Forum >> Forma-1
GPti(V6)20-06-2005 16:08:26 // 1881
Úgy tudom lett volna megoldás,a guminyomást kellett volna megnövelni.Igaz lassabbak lettek volna pár tizeddel de lett volna verseny
zolee14520-06-2005 16:01:17 // 1880
szólj be a rádión egy pilótának hogy az elvileg padlógázas kanyarban vegyen visszább, és nézze meg ahogy a Minardi "erőből" elmegy mellette:)))
Továbbra is azt mondom, hogy a Michelin hibázott, de legalább belátták, és felvállalták a botrányt, és a negatív reklámot, de NEM kockáztatták a versenyzők testi épségét!
Végre NEM minden a pénzről szól, valaki észrevette, hogy élő emberek vezetik az autókat!
Csak nem arra gondolsz, hogy a biztonság-politika szóval próbálnak valamit leplezni?
vipex20-06-2005 15:53:03 // 1878
Egyébként a Sele átla belinkeltett vagy nem olvastátok vagy nem akarjátok olvasni. Michelin sajóközlemény:
A Michelin a teljes biztonság érdekében tájékoztatta partnercsapatait, mivel nem tudjuk biztosan, hogy minden gumi, amit kvalifikáción használtak a csapatok használható a 13-as kanyarban, hacsak nem csökkentik a sebességet!!!!!
Slowfeet20-06-2005 15:49:07 // 1877
A tegnapi balhé megvolt, azon nincs mit vitázni sztem, de a további versenyekre nézve esetleg élleg érdemes lenne feltenni a kérdést:
A kihegyezett Michelin gumi a jó út, amellyel gondok lehetnek bizonyos körülmények között, vagy a versenyt bíró (állítólag), de a biztonságért sebességet áldozó Bridgestone?
Azér ez télleg nem most kezdődött:
"Az Európa Nagydíj után a Forma-1 több szereplője firtatni kezdte a 2005-ös gumiszabályok biztonsági vonatkozásait, a Ferrarit irányító Jean Todt azonban más megvilágításban láttatta a helyzetet, azt sugallva, hogy a Michelin a Bridgestone-nal ellentétben a biztonságot is feláldozta a teljesítmény érdekében - és részben ez okozza a Ferrari lemaradását.
....
"Amit biztosan megállapíthatunk, hogy az a szabály, amely szerint egyetlen garnitúra gumival kell teljesíteni az időmérőt és a versenyt, igencsak nehéz" - idézi a Ferrari hivatalos honlapja Todtot, aki nem bírálta nyíltan a Michelint. - "Mi óvatosan értelmeztük ezt az előírást, és az időmérőn ennek az árát fizetjük meg."
"Úgy tűnik, eddig egyik gyártó sem tudta 100 százalékosan kihasználni az új szabályokat. Az egyik jobb munkát végez az időmérőn, de rosszabbat a versenyen, a másik pedig rosszabbat az időmérőn, viszont jobbat a versenyen."
"Jobbat... Nem akarom a 'biztonságosabb' szót használni, mert akkor politikai vizekre tévednénk."
"Nekünk az időmérőn néha hiányzik a tapadás, aminek megfizetjük az árát, nem produkálunk kiugró eredményt, a versenyen viszont helyükre kerülnek a dolgok."
vipex20-06-2005 15:48:54 // 1876
A Saubernek brazilíában kétszer is leesett a hátsó szárnya az edzésen egész éjszaka dolgoztak, hogy megcsinálják de elindultak, ha egyre gondolunk. Kimi nem egyedül döntött hanem a csapat. DE BEVÁLLALTÁK ráadásul ott tényleg benne volt a dúrva rizikó, most hogy hoyg hirtelen álláspontot változtattak?
Biztonság-Politika:igen amit nagyon sokan osztanak :-))
Azt már nem fogod megtudni mi lett volna a vége, Ők sem tudhatták pont ezért kellett volna megpróbálniuk.
vipex20-06-2005 15:44:12 // 1874
Willy,
a logikád alapján 260 helyett 200al nem lehet menni de 0-val igen ez abszolult nem logikus, mi lenne ha a moldáv futó nem állna ki egy amerikaval mert annak jobb a cipője, egy kínai golfozó mert neki nem fejlesztették a legjobb ütőt , egy rúdugró akinek már eltört 3 rúdja, stb stb. ez sport könyörgöm
A felvezetőre kiálltak?
zolee14520-06-2005 15:41:32 // 1872
"A második, én nem emlékszem olyanra, hogy valaki nem indult el volt ilyen?"
'99 Spa. Az Eau rouge-ban (remélem jól írtam) elszállt asszem Zonta, majd Villeneuve, ugyanúgy. Ott ha jól emlékszem a két BAR már nem indult a futamon.
A Mislen azt mondta, menjetek de ..... óvatosan.
Szal itt nem a Mislen nem akart versenyezni hanem a csapatok. A csapatokat pedig senki nem kényszerített, hogy Mislen papucsokon menjenek. Ez az Ő döntésük volt, itt nem jött volna össze az első hely, akkor inkább el sem indultak. Ez az ami nagyon szomorú. :(
Viktor8520-06-2005 15:35:43 // 1870
Megnéztem most pár videót a '80 as évek F-1ből.
Szerintem már nincs miről beszélni '05-ben. Pár év múlva feledésbe merül az a szörnyűség ami pár éve megy verseny néven.
Persze magyarázni lehet mindent, mindig.
Inner Circle20-06-2005 15:35:16 // 1869
Észérvekkel nehezen védhető, hogy miért ne akart volna versenyezni a Michelin. Ha képesek lettek volna versenyezni, akkor semmi sem szól a részvétel ellen, annál több mellette!
Igen, Haug pontosan ezt mondta: rajthoz állunk és utána egyből kijövünk. Így is történt.
De miért nem? TSak a 10 pont a pont vagy mi? Nem tudnak kevesebbért küzdeni?
Igen erről lenne nagyb@szó.
Inner Circle20-06-2005 15:33:28 // 1866
Na, Jégember a legjobb példa arra hogy egy F1-estől sokmindent elvárhatunk, de azt nem hogy ésszel fog közlekedni... Innen könnyű ugatni, de azt az autót SZVSZ behozhatta volna a célba, ha a célegyenes végi kanyarban visszavesz egy kicsit. Még jócskán Alonso előtt volt, aki már nem is akarta komolyan támadni. Épp Alonso mutatta meg Imolában, hogy egy jóval ócskább autóval is meg lehet tartani a vezetést, no és Kimi autója nem is volt olyan lassú. Ha az előnyét beáldozza a célegyenesben és hosszabb féktávot vesz, ezzel a vibrációk egy részétől megkímélte volna a felfüggesztését. Utána meg már adhatott volna nagy gázt, mert ilyen terhelésnek a verseny végéig már nem tette volna ki az autót.
Szóval Kimi inkább engem igazol. Még forrófejű és tapasztalatlan. Egy-egy klasszistól el lehet várni hogy egy verseny közbeni hiba hatására visszafogja magát, pl. Schumacher 2000-ben Spa-ban össze-vissza ment a hátsó egyenesben, úgy keresgélte a víztócsákat hogy hűtse a gumijait. Amíg lehetett, tartotta Hakkinent, aztán mikor az (felejthetetlenül!) megelőzte két körrel a vége előtt, akkor vállat vont és becsorgott másodiknak. Teljesen igaza volt. De a mezőny háromnegyedénél nem lehet erre számítani. Pl. Fisichella Sepangban a meg-meghaló autójával dühből kitette Webbert és önmagát is. Még teljesen egészséges autókkal is be-bevállalnak olyan mozdulatokat, amikről még a képernyőn is látszik hogy tiszta őrültség - most is egymás mellett fékezték el magukat a Ferrarik (Palik persze azt hallucinálta hogy MS elengedte volna Barrit, de ez tiszta hülyeség). Most pedig nemhogy nem teljesen egészséges, és nemhogy futam közben lerobbanó, hanem már eleve ócska autókkal kellett volna menniük. Szerinted mi lett volna a vége?
Volt már olyan hogy valaki el sem indult. Például 2000-ben Brazíliában a Prost vagy a Sauber (ebben már nem vagyok biztos). Mindenki más rajthoz állt, ők a pilóták biztonságára hivatkozva nem.
Amit a biztonságról meg a politkáról írtál, az a te véleményed...
Na ebben azé legyél olyan biztos. :) = Na ebben azé ne legyél olyan biztos. :)
Szerintem az, hogy mehettek volna ha akartak volna. Nem akartak.
Haug-ot nem hallottam, ahoz képest igen rendesen felsorakoztak a rajt rácsra.
Willy20-06-2005 15:31:35 // 1863
Ez Ok. A kockázat mindig megvan. De nem mondhatod egy VB címért küzdő Alonsonak vagy Raikkönennek, hogy bocs öreg, de 200-al vedd azt a kanyart és ne 260-al mert a gumi nem bírja.
Na ebben azé legyél olyan biztos. :)
Ahoz képest a gumijaik állapota még igencsak rendben volt. :)
Ezért mondtam én eztet:
"A többi csapat szerintem azt mutatta meg, hogy nincs közöttük egy olyan sem aki józanul tudott volna gondolkodni."
Tisztelet azoknak a versenyzőknek akik hangot is adtak a nemtetszésüknek. Emlékeztek Alonso rádiójára? "Mindenki bent van?"
Mit csinált volna ha azt mondják neki, yes except Kimi. :)
vipex20-06-2005 15:26:58 // 1859
Willy,
ezek a fiúk minden versenyre így indulnak el, ez mindig benne van, a mérnökök dolga, hogy kontrolálják őket pld ezt a kanyart max 250 abszolváld stb.
Inner Circle20-06-2005 15:24:48 // 1858
No és mi következik ebből?
Arról volt szó hogy szóltak-e hogy nem versenyeznek. Norbert Haug épp ezt nyilatkozta a német RTL-nek a rajt előtt. Nem volt egy nagy titok.
Willy20-06-2005 15:24:00 // 1857
De azért nem indultak el, mert nem akartak úgy járni mint RS. Szerintem te sem indultál volna úgy el ha tudod, hogy 300Km/h-nál bármelyik pillanatban defektet kaphatsz.
Viktor8520-06-2005 15:23:25 // 1856
video.racing.hu-n fennt van az a videó amikor Senna beugrik vki mellé és úgy mennek tovább.:)
Akkor még voltak versenyzők:)
Inner Circle20-06-2005 15:23:01 // 1855
"Mert a stílus fontos, nem az évtizedek!" :D Nyilván nem tudok egy teljesen ugyanilyen példát hozni neked. Persze hogy MiSu amíg lehet, küzdött. De pont ezt tették a Michelinesek is... Volt már olyan csapat, aki nem indult el, mert az autói balesetveszélyesek voltak, ez teljesen elfogadott dolog. Most csak azért van balhé, mert elég sokan voltak ilyenek.
vipex20-06-2005 15:21:34 // 1854
IC,
Az első modatodra a válaszom IGEN, menniük kelett volna, mint az Jégembernek a múltkor, az egy nagyon szimpatikus dolog volt, harcolni küzdeni, de Ésszel, pontosan tudták, hogy mennyivel kell csökkenteni a sebességet, ha 100 ha 200 ha boxáthajtással de megoldhatták volna. Hányszor de hényszor előfordult ilyen már a sportban és a SPORTEMBEREK küzdöttek. A legszimpatikusabb Couldhard volt, mert még a felvezetőben is könyörgött, hogy versenyezni akar, és utánna is azt nyilatkozta, ha rajta múlott volna ment volna mert ezért fizetik.
A második, én nem emlékszem olyanra, hogy valaki nem indult el volt ilyen? Ha valaki verseny közben kiáll az más téma, itt is meg lehetett volna tenni első tankolásnál a mérnökök ellenőrzik a gumikat és eldöntik, hogy mehet vagy nem, de ez nem hozzáállás.
És mégegyszer mondom, SAJNOS ENNEK SEMMI KÖZE nem volt a biztonsághoz, ez politika volt, gyomros a FIA-nak, meghozzá gong utáni, emit még ha az ellenfél megérdemli akkor sem helyeselhető.
Egyetértek vipex-el, legalább megpróbálhatták volna. S ha nem megy akkor kiállnak és kész. Ez így tisztességes a versenytársakkal a nézőkkel a partnerekkel szemben.
Aki fél a leégéstől az ne menjen a napra. :)
Igen, főleg arról, hogy mindenki fontos. Van aki kevésbé van aki nagyon. S a Ferrari az utóbbi kategóriába tartozik.
Egy Jordan nélkül azé nem csökkene drasztikusan pl. a nézettség vagy a bevétel.
Kedves Whiting Úr,
Elemeztük azokat a gumikból adódó problémákat, amik az Indianapolisi Nagydíj edzésein léptek fel, de képtelenek voltunk azonosítani az okokat.
Az aktuális szabályok, és az idő rövidsége nem engednek egy alternatív megoldást, és a versenyt a kvalifikáción használt gumikkal kell teljesíteni.
A Michelin a teljes biztonság érdekében tájékoztatta partnercsapatait, mivel nem tudjuk biztosan, hogy minden gumi, amit kvalifikáción használtak a csapatok használható a 13-as kanyarban, hacsak nem csökkentik a sebességet.
A Michelin nagyon sajnálja a kialakult helyzetet, és alapos megfontolás után, a verseny biztonsága érdekében hozta meg döntését.
Bízunk benne, hogy a FIA megérti helyzetünket és a további információkkal állunk rendelkezésükre.
Pierre Dupasquier
Igazgató, Michelin Motorsport
Nick Shorrock
Igazgató, Michelin F1 Részleg
Halesz20-06-2005 15:02:17 // 1849
Micsoda hasonlat :))) Bár némely tag rám is legalább annyira fúj, mint az F1-csapatok a FIA-ra... :)))
zolee14520-06-2005 15:00:44 // 1848
"A Ferrari nélkül akárhonnan is nézzük nincs F1. Meg is érdemlik, hogy kiemelten kezeljék Őket, fontosak."
Még mindig az F1 nevű SPORTról beszélgetünk?
Azért azzal egyetértesz, hogy a két kiállás között van némi stílusbeli különbség? Az előző javára.
A Ferrari nélkül akárhonnan is nézzük nincs F1. Meg is érdemlik, hogy kiemelten kezeljék Őket, fontosak.
A többi csapat szerintem azt mutatta meg, hogy nincs közöttük egy olyan sem aki józanul tudott volna gondolkodni.
Kiváncs lennék, hogy meddig tart ez a nagy szerelem a csapatok között. Előbb vagy utóbb mindenki elkezdi majd a saját szekerét tolni s akkor mejd megmutathatják amit megtudnak.
Inner Circle20-06-2005 14:57:40 // 1844
Elmondták hogy nem fognak versenyezni, csak senki sem hitt nekik.
Inner Circle20-06-2005 14:57:19 // 1843
"Egy pár futammal ezelőtt mikor MS-nak két defektje is volt senki nem hozta fel milyen nagy veszélyben volt. Elismerték, hogy fejlődnie kell a Bridgestone-nak és pont. Végezték a feladatukat, úgy tűnik nem is olyan rosszul."
Valamit kihagytál: ő is kiállt a versenyből. A Michelin is kiállt (el sem indult), elismerték hogy fejlődnie kell a Michelinnek és pont...
Inner Circle20-06-2005 14:52:35 // 1842
Szóval szerinted hülyét kellett volna csinálniuk magukból, versenyképtelen autókkal körözni. Akkor ismét megkérdezem: Barrichello Sepangban, Schumacher Barcelonában és mindenki más akinek az autója működőképes de versenyképtelen volt és kiállt, vagy eleve el sem indult, ugyanolyan bűnt követett el mint most a Michelin?
zolee14520-06-2005 14:38:48 // 1841
amúgy ez a kijelentés arról szólt, hogy "tessék minket kiemelten kezelni, mert nélkülünk nincs F1".
Most megmutatta a többi csapat, hogy oké, hogy nélkületek nincs F1, de CSAK veletek sem F1 az F1.
zolee14520-06-2005 14:37:03 // 1840
a közvetítéseken mondogatták régebben, többször is.
Most ne mondd azt, hogy Palikék mondak már olyat is, hogy Sato megint elfüstölte a motort , miközben Button kászálódott ki a kocsiból!:)))
"Ugye emlékeztek még a Ferrari azon kijelentésére, hogy ha nem lesznek bajnokok kiszállnak?"
Ezt hol olvastad, belinkelnéd? Nekem ez nincs meg.
Pontosabban nem jelent meg az egyeztetésen majd utána a FIA-ra bízta a döntést. Egyik esetben sem mondák, hogy ellenzik. Jó a ráutaló magatartásuk olyan volt.
Igazuk volt, ma már mindeki bocsánatot kér meg a Mislent okolják.
Szal azé a Ferrari-nál nem csak autót tudnak építeni hanem kicsit taktikázni és politizálni is. :)
zolee14520-06-2005 14:23:50 // 1837
a ferka végig ellenkezett, majd a futam előtt kevéssel azt mondta, hogy döntsön az FIA, akik azért eléggé ferrari pártiak.
ez amúgy is csak az utolsó csepp volt, én az elmúlt evekről, sőt évtizedről beszélek...
Ugye emlékeztek még a Ferrari azon kijelentésére, hogy ha nem lesznek bajnokok kiszállnak? Rá pár évre - jó pár évig - verhetetlen lett a Ferrari.
Oké, munka is van mögötte:)
DC is az nyilatkozta (állítólag) hogy végre összetartás kellett, hogy legyen az F1-ben, persze az sem mindegy milyen áron, ez könnyen jelentheti az F1 végét...
Willy20-06-2005 14:20:14 // 1836
A Ferrari először ellenezte a dolgot, majd futam előtt pár órával az FIA-ra bízta a döntést.
A Ferrari nem ellenkezett, azt mondta, hogy a FIA kell, hogy döntsön. A FIA szabály alkotó. (Mint Halesz a cs.hu-n).
Egyébként meg milyen dolog az ha a Mislenes autók nem tudnak egy megfelelő gumival versenyezni akkor gyorsan beraknak egy sikánt?
zolee14520-06-2005 14:03:17 // 1834
azért van még egy érdekes dolog: ha van valami vitás ügy akkor minden csapatnak ugyanaz a véleménye, de a ferrari mindig ellenkezik (most is). Oké, mindenki védi az érdekeit, de ez túlzás...
erre most azt mondták a többiek, hogy tessék, akkor lehet egyedül versenyezni. Két Ferrari nem F1. Ez szólt a Ferrarinak is, meg az FIA-nak is.
Az most mindegy, hogy igazuk volt-e vagy sem.
oké, maga a módszer elég durva volt, főleg a nézők miatt...
Ja, TSak ezt rajtuk kívül senki nem tudta. Pl. előtte azért elmondhatták volna, hogy a Concord értelmében felállunk a rajtrácsra, megyünk egy felvezető kört és kiállunk ....
SzJ20-06-2005 13:53:15 // 1832
Mert nem akarták megsérteni az érvényben lévő Concord szerződésüket. Héder mondta is, hogy abban azt vállalták, hogy 20 kocsi áll a rajtrácson. A felvezető kör meg már a versenyhez tartozik.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
522
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?