2006 20:07:23 // 6406
Olvastam néhány helyen,hogy Schumi miért nem előzött. Nekem a véleményem ezzel kapcsolatban az, hogy ha megnézzük a versenyeit, neki mindig a boxtaktika volt a legerősebb fegyvere. Szerintem ő már versenyben nem is nagyon tud előzni. Nem azért irom ezt,hogy őt lemondjam, hanem azért mer ez az észrevételem. Alonso meg elég sokat járhat temploba azért hogy ilyen nagy mázlista legyen. Szerintem sem akkora nagy tehetség mint anno Schumaher volt vagy most Kimi és a Rosberg gyerek. Mert mind a kettejük versenye parádésra sikerült.
Inner Circle13-03-2006 19:55:48 // 6405
"Vegyük példának: 3 pilótát tudok az utsó 6-8 évben, aki képes arra, hogy totál hátulról dobogóra álljon: Kimi, Sumi, Mika." Nem kell sokat visszamenni az időben: tavaly megcsinálta ugyanezt Montoya (21. - 2.), 2000-ben a Hockenheimen pedig Barrichello a 18. helyről indulva nyert... nehogymá' a Ferrari történelméből nekem kelljen órát adnom! :D Akiket felsoroltál, azok inkább "Az elmúlt 6-8 év jó autóban ülő elsőszámú pilótái". "Ezt Alonso soha nem tudná véghez vinni, láttuk már Őt eleget, hogy ezt tudjuk róla." Nana. Ha "eleget láttad", akkor gondolom emlékszel a Minardis korszakára is, nem beszélve az F1 előtti teljesítményéről. Vagyunk néhányan, akik nagyon vártuk őt az F1-be, nagyjából úgy, mint most Sebastian Bourdais-t (akit én még azelőttről ismerek személyesen, hogy Champ Car bajnok lett :-) ). Más kérdés hogy a Renault-s versenyzése óta minden szimpátia elpárolgott belőlem, már egyáltalán nem kedvelem a fejét, de ettől még iszonyatosan tud vezetni.
GT Ɨ|ѯ13-03-2006 18:23:14 // 6404
:-))))))Akkor eltapossa:-)))))
Ferke13-03-2006 18:21:46 // 6403
Iszonyúan idézőjelben, pejorativan gondoltam én is a több évet...:))))
Tommi13-03-2006 18:15:04 // 6402
A ló mióta eszik halat? :)))
GT Ɨ|ѯ13-03-2006 18:13:05 // 6401
Igazad van!:-)))De tényleg!A Ferrari idén +eszi a halacskákat!
Tommi13-03-2006 17:42:28 // 6400
Nana, Alonsonak nincs még sokéves eredménye :) "Csak" egy vb címe egyenlőre :)
Ferke13-03-2006 17:30:37 // 6399
öreg Sith-nél azért jobb??? Ezt biztos viccnek írtad. a tavalyi produkciójából állapítottad meg ezt? Összevetetted a két ember sok éves teljesítményét, és egy hajszállal Alonzó jött ki jobban?:))
Ferke13-03-2006 17:27:10 // 6398
Na jól van, szerintem hagyjuk ezt az Alonzó-Sumi kérdést, ami szerintem nem is kérdés. Alonzó akkora mázlifaktorral bír (azon kívül, hogy az átlagtól jobban vezet), hogy iylen nincs is! Vegyük példának: 3 pilótát tudok az utsó 6-8 évben, aki képes arra, hogy totál hátulról dobogóra álljon: Kimi, Sumi, Mika. Ezt Alonso soha nem tudná véghez vinni, láttuk már Őt eleget, hogy ezt tudjuk róla. Alonzó el fog vérezni az idén, de nem csak Sumi vonatkozásában, de Kimi, Button is helyre fogja tenni. Sőt, még talán Massa is odarak neki. Mi meg szépen eltemetjük Őt, ennyi..:)
Mike.13-03-2006 17:24:41 // 6397
És ha mégis másként történik akkor valami elszámoltál. :-)))))
Inner Circle13-03-2006 17:16:36 // 6396
"Szerintem félreérted a dolgot, az időmérőn OTT VOLT az a pár liter benya Sumi autójában" Szerintem te érted félre, mert ez már a második boxkiállásra vonatkozik, az első során korrigálhatták a taktikát. "Csak mivel 1 kört a 110%on kivül teljesített, ezért 1 környi benyát nem tankolhatott vissza!!!" Hja kérem, a szabályok közismertek voltak már a futam előtt is, nem? :D Egyébként Montoya két kört nem kapott vissza, Alonso viszont az összes során szabályos tudott maradni, úgyhogy neki nem volt ilyen gondja.
Inner Circle13-03-2006 17:14:59 // 6395
Akkor csodálkozni fogsz, mert tudok róla :D És teljesen lényegtelen. Ez csak az első boxkiállásig számíthatott, akkor már annyit tankolhattak bele, amennyit akartak. Különösen, hogy 6mp előnye volt Alonsóval szemben. Azt a 3-4 liter benyát tizedmásodperecek alatt benyomhatta a töltő. Az első boxkiálláson pedig azért nem múlt semmi, mert Alonso Mihály mögé jött ki és néhány kör alatt úgy behozta azt a kb. 6mp lemaradást, hogy még rá is szóltak a boxból hogy nem kell annyira nyomnia, elég ha tartja a távolságot. És nem a lekörözések miatt érte utol, hanem valóban azok közben, de MS-t nem tartotta fel senki. (Ha igen, kicsoda, és a mögötte jövő Alonsót miért nem? Alonsót Heidfeld tartotta fel, amikor MS leggyorsabb szektorokat tudott menni.) Talán használt gumikat kapott az öreg Sith a második stinthez (miután a lehetséges hét szettből a Ferrari, a többiektől ellentétben, pénteken kettőt is megkezdett)? Nem tudom, de könnyen elképzelhető. Úgyhogy ezt tényleg hagyjuk :D
Ferke13-03-2006 17:11:32 // 6394
Összejön az neki. De ha mégse, akkor is van kompomisszum bennem hajlam a kompomisszumra: legyen Massa...:)))) Nyernie kell a Ferrarinak, egész egyszerűen nem történhet másként...
Tommi13-03-2006 17:07:36 // 6393
Alapban ofkorsz én is Ferrari-drukker vagyok, de megmondom őszintén, nagyon-nagyon örülnék, ha idén Kimi végre összehozná azt a vb címet. Az elmúlt években bebizonyosodott, hogy vezetni nagyon tud, csak a McLaren nem képes egy megbízható autót alá tolni...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.