Forum >> Forma-1

Slowfeet12-05-2006 11:52:12 // 9660
Az isten a kocsijában, de a kerékmelegítők még fent
Slowfeet12-05-2006 11:46:22 // 9659
Nahát a mclareneknek nincs körideje, a ferrari meg ki se dugta az orrát, azt 15 perc van hátra
Slowfeet12-05-2006 11:43:30 // 9658
Na besétált a piros boxba az Isten csipás szemekkel :)
Slowfeet12-05-2006 11:40:58 // 9657
hót lassan gurult, aztán vissza is ment....
Slowfeet12-05-2006 11:38:56 // 9656
Na jön alfonzó
Grando12-05-2006 11:38:13 // 9655
Szerintem a verda lett öngyilkos. :D
Ferke12-05-2006 11:37:21 // 9654
Montagny megölte a verdát?:)
Grando12-05-2006 11:36:20 // 9653
Fársztó német szóvicc: Super Aguri - Super Kaputti - de találó. :)
mesa12-05-2006 11:35:07 // 9652
Hát szerinted ??? Szerinted AZ EGÉSZ VILÁG MS SEGÍTSÉGÉRE VAN kitalálva, de bezzeg a hős Monti hátrányos helyzetből veszi fel a kesztyűt, és majd jól megmutatja a csaló ferrarisoknak, hogy kajják be, mer' nem szerződtették. Ezek után én azt mondom, hogy szerintem megnem csalnak és MS jó pilóta. Mindent megbeszéltünk. Az álláspontunk úgysem közelít ;D (koncentráljunk az új fejleményekre)
Ferke12-05-2006 11:34:30 // 9651
Jön az izgisebb rész:)
Ferke12-05-2006 11:34:15 // 9650
Na mindkét rönó kint.
Slowfeet12-05-2006 11:31:05 // 9649
TV, műhód, UPC direkt, 83-as csatorna Ja a kubica megnyalta az 1:17 tetejét, megy az még lejjebb :))))
mesa12-05-2006 11:30:42 // 9648
Ki fenyegetett IRL ? Ne hazudozzál. Én még nem hívtalak fel, személyesen se szóltam be. Addig is, amig megtermeled a WC-dbe valót, keresd már vissza, hol fenyegetőzött a Ferrari, hogy ha nem nyernek kivonulnak. Addig Urban Legend ...
Grando12-05-2006 11:28:58 // 9647
A mekinél kipolírozták Monti verdáját, tévéznek és kávézgatnak - már most feladták? :D
Ferke12-05-2006 11:27:23 // 9646
Hol?Mer a neten nem megy:(
Slowfeet12-05-2006 11:27:17 // 9645
ja bocs a williamsnél....csak időt meg képet néztem, a nevet nem....hogy wurz, de úgy látom a honda is odaért
Slowfeet12-05-2006 11:25:30 // 9644
Na a mclarennél már megtalálták a szárny meg sebvátló setupot :)
Grando12-05-2006 11:23:43 // 9643
Pedig vörös bikák vannak a pályán. :) Mondjuk viadal még tényleg nincs...
Grando12-05-2006 11:22:15 // 9642
Nagyon sokat számít ezen a pályán az aerodinamika, biztosan azzal játszanak.
Slowfeet12-05-2006 11:21:34 // 9641
Üresek a lelátók, na ezeket a spaonyolokat is csak a vér érdekli, nem a feeling....
Willy12-05-2006 11:20:01 // 9640
Ja, én neten próbáltam. Akkor azért nem műxik.
Grando12-05-2006 11:19:15 // 9639
A neten nem nyomják, csak a híreket a szünetekben. :(( Én műhódról követem.
Grando12-05-2006 11:18:23 // 9638
Üdvözletem Uraim! Olvasgattam a sport.de-n: Alfonzóék a jobb aerodinamikai csomagjukra bazíroznak Barcelonában. Ehhez viszont jó gumik is kellenek, a jobb gumik pedig a Ferrari alatt vannak. :) Ezen felül pedig a Ferrari új frontszárnyat is kapott. :)) Massa-nak már a Nürburgringen is új mérnöke volt, reméljük folytatódik a fellendülés, annál is inkább, mivel a (sokat szidott) csapattaktika szerint lehetőség szerint pontokat kell lopnia Alfonzótól, tehát ráuszították rendesen. :))) További érdekesség, hogy Schumi az év végéig kapott határidőt, hogy eldöntse folytatja-e vagy sem. (lehet hogy így akarják döntési kényszerbe hozni, és odacsalni Kimit?). Szóval: HAJRÁ FERRARI! REMÉLEM NYERÜNK!
Willy12-05-2006 11:17:15 // 9637
Nálam nem megy az adás, csak az ntv jele van kinn, és hogy nemsokára jönnek újra.
Slowfeet12-05-2006 11:17:00 // 9636
Nem is mennek gyors köröket, kijönnej, aztán egyből vissza a boxba
Slowfeet12-05-2006 11:15:49 // 9635
Mit nem adnak?
Willy12-05-2006 11:13:38 // 9634
Most már nem adják. :-((
Slowfeet12-05-2006 11:13:28 // 9633
Annyira látszik, hogy még az elején vannak. Mondini a midlanndel úgy megy mintha tojásokon lépdelne, de a többiek sem nyomják ful gázon :)))))) mint egy levezető kör. Keresik az iveket.....edzés végére már máshogy lesz.
Slowfeet12-05-2006 11:09:09 // 9632
Ja én nézem az n-tv-n is :)
Ferke12-05-2006 11:02:56 // 9631
NA elkezdődött:) (formula1.com)
Mike.12-05-2006 10:54:08 // 9630
Villeneuve jól áll mert most -10 helyes büntivel idul. Talán az első 12 helyre feljön. :-))))
zolee14512-05-2006 10:32:12 // 9629
Willy Raikkonen!:)))
Willy12-05-2006 10:30:41 // 9628
Nagyon úgy néz ki.... És hogy ne csak a megszokott kiírások legyenek: Hajrá Raikkönen & Villeneuve!!!!
zolee14512-05-2006 10:28:02 // 9627
igazad van, könnyebb lehülyézni valakit és befejezni a vitát, mind gondolkodni és válaszolni.
Mike.12-05-2006 10:26:07 // 9626
Húúú alakul a mostanában már megszokott topic hangulat. :-)))
Inner Circle12-05-2006 10:24:16 // 9625
1997-ben a Ferrari kijelentette, hogy ha nem nyernek, kivonulnak az F1-ből. Nem nyertek, mégis maradtak. 1997-ben, 1998-ban és 1999-ben a McLaren egyedüli kihívója a Ferrari volt (és 2000-ben, 2001-ben fordítva), egyértelműen ez a két nagy csapat vívott a VB címért. Bármelyiket hátrányosan érintő lépés a másiknak kedvező. (És próbáld már leküzdeni azt a fránya kisebbségi komplexusodat, térj vissza oda hogy majd jól megversz, aztán erről ábrándozz a WC-n ülve vagy mittomén, tőlem akár meg is próbálhatod - nekem nem jelentene nagy kényelmetlenséget -, de minket kímélj meg ettől a szánalmas ön-hergeléstől. IRL fenyegetőzésnél mélyebbre már úgysem áshatod magad, ez igaz, de legalább próbálhatnál felfele kapaszkodni)
mesa12-05-2006 10:19:28 // 9624
Figyelj, ömlik belőled a rosszindulat és a hülyeség keveréke. Ha kicsit is méltó lennél a normális beszélgetésre, nem mondanád, hogy ezeket én állítom, hanem vetted volna a fáradtságot és elolvasod a forrást. Tehát most már a Benettonis elcsalt egy VB címet Schumachernek. Igazi címe nincs is -szerinted- csak aza kruva nagy világösszeesküvés juttatta oda ahová való. OK. Lezárom. veled nem lehet vitatkozni, mert nincs miért. Te akkora gyűlöletel vagy MS iránt, hogy a tényeket is fordítva látod. Nem jut ezsedbe hogy mennyi pontot vettek el még Benettononsként MS-től, mert annyira nem akarták hogy VB legyen :DD Szerintem aki egy 7x VB-ban nem érti miért lett az, és ellenben egy eddig meddő, hangulatversenyzőben látja az igazság bajnokát, ott mérhetetlen indulatok gyülemlettek fel. Ki kéne adnod magadból. Szar lehet ez a frusztráltság :P
zolee14512-05-2006 09:43:33 // 9623
Örömmel hallom hogy segíteni akarsz a megvilágosodásban, csak Neked a fényt egy kis vörös lámpa adja, ráadásul az eddigiekből kiindulva olyan kis szemellenződ is van mint amit a lovakra szoktak rakni. Ezek után nem biztos, hogy Te vagy az aki segíthet nekem, ha egyáltalán erre szükségem van. Biztos, hogy nem tudok mindent úgy ahogy az volt, de közel sem élek olyan sötétségben mint ahogyan azt Te megpróbálod beállítani. Nem tudom mire alapozod azt, hogy szerintem MS a Ferrariban lett vb. Ha kicsit visszolvasnál látnád hogy egyik kedvenc témám az MS - DH ütközés, mely méltó megkoronázása volt MS részéről a Benettonnal végigcsalt 94-es évnek. 95. Ügyes dolog volt felvásárolni a Ligier istállót, és így hozzájutni a mezőny legjobb motorjához. Tulajdonképpen ez az első vb cím amit nem vitatok. Érdekes előjönni azzal, hogy mennyire nem volt vezethető a Benetton, és érdekes , hogy pont olyan pilótákkal példálózol, akiknek a véleményére néhány napja még egyáltalán nem adtál, hiszen két sértődött pilóta véleménye semmit nem ér. Az F1 mezőnye áll jó, és kevésbé jó autókból. Az hogy a Benetton vezethetetlen volt az nem jelenti azt, hogy a többi viszont hűdefasza lett volna. Amikor a hihetetlenül tehetséges MS-nek éppen nem volt a legjobb az autója akkor nem is nyert, ilyen egyszerű. Nem kétlem, hogy jobb volt minden csapattársánál, de voltak olyan futamok amikor meg tudták volna fogni a csapattársak, és akkor sem lehetett, és nem csak az A1Ringről beszélek. Herberttől már ezt említettem, de mégegyszer: azt mondta, hogy azt tudta, hogy MS az egyes számú pilóta, de azt nem tudta, hogy ennyire minden MS miatt történik a Benettonnál. 1994. Ekkor még MS nem volt vb, csak az év végén lett az egy olyan eset következményeként amilyenért 97-ben törölték a szezonban szerzett összes eredményét. Ha jól emlékszem (szerinted persze biztos nem) pont MS Ferrarihoz igazolása utáni évek valamelyikében kezdett a Ferrari azzal fenyegetőzni, hogy ha nem nyernek hamarosan vb-t akkor kiszállnak. Pontos adatokat nem tudok, de szerintem pont annyian szurkolnak a Ferrarinak, mint a többi csapatnak együtt, tehát marha nagy érvágás lett volna az F1-nek ha a Ferrari kiszáll. Ezt nem engedhették. A csapatsorrend Schumacherhez kötődik, nem a Ferrarihoz - már ezt is írtam - de a kivételezés ehhez jött hozzá. Most add össze a Schumacher féle csapaton belüli kivételezést, és a Ferrari féle F1-en belüli kivételezést. Mi az eredmény? Elmondom: 5 dögunalmas MS vb cím. Ezt látva az FIA tényleg elkezdett úgymond "MS ellenes" szabályokat hozni, amivel nem kiegyenlítették az erőviszonyokat, hanem mint az tavaly láttuk majdhogynem a középmezőnybe nyomták a Ferrarit. Mi lett a vége? 1 év után visszahozták a kerékcserét. A kivételezés néhány dologból áll össze. Ezek lehetnek apróságok, de összességében az F1-ben nincs apróság, itt mindent tizedekben mérnek. (most csak a Ferrariról beszélek, természetesen a többi csapat is megpróbált csalni, igaz ők kaptak is a pofájukra rendesen.) Ha valami csaláson érték a Ferrarit akkor mindig volt valami magyarázat, kiskapu, és a múltkor beszéltünk egy konkrét esetről (valamilyen légterelők méretével volt a gond) amikor - én úgy tudtam - hogy azt találták ki, hogy MS nem tudott semmiről, így csak a csapat pontjait veszik el, de később szép csendben azt is visszadták. Voltak MS-hez kapcsolódó hirtelen előkerülő szabályok. Ha jár a motor, ha egy kereke van a pályán (ha piros autóban ül, és MS-nek hívják:D) akkor vissza lehet tolni a pályára. Eddig úgy tudtam, hogy külső segítséget nem vehet igénybe a továbbhaladáshoz, vagyis ha valaki hozzáér akkor kizárják. Mint láttuk Alonsót nem is tolták vissza - Monzában. Eddig úgy tudtam, hogy a pályának egyértelműen el kell foglalni az egyik oldalát. Erre jött MS, az ő keresztbeautózós rajtjai, és védekezései, erre hallottam, hogy az a szabály, hogy egyszer lehet keresztezni a pályát teljes szélességben, csak "cikázni" nem lehet. Oké, lehet hogy így van, de ezek a szabályok valahogy mindig MS-nél kerültek elő. Ha jól tudom van ám olyan szabály is, hogy ha az üldöző autó mellé ér az üldözöttnek akkor el kell engedni, mert az azt jelenti, hogy gyorsabb - 1994, 1997. Végül: voltak olyan újítások (pl Mclaren dupla fékpedál) amikkel a Ferrari ugyanúgy kísérletezett mint a többiek, csak ha ők nem jutottak eredményre vele akkor hirtelen azt az FIA betiltotta. Mondom, ezek nem olyan veszett nagy dolgok, de mind részei annak a folyamatnak ami gyakorlatilag a Ferrari visszaélése azzal, hogy az F1 nézettségének a felét ők adják. Tehát: tudom, hgy MS jó pilóta, de van még ilyen az F1-ben, és ő csak egy tudatosan megcsinált legenda, akire 94 után szüksége volt az F1-nek. A háttérben egyébként MS menedzserét sejtem, szerintem elég nagy szerepet játszott ebben. Mégegyszer mondom, nem tehetségtelen MS, sőt, kiemelkedően tehetséges, de ilyen van még vagy 4-5 az F1-ben, és régebben is volt. Elég jó példa Frentzen, aki még a Mercinél jobb volt mint MS, aztán az F1-ben meg sehol nem volt.
count M12-05-2006 09:40:15 // 9622
Másnak is eszébe jutott már: I think the main problem at the moment is that the commentators don't know when the audio will start. If they're in the middle of something the audio will just cut in regardless (because it comes from FOM, and is therefore uncontrollable by individual TV stations) forcing everyone to miss what was said! The commentators then fumble about trying to figure out what it was, completely destroying their own momentum. I think the solution could be for the FOM to display the "team radio" graphic on screen for a couple of seconds on its own before the audio starts, giving commentators (wherever in the world they are) the time to wrap up the line of thought they're on. There is no problem with the timing either. You see at the moment every piece of radio chatter that goes onto the broadcast is not live, (to protect sensitive information - but try telling McLaren that!) but delayed by a couple of seconds, the time it takes the computer to pick an appropriate grab, cut it up and cue it ready to be played. Ez egy nyilvános fórumról való, vki postolta, tehát ez is csak egy vélemény.
count M12-05-2006 09:26:32 // 9621
Ezzel kezdtem, nem tudom ki volt, tehát egyáltalán nem emlékszem rá. :) Nem is ezt kérdeztem. :) Hanem hogy ha olyat adnak le a TVben, aminek akkor és ott már semmi értelme sincs, akkor nem lehet hogy tényleg késleltetve van a rádió?
mesa12-05-2006 09:23:24 // 9620
Szerintem ha adásba adják, akkor előbb megjelenik valami értesítő a csapatfőnököknek (mondjuk egy LED kigyullad), hogy hamarosan kiadják élő adásba amit mondanak. Élőben adják a Team radiot, én azt mondom. Különben nem lenne olyan, hogy másodpercekig néma csend van. Gyakran előfordul, hogy ki van írva a képernyőre, csak várunk, várunk, és végül senki sem szól bele... Ha IC elgondolása szerint csak utólag, a kimazsolázott adásokat vágnák csak be, akkor ilyen "luftokat" nem adnának a tv nézőknek, ugye...
mesa12-05-2006 09:18:07 // 9619
Hát, te sem emlékszel jól. Épp akkor ért mögé MS, amikor szóltak...
mesa12-05-2006 09:16:41 // 9618
IC, te üldözési mániában szenvedsz! Miért kedveztek volna azzal a Ferrarinak, hogy betiltottak bármit is a Mekláreneken ? Azzal szerintem MINDENKI jobban járt. Vagy szerinted csak a Ferrarira hathatott kedvezően, hogy nem Berilliumozhatott a Meki, viszont a Williamsra kedvezőtlenűl hatott volna, hogy betiltották a Mekláren Mercédeszek Berillium alkalmazását ? Nem vicces srác vagy te. Nevetséges. :DDD
Willy12-05-2006 09:15:09 // 9617
Kimi, Massa, M Schumi? :-DDDDDDDDD
count M12-05-2006 09:11:40 // 9616
Nem tudom ki volt, de mintha ez pont az bizonyítaná, hogy van egy kis elcsúszás a rádióadás és annak bejátszás közt, nem? :)
mesa12-05-2006 09:02:05 // 9615
IC, Egyébként komolyan meglepődnék, ha a rádió élőben menne; szinte biztos vagyok benne, hogy ha valami érdekeset hallottak, akkor azt utólag teszik adásba. Mégsem emlékszel mindenre olyan fényesen ! Különben fel sem merülne benned az ilyesmi !!! Szóval, ki is volt aza versenyző, akire az élő adásban szólt a Team Radio, hogy figyeljen a mögötte érkező Schumacherre, miközben épp az kicsúszott ? :))))
Inner Circle12-05-2006 09:00:19 // 9614
Úgy tudom, a Ferrari csapatrádió titkosított, ám a Renault-nak épp most hétvégén sikerült feltörnie. Egész kis James Bond movie megy itt a háttérben (a hódító kémnőt alighanem a lányos külsejű Fisichella alakítja, csak ő nem "Bond girl", hanem "Flav boy") :-)
Inner Circle12-05-2006 08:58:30 // 9613
"Most frankón kiváncsi lennék a te álláspontodra is, hogy hol-mikor-hogyan csalt az FIA a Ferrari és MS javára!!! Mert én tényleg úgy emlékszem, hogy pont 2002 és 2004 után hoztak olyan döntéseket, ami nem a Ferrarit segítette, hanem pont arról szóltak, hogy megszakítsák a győzelmi sorozatukat." Zolee valószínűleg az 1997-2002 időszakról beszél, amikor hizlalták a Ferrarit. 2002-ben már azt vették észre, hogy túl jól sikerült a klasszikus csapat helyzetbe hozása. A kerékcserén kívül akkorról sem tudok más, a Ferrarit hátrányosan érintő módosítást mondani, a kerékcseréhez pedig hozzátartozik, hogy amikor 2005 végén szó volt arról hogy újra bevezetik, a Michelines vezér vállat vont, hogy nekik mindegy, és megkérdezték a Bridgestone-osokat is, és nekik sincsen szükségük a kerékcserére. Régebbről meg (nem csalás, csak szabálymódosítás és "szabályértelmezés", ami a Ferrarinak kedvezett): - 1998: betiltják a McLaren korábban szabályosnak nyilvánított kettős fékrendszerét - 1999, 2000: korlátozzák a kennfeldek alkalmazását a motorelektronikában, ami az ilyen téren vezető McLarent igen rosszul érinti. Betiltják a berillium alkalmazását a motorban; ilyen technológiája csak az űrprogramban érintett Daimler-Chrysler-nek volt. "Szabályértelmezést" követően a McLarennek a váltóját is módosítani kell 2000 Monzától, aminek a hatását láthatjuk a futamok eredményein. - 1999, 2000: a Ferrari megtarthatja sepangi első két helyezését, ezzel csapatVB-címet szereznek. Coulthardot Brazíliában a szárny szabálytalanságáért ugyanakkor kizárják. - 2003: gumiszabály "újraértelmezése" - MS minden helyzetben való favorizálása, beleértve a 2003-as visszatolást, és Montoya teljesen alaptalan büntetését 2002 Sepangban és 2003 Indianapolisban (gyakorlatilag ugyanolyan versenybaleset volt mindkettő, ám JPM egyszer az ívlezáró, egyszer a beszorított szerepében volt, és mindkétszer őt büntették meg a Ferrari ellenében; az utóbbival kiesett a VB-küzdelemből)
zolee14512-05-2006 08:49:42 // 9612
tévedsz: a cikk dátuma ha jól láttam 2003.06.04. Viszon én azóta nem szeretem MS-t mióta felbukkant az F1-ben. Akkor még nem érték csaláson, nem ment neki vb-cím elhódítási céllal senkinek, nem volt nyilvánvaló az hogy kivételeznek vele. Egyszerűen ahogy megláttam a fejét nem volt szimpatikus. Lehet, hogy meglepő, de biztos Te is voltál már úgy valakivel akit nem is ismersz, hogy ránéztél, és nem volt szimpatikus. Ennyi.:) Az azóta eltelt ~13 év történései pedig nem szerettették meg velem.
zolee14512-05-2006 08:44:44 // 9611
ezen még nem gondolkodtam, de most hogy mondod az tényleg furcsa, hogy mondat közben még soha nem tették ki a rádiót. Mindig úgy volt, hogy kiírták hogy csapatrádió, majd 1-2 mp és mondtak valami nagyon fontosat. MS-nek szokták nyomni a rádiózását? Ezt most komolyan kérdezem, mert alig emlékszem valamire MS-Ferrari beszélgetésből.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.