Forum >> Forma-1
Inner Circle05-05-2006 11:00:50 // 8642
Minnyá, minnyá, minnyá első szabadedzés!!!
Mike.05-05-2006 11:00:42 // 8641
A mostaniak közül melyik rohanna oda a másik égő autóhoz és kezdené a mentést?
Szerintem egyik sem. Itt már nincsenek olyan baráti kapcsolatok mint régebben.
mesa05-05-2006 10:59:42 // 8640
Az a nagy különbség drága fikagép barátom, hogy MS megdolgozott azért, hogy neki legyen a legjobb autója.
Ugyanez Alfonsóról nem mondható el ... :D
mesa05-05-2006 10:53:31 // 8639
Nem kell gúnyosan idézőjelek közé tenni!
valóban egyedüliként avilágon hétszeres világbajnok.
Vagy akarod, hogy ezentúl odategyük, hogy "VBcímreképtelen" Montoya ? :))
Inner Circle05-05-2006 10:45:10 // 8638
Pedig ment volt is valaki Májköl előtt, aki mutatta neki az ívet. Ha mégis eltolta, az biztos az oktató hibája volt! :-)
Inner Circle05-05-2006 10:42:13 // 8637
Ez a nemmindegy!!!
zolee14505-05-2006 10:22:25 // 8636
Erre pedig majd biztosan azt mondod, hogy ennyivel jobb az autója Alonsónak, ami igaz is, de akkor a "jobb az autója" mondat ne merüljön feledésbe Michael "hécceresvilágbajnok" Schumacher dicsőítésekor sem...:)))
zolee14505-05-2006 10:17:52 // 8635
Elég, vagy keressek még ilyeneket? :DDD
zolee14505-05-2006 10:13:43 // 8634
Már hogyne tudnék?! Íme! :) Mellesleg ez jó példa arra is, hogy milyen az amikor Scumacher nem egy überfasza géppel megy a mezőny előtt körökkel, hanem valakit üldöznie kell. Persze tudom hogy "nyomás alatt" csak Alonso szokott hibázni...:))
Inner Circle05-05-2006 08:06:10 // 8632
"A mostani pilóták közül ezt egyik sem tenné meg. :-("
Dehogynem! A "modern" F1-et nézve az embernek kevés olyan rossz perce lehetett, mint 2001-ben a Spa-i futam alatt, amikor Eddie Irvine és Luciano Burti ütközött és Burti ezerrel beleszállt a gumifalba (és még szerencséje is volt, mert 10 méterrel odébb már nem is volt gumifal!). Az autót a hátsó szárnyig elborították a gumik, annyira befúródott a falba. Percekig nem lehetett tudni, hogy Burti él-e, hal-e? A mentőcsapat késve jött és nem állt a helyzet magaslatán, azt se tudták, hogyan fogjanak az autó kiásásához.
És a mezőny egyik legnagyobb tapló hírében álló tagja, Irvine azonnal kiugrott az autóból, gyakorlatilag átvette a mentés irányítását, kapcsolta a vontatókötelet a mentő terepjáróra... megtett mindent, amit csak lehet. Szóval vannak még, akiknek helyén a szívük.
(MS 1999 Silverstone, Trulli (?) 2000 Monza, RS 2003 Indy szintén felkavaró élmény volt, amikor percekig semmit sem lehetett tudni.)
(Inkább vicces, mint hősies, de zárójelben említsük meg a 2001-es spanyol nagydíjat, ahol Hakkinen az utolsó körben esett ki az élről. Ahogy búsan támasztotta az autót, megállt mellette ha jól emlékszem, Alesi (de hogy egy kék autó, az biztos), de továbbintette. Kék autó el, érkezik Coulthard. Szintén megáll, Mika bepakolja a "csomagtartóba" (vagyis DC ölébe) a kesztyűjét meg ilyesmit, felül a sidepodra és integet, hogy menjenek. Szépen vissza is vitte a boxba. Szép gesztus volt.
Kevésbé szép és a FIA határtalan idiótaságát jelzi, hogy utána megpróbálták kioktatni őket, hogy ez balesetveszélyes volt. Valószínűleg két versenypilóta jobban tudja, hogy mi a balesetveszélyes, mint az öltönyös f.szlóbálók.
RS egyébként ugyanabban az évben a Hockenheimen megszerezte a BMW-Williams első győzelmét, de ő nem vitte vissza a boxba a korábban kiesett bátyját; szegény MS reménykedve stoppolt az út szélén az erdőben, de Ralfi csak továbbment, úgyhogy Májköl kénytelen volt a pályaautóba beszállni.)

Inner Circle05-05-2006 07:46:58 // 8631
SZVSZ úgy történt a sztori, hogy Laudát három társa húzta ki a Ferrariból (és ő maga mondta, utólag a képeket nézve, hogy épp az segített a legönzetlenebbül, akivel sose kedvelték egymást különösebben). És erre reagált úgy, hogy ő a helyükben bizony nem állt volna meg.
Igaz, hogy Lauda híres arról, hogy összevissza beszél (a nyilatkozatai egymásnak ellentmondóak, és ott van a nevezetes majom-ügy is), és azért más dolog arról beszélni hogy valaki otthagyna egy embert bennégni, és más dolog tényleg megtenni. Végülis nem tudhatjuk, hogy valóban mit tett volna.
Xixo05-05-2006 01:23:29 // 8630
Ezeknél jobbat meg úgyse tudsz mutatni!!! :-))))))))
Szeretnék sok ilyen pillanatot látni idén is!!!!
Xixo05-05-2006 01:01:45 // 8629
Na ez már sokkal jobban teccc!!!! :-)))))
Xixo05-05-2006 00:57:47 // 8628
Nem jó ilyeneket látni... :-((
mesa04-05-2006 21:16:19 // 8627
mesa04-05-2006 21:11:09 // 8626
Satti04-05-2006 20:43:50 // 8624
Nem tudok,hirtelen megszólalni,lehet,hogy hülyeség,de a hideg kirázott,ahogyan végignéztem,ilyenkor azon is elgondolkozik az ember,hogy lehet ezeket a fiúkat irigyelni,de most is bármikor előfordulhat ugyanez,bárkivel.
mesa04-05-2006 20:36:11 // 8623
Bezzeg a Mi időnkben ... akkor még volt foci ... akkor tudtuk hogyan kell szórakozni ... akkor mi neveltek voltunk ... akkor még nem pénzről szólt a sport ... akkor minden verseny izgalmasabb volt ... az életünk érdekesebb volt ... akkor fiatalok voltunk ... sok minden történt velünk ...
Ma megöregedtünk , siránkozunk és megszépítjük a múltat.
Akkor minden jobb volt ... ? :D
Willy04-05-2006 20:21:57 // 8622
Ez nagyon durva! :-((((((((
zolee14504-05-2006 20:10:41 // 8621
ma valahogy ilyen emlékezős napom van...
F1
Miután ilyeneket látok mindig feldühít ha azt hallom, hogy valaki a balesetek miatt néz F1-et...
(sajna találkoztam már sok ilyennel, igaz nem itt, szóval ne vegye senki magára)
zolee14504-05-2006 19:24:15 // 8620
lehet hogy meg sem tehetnék, és mondjuk az is igaz, hogy manapság több pályabíró van a pályákon, de van ám egy olyan is a dologban, hogy régebben mintha "családiasabb" lett volna az F1, most már csak méregdrága "számítógép szerű" pilóták vannak, és az egész nem sport, hanem egy nagyon jól megfizetett munka lett. legalábbis nekem tv-n keresztül ez az érzésem.
Mike.04-05-2006 19:15:09 // 8619
A mostani pilóták közül ezt egyik sem tenné meg. :-(
Vagy meg sem tehetné?
zolee14504-05-2006 19:04:44 // 8618
És mégegy video
...ilyet sem látunk manapság. Lauda mondta egy baleset után (ha jól tudom a balesetet szenvedett pilóta meg is halt), hogy őt nem azért fizetik, hogy megálljon, hanem azért hogy menjen. Aztán rá nemsokra őt egy pilótatársa mentette meg...
zolee14504-05-2006 18:56:30 // 8617
Ayrton Senna, Monaco
Elég durva, még nézni is, nemhogy végigcsinálni. Ráadásul a váltó még nem a kormányon volt. Prost is csak néz, pedig ő sem tanuló vezető...:)
zolee14504-05-2006 18:44:54 // 8616
na ezt a videót kerestem: Raikkonen vs Montoya
zolee14504-05-2006 17:38:19 // 8615
na ez szép! Eljutottunk odáig, hogy a Minardi utódcsapata nem örülne a Ferrari motoroknak jövőre:)))
Link
zolee14504-05-2006 11:56:48 // 8614
jaaaa. Ezért nem értettem ki a hülye, mert nem vettem figyelembe hogy ott van egy link is. Qrvajó!:)))
Inner Circle04-05-2006 11:46:47 // 8613
Nézd meg a linket!
zolee14504-05-2006 11:28:10 // 8612
asszem elvesztettem a fonalat, szabad a gazda... milyen nyuszi, hol???:)
Inner Circle04-05-2006 10:57:50 // 8611
OFF Nem te, hanem aki ilyenekkel szórakozik, egyébként se sértő hülyézésnek volt szánva. Nekem az, aki arra hajt hogy egy nyuszi feje bólogasson helyette a képernyőn, ne akarja bemesélni, hogy teljesen normális! :-)
zolee14504-05-2006 10:33:51 // 8610
most én lettem lehülyézve???
Inner Circle04-05-2006 10:17:20 // 8609
Nade miért van egyvalaki, aki mindenkit megver? mert ha egy csapat jó autót csinál, akkor azt egy közepes pilóta is fene jól tudja vezetni, és a többiek csak futhatnak utána, akármilyen jó pilóta van náluk. Erre azzal reagálni, hogy megváltoztatjuk a szabályokat hogy az illető egy kicsivel később lehessen csak VB... hát, mintha nem a lényeget fogná meg! Olyan mint Kilgore Trout novellájában, amikor a bolygó túlnépesedett, és erre egy tudós úgy akarta felhívni a figyelmet, hogy tyúkhúslevesben szaporította a saját maga DNS-eit és klónozta magát. Rövidesen már több ezer volt belőle, és remélte, hogy a kormány végre észreveszi, hogy a túlnépesedés ellen tenni kell. Tettek is: hoztak egy olyan törvényt, hogy egyedülálló férfiak birtokában nem lehet tyúkhúsleves. Ezt csinálta a FIA is: a tüneteket kezelte, nem a betegséget.
Slowfeet04-05-2006 09:46:24 // 8608
Hát igen, csak most, amikor minden évben van egy valaki, aki alázza a mezőnyt, valszeg fél az FIA, hogy a régi pontrendszerrel az évad menője már Monacoban VB lehet :)))))
Inner Circle04-05-2006 09:43:21 // 8607
"Az első három helyért meg a legritkább esetben megy komoly csata, ott már nagyot lehet bukni egy kicsúszással, vagy egy ütközéssel."
Bukni sokat, nyerni viszont keveset! Ha második vagy, miért kockáztatnál retkes két pontért? 8-10... szinte semmi. Viszont a 8 pontot elveszteni nagyon fájna, hát maradj inkább a seggeden.
A 6-10-ben még volt valami kihívás, és ha nyertél, annyit kaszáltál mint a két mögötted érkező együtt. Most viszont a harmadik és az ötödik hely együtt ér a pontversenyben annyit, mint egy győzelem, szerintem ez nagyon gáz.
Slowfeet04-05-2006 09:41:55 // 8606
"pont a Hungaroring lett úgy tervezve", hát ez az...a rrégi klasszikusok nem lettek tervezve....kialakultak, max miután megszerveződött a sorozat és fix pont lett egy pálya az évadban egy kicsit kipofásították.
Inner Circle04-05-2006 09:40:34 // 8605
"és ki lesz kockázva a dohányreklám..."
Emmá' technikailag teljes mértékben megoldható... eszem áll meg, mennyi hülye van a világon :-)
zolee14504-05-2006 09:40:31 // 8604
ez lenne a jó, viszont ez manapság már tényleg autóverseny, míg régebben inkább a pilótáknak volt dicsőség. Túl sok a gyári csapat...
zolee14504-05-2006 09:38:22 // 8603
azért a pályák és az autók biztonsági színvonalát nem sírom vissza. Mellesleg - állítólag - pont a Hungaroring lett úgy tervezve, hogy a domborzati viszonyokat nézték...
Szerintem még a pénz "keze" is benne van a dologban. Senki nem mer kockáztatni a szponzorok miatti eredménykényszer miatt, inkább begurulnak pontszerző helyen mint megkűzdjenek még egy pontért. Az első három helyért meg a legritkább esetben megy komoly csata, ott már nagyot lehet bukni egy kicsúszással, vagy egy ütközéssel.
Inner Circle04-05-2006 09:37:51 // 8602
A technikából már most is alaposan visszavettek. Az utcai autókban is egy csomó minden van, ami az F1-ben már tilos: feltöltő, aktív aerodinamikai elemek (amiket meglepő módon az Alfa Romeo alkalmazott először a világon (nem a Porsche, ahogyan terjesztik!) a 90-esen), aktív futómű, annyi menetszabályzó elektronika sem, stb. Ezeknél SZVSZ sokkal kevésbé lenne radikális korlátozás, ha a telemetriát tiltanák be; ebből úgyse profitál az utcai autóipar egy szemernyit se. Nem a motorelektronikát akarom betiltatni, bár a porlasztós gépek biztos tutik lennének (jól mutatna a V8-ason négy Dell'Orto) :-))) Tőlem fejlesszék a kocsikat akárhova, nem bánom, csak több múljon a pilótákon. Nekem full mindegy hogy 1:20 alatt mennek egy kört, vagy 1:30 alatt; viszont egy jó pilóta egy trágya autóval is lehessen legalább a középmezőnyben, egy közepessel meg a dobogó tetején!
zolee14504-05-2006 09:32:13 // 8601
most még.... majd szép lassan a közvetítés is csak fizetős csatornákon lesz látható, és ki lesz kockázva a dohányreklám...
nemhogy bevezetnék, hogy lehet cigit reklámozni, de ugyanakkora méretben el kell helyezni az autón olyan feliratokat, ami a dohányzás veszélyeire hívja fel a figyelmet:)))
Slowfeet04-05-2006 09:31:06 // 8600
És azt se felejtsd el, hogy mások voltak a pályák is! Ma már előre szimulált számítógépes tervezés zajlik a pályaépítésben. Az olyan organikus pályák (ahol a terep és a korábbi utak, vagy infrastruktúra alakította ki a nyomvonalat), mint Brands Hatch vagy Zolder stb már nem is rendezhetnének F1-et. Mondjuk Brands Hatch állítólag vissza kerülhet a programba, de alaposan át kell építeni. Az új pályáknál meg inkább az a szempont, hogy jól körbe lehessen építeni nézőtérrel, másodsorban pedig könnyű legyen a mentés baleset esetén, harmadsorban, meg koncentrált egy-két előzési pontot nyújtó íveket rajzolnak, hogy könnyű legyen közvetíteni. Nézd meg, ha valaki meglepő helyen előz, arról a kamerák általában le is maradnak....
És ki az elektronikával!!! Slick gumi és kéziváltó!!!!!
Inner Circle04-05-2006 09:29:59 // 8599
De a késelés utáni mélyinterjút viszont még Rejtő Jenő is megírta ("Uram! A késemért jöttem!" "Hol hagyta?" "Valami matrózban...")! :D
Mike.04-05-2006 09:29:23 // 8598
De szép álom. :-)
Szeretném én is, hogy így legyen de sajnos nem sok esélyt látok rá.
zolee14504-05-2006 09:28:28 // 8597
már a spájzban vannak???
Willy04-05-2006 09:28:07 // 8596
Az a poén az egészben, hogy az EU-ban nem engedik a dohányreklámokat a versenyen, de ha kikerül a sorozat Európán kívülre, akkor az Európai TV-nézők a képernyőn keresztül nézhetik a dohányreklámos festéssel megáldott autókat. :-))))
zolee14504-05-2006 09:27:59 // 8595
Ezzel gyakorlatilag azt a kérdést teszed fel, hogy mi legyen az F1: az aktuális kor technikai maximuma, vagy egy izgalmas versenysorozat? Nem lehetne mindkettő???:)
zolee14504-05-2006 09:24:23 // 8594
ez nem pont ugyanaz a helyzet, mert ha cigit reklámoznak attól még eldönthetem, hogy akarok-e cigizni, míg általában a késelő nem készít mélyinterjút a késelendővel, hogy vajon akar-e késelés áldozata lenni.:)
Inner Circle04-05-2006 09:24:12 // 8593
Ebben a párharcban az a döbbenetes, hogy oda-vissza előzgetik egymást. Láthattunk fantasztikus üldözéseket (Senna-Mansell, Hakkinen-Schumacher, Schumacher-Alonso stb.), de ott mindig az volt a kulcs, hogy az egyik előzni akart, a másik meg védekezett. Itt viszont megy az adok-kapok.
Manapság SZVSZ ez fizikailag lehetetlen lenne. Egyrészt az autók felépítése miatt (pl. a szélárnyékban autózás alig jelent valami előnyt (slicket az autókra!!!)), másrészt meg mert az autók képességei per pillanat alig hagynak teret a pilóták tehetségének. Állítom, hogy ez a gyönyörűség csak úgy jöhetett létre, hogy 80% múlt a pilótákon és 20% az autókon! Manapság ha egy autó 2mp-vel gyorsabb körönként, akkor otthagyja a másikat, ha meg egyforma gyorsak, akkor vonatoznak egymás mögött, és a pilótának szinte esélye sincs arra, hogy egy kicsit is többet kihozzon a vasból. A számítógépek már jó előre kitalálják, hogy milyen a tökéletes kör, és a tökéletes kört autózó pilótát hogy tudná megelőzni valaki, aki igazából nem is gyorsabb?
De ekkor még nem volt számítógépekkel tervezett "tökéletes kör", nem beszélve a sok elektronikai lószarról. Tolták a fiúk, ahogy éppen jött, kint-bent, mindegy, csak menjen a gép. Ha kicsit nekiment a másiknak, hát nekiment, nem voltak cukorból a verdák, lehetett őket ütni-vágni. És ha az egyik előzött, akkor a másik nem csak nézhette, ahogy szépen eltávolodik tőle a gyorsabb autó, hanem eldurranhatott az agya, hogy "A rohadt életbe, hát lesz ami lesz, én még ezt a nyaktörő mutatványt is bepróbálom!" - nem számolták ki már hetekkel azelőtt a központban, hogy az .1 másodperccel gyorsabb vagy lassabb lesz... Nem a mindig 100%-ot nyújtó számítógépek írták elő a körök lefolyását (és a pilóta legfeljebb ronthatott), hanem a pilótán múlt, hogy tudja-e körről-körre hozni a 100%-ot?
Szóval a márciusi ifjakkal szólva: "Kívánjuk az verseny szabadságát, elektronika eltörlését!"
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
627
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?