Forum >> Forma-1
GEORGE01-06-2005 08:18:12 // 1342
Vagy ment volna ki kerékcserére és akkor befért volna a 8-ba legalább kapot volna valamennyi pontot így meg megszivta és elég veszélyben volt az élete is mi lett volna ha az a fékcső vagy mi nem tarja kordában a kereket???
zolee14501-06-2005 07:30:41 // 1341
úgy tudtam, hogy az első 4 kerék kormányzása volt túl bonyolult. Amúgy az egészet a homlokfelület csökkentésére találták ki.
A wing-car korszakban volt még "szoknya" a kocsikon, ami az autóra körbe volt felszerelve, és mozogni tudott, ezáltal mindig érte az aszfaltot. Akkoriban az autó egészén keletkező nagy leszorító erő miatt az első szárnyat is elhagyták.
Tom1231-05-2005 23:04:49 // 1340
Lehet, hogy az is elég lett volna...:))
Robi31-05-2005 16:29:32 // 1339
Pedig nekem úgy jött le, hogy többre tartod a Bridgestone gumikat a Michelin-nél. De akkor rendben. Csak azt nem értem, hogy akkor miért vitatkozol velem? :) Merthogy én meg sose állítottam, hogy csak a gumik miatt menne szarul a Ferrarinak. :)
Inner Circle31-05-2005 15:57:50 // 1338
A traktorokat gyártó cégek időnként olyan kocsikat csinálnak, mint Countach, Espada... :D
Több hatkerekű is volt az F1-ben, volt amelyiknek elöl volt 4, volt amelyiknek hátul. A hatkerekű Tyrell egyébként végül nem a konstrukció miatt bukott meg, hanem mert nem fejlesztettek nekik ugyanolyan jó kis gumit, mint a többieknek nagyban. Már akkor is a gumiháború!... :-)
Inner Circle31-05-2005 15:56:05 // 1337
" Mit meg nem adott volna a McLaren most egy gumiért, "amiben" legalább 10 körrel kevesebb lett volna...:)"
Elég lett volna ha csak az az 1 kör nincs benne Kimi gumijában, amiben kockásra fékezte :D
Inner Circle31-05-2005 15:55:29 // 1336
"De azt még mindig nem magyaráztad el, hogy a Bridgestone miért "tökéletes","
Ezt nem is fogom mert nem állítok ilyesmit.
"és hogy lehet, hogy egy ilyen jó gumigyártó pont a gyenge csapatokkal köt többnyire szerződést."
Ezt meg már háromszor leírtam, ha neked annyi nem volt elég... zanzásítva: azokkal köt szerződést akik nem tűntek el tőle azért, mert a Ferrarit favorizálja. Aki VB akar lenni, annak nem jó ha a másik csapatra optimalizált gumit kap, maradtak tehát a VB-re esélytelen csapatok.
zolee14531-05-2005 13:34:01 // 1335
erről nem tudok nyilatkozni, de a progi ára 1 K HUF , mivel már régi cucc (1998)
Tom1231-05-2005 13:22:39 // 1334
Kormány meg pedálok vannak, csak az is PS2. Azt hiszem PC-hez más a csatlakozó...
Tom1231-05-2005 13:13:34 // 1332
Ebből a Grand Prix Legends-ből van PS 2 verzió is? A fiam nemrég kapott GT 4-et. Jó sok Alfa ven benne:)
Tom1231-05-2005 13:11:11 // 1331
Bandini autója is csak jobban égett a szalmától...
zolee14531-05-2005 13:06:11 // 1330
Monacoban meg a tengerparton csak szalmabálák voltak, meg búvárok készenlétben. Mai szemmel szinte vicces is lehetne, ha nem tudnánk, hogy sok versenyző vesztette életét akkoriban, gyakorlatilag az értelmetlen hanyagság miatt.
zolee14531-05-2005 13:04:07 // 1329
érdemes kipróbálni a korábban említett Grand Prix Legends nevű játékot. Komoly amikor Spa-ban besokallsz, és eltrafálsz oldalról egy házat!!!:)))
akkoriban minden kanyarban az életüket tették kockára! Bukósisak??? Bőrtökfödő, nehogy az eredményhirdetésre a menetszéltől összekócolt hajjal kelljen menni.:DDD
Tom1231-05-2005 12:59:59 // 1328
Azért erre gondolhattak volna már akkor is...
zolee14531-05-2005 12:59:44 // 1327
6 kerékkel a Williams is tesztelt, de versenyen nem ment.
volt úgy az 50-60-as években 4 WD F1 autó is, pár futamon. Vicces, de egy traktorokat gyártó cég csinálta:DDD
voltak ám az F1-nek mellékvágányai:)))
SKrisz31-05-2005 12:59:10 // 1326
Th show must go on!:))))
Néha az idiotizmus viszi előrébb a szekeret!:)))
zolee14531-05-2005 12:55:29 // 1325
azért durva: korabeli fotókon látszik, hogy a versenygép a fák (!) közt van...
nesze neked biztonság!
Tom1231-05-2005 12:54:27 // 1324
Az már egy igazi Batmobil volt, de Alfa motorral!:)
Tom1231-05-2005 12:53:12 // 1323
Jól tudod. Nem F1-es futamon. F2, Hockenheim. Akkor még nem voltak biztonsági korlátok.:(
zolee14531-05-2005 12:52:13 // 1322
nana!!! Brabham hatalmas ventillátorral a seggén???:DDD
SKrisz31-05-2005 12:49:54 // 1321
Az lehet, de a 6 kerekű Tyrell-t semmi sem tudja überelni!:DDD
zolee14531-05-2005 12:42:23 // 1320
Jim Clark nem F1 futamon halt meg, vagy rosszul tudom. F3 vagy valami hasonló, alacsonyabb géposztály volt. Vagy nem GP futam...
Tom1231-05-2005 12:38:55 // 1319
...és jim Clark halála után kezdték "komolyabban venni" a biztonságot a F1-ben is...
zolee14531-05-2005 12:24:44 // 1318
szívjuk magunkba az F1 infot mint a szivacs:)))
Tommi31-05-2005 12:19:47 // 1317
Azért látom kellően művelt a társaság :))))))))))))))))))
Tommi31-05-2005 12:19:22 // 1316
Jaja, a Lotusokon jelent meg a cigireklám :) Ekkor lett Hill papa másodszor is világbajnok és ekkor halt meg Jim Clark :(
Tommi31-05-2005 12:16:57 // 1315
GP Legends nekem is megvan, kurvajóóóóóóóó az a játék :) Csak kissé megszokást igényel a vezetés :)
zolee14531-05-2005 12:10:32 // 1313
amúgy '68-ban nem csak a szárny debütált az F1-ben, ekkor kerültek fel először reklámok a kocsikra!
zolee14531-05-2005 12:09:08 // 1312
jajj, ez eccerű!!! a Grand Prix Legends nevű játékban is az van:)))
1967!!!
mennék tovább a 10 000Ft-os kérdéshez:)))
Olvasd el Tommi hozzászólását. :)
Tommi31-05-2005 12:06:04 // 1310
Igen, a Lotus arról volt híres, hogy minden "őrültséget" kitalált és próbálkozott :) Sokminden megmaradt, mint ugye a szárnyak.
Találós kérdés: mikor lettek bevezetve a szárnyak, melyik volt az utolsó "szivarautós" év? :)))
Tom1231-05-2005 12:03:28 // 1309
Colin Chapman /Lotus/ volt az egyik "nagy feltaláló" a F1-ben. Azt hiszem ő gyártott először aktív rugózású autót valamikor a 80-as évek elején, de azt is betiltották már. Pl. a "szárnyakat" is ő alkalmazta először. /Az még meg van:))/ A szárny alakú "alváz" - wing car - sem engedélyezett...
zolee14531-05-2005 12:03:08 // 1308
az enyémben is van F1 technika: szervokormány, sőt: kormány, 4 kerék, piros szín, gázpedál, fékpedál,
Tommi31-05-2005 11:50:47 // 1307
Azért ma is "átjön" néhány dolog a versenysportból az utcai gépekbe... Jó, az utóbbi időben nem pont a Forma-1-ből, mert a szekvenciális váltó volt az utolsó "nagyobb" dolog, ami megjelent a földi halandók által is megvásárolható gépekben. És nem mellesleg ki volt az első, aki kihozta utcai modelljeiben? :))))))))))))) Vagy a mostanában nagyon titkolózások közepette kísérletezik többek között az Alfa is valami spéci mágneses-mittoménmilyen szelepvezérléssel, ami kiiktatná a vezérműtengelyt és minden szelepet külön tud állítgani az elektronika, de úgy tudom eléggé gyrekcipőben jár még ez a technika. De lehet, hogy hülyeségeket beszélek :)
Pl ott vannak az OFF Audik, amik az elmúlt években aláztak mindenkit Le Mans-ban. Azokban az R8-asokban próbálták ki először az FSI motorokat, aztán kerültek csak gyártásba.
Vagy annak idején az aktív futómű vagy mi a túró :) Asszem a Williams kezdett komolyan foglalkozni vele és mára általánossá vált.
Tom1231-05-2005 11:36:40 // 1306
...hogy miket írok... vsn=van, meg a "rendes autó":))
Legalább az én autómban található némi F1 technika, jó tudom akkor se az ami.
Tom1231-05-2005 11:32:23 // 1304
Az "utcai autókat" csak azért említettem, mert, sok újítást régebben /is/ azért tiltottak be, mert nagyon elszálltak vele az "rendes autó" fogalmától. Ezt nem én találtam ki. Így is, úgy is elszakadnak, csak így enyhébb az átmenet.:))
Nem csak 3 körről vsn szó. Időmérők, szabadedzések egy verseny előtt...?
Mit meg nem adott volna a McLaren most egy gumiért, "amiben" legalább 10 körrel kevesebb lett volna...:)
Ja, ez a király kategória aki nem tudja megfizetni a jó gumit az ne jöjjön az F1-be. Nekem ez a véleményem, próbálkozzon máshol ahol az anyagi lehetőségeit jobban ki tudja használni. Stodart is csak nyöszög egyfolytában, hogy nincs pénze az F1-re, bezzeg az autót itt akarja mutogatni.
Mindenki azt csinálhatna amit a pénztárcája megenged elég érdekes lenne a futam, de a király kategória király technikájához királyi mennyiségű lóvé kell.
zolee14531-05-2005 11:21:06 // 1302
szerintem lehetne úgy, hogy edzésre is, meg versenyre is ugyanazt a minőségű gumit használnák, csak a versenyen újjal indulnának
ennek semmi értelme, hisz nem az a 3 kör (melyből csak egy kör versenytempó) teszi tönkre a gumit. Itt pont a gumi összetétele a lényeg. Lágyabb keverék kell egy gyors körre, és keményebb a futamra. Ez kompormisszum, ez a megoldandó feladat!
Ezzel nem kerülnek közelebb az "utcai autókhoz" sem
szomorú lennék ha közel akarnának kerülni az utcai autókhoz! Ez az F1! Elvileg az autóversenyek csúcsa! A közelkerüléshez ott van a márkakupa, vagy a WTCC!
Tom1231-05-2005 11:08:51 // 1301
Már megint ez a Ferrari nem fér a bőrébe... ...de igaza van Todt - nak, mert szerintem lehetne úgy, hogy edzésre is, meg versenyre is ugyanazt a minőségű gumit használnák, csak a versenyen újjal indulnának. Sokkal biztonságosabb lenne... Csak azt nem értem még mindig, hogy ennyi tapasztalt szakember /FIA/ hogy hozhatott ilyen meggondolatlan szabályt? Vagy az a +1 garnitúra gumi "földhöz vágná" a F1-et? Sokkal feleslegesebb dolgokra költöttek már milliókat, pont ezen akarnak "spórolni"? Ezzel nem kerülnek közelebb az "utcai autókhoz" sem, mert, ha rendszeresen "füstölögve" indulok az utcai autóval, akkor tudom, hogy évente többször fogok gumit cserélni és nem fog annyit kibírni, mint annak, aki 1 héten 1x veszi elő az autót, egy kis vasárnapi túrára...
Erről a szabályról mindig a "bolha megpatkolós" mese jut eszembe, ha valaki látta...
Viszont nem rossz az edzésen és be is lehet vele érni elég jó helyen.
zolee14531-05-2005 10:52:38 // 1299
igaza van JT-nak, csak ott téved, hogy a Mclaren nem a Ferrari miatt kockáztatott - oda elég lett volna az egyel keményebb gumi is - hanem a Renault miatt:)))
SzJ31-05-2005 10:48:28 // 1298
http://www.a5.hu/cikkek/2/10876.shtml
Veszélyes Michelin.
pb_31-05-2005 08:50:20 // 1297
Legyünk telhetetlenek, és mind2, bár, ha választani kéne, inkább a 9 kör.
zolee14531-05-2005 08:40:05 // 1296
9 csaj, 9 éjszaka, vagy mondjuk helyettük 9 kör Monzában egy F1 géppel???
szó nélkül bújnék bele a kezeslábasba, és húznám fel a sisakot!!!:)))
Szóval nem a csajok miatt akarnék F1 pilóta lenni!:)
Ebben tényleg igaza lehet IC-nek.
MS is mintha kifékezett volna vkit. De lehet, hogy a cse kettőt néztem. :)
Most erre mit is mondjak? Asszem inkább semmit.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
750
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?