Forum >> Forma-1

Tommi21-06-2005 00:51:28 // 1907
Ha a csigazabálók rendes papucsokat visznek a srácoknak, akkor most nincs ez a cirkusz :)))
Tedi21-06-2005 00:48:17 // 1906
Nincs vége a Forma-1-botránynak 2005. június 20., hétfő 23:05 A Nemzetközi Automobil-szövetség beidézte a Michelint. Az FIA június 29-én, Párizsban hallgatja meg a francia gumigyár vezetőit és a futamtól távolmaradt csapatokat az Indianapolisban történtekről. Mint ismert, a hétvégi Formula-1-es Amerikai Nagydíjon a Michelin abroncsokkal felszerelt autók nem vettek részt a versenyen, mert a francia gyár szerint a gumik balesetveszélyesek voltak. A futamon így mindössze hat Bridgestone-gumival felszerelt autó indult, győzött végül a ferraris Michael Schumacher. A Michelin egyébként a hétvégi események ellenére nem hagyja el a Formula-1-et. A cég igazgató-helyettese, Frederic Henry-Biabaud elmondta: az Indianapolisban történtek nem befolyásolhatják a gumigyártó Formula-1-es jövőjét, és hozzátette, helyesen határoztak, amikor a pilóták biztonságát szem előtt tartva nem engedélyezték a hét partnercsapat indulását. MobilPress
Tommi20-06-2005 21:38:32 // 1905
Sziasztok! Nem olvasom vissza a botránnyal kapcsolatos termést, nincs se kedvem, se időm :))) Röviden az én véleményem, elnézést, ha valaki már korábban írt hasonlovat :) Szerintem a Michelin benézte a dolgot és nem megfelelő gumit vitt a versenyre. Ezzel még talán nem is lett volna annyira gond, mert a pálya sajátosságából adódóan nem tudtak ilyen körülményekre tesztelni. Az is rendben van szvsz, hogy emiatt a csapatok nem kockáztattak és inkább bojkottálták a versenyt. Az már más kérdés, hogy a Bridge gumijai kibírták :))) Egyrészt nem értem az FIA hozzáállását, amiért annyira mereven ragaszkodtak a szabálykönyvhöz, az elmúlt években előfordult, hogy khm... rugalmasan kezelték az előírásokat. Másrészt egyetértek Bernie-vel, aki csak annyit mondott, hogy "miért nem hoztak rendes gumit". Egy kicsit az az érzésem, hogy ez afféle utolsó csepp volt a pohárban, mert ugye köztudott, hogy megy a cirkusz az új és a közeljövőben bevezetni kívánt szabályokkal. Ezzel az egységes "tüntetéssel" (ami nekem szimpatikus volt, végre a százfelé húzó csapatok egységesen kiálltak az FIA-val szemben) csak az elmúlt időkben egyre növekvő elégedetlenségüknek adtak hangot. Szvsz csak idő kérdése volt, hogy mikor robban ki egy ilyen botrány, hallottunk már "ellen" Forma-1-ről, a szabályok miatti kiszállással való fenyegetésről, stb... Talán most kicsit észbe kapnak ott fent az okos szabályalkotók, hogy nem lehet a végtelenségig húzni a csapatok idegeit. Kíváncsi vagyok mi lesz ennek a vége, lehet, hogy egy sima újra lehet kereket cserélni vágással megoldják a kérdést, de ezzel még messze nem lesznek elrendezve a feszültségek. Bocsi, ha faxságokat írtam, én így látom... :)
Ollah20-06-2005 21:29:17 // 1904
Bati for President! :))) De télleg! Jövőre már 200 lovas a 2.4-esünk, és a világból is ki lehet vele menni (gondolom). :) Ésszerű választásnak tűnik. ;))) Kormoló Ferrari. LOL! Bár Lamboék sem biztos, hogy viccnek szánták...:((( Jah, és a gumma a gumik.com-on a legolcsóbbak. :PPPPPPP
Bati20-06-2005 20:21:11 // 1903
ménem kértek kölcsön valami jo gumit innen onnan biztos van hasonlo méret az amiknál vagy a GUMIBOLT-ban ott van cseretáblázat is
Bati20-06-2005 20:19:07 // 1902
"A botrány oka egyértelmű. Minden csapat kétféle gumiabroncsot szállíthat a futamok helyszínére: egy teljesítményre kihegyezett típust, amivel versenyt lehet nyerni és egy tartalékot, ami bár lassabb, teljesen megbízható" - érvel. "Mármost nyilvánvaló, hogy egy michelines csapat sem hozott tartalék gumikat Indianapolisba. Közben beharangozták, hogy mégis hoznak új gumikat Franciaországból, ám végül azt mondták, hogy azok is veszélyesek lennének" - fogalmaz az FIA. teljesen 1 értelmü megszopták és kész mondom 20-22 DIESEL FERRARI kéne és kész nem lennének ilyen gondok jövöre ugyis 2.4 lehet max. a motor én odaadom a motoromat szivesen kölcsön a futamokra
vipex20-06-2005 18:25:00 // 1901
"szólj be a rádión egy pilótának hogy az elvileg padlógázas kanyarban vegyen visszább, és nézze meg ahogy a Minardi "erőből" elmegy mellette:)))" PONTOSAN, ha csak ennyire képes akkor igen lássa be de VERSENYEZZEN nem csak akkor kell versenyezni ha jól megy hanem akkor is ha nem, ezért SPORT de úgy látom ezt nem sikerül megérteni "Végre NEM minden a pénzről szól, valaki észrevette, hogy élő emberek vezetik az autókat!" ugye ezt te sem gondolod komolyan, ugyan az a csapat amely hagyta Kimit 2 versennyel ezelőtt kockáztatni NYILVÁNVALÓ probléménál, vagy egy másik csapat, amely két sárga zászlónál előzésre bíztatta a versenyzőit a Team Radion most hirtelen el kezd gondolni a biztonságra és még sorolhatnám az eseteket, a Michelin közleményét úgy látszik 1000-szer is belinkelhetném a GUMI BIZTONSÁGOS LETT VOLNA BIZONYOS SEBESSÉGNÉL ez a lényeg de ezzel a sebességgel nem akartak versenyezni ááá hagyom ezt mert kilátástalan...
TarP20-06-2005 16:52:13 // 1900
Tankoljanak a gumiba:), az látványos lenne 2-őt egy csapásra:)
Willy20-06-2005 16:38:58 // 1899
Ez nem is olyan rossz ötlet. Viszont ha ezt bevezetnék, akkor lehet, hogy az üzemanyagtankok mérete hirtelen nőni kezdene. :)
TarP20-06-2005 16:33:15 // 1898
Elég lenne az, ha nem lehetne eccerre gumit cserélni és tankolni. Hidd el, nem cserélgetnék 7 körönként, sőt, max 1-szer cserélnének versenyenként! (A Sauber persze eccer sem, mert ők meg utálják a boxuccát...tankolni sem járnak ki, csak fintorogva:) ) És biztonságos is lenne.
Willy20-06-2005 16:27:08 // 1897
Természetesen az ő kedvükért, ami 14 versenyzőt jelent. De a Bridgestone-os csapatoknak sem lenne belőle hátránya szerintem.
20-06-2005 16:25:54 // 1896
Tömören nekem is ez a véleményem.
20-06-2005 16:25:07 // 1895
:DDDD
GPti(V6)20-06-2005 16:24:22 // 1894
Szerintem és hangsúlyozom ez a magán véleményem,de a Michelines csapatoktól gusztustalan húzás volt,nem a pilotáktól hanem a csapatfönököktől ez az egész ,mert ha sportszerüek és nem a hülye kis politikájuka fontos akkor elindultak volna valamelyik kompromisszumos megoldással.
20-06-2005 16:24:20 // 1893
Véletlenek pedig nincsnek. :)
TarP20-06-2005 16:22:59 // 1892
Ralf bármilyen pályán, bármilyen körülmények között tud barominagyot bukni. :) A srác ilyen teszt-kamikaze pilóta:), szerintem. Alesi meg arról volt híres, hogy akkor is kereszben csúszott, ha tök egyenes úton ment. Ezek ilyen genetikai hibák :)...
20-06-2005 16:22:29 // 1891
De miért hoznák vissza a kerékcserét ha a Ferrarinak vannak biztonságos gumijaik? A Mislenesek kedvéért vagy nem?
zolee14520-06-2005 16:21:59 // 1890
viccesen azt mondhatnám, hogy ezek szerint Te arra gondolsz, hogy Ralf tudja mi a helyzet, de már úgy megszokta abban a kanyarban a csigolyatörést, hogy meg is szerette! :))) ha komolyan belegondolok az írásodba akkor nem értem mit akartál ezzel mondani...
Willy20-06-2005 16:21:15 // 1889
Ha jól emlékszem egy szóval sem mondtam, hogy a Ferrari a hibás. Egyértelmű, hogy a Michelin hibázott. És ha visszahoznák a kerékcserét, akkor a Ferrarinak is visszahoznák ugyanúgy.
20-06-2005 16:18:45 // 1888
Nem teljesen jó az emlékezetem és elgurult a gyógyszerem is de úgy rémlik mintha Ralf tavaly is vmi hasonlót bukott volna? Lehet, hogy tévedek és inkább megkéne keresnem a gyógyszerem mielőtt beírom. :)
20-06-2005 16:16:52 // 1887
Ja persze, úgy nem olyan nehéz. Szal ismét a Ferrari és a partnerei a hibásak mert mutattak valamit. Oké, változtassunk megint öööö most mondjuk azt, hogy mégis legyen inkább kerékcsere és akkor megint 5 futamon keresztül jobbak lesznek a Ferrarinál. :(
zolee14520-06-2005 16:14:55 // 1886
"A pilóta nem hülye, nyilván tisztában van azzal, hogy a gumi is autójához tartozik és attól függ az élete és a sikere. Tehát szerintem tudni fogja a feltételeket." Ha ez így van akkor valószínüleg Ralf akart bukni egy csúnya nagyot, sőt ez a közönségnek szólt, a buta amcsik úgyis csak a baleset miatt mennek versenyre, nekik vér kell, meg drámák...
Ollah20-06-2005 16:11:34 // 1885
Ergo rohadtul el kellett volna indulniuk, mert ez a dolguk, ezért kapják a fizetésüket. Ja, túl kellett volna fújni egy kicsit a gumikat, meg a kanyar felénél elvenni a gázt, és akkor semmi gond nem lett volna. Legfeljebb az sportszerű lett volna. Ez meg nem volt az. Rohadtul szana-széjjel perelném a Michelin-t a szurkolók és az indianapolis-i szervezők helyében (akiket szintén valagon kell billenteni a dobálózások miatt...). A Ferrari egész évben "térdel" a szar gumik miatt, most a mislenes csapatok szívtak volna egyszer. Húúúú, de igazságtalan az élet... Cserében most sok koetschoeg megint a vöröseket szidja, hogy "hádemérnemlehetettelfogadniatöbbicsapatdöntésétéslassítótépíteniakanyarba". ... asztat...
Willy20-06-2005 16:11:16 // 1884
Osztom Zolee véleményét. És nem lepne meg, ha a következő futamon már lehetne kereket cserélni.
20-06-2005 16:10:26 // 1883
Ez így van csak ezt kevesen akarják elfogadni.
20-06-2005 16:09:26 // 1882
A pilóta nem hülye, nyilván tisztában van azzal, hogy a gumi is autójához tartozik és attól függ az élete és a sikere. Tehát szerintem tudni fogja a feltételeket. A Minardi pedig nem ment volna el mellette erőből. :) Nevezzünk inkább jól eljátszott szindarabnak az egészet, mindenki tudja a háttérben a gumi szabály megváltoztatása áll.
GPti(V6)20-06-2005 16:08:26 // 1881
Úgy tudom lett volna megoldás,a guminyomást kellett volna megnövelni.Igaz lassabbak lettek volna pár tizeddel de lett volna verseny
zolee14520-06-2005 16:01:17 // 1880
szólj be a rádión egy pilótának hogy az elvileg padlógázas kanyarban vegyen visszább, és nézze meg ahogy a Minardi "erőből" elmegy mellette:))) Továbbra is azt mondom, hogy a Michelin hibázott, de legalább belátták, és felvállalták a botrányt, és a negatív reklámot, de NEM kockáztatták a versenyzők testi épségét! Végre NEM minden a pénzről szól, valaki észrevette, hogy élő emberek vezetik az autókat!
20-06-2005 15:54:03 // 1879
Csak nem arra gondolsz, hogy a biztonság-politika szóval próbálnak valamit leplezni?
vipex20-06-2005 15:53:03 // 1878
Egyébként a Sele átla belinkeltett vagy nem olvastátok vagy nem akarjátok olvasni. Michelin sajóközlemény: A Michelin a teljes biztonság érdekében tájékoztatta partnercsapatait, mivel nem tudjuk biztosan, hogy minden gumi, amit kvalifikáción használtak a csapatok használható a 13-as kanyarban, hacsak nem csökkentik a sebességet!!!!!
Slowfeet20-06-2005 15:49:07 // 1877
A tegnapi balhé megvolt, azon nincs mit vitázni sztem, de a további versenyekre nézve esetleg élleg érdemes lenne feltenni a kérdést: A kihegyezett Michelin gumi a jó út, amellyel gondok lehetnek bizonyos körülmények között, vagy a versenyt bíró (állítólag), de a biztonságért sebességet áldozó Bridgestone? Azér ez télleg nem most kezdődött: "Az Európa Nagydíj után a Forma-1 több szereplője firtatni kezdte a 2005-ös gumiszabályok biztonsági vonatkozásait, a Ferrarit irányító Jean Todt azonban más megvilágításban láttatta a helyzetet, azt sugallva, hogy a Michelin a Bridgestone-nal ellentétben a biztonságot is feláldozta a teljesítmény érdekében - és részben ez okozza a Ferrari lemaradását. .... "Amit biztosan megállapíthatunk, hogy az a szabály, amely szerint egyetlen garnitúra gumival kell teljesíteni az időmérőt és a versenyt, igencsak nehéz" - idézi a Ferrari hivatalos honlapja Todtot, aki nem bírálta nyíltan a Michelint. - "Mi óvatosan értelmeztük ezt az előírást, és az időmérőn ennek az árát fizetjük meg." "Úgy tűnik, eddig egyik gyártó sem tudta 100 százalékosan kihasználni az új szabályokat. Az egyik jobb munkát végez az időmérőn, de rosszabbat a versenyen, a másik pedig rosszabbat az időmérőn, viszont jobbat a versenyen." "Jobbat... Nem akarom a 'biztonságosabb' szót használni, mert akkor politikai vizekre tévednénk." "Nekünk az időmérőn néha hiányzik a tapadás, aminek megfizetjük az árát, nem produkálunk kiugró eredményt, a versenyen viszont helyükre kerülnek a dolgok."
vipex20-06-2005 15:48:54 // 1876
A Saubernek brazilíában kétszer is leesett a hátsó szárnya az edzésen egész éjszaka dolgoztak, hogy megcsinálják de elindultak, ha egyre gondolunk. Kimi nem egyedül döntött hanem a csapat. DE BEVÁLLALTÁK ráadásul ott tényleg benne volt a dúrva rizikó, most hogy hoyg hirtelen álláspontot változtattak? Biztonság-Politika:igen amit nagyon sokan osztanak :-))
20-06-2005 15:47:09 // 1875
Azt már nem fogod megtudni mi lett volna a vége, Ők sem tudhatták pont ezért kellett volna megpróbálniuk.
vipex20-06-2005 15:44:12 // 1874
Willy, a logikád alapján 260 helyett 200al nem lehet menni de 0-val igen ez abszolult nem logikus, mi lenne ha a moldáv futó nem állna ki egy amerikaval mert annak jobb a cipője, egy kínai golfozó mert neki nem fejlesztették a legjobb ütőt , egy rúdugró akinek már eltört 3 rúdja, stb stb. ez sport könyörgöm
20-06-2005 15:44:11 // 1873
A felvezetőre kiálltak?
zolee14520-06-2005 15:41:32 // 1872
"A második, én nem emlékszem olyanra, hogy valaki nem indult el volt ilyen?" '99 Spa. Az Eau rouge-ban (remélem jól írtam) elszállt asszem Zonta, majd Villeneuve, ugyanúgy. Ott ha jól emlékszem a két BAR már nem indult a futamon.
20-06-2005 15:38:31 // 1871
A Mislen azt mondta, menjetek de ..... óvatosan. Szal itt nem a Mislen nem akart versenyezni hanem a csapatok. A csapatokat pedig senki nem kényszerített, hogy Mislen papucsokon menjenek. Ez az Ő döntésük volt, itt nem jött volna össze az első hely, akkor inkább el sem indultak. Ez az ami nagyon szomorú. :(
Viktor8520-06-2005 15:35:43 // 1870
Megnéztem most pár videót a '80 as évek F-1ből. Szerintem már nincs miről beszélni '05-ben. Pár év múlva feledésbe merül az a szörnyűség ami pár éve megy verseny néven. Persze magyarázni lehet mindent, mindig.
Inner Circle20-06-2005 15:35:16 // 1869
Észérvekkel nehezen védhető, hogy miért ne akart volna versenyezni a Michelin. Ha képesek lettek volna versenyezni, akkor semmi sem szól a részvétel ellen, annál több mellette! Igen, Haug pontosan ezt mondta: rajthoz állunk és utána egyből kijövünk. Így is történt.
20-06-2005 15:35:14 // 1868
De miért nem? TSak a 10 pont a pont vagy mi? Nem tudnak kevesebbért küzdeni?
20-06-2005 15:34:08 // 1867
Igen erről lenne nagyb@szó.
Inner Circle20-06-2005 15:33:28 // 1866
Na, Jégember a legjobb példa arra hogy egy F1-estől sokmindent elvárhatunk, de azt nem hogy ésszel fog közlekedni... Innen könnyű ugatni, de azt az autót SZVSZ behozhatta volna a célba, ha a célegyenes végi kanyarban visszavesz egy kicsit. Még jócskán Alonso előtt volt, aki már nem is akarta komolyan támadni. Épp Alonso mutatta meg Imolában, hogy egy jóval ócskább autóval is meg lehet tartani a vezetést, no és Kimi autója nem is volt olyan lassú. Ha az előnyét beáldozza a célegyenesben és hosszabb féktávot vesz, ezzel a vibrációk egy részétől megkímélte volna a felfüggesztését. Utána meg már adhatott volna nagy gázt, mert ilyen terhelésnek a verseny végéig már nem tette volna ki az autót. Szóval Kimi inkább engem igazol. Még forrófejű és tapasztalatlan. Egy-egy klasszistól el lehet várni hogy egy verseny közbeni hiba hatására visszafogja magát, pl. Schumacher 2000-ben Spa-ban össze-vissza ment a hátsó egyenesben, úgy keresgélte a víztócsákat hogy hűtse a gumijait. Amíg lehetett, tartotta Hakkinent, aztán mikor az (felejthetetlenül!) megelőzte két körrel a vége előtt, akkor vállat vont és becsorgott másodiknak. Teljesen igaza volt. De a mezőny háromnegyedénél nem lehet erre számítani. Pl. Fisichella Sepangban a meg-meghaló autójával dühből kitette Webbert és önmagát is. Még teljesen egészséges autókkal is be-bevállalnak olyan mozdulatokat, amikről még a képernyőn is látszik hogy tiszta őrültség - most is egymás mellett fékezték el magukat a Ferrarik (Palik persze azt hallucinálta hogy MS elengedte volna Barrit, de ez tiszta hülyeség). Most pedig nemhogy nem teljesen egészséges, és nemhogy futam közben lerobbanó, hanem már eleve ócska autókkal kellett volna menniük. Szerinted mi lett volna a vége? Volt már olyan hogy valaki el sem indult. Például 2000-ben Brazíliában a Prost vagy a Sauber (ebben már nem vagyok biztos). Mindenki más rajthoz állt, ők a pilóták biztonságára hivatkozva nem. Amit a biztonságról meg a politkáról írtál, az a te véleményed...
20-06-2005 15:33:00 // 1865
Na ebben azé legyél olyan biztos. :) = Na ebben azé ne legyél olyan biztos. :)
20-06-2005 15:32:14 // 1864
Szerintem az, hogy mehettek volna ha akartak volna. Nem akartak. Haug-ot nem hallottam, ahoz képest igen rendesen felsorakoztak a rajt rácsra.
Willy20-06-2005 15:31:35 // 1863
Ez Ok. A kockázat mindig megvan. De nem mondhatod egy VB címért küzdő Alonsonak vagy Raikkönennek, hogy bocs öreg, de 200-al vedd azt a kanyart és ne 260-al mert a gumi nem bírja.
20-06-2005 15:30:10 // 1862
Na ebben azé legyél olyan biztos. :)
20-06-2005 15:29:03 // 1861
Ahoz képest a gumijaik állapota még igencsak rendben volt. :)
20-06-2005 15:27:09 // 1860
Ezért mondtam én eztet: "A többi csapat szerintem azt mutatta meg, hogy nincs közöttük egy olyan sem aki józanul tudott volna gondolkodni." Tisztelet azoknak a versenyzőknek akik hangot is adtak a nemtetszésüknek. Emlékeztek Alonso rádiójára? "Mindenki bent van?" Mit csinált volna ha azt mondják neki, yes except Kimi. :)
vipex20-06-2005 15:26:58 // 1859
Willy, ezek a fiúk minden versenyre így indulnak el, ez mindig benne van, a mérnökök dolga, hogy kontrolálják őket pld ezt a kanyart max 250 abszolváld stb.
Inner Circle20-06-2005 15:24:48 // 1858
No és mi következik ebből? Arról volt szó hogy szóltak-e hogy nem versenyeznek. Norbert Haug épp ezt nyilatkozta a német RTL-nek a rajt előtt. Nem volt egy nagy titok.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.