Forum >> Forma-1
Tom1226-04-2005 14:06:02 // 687
Valamikor a 80-as évek elején voltak valami Béjemvé M1-esek, amikkel /egyenlő autók/ a versenyek előtt mentek egy futamot a pilóták. Bizony ott születtek érdekes eredmények... Most is kéne mondjuk 360-asokkal egyenlő feltételekkel rendezni valamit legalább minden 2. futam előtt. Jó lenne, nem?
Azért "hazabeszélek", ha észrevettétek, mert 360-asokat /Ferrari/ írtam, ugyanis ez jó kis reklám violt a Béjemvenek akkor.
VAGY ALFÁKKAL!:-)))
bubble26-04-2005 14:04:34 // 686
Meg a pontozás megváltoztatása is azért keletkezett, hogy a Ferrari ne tudjon elhúzni oly gyorsan.
bubble26-04-2005 14:02:58 // 685
NEM!
Túl unalmas lenne nélküle!
Miért szerinted Gyulus és WéGé netán Lapaj ennyivel érdekesebb?
Apacs26-04-2005 14:00:21 // 684
Hát a kerékcsere eltörlését biztosan nem a Ferrari kedvéért hozták. Kifejleszteni egy új gumit amire az elenfélnek 7* annyi csapata van azt ne mond, hogy nem a Ferrari ellen van. Elsö 3 futamon meg is látszott azóta meg a teszteket végzik amiket más versenyképes bridgestone-os csapatok híján nekik kell.
Olasz26-04-2005 13:58:40 // 683
egy vmiben mindenki egyet ért:
MR. PALIK! MONDJON LE!
Tom1226-04-2005 13:58:34 // 682
Valahogy úgy gondolták, hogy kevesebb gumi, meg motor/ verseny, akkor kisebb lesz a kiadás a kis csapatoknál, több marad fejlesztésre, de ahogy én látom, ez valahogy nem jött be a valóságban. A tényleg kis csapatok így is csak futnak a "többiek" után és nem nagy örömmel írom, de az lesz pár éven belül, hogy csupa gyári "nagy"csapat lesz versenyben. Éppen úgy eltűnnek a "süllyesztőben" a kicsik, mint a Tyrrell, Lotus, Matra, meg sorolhatnám, de ez van az élet más területein is... Attól még lehetnek érdekes versenyek.:-))
bubble26-04-2005 13:58:26 // 681
Zolee
csak néhány példa:
megtiltották az edzésekre külön épített motor használatát.
A ferrari köztudottan használt ilyet, valószínűleg mások is, persze nem sokan, bár kétlem, hogy akát Jordan, akár a Minardi, akár még a szépemlékű Jaguár megengedhette volna magának ezt a luxust.
Jött a két hétvégés motor: azért mert köztudottan a Ferrari volt, aki minden versenyre másikat hajított a gépbe. A kisebb csapatok ezt sem engedhették meg magunak.
gumicsere kilőve: volt olyan taktijája RBnek, hogy akár négyszer is kihívta MS-t a pályáról mégis megvert mindenkit.
rajtautomatika kitiltása, szervo használata = legyen minél nehezebb a versenyzőknek, mert véleményük szerint Schuminak baromira magától megy a gép, alig tesz valamit verseny alatt.
Leszorítóerő korlátozása, mivel a Ferrarinak atompontosan jól működött ellenben másokéval.
Az időmérők megváltoztatása is kizárólag a Ferrari hátrányára szerettek volna lenni.
Hirtelen ennyi jutott eszembe, de ennél jóval több, sokszor aprónak tűnő dolgokkal próbálták "KIEGYENLÍTENI" a versenyt!
Apacs26-04-2005 13:56:18 // 680
Részben igazad van, de nem hiszem, hogy minden előzés törött autóval záródna és azt sem hiszem, hogy valaki azért fogja megkedvelni az F1-et mert a boxban x megverte y-t és ez deizgalmas volt.
És ha a szemét pénz oldalát nézzük a dolognak akkor a legtöbb kereskedelmi csatornán akkor látsz F1-et ha törés van. Ezáltal reklámértéke is akkor van a dolognak.
Egyenlő feltételek között mindig lesznek erősebbek és gyengébbek, egyenlőtlen feltételek között pedig pláne.
bubble26-04-2005 13:49:24 // 678
Biza szinte mindegyiket. És ők finomabban fogalmaztak, ahogy már előttem a kolléga válaszolt neked.
Ja, csak ott baxták el, hogy nem számoltak a Ferrarival. Azt hitték ha változtatnak majd a Ferrari kivételével mindenki alkalmazkodni fog? Ez nem a tipikus XOR.
zolee14526-04-2005 13:48:13 // 676
én komolyan kérdeztem, mert sztem egyiket sem, és ahogy nézegettem a változtatásokat nem találtam olyat...
mint lentebb írtam, minél szűkebb korlátok közé terelik az F1-et annál jobban nő a szakadék, mert a gazdag csapatok úgyis megoldják, a kicsik viszont lemaradnak, mégjobban.
a szabályokat az izgalmasabb versenyek miatt hozzák, csak rossz útra léptek, de ezt nem beismerik hanem inkább presztízsből végigjárják...
ha egy futamos gumi van, akkor a tankolást sem engedném, mert ez így az előzés ellen van. Egy kifékezés (nem elfékezés) sokat elvesz a gumiból, és minek ha majd a tankolásnál úgyis elé kerül???
csökkentik a diffúzor méretét! minek??? be kell tiltani! ott a szárny, az majd adja a leszorító erőt...és a szélárnyékot:)
2 hétvégés motor...nehogymá' 12000-nél többet forogjon, még valaki gyorsan menne...:)
Beteszel egy autót és kiveszel egy töröttet. Hol itt a biznisz? Ja, lehet, hogy börnivel megállapodtak?
Asszongya a Ross: Te, börni összetörök neked egy autót tegyél rá 10%-ot és fizesd vissza nekem.
Asszongya a Flavio: Te, börni tudod mit összetörünk neked két autót és vissza fizetsz nekünk plusszba 10%-ot.
Asszongya Jean: Te, börni összetörünk neked két autót visszafizeted az autót meg még egyet, hogy ilyen balf@szok legyünk (mert egyébként minket kirúgnak).
Asszongya Luca: Te, börni összetörünk neked két autót, kirúgom a személyzetet és még fizetsz is érte. Na jó biznisz, nem?
Na neeeeeeeeee máááááá. Ellenben ha a hit mindig megmarad a nézőkben akkor el is fognak menni megnézni, arról nem is beszélve, hogy a szurkolók nagy része a Ferrari miatt megy ki.
Tom1226-04-2005 13:40:43 // 674
Mindet. ...na jó, csak vicc volt, de az igaz, hogy azt hangoztatták, hogy azért kellenek, hogy a mezőny "kiegyenlítettebb" legyen, azt meg tudjuk, ki lógott ki a sorból, tehát valahogy "Hőőőő"-t kellett vezényelni a Cavallino-knak.:-))
zolee14526-04-2005 13:29:53 // 673
melyik szabályt hozták a Ferrari ellen???
Apacs26-04-2005 13:27:24 // 672
Előzés=igen sok millió néző=még több lóvé a szponzoroktól=a sportág életbentartása (autóversenyröl beszélünk nem?) Abba azért gondoljuk bele, ha Schumi belemegy Alonsóval egy kockázatosba és mind2-en kiesnek akkor Schuminak 2 pontal kevesebbet kell ledolgoznia mint most....de természetesen hosszú még az idény....azért legyen előzés is...
Tom1226-04-2005 13:27:17 // 671
Ez mára így alakult. A komolyabb taktikázást a F1-ben a "szakértők" szerint Niki Lauda kezdte el /pont a Ferrarinál :-)/.
Időnként villant vmit a versenyzős jelenéből és a Hungaroring vezetői székéből amit tényleg nem lehet máshonnan megtudni. Tehetné ezt sűrűbben is.
előzés = igen nagy kockázat = sok sok dollár millió a kukába stb stb. Ezek után én sem előzgetnék ha nem muszály.
Sokkal egyszerűbb az íróasztal mellett és a boxban eldönteni a csatát.
bubble26-04-2005 13:18:40 // 668
A szabályokat manapság azért hozzák, hogy minél hátrányosabb helyzetbe kerüljön a Ferrari, mert unják az egyeduralmat. Ezt valahol értem, sőt még el is fogadom.
Természetesen nagyon szeretek előzést és jó harcot nézni az F1-ben, de mára inkább a taktika a domináns nem a látványosság.
A másik "nemlehetelőzni" pálya Monaco lesz! :))
Húúúúúú Ti aztán termeltetek reggel óta, igaz egy része a vezmod körül forgott.
RossB tényleg zseniálisat alakított a kerékcserekor. Ettől jobbak Ők mint a többiek valahogy mindig adódik egy-egy mozzanat, ötlet amit korábban senki nem alkalmazott. Szerencsére általában ötlet alkotók és nem lopkodók. Ott van a kasztni pl. az F2004 GA volt az első ahol a mostani formát alkalmazták és azóta a rönó, mekláren stb is alkalmazza. Az ütőkártya pedig a gumi lehet, sokkal könnyebb egy csapatnak fejleszteni mint sok másnak pléna úgy, hogy a Ferrari egyedül több teszt km-t fut mint az összes többi. A tototya már gondokozik a teszt egyezmény felrúgásán. Na, ki is nevet a végén ... mire a többiek erre rájönnek a Ferrari ismét fényévnyire lesz mindekitől majd jön egy újabb szabálymódosítás. Egy kicsit olyan ez mint a súly többlet a WTCC-n, aki jó azt büntetik itt nem súlyokkal hanem újabb és újabb szabályokkal..... de ettől még lényegében nem változik semmi.
Apacs26-04-2005 13:05:01 // 666
Nem hiszem , hogy a szabályokat azért hozzák, hogy ne lássunk előzést. A FIA évek óta a több előzésért harcol, de kevés sikerrel. Én pár évvel ezelött meg voltam róla győződve, hogy az F1 jövője a fordulatszám játaszadozások miatt meg van mentve, (mint a 80-as évek közepén a turbónyomás szabályozása) de sajnos nem ezt látni. Nem hiszem, hogy lenne olyan ember a földön aki autóversenyben nem akar előzést látni! Meglátjuk az év többi részében és reménykedünk abban, hogy ez egy "nemlehetelőzni" pálya volt....
Tom1226-04-2005 13:02:53 // 665
Így van.;) Enzo elég konzervatív volt ebből a szempontból. Az utolsó pillanatig hitt a jól bavált, régi módszerekben. Pl. egy korabeli kijelentése:" Az aerodinamika azoknak a tudománya, akik nem tudnak rendes motort építeni."
zolee14526-04-2005 12:58:06 // 664
RB, nagy taktikus, és fejszámoló, de ha megfigyelted vagy 3-4 körön keresztül kint voltak, és JB nem azonnal jött ki, szóval akkor tankolt a BAR amikor elfogyott a 95-ös ólommentes:)))
én nem szeretem a hidegvért! Tessék előzni!!!!!:)))))))
Börnivel majd az embereim fognak beszélni!;)
Tom1226-04-2005 12:56:48 // 663
Palik legalább hangulatot teremt, ha néha "érdekes" dolgokat is beszél. Az a dolga. Láttam egy - két F1-es közvetítést valami lengyel, meg szlovák "előadásban", na az aztán igazi altató mese volt, még a legizgalmasabb pillanatokban sem zökkent ki a bemondó a "tempójából"... Szerintem az osztrákok Heinz Prüller-je, aki ért is hozzá /mióta az eszemet tudom - kb. 1970-től nézem a versenyeket 93-tól meg rögzítem- ő közvetít az ORF-nek/, meg a szövege is "pont jó". A már klasszikussá vált:"Hujjjj, das ist eine böse unfall" beszólása már szállóigévé vált itt a környéken.:))
Kár, hogy csak németül közvetít.
zolee14526-04-2005 12:54:12 // 662
még egy érdekeség, bár biztos sokan tudják: a Mclaren csinálta az első kevlár vázat, amit a Hercules-nél gyártatott, ez a név az űrhajózásban elég ismert...:)
bubble26-04-2005 12:49:51 // 661
Zolee
Ez ügyben esetleg vedd fel a kontaktust az Öreg Börnivel! :)))
Egyébként a taktikázás is lehet izgalmas. Olyan bravúrokat iszonyatosan tudok értékelni, mint ahogy RB kiparancsolta a szerelőgárdát és ezzel a Renault csapatot teljesen átverte. Kinek jutna eszébe egy ilyen túl egyszerű, szabályokat át nem hágó beetetés? És számtalan brilliáns megoldás fűződik a nevéhez.
Azonkívül MS páratlan hidegvérét és előre látását irigylem. Kinek lenne idegzete Alonso mögött óvatosan autózni és védeni így a második helyért járó pontokat. Én például az adrenalinfröccs hatására simán kilöktem volna az első kanyarban. De azt hiszem éppen ezért nincs sehol Sato és Montoya. Belőlük pont ez hiányzik. Mennek mint a barmok akkor is, ha jobban járnának némi önuralommal. Látványos, de a végén nem jár pont a kiesésükért.
zolee14526-04-2005 12:47:47 // 660
egy kis Palik:
a klasszikus: hovatűntdémonhill?!?!?
Kanada: hogy ment el villnöv, hogy ment el villnöv??? ...hát sehogy!
egy többkörös 5-ös vonatozás után: az izgalom a tetőfokára hágott...de nem történt semmi!
sokszor hallottuk már: tojja le..tojja le!!! (természetesen tolja, nem pedig a madár féle anyagcserefolyamat:) )
még egy: ...forma 1-es személygépjármű verseny...
hehe, reggelig folytathatnám a sort, és talán még akkor sem sikerülne sikeresen abszolválnom a feladatot (abszolválnom...érted?!)
:)
zolee14526-04-2005 12:38:44 // 659
most elkeserítettél! azt mondod, hogy ne nézzem a kedvenc sportomat!:)
nem akarok mást nézni! F1-et akarok, de jó, látványos, izgalmas F1-et!
én is bírom Palikot, a maga módján szórakoztató, bár ha a barátnőm játszaná ennyire túl az orgazmust lehet hogy elgondolkodnék "mit csináltam rosszul" témakörben:DDD
a negatív csúcs Crazy Jenő, és Dávid Sándor...
bubble26-04-2005 12:33:34 // 658
Zolee 145
Nem tudom húsz évvel ezelőtt milyen volt a forma1, mert akkoriban nem figyeltem. (Amikor én még kislány voltam...) :)
De azt gondolom, hogy azóta csakúgy, mint a szabályok és autók átalakult az egész száguldó cirkusz.
Nem a látvány a fontos ebben a versenyben, hanem a taktika, stratégia. Ettől izgalmas és nem a látványos autózástól. Persze ha van izgalmas előzés vagy manőver az hab a tortán. Ezért írtam, hogy ha látványos autózást akarsz látni, azt nem az F1-től kell várnod!
Abban valószínűleg Palik sem tévedett, hogy inkább a repüléstechnkához van nagyobb köze az F1-nek, mint az utcai autózáshoz.
A hétköznapi autókban köztudottan a rally-ból származó megoldásokat veszik át.
Egyébként pedig én bírom a Palik baromságait, mert legalább jót szórakozom. Amikor Gyulusom és WéGé kommentál, hát.... azt nagyon nem csípem.
Bocs WéGé!!! :)
zolee14526-04-2005 12:31:41 // 657
OFF csak a szokásos: megkímélt autó hölgytulajdonostól...no comment! A fórum hölgy tagjai persze kivételek, és nem udvariasságból, hanem azért mert aki itt van az szerintem mindenki lehetőségeihez mérten vigyáz az autójára és karbantartja...szerintem:) ON
a neten eddig csak baleseteket láttam, de az annyira nem érdekel. Attól egyenesen falnak szaladok amikor a T. kereskedelmi adók lenyomnak egy Champcar-vagy Cart ütközést, bezzeg a futamokról nem tájékoztatnak, még hír szinten sem!!!:(
Apacs26-04-2005 12:16:24 // 656
OFF Mi a gáz a kocsiddal amúgy? Kézifékbowdent én is pont holnap cseréltetek.ON Éredemes használni amúgy rengeteg F1-et lehet találni,. Megvan pl a 79-es francia nagydíj az első turbó és egyben rönó győzelem, meg a 81-es vegasi nagydíj. Az a pálya nem semmi....
zolee14526-04-2005 12:11:43 // 655
áááá, nálam minden jogtiszta!!!!!:)))
amúgy tényleg nem.
Apacs26-04-2005 12:10:51 // 654
Hát igen emlékezetes év volt...viszont 4 év után végre örülhettem 1 győzelemnek. Ha massengeremet beüzemelem esetleg ott át tudok küldeni neked futamokat, legalábbis rövidebbeket, de egyszerübb a DC++-on. Nem szoktad használni?
zolee14526-04-2005 12:05:25 // 653
sajna 94-re nagyon emlékszem, Senna miatt...:(((
nekem van DVD író a céges gépen, otthon viszont még DVD-m sincs.:(
Apacs26-04-2005 12:02:07 // 652
Hát én a DC++-ról szedtem le egy csomót, most már van 30 gigám és nincs DVD íróm:-( a vinyóm meg tele....ha kell tudok F1-es hubot DC-re. Lehet találgatni honlapokon is, pl a 94-es szezonösszefoglalót szedtem le valamelyik magyar oldalról amit a startlapon találtam, magyar kommentárral jó minőségben 11 részben.(Abban az évben 1 futamgyőzelmünk volt, ez a Schumi elötti éra.....)
zolee14526-04-2005 11:58:15 // 651
hol lehet találni régebbi F1 videokat? van valami honlap???
Apacs26-04-2005 11:44:27 // 650
Ha az ilyen csaták hoznak lázba nézd meg a 90-es mexikói nagydíjat. Amit mansell és Berger művel az nem semmi és azon kívül is volt jópár előzés. Ja és nem a számítógéppel emelt fordulat miatt sikerült mint montoyának....egyébként sztem az utolsó körökre Alonsonak és Schuminak is tuti emeltek a fordulaton, mert a motor nem kell a következő futamra. Ezt bizonyítja, hogy legnagyobb sebességet tudott autózni kopott gumival....
zolee14526-04-2005 11:41:32 // 649
OFF komplett cseréket kell eszközölnöm: vezmódosító, 2-es szinkrongyűrű (talán 4-es is) meg egy két apróság (kézifék) és okosba akarom megoldani óccsóért, ha összejön majd mesélek róla. Vna egy megoldás ami talán működik, de nem kiabálnék el semmit. ON
raga26-04-2005 11:33:16 // 648
OFF Milyen vezmódot raksz bele? mennyiért? ON
zolee14526-04-2005 11:27:40 // 647
azt mondják amíg a vezmódosító nincs cserélve ne foglalkozzak vele, ha utána is gatya az alapjárat akkor kell azt is cserélni...már bejelentkeztünk a dokihoz:)
zolee14526-04-2005 11:25:30 // 646
mondjuk az a futam tényleg jó volt, vagy Hockenheim Montoya - Raikkonen, vagy ugyanez a páros a Ringen...szóval voltak itt szép dolgok...Palik monnyon le!!!:)
Persze inkább mondjon lelkesen baromságot mint csupa okosat, de úgy hogy elalszunk...(gondolok itt szegény Crazy Jenőre, és az ő statisztikáira)
raga26-04-2005 11:22:02 // 645
Ja, igen!
Alapjárati motor rendben? (néha nekem is hintázik).
Apacs26-04-2005 11:21:50 // 644
Azt hiszem nagyjábol 1etértünk, de RB is képes felejthetetlen produkcióra. Aki esetleg nem emléxik (Palik tuti nem) 2003-as silverstone-i futamon amikor rengeteget előzött és az élen álló Kimivel is 3-4 kanyaron át fej-fej mellett ment, majd elment mellette. Az a futam sokkal jobb volt a mostaninál, de a ennek is megvolt a maga szépsége, az 30 másodperc ledolgozás csipkerózsika álombol való ébredés, Ferrari rajongóknak azt hiszem visszadta az hitét és önbizalmát erre az évre....szóval RB sem rosz pilóta, csak nem tud folyamatosan olyan jó teljesítményt nyújtani mint a csapatársa aki mellesleg 7*es világbajnok....
Az, hogy nem ez volt az elmúlt 20 év legjobb versenye 1értelmű, de aki a magyaron nézi a futamot annak meg kell barátkoznia azzal hogy a riporterünk 5 percenként iszonyat hülyeségeket mond....
raga26-04-2005 11:19:15 // 643
Most viszont arra kellett volna :)
Ja, még 1, a versenyben elért 1.5 mp körüli előny nagy, dolog, de sajna Alonso motorja gyengélkedett, így kicsit zsákbamacska a köv. futam, de nagyon közel van a Meki, Rönó, és a Ferrari, most nem fogadnék Alonsóra.
Reméljük a Bridgestone talál még fél mp.-t.
zolee14526-04-2005 11:15:49 // 642
hehe, most nézem csak, Veled beszéltem Esztergom előtt a Shell kútnál:)
zolee14526-04-2005 11:12:40 // 641
nem baj, attól még be kellene iratkoznom:DDDD
raga26-04-2005 11:07:08 // 640
"hűha, be kell iratkoznom egy önkifejezés szakkörre: nem azt mondtam, hogy csak a Ferrari csinálja ezt, mindenki ezt csinálná."
Nekem is kéne valahová iratkoznom?
Nem a te hozzászólásodra válaszoltam?!
Peace...
zolee14526-04-2005 11:01:01 // 639
hűha, be kell iratkoznom egy önkifejezés szakkörre: nem azt mondtam, hogy csak a Ferrari csinálja ezt, mindenki ezt csinálná.
Mégegyszer: nem köpködöm a Ferrarit!!! A lelkendezést nem értem, nem hiszem, hogy 20 éve nem láttunk ilyen futamot! De, láttunk, még jobbat is!
A teljesítmény adatoknak én sem hiszek, jó hogy a Rönó nem küld a sajtónak egy motort hogy tegyék padra:DDD
A szabályokkal is baj van, lassítani akarják az F1-et amivel csak a szakadék nő, mert a nagy csapatok úgyis megoldják, de a kicsik csúnyán lemaradnak. Ez nem csak pénz kérdés, nem véletlen, hogy vannak jobb és rosszabb tervezők.
Az F1-ből nem sok kerül az utcára: az utcai autó, nem tud az F1 színvonalára emelkedni, azt meg nagyon nem szeretném ha az F1 süllyedne le (bár a szabályok erre indultak el).
Érdekeltté tenném a pilótákat abban hogy ne kivárásra autózzanak. Plussz pontokkal: pole, leggyorsabb kör, legtöbb kör az élen, vagy hasonlók. Egyet nem szabad elfelejteni: ezt a sportot MI tartjuk el!!! Ha nincs néző nincs szponzor, nincsenek dollár milliók, és látható volt az elmult években, ha unalmas, és/vagy lefutott a verseny akkor nincs néző!
raga26-04-2005 10:29:41 // 638
Sziasztok!
A rönó motor valszeg, nem erősebb, csak nyomtatékosabb mint a Ferrari, a legnagyobb kigyorsítást tudja produkálni, az autó súlypontja stb. erre van hangolva. Ezen a pályán NEM LEHET ELŐZNI (hála a Senna baleset utáni átépítésnek) csak akkor, ha a másik hibázik (most nem a minardi és Ferrari -ra kell gondolni)
Minden előzés ami volt, az elől menő hibájából adodott, Sato, Button, kivéve Massát aki kilökte DC-t.
Tehát, lehet az előzéseket hiányolni, de nem ezen a pályán.
Minden autó arra fejlődik, hogy ne lehessen megelőzni, (spéci légáram keltése), minden csapat arra játszik, minnél kevesebb legyen a kockázat, (sok a pénz a játékban) ha lehet taktikával a boxban kell előzni, turbó gomb sincs, ami extra erővel segítene, szal, nem lehet a mai F1-et ilyen szempontból a régihez hasonlítni, A vadul előző pilóták (pl. Sato) néha bejön, néha nem SOHA nem lesznek világbajnokok!
Alonosoék is ugyanazt csinálnák 7évig mint a Ferrari, ha ők lennének a leggyorsabbak elől megyünk nyerünk = Dög unalom.
Néhány film a versenyből, a Sato-s nem megy.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
537
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?