Forum >> Forma-1
mesa17-03-2006 14:09:29 // 6659
Figyelj, olvass híreket!
Elárulom, DC leállásával kapcsolatban ugyanerről olvashatsz. Már, hogy mi történt Massa motorjával, amit már látták a digók, hogy a többivel is ez történhet, szóltak a Red Bulásoknak, de addigra átgurult a célvonalon David, és rádióztak a Bulások, hogy álljon félre, nehogy látványosan robbanjon le a motor.
Szerintem ezek után már ne feszegesd tovább ezt a kérdést :))
Tommi17-03-2006 13:48:02 // 6658
"hisz azoknak sincs esélye akiknek ez a szakmája..." - ez igaz, de a MotoGP mezőny nem mondja azt nagy arccal és hihetetlenül túltengő önbizalommal, hogy "simán lenyomom a Doktort". Örülnek, ha mögötte egy-egy jó helyezést megcsípnek. Szerintem Alonsoval az a baj, hogy nagy mellénnyel adta elő magát. Ha azt mondta volna, hogy "egyszer szívesen összemérném a tudásomat két-négy keréken Rossival", rögtön nem így állnának hozzá a szurkolók-rajongók-piszkálódók sem. Szerintem... És ezért mondják azt sokan, hogy reméljük taknyol és hasonlók.
Tommi17-03-2006 13:45:10 // 6657
Nana, idézni csak pontosan :) "Ez kizárt dolog, mert nem tudom" :)))
zolee14517-03-2006 13:43:41 // 6656
érdekes ez a kihívás! Erről az ezeréves vicc jut eszembe, valami ilyesmi volt, hogy legyőztem egy sakkozót, meg egy teniszezőt, a sakkozót teniszben, a teniszezőt sakkban. Alapból butaság az almát a körtével, de az hogy az f1-esek bírálják Rossit az annak köszönhető, hogy Rossi F1 autót tesztel. Alonso nem akar motorversenyző lenni, szóval a kihívásnak nincs sok értelme. Alonso elfogadta, az ő dolga, de az megint érdekes, hogy itt páran azt mondják " remélem eltaknyol". Remélem nem taknyol el, az meg hogy motoron nincs esélye Rossi ellen az nyilvánvaló, hisz azoknak sincs esélye akiknek ez a szakmája...
Inner Circle17-03-2006 13:21:09 // 6655
Az ki van zárva, mert nem tudom! :D
Tommi17-03-2006 13:13:27 // 6654
Lehet, hogy:
1. van hiba és lapítanak, azért nem írják-mondják
2. nincs hiba és azért nem írják-mondják
3. más oka van, amit mi sosem fogunk megtudni :)))
Inner Circle17-03-2006 13:09:30 // 6653
Ez a része nem foglalkoztat; azért egy olyan szöveg, amiben ez NINCS benne, ne szolgáljon már bizonyítékul arra hogy így van :D
Tommi17-03-2006 13:03:45 // 6652
Szerinted ha van is, ezt ki fogják tenni az ablakba? :)))
Inner Circle17-03-2006 13:01:34 // 6651
És ebben hol írják, hogy motorelektronikai gond van / volt / lesz, valamint hogy ez kapcsolatban áll a megpördüléssel? :-)
Inner Circle17-03-2006 13:00:26 // 6650
Csak azt nem mondta az öreg Sith, hogy csere fenyegeti a motorját. A Ferrari erőforrások 50%-át már így is cserélik, akkor már 75% lenne...
A szárnyvitáról: annyira igaz a dolog, hogy ma reggel több élcsapat szárnyát is nézegette a FIA, pl. a Hondáét és a Renault-ét is. Ahogy egy másik topikon írták: "Joe Bauerék nézegették a Honda szárnyát, a hondások meg hátul álltak és röhögtek. Ugyanez volt a Renault-nál is, csak ott a többiek nem röhögtek..."
mesa17-03-2006 11:26:58 // 6649
Jók a Ferkák! Massa ott tapad egy tizedre Alfonsón :))
Whiteskull17-03-2006 11:08:25 // 6648
Michael Schumacher 7. hely: Alapajában véve elégedett vagyok azzal, ahogyan alakultak a dolgok a szabadedzéseken. A tréning vége felé sikerült javítani az autó balanszán. Ha nem vesszük figyelembe a harmadik pilóták eredményeit - akik teljesen más munkát végeztek -szerintem teljesen egyértelmű a helyzet. Az utolsó etapomban, új gumikon lehettem volna gyorsabb is, de a harmadik szektor egyik kanyarjában sok idő veszítettem. A Bridgestone abroncsok konzisztenciája jónak tűnik, ami természetesen roppant fontos. Az ebben a szakaszban elért időeredmények nem mérvadóak, mert a hétvége előrehaladtával folyamatos javulás várható. Úgy gondolom versenyképesek vagyunk és akárcsak Bahreinben, Malajziában is harcba szállhatunk a pole poztícióért és a futamgyőzelemért.
Felipe Massa 4. hely: Szerintem minden jól ment. Néhány hosszabb etap
lebonyolításával a versenyen dolgoztunk. Az autó használt és új gumikon is kitűnően üzemelt, elégedett vagyok a versenytempómmal. A kvalifikáció számomra természetesen nehezebb lesz, mert meg kell fizetnem a motorcsere árát, de figyelembe véve a hosszabb etapokon mutatott tempónkat, szerintem vasárnap jó eséllyel pályázhatunk jó eredményekre.
Whiteskull17-03-2006 11:05:44 // 6647
Maláj Nagydíj – második szabadedzés:
01. - Davidson - Honda (M) 1:35.041 - 14 kör
02. - Wurz - Williams-Cosworth (B) 1:35.388 + 0.347 - 30 kör
03. - Alonso - Renault (M) 1:35.806 + 0.765 - 14 kör
04. - Massa - Ferrari (B) 1:35.924 + 0.883 - 22 kör
05. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:36.132 + 1.091 - 15 kör
06. - Fisichella - Renault (M) 1:36.182 + 1.141 - 14 kör
07. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:36.617 + 1.576 - 17 kör
08. - Button - Honda (M) 1:36.661 + 1.620 - 12 kör
09. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) 1:37.045 + 2.004 - 9 kör
10. - Barrichello - Honda (M) 1:37.270 + 2.229 - 13 kör
11. - R.Schumacher - Toyota (B) 1:37.317 + 2.276 - 23 kör
12. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) 1:37.418 + 2.377 - 7 kör
13. - Kubica - BMW-Sauber (M) 1:37.457 + 2.416 - 28 kör
14. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) 1:37.463 + 2.422 - 12 kör
15. - Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:37.590 + 2.549 - 22 kör
16. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) 1:37.603 + 2.562 - 8 kör
17. - Trulli - Toyota (B) 1:37.695 + 2.654 - 20 kör
18. - Jani - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:37.831 + 2.790 - 23 kör
19. - Speed - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:37.926 + 2.885 - 21 kör
20. - Webber - Williams-Cosworth (B) 1:38.081 + 3.040 - 5 kör
21. - Rosberg - Williams-Cosworth (B) 1:38.205 + 3.164 - 6 kör
22. - Mondini - MF1-Toyota (B) 1:38.256 + 3.215 - 20 kör
23. - Klien - Red Bull-Ferrari (M) 1:38.644 + 3.603 - 10 kör
24. - Albers - MF1-Toyota (B) 1:38.918 + 3.877 - 20 kör
25. - Doornbos - Red Bull-Ferrari (M) 1:39.105 + 4.064 - 28 kör
26. - Monteiro - MF1-Toyota (B) 1:39.416 + 4.375 - 20 kör
27. - Sato - Super Aguri-Honda (B) 1:41.549 + 6.508 - 22 kör
28. - Ide - Super Aguri-Honda (B) 1:43.164 + 8.123 - 16 kör
Grando17-03-2006 09:20:14 // 6646
Satti16-03-2006 20:18:29 // 6645
Az olyan híreket egyébként,amik kicsit furcsának hangzanak,mint az hogy Kimit a Renault-val is szóba hozták,vagy mint az hogy esetleg Alonso csapattársa lehetne,külföldi lapokra hivatkozva vagy az A5.hu-n,vagy az f1hirek.hu-n szoktam olvasni,isten ments,hogy ilyeneket magamtól kitaláljak.Az előbbi Rossi-s hír is innen való:)
Satti16-03-2006 20:13:58 // 6644
Most olvastam/nem Én találtam ki,ahogy ezt vki korábban megjegyezte/,hogy Valentino Rossi kihívta párbajra Alonsot,mivel múltkor a spanyol elég nagyképűen nyilatkozott arról,hogy Rossi nem sokat tudna mutatni az F1-ben.Ezért a Dottore azt ajánlotta,mérjék össze az erejüket,egy F1 géppel,WRC autóval,és egy motogp motorral,majd adják össze az elért időket,hogy ki a gyorsabb.Alonso elfogadta a kihívást.
Mike.16-03-2006 19:00:03 // 6643
Velem előfordult, hogy a futamon elaludtam.... a TV elött. :-DD
Shane16-03-2006 18:58:37 // 6642
Szerinted novemberben mindenhol hideg van? :D
Tommi16-03-2006 18:56:49 // 6641
Kimi Hakkinenhez hasonlóan a rajt előtt is simán elaludna, ő egészen más kategória, ha idegeskedésről van szó :) Aki nála nyugodtabb, az már halott :)))
Mike.16-03-2006 18:07:53 // 6640
Az is elég, hogy onnantól ismerem,...sőt, még sok is. :-))
Azért a kerékpár vagy a robogó ismerete nem sok előnyt jelent. :-D
mesa16-03-2006 15:18:48 // 6639
Mer' nagy nekije az arcocskája. :))
Érdekes, Kimi srác szopik évek óta, mégis tud uralkodni magán.
mesa16-03-2006 15:16:16 // 6638
Tul.képpen erre gondoltam, csak bazmeg és kuss nélkül ! :-)))
mesa16-03-2006 15:15:40 // 6637
"A Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa miután a verseny korai szakaszában megpördült, a kilencedik helyen futott célba, ám a Ferrari mérnökei a futamot követően olyan komoly problémát észlettek erőforrásában, hogy a hétvégén megrendezésre kerülő sepangi megmérettetést egy új motorral várhatja – mely miatt ő is büntetésben részesül majd"
f1hirek.hu
Inner Circle16-03-2006 14:57:51 // 6636
Úgy látom, Alonsót csak a Renault-s korszakában ismerted meg. Látott azért ő már mindenféle járművet azelőtt :)
Inner Circle16-03-2006 14:56:40 // 6635
"Eeehhh... Flavio... dere iz a kár in front of mí... vát mór dú áj hev tu dú???"
Ferke16-03-2006 14:51:26 // 6634
Tééleg, úgy megnézném egyszer, ha csak egy 10 helyes büntit kapna, mit csinálna!
Valószínű, hogy feljebb jönne párat, de lerohadna a keze a sok integetéstől!:)))
Vagy Briatóóre beszerelne egy integető műkezet, amely only a kék zászlók hiányát lenne hivatott jelezni, no meg a többi tehetségtelen marhának mutogatna, hogy "Féélre, rusnya népség, itt jön alonzóóóóó!!!!!!!" :))))
Ferke16-03-2006 14:45:38 // 6633
Tényleg hagyjátok már szegény alfonzót, lesz neki elég baja, amikor elbukja a VB címet, és észreveszi, hogy igazából van, aki fullszerencse nélkül is tud VB-t nyerni.:)))
Mike.16-03-2006 14:35:05 // 6632
Shumi azért élte túl mert ő egy profi, Alonsó meg azért bukik el mert a nagy arcával nem tud a motoron maradni. :-DD
Bevállalta?? Ö kötözködött és most rábaszott. Remélem jó nagyot zakózik novemberben. Még az is meglehet, hogy majd a Renault vagy a Merci mögé bújva áll el a versenytől. :
Akkor nem csak nagyarcú, de gyáva is lesz. Igaz, hogy akkor nem töri össze magát. :-)))
Inner Circle16-03-2006 14:20:18 // 6631
Végülis Mihály is túlélt néhány kört egy Ducatin... nem értem mit cikizitek Alonsót, egyértelműen hátrányos neki a kihívás és mégis elfogadta :-) Én se kedvelem amúgy a fejét, de teccik hogy bevállalta a szinte biztos vereséget.
Csak azt nem értem, hogy mikor akarja ezt megcsinálni? Idény közben tuti nem engedi a Renault. Majd novemberben? Akkor vicces dolog motorozni :-)
kando.16-03-2006 14:19:15 // 6630
:-)))
Ok, értem... ;-)
Inner Circle16-03-2006 14:18:19 // 6629
Gondoltam hogy te vágod a témát, de hátha egy bölcsész is olvassa a topikot és jól jön neki az új info :-)
Tedi16-03-2006 14:16:25 // 6628
Az első kanyar után akkorát taknyál majd, hogy öröm lesz nézni :)))) hülye kis pöcs :)
Inner Circle16-03-2006 14:10:20 // 6627
Talán nem kéne a nálad szemfülesebb és figyelmesebb kollegák által észlelteket egyből lekezelni, csak azért mert nem te vetted észre (mondjuk azt, hogy MS nem a kormányt tekergette, hanem mögötte valamit a műszerfalon, amit senki más nem tekergetett) :D én se vettem észre, de hihető forrásból hallottam (AtlasBB).
Olyan is van, hogy csak a hátsó fék fog, de nem is erről van szó, hanem arról hogy nem kell teljesen megszűnnie a hátsó fékhatásnak ahhoz, hogy a fékegyensúly 300-nál felboruljon.
A tényeknél maradva, bemutatnád nekem a forrást arról hogy a motorelektronikával volt gond? Lécci :-) Motort meg azért cseréltek, mert az első pitstop alkalmából 30mp-vel tovább állt hűtés nélkül egy helyben a bahraini hőségben Massa autója, mint tervezték.
kando.16-03-2006 14:09:11 // 6626
Értem akkor, melyik (milyen) leolvasási határra gondoltál.. :))
A többit nekem sem kell magyarázni, én is ezt tanultam, mértem én eleget... meg olvastunk el elég sok mutatós műszert.. :))))
Inner Circle16-03-2006 14:06:04 // 6625
Ne dumáljunk mellé; azt mondd el nekem, hogy a motor miért esik más elbírálás alá, mint egy kaszni.
Ha azt mondod hogy "Mert a FIA aszondja, bazmeg, és kuss, azért!", az is teljesen jó válasz :-)
mesa16-03-2006 13:47:41 // 6624
nem igazán értem, hogy ha a Ferrari eladhatja valakinek az IDEI motorját, akkor a Honda miért nem indíthatja a saját fiókcsapatában a TAVALYI kasznit. Kissé ellentmondásosnak tűnik.
Neked !
a Honda fiókcsapata használja a Honda motorját, mint ahogy a Red Bula a Ferrari motorját.
Szerinted még ráadásként a kasztnit is használhatná a szuper Aguri ?
Az lenne kissé ellentmondásos. ;)
mesa16-03-2006 13:44:38 // 6623
Ú, te mindent túlkombinálsz!!! :DD
Ennyit az alfonsó is tekergeti a kormányt...
Olyan meg nincs, hogy csak a hátsó fék fog. Ott a motorvezérléssel volt probléma. Nem véletlen cseréltek motort - hogy maradjunk a tényeknél.
Inner Circle16-03-2006 13:23:01 // 6622
Az más; a leolvasási pontosság az, hogy a műszer által mért értéket mennyire pontosan képes leolvasni a kezelő. A méréshatár pedig az, hogy mennyire alacsony/magas értékeket képes mérni a műszer.
Utóbbival függ össze a leolvasási határ, amikor a mérés ugyan mutat értéket, de az valamilyen oknál fogva használhatatlan. Például a marihuána-fogyasztást vizsgáló teszten a mért értéket egy bizonyos szint alatt nem szabad figyelembe venni, mert olyan alacsony értéket ezerféle más tényező is okozhat.
Inner Circle16-03-2006 13:18:49 // 6621
Huhh, az már jó régen volt az F1-ben, amikor külön karosszéria-építő műhelyek voltak. Azonban más szériákban a mai napig így van, a műhelyek most is működnek: Dallara, Lola, Reynard, stb...
Az F1-ben kőkemény szabály mondja ki, hogy "Minden csapatnak saját magának kell megépítenie az autóját." De hogy ez mit jelent valójában, az elég fogós kérdés... Ugye millió beszállító van, többek közt a benzintankokat is egyetlen cég gyártja (legalábbis a csapatok nagy részének). A fékek és a felnik is nagy cégektől származnak. Vagyis apróbb alkatrészeket mindenki szabadon vehet bárhonnan. Kasznit viszont nem, mert:
- A Suzuki Aguri nem indulhat a tavalyi BAR kasznikkal, mert azokat egy másik csapat csinálta, és kénytelenek a régi Arrows-okat használni. Amiket szintén egy másik csapat csinált... igaz, az már nincs az F1-ben.
- De a Toro Rosso használhatja a tavalyi Red Bull cuccokat, mert azt viszont egy külső cég csinálta. Az meg a magánügyük, hogy a Red Bull is tőlük vette.
- Szóval a szabály lényege ezek szerint az, hogy csak a másik csapattól történő kasznibeszerzést tiltja? Mert motort, ugyebár, minden további nélkül vehetnek egymástól...
Végső soron nem igazán értem, hogy ha a Ferrari eladhatja valakinek az IDEI motorját, akkor a Honda miért nem indíthatja a saját fiókcsapatában a TAVALYI kasznit. Kissé ellentmondásosnak tűnik.
kando.16-03-2006 13:16:14 // 6620
Ne keverjük kérem itt a fogalmakat... :)))
A leolvasási határnak mi köze lenne a felbontáshoz ?
Ráadásul nincs is olyan, hogy leolvasási határ... esetleg leolvasási pontosság :)
Inner Circle16-03-2006 13:10:29 // 6619
Dehogynem volt hőbörgés, az egész világ hetekig röhögött Alonsón :D
Inner Circle16-03-2006 13:09:28 // 6618
És a mérőeszköznek van egy leolvasási határa, például mázsálóval nehéz gyógyszert adagolni, ugye? :D
Inner Circle16-03-2006 12:56:31 // 6617
Prego... nem a szárny ALATTI elemről van szó, hanem a két szárnyelem KÖZÖTTI távtartóról. A szárny alatti elemnek nem sok értelme lenne, mert ugye ez az alsó elemet támasztaná meg, a felső elem attól még akadálytalanul lekonyulhatna, és a légellenállás főleg itt képződik.
Nézz csak még fényképeket és látni fogod a kis összekötőket - na persze nem a Ferrarin :D
(Új gyanús jel is van: szakértők szerint ha a hosszú egyenesben csökkenne a légellenállás, akkor felborulna az autó fékegyensúlya és utána kéne állítani. Nálunk figyelmesebb emberek észre is vették a belső kamera képéből, hogy Mihály szorgosan tekerget az egyenesben egy ismeretlen rendeltetésű kapcsolót, amit eddig nem csinált. Massa pedig a pálya leggyorsabb részén úgy dobta el a vasat, amit eddig még nem nagyon láthattunk; az autó hátulja megelőzte az elejét, mintha beragadt volna a hátsó tengely, de ugye nem ragadt be, mert utána gond nélkül továbbment. A felborult fékegyensúly éppen ide vezetne.)
Mellesleg az a távtartó olyannyira hiányzik a Ferrariról, hogy azt suttogják, a FIA kötelezni fogja őket a beépítésére. Ezzel a vita el fog dőlni...
Inner Circle16-03-2006 12:50:48 // 6616
Az a baj veletek, hogy összekeveritek a tényekből leszűrt véleményt az érzelmekkel; el se tudjátok képzelni hogy valaki azért mond valamit, mert úgy tartja logikusnak, nem pedig azért mert olyan színű köd lebeg a szeme előtt :D
Az "érdekes"-t meg nem "hülyeség" értelemben írtam, hanem a szokásos értelmében: figyelemreméltó, válaszra érdemes, ilyesmi. Tudod, ez olyan múlt századi, archaikus szófordulat :D
BadBoy16-03-2006 11:43:14 // 6615
A fikázás az egész Renault csapatban benne van, mert a télik tesztek alatt Fisichella is csipkelődött a Doktorral.
BadBoy16-03-2006 11:41:41 // 6614
Az igaz, ha a három versenyszám időeredményei meglesznek akkor nem nagyon biztos Alonso győzelme. Rossi ereiben biztos benzin folyik, mert mindegy neki hogy 2 vagy 4 kerék akkor is jó időt tud menni.
GEORGE16-03-2006 11:38:35 // 6613
Mondjuk Alonsotól mit lehet mást várni???
Lehet hogy valamennyire tud vezetni, de hogy egy nagyképű köcsög lett jó pár millióember szemében azt is tuti.....
mesa16-03-2006 11:29:35 // 6612
Alonso kezdte fikázni Rossit (IS). Csak hogy a tényeknél maradjunk!
GEORGE16-03-2006 11:29:01 // 6611
Alonso meg is érdemli ha elverik!!!
Mike.16-03-2006 11:27:50 // 6610
Rossi nagyon jó időket ment a rally gépekkel és az F1-es ideje sem volt olyan rossz. Azt nem mondom, hogy az F1 ben elverné, de nem is kapna csúnyán ki. Motoron meg verhetetlen. Alonso nem is bírna a gépen maradni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
418
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?