Forum >> Gumi, felni, futómű
kalizsoli04-07-2011 11:52:35 // 13564
Erre mondják hogy elegáns riposzt :-)
Seriff04-07-2011 11:47:24 // 13563
Hű, mit kell ehhez írni? Kérdezném a Michelineseket :DD
Halesz04-07-2011 10:57:41 // 13561
GEORGE!
Megkerestek a Michelintől, hogy olvasták a topikot és szívesen adnak Neked egy szett gumit az említett méretben. Tesztelheted, és leírhatnád róla a tapasztalataidat az amorén.
Szólok, ha megvannak és át lehet őket venni!
Megkerestek a Michelintől, hogy olvasták a topikot és szívesen adnak Neked egy szett gumit az említett méretben. Tesztelheted, és leírhatnád róla a tapasztalataidat az amorén.
Szólok, ha megvannak és át lehet őket venni!
Buksi02-07-2011 07:50:53 // 13560
Ez szép! :-O
Mennyi idős volt a gumi? 30 éves? :-D
Viccet félre téve, még jó, hogy nem lett komolyabb baj belőle!
Mennyi idős volt a gumi? 30 éves? :-D
Viccet félre téve, még jó, hogy nem lett komolyabb baj belőle!
Szabeee01-07-2011 21:41:26 // 13559
ja... most olvastam, még rendszerváltás előtti a minta :)
falcokc01-07-2011 21:35:10 // 13558
ahogy nézem a gumit is :-))
Csöri01-07-2011 21:09:59 // 13556
Gondolom a múlt században gyártották.
Zotya 16401-07-2011 21:01:30 // 13555
Szééép, még jó ,hogy nem lett nagyobb grimbuszod!
Szabeee01-07-2011 20:18:45 // 13554
a melós kocsin volt természetesen :)
szóval most rendeltem 2 db kormoran-t 205 R14C méretben..
szóval most rendeltem 2 db kormoran-t 205 R14C méretben..
Szabeee01-07-2011 20:17:54 // 13553
Liquid26-06-2011 19:23:13 // 13552
helyesbítek: cserélgetős helyett "hátra a jobbat"
Liquid26-06-2011 19:22:13 // 13551
ez a cserélgetős dolog akkor játszik ha van 2 nagyon kopott és 2 jónaktűnő gumid. Én inkább cserélgetem minden átszerelésnél, így lesz 4 nagyonkopott :)
zolee14526-06-2011 12:54:09 // 13550
Attól függ mit akarsz. Ha kanyarodni akarsz akkor előre kell jobb. Viszont az első mindenképpen jobban kopik. Nagyobb terhelés éri gázadásnál, kanyarodáskor és fékezésnél is.
Vagyis 10000 km után ha cserélsz és a kedvenc kanyarodat ugyanolyan tempósan akarod venni akkor lesz nagy meglepi, mert lehet, hogy elúszik a hátulja. Feltéve, hogy nincs esp a kocsidban.:)
Vagyis 10000 km után ha cserélsz és a kedvenc kanyarodat ugyanolyan tempósan akarod venni akkor lesz nagy meglepi, mert lehet, hogy elúszik a hátulja. Feltéve, hogy nincs esp a kocsidban.:)
vm26-06-2011 12:20:15 // 13549
Persze. Ez a cserebere arra jó, hogy egyformán kopjanak, egyformán tapadjanak. Van aki szerint nem hátul kell a jobb guminak lenni, hanem a hajtott tengelyen. Mondjuk nekem is ez a logikusabb.
zolee14526-06-2011 12:06:09 // 13548
Na eddig oké, de ettől szerintem nem lesz jobb állapotban az első gumi mint a hátsó. Azért nemcsak elindulni kell és megállni, hanem kanyarodni is, ott meg sokkal nagyobb terhelést kap az első kerék.
vm26-06-2011 11:24:47 // 13547
Képzeld magad elé a kereket az úton. Tételezzük fel, hogy a futófelület mintája szabályos négyzet, a mélysége pedig sokkal nagyobb mint a valós, mondjuk 5 cm. Amikor a motor erőszakkal megforgatja a kereked, minta igyekszik a felfekvési ponton menetirány szerint előre hajlani, mert tapad az útra.Úgy is mondhatnám, hogy a belépő,vagyis hátsó él nagyobb koptató terhelést kap, mint ami elöl van. Mikor megállsz, a minta kiegyenesedik, te pedig láthatod, hogy a hátsó éle kopottabb, az első pedig kevésbé.
Fékezésnél ez pont visszafelé működik, az viszont mindkét tengelyre hat.
Szumma szummárum, a hajtott tengelyen lévő gumi mintája idővel egy előre mutató fűrész fogazásához kezd hasonlítani. Minél izmosabb az autó, minél többet füstölsz, annál inkább.
Fékezésnél ez pont visszafelé működik, az viszont mindkét tengelyre hat.
Szumma szummárum, a hajtott tengelyen lévő gumi mintája idővel egy előre mutató fűrész fogazásához kezd hasonlítani. Minél izmosabb az autó, minél többet füstölsz, annál inkább.
zolee14526-06-2011 11:00:27 // 13546
Milyen az a fűrészfogas kopás (tényleg nem tudom)? Szóval normál használat mellett mondjuk 10000 km múlva az első jobb állapotban lesz mint a hátsó?
vm26-06-2011 10:56:58 // 13545
Nem az a gond hogy jobban kopik a hajtott (esetedben az első) gumi, hanem hogy másképp. Az fűrészfogasra kopik, a szabadon futó pedig nem.
zolee14526-06-2011 10:51:58 // 13544
Ha nem marketing cikk lenne akkor nyilván nem említették volna a fazon nevét, meg nem lenne tele Michelin felirattal a cikk, meg link a honlapjukra, stb.:)
Viszont abban a szerencsés helyzetben van az emberünk (és az AA is), hogy nem kell össze-vissza hazudoznia, mert tényleg jó gumikat csinálnak, ha nem a legjobbat. Mondjuk ez általános vélemény, személyes tapasztalatról nem tudok beszámolni, mivel még csak Michelin volt a kocsin, szóval nincs összehasonlítási alap.:)
De van egy kis hiba a mátrixban. Cserélgessük az elsőt a hátsóval, és hátra kerüljön a jobbik! Oké. Veszek négy új gumit, használom, elkezd kopni. Nyilván elsőkerekesnél az első jobban. Király, máris hátul van a jobb gumi, meg sem kell cserélnem.:D Ilyenkor mi van?
Persze értem én a logikát, hogy hátul legyen a jobb gumi, hiszen így alulkormányzottabb lesz az autó, ami bár kanyarban lassabb, de biztonságosabb, és ugye sokkal kevesebb ember akar pályán gyors lenni mint amennyi életben szeretne maradni a közúton. Csak ehhez nem kell cserélgetni az elsőt meg a hátsót.
Cserélgetni pályára kéne, hogy mindig rendesen kanyarodjon, és inkább kicsit "táncoljon a segge", ezzel is csökkentve a pályán nem igazán kívánatos alulkormányzottságot.
Viszont abban a szerencsés helyzetben van az emberünk (és az AA is), hogy nem kell össze-vissza hazudoznia, mert tényleg jó gumikat csinálnak, ha nem a legjobbat. Mondjuk ez általános vélemény, személyes tapasztalatról nem tudok beszámolni, mivel még csak Michelin volt a kocsin, szóval nincs összehasonlítási alap.:)
De van egy kis hiba a mátrixban. Cserélgessük az elsőt a hátsóval, és hátra kerüljön a jobbik! Oké. Veszek négy új gumit, használom, elkezd kopni. Nyilván elsőkerekesnél az első jobban. Király, máris hátul van a jobb gumi, meg sem kell cserélnem.:D Ilyenkor mi van?
Persze értem én a logikát, hogy hátul legyen a jobb gumi, hiszen így alulkormányzottabb lesz az autó, ami bár kanyarban lassabb, de biztonságosabb, és ugye sokkal kevesebb ember akar pályán gyors lenni mint amennyi életben szeretne maradni a közúton. Csak ehhez nem kell cserélgetni az elsőt meg a hátsót.
Cserélgetni pályára kéne, hogy mindig rendesen kanyarodjon, és inkább kicsit "táncoljon a segge", ezzel is csökkentve a pályán nem igazán kívánatos alulkormányzottságot.
GEORGE25-06-2011 04:06:33 // 13543
Továbbra is tartom, hogy erős egy kicsit a marketing a cikkben :-)
BeeGee24-06-2011 11:31:56 // 13542
Kicsit sarkítod az idézetet :)
Én sem szoktam vakul hinni a marketingnek, de ez esetben kezdek meggyőzve lenni. Eddig csak Pirelliket használtam, nincs is gondom velük. Sportosak, komfortosak, a futásteljesítményük is jó.
Kedden néztem Csöri gumijait a futamok után, és jobb állapotban maradtak, mint nekem a Pzerok. Pedig minimum ugyanannyit mentünk, de ő lehet, hogy eggyel többet. Ez is eléggé kézzelfogható :)
A járós autóra vettem Energy Saver garniturát, ami a ballonos méret ellenére teljesen szerethetően viselkedik - tapad, nem nyikorog - már amennyire egy lybrával lehet sportosan kanyarodni :)
A gumit nem csak az autó határozza meg, hanem a vezetési stílus.
Én sem szoktam vakul hinni a marketingnek, de ez esetben kezdek meggyőzve lenni. Eddig csak Pirelliket használtam, nincs is gondom velük. Sportosak, komfortosak, a futásteljesítményük is jó.
Kedden néztem Csöri gumijait a futamok után, és jobb állapotban maradtak, mint nekem a Pzerok. Pedig minimum ugyanannyit mentünk, de ő lehet, hogy eggyel többet. Ez is eléggé kézzelfogható :)
A járós autóra vettem Energy Saver garniturát, ami a ballonos méret ellenére teljesen szerethetően viselkedik - tapad, nem nyikorog - már amennyire egy lybrával lehet sportosan kanyarodni :)
A gumit nem csak az autó határozza meg, hanem a vezetési stílus.
GEORGE24-06-2011 11:16:49 // 13541
...az élettartam és az üzemanyag-takarékosság legyen a három legfontosabb tényező. Ezek az értékek mindig egyensúlyban vannak. A tapasztalat az, hogy ha egy gyártó e három közül valamelyik értéket erősíteni szeretné, a másik kettő szenved hátrányt. Mi a Michelinnél arra vagyunk büszkék, hogy ezen tényezők mindegyikéhez úgy tudunk hozzányúlni, hogy nem romlik a többi. ....
Tényleg jókat ír az illető, na de ne már, hogy a Pirelli meg más neves gyártó ne tudjon gumit gyártani!!! És csak is kizárólag a Michelin tudjon úgy fejleszteni, hogy a 3 tényező közül egyik se csorbuljon. Van aki ezt tényleg el is hiszi?
A többi szaki meg leül egy sniccerrel, vág találomra egy mintát aztán rásüti az oldalára a logót és mehet??? Ők nem fejlesztenek, meg semmit se tudnak a abroncs gyártásról?
Szerintem 156-ra az egyik legjobb gumi a Pirelli Pzero Nero! Értem ez alatt azt, hogy evvel a gumival a 156-sal komoly kanyarsebességek érhetőek el, jól kezeli a hirtelen irány váltásokat. És nem kopik el "1 hét" alatt. Még komfortosnak is nevezhetjük, már amennyiben 17-es kerekeken komfortról beszélünk.
De felajánlom autómat tesztautónak, szívesen kipróbálom és tesztelem a Michelin gumikat is. Nálam nem a garázsban parkol a verda, tavaly mentem a legkevesebbet vele évi 22e km, járok gyorsulásira Aug 20 és Kaposújlak, és szlalomversenyre ( évi 2 alaklom ) a többi utazások alkalmával is "használódnak" a gumik mert viszonylag tempósabbra veszem az utazót is :-) Adjanak tartós tesztre 4db 215/45R17-es gumit ami tényleg jobb a fent említett Pirellit-ől és esküszöm mindenhova beírom, sőt még összehasonlító tesztet is írok róla :-)
Mert írni bármit lehet, de a tények az igazi "kézzel" fogható dolgok :-)
Tényleg jókat ír az illető, na de ne már, hogy a Pirelli meg más neves gyártó ne tudjon gumit gyártani!!! És csak is kizárólag a Michelin tudjon úgy fejleszteni, hogy a 3 tényező közül egyik se csorbuljon. Van aki ezt tényleg el is hiszi?
A többi szaki meg leül egy sniccerrel, vág találomra egy mintát aztán rásüti az oldalára a logót és mehet??? Ők nem fejlesztenek, meg semmit se tudnak a abroncs gyártásról?
Szerintem 156-ra az egyik legjobb gumi a Pirelli Pzero Nero! Értem ez alatt azt, hogy evvel a gumival a 156-sal komoly kanyarsebességek érhetőek el, jól kezeli a hirtelen irány váltásokat. És nem kopik el "1 hét" alatt. Még komfortosnak is nevezhetjük, már amennyiben 17-es kerekeken komfortról beszélünk.
De felajánlom autómat tesztautónak, szívesen kipróbálom és tesztelem a Michelin gumikat is. Nálam nem a garázsban parkol a verda, tavaly mentem a legkevesebbet vele évi 22e km, járok gyorsulásira Aug 20 és Kaposújlak, és szlalomversenyre ( évi 2 alaklom ) a többi utazások alkalmával is "használódnak" a gumik mert viszonylag tempósabbra veszem az utazót is :-) Adjanak tartós tesztre 4db 215/45R17-es gumit ami tényleg jobb a fent említett Pirellit-ől és esküszöm mindenhova beírom, sőt még összehasonlító tesztet is írok róla :-)
Mert írni bármit lehet, de a tények az igazi "kézzel" fogható dolgok :-)
NaTo24-06-2011 09:28:25 // 13540
155-re inkább Toyo Proxes yeeee :)))
Halesz24-06-2011 01:44:59 // 13539
Ezen ne múljék, szívesen kibővítem a cikket a 156-ra ajánlott gumival is :)
osee_selespeed23-06-2011 22:27:08 // 13538
Erre én is gondoltam. De más magyarázatot nem találtam rá...
vm23-06-2011 22:08:29 // 13537
155-re pedig Yokohama, jeeeeeeeee ;-)
TSiga ( I am the TSIG)23-06-2011 21:57:56 // 13536
Jó cikk, de nem feltétlenül jár mindenki Mitoval vagy 159-cel. A 156-ból sok van.
Sporter23-06-2011 21:28:42 // 13535
Mindenképp hasznos odafigyelni ezekre a dolgokra, a saját biztosnágunk és nem utolsó sorban a pénztárcánk szempontjából is.
Én igyekszem ezekre figyelni, és időközönként a profilmélységet is fel szoktam jegyezni magamnak, ha épp nincs jobb dolgom :D
Csak példaként jegyzem meg: a PZero Nero Y gummáimba már 45.e km van (nem éppen nyugdíjas vezetést tanusítva), és még van benne pár ezer :)
Én igyekszem ezekre figyelni, és időközönként a profilmélységet is fel szoktam jegyezni magamnak, ha épp nincs jobb dolgom :D
Csak példaként jegyzem meg: a PZero Nero Y gummáimba már 45.e km van (nem éppen nyugdíjas vezetést tanusítva), és még van benne pár ezer :)
mreni23-06-2011 19:58:06 // 13534
soha nem hallottam még róluk,amúgy már mindegyikhez van szinte tüv papír,csak itthon kitörölheted vele...:))
mreni23-06-2011 19:56:54 // 13533
3tized bar-nak nincs akkora jelentősége,hogy normál körülmények között emiatt pördülj meg... ott valami más volt a bibi
osee_selespeed23-06-2011 17:34:54 // 13532
Guminyomásról meg annyit, hogy pörögtem már 6mm-es GoodYear UG6-osokkal 420fokot, esőben, mert a gumisom 2.5 légkőrt tett bele, amikor én mondtam, hogy 2.2 legyen. Szerencsémre távol volt a szemből jövő, meg a hátamnál levő autó is.
osee_selespeed23-06-2011 17:27:59 // 13531
"Fontos, hogy a kevésbé kopott gumik mindig a hátsó tengelyre kerüljenek, hogy jobban tapadjanak!"
Ezt bizony nagyon kevesen gondolják így. Még azokat sem értem meg, akik téli gumit első tengelyre tesznek, mert, hogy ott hajt az autójuk. Azt hiszik a téli gumi arra való, hogy nagyobb emelkedőn könnyebben feljussanak. Na de mi van ha az autó hátulja elveszti a tapadást? Akkor a sofőrök 90%, talán még 99% is tehetetlenné válik.
Ezt bizony nagyon kevesen gondolják így. Még azokat sem értem meg, akik téli gumit első tengelyre tesznek, mert, hogy ott hajt az autójuk. Azt hiszik a téli gumi arra való, hogy nagyobb emelkedőn könnyebben feljussanak. Na de mi van ha az autó hátulja elveszti a tapadást? Akkor a sofőrök 90%, talán még 99% is tehetetlenné válik.
Buksi23-06-2011 17:19:00 // 13530
Sztem hasznos és jó kis írás! ;-))
Kn[.]xX23-06-2011 17:02:42 // 13529
pár dolog a cikkből, amit talán nem mindenki tud - jól:
"Fontos, hogy a kevésbé kopott gumik mindig a hátsó tengelyre kerüljenek, hogy jobban tapadjanak!"
"A magyarországi szabályozás szerint 1,6 mm-nél(!) kisebb profilmélységű gumival tilos közlekedni."
"gördülési ellenállásuk révén akár 20 százalékos nagyságrendben is hozzájárulhatnak a jármű üzemanyag-fogyasztásához. Hogy még szemléletesebben mondjuk: átlagosan 5 tankolásból 1 tanknyi üzemanyagot a gumiabroncsok gördülési ellenállása emészt fel." - ez mondjuk szerintem elég extrém eset lehet:)
"Fontos, hogy a kevésbé kopott gumik mindig a hátsó tengelyre kerüljenek, hogy jobban tapadjanak!"
"A magyarországi szabályozás szerint 1,6 mm-nél(!) kisebb profilmélységű gumival tilos közlekedni."
"gördülési ellenállásuk révén akár 20 százalékos nagyságrendben is hozzájárulhatnak a jármű üzemanyag-fogyasztásához. Hogy még szemléletesebben mondjuk: átlagosan 5 tankolásból 1 tanknyi üzemanyagot a gumiabroncsok gördülési ellenállása emészt fel." - ez mondjuk szerintem elég extrém eset lehet:)
Halesz23-06-2011 16:00:10 // 13528
Egy cikk a biztonságos gumihasználatról. Reméljük, hasznos :)
Szabeee19-06-2011 21:31:26 // 13527
igen... fail :D
Szabeee19-06-2011 21:31:13 // 13526
na igen, azt ismerem is csak elkevertem pár dolgot.... nem supersprint, hanem supersport :) állítólag német gyártó TÜV műbizonylattal.... szóval
Supersport sportfutómű
Supersport sportfutómű
Poló19-06-2011 21:28:25 // 13525
A Supersprint kipufogókat gyárt és nem futóműveket.
Szabeee19-06-2011 21:27:36 // 13524
had kérjem ki a véleményeteket....
mit gondoltok a Supersprint futóműről? állítható magasságú 30-70 mm
mit gondoltok a Supersprint futóműről? állítható magasságú 30-70 mm
Buksi17-06-2011 20:26:58 // 13523
Na az ilyen tényleg hülye és megérdemelné a büntetést! :-D
GTPeti17-06-2011 20:16:07 // 13522
Épeszű ember önszántából nem a Mozaik utcába megy... Vagy tévedek?
GEORGE17-06-2011 19:57:15 // 13521
van aki még a kerékcsavarok helyét is átfúrta......
GEORGE17-06-2011 19:55:17 // 13520
hagyjuk nem érted :-)
Felőlem mindenki avval megy amivel akar....
Felőlem mindenki avval megy amivel akar....
Buksi17-06-2011 17:33:45 // 13519
Értem, köszi! :-)
Kár, hogy már voltam műszakin! Na akkor majd legközelebb! :-)
Kár, hogy már voltam műszakin! Na akkor majd legközelebb! :-)
mreni17-06-2011 11:17:35 // 13518
a gumikkal is hasonló,bemész padra rakják az autót,átalakítási engedély+tervrajz és mehet.
bár ha egyforma mind a 4 gumid,váltóméret is és gyárilag pl szerelték azt a tipust 16os kerékkel és neked 17es van fent akkor semmi gond,1"-al nagyobb felni engedélyezve van.
bár ha egyforma mind a 4 gumid,váltóméret is és gyárilag pl szerelték azt a tipust 16os kerékkel és neked 17es van fent akkor semmi gond,1"-al nagyobb felni engedélyezve van.
mreni17-06-2011 11:15:03 // 13517
KPM vizsgabázisra be kell csattogni,fékpadra az autót,beszélni az ottani szakival(nem árt ha ismerős:)) ő elrendezi a papírokat,ha megfelelő a fékhatás akkor ír egy átalakítási engedélyt +készít egy tervet az átalakításról, a többi már csak papírmunka.
Igaz az engedély és a terv az átalakítás megkezdése előtt kellene,de utólag is megoldható:D ez a procedúra a fék miatt van,utána jöhetnek a kerekek... nem olcsó,de így kuss van a rendőrnek.
Igaz az engedély és a terv az átalakítás megkezdése előtt kellene,de utólag is megoldható:D ez a procedúra a fék miatt van,utána jöhetnek a kerekek... nem olcsó,de így kuss van a rendőrnek.
Buksi17-06-2011 00:25:05 // 13516
Ez érdekelne, hogy miként megy! ;-))
Buksi17-06-2011 00:24:47 // 13515
És ki az a hülye, aki találomra választ felnit? :-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
514
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?