Forum >> Forma-1

zolee14516-05-2006 13:26:27 // 10242
értem én, de gondolom a 2 hétvégés szabály marad. Utána új motor kell. Azt hogyan ellenőrzik, hogy minden alkatrésze megegyezik az előző motoréval?
Slowfeet16-05-2006 13:24:26 // 10241
Le van plombálva a motor, tehát nem lehet szétszedni. Váltóáttételt lehet cserélni, és folyadékokat, szűrőket, semmi mást. Ha a plomba sérül, jelenteni kell, ha nem jelentik és kiderül, nemcsak motorcserének minősül de akár futam eltiltás is lehet.
zolee14516-05-2006 13:21:47 // 10240
ezt egyébként hogy ellenőrzik? Minden motorcserét úgy kell csinálni, hogy csavarra szétszedik a mocit, az FIA ellenőriz minden darabot, majd a szemük láttára összeépítik és be a kocsiba?
Slowfeet16-05-2006 13:12:20 // 10239
Igen, tényleg nem mai az ötlet, csak a nagy gyártók most jöttek rá, hogy mózliék tényleg komolyan gondolják.
Inner Circle16-05-2006 13:11:19 // 10238
Nem egy darab motornak kell kibírnia három évet, hanem három évig nem lehet fejleszteni a motort, de ez már elég régi sztori.
mesa16-05-2006 12:07:36 // 10236
Ez hülyeség. Kamu duma. Majd jól megváltoztatják! Egy rallye autó motorja sem bír ki egy évet, nem hogy 3 teljes idényt !!! Ráadásul fejlesztésben sincs tapasztalat. Ha valakinek megkukásodik a motorja, akkor mi van ? Elővesz egy újat. Kap 10 helyes böntetést. Na és ? Ha valakinek kopni kezd majd a mocija - kiskapú, hogy- túlforgatják, és berakhatnak egy újat ... SZVSZ Röhejes.
Slowfeet16-05-2006 11:50:39 // 10235
Ja gyerekek, mit szóltok a motor befagyasztáshoz? 2008-tól 2010-ig ugyanazokat a mocikat kell használni. Nem lehet fejleszteni az erőforrásokat :( vagyis ha valaki 08-ra szart csinál, az úgy is marad.
Slowfeet16-05-2006 11:43:48 // 10234
De az mérföld ám!!!!
mesa16-05-2006 11:36:27 // 10233
:)))) százhetvennel, tegyük hozzá !
Slowfeet16-05-2006 11:22:07 // 10232
Igen, viszont Palik jobb lábbal kuplungol és kormányról dönti be a kocsit :)))
mesa16-05-2006 11:20:14 // 10231
A dakarhős nyilván magából indult ki :))))))
zolee14516-05-2006 11:19:16 // 10230
nem! csak néha, akkor amikor látszik hogy a gáz meg a fék kijelzője egyszerre jelez:)))
Slowfeet16-05-2006 11:13:24 // 10229
minden pilóta bal lábbalfékez :))))))) csak egyesek mindkettővel :)))
mesa16-05-2006 10:37:51 // 10228
Ez simána számolásbeli eltérésből lehet. Csak nehogy benyögd a Palik Laca kedvenc szövegét, hogy "egyes pilóták bal lábbal fékeznek" ! :DDD
Slowfeet16-05-2006 10:32:15 // 10227
Egy kicsit off, de jó hallani, hogy a tesómárka is kezd éledni... A grande punto rally-t nyert megint :)
zolee14516-05-2006 10:17:51 // 10226
aha:) de csak félig sikerült: a benya qrva gyorsan kijött a csőből, igaz az autóba nem ment bele:)
Inner Circle16-05-2006 10:14:51 // 10225
Ez Verstappen volt, amikor a Benetton szabálytalanul megbuherálta a töltőt, hogy gyorsabban tudják megtölteni az autót? Kirobbanó siker...
zolee14516-05-2006 10:14:40 // 10224
de ez csak akkoriban volt amikor nem volt TC, bár Trullinak most is nyitva volt, a célegyenesben. (ennyire megy a Toyota, hogy a célegyenesben is be kell kapcsolni az rpm limitert????)
Slowfeet16-05-2006 10:10:33 // 10223
Igen és egyesek még a limitert is bekapcsolják egy-egy hajtűnél, a kis mocskok. Látszik amikor az adalaide-ben kinyílik a tanksapka :))))
zolee14516-05-2006 10:04:52 // 10222
ha így izzik egy kipuff, és arra benzint locsolunk még nagyobb szalonnasütést lehet rendezni: Link Ha jól látom a szerelők elszaladnak, de nem a tűz elől menekülnek, csak be a boxba a nyársakért.:))) (mellesleg a történet csak annak tudatában ilyen vicces, hogy komolyabb baj nem történt)
zolee14516-05-2006 10:01:25 // 10221
vagy ha multiban ki van kapcsolva a "mechanical failures" :))
zolee14516-05-2006 10:00:43 // 10220
hallottam olyat is, hogy x% gázzal stabilizálják az autót szűkülő kanyarokban, pl. Raikkonen, amikor megelőzte Fisichellát Suzukában.
Slowfeet16-05-2006 10:00:37 // 10219
Ahogy néztem ezt az izzást, azt hiszem, hogy 1-es hűtőnyílást max a januári havas teszteken használnak :)))))
zolee14516-05-2006 09:58:46 // 10218
kb annyi. Egyszer mutattak egy képet a Sauber boxából, és kb ilyen hanggal ment, tehát alapjárat körül, és a kamera ráközelített a kormányra ahol a digit kijelző szerint valami 7500-7800 között mozgott a ford.szám. Aztán ahogy leállították erről a 7500-as fordulatszámról hirtelen megállt. Gondolom nem sok tömeg lehet a főtengelyen, mert amilyen hirtelen veszi a fordulatot pont olyan hirtelen le is esik ha nem nyomják a gázt.
Slowfeet16-05-2006 09:52:18 // 10217
"ha megnézitek, padlógáz létezik csak" Hát éppen nem. Ha megfigyeled kanyarban a félgáz is látható, főleg azoknál a pilótáknál, akik (pl vilneuve) féket is nyomnak közben, tehát mindkét pedál játszik egyszerre, ami sima féktávon nem működne. A féknél sem mindig full padlót mutat a műszer. Az más kérdés, hogy az F1-ben kevés a nem padlógázos rész, de gyors konstans sugarú kanyaroknál 15-16 ezres fordulatot tartanak, és ilyenkor a kijelző sem full gázt mutat, hanem vibrál kicsit.
mesa16-05-2006 09:51:33 // 10216
21k valami zavar lehetett, de nem hiszem hogy a Mekláren vagy bármelyik V8 annyit pörögne.
mesa16-05-2006 09:47:42 // 10215
Ez egyszerűen orvosolható, mintavételezés. Elegendő egy mintát venni minden motorrol, és onnan már ki lehet számítani az adott motor fordulatszámát.Persze annál pontosabb, minél több fordulaton vehetsz mintát. Lehet hoyg az FIA kötelezi a csapatokat, hogy mondjuk 15k, 16k 17k-nál engedélyezzenek levenni egy egy mp-es hangminta sávot. Onnan már majdnem százas naygságrendre visszaszámolható a motorfordulat. Ez csak a feltételezésem, én ennyiből meg tudnám csinálni... A pedál állásokra vonakozóan a G-műszert tudom alkalmasnak tartani. ha megnézitek, padlógáz létezik csak. Szóval a fedélzeti kamerában lehet gyorsulásmérő, amiből megint ki lehet következtetni a pedál állásokat.
Slowfeet16-05-2006 09:39:12 // 10214
Mennyi az alapjárat 7-8 ezer?
Inner Circle16-05-2006 09:33:37 // 10213
Node a legdurvább az, hogy egy csomó ideig megy a motor fülrepesztő hangon, az ember már megszokja hogy ilyen a hangja egy csúcsra járatott F1-motornak, aztán kiderül hogy eddig alapjáraton melegítették és most GÁZT ADNAK... :D
Slowfeet16-05-2006 09:23:25 // 10212
Na azért a hondáról is vannak sztorik. Amikor a lotus csapat honda motort kapott 87-ben (?), Senna mellé berakták a gyári japán pilótát a csapatba (ugye Nakajima). A legenda szerint Ayrton az első teszten beleült a gépbe és ment egy kört. Kiszállt és jelezte a mérnököknek, hogy gáz van, szét fog esni a motor, mert egyrész reszel, másrészt fuldoklik, harmadrészt elviselhetetlen a hangja, és vibrál az egész kasztni. Na kiküldték a jappót, ment pár kört majd közölte, hogy a kocsinak semmi baja... ennek ilyen a hangja.
zolee14516-05-2006 09:15:07 // 10211
Aranyosan izzik a kipuff, lehetne mellette húst sütögetni.:) Link
Slowfeet16-05-2006 09:13:28 // 10210
Márcsak azért sem lehet pontos, mert nincs két különböző motor ami ugyanazt a frekit adja le hangban. Tehát lehet, hogy a meklárennek magasabb frekvencián zenél a mocija, ezért egy-két ezret csalt a műszer. A gázállást viszont és sem értem. Jó persze a közvetítésben egyéb hibák is vannak. Besárgul a körszámláló, hogy valahol sárga zászlós szakasz van, pedig sehol sem lengetnek sárga zászlót (állítólag ez azért van, mert a pályabírók jelzik, hogy lengetni kéne, de enyhébb esetekben..megpördülés pályára simán visszatérés esetén pl. jelzik nekik, hogy nem kell. A közvetítés vezetője persze kapja az infót, hogy sárga, de nem néz utána, hogy valóban van-e lengetés). Meg mostanában sokszor bolodul meg az időmérő rendszer is. Ugyebár multkor is azért ált az edzés 10 percet, mert nem tudták ki a hat kieső....azért ez blama, kedves Siemens :)
Inner Circle16-05-2006 09:13:17 // 10209
Pedál-állásról fogalmam sincs. Lehet hogy a FIA kötelezheti őket a mérőműszer beépítésére, mint ahogy a kamerák elhelyezésére is. Asszem ez a fülelős módszer a '90-es évek elején terjedt el, amikor a Hondák ropira vertek mindenkit, és a többiek szerették volna kifürkészni a motorjuk titkát.
Willy16-05-2006 09:04:36 // 10208
Akkor igen csak elmérték magukat. :-)
zolee14516-05-2006 08:49:39 // 10207
és a pedálállás? oda kell valami beépített műszer, azt hangból nem találja ki. OFF most olvastam hogy a motorversenyeken a pálya mellett vannak hangradarok, és ezzel vizsgálják azt hogy nem használ-e valaki szabálytalan motort.
Inner Circle16-05-2006 08:39:52 // 10206
Én is úgy tudom, hogy hangfrekvenciából analizálja a fordulatszámot. Asszem egy BMW-Williams-os tag mondta, hogy a kijelzés nem teljesen pontos, de azért elég jó.
Inner Circle16-05-2006 08:39:09 // 10205
21.000 nagyon-nagyon durva lenne; az idény előtt a Cosworth motor a próbapadon tudott 20.000-et pár másodpercre, és az már akkora szó volt, hogy a honlapjukon mutogatták. Nyilván fejlődtek azóta, de a versenykörülmények is mások, mint a próbapad... szerintem mérési hiba lehetett a 21k. A McLarenre meg év elején még azt mondták, hogy rossz a motor, de most már mégis inkább a kasznira mutogatnak. Önmagában véve se túl jó az autó aerodinamikája (Newey és Tombazis hiánya megmutatkozik), és állítólag különösen rosszul fekszik Montoyának, aki utálja az alulkormányzott autókat. És most már Kimi is arra panaszkodik, hogy alulkormányzott az autó... ha még ő is, akkor már érthető, hogy miért szenved Monty. Úgy hírlik, gyártanak neki egy más típusú első felfüggesztést, hátha az segít. Apropó szakemberek hiánya: azt is megtudhattuk a hétvégén a kommentátoroktól, hogy amióta elment Mike G. a Toyotától, azóta egyre jobb az autó. Láthattuk... tavaly ilyenkor Trulli szórta a dobogókat, most meg a pontszerzés se jön össze. Apropó kommentátorok: emlékeztek Palik 2001 körüli agymenésére, amikor az volt a mániája, hogy az autókat kompresszorral indítják be?
Blade15-05-2006 21:59:30 // 10204
Elmondom neked,Palik elso igazi közvetitése a 91-es Magyar nagydij volt.... Akkoriban hallottál már olyanrol hogy forma1?:?:))
Blade15-05-2006 21:55:47 // 10203
Olvassá má kölök, mielott irsz: Na figyu: 1. Ha megnézzük az első 4 helyezettet, az a legfeltűnőbb, hogy Alboreto ötödik. 80-as évek max92 És Damon Hill jön be a boxba, igen, Damon Hill jön be a Williams boxba, és most Damon Hill bent van a boxban! Nem. Michael Schumacher az. vagy 94 vagy 95-ös szezon 13. Mansell most lazít egy kicsit, kényelmesen autózik. Nem, nincs igazam. Egy újabb kör-rekord. 1992 vagy elotte 18. Csönd! Csönd! Nézd! Nézd! Ez egy Williams, és csak találgatni tudok, hogy Jaques Villeneuve az... biztosat nem mondhatok, mert nem látom innen. Szóval Villeneuve befejezi a ver... Hill az!! Damon Hill kiesett az olasz nagydíjról. 1996 20. Nigel Mansell az utolsó, eltekintve attól az 5 embertől, aki előtte van. szintén 1992 vagy elotte. Akor most hogy van? Tényleg nem is nézem a versenyeket csak hulyeségeket beszélek, észre sem vettem azt hogy Mansell,Hill, Alboréto még mindig aktiv... Vagy hogy van ez akkor, lehet nem is Palik araynkopési ezek?,:)) De,hiszen ilyen hülyeségeket csak o mondhat...! :)
zolee14515-05-2006 19:59:29 // 10202
azt ne emlegessük. Sztem iszonyat égő volt a vigalmi negyed a Ring közelében. nem is értem hogy gondolták az illetékesek.
zolee14515-05-2006 19:58:19 // 10201
már annak is örülnünk kell, hogy nem Bukarestet mondanak:)
Grando15-05-2006 19:56:14 // 10200
A németen a múltkor Magyarország izzó pusztájába helyezték a Hungariringet. Gondolom már unják "csak" Budapesthez kötni. Viszont üdvözlendő tendencia, hogy újabban a németen egyre többször hallom budápeszt helyett úgy, hogy budápeSt. Előbb utóbb csak megtanulják. :)
zolee14515-05-2006 19:51:55 // 10199
hát ja.
Grando15-05-2006 19:49:11 // 10198
Báppádáábúúbápuppááá!!!
Slowfeet15-05-2006 19:49:00 // 10197
Na és a magyar lányok.......
zolee14515-05-2006 19:47:46 // 10196
ennyi nem elég? A legtöbb pilóta a HRinget elintézi annyival, hogy ott neki soha nem ment igazán, és nem is szereti de Budapest szép város:)))
Slowfeet15-05-2006 19:43:57 // 10195
"Pályabejáró rovatunkat a Johnny Walker támogatja. Keep Walking...." És most megkérem David Coulthardot, mutassa be nekünk az imolai pályát: -Dévid nájsz tu szí jú! Vat trek imola is? (David? Milyen pálya imola? Egyesek nehéznek tartják mert az óra járásával ellentéresen halad.) - Well, I like this circuit, and though Iwas not so lucky last year, I won a GP here a few years ago! - Okkéé dévid. let ász szí the main parts ov de szörkit! (Jól van David, lássuk a pálya legfontosabb részeit) - Tamburello is still quite challanging. But I don't like it. (A tamburellot még mindig nehéz jól venni, de nem is kedvelem különösen. - Ájem súr jú tink ábáut ájárton. (Gondolom itt mindenkinek Senna jut eszébe, aki itt vesztette életét) - Not really.......... - És már meg is érkeztünk az akva minerálihoz, amiről azt kell tudni, hogy egy ásványvízről nevezték el. Gúd lákk for de réc dévid and tenk jú! Ez volt tehát az Imolai pálya részletes ismertetése David Coultharddal. "Pályabejáró rovatunkat a Johnny Walker támogatta. Keep Walking...."
zolee14515-05-2006 19:33:03 // 10194
na szujót nem ér bántani! olyan jó kis ekxszkluzív interjúkat csinál, remek kérdései vannak: -mit csinálsz most? -mit fogsz csinálni a jövőben? -miért jöttél ide? Szereted az f1-et vagy csak itt laksz? :)))
Slowfeet15-05-2006 19:28:25 // 10193
170????? NE legyél már kegyeletsértő, a halála előtt a kórházban Palik maga nyilatkozta Szujó "szóljatokaszújónakhogylátesőfelhőt" zoltánnak, hogy 180!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.