Forum >> Forma-1
Apacs26-04-2005 12:10:51 // 654
Hát igen emlékezetes év volt...viszont 4 év után végre örülhettem 1 győzelemnek. Ha massengeremet beüzemelem esetleg ott át tudok küldeni neked futamokat, legalábbis rövidebbeket, de egyszerübb a DC++-on. Nem szoktad használni?
zolee14526-04-2005 12:05:25 // 653
sajna 94-re nagyon emlékszem, Senna miatt...:(((
nekem van DVD író a céges gépen, otthon viszont még DVD-m sincs.:(
Apacs26-04-2005 12:02:07 // 652
Hát én a DC++-ról szedtem le egy csomót, most már van 30 gigám és nincs DVD íróm:-( a vinyóm meg tele....ha kell tudok F1-es hubot DC-re. Lehet találgatni honlapokon is, pl a 94-es szezonösszefoglalót szedtem le valamelyik magyar oldalról amit a startlapon találtam, magyar kommentárral jó minőségben 11 részben.(Abban az évben 1 futamgyőzelmünk volt, ez a Schumi elötti éra.....)
zolee14526-04-2005 11:58:15 // 651
hol lehet találni régebbi F1 videokat? van valami honlap???
Apacs26-04-2005 11:44:27 // 650
Ha az ilyen csaták hoznak lázba nézd meg a 90-es mexikói nagydíjat. Amit mansell és Berger művel az nem semmi és azon kívül is volt jópár előzés. Ja és nem a számítógéppel emelt fordulat miatt sikerült mint montoyának....egyébként sztem az utolsó körökre Alonsonak és Schuminak is tuti emeltek a fordulaton, mert a motor nem kell a következő futamra. Ezt bizonyítja, hogy legnagyobb sebességet tudott autózni kopott gumival....
zolee14526-04-2005 11:41:32 // 649
OFF komplett cseréket kell eszközölnöm: vezmódosító, 2-es szinkrongyűrű (talán 4-es is) meg egy két apróság (kézifék) és okosba akarom megoldani óccsóért, ha összejön majd mesélek róla. Vna egy megoldás ami talán működik, de nem kiabálnék el semmit. ON
raga26-04-2005 11:33:16 // 648
OFF Milyen vezmódot raksz bele? mennyiért? ON
zolee14526-04-2005 11:27:40 // 647
azt mondják amíg a vezmódosító nincs cserélve ne foglalkozzak vele, ha utána is gatya az alapjárat akkor kell azt is cserélni...már bejelentkeztünk a dokihoz:)
zolee14526-04-2005 11:25:30 // 646
mondjuk az a futam tényleg jó volt, vagy Hockenheim Montoya - Raikkonen, vagy ugyanez a páros a Ringen...szóval voltak itt szép dolgok...Palik monnyon le!!!:)
Persze inkább mondjon lelkesen baromságot mint csupa okosat, de úgy hogy elalszunk...(gondolok itt szegény Crazy Jenőre, és az ő statisztikáira)
raga26-04-2005 11:22:02 // 645
Ja, igen!
Alapjárati motor rendben? (néha nekem is hintázik).
Apacs26-04-2005 11:21:50 // 644
Azt hiszem nagyjábol 1etértünk, de RB is képes felejthetetlen produkcióra. Aki esetleg nem emléxik (Palik tuti nem) 2003-as silverstone-i futamon amikor rengeteget előzött és az élen álló Kimivel is 3-4 kanyaron át fej-fej mellett ment, majd elment mellette. Az a futam sokkal jobb volt a mostaninál, de a ennek is megvolt a maga szépsége, az 30 másodperc ledolgozás csipkerózsika álombol való ébredés, Ferrari rajongóknak azt hiszem visszadta az hitét és önbizalmát erre az évre....szóval RB sem rosz pilóta, csak nem tud folyamatosan olyan jó teljesítményt nyújtani mint a csapatársa aki mellesleg 7*es világbajnok....
Az, hogy nem ez volt az elmúlt 20 év legjobb versenye 1értelmű, de aki a magyaron nézi a futamot annak meg kell barátkoznia azzal hogy a riporterünk 5 percenként iszonyat hülyeségeket mond....
raga26-04-2005 11:19:15 // 643
Most viszont arra kellett volna :)
Ja, még 1, a versenyben elért 1.5 mp körüli előny nagy, dolog, de sajna Alonso motorja gyengélkedett, így kicsit zsákbamacska a köv. futam, de nagyon közel van a Meki, Rönó, és a Ferrari, most nem fogadnék Alonsóra.
Reméljük a Bridgestone talál még fél mp.-t.
zolee14526-04-2005 11:15:49 // 642
hehe, most nézem csak, Veled beszéltem Esztergom előtt a Shell kútnál:)
zolee14526-04-2005 11:12:40 // 641
nem baj, attól még be kellene iratkoznom:DDDD
raga26-04-2005 11:07:08 // 640
"hűha, be kell iratkoznom egy önkifejezés szakkörre: nem azt mondtam, hogy csak a Ferrari csinálja ezt, mindenki ezt csinálná."
Nekem is kéne valahová iratkoznom?
Nem a te hozzászólásodra válaszoltam?!
Peace...
zolee14526-04-2005 11:01:01 // 639
hűha, be kell iratkoznom egy önkifejezés szakkörre: nem azt mondtam, hogy csak a Ferrari csinálja ezt, mindenki ezt csinálná.
Mégegyszer: nem köpködöm a Ferrarit!!! A lelkendezést nem értem, nem hiszem, hogy 20 éve nem láttunk ilyen futamot! De, láttunk, még jobbat is!
A teljesítmény adatoknak én sem hiszek, jó hogy a Rönó nem küld a sajtónak egy motort hogy tegyék padra:DDD
A szabályokkal is baj van, lassítani akarják az F1-et amivel csak a szakadék nő, mert a nagy csapatok úgyis megoldják, de a kicsik csúnyán lemaradnak. Ez nem csak pénz kérdés, nem véletlen, hogy vannak jobb és rosszabb tervezők.
Az F1-ből nem sok kerül az utcára: az utcai autó, nem tud az F1 színvonalára emelkedni, azt meg nagyon nem szeretném ha az F1 süllyedne le (bár a szabályok erre indultak el).
Érdekeltté tenném a pilótákat abban hogy ne kivárásra autózzanak. Plussz pontokkal: pole, leggyorsabb kör, legtöbb kör az élen, vagy hasonlók. Egyet nem szabad elfelejteni: ezt a sportot MI tartjuk el!!! Ha nincs néző nincs szponzor, nincsenek dollár milliók, és látható volt az elmult években, ha unalmas, és/vagy lefutott a verseny akkor nincs néző!
raga26-04-2005 10:29:41 // 638
Sziasztok!
A rönó motor valszeg, nem erősebb, csak nyomtatékosabb mint a Ferrari, a legnagyobb kigyorsítást tudja produkálni, az autó súlypontja stb. erre van hangolva. Ezen a pályán NEM LEHET ELŐZNI (hála a Senna baleset utáni átépítésnek) csak akkor, ha a másik hibázik (most nem a minardi és Ferrari -ra kell gondolni)
Minden előzés ami volt, az elől menő hibájából adodott, Sato, Button, kivéve Massát aki kilökte DC-t.
Tehát, lehet az előzéseket hiányolni, de nem ezen a pályán.
Minden autó arra fejlődik, hogy ne lehessen megelőzni, (spéci légáram keltése), minden csapat arra játszik, minnél kevesebb legyen a kockázat, (sok a pénz a játékban) ha lehet taktikával a boxban kell előzni, turbó gomb sincs, ami extra erővel segítene, szal, nem lehet a mai F1-et ilyen szempontból a régihez hasonlítni, A vadul előző pilóták (pl. Sato) néha bejön, néha nem SOHA nem lesznek világbajnokok!
Alonosoék is ugyanazt csinálnák 7évig mint a Ferrari, ha ők lennének a leggyorsabbak elől megyünk nyerünk = Dög unalom.
Néhány film a versenyből, a Sato-s nem megy.
Tom1226-04-2005 10:23:08 // 637
Az előzésekhez: 2005 Imola M. Schum. 16/52 kör? Példa értékű előzés. Elméletben lehet, hogy lehetetlen előzni, de a valóságban néha "nincs más megoldás".:-)
bb1826-04-2005 10:14:06 // 636
egy saját tapasztalat ( többször tapasztaltam a saját bőrömön, nem valakitől hallottam):
a versenyszabályokat sokszor ugy alakitják, hogy az a menőknek jo legyen. az MNASZ egyik föemberétől hallottam amikor rákérdeztem egy döntésükre: a szóban forgo versenyző már elég pénzt befizetett nekik ahoz hogy előjogai legyenek. ( ez volt az egyik oka hogy a varsenyzést abba hagytam ) nem mondom hogy a forma 1-ben is ez történik, de gyanus a dolog. emlékezzetek csak arra hogy a ferrari megvétozta a minardi régi autoval való indulását pedig mindenki bele egyezett volna. pedig mit számitott volna az nekik? azután ők indultak tavalyi autoval.
ne mondom hogy minden a pénz mozgat de azért van abban is igazság.
mégegy: a f1 már régen tulnött azon hogy az ott alkalmazott technika a közútra átkerüljön. egyszerüen megfizethetetlen összegekbe kerülne az autó nem lenne tartós. egyedül a luxus sportkocsi kategoriákban van de ott is a régebbi fejlesztések. ha megnéztek egy 3-4 éves f1 autót, már abbol sem sok megoldást találtok a közuton.
szerintem.
Tom1226-04-2005 10:11:26 // 635
Még valami. Azt sem értem, hogy "egy Palik" beoltja a népbe, hogy a Renault 900 LE és jelenleg nincs erősebb motor a F1-ben és ezt /majdnem/mindenki szépen be is veszi . Mikor vallották már be bármelyik csapatnál pontosan az ilyen adatokat? Lehet, hogy 900 /vagy több/, de ha annyi, akkor biztos nem a legerősebb, bizonyíték erre az a bizonyos utolsó 15 kör... Szinte már kínos volt nekik, hogy körönként alázzák őket, biztos, hogy mindent megpróbáltak, főleg az utolsó 5 - 6 körben. Ha mondjuk a Ferrariban Montoya, Villeneuve, vagy Sato, vagy... ült volna, lehet, hogy még látványosabb lett volna a vége, de nagy lett volna az esély arra, hogy pont nélkül végződött volna, akkor meg nem csak a csapattól, még tőlünk is "megkapta volna a magáét!":-)))
zolee14526-04-2005 10:01:26 // 634
melyik az az ostoba csapat aki azzal hogy egyik pilótája alá gyengébb technikát ad elszalaszt esetleg egy győzelmet??? Hiszen az 1-es kocsival is bármi történhet...RB ugyan azt a kocsit kapja, serintem, egszerűen sz@r:)
Utálom MS-t, de nem vagyok buta és vak, hogy ne lássam, és ne ismerjem el azt amit tud.
Nem értek egyet JT úrral (bár ki vagyok én hogy megkérdőjelezzem a szavait?)
mert azért láttunk már négy keréken előzést, sőt visszaelőzést is, sőt az F1-ben is, sőt, nem is olyan régen, még 10 évet sem kell visszamenni az időben...
Nem ezen a hirtelen +2mp-en kell csodálkozni ami most kijött a Ferrariból, én az előző 3 futamon csodálkoztam (csak Ralfra reagálva).
Mégegyszer, összefoglalva:
-nem a Ferrari hibás, hogy jó, hanem a többi, hogy azonos keretek közt ilyen szarok, legalábbis a Ferrarihoz képest
-a technikai előny is sportérték (hiszen technikai sport)
-a stratégia is a futam része, és ebben is jó a Ferrari
-a hosszú távú kemény munka beérése is a Forma-1
DE: a mentalitás akkor sem oké, és nagyot változott az elmúlt 10 évben, és NE lelkendezzünk, hogy 20 éve nem láttunk ilyen jó versenyt!!!
Ez minden amit erről mondani tudok, kérem kapcsojja ki!!!:)))
Olasz26-04-2005 09:24:21 // 633
No lenne itt pár észrevételem Nekem is! Ki gondolná, hogy a Ferrari-nak drukkolok :-)))...
No szóval: Teljesen le lehet egyszerűsíteni a dolgokat, mégpedig úgy, hogy ki lesz a VBajnok a végén versenyzőként és csapatként. Az elsődleges szerintem a csapatgyőzelem. Ez nem egy egyéni verseny, mint pl. a sakk. Itt eléggé jelen van a csapat többi része is, még ha nem is a rivaldafényben.
Apacsnak igaza van abban, hogy a feltételek azonosak egy autó tervezésekor a szabályok szerint. Az meg hogy a Ferrari ennyit költ az autójára, az legyen már az Ő baja. Ha a BMW nem tud ennyit, akkor nyugodjon bele, ozt vonuljon vissza, és áldozzon többet a WTC-re...
Nem próbált meg előzni??? Mentalitás problémák??? Hogyne próbált volna... Ha biztosra megy, akkor lemarad 3-4 másodpercre és beautózik a célba!!!
Basszus 7x-es világbajnok!!! És nem motivált??? 31sec-et ledolgozik és nem motivált??? Nem győztetek meg :-))) Rubens B.: igen, nevezhetjük az örök másodiknak a Ferrarinál. Igaz. Nem versenyző... Na neeeee... Zolee145: Melyik csapatnak jó, ha a lékkör olyan mint RF és JPM között??? Ki is baszták őket! CSAPATJÁTÉK AZ F1!!! 2 pilóta van egy csapatnál. Mindig lesznek 2.-ok!!! És még vmi, ami fontos: A versenyző nem csak a pályán versenyen kell hogy teljesítsen, ott van még a teszt, az információk precíz átadása a vezethetőségről, ami a fejlesztők dolgát könnyíti meg, a gumik viselkedéséről az aszfalton 10 vagy 40 fokos melegben.
Végkifejlet: Csapatjáték, megfelelő információ áramlás, a pilóták-csapat-fejlesztők között, 2 pilóta, és még sorolhatnám. És egy végső kérdés:
Gondolkozzatok el azon, hogy amikor MS a csapathoz került, hány évre rá nyerte meg az első VB címet??? Na számomra ez az F1... Nem az, hogy ÉLJEEEEN nyertünk egy futamot....
"Az előzés szinte lehetetlen a Forma 1-ben és az összes autósportban. Normál körülmények között, négy keréken szinte teljesen lehetetlen.” by Jean Todt, innen.
Ezek szerint a technikai sportok nem a Te világod. :)
RB-vel kapcsolatban. Soha senki nem vitatta az Ő tehetségét. Azt gondolom, ha tényleg tehetséges akkor mutasson valamit. Néha tud, sokszor viszont nem. Persze, jöhet a duma: mindig a rosszabb technikát adják alá stb na de mindig?. Ne felejtsd el nem olyan rég MS is kiesett. Ő egy örök vesztes, egy fokkal jobb mint RS (Ralf). Legalább nem szidja állandó jelleggel a technikát +minden mást. Most például a Ferrarit mert sokat tesztelt és meglett az eredménye. Szánalmas egy alak.
zolee14526-04-2005 08:55:38 // 631
oké, mindent értettem: a technikai fölény is a sportérték része, a versenyt a célban kell megnyerni, számít a taktika, stb. De mégis lenne egy kérdés: nem gondoljátok hogy nagy gáz van az F1-ben ha magyarázni kell, hogy miért nem volt látványos a futam? Lehet hogy a véleményemben az elmúlt évek eseménytelensége is benne van, de a nagy lelkendezést nem értem ami most megy, pl Palik...
Valószínű, hogy én azt is elnézegetném ha egy autó menne körbe-körbe (na jó, azt talán nem) de annak aki csak egy jó versenyt akar látni ez nem elég. Mégegyszer mondom, a mostani futam csak az előző évek tükrében volt "izgalmas" és épp ezért nem értem ezt a fajta Palikos lelkendezést...
Még valami: nekem NEM a baleset a látványos, nem azért nézek F1-et, sőt látni sem szeretem ha kocsit törnek...
A mentalitással van bajom. Tudom szponzorok, meg pénz, meg pontok...
Van 1-2 pilóta aki előzni akar (Sato, de la Rosa, Webber, és talán még Montoya) de a nagy többség a biztonságra megy, jaj, csak érjek célba.
Legjobb példa a mentalitásra RB! Ő nem versenyző, legalábbis szerintem. Ez nála ott dőlt el amikor aláírta a szerződést a Ferrarival! Hogy lehet úgy rajtolni, hogy maximum második lehetek??? Ha olyan a pilóta még a Minardival is győzni akar!!! (persze itt jön a technikai előny, de akkor is, ez hozzáállás kérdése)
Még valami: nem gondolom hogy igazam van és Ti rosszul látjátok, egyszerűen csak ez a véleményem.:)
Apacs26-04-2005 08:37:09 // 630
Hali!
Részben értek veled 1et ugyanis szerintem a tecnikai fölény nem egyenértékű azzal mintha két különböző kategóriájú autóval versenyeznének. A Ferrari egyforma szabályok adta lehetőségeken belül csinált ennyivel gyorsabb autót és ennek is sportértéke van. A mérnökök tervezők így tudják legyőzni más csapatok embereit...az külön öröm számomra, hogy ebböl az autóbol van legtöbb esélye tecnikai elönyök beépítéséhez kedvenc autóinkhoz...az előzésben igazad van, hogy nem próbálta meg és én is csak magyarázatokat keresek, az szinte biztos, hogy a 2mp körönként a kanyarokban adódott hiszen végsebességre nem szerepelt túl jól a Ferrari és ha kanyarokban volt gyorsabb valószínü, hogy picivel nagyobb leszorítóerő volt a Ferrarin mint a többieke ezért ez gyorsulásban sem jelentett előnyt....